کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
چه مشترکاتی بین تازه واردین مبنای انتخاب شهر و ایالت می باشد؟
Smile
سلام دوستان همیشه همراه
بنظرم رسید انتخاب شهر و ایالت مبانی متفاوت کاری و اجتماعی خاصی دارد.آیا موافقید؟
این تاپیک را با فرض حضور مستمر و سکونت در امریکا جهت مطرح می کنم و سوالاتی برای هر کس پیش می آورد:
1-ابتدا" من(ما) مهاجر و غریبه ایم.(کجا آسان و راحت تراست؟)

2- بطور کلی تصویری مبهم و تنها از عکسها و نقشه ها و برخی آمار که از یک مکان در ذهن داریم و فاصله آن با واقعیات موجود و نادیده.( کجا ایمن تراست؟)

3-قصد داریم با آنکه سالهای ابتدایی آمدن برایمان سخت خواهد بود ولی کمترین ضرر مالی را متحمل شویم و عده ای مثل من نخواهند تا پل های پشت سر (در ایران) را خراب کنند و همه چیز را به نقد تبدیل نکنند.شاید حساب و کتابی در ایران دارند پس پول اوورت به همراه نخواهند آورد(کجا کم هزینه تر است؟)

4-رسیدن به مکان مطلوب نیازمند زمان و هرکس شاید مجبور شود یک یا چند شهر/ایالت را عوض کند.(به هر دلیل پس کدام مکان بینابینی ست؟)

5-همه ما از یک سطح مالی و فکری نیستیم اهداف و افکار متمایز داریم بسته به این ,موضوع را چگونه تحلیل کنیم؟(کجا به ما و افکار ما نزدیک تر است؟)

6-حداقل های یک زندگی در ابتدای راه چگونه مهیا میشود(فارغ از انکه آیا کمکی در امریکا داریم یا خیر)و یا خود را مقید بهترین های اطراف می دانیم و اهمیت آن و این خواسته در کجا بهتر محقق می شود.(کجا به خواسته تان نزدیک تر است؟)

7-نو مهاجر دانشجوی مشتاق تحصیل (فرض:بدون آشنادر امریکا به واسطه لاتاری) با وضعیت خانوادگی و مالی مشخص کدام را ابتدا" ارجحیت خواهد :
************یافتن کار مناسب و ایجاد ثبات زندگی برای تحصیل در محیطی متوسط ********* یا
*******تحصیل از محل آورده های نقدی و یافتن کار در مرحله بعد در محیطی دانشجویی رو به بالا(کجا برایتان بهتر است؟)

8-با کدام شرایط جوی (که بسیار هم مهم است) وفق بیشتری داریم.نزدیکی به هوای معادل هوای شهر مادری برای کاستن دلتنگی مفید و در حالی که تحمل شرایط خاص جوی غیر منطبق آسیب زننده است(کجا هوا برایمان بهتر است؟)

9-کجا برایمان بهتر پول بیرون می آید.آنجا ها که از آسیب اقتصادی صدمه کمتری دیده اند یا نه؟چرا؟

10-شاید عده ای با دید باز از آینده اماکن و راه پیشرفت آنها مطلعند.(کجا ارزشمند برای سکونت و سرمایه گزاری است؟)

اینجاست که از بین این سوالات و نظایر آن " کجای مطلوب " پیدا می شود
حال شما عزیزان از مشترکات خود بگویید و چرایی انتخاب شهر/ایالتتان
امام راحل یه جمله جالبی داشت می فرماید" انشاله خدا همه ما را آدم کند" !
آمین رو بلند بگو ! Big Grin
Lol Wink
پاسخ
دوستان همیشه همراه سلام
Smile
من راهی اینترنتی برای تاپیک فوق البته در بعضی بخشها یافته ام .شما سوالتان را در هر زمینه در ذهن بپرورانید بعد از این سایت بپرسید .جوابهای مورد قبولی با راهکار نصیبتان می شود:

مثلا"برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
http://www.ehow.com/how_7649647_choose-p...texas.html
امام راحل یه جمله جالبی داشت می فرماید" انشاله خدا همه ما را آدم کند" !
آمین رو بلند بگو ! Big Grin
Lol Wink
پاسخ
من فکر کنم که در مهاجرسرا باید فرهنگ تشکر رو دوباره احیا کرد. این پست و مطالب مطرح شده میتوانندخیلی مفیدباشند در عجبم که چرا هیچ تشکری صورت نگرفته!!!! نه به یکسال پیش که زیر هر سلام وعلیکی هم یک عالمه تشکر بود نه به الان !!!

خوب من شروع میکنم شاید بقیه هم همراه شدند: من لس انجلس را انتخاب کردم . روز اولی که به لس انجلس امدم تنها دلیلم این بود که برای همسرم کار در این شهر پیدا شد ولی اگر الان بخواهم دوباره شهری را انتخاب کنم باز یکی از شهرهای لس انجلس کانتی را انتخاب میکنم به چند دلیل:
فرصتهای شغلی زیاد.
آب و هوای خوب و معتدل.
زنده بودن و شاد بودن شهر.
مراکز تفریحی فراوان.
دانشگاهها و مراکز آموزشی بسیار خوب.
وجود انواع مواد غذایی ایرانی و باب طبع ما در اطراف محل زندگی با قیمت مناسب
احساس غریبی و بیگانگی نکردن به علت وفور مهاجر .
شانس پیدا کردن دوستان خوب ایرانی به دلیل وفور ایرانی.
نزدیکی و پیوستگی شهرها و فرصت برای سفرهای کوتاه مدت با هزینه اندک.
وجود دریا در نزدیکی محل زندگی.
هزینه متعادل زندگی .
شانس زندگی در یک جهان کوچک به دلیل تعدد فرهنگ و نژاد .
جای پیشرفت زیاد شغلی و درآمد زایی برای کسانیکه مغز بیزنسی دارند .
جای پیشرفت تحصیلی برای کسانیکه اهل درس و دانشگاه هستند.
قرار گرفتن درایالتی پر از انواع منابع زیستی محیطی صنعتی هنری علمی ... که حتی قابلیت کشور مستقل شدن را دارد.
کلان شهر بودن و امکانات بسیار .

نکات منفی لس انجلس : اول پیشرفت کند زبان و کندی برقراری رابطه با ملیتهای دیگر، به دلیل وفور ایرانیهاو انواع مراکز ایرانی.دوم ضعف وسایل نقلیه عمومی. سوم آشفتگی نسبی اوضاع اداری به دلیل وجود انواع مهاجر. منظور از آشفتگی نسبی در مقایسه با بعضی ایالتها و کشورهای پیشرفته است نه ایران ،منظور اینست که همه چیز بی غلط و کاملاپرفکت نیست.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
(2011-02-08 ساعت 18:05)rasarasa نوشته:  من فکر کنم که در مهاجرسرا باید فرهنگ تشکر رو دوباره احیا کرد. این پست و مطالب مطرح شده میتوانندخیلی مفیدباشند در عجبم که چرا هیچ تشکری صورت نگرفته!!!! نه به یکسال پیش که زیر هر سلام وعلیکی هم یک عالمه تشکر بود نه به الان !!!

اینو گل گفتین. کاملا با شما موافقم.

از maxsupermax عزیز و همچنین شما بابت افتتاح و ادامه بحث مبانی انتخاب محل اقامت بسیار متشکرم.
من خودم دارم میرم جایی که برادرم ساکنه، به همین خاطر مبنای اولیه من، سکونت برادرم در اون شهره. پارسال مدتی در فرومهای مختلف آمریکایی نظرات افراد مختلف درباره اون محل و امتیازات مثبت و منفی نقل مکان به اونجا رو مطالعه می کردم. فرومهای خوبی بودن.

من هنوز مهاجرت نکرده ام، اما فکر می کنم وجود فرصتهای کاری اصلی ترین معیاریه که خودشو به ما تحمیل می کنه. معیارهای آب و هوا ، نزدیکی به دریا، نزدیک بودن به فامیل، نزدیک بودن یا نبودن به ایرانیان، و ... در مراتب بعدی قرار خواهند داشت.
بنابراین ممکنه من هم به اقتضای شرایط کاری مجبور بشم معیار اولیه نزدیک بودن به برادر رو ندیده بگیرم و به جای دیگه ای برم.
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
شرط اول برای زندگی مسئله اقتصادیست و از اونجایی که پیدا کردن کار حرف اول رو میزنه، بهترین مکان برای زندگی جاییست که در اون کار پیدا می کنیم. بنابراین نظر من اینه که در بدو ورود به صورت موقت سوییتی را برای مدتی نه خیلی بلند در شهر و محله ای که ارزان تر است انتخاب کنیم که البته به شهری که در آن امید یافتن کار داریم نزدیک باشد و سپس شروع به ارسال رزومه و جستجوی شغل کنیم، شاید مجبور باشیم برای مصاحبه سفر بین شهری داشته باشیم اما فکر کنم ارزشش را داشته باشد. بعد از استخدام شدن می تونیم برای اقامت در اون شهر مورد نظر اقدام کنیم و با آگاهی از درآمدی که خواهیم داشت خونه اجاره کنیم. معمولا در شهرهای گران درآمدها هم بالاتر است پس اینجوری دیگر نگران هزینه ها نیستیم. بقیه مسائل هم به مرور آدم جا میفته و میتونه جاهای تفریحی، فروشگاه ها، دوستان خوب و . . . هم پیدا کنه. پس اول یه جای ارزون که زیاد از جیب نخوریم به خصوص اگر پروسه کاریابی طولانی بشه و بعد هر جا کار پیدا کردیم!
پاسخ
خوشبختانه چون من فقط یک گزینه برای ورود به امریکا داشتم مجبور نبودم که برای انتخاب شهر و یا ایالت تصمیم گیری کنم. واقعیت این است که حتی هنوز هم نمی دانم که مثلا لاس وگاس برای زندگی و کار من بهتر است یا نیویورک و یا همین جایی که الآن هستم. ولی این را می دانم که وقتی آدم وارد یک شهری می شود در بیشتر موارد در آنجا ماندگار می شود چون در آنجا کار پیدا می کند و گوشه و کنار آن را یاد می گیرد و دیگر خیلی مشکل است که به شهر و یا ایالت دیگری برود.
برای همین اگر یک فردی چند گزینه برای ورود داشته باشد خیلی خوب است که از قبل در مورد آنها مطالعه کند و بداند که کدام شهر و ایالت بیشتر به او و شرایطش جور در می آید. حتی آب و هوا هم مهم است و مثلا یک نفر ممکن است از هوای سرد و برفی و ابری افسرده شود ولی یک نفر دیگر عاشق آن باشد. یا برخی از شهرها در یک زمینه کاری فعال تر هستند و احتمال کار مناسب پیدا کردن در رشته مرتبط با آن بیشتر است.
من یکی از دوستانم که حدود سی سال پیش به امریکا آمده بود می گفت که همیشه دلش می خواسته است که به سنفرانسیسکو بیاید ولی به سفارش دیگران تکزاس را برای ورود انتخاب کرده بود و به مدت بیست و پنج سال در آنجا ماندگار شده بود. تا اینکه بالاخره پنج سال پیش توانست کارش را به اینجا انتقال دهد و به خواسته خودش برسد. او می گفت وقتی که وارد یک شهر می شوی یک بار همه سختی آن را تحمل می کنی تا با شرایط و گوشه و کنار آن آشنا شوی و محله های آن را بشناسی و حتی اگر بیکار هم باشی مجبوری در همان حوالی دنبال کار بگردی چون باید ده جا مصاحبه کنی تا بلکه یک نفر تو را استخدام کند و نمی شود آدم برای مصاحبه ای که معلوم نیست چه می شود به یک شهر و ایالت دیگر سفر کند.
ممکن است بعضی شهرها برای شروع گران باشد ولی اگر پتانسیل پیدا کردن کار را در خودتان می بینید بد نیست که آن را امتحان کنید چون چند سال بعد که آبها از آسیاب می افتد و شما در امریکا جا می افتید از این انتخاب خودتان بسیار خوشحال خواهید شد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
باسلام
نظر شخصی ام این هست که شاید 6 یا 7 مورد از این سری سوال رو میشه در 1 سوال جمع کرد. یعنی "چالشهای مهاجرت" چه هستند. پاسخ این سوالها یعنی پاسخ به اصلی ترین و چالشی ترین بخش مهاجرت. سوالهای بسیار خوب و هوشمندانه که البته در برخی موارد جوابهایی دارد به تنوع گروهها و قالبهایی که مهاجران در ان جای دارند. پاسخ درخور به این سوالات بنیادی شاید در گرو چندین سال تجربه اندوزی باشد اما به هر شکل از ارزش موشکافانه انها چیزی کم نمیکند. ای کاش جوابهایی یافت میشد که دقت نظری همانند خود سوالات داشت و ما انها را به یقین میدانستیم و به هم توضیحشان میدادیم . البته همفکری در این موارد خیلی بهتر از هیچ است.
به نقل از کنفسیوس انسان در زندگی 3 راه دارد. اولی از اندیشه میگذرد که والاترین است. دومی از تقلید که اسانترین راه است و سومی از تجربه میگذرد که تلخ ترین است ومثل اینکه راه مهاجرت نیز از سومی میگذرد.

@ rasa
مطلب بجابی رو گفتید. متاسفانه در این فروم طوری جا افتاده است که بیشتر افراد تنها زمانی تشکر میکنند که محتوای پست به نظر شان درست و باب میل باشد. اگر کاربری با دید و منطق خود و به شکل محترمانه نظرات خود را میگوید اما باب میل من (نوعی) نیست دکمه تشکر رو فشار نمیدهم. غافل از اینکه تشکر معنی موافق یا مخالف را ندارد بلکه تشکر از مشارکت مفید در بحث یا بالا بردن مطلبی مهم است.
آرزوی توفیق
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
با اینکه چند روزی بیشتر نمیشه که به آستین رسیدیم، تصمیم گرفتم دلایل انتخاب این شهر رو اینجا مطرح کنم تا شاید راهنمای افراد دیگه ای باشه که این شهر رو انتخاب میکنن و یا حداقل در انتخاب شهر به بقیه دید بهتری بده. ما در کارولینای شمالی و کالیفرنیا آشنایانی داشتیم که به ما خیلی لطف داشتند و ابراز تمایل کردند که به اونجا بریم، ولی ما دوست داشتیم که با دلایل منطقی محل سکونتمون رو انتخاب کنیم و به خاطرش حاضر شدیم سختی های بیشتری رو متحمل شیم. ما تگزاس و آستین رو به دلایل زیر انتخاب کردیم:

تگزاس پنجمین ایالت ارزون آمریکاس و هزینه زندگی پارامتر مهمی برای ماست.

دانشگاههای زیاد و خوبی در تگزاس وجود داره و برای ما که قصد داریم بعد از یک سال زندگی و in-state شدن ادامه تحصیل بدیم جزو بهترین گزینه ها بود.

با توجه به اینکه ما فعلا قصد خرید ماشین نداریم، حمل و نقل عمومی از مهمترین پارامترها بود. آستین از این لحاظ جزو 10 شهر اول آمریکاست (US News) و ما تو این چند روز از این قضیه بهره زیادی بردیم.

از نظر فرصت های شغلی و رشد شهری، باز هم آستین جزو 10 شهر اول آمریکاست (همان رفرنس) و برای ما که قراره تا سال بعد کار کنیم خیلی مثبته.

سرسبزی آستین در تمام عکس های آستین در اینترنت مشهوده و برای ما شمالی ها یه نکته مثبته :دی

این دلایل و دلایل دیگری که من و همسرم در طول چند ماه به آنها پی بردیم ما رو مجاب کرد که بیایم تو شهری که هیچ کسی رو نداریم و با تلاش خودمون پایه های زندگیمون رو بسازیم.
به امید روزی که شرایط کشورمون عوض شه و با دلی خوش به ایران برگردیم.
پاسخ
(2011-07-18 ساعت 00:56)mohsen mirzaei نوشته:  با اینکه چند روزی بیشتر نمیشه که به آستین رسیدیم، تصمیم گرفتم دلایل انتخاب این شهر رو اینجا مطرح کنم تا شاید راهنمای افراد دیگه ای باشه که این شهر رو انتخاب میکنن و یا حداقل در انتخاب شهر به بقیه دید بهتری بده. ما در کارولینای شمالی و کالیفرنیا آشنایانی داشتیم که به ما خیلی لطف داشتند و ابراز تمایل کردند که به اونجا بریم، ولی ما دوست داشتیم که با دلایل منطقی محل سکونتمون رو انتخاب کنیم و به خاطرش حاضر شدیم سختی های بیشتری رو متحمل شیم. ما تگزاس و آستین رو به دلایل زیر انتخاب کردیم:

تگزاس پنجمین ایالت ارزون آمریکاس و هزینه زندگی پارامتر مهمی برای ماست.

دانشگاههای زیاد و خوبی در تگزاس وجود داره و برای ما که قصد داریم بعد از یک سال زندگی و in-state شدن ادامه تحصیل بدیم جزو بهترین گزینه ها بود.

با توجه به اینکه ما فعلا قصد خرید ماشین نداریم، حمل و نقل عمومی از مهمترین پارامترها بود. آستین از این لحاظ جزو 10 شهر اول آمریکاست (US News) و ما تو این چند روز از این قضیه بهره زیادی بردیم.

از نظر فرصت های شغلی و رشد شهری، باز هم آستین جزو 10 شهر اول آمریکاست (همان رفرنس) و برای ما که قراره تا سال بعد کار کنیم خیلی مثبته.

سرسبزی آستین در تمام عکس های آستین در اینترنت مشهوده و برای ما شمالی ها یه نکته مثبته :دی

این دلایل و دلایل دیگری که من و همسرم در طول چند ماه به آنها پی بردیم ما رو مجاب کرد که بیایم تو شهری که هیچ کسی رو نداریم و با تلاش خودمون پایه های زندگیمون رو بسازیم.
به امید روزی که شرایط کشورمون عوض شه و با دلی خوش به ایران برگردیم.

**CN:2013AS0000*0
رویت قبولی :3 می 2012
ارسال فرمهای سری اول: 20 می-ارامکس
دریافت تاییدیه دریافت:
سفارت : انکارا
مصاحبه: انشالا..
افرادکیس: 1
هزینه ها :10تومان عکس+ 55تومن ارسال+70 تمدید پاس 
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، mojgan rezaee ، itsmasoud ، 192mohammad ، taherifar ، msar
(2012-06-01 ساعت 23:51)zaherbin نوشته:  
[عکس: tourists_old.png]
بنده در شش سال اقامت هر سال کم و بیش میتونم بگم مقیم یک ایالت بودم.
اولین شهر نیویورک ....

میشه در مورد درآمد مردم در شهر هایی که بودین کمی بنویسید.
با تشکر از شما
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، jo1361 ، 192mohammad ، taherifar ، msar ، golia
(2012-06-02 ساعت 00:15)zaherbin نوشته:  
(2012-06-01 ساعت 23:56)masih sh نوشته:  
(2012-06-01 ساعت 23:51)zaherbin نوشته:  بنده در شش سال اقامت هر سال کم و بیش میتونم بگم مقیم یک ایالت بودم.
اولین شهر نیویورک ....

میشه در مورد درآمد مردم در شهر هایی که بودین کمی بنویسید.
با تشکر از شما
دوست عزیز هزینه ها در هر شغل متفاوت است. سایت های مرجع بهتر میتونند کمک کنند
من یک چیزی بگم دروغ میشه چون از دیدگاه شغل و علم من بوده
ولی در کل شرق کشور حقوق بالاست در ضمن هزینه هم بالاست
حالا شما یه عددی به من بدید تا تکلیف خودمو بدونم.
سایت مرجع هم ندارم.Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: ساری ، mitramin ، taherifar ، msar
(2012-06-01 ساعت 23:51)zaherbin نوشته:  این بود حاصل تجربیات مارکوپولوی شرق آمریکا (یکبار شرق و غرب و تو فروم اشتباه نوشتم یکی از دوستان آبرومون نبرد خدا خیرش بده)
در کل اگر پوست کلفت هستید و گریه نمیکنید (من چند بار گریه کردم جوون 21 ساله بین هزاران خیابان بدون نام نیویورک گم شده بود) (پیشنهاد فیلمانه داشتید حاضرم بدم Big Grin )
بنده شرق به جزکارولینا و فلوریدا پیشنهاد میکنم .
دوست عزیز کاش بتونید تجربیاتتون رو از همون اول بنویسید یعنی سفرنامتون رو.شک ندارم بسیار مفید و خواندنی خواهد بود.
از همه دنیا می گذرم میام و پیدات میکنم یک عمــــــر تماشات می کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، ساری ، f_90 ، 192mohammad ، taherifar ، msar
بحث جالبی بود، کاش ادامه پیدا میکرد
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان