کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
میامی، ایالت فلوریدا
سلام به همه.دوستان بعد از اون پستی که راجع به زندگی و کار در واشنگتن دی سی نوشتم و دوستان حسابی در آن سرگرم هستند این فکر زد به سرم که یه پست هم راجع به زندگی و کار در میامی بنویسم.راستش من از جستجو هایی که در اینترنت کردم فهمیدم این شهر خیلی باحاله.من که خیلی با این شهر حال کردم.می خوام از دوستانی که تجربه زندگی در این شهرو دارن و یا اونایی که به این شهر باحال رفتن و یا هر کسی که اطلاعات با حالی داره،خواهش کنم در اختیار همه قرار بده که همه از اطلاعاتشون استفاده کنن.شاید خیلیا مثل من کنجکاو باشن که بدونن این شهر چه جور جایی هست و توش چه خبره.لطفا کاری کنید که این پست موفق باشه.ممنون از تک تک شما دوستان با حال.
در جوانی گفتم شیر شیر است اگرچه پیر است،چون به پیری رسیدم دریافتم پیر پیر است اگرچه شیر بود ...
پاسخ
سلام دوستان.من نمیدونم چرا اینقدر زود ناامید میشم.فکر می کردم تا این تایپیک رو براه میندازم می کنم توش پر جواب میشه.حالا بزار من خودم یه مطلبی از یکی از شهر های فلوریدا که اصلا هیچ ربطی به میامی نداره بنویسم که شاید یه استارتی زده باشم که نگید فقط بلده تایپیک ایجاد کنه و بخار نوشتن نداره.این مطلبو از یه وبلاگ کپی کردم.این مطلب راجع به شهر اورلاندو هست.جون من سعی کنید مثل من مطلبی ننویسید که اصلا مرتبط با موضوع تایپیک نیست.منم که گفتم از سره ناچاری اینو میزارم اینجا که دوستان بفهمن ما هم آره!!!!!!!!!

سفرنامه‌ی فلوریدا
اورلاندو: شهر پات‌پات!

اولین چیزی که در اورلاندو شاید به چشم عجیب بیاید تعدد زمین های mini-golf در گوشه و کنار خیابان ها است. اورلاندو شهری توریستی است و توریست‌های آن هم اغلب خانواده‌ها هستند. مهمترین جاذبه‌های توریستی شهر اورلاندو
Universal Studios
SeaWorld Orlando
و
Walt Disney World Resort
هستند.





Walt Disney World یا WDW مجموعه‌ی تفریحی عظیمی است که رتبه‌ی اول بازدید کننده را در مجموعه‌های تفریحی دنیا دارد. WDW آن‌قدر بزرگ است که نه تنها خیابان‌بندی شده بلکه بزرگراه هم دارد. هفت مجموعه‌ای جالب WDW به نقل از Stacey خانم (مجری شبکه‌ی WDW) عبارتند از:



Magic Kingdom
Epcot
Disney's Hollywood Studios
Disney's Animal Kingdom
Disney's Typhoon Lagoon (water park)
Disney's Blizzard Beach (water park)
Downtown Disney/ entertainment



برای دیدن هرکدام از این پارک‌ها حداقل یک روز وقت نیاز دارید. اگر زمان شلوغی به WDW سر بزنید احتمالا بیشتر وقتتان را در صف‌های طولانی خواهید گذراند. اصولا خانواده‌ها بلیط هفتگی می‌گیرند و از صبح زود تا آخر شب هر هفت روز هفته را در پارک‌ها می‌گذرانند. جذابیت پارک‌ها اصولا خیلی بیشتر از صرف roller coaster و هیجان است: پارک ها چنان هنرمندانه و ماهرانه طراحی شده‌اند و به جزئیات چنان اهمیت داده شده که دهان هر بازدید کننده‌ای از حیرت باز می‌‌ماند.


بسیاری از سمبل‌ها و شخصیت‌های WDW برای غیر آمریکایی‌ها ناشناس اند. (همانطور که مثلا کلاه قرمزی یا زی‌زی گولو را یک آمریکایی نمی‌شناسد). لذا اگر به فکر دیدن WDW افتادید همراه داشتن یک آمریکایی (یا کسی که در آمریکا بزرگ شده) حتما توصیه می‌شود.


از مجموعه‌های WDW پارک Epcot بزرگسالانه تر طراحی شده. لذا اگر برای آقازاده یا دخترخانم زیر پنج‌سالتان به دیزنی نرفته‌اید اولین انتخابتان Epcot خواهد بود.

اتوبوس وحشت:

ممکن است شب آخری که اورلاندو هستید تصمیم بگیرید تنهایی و بدون اینکه به سایرین بگویید کجا می‌روید برای ماجراجویی با اتوبوس سری به مرکز شهر اولاندو بزنید. گشتن در یک شهر با وسایط نقلیه‌ی عمومی اغلب دید خیلی بهتری از دموگرافی شهر می‌دهد. مزایای دیگری نیز بر شهرگردی با اتوبوس مترتب است ... ولی خوب همیشه اینگونه نیست.


ساعت ده شب در خیابان نزدیک هتلتان منتظر اتوبوس ایستاده‌اید. باران شدیدی (که از خصوصیات بعدازظهرهای فلوریدا است. ولی امشب تا ده شب طول کشیده) می‌بارد. بیست دقیقه بعد اتوبوس می‌رسد. حدودا نصف اتوبوس پر است و ترکیب متنوعی از جمعیت دارد. ولی وضع قرار است زود عوض شود! :-\


تمام آقایان و خانم‌هایی که قیافه‌شان شبیه آدم درست-حسابی است ظرف یکی دو ایستگاه بعدی پیاده می‌شوند. شما می‌مانید و یک راننده که ظاهرش مونگول به نظر می‌رسد و جمعی لات که مثلا یکی‌شان که جلوی شما نشسته هر از چندگاهی کله‌ی مبارکش را 180 درجه می‌چرخاند و توی چشم شما زل می‌زند. یا یکی که از آن عقب خیلی حاج‌آقایی سرفه‌های طولانی می‌کند. دفعه‌ی آخری که جناب جلوی شما سرش را 180 درجه بچرخاند محکم و جدی توی چشمش زل می‌زنید و سینه‌تان را صاف می‌کنید که حساب کار خودش را بکند (حاج آقا هم چقدر از حرکت شما حساب می‌برد!) با خودتان فکر می‌کنید چقدر دوست داشتید shotgun تان همراهتان بود! 8)


تابلوهای کنار خیابان کم‌کم شکل عوض می‌کنند و جای تبلیغ کرم ضد آفتاب و داروی رژیم لاغری را خیلی زود هشدارهای امنیتی می‌گیرد:

-- اگر شاهد جرمی بودید با این شماره تلفن تماس بگیرید ... ما اسم شما را نمی‌پرسیم :-X

-- در کشف جنایات ما به چشمان باز شما نیاز داریم ... :-X

--اگر جسدی را یافتید به ما گزارش کنید. ما از شما اثر انگشت نمی‌گیریم. واجد جرم و جنایت پلیس :-X

-- اگر کسی به قصد دزدی یا تجاوز به شما حمله کرد: 1- خونسردی خود را حفظ کنید!! 2- ... :-X

به تدریج در می‌یابید که قضیه تا اندکی جدی است. مسافت هتل شما تا مرکز شهر حدود یک‌ساعتی با اتوبوس راه است. خوب یک راه اینست که پیاده شوید و تاکسی بگیرید و برگردید. متاسفانه فلوریدا و شهرهایش مثل بوستون نیستند که تا کنار خیابان بیایید دوازده تا تاکسی جلوی پایتان ترمز بزنند و شروع کنند به بوق زدن. در فلوریدا تاکسی‌ها فقط کنار هتل‌ها پیدا می‌شوند یا باید به آن‌ها تلفن بزنید. ولی شما که نمی‌دانید کجای اولاندو هستید. ضمنا احتمالا ترجیح بدهید که داخل اتوبوس بمانید و با همان اتوبوس برگردید تا وسط یک خیابان (جاده) خلوت و کاملا تاریک منتظر تاکسی بمانید. :'(

اتوبوس که به مرکز شهر برسد تازه خواهید دید که مرکز شهر هم به‌جز تعدادی ساختمان بلند هیچ چیز دیگری پیدا نمی‌شود. بهترین کاری که می‌شود کرد اینست که برای برگشت سوار همان اتوبوسی شوید که با آن آمده‌اید و امیدوار باشید زنده به هتل‌تان باز می‌گردید. ???

بعدها ممکن است در اخبار بخوانید که Orlando از نظر جرم و جنایت در ایالت فلوریدا بدون هیچ رقیبی در صدر است.


تمپا شهر طلوع٬ تمپا شهر غروب 8)

طلوع و غروب های فلوریدا معروفند و برای همین فلوریدا را state of sunshine آمریکا می نامند. ولی شاید در ایالت فلوریدا غروب هیچ جایی به قشنگی غروب تمپا نباشد: این شاید به خاطر غربی بودن شهر است, شاید به خاطر خلیج زیبای مکزیک, شاید به خاطر ماسه های روشن کنار ساحل هایش, شاید هم به خاطر نخل های قدکشیده اش.


در جوانی گفتم شیر شیر است اگرچه پیر است،چون به پیری رسیدم دریافتم پیر پیر است اگرچه شیر بود ...
پاسخ
(2011-01-04 ساعت 20:21)امیر حسن نوشته:  سلام به همه.دوستان بعد از اون پستی که راجع به زندگی و کار در واشنگتن دی سی نوشتم و دوستان حسابی در آن سرگرم هستند این فکر زد به سرم که یه پست هم راجع به زندگی و کار در میامی بنویسم.راستش من از جستجو هایی که در اینترنت کردم فهمیدم این شهر خیلی باحاله.من که خیلی با این شهر حال کردم.می خوام از دوستانی که تجربه زندگی در این شهرو دارن و یا اونایی که به این شهر باحال رفتن و یا هر کسی که اطلاعات با حالی داره،خواهش کنم در اختیار همه قرار بده که همه از اطلاعاتشون استفاده کنن.شاید خیلیا مثل من کنجکاو باشن که بدونن این شهر چه جور جایی هست و توش چه خبره.لطفا کاری کنید که این پست موفق باشه.ممنون از تک تک شما دوستان با حال.
سلام برادر امیدوارم خوب باشی منم برنده 2011 هستم و به امید خدا اگه ویزا بگرم میرم اورلاندو

شماره کیس: 2011AS00019XXX
تاریخ دریافت نامه قبولی: 25 می 2010
کنسولگری: آنکارا
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: جون 2010
تاریخ دریافت نامه دوم: هیچوقت نرسید
تاریخ مصاحبه: 11 می 2011
تاریخ کلیر شدن: 20 جون 2011
تاریخ دریافت ویزا: 27 جولای 2011
تاریخ مهاجرت: آخر آگوست
پاسخ
سلام مرسی از تاپیک با حالتون
تو ماه ژانویه هنوز عضو مهاجرسرا نشده بودم و تازه این تاپیک رو خوندم اگه ممکنه یکی جواب منو میده؟من لیسانس مدیریت دولتی دارم و 3سال سابقه کار امور اداری و کارگزینی.از دوره های ICDL فقط ACCESS را بلد نیستم.تا حدودی به کار با نرم افزارهای گرافیکی واردم و بعضی دوره هاشونو گذروندم. مسلط به تایپ هم هستم.فکر میکنین برام چه کاری پیدا میشه؟
[font=Tahoma]2011AS22*** :case number
تاریخ مصاحبه: 11می
کنسولگری: آنکارا
[/font]

[font=Tahoma]تاریخ دریافت ویزا: 29سپتامبر[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، batis2010 ، Tomas ، HAZARA ، mohamadir ، miladfr12 ، msar ، maryam.azad ، faraz15
(2011-03-21 ساعت 03:01)joy نوشته:  سلام مرسی از تاپیک با حالتون
تو ماه ژانویه هنوز عضو مهاجرسرا نشده بودم و تازه این تاپیک رو خوندم اگه ممکنه یکی جواب منو میده؟من لیسانس مدیریت دولتی دارم و 3سال سابقه کار امور اداری و کارگزینی.از دوره های ICDL فقط ACCESS را بلد نیستم.تا حدودی به کار با نرم افزارهای گرافیکی واردم و بعضی دوره هاشونو گذروندم. مسلط به تایپ هم هستم.فکر میکنین برام چه کاری پیدا میشه؟

سلام

این بستگی به فعالیت خودتون داره ! مثلا مثلا احتمالش هستش که شما یه برنامه نویس ساده باشید و وقتی رفتید اونجا نتونید شغل مورد نظر خودتونو گیر بیارید و ناچاراً راننده تاکسی شی مثلا !

شما میتونید به سایت هایی کاریابی تو شهر های مختلف امریکا سر بزنید و کارهای مورد نیاز تو اون شهر رو چک کنید !
------

در ضمن دوستان برای پیدا کردن کار تو فلوریدا و شهر های مختلف اون میتونید به این لینک مراجعه کنید

http://mohajersara.com/showthread.php?tid=3670

Tampa.Floorida.Usa
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، batis2010 ، Tomas ، HAZARA ، mohamadir ، gema ، msar ، maryam.azad ، copol ، faraz15
[عکس: 800px-Downtown_Miami_night_north_20080514.jpg]

میامی فلوریدا
پاسخ
دوستان سلام
ما یه گروهه 8 نفره از بچه های مهاجرسرا میخوایم برای یه مسافرت کوتاهِ یک هفته ای بیایم فلوریدا ، میشه خواهش کنم یکی از دوستان در مورد هزینه های مسکن و غیره کمی ما رو راهنمایی کنید ممنون میشم
موفق باشید
شريف ترين دلها دلي است که انديشه آزار کسان در آن نباشد . زرتشت
زندگي تاس خوب آوردن نيست ، تاس بد را خوب بازي کردنه .
براي مشورت خردمندان را برگزين تا از ملامت و ندامت در امان باشي .
پاسخ
تشکر کنندگان: mh_hshk ، امیر مهاجر ، batis2010 ، Tomas ، HAZARA ، arezoo bj ، ojee ، mohamadir ، miladfr12 ، msar ، faraz15
(2011-04-25 ساعت 09:22)mahdis نوشته:  دوستان سلام
ما یه گروهه 8 نفره از بچه های مهاجرسرا میخوایم برای یه مسافرت کوتاهِ یک هفته ای بیایم فلوریدا ، میشه خواهش کنم یکی از دوستان در مورد هزینه های مسکن و غیره کمی ما رو راهنمایی کنید ممنون میشم
موفق باشید

به این سایت مراجعه کن ! لیت کل قیمت ها تو شهر های فلوریدا میاد تو دستت
میتونی از منوی سمت راست لیست شهر هایی که قصد عبور از اونا رو داری هم پیدا کنی و قیمت ها رو اونجا چک کنی .

http://tampa.craigslist.org/
Tampa.Floorida.Usa
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdis ، امیر مهاجر ، batis2010 ، Tomas ، HAZARA ، Danoosh ، mohamadir ، sunflower00 ، msar ، maryam.azad ، copol ، faraz15
اینم چند تا عکس از استادیوم راکبی Raymond James Stadium , Tampa



[عکس: club_restaurant.jpg]

[عکس: pirate_ship.jpg]

[عکس: club_outside.jpg]

[عکس: club_lounge_interior.jpg]

http://www.raymondjames.com/stadium/imag.../pics7.gif

http://www.raymondjames.com/stadium/imag.../pics8.gif

[عکس: jjk-5.jpg]

[عکس: images?q=tbn:ANd9GcS_j6NqhgMLR8kZ56NdPD1...MEIc2A&t=1]

[عکس: images?q=tbn:ANd9GcTJOE_iQfzglBQnnKhu3OH...b32Gro&t=1]

Tampa.Floorida.Usa
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdis ، امیر مهاجر ، batis2010 ، Tomas ، dreamer60 ، Danoosh ، mohamadir ، msar ، maryam.azad ، copol
سلام به همه دوستان خوبم

اگه هر کسی هر سوالی در مورد :
زندگی و اقامت و یا کسب و کار در این ایالت و یا شهر های گفته شده خواست میتوانم در حد اطلاعاتم کمک کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60 ، sezar ، batis2010 ، Tomas ، azar1348 ، mohamadir ، miladfr12 ، mohsen25 ، sunflower00 ، msar ، maryam.azad ، copol ، sara_sara
به‌‌ به چه عالی‌. من تازه اومدم اورلاندو و می‌خوام برم دنبال کار، نمیدونم اوضاع تو این ایالت چطوریه!

(2011-09-11 ساعت 04:57)abz1353 نوشته:  سلام به همه دوستان خوبم

اگه هر کسی هر سوالی در مورد :
زندگی و اقامت و یا کسب و کار در این ایالت و یا شهر های گفته شده خواست میتوانم در حد اطلاعاتم کمک کنم.

پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60 ، sezar ، batis2010 ، Tomas ، mohamadir ، msar ، maryam.azad ، idan.67 ، faraz15
با سلام
با تشکر از شما دوست عزیز لطفا اطلاعاتی در مورد آب و هوا و امنیت و حسن ها و بدیهای این ایالت و شهرهاش بدین تا بهتر بشناسیم
پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010 ، Tomas ، mohamadir ، msar ، maryam.azad ، faraz15
به به همشهریهای آینده من .Big Grin
والا من هم هر موقع کارنت شدم و ویزامو گرفتم حتما" برای یه مدت طولانی اورلاندو رو برای زندگی انتخاب خواهم کرد . چراکه پدر و برادر من بیش از 20 سالی هست که در این شهر ساکن و مشغول به کار هستندCool . (حالا نگید این حرف ها چه ربطی داشت به موضوع تاپیک ... فقط می خواستم اعلام کنم که بعد از مهاجرت در خدمت این تاپیک خواهم بود .پس زنبیلم رو فعلا" میزارم و بعدا" که نوبتم شد می یامTongue )
(2011-09-11 ساعت 09:31)sezar نوشته:  با سلام
با تشکر از شما دوست عزیز لطفا اطلاعاتی در مورد آب و هوا و امنیت و حسن ها و بدیهای این ایالت و شهرهاش بدین تا بهتر بشناسیم

سلام
آب و هوای اورلاندو با توجه به اینکه در جنوب شرقی آمریکا قرار گرفته آب و هوایی استوای یعنی گرم همراه با رطوبته .
از حسن های این شهرم باید عرض کنم که با توجه به وجود دیزنی لند و سی ورد (معذرت که به فارسی نوشتمTongue) این شهر یکی از شهر های توریستی آمریکا به حساب می یاد یه نکته مثبت دیگش هم البته به نطر من نزدیکی به میامی هست Shy(تقریبا" 4 ساعت با ماشین)
نکته دیگه اینکه ایرونی ها حمعیتشون کم نیست ولی خوب زیادم نیست ...
نکته دیگه با توجه به ساختار شهر که به نظر من خیلی زیباست (می تونید با گوگل مپ یه نگاهی بندازید... تا دلتون بخواد پره از دریاجه های زیبا ) حتما" باید وسیله نقلیه داشته باشید و نمی تونید روی وسایل نقلیه عمومی زیاد حساب باز کنید ...
روال كلي پرونده من اينجاست.
این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست  
این خاک چه زیباست ولی خاک وطن نیست

در صورت داشتن سوال مهمي ميتونيد برام پيام بگذارين ، قول ميدم شايد يه كم دير ولي حتما جواب بدم Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: sezar ، بنفشه ، gadfly ، aNTea ، batis2010 ، Tomas ، girl ، HAZARA ، siakhatar666 ، SEPIDEHHHH ، Danoosh ، mohamadir ، miladfr12 ، sunflower00 ، msar ، maryam.azad ، idan.67 ، copol ، faraz15
(2011-09-12 ساعت 02:52)dreamer60 نوشته:  به به همشهریهای آینده من .Big Grin
والا من هم هر موقع کارنت شدم و ویزامو گرفتم حتما" برای یه مدت طولانی اورلاندو رو برای زندگی انتخاب خواهم کرد . چراکه پدر و برادر من بیش از 20 سالی هست که در این شهر ساکن و مشغول به کار هستندCool . (حالا نگید این حرف ها چه ربطی داشت به موضوع تاپیک ... فقط می خواستم اعلام کنم که بعد از مهاجرت در خدمت این تاپیک خواهم بود .پس زنبیلم رو فعلا" میزارم و بعدا" که نوبتم شد می یامTongue )
(2011-09-11 ساعت 09:31)sezar نوشته:  با سلام
با تشکر از شما دوست عزیز لطفا اطلاعاتی در مورد آب و هوا و امنیت و حسن ها و بدیهای این ایالت و شهرهاش بدین تا بهتر بشناسیم

سلام
آب و هوای اورلاندو با توجه به اینکه در جنوب شرقی آمریکا قرار گرفته آب و هوایی استوای یعنی گرم همراه با رطوبته .
از حسن های این شهرم باید عرض کنم که با توجه به وجود دیزنی لند و سی ورد (معذرت که به فارسی نوشتمTongue) این شهر یکی از شهر های توریستی آمریکا به حساب می یاد یه نکته مثبت دیگش هم البته به نطر من نزدیکی به میامی هست Shy(تقریبا" 4 ساعت با ماشین)
نکته دیگه اینکه ایرونی ها حمعیتشون کم نیست ولی خوب زیادم نیست ...
نکته دیگه با توجه به ساختار شهر که به نظر من خیلی زیباست (می تونید با گوگل مپ یه نگاهی بندازید... تا دلتون بخواد پره از دریاجه های زیبا ) حتما" باید وسیله نقلیه داشته باشید و نمی تونید روی وسایل نقلیه عمومی زیاد حساب باز کنید ...
دوست عزیز با تشکر از توضیحات مفید تون لطف میکنین از اوضاع کسب وکار و امنیت و هزینه های این شهر هم بگین واینکه حداقل و حد اکثر دما در این شهر چقدر است
پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60 ، batis2010 ، Tomas ، hushmandco ، mohamadir ، msar ، maryam.azad ، faraz15
والا در این مورد باید hanim عزیز که در حال حاظر اونجا زندگی می کنند توضیح بدن
روال كلي پرونده من اينجاست.
این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست  
این خاک چه زیباست ولی خاک وطن نیست

در صورت داشتن سوال مهمي ميتونيد برام پيام بگذارين ، قول ميدم شايد يه كم دير ولي حتما جواب بدم Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010 ، Tomas ، mohamadir ، miladfr12 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان