کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اولین سفر به آمریکا
هر کدوم از پروازها معایب و مزایایی دارند . برای خودم هم هنوز انتخاب سخته . هر چند الان یک مورد رو رزرو کردم اما برای خرید قطعی تردید دارم. برای من مهم اینه که هم پرواز راحتی باشه ( از نظر صندلی ها، سرویس دهی ، مدت توقف و ..) و هم قیمت مناسبی داشته .

KLM و لوفتهانزا پروازهای اروپایی هستند و مشکلات حضور پر رنگ بعضی ملیتهای پاکستانی و هندی و .. رو در طول پرواز ، کمتر دارند. لوفتهانزا رو نمی دونم اما KLM صندلی های جمع و جوری داره و کمی در پروازهای طولانی ، برام مشکله. ولی اگر در مقایسه با بقیه ، سایر مشخصاتش بهتر باشه می ارزه.

امارات و گلف ایر و قطر ایرویز هواپیماهای جدیدتری دارند و صندلی های راحت تر ( البته امارات رو مطمئنم ولی بقیه رو شنیدم). اما مشکل این پروازها حضور عده کثیری هندی و پاکستانی با تعداد زیادی بچه نق نقو و متاسفانه عدم رعایت بهداشت از طرف بعضی از اونهاست که برای پروازهای طولانی تحملش سخت میشه. به علاوه اونکه امارات از دبی که پرواز می کنه ، عملا یک دور روی ایران می زنه و پرواز 16 ساعت و نیمه تا لس آنجلس رو باید پذیرفت. اونهم با شرایطی که گفتم. گلف هم اونطور که شنیدم افرادی که باهاش سفر کردند خطر گم شدن جمدونها رو عنوان کردند و دلیلش هم شاید توقف ها و تغییر خطوطی هست که داره. کلا پروازهایی که توقف میانی کمتر دارند و با یک خط هوایی هم حرکت می کنند از این نظر مطمئن تر هستند. امارات از نظر قیمت خیلی از KLM مناسب تره.

ترکیش رو اصلا تجربه ندارم که چطور پروازی داره . البته مسلما نوع هواپیمایی که برای مسیر ترکیه تا لس آنجلس انتخاب می کنه خیلی بهتر از تهران-آنکاراست. چون تو این مسیر که اصلا هواپیماهای خوبی نداره.

ایرفلوت هم از همه ارزونتره و گویا سرویس دهی بدی هم ندارند اما مشکلش اونه که اولا توقف طولانی در مسکو داره و ثانیا فقط یک جمدون 23 کیلویی میشه برد برای بقیه باید اضافه بار داد.

خلاصه من که هنوز نتونستم تصمیم بگیرم !

پاسخ
تشکر کنندگان: GBUSA ، shaan ، frozen mind ، aadine ، Eskandari ، Linspire ، OverLord ، oghab ، itsmasoud ، ginjer ، msar ، lighthouse
هستی بانوی عزیز ، سفری خوش به آمریکا که حتما از به یادماندنی ترین پروازها خواهد بود ، را براتون آرزو می کنم. مواردی رو که شنیدم ، می نویسم.اگر مقصد شما لوس آنجلسه ، شاید در تصمیم گیری شما موثر باشه :

1- دو پرواز KLM و Lufthansa هردو ، موقع روز به L.A می رسن.
2- فرودگاه شیپول آمستردام از فرودگاه فرانکفورت شیک تره !!
3- هواپیماهای KLM جدیدتر هستن و برای هر مسافر تلویزیون مجزا دارن.
4- هواپیمایی Lufthansa معروف است به رعایت اصول ایمنی پرواز.
5- در پرواز KLM سرویس پذیرایی و مهمانداری بهتر از Lufthansa است.
6- پرواز Turkish احتمالا از طریق New York به لوس آنجلس میرود و چمدانها تحویل و دوباره برای پرواز بعدی گرفته می شوند. و فکر می کنم شب به L.A می رسد. (اگر برنامه پارسال تغییر نکرده باشد.)
7- مدت زمان پرواز با هواپیمایی امارات علاوه بر مشکل بچه های نق نقو حدود 16 ساعت از دوبی تا L.A می باشد ، که در کلاس Economy واقعا دشوار است و انسان را به Jet Restless مبتلا می کند.
8- هواپیمایی Lufthansa سیستم Miles & More منظمی دارد که با رسیدن به حد نصاب می توانید از Business Class استفاده کنید . این سیستم در سایر خطوط هوایی Partner نیز وجود دارد مثل Turkish ، که در صورت پرواز با این خطوط هوایی نیز Milage شما به Lufthansa قابل انتقال است.
9- پرواز Turkish مسیر تهران - استانبول ایرباس A320 با سه ردیف صندلی در هر سمت می باشد.
10- پرواز Lufthansa مسیر تهران - فرانکفورت ایرباس 340 با دو ردیف صندلی در دو سمت و چهار ردیف صندلی در وسط و مسیر تا لوس آنجلس Boein 747 است. بدون تلویزیون های LCD مجزا.
11- هواپیمایی امارات صبح ساعت 11 هم به دوبی پرواز دارد.

صحت و سقم موارد فوق به عهده Petitioner بنده است و من هیچ مسوولیتی را نمی پذیرم.Wink

Visa Category : F2B
Case Number : ANK2009
پاسخ
ممنونم دوست عزیز برای این اطلاعات خوب.

در مورد امارات یک نکته منفی دیگه هم هست . امارات سیستم skywards داره که همون milage سایر خطوط هست. منتها اول که عضو بشید موقتی است. مگر در طول یکسال دو پرواز داشته باشید تا دائمی بشین وگرنه مایل های قبلی هم باطل میشه . در طول روز معمولا 4 پرواز برای مسیر تهران لوس انجلس با امارات موجوده که فقط یکی از اونها توقف یکساعته داره. یکی هم ساعت نه و نیم از اینجا پرواز می کنه و سه ساعت دبی می مونه و حدود 8 صبح میرسه لوس انجلس. بقیه هم که بیش تر از 7-8 ساعت دبی توقف داره. برای کسانی که می خوان با امارات برن بهترین زمانش همون ساعت 4 صبحه که حدود 12:30 میرسه لوس آنجلس.

ترکیش رو اگر کسی باشه که اطلاعات دقیقتری بده ممنون میشم. منظورم بیشتر ، تجربیات پرواز با این خط. هست. ممکنه من لازم باشه برای خداحافظی از اقوام برم شهرستان و از همونجا هم پرواز کنم. اگر اینطور باشه بین امارات، ترکیش و گلف ایر باید یکی رو انتخاب کنم
پاسخ
تشکر کنندگان: GBUSA ، aadine ، Linspire ، OverLord ، oghab ، ginjer ، msar
to GBUSA:
خانواده من سال گذشته دوبار هم با لوفتهانزا پرواز داشته اند و هم با KLM. البته با KLM ازآمستردام تا لوس آنجلس و با لوفتهانزا از فرانکفورت تا سانفرانسیسکو.
بطور کلی اطلاعاتی که در مورد هواپیماهای این دو شرکت هواپیمایی ذکر کردید بنده دقیقا بر عکسش رو شنیدم به اینصورت که لوفتهانزا پرواز و هواپیمای بهتری نسبت به کی ال ام داشته و صندلیهای بهتر و تلویزیون مجزا برای هر مسافر مربوط به لوفتهانزا بوده است تا کی ال ام!(البته ممکن هست در این یکسال عوض شده باشه چون الان کی ال ام پروازش گرونتر از لوفتهانزا شده!)
من شخصا خودم برای سانفرانسیسکو پرواز bmi > United رو انتخاب کرده ام که ارزونتر از آن دو پرواز در میاد و انشالله پس از سفر تجربه ام رو در مورد این دو خط هواپیمایی به استحضار خواهم رساند.
پاسخ
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، GBUSA ، shaan ، OverLord ، msar ، lighthouse
در مورد راحتی پرواز باید به چند نکته زیر اشاره کنم:
1-استاندارد چیدمان و سایز صندلی ها در economy classبرای تمامی هواپیماهایی از یک مدل یکسان است به عنوان مثال سایز صندلی در economy classبرای هواپیمای airbus A330در تمامی خطوط یکسان است و تفاوتی ندارد البته KLMیک سری SEATبه نام ECONOMY COMFORT ZONEدارد که دارای جای پای 30سانتی متر بیشتر و خروجی برق برای شارژ کامپیوتر میباشد که تنها 80یورو گرانتر است.
2-اگر از هواپیماییKLMبلیط خریداری نمودید معمولا دارای چند پکیج پروازی به یک مقصد میباشد به عنوان مثال برای انتخاب من دو پرواز برای ورود به خاک امریکا موجود بود یکی به مقصد detroitودیگری به مقصد minneapolis که البته من دومی را انتخاب نمودم چون با پروازCONNECTION بعدی 4ساعت فاصله داشت و من راحت میتوانم به تمامی کارهای IMMIGRATIONرسیدگی کرده و سپس به پرواز بعدی برسم در حالی که در گزینه اول این زمان فاصله تنها 2ساعت بود.
3-ناوگان KLMجدید و دارای عمر متوسط زیر 14سال است.تنها اولین پرواز از تهران هواپیمای MD11میباشد که ساخت سال 1996 میباشد ولی پرواز بعدی از امستردام AIRBUS A330و پرواز CONNECTIONبعدی برای مسیری که من انتخاب کردم جت بسیار پیشرفته و راحت و کوچکBOMBARDIER 700 میباشد که از نوع جت های شخصی است هرچند که از نظر من بهترین ماشین پرنده همان ملکه آسمانها یا BOEING747است که بهترین و ایمن ترین پرواز شناخته شده تا به حال میباشد.
4-من شخصا تجربه پرواز بیش از 7ساعت را نداشته ام ولی اگر حوصله 17 ساعت پرواز یکسره را دارید و خواهان یک پرواز بسیار راحت هستید امارات یک نوع پرواز با BOEING777 ERبه مقصد لس آنجلس دارد که دارای کوپه دربست و اختصاصی است به نام LUXURY COMFORT که به راحتی میتوانید در تختخواب آن بخوابید یا حتی به اینترنت وصل شوید البته قیمت آن حدود 5000$میباشد!!.
5-من بلیط ONE WAY را به قیمت 1705000تومان از KLM خریداری کردم که به نظرم قیمت مناسبی است البته همانطور که قبلا گفتم بهای KLMدر تمامی فصول حتی روزهای منتهی به ژانویه یکسان است ولی من به شدت توصیه میکنم که بین نیمه دوم دسامبر تا اوایل ژانویه از سفر پرهیز نمایید چون فرودگاه ها به خاطر نزدیک شدن به سال نو بسیار شلوغ و تعداد پروازهای کنسلی زیاد است.
پاسخ
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، frozen mind ، hamed_gh ، Eskandari ، samba ، megaholding ، oghab ، OverLord ، nima.singer ، pouyakafi ، msar ، DulliesLit
بابت شوخ طبعی شما ممنونم باید بگم که حسابی لذت بردم و کلی خندیدم البته درمورد اشتباه بیوک ارشان باید بگم چون 8سال قبل برای کار مشابهی به انکارا رفته بودم در هتلی که بعدا یادم افتاد اسمش بودهELLITکه البته چندان به درد بخور هم نیست اقامت داشتم ولی چون موقعیت مکانی را دقیقا در ذهن نداشتم و فقط یادم بود که نزدیک مسجد کجا تپه است بنابراین وقتی بیوک ارشان را از بالا در GOOGLE EARTHمشاهده کردم چون LOCATIONمشابهی داشت این دو هتل را با هم اشتباهی گرفته بودم.ولی در مورد KLM کاملا مطمئن هستم چون 5بار با این شرکت پرواز داشته ام البته نه به USAولی به هرحال شرکت KLMقدیمی ترین کمپانی حمل و نقل هوایی با 90 سال سابقه است.Big Grinبه علاوه تمامی تجربه هایی که بچه ها در مهاجرسرا میگذارند بر اساس آزمون و خطا بدست می آید چون تمامی ما در شرایطی جدید قرار میگیریم و با مسایلی روبرو میشویم که قبلا هیچ برخوردی با آنها نداشته ایم.
پاسخ
تشکر کنندگان: megaholding ، samba ، saied-k ، msar ، lighthouse

با سلام به دوستان عزيز . چنانچه تصميم به انتقال پول در حدود 500000 $ داشته باشيم . آيا باز هم بايد از طريق صرافي مشابه پارسيان اقدام كرد .
يا روشهاي با صرفه تر و مطمن ديگري وجود دارد ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
صرافی پارسیان در حال حاضر 10000 تا رو هم انتقال نمی ده !!!!!!!!!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: megaholding ، msar
در حال حاضر صرافی پاسیان به علت پاره ای از مشکلات هیچگونه حواله ارزی ندارد.برای انتقال پول میتوانید از طریق سایر صرافی های مجاز که به انها اطمینان دارید اقدام نمایید البته به مسئولیت خودتان چون احتمال مسدود شدن پول در مسیر آمریکا وجوددارد.در ضمن یک راه دیگر هم وجود دارد که اگر حسابی در یکی از کشورهای آسیایی مثل مالزی یا تایلند دارید پول خودرا به انجا منتقل کنید که حداکثریک روز طول میکشد وسپس از انجا به امریکا منتقل کنید که حداکثر48ساعت به طول می انجامد.در ضمن برای انتقال مبالغ بالای100000$بهتر است پول خودرا طی چندمرحله ارسال نمایید تا اگر به عللی وجه شما توسط بانکهای آمریکا بلوکه و یا ضبط گردید تمامی پولتان سوخت نشود.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، msar
خوب بالاخره من هم بعد از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدم که KLM با توجه به خواسته ها و شرایط من بهتره. مثلا خیلی از خطوط هوایی حدود ساعتهای 7 تا 9 و نیم شب به لس آنجلس می رسن که برای خانواده من که باید یکی دو ساعت رانندگی کنن تا اونجا چندان مناسب نیست. گزینه های 2stop رو هم اصلا نمی پسندم. پرواز 16 ساعت و نیمه امارات رو هم ( صرف نظر از مشکلاتی که ازش شنیدم) نمی تونم تحمل کنم. بنابراین با توجه به قیمت مناسب KLM درزمان سفر من و تسهیلاتی که با پرداخت مبلغی اضافه میشه ازشون گرفت، این شرکت رو انتخاب کردم و بلیطم رو خریدم

نکته مثبت دیگه در مورد ک ال ام میزان باری است که میشه داخل هواپیما برد. امارات 7 کیلو است و ک ال ام 10 کیلو. ولی در مورد هزینه اضافه بار ، شرایط امارات کمی بهتره ( برای هر چمدان اضافه تا 23 کیلو ، امارات 175 دلار و ک ال ام 200 دلار می گیره)
پاسخ
تشکر کنندگان: R.F ، sanaz2010 ، sasan_rock ، rozollina ، GBUSA ، Eskandari ، seravin ، Toranj ، OverLord ، emankh101 ، msar ، DulliesLit
(2010-11-16 ساعت 18:42)hasti_banoo نوشته:  خوب بالاخره من هم بعد از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدم که KLM با توجه به خواسته ها و شرایط من بهتره. مثلا خیلی از خطوط هوایی حدود ساعتهای 7 تا 9 و نیم شب به لس آنجلس می رسن که برای خانواده من که باید یکی دو ساعت رانندگی کنن تا اونجا چندان مناسب نیست. گزینه های 2stop رو هم اصلا نمی پسندم. پرواز 16 ساعت و نیمه امارات رو هم ( صرف نظر از مشکلاتی که ازش شنیدم) نمی تونم تحمل کنم. بنابراین با توجه به قیمت مناسب KLM درزمان سفر من و تسهیلاتی که با پرداخت مبلغی اضافه میشه ازشون گرفت، این شرکت رو انتخاب کردم و بلیطم رو خریدم

نکته مثبت دیگه در مورد ک ال ام میزان باری است که میشه داخل هواپیما برد. امارات 7 کیلو است و ک ال ام 10 کیلو. ولی در مورد هزینه اضافه بار ، شرایط امارات کمی بهتره ( برای هر چمدان اضافه تا 23 کیلو ، امارات 175 دلار و ک ال ام 200 دلار می گیره)

هستی بانوی عزیز
سلام. امیدوارم سفر خوبی داشته باشید و در تمام مراحل زندگی هم موفق و شاد باشید. من هم بنا به توصیه شما پس از کلیر شدن فورا" رفتم و ویزای خودم و خانواده ام را گرفتم. من برای نزدیک عید نوروز با bmi و virgin از طریق لندن بلیط رزرو کرده ام که در آن تاریخ نسبت به ایرلاینهای دیگه قیمت مناسبتری داشت. سؤالی داشتم از شما در مورد دریافت گرین کارت بعد از رسیدن به آمریکا. خوب وضعیت ما طوریه که نمی تونیم یکباره بار سفر را ببندیم و برای همیشه بریم. باید دو سالی را براش برنامه ریزی کنیم. برای اولین سفرمون هم درنظر داریم فقط یکماه بمونیم و برگردیم. سؤالم اینه که اگر در مدتی که در آمریکا هستیم هنوز گرین کارتهامون بدستمون نرسیده باشه تکلیف برگشتمون چی می شه؟ می شه برگردیم و بعداً گرین کارتها را که با پست به دست اقوام می رسه از اونها بگیریم؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید از پاسختون ممنون می شم.
پاسخ
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، emankh101 ، sasan_rock ، armido ، msar
بعید می دونم چون برای ورود مجدد به آمریکا باید ویزا داشته باشید. به هر حال اگر اجازه بدید تا چند ساعت دیگه میرسم آمریکا و سعی می کنم دقیقتر جویا بشم.

در ضمن دوستان من ، سفرنامه ام رو برای پرهیز از تکراری نوشتن در دو تاپیک می نویسم، فعلا بخش اول رو در اینجا بخونید. اگر سوالی بود خوشحال میشم راهنمایی کنم

http://mohajersara.com/showthread.php?ti...9#pid89799
پاسخ
تشکر کنندگان: emankh101 ، User ، rozollina ، sasan_rock ، Kaveh90 ، frozen mind ، oghab ، Toranj ، samba ، armido ، msar ، lighthouse ، amir2640
نقل قول:هستی بانوی عزیز
سلام. امیدوارم سفر خوبی داشته باشید و در تمام مراحل زندگی هم موفق و شاد باشید. من هم بنا به توصیه شما پس از کلیر شدن فورا" رفتم و ویزای خودم و خانواده ام را گرفتم. من برای نزدیک عید نوروز با bmi و virgin از طریق لندن بلیط رزرو کرده ام که در آن تاریخ نسبت به ایرلاینهای دیگه قیمت مناسبتری داشت. سؤالی داشتم از شما در مورد دریافت گرین کارت بعد از رسیدن به آمریکا. خوب وضعیت ما طوریه که نمی تونیم یکباره بار سفر را ببندیم و برای همیشه بریم. باید دو سالی را براش برنامه ریزی کنیم. برای اولین سفرمون هم درنظر داریم فقط یکماه بمونیم و برگردیم. سؤالم اینه که اگر در مدتی که در آمریکا هستیم هنوز گرین کارتهامون بدستمون نرسیده باشه تکلیف برگشتمون چی می شه؟ می شه برگردیم و بعداً گرین کارتها را که با پست به دست اقوام می رسه از اونها بگیریم؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید از پاسختون ممنون می شم.


سلام

مشکلی در خصوص ویزا ندارید ویزای مهاجرتی شما پس از ورود به امریکا یکسال حکم گرین کارت شما رو خواهد داشت و اصولا اگر ویزای شما مهاجرتی است میتوانید مجددا با همان ویزا وارد امریکا شوید(البته صد در صد مطمئن نیستم ولی باحتمال بسیار همینطور خواهد بود میتوانید از جایی دیگر هم سوال بفرمایید)

در مورد پرواز هم پیشنهاد میکنم پرواز دوم در لندن را اقلا 4 ساعت با فاصله از پرواز اول انتخاب کنید چون به دلیل مشکل سوختگیری هواپیماهای بریتانیا در فروددگاه ثالث سوختگیری میکنند و حدود 1.5 ساعت با تاخیر وارد لندن خواهید شد

موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: Nooshin96 ، frozen mind ، msar ، DulliesLit
سلام میخواستم در مورد مسیر هواپیما بپرسم، اگه ما بخواهیم از طریق آمستردام بریم، با حساب این که پاسپورت ما ایرانی هاست آیا برای عوض کردن هواپیما در اروپا نیاز به ویزا داریم ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
باسلام به شما :
نه خیرنداریم
شماره کیس:2010AS152**
تاریخ دریافت نامه قبولی: june 2009
کنسولگری:abudhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:july2009 تاریخ کارنت شدن کیس:march2010
تاریخ دریافت نامه دوم:هیچوقت نرسید
تاریخ مصاحبه:may2010
تاریخ دریافت کلیرنس:پس از70روز .دریافت ویزا:5 اوت 2010
پاسخ
تشکر کنندگان: behnia ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان