کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کالج-شهریه و کمک هزینه
شهریه
شهریه کالج ها بسیار متفاوت می باشد ولی برای نمونه لینک شهریه سیتی کالج های شیکاگو را در زیر قرار می دهم تا برآورد نسبی از هزینه ها داشته باشید.
http://www.ccc.edu/student/Tuition.asp
در صورت انتخاب صحیح محل اقامت یا کالج صحیح مربوط به محل اقامت شهریه بسیار مناسب می باشد و به راحتی می توانید آن را با کمک هزینه تحصیلی پرداخت نموده و مبلغی نیز پس انداز کنید.

طبق محاسبه سرانگشتی من برای 20 واحد به طور متوسط 2000 دلار هزینه دربرخواهد داشت.

کمک هزینه FINANCIAL AID :

اولین قدم برای دریافت کمک هزینه بعد از دریافت گرین کارت، دریافت SSN می باشد. حتی قبل از ورود به کالج یا دانشگاه نیز می توانید برای کمک هزینه ثبت نام کنید و مبلغ تعلق گرفته به خود را مصوب کنید.
در این بخش ما به کمک هزینه فدرال و برای دوره های زیر لیسانس می پردازیم. و در صورت یافتن فرصتی دیگر به سایر کمک هزینه های ایالتی و داخلی نیز خواهیم پرداخت.

کمک هزینه فدرال در سایت زیر ثبت نام می شود و فرصت ثبت نام سال تحصیلی جاری تا 30 ژوئن 2011 می باشد و ثبت نام برای کمک هزینه سال تحصیلی 2011-2012 از اول ژانویه سال جاری شروع شده و تا 30 ژوئن 2012 ادامه خواهد داشت.
سایت ثبت نام کمک هزینه تحصیلی:
http://www.fafsa.ed.gov/index.htm

برای ثبت نام، علاوه بر SSN شماره گرین کارت را هم باید داشته باشید و با توجه به اینکه شماره SSN و شماره گرین کارت شما از طریق شبکه دولتی مربوطه کنترل و با مشخصات وارد شده شما مطابقت داده می شود؛ شما نمی توانید به صورت آزمایشی از این سایت استفاده کنید و اگر شماره تامین اجتماعی با نام شما و تاریخ تولد شما مغایر باشد فرم ثبت نام باز نمی شود و اگر شماره کارت اقامتی شما نیز درست نباشد فرم ثبت نام با موفقیت پایان نمی پذیرد.

در صورت انجام صحیح مراحل و پر کردن همه فرمها و امضا الکترونیکی درخواست شما پس از دو تا یک هفته بررسی و پاسخ آن برای شما ایمیل می شود و میزان کمک هزینه مصوب شما در آن درج می گردد.
فرمها شامل فرم مشخصات شخصی، فرم وضعیت اقامتی، فرم وضعیت مالی و تحصیلی شما می باشد.

در صورت هرگونه اشتباه ممکن است دریافت کمک هزینه ماهها به تاخیر بیافتد.

برای دوره زیر لیسانس به طور معمول برای سال تحصیلی 2010-2011 مبلغ 5550 دلار تصویب شده است و در ایمیل ارسالی نیز ممکن است قید گردد که برای چه نوع GRANTها و یا کمک هزینه های ایالتی واجد شرایط هستید.

بحث کمک هزینه های داخلی و ایالتی را در فرصتی دیگر خواهم نوشت.

برای تصویب کمک هزینه فدرال نیازی به داشتن دیپلم رسمی آمریکا و یا ایران ندارید و در صورت نداشتن آنها در کالج از شما یک تست بسیار ساده ATB خواهند گرفت و در صورت پاس کردن موفقیت آمیز آن کمک هزینه تعلق می گیرد.
برای کسانی که زیر دیپلم هستند یا مدرک همراه نیاورده اند یک تست تعیین سطح CREDIT PLACMENT TEST خواهند گرفت که نتیجه آن مشخص می کند که چه واحدهایی می توانید بگیرید. برای دارندگان گرین کارت اکثر واحدهای پیش دانشگاهی و حتی واحدهای مهارتی شامل کمک هزینه می شود.
در مورد تستها در تاپیک ==آزمونهای تعیین سطح== بحث خواهیم نمود و نمونه سوالات تستها را هم در آنجا قرار می دهم.
علاوه بر دریافت کمک هزینه فدرال می توانید به تدریج و در ترمهای بالاتر از سایر کمک هزینه های تحصیلی و وامهای طولانی مدت نیز استفاده نمایید. کمک هزینه ها و وامها لزوما برای پرداخت هزینه کتابها و شهریه نیست و می تواند صرف هر نوع مخارجی شود به شرط آنکه شهریه را پرداخته و وضعیت تحصیلی بد نباشد.
اخیرا یک نفر با دریافت ده هزار دلار وام از دانشگاه آن را در معاملات مالی سرمایه گذاری کرده و با سود آن، به یک میلیون دلار رسانیده است.

در صورتی که کمک هزینه مصوب برای شما بیش از شهریه و هزینه کتابها باشد مانده آن را در پایان ترم با چک به آدرس شما ارسال می کنند و یا به حساب شما واریز می نمایند و حتی ممکن است امکان دریافت نقدی آن را هم از کالج یا دانشگاه داشته باشید.
لازم به یادآوری است که کمک هزینه فدرال برای دو ترم در یک سال تحصیلی تعلق می گیرد که در هر ترم نیمی از آن به شما تعلق خواهد گرفت.


پاسخ
این را هم اضافه کنم که پس از دریافت کارت دانشجویی کالج، به شما کارت رایگان ترانزیت اتوبوس و ترن شهری برای استفاده نامحدود از سیستم حمل و نقل مسافری CTA داده می شود. با توجه به اینکه سیستم اتوبوس رانی و ترن شهری شیکاگو بسیار گسترده، دقیق و سریع است؛ این کارت بسیار کمک کننده است.
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، امیلا ، shahram1347 ، Kaveh90 ، AvRiMcM ، najibi ، aNTea ، silia ، mh_hshk ، mitr.p ، maaref ، Yashar1989 ، free_free ، mohajer13 ، lilac ، NedaE ، pr.kia ، 3pideh ، meton_exir ، shani89 ، خانه ، ali234 ، ojee ، msar ، maryam.azad
با تشکر از اطلاعات مفیدتون.
سوالی که من دارم اینه که ، آیا برای گرفتن کمک هزینه تحصیلی در ایالتی مثل کالیفرنیا ، آیا باید مقیم (Resident) آن ایالت باشیم. (یکسال اقامت در کالیفرنیا و ثابت کردن این اقامت)؟ یا بعد از گرفتن SSN بلافاصله می شود برای کمک هزینه تحصیلی اقدام کرد؟
با تشکر فراوان
Visa Category : F2B
Case Number : ANK2009
پاسخ
تشکر کنندگان: mitr.p ، maaref ، خانه ، ojee ، msar ، maryam.azad
حتما deadline ها را برای financial aid از سایت فافسا چک کنید. ( 2011-2012)
اول tax return سال قبل را آماده کنید...بعد ببینید هر ایالتی چه تاریخی برای این ددلاین گذاشته و اپلای کنید... هم state راچک کنید هم federal و هم تاریخهای دانشگاه یا کالجتان را.....

http://www.fafsa.ed.gov/deadlines.htm
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، امیلا ، najibi ، aNTea ، maxsupermax ، maaref ، خانه ، ali234 ، msar ، maryam.azad
(2011-01-24 ساعت 11:13)GBUSA نوشته:  با تشکر از اطلاعات مفیدتون.
سوالی که من دارم اینه که ، آیا برای گرفتن کمک هزینه تحصیلی در ایالتی مثل کالیفرنیا ، آیا باید مقیم (Resident) آن ایالت باشیم. (یکسال اقامت در کالیفرنیا و ثابت کردن این اقامت)؟ یا بعد از گرفتن SSN بلافاصله می شود برای کمک هزینه تحصیلی اقدام کرد؟
با تشکر فراوان

برای ثبت نام در سایت FAFSA بعد از گرفتن SSN در هیچ ایالتی محدودیتی وجود ندارد و شما بهتر است که بلافاصله بعد از گرفتن SSN در این سایت ثبت نام کنید. و البته لازم است که محل تحصیل را انتخاب کنید. که بهتر است در مورد کالیفرنیا پرس و جو و تحقیق کنید اما برای شیکاگو سیتی کالج ها هیچ محدودیتی ندارند.

پاسخ
تشکر کنندگان: GBUSA ، امیلا ، aadine ، shahram1347 ، maxsupermax ، najibi ، mitr.p ، free_free ، satiyar ، maaref ، jk2011 ، parsush ، pr.kia ، 3pideh ، ali234 ، خانه ، Lemony ، msar
سلام.
من در سایت fafsa ثبت نام کردم و برای ترم پاییز قبول کردند .سوال من اینه که چقدر به دانستن زبان اهمییت میدند و سوال بدی من اینه که من آدرس ایالت آرکانسا را دادم.میتوانم ایالت دیگری را برای پاییز انتخاب کنم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، 3pideh ، ojee ، Lemony ، msar ، maryam.azad
دوستان بهتر میدونن ولی من یکجا خوندم که این کمکها برای افرادی هست که بالای دیپلم نباشند
و اینکه یک حد اقل واحد هم دارد. اگر اطلاعی دارید بفرمایید لطفا.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: AvRiMcM ، maxsupermax ، mitr.p ، free_free ، maaref ، behnia ، pr.kia ، msar
(2011-03-17 ساعت 12:43)soheilbadami نوشته:  دوستان بهتر میدونن ولی من یکجا خوندم که این کمکها برای افرادی هست که بالای دیپلم نباشند
و اینکه یک حد اقل واحد هم دارد. اگر اطلاعی دارید بفرمایید لطفا.

کمکهای تحصیلی دولتی یا خصوصی بصورت وام، تعهد کاری، تخفیف در شهریه و... به آنهاییکه مدرک بالاتر از دیپلم دارند و واجد شرائط باشند، تعلق میگیرد ولی آنهاییکه مدرک تحصیلی دیپلم دارند، با توجه به درامد سال پیششان میتوانند یا از کمکهای بالا استفاده کنند و یا اگر واجد شرایط بودند از گرانت یا تحصیل رایگان استفاده کنند... معیار برای کمک مالی tax return سال پیش + مدرک تحصیلی کنونی است.....
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: sib 24 ، soheilbadami ، GBUSA ، maxsupermax ، sohi ، najibi ، aNTea ، mh_hshk ، mitr.p ، free_free ، maaref ، mohajer13 ، pr.kia ، 3pideh ، moon_rose ، msar ، ELNAZ21
(2011-03-16 ساعت 16:23)Ultraseaboy نوشته:  سلام.
من در سایت fafsa ثبت نام کردم و برای ترم پاییز قبول کردند .سوال من اینه که چقدر به دانستن زبان اهمییت میدند و .........

کار آنها دادن وام، تخفیف و ... است به حد سطح زبان شما کاری ندارند....مراحلش این است که همه میتونند در این سایت ثبت نام کنند. بعد از ثبت نام آنها شرائط شما را بررسی میکنندو جوابش را بصورت نامه میفرستند و یک نامه هم برای کالج یا دانشگاههایی که شما در هنگام ثبت نام اسم آنها را قید کرده اید میفرستند.. آنها هم بعد از اینکه این نامه را دریافت کردند، باشما تماس میگیرند و حالا شاید شما باهاشون تماس بگیرید... آنها بطور واضح به شما میگویند که فافسا با چه جور تخفیفی به شما موافقت کرده است... ضمنا هر کالج و دانشگاهی هم خودش یه سری امکانات برای تخفیف شهریه و... دارد که شاید بشه ازش استفاده کرد و باید آنها را هم از همان دانشگاه پرسید.... اینرا حتما در نظر داشته باشید که کد هر دانشگاهی را که تمایل دارید در آن ادامه تحصیل بدهید حتما در آن لیست فافسا قید کنید....
ضمنا موقع ثبت نام معیار آنها برای سطح زبان انگلیسی شما ، یا داشتن تافل یا آیلتز است ..بعضی کالجها یا دانشگاهها تافل را قبول میکنند بعضی ها ایلتز...
بعضی ها هم گذراندن کلاسهای ای اس ال را که در مراکز معتبر طی شده باشه، و از نوع کردیتش باشه قبول میکنند....
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: GBUSA ، maxsupermax ، najibi ، aNTea ، mitr.p ، free_free ، maaref ، ali234 ، pr.kia ، 3pideh ، meton_exir ، majorsoly ، Lemony ، msar ، ELNAZ21
(2011-03-16 ساعت 16:23)Ultraseaboy نوشته:  سلام.
من در سایت fafsa ثبت نام کردم و برای ترم پاییز قبول کردند .سوال من اینه که چقدر به دانستن زبان اهمییت میدند و سوال بدی من اینه که من آدرس ایالت آرکانسا را دادم.میتوانم ایالت دیگری را برای پاییز انتخاب کنم؟

تصویب کمک هزینه تحصیلی اولیه =FINANCIAL AID= در سایت =fafsa.ed.gov= به صورت فدرال و بلاعوض است و در همه ایالتها قابل استفاده است و برای استفاده در کالج یا دانشگاه مورد نظر می توانید قبل از گرفتن واحد سوال کنید که آیا می توانید از کمک هزینه خود در آنجا استفاده کنید و در صورت مثبت بودن نام کالج یا دانشگاه را در صفحه فسفای خود اضافه کنید.

برای کسانی که گرین کارت دارند و سال اول ورودشان است که طبیعتا فرم مالیاتی ندارند و مشکلی پیش نمی آید و برای کسانی هم که مدت بیشتری بوده اند و در آمد کمی داشته اند همان مبلغ تصویب می شود.

در کالجهای شیکاگو از افراد زیر لیسانس و حتی افراد بالای لیسانس که برای مقطع زیر لیسانس ثبت نام می کنند برای واجد شرایط شدن استفاده از این کمک هزینه یک تست شامل ریاضی و زبان گرفته می شود که برای بیشتر ایرانیها ساده است . سطح زبان آن از تافل پایین تر است و گمان کنم بالای شصت درصد پاسخ مثبت باعث قبولی در آزمون می شود.

سطح ریاضیات آن هم پایین است که اگر کسی در سطح دوم دبیرستان ایران را خوب بلد باشد پاس می کند. این آزمون حداکثر سه بار امکان شرکت دارد.

برای کسانی که مدرک دبیرستان یا دانشگاههای آمریکا را دارند شرایط متفاوت است. و همچنین برای کسانی که مدارک تحصیلی اشان را ارزیابی کرده و می خواهند مستقیما در مقطع بالای لیسانس شرکت کنند متفاوت است.

سایت وام تحصیلی سایتی مجزا است به آدرس:
studentloans.gov
که برای دانشجویان سال اول زیر لیسانس تا سقف حداکثر 9500 دلار وام بدون بهره و برای دانشجویان دوره لیسانس 25000 دلار می باشد. سقف وام با بهره هم کمی بیشتر است و همچنین برای دانشجویان بالاتر از لیسانس نیز متفاوت است که در فرم 17 صفحه ای سایت توضیح داده شده و در این مختصر نمی گنجد.

معمولا کمک هزینه بلاعوض در نظر گرفته شده با توجه به محل تحصیل برای هزینه شهریه و کتابها بسنده می کند و وام برای هزینه های جانبی تحصیل مثل اقامت و لوازم تحصیل مثل کامپیوتر و غیره در نظر گرفته می شود. البته برای وام بدون بهره سوال نمی شود که به چه منظوری درخواست شده است اما توصیه می کنند که باید برای هزینه های مستقیم و غیر مستقیم تحصیل باشد.

کمک هزینه ها و وامهای متفاوتی نیز علاوه بر اینها وجود دارد که هر کدام شرایط ویژه خودش را دارد ولی پرداخت همه اینها به راحتی تایید شرایط در سایتهایشان می باشد و تشریفات و سخت گیری ندارد. البته در صورت واجد شرایط بودن.

به این دلیل اینهمه مفصل نوشتم که افرادی را دیده ام که با وجود چند سال در اینجا بودن فقط به خاطر عدم آگاهی از وجود اینها به خاطر هزینه های سنگین تحصیل مجبور به ترک تحصیل شده اند. یا در شرایط فشار مالی شدید زندگی می کنند. این افراد از همه کشورها هستند و معمولا کسی دنبال دانشجو راه نمی افتد که راه و روش دریافت وام و کمک هزینه این است و تو رو خدا بیا بگیر!!

امیدوارم اطلاعات من صحیح بوده و برای شما و سایر دوستان مفید باشد.
پاسخ
(2011-03-17 ساعت 12:43)soheilbadami نوشته:  دوستان بهتر میدونن ولی من یکجا خوندم که این کمکها برای افرادی هست که بالای دیپلم نباشند
و اینکه یک حد اقل واحد هم دارد. اگر اطلاعی دارید بفرمایید لطفا.

حداقل واحد 6 تا برای نظام ترمی می باشد که پاره وقت در نظر گرفته شود. که برای پاره وقت درصدی از کمک هزینه کم می شود. اما برای تمام وقت یا 12 واحد و بیشتر مبلغ کامل کمک هزینه در نظر گرفته می شود.
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، kianoush ، najibi ، aNTea ، mitr.p ، maaref ، free_free ، kamran2008 ، mohajer13 ، pr.kia ، HRSH ، msar ، nasam ، maryam.azad
(2011-03-17 ساعت 20:56)nicole.gemini نوشته:  
(2011-03-17 ساعت 12:43)soheilbadami نوشته:  دوستان بهتر میدونن ولی من یکجا خوندم که این کمکها برای افرادی هست که بالای دیپلم نباشند
و اینکه یک حد اقل واحد هم دارد. اگر اطلاعی دارید بفرمایید لطفا.

کمکهای تحصیلی دولتی یا خصوصی بصورت وام، تعهد کاری، تخفیف در شهریه و... به آنهاییکه مدرک بالاتر از دیپلم دارند و واجد شرائط باشند، تعلق میگیرد ولی آنهاییکه مدرک تحصیلی دیپلم دارند، با توجه به درامد سال پیششان میتوانند یا از کمکهای بالا استفاده کنند و یا اگر واجد شرایط بودند از گرانت یا تحصیل رایگان استفاده کنند... معیار برای کمک مالی tax return سال پیش + مدرک تحصیلی کنونی است.....
با تشکر
پس فکر کنم به این ترتیب بالای دیپلم از کمک فدرال نمیتونه استفاده کنه
مگر تحصیلات خارج از امریکا رو اعلام نکنه یا از کمک ایالتی استفاده کنه؟


(2011-03-18 ساعت 07:28)kavoshgarnet نوشته:  
(2011-03-17 ساعت 12:43)soheilbadami نوشته:  دوستان بهتر میدونن ولی من یکجا خوندم که این کمکها برای افرادی هست که بالای دیپلم نباشند
و اینکه یک حد اقل واحد هم دارد. اگر اطلاعی دارید بفرمایید لطفا.

حداقل واحد 6 تا برای نظام ترمی می باشد که پاره وقت در نظر گرفته شود. که برای پاره وقت درصدی از کمک هزینه کم می شود. اما برای تمام وقت یا 12 واحد و بیشتر مبلغ کامل کمک هزینه در نظر گرفته می شود.
کاوش جان
کردیتها شامل ای اس ال هم هست ؟
تشکر

آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، majorsoly ، msar
سلام کلاسای ESL جز کردیت حساب نمی‌شه
ارسال مدارک F2A (همسرم): 4Sep ,2013, رسید مدارک: 9Sep, 2013,  اپرو: 9Oct, 2013 , دریافت کیس نامبر (سفارت ابوظبی): 18Nov, 2013
پرداخت 22Nov, 2013: DS 261 $88  ,پرداخت 230$ :2013, Dec 11, ارسال مدارک: 2013, 19 Dec , تکمیل پرونده: 2014, 27 NVC) Jan). تاریخ مصاحبه 2015, Jun 3 , کلیر 1Sep, 2015Big Grin، تاریخ ویزا 2015, 9Sep
سفرنامه
لیست تمام مدارک ارسالی به USCIS , NVC ,و مدارک مدیکال و روز مصاحبه ویزای ازدواج Interview Questions+


پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، ali234 ، msar
(2011-03-18 ساعت 19:30)sib 24 نوشته:  سلام کلاسای ESL جز کردیت حساب نمی‌شه

چرا میشه..هم میتونید کردیت دار بردارید هم بدون کردیت..
کردیتهاش پولیه و بدون کردیتها مجانی.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: mitr.p ، maaref ، ali234 ، pr.kia ، HRSH ، sadeghi897 ، shani89 ، Lemony ، msar
(2011-03-18 ساعت 20:24)laili نوشته:  
(2011-03-18 ساعت 19:30)sib 24 نوشته:  سلام کلاسای ESL جز کردیت حساب نمی‌شه

چرا میشه..هم میتونید کردیت دار بردارید هم بدون کردیت..
کردیتهاش پولیه و بدون کردیتها مجانی.

من قبل از شروع کلاس های کردیت دارم ۱, ماه و نیم کلاس ESL رفتم و کردیت دار نبود ۱۵۰$ هم پول دادم
ارسال مدارک F2A (همسرم): 4Sep ,2013, رسید مدارک: 9Sep, 2013,  اپرو: 9Oct, 2013 , دریافت کیس نامبر (سفارت ابوظبی): 18Nov, 2013
پرداخت 22Nov, 2013: DS 261 $88  ,پرداخت 230$ :2013, Dec 11, ارسال مدارک: 2013, 19 Dec , تکمیل پرونده: 2014, 27 NVC) Jan). تاریخ مصاحبه 2015, Jun 3 , کلیر 1Sep, 2015Big Grin، تاریخ ویزا 2015, 9Sep
سفرنامه
لیست تمام مدارک ارسالی به USCIS , NVC ,و مدارک مدیکال و روز مصاحبه ویزای ازدواج Interview Questions+


پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، parviz ، sadeghi897 ، majorsoly ، Lemony ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان