کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
امتحان تافل در آمریکا(ماجراهای تافل من)
سیزن دو -قسمت اول

خب دوستان عزیزم می خوام امروز براتون سیزن جدیدی از ماجراهای تافل من روتعریف کنم تا سرتون گرم شه وخوابتون ببره. امیدوارم که از قصۀ صد در صد واقعیه امشب هم خوشتون بیاد.
یکی بود یکی نبود یک دختری بود که می خواست نمرۀ تافل بالای 100بیاره. این دختر البته چون معرف حضورتون هست و در قسمت اول شرح ماجراش رو شنیدید نمی گم که چه ماجراهایی را تا الان پشت سر گذاشته اگه دوست داشتید قسمت اول این سریال رو بخونید تا با راساراسا و امتحان تافلش بیشتر آشنا بشید.

خب قصه به اینجا رسید که من دوباره برای تافل ثبت نام کردم و اینبار با عزمی راسختر خودم رو در عرض دوهفته پوکوندم که بلکه نمرۀ بهتری بگیرم . دوستانی که در جریان امتحان تافل هستند می دونند که گرفتن نمرۀ بالای 100 اونم در آمریکا کار هر کسی نیست وهنر می خواد، چون تو فقط می تونی در هر بخش 5 فقط 5 نمره رو از دست بدی. و البته از چند نفری هم شنیده ام سطح امتحان تافل در آمریکا به مراتب سخت تر از کشور خودمونه.که البته با شرایط غیر انسانی موجود در این امتحان کار صد چندان سخت تر می شه.

بگذریم ، انروز رفتم دوباره امتحان بدم ولی از اونجایی که کمی دیرتر ثبت نام کرده بودم . همه جا پر شده بود ومحل امتحان 20 مایل باخونمون فاصله داشت .چون احتمالا شما تصوری از مایل ندارید باید بگم که 20 مایل برابره با 35-40 دقیقه رانندگی با سرعت مجاز اتوبان.

امتحان ساعت 9 بود و من ساعت 7:50خوش وخندان با آقای شوهر که دیگه بعد از ماجرای قبلی نقش رانندۀ من در مسیر رفت و آمد به امتحانات تافل رو برعهده داره راهی" تازند اوکس" شهری در نزدیکی لس انجلس شدیم.من اینبار طبق تجربۀ قبلی می دونستم که نیم ساعت قبل از امتحان کافیه پس ساعت 8:30 وارد محل امتحان شدم.

محل امتحان یک موسسۀ زبان بود، پیش خودم گفتم که چون اینجا دیگه تخصصا کارش زبانه پس حتما اوضاعه کامپیوترهاش و سالن امتحانش بهتره.محل امتحان یک ساختمان بسیار کوچیک بود چسبیده به یک تپۀ زیبا. چون دیگه حرفه ای شده بودم زودکارای امضا وقول و قرارایی که من قول می دم خودم باشم نه کس دیگه تموم شد. ولی خب از اونجایی که در آمریکا هرجایی بری با یک چیز جدید مواجه میشی و هیچ قانون مشخصی وجود نداره.فهمیدم بااینکه امتحان ساعت 9 باید رسما شروع شه هر وقت که عشقت بکشه حتی قبل از 9 و تا 9:30 می تونی امتحانت رو شروع کنی. من کارام یک ربع به 9 تموم شدم و آمادۀ امتحان بودم پس رفتم جلوی دوربینِ مسوول مربوطه نشستم که ازم عکس بگیره و هویتم رو چک کنه و برم وارد سالن امتحان بشم.

مسوول مربوطه بک خانم بور آمریکایی نسبتا چاق بود . آی دیم رو بهش نشون دادم .گفت پاسپورتت رو بده.
گفتم پاسپورت؟!خب این آی دیمه دیگه!
گفت مگه تو سیتی زنی؟
گفتم نه.
گفت پس باید پاسپورت نشون بدی!
منم با افتخار بادی تو گلو انداختم وگفتم هه!چی خیال کردی داداش ؟من رزیدنتم .
گفت خب باید پاسپورت نشون بدی.
گفتم مجید جان من دارم تو لس انجلس زندگی می کنم. آی دی دارم ،پاسپورت کیلو چنده؟
یک برگه به من نشون داد که زیر این جمله اش خط کشیده شده بود که نان سیتی زن یعنی اونایی که نونشون از راه سیتی زنی درنمیاد وسیتی زن نیستند باید پاسپورت نشون بدهند.
گفتم بابا !آبجی! حاج خانم!ما تو این راه دیگه پیر شدیم ،چند تا پیرهن پاره کردیم دفعه های قبل از این خبرا نبود .همه آی دی رو قبول می کنند.
دوباره کاغذش رو کرد تو چشمم که پاسپورت می خوام.
گفتم الان ندارم چی کار کنم؟
گفت خب نمی تونی امتحان بدی.
من رو می گی دیگه سرم داشت گیج می رفت ،از یکطرف هم خنده ام گرفته بود از این شانس گند! خلاصه که هر چی از من اصرار از اون انکار که بابا لامصب من آی دی دارم یعنی دارم تو این خراب شده به صورت قانونی زندگی می کنم. می گفت من نَوَفهمم اینجا نوشته پاسپورت. منم پاسپورتت رو می خوام.
خلاصه که گفتم خانم تپل قشنگه !من الان پاسپورت همرام نیست ،حالا می گی چه گِلی به سرم بگیرم؟!
گفت من نمی دونم زنگ بزن "ای تی اس "مشکلت رو بگو.
یک شماره هم به من داد و من هم در حالیکه داغون بودم و داشتم فکر می کردم که خب به سلامتی این یکی ددلاین (مهلت)دانشگاه هم تموم شد زنگ زدم به ای تی اس به این امید که یک نفر به این آدم زبون نفهم حالی کنه که آی دی هم قبوله وخب از اونجایی که شنبه بود صدای نحس ضبط شده ای این موضوع رو اعلام کرد که امروز شنبه است و ما تعطیلیم و ساعت کاریمون هم از دوشنبه شروع میشه. پس کاری داری اونموقع زنگ بزن مصدع خواب ما هم نشو اول صبحی.

پایان قسمت اول و شروع مصائب سیزن جدید
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
نمیشه زمان هز قسمت رو بیشتر کنیننننن؟؟؟ تو خماری موندممم.فقط الان بیاین بگین بالاخره اونروز امتحان دادین یا نه؟؟؟؟اگه نگین میرم تو نت سرچ می کنم ببینم با دوبیله دیگه ای پیدا میشه یا نه؟ Big Grin
منم داشتم اشتباه می کردم و داشتم برای تافل می خوندم یعنی 1 ماه خوندم بدون اینکه هدف محکمی داشته باشم . فکر کردم فقط مشکل همت منه نگو که 50% قضیه بوده و تنکس گاد که پشیمون شدم
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، aadine ، R.F ، frozen mind ، mavarfan ، honareirani ، vahidansari ، mitr.p ، sadeghi897 ، msar
چه حرفه ای آدمو می اندازین وسط ماجرا و کات می کنین Sad
حالا تا قسمت بعدی باید کی صبر کنیم؟ حداقل زمان پخش رو ثابت اعلام کنین بدونیم تا کی منتظر بمونیم
2010
------------------------------
آموخته ام ... که زندگي دشوار است، اما من از او سخت ترم
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، R.F ، frozen mind ، mavarfan ، rasarasa ، sadeghi897 ، msar
وای از این داستانهای امریکا که من یکیو دیوونه کرده. قبلا هم 1 جا گفتم من قبل از سکونت در شیطان بزرگ
فکر میکردم 10 درصد ممکنه این قضیه 11/9 ساختگی باشه ولی حالا میفهمم که از این اتفاق بزرگترش هم
اینجا ممکنه بیفته با این ملت شاد !
ببخشید خارج موضوع تاپیک بود.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: R.F ، rasarasa ، laili ، mavarfan ، maaref ، msar
موافقم که تایم پخش سریالو بگی!! البته از یه طرفم خوبه هی آدم میاد سر میزنه ببینه پخش شده یا نه! Tongue

بچه ها ولی جدا ما با این مدلی که تو ایران بزرگ شدیم, اونجا چقدر باید حرص بخوریییم از اینهمه سرخوشیه اونا!
خدا بهمون صبر بده!
(این پست ها لای سریال مثل زیر نویس, یا تبلیغ های میان برنامه هستن!! راساراسا جان سریالت پر خواننده شده داری وسطش بیشتر تبلیغ میگیریا. سریالو پخش کن دلمون آب شد!)
چشم انتظاری جاذبه ای قوی دارد. منتظر چیزهایی باش که می خواهی شان, نه چیزهایی که نمی خواهی

شماره کیس: 2010AS000016XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ مصاحبه: May 2010  
تاریخ دریافت ویزا: فردای روز مصاحبه
پاسخ
تشکر کنندگان: WIKIMAN ، mahmood_eng ، rasarasa ، laili ، aadine ، maaref ، mavarfan ، honareirani ، N.D ، nastaran86 ، sadeghi897 ، msar
سیزن دوم - قسمت دوم

پری ویسلی آن ماجراهای تافل من: من دوباره رفتم امتحان تافل بدم . مرکز امتحان یک انستیتو زبان بود در 45 دقیقه ای خانه ما. قبل از امتحان متوجه شدم که مسوول مربوطه - خانم توپول قشنگه-یه غیر از پاسپورت هیچ ای دی قبول نمی کنه . به ای تی اس زنگ زدم که به خانم بفهمونه که آی دی هم قبوله ولی شنبه بود و ای تی اس تعطیل بود.


قسمت دوم-من رو می گی دیگه کلا بی حس شده بودم و حیرون در کار خودم مونه بودم که حالا چی کار کنم ،همین لحظه به یاد آقای شوهر :حلال مشکلات افتادم. به خانم تپل قشنگه که سرش با بقیۀ مراجعین گرم بود گفتم خانم اداره تعطیله فقط بگو من تا کی وقت دارم پاسپورتم رو بیارم و امتحان بدم .گفت ما ،فوقش تا 9:30 می تونیم صبر کنیم.

ساعتم رو نگاه کردم دیگه 9 شده بود گفتم خب شاید اقای شوهربتونه خودش رو به این سرعت برسونه. زنگ زدم به جناب شوهر و با صدایی که بیشتر شبیه نالۀ یک زنبور بود که گوسفند گازش زده باشه گفتم ای حلال مشکلات ! خودت رو با پاسپورت جدیدم و گرین کارت و پاسپورت باطل شده ام و کارت سوشیال و گواهینامه ایران و دفترچه بیمه خدمات درمانی ایران و کارت معافیت خودت وسند ازدواج و قبض آب و برق و هر چی هست و نیست برسون که من اینجا با یک آدم ابله طرفم. گفت من اصلا نرفتم خونه خیلی تند برم نیم ساعت تا خونه باید برم ،نیم ساعت هم برگردم ،زودتر از ده نمی تونم برسم..

ساعت ده ه ه ه !دیگه کم کم صدام شبیه یک زنبورجویده شده ای شده بود که داشت از داخل معدۀ گوسفنده حرف می زد، رو کردم به خانم توپل قشنگه و با یک زبون عجیب و غریب که دیگه نه فعلهاش معلوم بود نه فاعل نه مفعول ،نصفیش ماضی بعید بود نصفش آیندۀ استمراری وکلا من شده بود It وهرچی فعل کمکی بلد بودم با ضمایر قاطی شده بودگفتم:" خانم !خونه دور ..شوهر دیر..من بدبخت... امتحان کی؟"خلاصه که با زبون مادری و خواهر مادری که دیگه همش باهم قاطی شده بود بهش فهموندم که چه خاکی به سر کنم؟!

ناگهان در این بحران مغزی به فکرم خطور کرد که بگم خانم ،شوهرم پاسپورت رو تا یکساعت دیگه میاره ،بذار من الان امتحان بده. اونم یک کم من من کرد و گفت باشه ولی اگه تا 10:30 نرسید امتحانت رو قطع می کنیم. من هم خوشحال و شاد پریدم جلوی دوربین عکاسی و با قیافه ای که شبیه زنبوری بود که همین الان از قسمت تحتانی گوسفند دراومده باشه عکس گرفتم.و پریدم تو جلسۀ امتحان.

خب دوستای گلم اگه فکر کردید ماجرا همینجا تموم شد و من به خوبی و خوشی امتحان دادم دوباره کور خوندید. سری جدید ماجرهای تافل خیلی هیجان انگیزتره،حالا یک کم استراحت کنید تا در قسمت بعد بیام بقیۀ قصه رو بگم.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
سلام یک سوالی داشتم و ان این است که من الان در یک دانشگاه آمریکائی در اکراین فوق لیسانس مدیریت بازرگانی میخونم میخام بدونم واسه دکترا اگه بخوام واسه امریکا یا کشور های اروپائی ادامه تحصیل بدم آیا به تافل احتیاج دارم یا خیر چون مدرک من به زبان انگلیسی میباشد.و چه دانشگاهی خوب است برای ادامه تحصیل Ph.d
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-01-23 ساعت 04:19)deicide نوشته:  سلام یک سوالی داشتم و ان این است که من الان در یک دانشگاه آمریکائی در اکراین فوق لیسانس مدیریت بازرگانی میخونم میخام بدونم واسه دکترا اگه بخوام واسه امریکا یا کشور های اروپائی ادامه تحصیل بدم آیا به تافل احتیاج دارم یا خیر چون مدرک من به زبان انگلیسی میباشد.و چه دانشگاهی خوب است برای ادامه تحصیل Ph.d
من فکر می کنم که این قضیه در هر دانشگاهی متفاوت است چون در خیلی دانشگاهها نوشته شده که اگر زبان نیتیو انگلیسی نیست برای مستر و بالاتر تافل می خواهند و اشاره ای به این قضیه نکرده اند که کسی که مدرک قبلیش به زبان انگلیسی بوده تکلیفش چه میشود در هر ضورت قدم اول انست که بفهمید چه دانشگاهی را دوست دارید و انتخاب شما می تواند بر اساس رنکینگ دانشگاه یا هزینه تحصیل یا وامهای تحصیلی باشد البته مهمترین چیز در مقطع دکترا پیدا کردن دانشگاهیست که شما را بورس کند و برای این کار باید استادی از ان دانشگاه را پیدا کنید که تحقیقاتش در زمینه ای باشد که شما در آن کار کرده اید و یا اینکه به نخوی اورا قانع کنید که علاقمند و اگاهید تا به عنوان دستبار تدریس یا تحقیق شما را بپذیرد و به این ترتیب دانشگاه هزینه تحصیل و زندگی شما را خواهد داد.
من به شما پیشنهاد می کنم که ابتدا طبق رشته تون دانشگاههای امریکا که رنکینگ بالاتری دارند را در لینک زیر پیدا کنید سپس به سایت دانشگاه رفته و در قسمت ادمیشن رشته های پی اچ دی ،اینترنشنال استودنت بخش تافل را مطالعه کنید اگر به مورد شما اشاره ای نشده بود کافیست به قسمت مربوطه ایمیل بدهید و سوال کنید معمولا بعد از چند روز کاری جوابتان را خواهند داد.
http://www.usnews.com/rankings

من اطلاعات زیادی در مورد گرفتن ویزای دانشجویی و انترنشنال استودنت ندارم و فکر می کنم دوستان دیگری هستند که شاید شرایط شما را داشته اند و بتوانند دقیقتر پاسخ دهند.

برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، mavarfan ، Hossein81 ، Hedieh20 ، مانترا ، pari pariaaa ، msar
(2011-01-21 ساعت 16:12)rasarasa نوشته:  سیزن دو -قسمت اول

خب قصه به اینجا رسید که من دوباره برای تافل ثبت نام کردم و اینبار با عزمی راسختر خودم رو در عرض دوهفته پوکوندم که بلکه نمرۀ بهتری بگیرم . دوستانی که در جریان امتحان تافل هستند می دونند که گرفتن نمرۀ بالای 100 اونم در آمریکا کار هر کسی نیست وهنر می خواد، چون تو فقط می تونی در هر بخش 5 فقط 5 نمره رو از دست بدی. و البته از چند نفری هم شنیده ام سطح امتحان تافل در آمریکا به مراتب سخت تر از کشور خودمونه.که البته با شرایط غیر انسانی موجود در این امتحان کار صد چندان سخت تر می شه.

پایان قسمت اول و شروع مصائب سیزن جدید


ممنون از داستان واقعی قشنگتون. قلم خیلی خوبی دارین.میبخشید سوالم بی ربطه؛ شما شیرازی نیستین؟
شماره کیس:AS00030XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس:جولای 2011
تاریخ مصاحبه: 7 جولای 2011
تاریخ دریافت کلیرنس: 8 آگوست 2011
تاریخ دریافت ویزا: 9 سپتامبر 2011
الهی رضا برضاک و رضا بقضائک و تسلیما لامرک لا معبود سواک فاغث یا غیاث المستغیثین
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، mavarfan ، apoornaki ، msar ، soheil1993
(2011-01-24 ساعت 12:29)moraddad نوشته:  
(2011-01-21 ساعت 16:12)rasarasa نوشته:  سیزن دو -قسمت اول

خب قصه به اینجا رسید که من دوباره برای تافل ثبت نام کردم و اینبار با عزمی راسختر خودم رو در عرض دوهفته پوکوندم که بلکه




ممنون از داستان واقعی قشنگتون. قلم خیلی خوبی دارین.میبخشید سوالم بی ربطه؛ شما شیرازی نیستین؟

نه وُلا!(با صدای نسیم بیگ )
من و دوستان و اشنایانم خیلی از این کلمه استفاده میکنیم ،شیرازیه؟ نکنه ما هممون شیرازی هستیم خودمون خبر نداریم!Cool

برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، R.F ، moraddad ، sadeghi897 ، pari pariaaa ، philter ، msar
کاش این امریکا قد ساوجبلاغ خودمون بود Big Grinبعد همه جمع میشدیم
شما هم لایو این قصه رو میگفتید
البته قلم شیوایتان را هم نباید از نظر دور داشت
اینم اگهی وسط سریال بود Rolleyes
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، rasarasa ، maaref ، mavarfan ، R.F ، HRSH ، msar
(2011-01-24 ساعت 13:37)rasarasa نوشته:  
(2011-01-24 ساعت 12:29)moraddad نوشته:  
(2011-01-21 ساعت 16:12)rasarasa نوشته:  سیزن دو -قسمت اول

خب قصه به اینجا رسید که من دوباره برای تافل ثبت نام کردم و اینبار با عزمی راسختر خودم رو در عرض دوهفته پوکوندم که بلکه




ممنون از داستان واقعی قشنگتون. قلم خیلی خوبی دارین.میبخشید سوالم بی ربطه؛ شما شیرازی نیستین؟

نه وُلا!(با صدای نسیم بیگ )
من و دوستان و اشنایانم خیلی از این کلمه استفاده میکنیم ،شیرازیه؟ نکنه ما هممون شیرازی هستیم خودمون خبر نداریم!Cool

فکر کنم شیرازی باشه چون خارج از شیراز بیشتر واژه ترکوندن شنیدم.
راستی چرا ادامه سریال رو نمیگید؟ نکنه زیر لفظی لازمه بچه ها متوجه نیستن؟
شوخی می کنم. منتظر ادامه هستیم
شماره کیس:AS00030XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس:جولای 2011
تاریخ مصاحبه: 7 جولای 2011
تاریخ دریافت کلیرنس: 8 آگوست 2011
تاریخ دریافت ویزا: 9 سپتامبر 2011
الهی رضا برضاک و رضا بقضائک و تسلیما لامرک لا معبود سواک فاغث یا غیاث المستغیثین
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، mavarfan ، امیلا ، R.F ، msar
وای که خفه شدم ... د زود باش دیگه!

من تصمیم گرفته بودم دیگه سریالی که هنوز تموم نشده رو تماشا نکنم، چون وقتی سریال تموم شده باشه میتونی دانلودش کنی و روزی چند قسمتشو ببینی و خمار نمونی Big Grin

ولی این بار از دستم در رفت! Sad
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، maaref ، mavarfan ، R.F ، moraddad ، honareirani ، pr.kia ، sadeghi897 ، philter ، msar
(2011-01-24 ساعت 15:22)frozen mind نوشته:  وای که خفه شدم ... د زود باش دیگه!

من تصمیم گرفته بودم دیگه سریالی که هنوز تموم نشده رو تماشا نکنم، چون وقتی سریال تموم شده باشه میتونی دانلودش کنی و روزی چند قسمتشو ببینی و خمار نمونی Big Grin

ولی این بار از دستم در رفت! Sad
جان من !جان من کپی نکنید . همین سر کوچه می تونید از اغذیه فروشیهای معتبر سی دیش رو به قیمت بسیار ارزان تهیه کنید . فقط کپیش هم می کنید به هر کی میدید به خواهر برادرتون ندید بگید: همین همین سرکوچه عباس آقا قصاب داره برو بخر ! اونجا هم نداشت دیگه حتما اکبر مشتی داره خودم دیدم گذاشته 3تا صدبا یک پرس سالاد و نوشابه تگری.




برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، mavarfan ، WIKIMAN ، R.F ، darya ، laili ، Lamborghini ، OverLord ، moraddad ، N.D ، nastaran86 ، sorena ، ساری ، pr.kia ، sadeghi897 ، philter ، msar
(2011-01-24 ساعت 15:48)rasarasa نوشته:  
(2011-01-24 ساعت 15:22)frozen mind نوشته:  وای که خفه شدم ... د زود باش دیگه!

من تصمیم گرفته بودم دیگه سریالی که هنوز تموم نشده رو تماشا نکنم، چون وقتی سریال تموم شده باشه میتونی دانلودش کنی و روزی چند قسمتشو ببینی و خمار نمونی Big Grin

ولی این بار از دستم در رفت! Sad
جان من !جان من کپی نکنید . همین سر کوچه می تونید از اغذیه فروشیهای معتبر سی دیش رو به قیمت بسیار ارزان تهیه کنید . فقط کپیش هم می کنید به هر کی میدید به خواهر برادرتون ندید بگید: همین همین سرکوچه عباس آقا قصاب داره برو بخر ! اونجا هم نداشت دیگه حتما اکبر مشتی داره خودم دیدم گذاشته 3تا صدبا یک پرس سالاد و نوشابه تگری.

وااااااااااااااااای .... تروخدا ! من بقیه شو می خوام . خیلی تو خماری موندیما ... از سریال 24 هم برام هیجان انگیزتر شده . ( یه پپسی برا سارای عزیز زدم بالا) دِ ... یالا ... نکنه به قول بچه ها زیر لفظی می خوای؟ راستی بگم تو محل کارم داشتم می خوندم و کلی خندیدم و همه همکارا به چشم یه اسکل نگام کردن! Big Grin
سارا قلم خیلی خوبی داری ... فقط می خوام بدونم قیافه زنبوری که از ماتحت یه گوسفند دراومده چه شکلیه ؟!!!! lol
بهشت آنجاست که انسان به خاطر انسان بودنش محترم است. آنجا که آرامش و منطق در سرتا سر زندگی جاریست...Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، rasarasa ، mavarfan ، maaref ، nastaran86 ، pr.kia ، free pigeon ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان