کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمای قدم به قدم
سلام خدمت دوستای عزیزم
آرزوی موفقیت دارم برای همتون
من دانشجوی سال 6 TUMS هستم و تصمیم جدی برای ادامه تحصیل در آمریکا دارم اما متاسفانه مطالب منظم و step by step ای رو پیدا نکردم اینجا.برای همین از دوستانی که اطلاعات صحیحی دارن خواهش می کنم که قدم به قدم از قدم اول من ( و کسایی که موقعیت مشابه دارن) رو راهنمایی کنین که از الان(که هنوز فارق التحصیل نشدم) چه کارایی رو انجام بدم که بعد از فارق التحصیلی خیلی عمر و وقتم هدر نره.
با تشکر از همه
پاسخ
تشکر کنندگان: WIKIMAN ، hamedrouhi ، REZA1390 ، maaref ، kourosh2011 ، SH1A2R3 ، itsmasoud ، daad ، Dr Sara ، r.bazargan
(2011-01-11 ساعت 19:10)drreza نوشته:  سلام خدمت دوستای عزیزم
آرزوی موفقیت دارم برای همتون
من دانشجوی سال 6 TUMS هستم و تصمیم جدی برای ادامه تحصیل در آمریکا دارم اما متاسفانه مطالب منظم و step by step ای رو پیدا نکردم اینجا.برای همین از دوستانی که اطلاعات صحیحی دارن خواهش می کنم که قدم به قدم از قدم اول من ( و کسایی که موقعیت مشابه دارن) رو راهنمایی کنین که از الان(که هنوز فارق التحصیل نشدم) چه کارایی رو انجام بدم که بعد از فارق التحصیلی خیلی عمر و وقتم هدر نره.
با تشکر از همه

همکار عزیز و تازه وارد سلام

ضمن خوش آمد گویی به شما و آرزوی موفقیت در هدفی که انتخاب کرده اید ، وقتی ارسال شما را دیدم کمی غبطه خوردم که ای کاش زمانی هم که من در حال فارغ التحصیلی بودم این امکانات فعلی وجود می داشت و اطلاعات به این راحتی در اختیار قرار می گرفت تا برای طی هر مرحله در زندگی کاری ام چند سال زمان صرف نمی کردم . به هر حال امیدوارم مطلب زیر ( که از سایت خوبی که آدرسش را در انتها آورده ام انتخاب نموده ام ) بتواند برای شما کمک کننده باشد . ضمناً با توجه به اینکه این تاپیک دارای دو زیرتاپیک دیگر با عنوانهای « شرط طبابت در آمریکا » و « USMLE » می باشد که موضوع هر دو آنها سوال حضرتعالی می باشد شاید بهتر بود تا از ایجاد یک زیرتاپیک مجزا خودداری می نمودید و سوال خودتان را در آن زیرتاپیکها مطرح می فرمودید . بنابراین از مدیر محترم این قسمت خواهش می کنم در صورت امکان آن را با تاپیک « USMLE » ادغام فرمایند .

« قبل از اینکه برای امتحان USMLE اقدام کنید باید حتماً سوابق تحصیلیتون توسط ECFMG یا Educational Comission for Foreign Medical Graduates تایید بشه. برای این کار باید در وب سایت ECFMG ثبت نام کنید و در بخش IWA با نام کاربری خودتون وارد بشید و یه فرم پر کنید که در واقع فرم ثبت نام امتحانات USMLE هست. در این فرم مشخصات فارغ التحصیلی و مدرک و دانشگاه شما رو می خواد که باید دقیق پر کنید و در نهایت یه فرم به شما میده که باید پرینت بگیرید و بدید دانشگاه تایید کنه و برای ECFMG بفرستید. این مراحل که انجام شد می تونید برای امتحان USMLE ثبت نام کنید. تمام اطلاعات و دستورالعمل های مورد نیاز درهنگام تکمیل پروفایلتون به شما داده خواهد شد. در ضمن، وقتی مدارک تحصیلیتون توسط ECFMG تایید شد شما در هر زمانی که در امریکا نیاز به تایید مدارک یا نشون دادن نمره USMLE داشته باشید ECFMG این کار رو براتون انجام میده.

امتحانات USMLE هم مثل MCC چند مرحله داره:

•USMLE STEP 1
•USMLE STEP 2
◦STEP 2 CK
◦STEP 2 CS
•USMLE STEP 3
همونطور که می بینید امتحانات سه مرحله هستن اما در واقع 4 مرحله میشن چون STEP 2 دو مرحله داره.

در STEP 1 اطلاعات علوم پایه شما در ارتباط با بالین سنجیده میشه. یعنی دوباره باید برگردید فیزیولوژی و آناتومی و … بخونید!

STEP 2 بالینیه و STEP 2 CK یا Clinical Knowledge تقزیباً مثل پره انترنی یا امتحان رزیدنتی خودمونه البته سوالهاش اصلاً به اون مزخرفی نیستن!! از امتحانات کانادا هم راحت ترن اما چیزی که امتحانات USMLE رو مشکل می کنه اینه که برای اینکه شانس خوبی برای قبولی در دوره رزیدنتی داشته باشین باید نمره تون بالای 92-90 از 100 بشه!

امتحانات STEP 1 و STEP 2 CK به صورت کامپیوتری برگزار میشن و هر کدوم تقریباً 8 ساعت طول می کشن، این 8 ساعت شامل 7تا یک ساعت و 6تا 10 دقیقه استراحت هست که جمعاً میشه 8ساعت. با توجه به اینکه امتحانا کامپیوتری اند باید قبلش تمرین داشته باشید، از وب سایت USMLE می تونید نرم افزار آزمایشی رو درخواست کنید.

STEP 2 CS یا Clinical Skills یکی از مراحل مشکل امتحانه، در این مرحله بازیگرانی هستن که نقش بیمار رو بازی می کنن و علاوه بر تسلط علمی، باید به زبان انگلیسی هم خیلی خوب مسلط باشین تا بتونین از پسش بر بیاین. دوستانی که قبلاً در مورد USMLE شنیدن احتمالاً می دونن که این مرحله معادل CSA هست که قبلاً برگزار می شد، در اون زمان امتحان TOEFL هم مورد نیاز بود اما الان دیگه تافل لازم نیست چون همین مرحله به اندازه کافی سطح زبان انگلیسی رو می سنجه!! در این امتحان باید فوق العاده مؤدب باشید و اصلاً جلوی مریض تعظیم کنید! برای هر کاری از جمله معاینه قلب و ریه، بالا زدن لباس بیمار و … باید ازش اجازه بگیرید، چون همه ی اینها می تونه امتیاز مثبت یا منفی داشته باشه. پس در این امتحان کل شخصیت و دانش و مهارت و خلاصه همه چیز شما به عنوان یه پزشک زیر ذره بینه! یه چیز دیگه که در STEP 2 CS کار رو مشکل می کنه اینه که در این مرحله بازیگر درست دست می ذاره رو مسائل حساس، مثلاً ممکنه عصبانیتون کنه یا نقش یه مریض تصادفی رو بازی کنه و شما در معاینه حدس می زنین که شاید طحالش پاره شده باشه یا ضربه مغزی شده باشه و تو همین حین بر می گرده با یه لحن مظلومانه ای میگه: میشه لطفاً یه لیوان آب به من بدید؟… شما می دونید که به چنین بیماری نباید آب داد چون احتمال اینکه به جراحی نیاز پیدا کنه بالاست و باید NPO باشه، اما آیا اون لحظه با دیدن لبهای خشک و لحن مظلومانه ش و استرس امتحان و اینکه باید مؤدب و دست به سینه هم باشید یادتون می مونه نباید بهش آب بدید؟!….

STEP 3 برای ورود به رزیدنتی لازم نیست اما برای طبابت در آمریکا لازمه. خیلی ها اون رو در پایان سال اول رزیدنتی میدن چون برای موفقیت در این امتحان باید از سیستم پزشکی و بیمارستانی آمریکا به خوبی آگاه باشین. در این مرحله که به صورت کامپیوتری برگزار میشه تقریباً میشه گفت “دکتربازی” می کنید!! یه مریض اورژانسی به شما تحویل میدن و باید مدیریتش کنید. باید بدونید کی مریض رو به بخش منتقل کنید، چه آزمایشاتی براش درخواست بدید، چه سوالاتی ازش بپرسید، با چه متخصصینی مشاوره بدید و … خلاصه اینکه یه management کامل باید داشته باشید. ممنکه اگه اشتباه کنید یه دفعه یه پیغام براتون ظاهر بشه که: “متاسفم، بیمار شما فوت کرد!!!” و اون موقع آدم نمی دونه بخنده یا گریه کنه!!!!

موقع ثبت نام در امتحانات باید یه دوره سه ماهه مشخص کنید که در اون زمان قادر به امتحان دادن هستید، مثلاً Jan-Feb-Mar، و ECFMG به شما خواهد گفت که در این دوره چه روزهایی و در کجا امتحان برگزار میشه. وقتی تاریخ قطعی رو انتخاب کردید دیگه نمی تونید تغییرش بدید مگه با شرایط خاص که باید در راهنما مطالعه کنید. امتحانات STEP 1 و STEP 2 CK در خیلی از کشورها برگزار میشه، لیست کشورها رو می تونید در راهنماهایی که پایین لینکشونو دادم پیدا کنید. اما STEP 2 CS فقط در آمریکا برگزار میشه اونم در چند شهر خاص. امتحانات USMLE رو به هر ترتیبی که مایل باشید می تونید بدید اما به هر حال از اولین تا آخرین امتحان نباید بیشتر از 7 سال طول بکشه.

من اینجا یه سری اطلاعات کلی دادم اما از اونجا که این امتحانات قوانین زیادی دارن حتماً قبل از ثبت نام Information Booklet و USMLE Bulletin of Information، و بسته به نوع امتحان، اطلاعات STEP 1 یا STEP 2 یا STEP 3 رو مطالعه کنید. »

منبع : وبلاگ پزشک مهاجر http://immigrantdoctor.wordpress.com/usmle/



[font=Tahoma]باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست . [/font][font=Tahoma] کوروش کبیر[/font]
پاسخ
بنده بی نهایت از شما ممنونم.واقعا لطف کردین.
فقط یه موضوع هنوز برام جای سوال داره.من که الان دانشجو هستم چطوری مدارکمو (مشخصات فارغ التحصیلی و مدرک و دانشگاه ) دانشگاه تایید کنه و برای ECFMG بفرسته؟!! یعنی نمیتونم USMLE امتحان بدم فعلا؟!
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، REZA1390 ، SH1A2R3 ، saeid-ss
(2011-01-12 ساعت 01:52)drreza نوشته:  بنده بی نهایت از شما ممنونم.واقعا لطف کردین.
فقط یه موضوع هنوز برام جای سوال داره.من که الان دانشجو هستم چطوری مدارکمو (مشخصات فارغ التحصیلی و مدرک و دانشگاه ) دانشگاه تایید کنه و برای ECFMG بفرسته؟!! یعنی نمیتونم USMLE امتحان بدم فعلا؟!

سلام
خواهش می کنم ، کاری نکردم . در مورد سوالتون چون من بعد از اتمام تحصیل اقدام کردم نمی تونم راهنمایی دقیقی بکنم ولی سه تا کار رو پیشنهاد می کنم :
1- حتماً Information Booklet و USMLE Bulletin of Information جدیدش رو از خود سایت USMLE دانلود کنید و مطالعه نمایید چون به طور دقیق و بسته به شرایط هر شخصی مراحل رو توضیح داده است .
2-در وب سایت ECFMG ثبت نام کنید و در بخش IWA با نام کاربری خودتون وارد بشید و یه فرم پر کنید که در واقع فرم ثبت نام امتحانات USMLE هست. در اون قسمت نیازی به فارغ التحصیل بودن ندارد .
3- سایتی هم که اطلاعات رو براتون از داخل اون برداشتم راهنمایی های مفیدی در این زمینه دارد ، یک سری هم به اون سایت بزنید .

[font=Tahoma]باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست . [/font][font=Tahoma] کوروش کبیر[/font]
پاسخ
مرسی از لطفتون
همرو دانلود کردم که بخونم
یه سوال دارم ممنون میشم جواب بدین
جدا از امتحان USMLE چرا ادامه تحصیل پزشکی(تخصص) در آمریکا به گفته ی خیلیا نشدنیه ؟؟؟ قضیه چیه؟ ویزا؟؟؟
در ادامه اینم اضافه کنم که اگه بحث ویزا ندادن هست پس چطور این همه از بچه های مهندسی دارن میرن بدون مشکل؟(نمونش خیلی از دوستام)
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، REZA1390 ، kourosh2011 ، saeid-ss ، daad
سلام
یه تشکر ویژه خدمت کسایی که از وقتشون می زنن میان اطلاعات و تجربیاتشون رو به دیگران منتقل می کنن

من سال 1 TUMS ام
تا اونجایی که میدونم خود دانشجو های پزشکی آمریکا USMLE رو در حین تحصیل میدن (حداقل مرحله 1 و2)
حالا من و امثال من اگه مثلا 2 3 سال دیگه بخوام استپ 1 و ... رو بدم چطوری باید سوابق تحصیلیم رو ارائه بدم به ECFMG
به هر حال این آزمون جوری طراحی شده که در طی مدت تحصیل میشه شرکت کرد و اعتبارش هم به همین خاطر هفت ساله حتما باید یه راهی باشه

راستی شنیدم ECFMG کشور ایران رو قبول نمی کنه؟! درسته؟؟!

پاسخ
تشکر کنندگان: saeid-ss ، daad
با عرض پوزش لطفا یکی جواب بده
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-01-23 ساعت 15:17)sina_ka نوشته:  با عرض پوزش لطفا یکی جواب بده
با سلام

دوست عزیز اگر کمی وقت بگذارید و مطالب را مطالعه کنید پاسخ خود را خواهید یافت . دانشجویان جوان و تازه نفسی مثل شما که هنوز در ابتدای راه تحصیل پزشکی هستند مطمئناً از پزشکان پیر و از نفس افتاده ای مثل ما Big Grin انگیزه و انرژی بیشتری برای مطالعه و رسیدن به پاسخها دارند . یک بار دیگر توصیه ام را تکرار می کنم :
حتماً Information Booklet و USMLE Bulletin of Information جدیدش رو از خود سایت USMLE دانلود کنید و مطالعه نمایید چون به طور دقیق و بسته به شرایط هر شخصی مراحل رو توضیح داده است .
ضمناً همانطوری است که شما فرمودید ظاهراً ECFMG آدرسهای کشور ایران را قبول نمی کند . شما می توانید از طریق یکی از آشنایانتان در خارج از کشور اقدام نمایید .
[font=Tahoma]باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست . [/font][font=Tahoma] کوروش کبیر[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، kourosh2011 ، kasrafo ، lingni ، الدورادو ، itsmasoud ، saeid-ss ، daad
انجام پروسه ECFMG در چه زمانی باید باشد؟ ایا اعتبار محدود دارد مثلا اگر اکنون این کار را انجام دهیم و پرینت مربوطه را برای ECFMG بفرستیم، و مثلا بخواهیم سال آینده امتحان بدهیم آیا نیاز به ارسال مجدد نخواهد بود؟
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: saeid-ss ، daad
(2011-02-07 ساعت 16:10)ali_kuchulu نوشته:  انجام پروسه ECFMG در چه زمانی باید باشد؟ ایا اعتبار محدود دارد مثلا اگر اکنون این کار را انجام دهیم و پرینت مربوطه را برای ECFMG بفرستیم، و مثلا بخواهیم سال آینده امتحان بدهیم آیا نیاز به ارسال مجدد نخواهد بود؟
با تشکر

با یکبار ثبت نام و تکمیل و تایید مدارک ، شما دیگر در هیچ زمانی نیاز به ارسال مجدد مدارک نخواهید داشت . حتی برای سازمانهای داخلی آمریکا نیز می توانید پس از تایید مدارک ، تاییدیه از ECFMG بگیرید.
[font=Tahoma]باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست . [/font][font=Tahoma] کوروش کبیر[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: ali_kuchulu ، OverLord ، kourosh2011 ، SH1A2R3 ، kasrafo ، itsmasoud ، saeid-ss ، daad ، Arshia2000
سلام به همگی
با تشکر از gadfly عزیز دل
ما با هم گهگاه یه گپی می زنیم.
در راستای حماسه آفرینی gadfly من هم می خوام یه سری اطلاعات در مورد USMLE به اشتراک بذارم. البته ببخشید که بعضی هاش تکراری می شه.
اول اینکه شرایط و مشخصات مجموعه امتحانات USMLE خودش به اندازه یه درس 3 واحدی مطلب داره.در ضمن اونقدر کلمات اختصاری می بینین که سرتون گیج می ره (من که همین الانش هم یه پرومتازین stat رفتم تو کار)
همونطور که حتماً می دونین امتحان USMLE از سه امتحان تشکیل شده step2، Step1 (که خودش دو مرحله ck و cs داره) و step3
step1: این امتحان تقریباً معادل همون علوم پایه ما هست با این تفاوت که رویکرد بالینی تو این امتحان خیلی بارزتره. این امتحان از 7 بلوک تشکیل شده که در هر بلوک 46 سئوال مطرح می شه. در مجموع 322 سئوال. شما برای جواب دادن به سئوالات هر بلوک 1 ساعت وقت دارین. در ضمن 1 ساعت هم وقت استراحت دارین، پس در مجموع طول مدت این امتحان 8 ساعت خواهد بود. فقط چند تا نکته: 1- شما می تونین بعد از هر بلوک به مقداری که دوست دارین از زمان استراحتتون استفاده کنین به شرطی که مجموع مدت استراحتتون از 1 ساعت بیشتر نشه. 2- بعد از این که یک بلوک رو شروع کردین به هیچ وجه نمی تونین زمان رو متوقف کنین و باید بعد از اتمام بلوک از زمان استراحتتون استفاده کنین. اگر در حین پاسخ دادن به سئوالات یک بلوک شرایط خاصی پیش اومد که نتونستین ادامه بدین، زمان پاسخ دادن به اون بلوک از دست خواهد رفت. 3- شما می تونین چند بلوک رو به طور متوالی جواب بدین و از وقت استراحتتون بعد از چند بلوک استفاده کنین.
ایرانی هایی که در این امتحانات شرکت کردن گفتن که Step 1 سخت ترین قسمت این امتحانات است چون 1- اکثر ماها تا حدودی مطالب مربوط به علوم پایه یادمون رفته (من که همش یادم رفته) 2- سبک این امتحان با امتحان هایی که ما دادیم فرق داره و سئوالهاش به مراتب سخت تر از علوم پایه ماست (بعد از اینکه چند تا نمونه سئوال زدین می فهمین چی دارم می گم). از طرف دیگه نمره step 1 بسیار مهمه چون بعضی از دانشگاهها برای match کردن به نمره این امتحان اهمیت خاصی می دن. سیستم نمره دهی در USMLE هم عجیبه. بعد از شرکت کردن در امتحان دو نمره به شما گزارش می شه (البته چیزهای دیگه ای هم گزارش می شه که بی تربیتی نمی تونم بگم Tongue) یک نمره سه رقمی که نمره خام شماست و یک نمره دو رقمی. پس حداکثر نمره سه رقمی شما 322 و حداکثر نمره دو رقمی شما 99 می تونه باشه. محاسبه نمره دو رقمی هم عجیب و غریبه که فعلاً کسی کشفش نکرده ولی یه ربط هایی به انحراف استاندارد و میانگین و آمار و اینجور چیزها داره. به هر حال بر اساس نمره دو رقمی: کسب نمره 75 یا بالاتر به معنی پاس کردن امتحانه ولی برای اینکه تو match کردن برای رزیدنتی مشکلی نداشته باشین (یا بهتره بگم کمتر مشکل داشته باشین) بهتره که نمرتون بالای 90 و ترجیحاً 98 یا 99 باشه. بر اساس امتحان های قبلی پیش بینی می شه که جواب صحیح دادن به 240 تا 245 سئوال منجر به کسب نمره 98 تا 99 می شه. هیچ کدوم از امتحان های USMLE نمره منفی ندارن (من که اگه جایی گیر کردم B رو می زنم) و اکثر امتحان ها با کامپیوتر برگذار می شه(به جز step2cs). این امتحان رو می شه در مراکز prometric در خیلی از جاهای دنیا (که البته ایران جزء این دنیا محسوب نمی شه) شرکت کرد. در مورد سئوالهای این امتحان هم یه سری چرت و پرت دیگه هم هست که دیگه حوصله اش رو ندارم بگم.
خوب سئوالی هست....... نیست ......... پس بریم مبحث بعدی
step2: این امتحان دو مرحله داره:
ck یا (Clinical Knowledge) که تقریباً معادل امتحان پره انترنی یا رزیدنتی ما هستش با این تفاوت که نسبتاً راحتتر از امتحان های ماست چون 1- ما دیگه زیادی هاریسون خوندیم. اونا این قدر کتاب ها رو نمی جوند علتش هم اینه که اونا اصلاً مثل ما اینترنی ندارن، استاد روانی کمتر دارن (البته امیدوارم این طوری باشه)، و اگه هاریسون رو مثل ما بجوند حتماً بالا می یارن. در موردش بعداً توضیح می دم. 2- سئوالها شون خیلی استانداردتره برای مثال نمی یان علامت نادر یه بیماری رو که خود اون بیماری هه 1 مورد در هر 1 میلیون نفر دیده می شه رو سئوال بدن. این امتحان از 8 بلوک تشکیل شده و در هر بلوک 44 سئوال مطرح می شه. در مجموع 352 سئوال. در این امتحان هم برای جواب دادن به هر بلوک 1 ساعت وقت دارین و 1 ساعت هم وقت استراحت دارین (در مجوع امتحان 9 ساعت طول می کشه) در زمینه نحوه استفاده از وقت استراحت. نمره دهی، prometric و باقی چیزها هم مشابه step 1 هستش. راستی این پرومتریک رو یادتون نگه دارین بعداً یه چیزی بهتون می گم.
اینم از این. سئوالی نبود.......... آقا بشین بریم
cs یا (Clinical skill) که عملی هستش و بیشتر مهارت مکالمه، ارتباط با بیمار و نوشتن نوت شمارو می سنجه. در این امتحان که فقط در آمریکا و در 5 شهر برگذار می شه، شما باید 12 بیمار (یا در حقیقت هنرپیشه رو) ویزیت کنین و براشون نوت بنویسین. شما برای ویزیت هر بیمار 15 دقیقه و برای نوشتن نوت هر بیمار 10 دقیقه وقت دارین. یه نفر هم باهاتون می یاد که یه هو نزنین طرف رو ناقص کنین. این امتحان چند تا نکته داره: 1- تا اونجایی که من خبر دارم هنرپیشه ها آنجلینا جولی، براد پیت یا نیکول کیدمن نیستن (دلتون رو صابون نزنین) 2- این امتحان برای ما ایرانی ها سخته چون ما عادت کردیم مریض در خدمت ما باشه در حالی که اونجا دکتر در خدمت مریضه (اگه Medical ethics رو برای step 1 بخونین یه کم دستگیرتون می شه چی می گم) 3- تو این امتحان باید بتونین مثل بلبل انگلیسی حرف بزنین (البته حیوانات دیگه ای هم می تونین جای بلبل بذارین، این یکی رو گذاشتم به سلیقه خودتون تغییر بدین Tongue) و 4- تو این مرحله از کامپیوتر خبری نیست و نمره شما هم یا Pass یا Fail هست و دیگه از نمره هم خبری نیست.
step 3: این آزمون مهارت شما رو در management بیمار می سنجه. در این امتحان case های مختلفی مطرح می شه و به صورت مرحله به مرحله تسلط شما در زمینه management بیمار بررسی می شه. این امتحان دیو مرحله آخره. در این مرحله برای هر بلوک بین 35 تا 50 سئوال در نظر کرفته شده که باید در زمان 45 تا 60 دقیقه (بر اساس تعداد سئوالات) پاسخ داده بشه. در ضمن 9 بیمار هم به صورت Case مطرح می شه که سئوالات این 9 case به صورت مرحله به مرحله پرسیده می شه. هر کدوم از این case ها یک بلوک هستند و شما باید حداکثر در 25 دقیقه هر بلوک را تموم کنید. در مجموع 480 سئوال باید در طول این امتحان پاسخ داده بشه. مدت این امتحان 16 ساعته که در دو روز (هر روز 8 ساعت) برگذار میشه.
خب حالا برسیم به خورده کاری ها
1- شما می تونین step 2cs, step2ck, step1 رو به هر ترتیبی که خواستین شرکت کنین ولی برای step3 باید امتحان های قبلی رو پاس کرده باشین.
2- شما در یک سال نمی تونین بیش از 4 بار در هریک از امتحان ها بر پایه کامپیوتر شرکت کنین. همچنین در طول یک سال بیش از 3 بار نمی تونین در امتحان step2cs شرکت کنین.
3- در صورتی که در یک امتحان بیش از 6 بار fail بشین باید مدارکی ارائه بدین که نشون بده شما دوباره بعضی از دوره های پزشکی رو گذروندین.
4- در صورتی که نمره شما خیلی پایین باشه و اونها حدس بزنن که شما الکی تو امتحان شرکت کردین ممکنه دیگه هیچوقت اجازه شرکت در امتحان رو به شما ندن.
5- نمره امتحان در صورت پاس شدن تا 7 سال معتبر خواهد بود. تمامی امتحانات باید در طول یک دوره حداکثر 7 ساله پاس بشه. پس اگه در امتحانی نمره پایین بگیرین ولی پاس کنین (البته تا اونجایی که من دستگیرم شد) تا 7 سال نمی تونین مجدداً امتحان بدین. پس با توپ پر و آماده برای امتحان اقدام کنین. در ضمن اگه در امتحان شرکت کنین و Fail بشین این مطلب در پروندتون ثبت می شه و در موقع گزارش دادن، این مورد هم گزارش داده می شه.
6- امتحان step3 معمولاً پس از پایان سال اول رزیدنتی پاس می شه، پس فعلاً لازم نیست نگران دیو مرحله آخر باشین.
7- تا اونجایی که من می دونم توی آمریکا تا آخر استاجری می خونن و بعد از اون وارد دوره تخصص می شن. آمریکا GP نداره و همه متخصص یه چیزی هستن. پزشک خانواده هم یه دوره تخصص 3 ساله داره. کسانی که می خوان متخصص داخلی بشن وارد دوره اینترنی می شن. به همین دلیله که ایرانی ها step 2ck رو راحت تر پاس می کنن.
8- پرومتریک رو یادتون می یاد. این پرومتریک مراکز امتحان USMLE هستن. یکی از رفقا که اخیراً امتحان داده بود می گفت که مثل دژ می مونه. هر وقت که می خواین وارد بشین از شما انگشت نگاری می شه و بازرسی بدنی و ... حتی اگه برای استفاده از وقت استراحت یک ساعته تون از محل امتحان خارج بشین بازهم موقع ورود به محل امتحان باید انگشت نگاری، بازرسی و ... بشین. بعداً نگین نگفتی ها.
9- USMLE یه چیزی داره به اسم Irregular behavior. این از اون چیزهای خفن usmle هستش. شما هر کاری بکنین که به نظر اون ها خارج از شخصیت یه پزشک باشه به عنوان Irregular behavior ثبت می شه. حتی اگه یک صدای مشکوک هم از خودتون در بیارین ممکنه irregular behavior تلقی بشه. از ما گفتن. در ضمن اگه برای شما از این بی ناموسی ها ثبت بشه، به هر جایی که نمره تون رو گزارش می دن اون بی ناموسی تون رو هم گزارش می دن.
10- هزینه شرکت در امتحان برای step1 , step2ck حدود 800 تا 950 دلار (بر اساس محل امتحان) و برای امتحان step2cs تا اونجایی که یادم می یاد 1250 دلاره.
11- قبل از هر امتحان بر پایه کامپیوتر شما در محل امتحان از طریق یک Tutorial با نحوه کار با کامپیوتر و برنامه مخصوص امتحان آشنا می شین.
12- این مطالب رو من اینجوری دستگیرم شد. اگه دیدین یه جایی اشتباه کردم خبرم کنین تصحیحش کنم.
خب حالا که فهمیدین USMLE چیه بریم ببینیم ECFMG چی می گه.
هان، چی، خسته شدین. باشه پس ECFMG رو می ذاریم برای جلسه بعد. جلسه بعد از اون هم اختصاص داره به نحوه آماده شدن برای Step 1. در ضمن از جلسه بعد هم حضور غیاب می کنم
gadfly خان و البته باقی دوستان هم یه لطفی بکنن با هم این مبحث USMLE رو به یه جایی می رسونیم
ارادتمند
یاشار و ماری
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
(2011-01-16 ساعت 17:19)sina_ka نوشته:  سلام
یه تشکر ویژه خدمت کسایی که از وقتشون می زنن میان اطلاعات و تجربیاتشون رو به دیگران منتقل می کنن

من سال 1 TUMS ام
تا اونجایی که میدونم خود دانشجو های پزشکی آمریکا USMLE رو در حین تحصیل میدن (حداقل مرحله 1 و2)
حالا من و امثال من اگه مثلا 2 3 سال دیگه بخوام استپ 1 و ... رو بدم چطوری باید سوابق تحصیلیم رو ارائه بدم به ECFMG
به هر حال این آزمون جوری طراحی شده که در طی مدت تحصیل میشه شرکت کرد و اعتبارش هم به همین خاطر هفت ساله حتما باید یه راهی باشه

راستی شنیدم ECFMG کشور ایران رو قبول نمی کنه؟! درسته؟؟!
سلام سینا
اول اینکه تا دیر نشده برو از پزشکی انصراف بده. بابا دکتر شدن نون و آب نداره.
دوم ECFMG دانشگاههای ایران رو قبول داره. ECFMG یه چیزی داره به اسم IMED که توی اون لیست دانشگاههایی رو که قبول دارن رو لیست کردن. می تونی بری TUMS رو اونجا پیدا کنی.
سوم اینکه همونطور که استاد gadfly فرمودن و بعداً هم خودم عرض خواهم کرد برای ثبت نام در ECFMG باید آدرست خارج از ایران باشه چون آدرس داخل ایران رو قبول نمی کنه.
چهارم تا اونجایی که من فهمیدم برای ثبت نام در ECFMG باید Graduate باشی. خود دانشجویانی که در آمریکا مشغول تحصیلند نیاز به این ندارن. بازم من سعی دارم یه پست در مورد ثبت نام تو ECFMG در آینده نزدیک بذارم. یه بار دیگه نگاه می کنم ببینم این طوریه یا نه. ولی تا اونجایی که یادم می یاد برای ثبت نام در ECFMG باید Graduate باشی.
ارادتمند
یاشار و ماری
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، gadfly ، sina_ka ، kourosh2011 ، SH1A2R3 ، maryam.ft ، kasrafo ، safajoo ، lingni ، saeid-ss ، daad ، NEURON ، الدورادو ، Arshia2000
(2011-05-14 ساعت 00:13)یاشار و ماری نوشته:  سلام به همگی
با تشکر از gadfly عزیز دل
ما با هم گهگاه یه گپی می زنیم.
در راستای حماسه آفرینی gadfly من هم می خوام یه سری اطلاعات در مورد USMLE به اشتراک بذارم........
....... در ضمن از جلسه بعد هم حضور غیاب می کنم
gadfly خان و البته باقی دوستان هم یه لطفی بکنن با هم این مبحث USMLE رو به یه جایی می رسونیم
ارادتمند
یاشار و ماری
با سلام خدمت یاشار و ماری عزیز

باعث افتخار است که گاهی بنده را سرافراز می فرمایید و صحبتی با من می کنید. در این دو ارسال اخیر من را خیلی مورد لطف قرار دادید که آنقدر هم لایقش نیستم . من همیشه از نثر شما و حس و حال دوستانه آنها لذت می برم . به تمامی دوستانیکه در حال آمادگی برای امتحان USMLE هستند عرض می کنم که تجربیات یاشاروماری عزیز برای امتحان بسیار ارزشمند است که حتماً در این دو ارسال شما به گوشه ای از آن پی برده اید . پس همینجا از ایشان خواهش می کنم نسبت به ارسال ادامه مطالب همچنان فعال بوده و ضمناً مشتاقانه منتظر پست در مورد ثبت نام در ECFMG در آینده نزدیک هستیم. هر کجا هم فکر کردید که بنده حقیر می توانم کمکی بکنم خوشحال می شوم در خدمت باشم .

ارادتمند تمامی دوستان خوب مهاجرسرایی

[font=Tahoma]باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست . [/font][font=Tahoma] کوروش کبیر[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، kourosh2011 ، SH1A2R3 ، kasrafo ، safajoo ، lingni ، itsmasoud ، saeid-ss ، daad ، daria ، Farhad23 ، Arshia2000
(2011-05-19 ساعت 00:57)دکتر بهشتی نوشته:  سلام ، خسته نباشین، ببخشید من یه سوال داشتم! من تقریبا ۱ ساله که درسم تمام شده و در حال گذروندن طرح پزشکی‌ هستم ، گفتن که باید حتما دانشگاه گواهی اشتغال به تحصیل یا اصل مدرک رو بده که بتونیم واسهٔ امتحان اقدام کنیم ، چون تا پایان طرح مدرک اصلی‌رو نمیدن، آیا می‌شه با همین مدرک موقت یا گواهی تاره واسهٔ امتحان اقدام کرد؟ (آخه دانشگاه حاضر نیست گواهی بده) لطفا منو راهنمایی کنین خیلی‌ خیلی‌ ممنون میشم


پاسخ
تشکر کنندگان: daad ، jojo_hami
سلام به همگی
من برگشتم. حالا شاید بپرسین که چرا اینقدر دیر. خوب دلیلش هم اینه که من از اون نژاد کوهی دکترها هستم و هر یکی دو هفته به مناطق دارای تمدن بر می گردم. از اونجایی که درس ECFMG نیاز به upload کردن چندتا فایل داشت نمی تونستم با سرعت نوری که در مناطق کوهستانی در دسترسم بود این کار رو بکنم. از طرف دیگه الان هم می رم مهمونی (جای شما خالی) پس ادامه درس رو امشب آخر وقت (اگه بتونم) یا فردا صبح ادامه می دیم. اونطوری که متوجه شدم کلاس نیمه خصوصیه و فقط پنج شش نفر ثبت نام کردن. می دونین که هزینه کلاس های نیمه خصوصی بالاتره دیگه. مگه من چیم از کرمی کمتره Tongue. در ضمن یه سئوال هم داشتم. به نظر شما چرا اکثر پزشکان در زمینه اینترنت و به اشتراک گذاشتن اطلاعاتشون دچار دیلاتاسیون در نواحی گلوتئال و حومه شدن؟ این سئوال رو سر کلاس می پرسم ها. هر کی هم بلد نباشه می تونه از الان بره واحدش رو حذف کنه.
ارادتمند
یاشار
(ماری از این بی تربیتی ها بلد نیست Tongue)
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان