کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سوالات مربوط به شرایط اخذ ویزای توریستی در این تاپیک مطرح شود!
(2016-08-27 ساعت 19:47)SM76 نوشته:  
(2016-08-27 ساعت 15:39)barvos نوشته:  
(2016-08-26 ساعت 14:19)SM76 نوشته:  با سلام  من از طریق سفارت فرانسه برای ویزای توریستی اقدام کردم(  البته هنوز وقت سفارتم نرسیده) من بلیطم با لوفتانزا  هست و برگشتم هم از بارسلون یعنی عملا تو فرانسه مهر نمیخوره  و برگشتم هم از یه کشور دیگه هست  و ورود وخروجم از فرودگاه فرانکفورت میشه تنها سندم  برای اقامت  در فرانسه واچر هتله به نظر شما  ممکنه این مشکلی برای گرفتن ویزا  ایجاد بکنه؟

بله ايجاد مشكل ميكنه. شما بايد مهر ورودتون از كشور صادر كننده ويزا باشه. شما ونمتونيد تو فرانكفورت مهر ورود بزنيد. شما اجازه خروج از سالن ترانزيت فرودگاه فرانكفورت را نخواهيد داشت لذا بهتره يه بليط هم از فرانكفورت به فرانسه تهيه كنيد. اما مهر خروج از هر جاي اروپا كه باشه مشكلي نداره.

ممنون از پاسختون البته فکر کنم منظورم رو بد بیان کردم من بلیطم تهران پاریس هست منتها از طریق  فرود گاه فرانکفورت   ترانزیت میشم فکر کنم مهر ورود به شنگن رو تو همین فرودگاه میزنن نه پاریس  البته   کلا هم قصد ندارم از فرودگاه فرانکفورت خارج شم   ومیخوام مستقیم برم پاریس

مهر ورود به اتحاديه شنگن شما در فرودگاه پاريس و در زمان ورود به اتحاديه ميخوره. در فرودگاه فرانكفورت شما ترانزيتيت و اين به منزله ورود به اتحاديه نميباشد.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-09-03 ساعت 00:03)darya_s نوشته:  سلام
من قرار بود از یکی از دوستانم برای سفر به فرانسه دعوتنامه داشته باشم که ایشون به دلیل ضیق وقت نتونست، دعوتنامه بفرسته.
به سفارت رزرو هتل ارائه میدم اما میخوام بدونم می تونم توی فرم، از ایشون به عنوان دعوت کننده نام ببرم و مدارک اقامت ایشون رو به عنوان یک مدرک مثبه اضافه نشون بدم؟ ایا این کمکی میکنه؟
ممنون

بهتره بعنوان آشنايي كه اونجا داريد ذكرشون كنيد نه به عنوان دعوت كننده. شما بدون مدارك اينوايت امكان ويزاتون خيلي كمه درست عزيز.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به دوستان و مدیر گرامی

سوالی داشتم در مورد اقدام به اخذ شینگن از ایتالیا

من میخوام از صفارت ایتالیا برای توریستی ژانویه اقدام کنم .

4 روز میلان / 4 روز پاریس / 5 روز فلورانس برنامه سفرم هست . اول میلان بعد پاریس بعد فلورانس و برگشت تهران .

این برنامه رو بدم به سفارت مشکلی نداره ؟ 2 ویزا قبلی فرانسه و یونان هم دارم از 2015 به اینور .

ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
سلام.
من قبلا 3 سال فرانسه بودم و درس خوندم و بعد برگشتم ایران و ازدواج کردم.
الان میخوام به همراه همسرم درخواست ویزای توریستی کنم و نمیخوام با تور هم برم.
حساب پس انداز بالای 100 میلیون و خونه هم دارم. ولی همسرم نا بجال هیچ سفر خارجی نرفته.
من کارمند شرکت خصوصی و ایشون در بخش دولتی کارمند هستند.
حالا با این اوصاف چقدر احتمال میدید که به ما ویزا بدن؟ و اینکه چه مدرکی ارائه بدیم که احنمال بالاتر بره.
در ضمن هر دوی ما در حال حاضر اینجا دانشجو هم هستیم.
متشکرم
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
سلام
چندتا سوال در مورد ویزای سوئد داشتم
دایی همسرم مقیم سوئد هست و ما قصد داریم برای 2 هفته جهت مسافرت درخواست ویزا از سفارت سوئد داشته باشیم. با توجه به این که تا به حال مسافرت به اروپا نداشتیم (ولی به ترکیه و تایلند رفتیم) و اینکه همسرم کارمند بخش دولتی و من کارمند شرکت خصوصی هستم و حساب بانکی به نام من با گردش 3ماهه حدودا 70 میلیون تومانی. و وسند ملکی به نام همسرم. با این شرایط چند تا سوال داشتم
1. اینکه حساب بانکی به نام یک نفر کفایت می کند یا هر دو نفر باید حساب بانکی داشته باشند؟
2. با توجه به این که یکی دیگر از دایی های همسرم در فرانسه هست بهتر است از طریق سفارت سوئد اقدام نماییم یا فرانسه؟
3. در صورت اقدام برای گرفتن ویزا از سفارت سوئد آیا اعلام کنیم قصد رفتن به فرانسه را داریم یا خیر؟
4.یک دعوت نامه برای هر نفر کفایت می کند یا برای هر دو نفر مجزا باید داده شود؟
5.با توجه به این که در ماه می 2017 قصد رفتن به سوئد را به مدت 2 هفته داریم، بهتر است در دعوت نامه از چه تاریخ و چه مدت ذکر شود؟
6. چه نکات دیگری را باید رعایت کنیم تا احتمال ریجکتی را کاهش دهیم؟

ممنون از سایت خوبتون و زمانی که برای پاسخگویی به سوالات می گذارید
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
سلام.من حدود ۳ ماه پیش در یک شرکت ایرانی با سمت مدیر بازرگانی مشغول به کار شدم.الان برای یک تجارت با یک شرکت آلمانی برای گرفتن ویزا تجاری اقدام کردم میخواستم بدونم شانس گرفتن ویزا چقدر هستش برای من.ممنون میشم راهنمایی کنید.
۲۹ ساله هستم، مجرد هستم ، دعوتنامه از یک‌ شرکت آلمانی دارم که داخل دعوتنامه تعهد داده شده که من قبل از اتمام ویزا برمیگردم ، روزنامه رسمی شرکت آلمانی رو دارم ،کپی پاسپورت مدیر آمل شرکت آلمانی رو هم دارم. گواهی کار از شرکت ایرانی ،فیش حقوقی ، بیمه و قرارداد رو هم دارم.
فقط اینکه سند ملکی در ایران به نامم نسیت ولی حساب بانکی مشترک با پدرم دارم که پول زیادی داخلش هست.


۱.
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
سلام، من و همسرم چهار ماه پيش سفري به اروپا داشتيم و از طريق سفارت هلند ويزا گرفته بوديم، ماه گذشته از طريق سفارت اتريش اقدام كرديم و به دليل معتبر نبودن مدارك اقامت در سفر و مشخص نبودن دلايل سفر ما رو ريجكت كردن در حاليكه مداركمون كامل بود و فقط هتلي كه يك شب در اون قرار بوود اقامت داشته باشيم و از طريق بوكينگ با پردخات كامل و non refundable گرفته بوديم طبق فرمتي كه سفارت ميخواست بهمون تاايده نداده بود، هدف سفر هم اسكي بود كه كاملا واضح شرح داده بوديم، اول يه نامه دادن كه ما با كلي سند و مدرك جواب داديم و بعد كلي طول كشيد و ما آخر ايميل زديم به توصيه آفيسر سفارت كه اگه جواب ما مثبت نيست اپليكيشنمون رو كنسل كنين ولي روز بعدش نامه ريجكتي دادن و گفتن هزينه اعتراض نفري ١١٠ يورو هست و بايد دوباره همه مداركمون رو ترجمه كنيم و بديم كه خوب با توجه به اينكه برناممون كنسل شده بود نمي ارزيد! اما امروز تو سايتهاي خارجي ديدم كه appeal كردن بدون هزينه هست... حالا گيج شدم! البته همون موقع براشون دوباره ايميل زدم و گفتم كه ما مداركي كه خواسته بودين رو فرستاديم و چرا اينجوري شده ولي جوابي ندادن، سوالم اينه كه ميتونم بدون هزينه appeal كنم؟ و اينكه اين ريجكتي تاثير بدي تو درخواستهاي بعدي داره و شنيدم بعد ريجكتي بهتره مدتي از هيچ كشور ديگه شنگن هم اپلاي نكنم ايا اين درسته و اگر هست چقدر بايد صبر كنم؟ ممنون ميشم اگه راهنمايي كنين
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
سلام و خسته نباشید خدمت شما
من و همسرم هفته پیش مصاحبه سفارت فرانسه داشتیم ، با وجود شلوغی و ازدحام ، برخورد مصاحبه کننده خیلی گرم و خوب و امیدوار کننده بود ، میخواستم ببینم اوکی شدن ویزا چقدر بستگی به نظر ایشون داره ؟
و اینکه جواب ویزای ما ۲۹ اسفند هست و پروازمون هم ۳۰ اسفند ، ممکنه جواب ما آماده نشه ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
من دانشجو در کشور نیوزلند هستم و برای شرکت در یک کنفرانس به مدت حداکثر 12 روز قصد سفر به کشور چک را دارم. متاسفانه کنسولگری چک در نیوزلند خدمات ویزا برای غیر سیتیزن ها ارایه نمی کنه و من مجبورم بیام از ایران اقدام کنم. و به دلیل مشغله این امکان را ندارم که زودتر از25 روز قبل از شروع کنفرانس ک2 جولای می باشد به ایران بیام و زمان زیادی ندارم ممنون می شوم دوستانی که تجربه دارند به من کمک کنن تا مشکلی پیش نیاد.

اول اینکه از چه مدت قبل باید برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنم ؟ دقیقا از همون روزی که برای مصاحبه می ریم 15 روز کاری (دوشنبه تا جمعه؟؟) طول می کشه تا جواب بیاد؟
من حساب بانکیم مربوط به نیوزلند هست از 6 ماه حسابم فقط پرینت بگیرم کافیه؟
ایا پاسپورت هم مثل کارت ملی و شناسنامه نیاز به ترجمه رسمی داره یا فقط اصل پاسپورت با کپی از صفحات ان کفایت می کند؟
هتلی که رزرو کردم برام یک confirmation email فرستاد (در فرمت ایمیل) با اسم من ,reservation number, نوع اتاق , و در انتها ایمیل مشخصات و شماره تلفن هتل ذکر شده. ایا کافیه از همین ایمیل پرینت بگیرم؟

من به جز نیوزلند کشور دیگه ای نبودم. تو پاسم محل اقامت را زده نیوزلند و اینکه داشتن کارت دانشجویی ,نامه تحصیل از دانشگاه و ویزا نیوزلند می توننن اقیسر را متقاعد کنند که من قصد برگشت را دارم
سوع پیشینه هم لازم دارم؟

دوستان لطفا جواب بدین من احتمالا همون روزی که وارد ایران می شم باید مدارکم را تحویل بدم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان ببخشید من و دوستم ۲۲ سالمون هست و مجردیم و یکی از آرزوهامون رفتن به اروپاست تا حالا دبی گرجستان هند تایلند و ترکیه هم رفتیم اما اینجور ک شنیدم به افراد جوون و مجرد سخت ویزا میدن البته موجودی حسابم رو میتونم بالا ببرم تا ۷۰,۸۰ میلیون و سند ملکی هم دارم و مهمترین چیز اینکه داروسازی میخونم یعنی آینده خوبی دارم و دانشگاهم هم بین الملل هست یعنی اگه انصراف بدم یا فرار کنم از کشور موظفم شهریه دانشگاه که ترمی ۱۰ میلیون هست رو پرداخت کنم دوستم هم معماری میخونه و پدرش سکته کرده چند سال پیش و حنما باید پیشش باشه و وابستگی محکمی داره..... با همه این اوصاف شانسی دارم؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
سلام، دوستانی که برای ویزای فرانسه اقدام کردند، از وقتی که فرم درخواست رو فرستادند تا وقت مصاحبه چقدر طول کشید؟ به نظرتون امروز اقدام کنم چند روز دیگه بهم وقت مصاحبه میدن؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-08-24 ساعت 16:18)Helmod نوشته:  سلام خدمت دوستان

پسر عموی من ( ناتنی ، اسم فامیلش با من فرق داره ) می خواد واسم یه دعوتامه بفرسته تا یک ماه برم پیششون .

سوالم اینه که من دانشجو هستم و 26 سالمه و مجرد . بنظر شما کاره گرفتن ویزا رو با چه مدارکی شروع کنم یعنی چه مدارکی محکمتره و  زودتر بهم ویزا میدن برای حداقل 2 ماه ؟؟ قصدم از رفتن به اونجا دیدن اوناست و احتماً کشورهای عضو شنگن رو هم برم .

یا اینکه پسر عموم اونجا چه کاری انجام بده که اینجا راحت تر ویزا بگیرم . ممنون میشم اگه راهنماییک کنید .

دوست عزیز شما موفق شدین ویزا بگیرین؟منم جوون و مجردم ارزومه برم اروپا برای سفر
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
منو همسرم میخوایم بدون دعوتنامه برای ویزای توریستی فرانسه اقدام کنیم.من ۲۸ سال و همسرم ۳۳ سالشه.
همسرم قبلا ویزای شینگن آلمان داشته ولی من نه.تمکن مالی داریم و شاغل هستیم و سند هم به نام هردومون داریم.ما سال پیش ترکیه رفتیم. اما من نگرانم اگه خودمون اقدام کنیم بهمون ویزا ندن انقدر که تو این سایتها میگن که سخت میگیرن.
ازیکی دوتا آژانس که پرسیدیم میگن اگه خودمون هم اقدام کنیم بهمون میدن. از طرفی هزینه تور خیلی بالاست و تضمینی هم برای ویزا نیست. همچنین ممکنه با درصد کمی شرکتی که کار میکنم بخواد بعدها ماموریت بفرسته آلمان. الان میترسم که اگه اقدام کنم ریجکت شم و شانسم برای ماموریتهای شرکت هم کم بشه.
آیا درسته که الان سفارت فرانسه راحت ویزا میده و اگه ریجکت شم آیا برای شینگن های بعدی هم مشکل پیش میاد؟ ویزا داشتن همسرم کمی به شرایط من هم میکنه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
(2017-04-08 ساعت 15:24)فرزانه فرزانه نوشته:  منو همسرم میخوایم بدون دعوتنامه برای ویزای توریستی فرانسه اقدام کنیم.من ۲۸ سال و همسرم ۳۳ سالشه.
همسرم قبلا ویزای شینگن آلمان داشته ولی من نه.تمکن مالی داریم و شاغل هستیم و سند هم به نام هردومون داریم.ما سال پیش ترکیه رفتیم. اما من نگرانم اگه خودمون اقدام کنیم بهمون ویزا ندن انقدر که تو این سایتها میگن که سخت میگیرن.
ازیکی دوتا آژانس که پرسیدیم میگن اگه خودمون هم اقدام کنیم بهمون میدن. از طرفی هزینه تور خیلی بالاست و تضمینی هم برای ویزا نیست. همچنین ممکنه با درصد کمی شرکتی که کار میکنم بخواد بعدها ماموریت بفرسته آلمان. الان میترسم که اگه اقدام کنم ریجکت شم و شانسم برای ماموریتهای شرکت هم کم بشه.
آیا درسته که الان سفارت فرانسه راحت ویزا میده و اگه ریجکت شم آیا برای شینگن های بعدی هم مشکل پیش میاد؟ ویزا داشتن همسرم کمی به شرایط من هم میکنه؟

شما با این رزومه که گفتید نگرانی ندارید، میتونید خودتون هم درخواست بدید.
نه برای دوره یا کارآموزی زمانی که شرکت شمارو میفرسته خودش یک زمینه مثبت هست و رد شدن ویزای شما دلیل به تیره شدن پرونده شما نیست در این شکل درخواست ها.
100% درباره سفارت فرانس نمیدونم، اما میدونم سفارت ها در این زمان بر روی پرونده های مهاجرتی حساس تر هستند و ردی ها زیاد هست و طبیعی هم هست، چیزی که شما میدونید کار اونهاست. اما این نگرانی بیشتر برای دانشجوهاست و راهکارم داره. و افرادی که پرونده سازی می کنند که به مهاجرن پ نا هند گی روی بیارند.
پیروز باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان:
Smile 
(2017-04-12 ساعت 21:41)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2017-04-08 ساعت 15:24)فرزانه فرزانه نوشته:  منو همسرم میخوایم بدون دعوتنامه برای ویزای توریستی فرانسه اقدام کنیم.من ۲۸ سال و همسرم ۳۳ سالشه.
همسرم قبلا ویزای شینگن آلمان داشته ولی من نه.تمکن مالی داریم و شاغل هستیم و سند هم به نام هردومون داریم.ما سال پیش ترکیه رفتیم. اما من نگرانم اگه خودمون اقدام کنیم بهمون ویزا ندن انقدر که تو این سایتها میگن که سخت میگیرن.
ازیکی دوتا آژانس که پرسیدیم میگن اگه خودمون هم اقدام کنیم بهمون میدن. از طرفی هزینه تور خیلی بالاست و تضمینی هم برای ویزا نیست. همچنین ممکنه با درصد کمی شرکتی که کار میکنم بخواد بعدها ماموریت بفرسته آلمان. الان میترسم که اگه اقدام کنم ریجکت شم و شانسم برای ماموریتهای شرکت هم کم بشه.
آیا درسته که الان سفارت فرانسه راحت ویزا میده و اگه ریجکت شم آیا برای شینگن های بعدی هم مشکل پیش میاد؟ ویزا داشتن همسرم کمی به شرایط من هم میکنه؟

شما با این رزومه که گفتید نگرانی ندارید، میتونید خودتون هم درخواست بدید.
نه برای دوره یا کارآموزی زمانی که شرکت شمارو میفرسته خودش یک زمینه مثبت هست و رد شدن ویزای شما دلیل به پرونده تیره شدن پرونده شما نیست در این شکل درخواست ها.
100% درباره سفارت فرانس نمیدونم، اما میدونم سفارت ها در این زمان بر روی پرونده های مهاجرتی حساس تر هستند و ردی ها زیاد هست و طبیعی هم هست، چیزی که شما میدونید کار اونهاست. اما این نگرانی بیشتر برای دانشجوهاست و راهکارم داره. و افرادی که پرونده سازی می کنند که به مهاجرن پ نا هند گی روی بیارند.
پیروز باشین.

واقعا ممنون.
البته ما قصد مهاجرت نداریم و فقط یک سفر توریستی میخوایم بریم. علاوه بر سند ملک، مدرک دیگری هم وجود داره که بتونیم به سفارت ارائه کنیم که ثابت کنیم قصد مهاجرت نداریم؟ مثلا ضمانت فرد دیگه ای یا وکالتی و ...؟
ما هر دو تو یک شرکت خیلی بزرگ و معتبر کار میکنیم و همکار هستیم.همین موضوع میتونه یک نکته مثبت برای ما باشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان