کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سوال درباره اقامت مالتا
دوستان
اگر میشه درباره اقامت مالتا توضیح بفرمائید
و کلاً درباره مالتا هم همینطور
پاسخ
تشکر کنندگان:
من با یک وکیل صحبت کردم اونجا. با 2-3 هزار دلار کارت رو انجام می دن، اما کسایی که توی ایران می گن برات اینکار رو انجام می دن حدود 10-15 میلیون می خوان.

اقامت شما در واقع یک ویزاست که هر سال باید تمدید کنید، ولی مشکلی توی تمدید نیست و راحت برات انجام می دن. می تونی حتی یک روز هم توی مالتا نباشی، ولی اقامت یا همون ویزا رو داشته باشی. نزدیک 4500 دلار مالیات سالانه هستش که هر کسی که این مبلغ رو بتونه بده، می تونه ویزا داشته باشه. اگر توی اون سالی که مالیات رو دادی، به کشور سفر نداشته باشی، یک مبلغی رو بهت بر می گردونند. عضو اتحادیه اروپا هست. یا باید آپارتمان بخری، بالای 60 هزار دلار. یا بالای 350 هزار دلار دارایی توی کشور خودت داشته باشی. یا یک آپارتمان اونجا اجاره کنی که البته الان جزئیاتش خیلی یادم نیست. درخواست رو می فرستی، اگر تأیید بشه، یک ماه یا سه ماه فرصت داری که مالیات یک سال رو بپردازی و 1-2 ماه بعدش بهت ویزا می دن. فقط اگر یکبار اقدام کنی و رد بشی، باید تا سال دیگه صبر کنی. یک راه دیگه اینه که توی سال قبلی توی کشور خودت حداقل 30 هزار دلار درآمد داشته باشی. فعلاً با ایرانی ها مشکلی ندارند اما می شه پیشبینی کرد همون بلایی که سر ژاپن، امارات، ترکیه، مالزی و ... اومد، اینجا هم همون سناریو تکرار بشه. نمونه های دیگه ای هم بودن مثل همین مالتا که بعد از چند ماه کلاً به سختی کار ایرانی ها رو راه می انداختند.

مجموعاً 6 تا جزیره است که 3 تاش مسکونی هست. 400 هزار نفر جمعیت داره. زبان دوم انگلیسی هست که اکثراً می تونن صحبت کنند. هزینه ها از ایران بیشتره. برای همسر و فرزندان باید یک مبلغی رو اضافه تر پرداخت کنی و فکر کنم سالیانه 14000 دلار به این کشور سرمایه وارد کنی.

البته اطلاعات من کمی قدیمی هستش. پیشنهاد می کنم خودت دوباره شروع کنی به گشتن و در مورد اعداد و ارقام مطمئن بشی. اگر با انگلیسی مشکلی نداری، با یک دفتر وکالت توی خود مالتا تماس بگیر، چون اصولاً هموطنان عزیز تا جایی که تیغ شون ببره قیمت رو بالا خواهند برد. نیازی هم نیست که خودت حتی یک بار هم اونجا بری. به یک نفر وکالت می دی و اون اینکار رو برات انجام می ده. حتماً با یک وکیل مالتایی صحبت کن، حتی شده توی ایمیل سوال هات رو بپرس.


موفق باشی،

پاسخ
یعنی اگر منزل بخری نیاز به پرداخت 4500 $ مالیات سالیانه نیست؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
تا اونجایی که من متوجه شدم، اون مالیات سالانه هستش و برای همه افرادی که اقامت مالتا رو دارند اعمال می شه. معمولاً به اینجور جاها tax heaven گفته می شه. بعضی جاها VAT ندارند، بعضی جاها کلاً tax on income ندارند. بعضی جاها هم fixed fee دارند، که این از همه بهتر هستش. معمولاً کشورهایی که نیاز به سرمایه خارجی برای توسعه خودشون دارند، سعی می کنند یک ترکیب منطقی از اینها درست کنند. در مورد مالتا فکر می کنم این مبلغ رو همه باید بپردازند. اگر توی اون سال اقامت نداشته باشید، نزدیک 3200$ رو بهتون بر می گردوند. متاسفانه اطلاعات من کمی قدیمی هستش و ممکنه بعضی جاها رو کامل به یاد نیارم. توصیه می کنم حتماً خودتون از صحت این اطلاعات مطمئن بشید. یک چیزی هم توی پرانتز بگم، من احساس می کنم جایی مثل مالتا hidden cost هم داشته باشه. به عنوان مثال قوانین مربوط به همسر و فرزندان و مبالغی که سالیانه باید به کشور وارد بشه رو من بعد از کلی گشتن پیدا کردم و چیزی نبود که خیلی شفاف همه جا گفته باشند. البته قوانینشون بد نیست، ولی خب تصور نکنید با کشوری مثل انگلیس یا ایالات متحده طرف هستید. و البته این رو هم فراموش نکنید که اقامت شما ویزای سالیانه هستش، و هر سال باید تمدید بشه. البته خودشون گفتند که مشکلی نداره و یک کار فرمالیته هستش. اما خب، همین موضوع کمی ریسک اضافه می کنه به کل پروسه. توصیه می کنم قبل از برنامه ریزی برای خرید خانه یا آپارتمان حتماً یک سفر با همین تورهایی که الان دارند فعالیت می کنند برید. تورهای ایتالیا فکر می کنم یک بخشی هم برای مالتا دارند. انتقال سرمایه ریسک زیادی داره، مراقب این موضوع باشید.

این رو هم شاید مرتبت نباشه ولی دوستانه می گم، با سرمایه بالای 150 هزار دلار، گزینه های بهتری هم نسبت به مالتا برای اقامت وجود داره. توصیه می کنم حتماً با وکیل متخصص مهاجرت به اروپا صحبت کنید در این مورد.
پاسخ
تشکر کنندگان: MITA ، mavarfan ، hamedrouhi ، parastoo mohajer ، victor2016
سلام دوست عزیز
با 150000$ در کدام کشور اروپایی میتوان اقامت گرفت که منتج به تابعیت و دریافت پاسپورت بشود؟
متشکرم
پاسخ
تشکر کنندگان:
[quote='fall_asleep' pid='96813' dateline='1297540123']
باسلام مدارکی که باید برای اقامت پر کنیم را چطوری بدون مراجعه به آژانسهای مهاجرتی به دست بیاورم؟ متشکرم
پاسخ
تشکر کنندگان:
[دوستان عزیز برنامه اقامت مالتا چند ماه است که متوقف است و تمام تبلیغاتی و حرفای وکلا خلاف واقعیت است!به علت یک سری سو استفاده دولت مالتا این برنامه را متوقف کرده و در حال اصلاح اون است.من امروز این خبر رو در این سایت خوندم،اطلاعات مهاجرتی جالبی داره:
به کجا
پاسخ
تشکر کنندگان: Javan ، victor2016
با سلام
از دوستان کسی از قوانین جدید اقامت دائم کشور مالتا خبر داره؟ ممنون میشم کامل توضیح بدید.
چون تو اکثر سایت ها قوانین رو کامل ننوشتن و هزینه ها رو تو بعضی سایت ها کم و بعضی سایت ها بالا نوشتن.
بعد از خرید و یا اجاره ملک در مالتا چقدر طول میکشه پاسپورت مالتا داشته باشیم؟
ایا با داشتن پاسپورت مالتا میشه واسه همیشه تو یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن زندگی کرد؟ یا اینکه محدودت خاصی داره؟

در جریان هستم که تاپیک قدیمی می باشد .اما چون اجازه ایجاد تاپیک جدید ندارم مجبور شدم همینجا بنویسیم
2012-2017
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام.
اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر هست.که دوحالت مختلف داره.یک حالت باید 250 هزار یورو در بانک این کشو ربلوکه کنید که بعد از 5سال 220 هزار یور به شما برمیگرده.30 هزار یورو هزینه دولنی هست که کسر میشه.
یه حالت هم باید مبلغی رو بلا عوض به دولت مالتا بدهید که 66 هزار یور هست.در هر دو حالت شما هزینه های جانبی دیکه هم دارید از جمله اجاره خانه برای اعلام ادرس.در این موردبلا عوض هم هزینه های دولتی هم اضافه میشود.جزییات بیشتری داره که اگه خواستین براتون حتما توضیح میدم.
در حال حاضر هم انجام میشه و متوقف نیست. به شما همسر فرزند و پدر و مادر شما و همسرتان هم اقامت دائم داده میشود.
موفق باشید.
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان