کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مالیات یا همان TAX
ایشون فقط یه کلاه بردار بودن که از صرافی های نه چندان مطمئنی که پول بین ایران و آمریکا مبادله می کنن، حق و حساب می گیرن.

من خودم 30 هزار دلار بردم، توی فرودگاه هم اعلام کردم. هیچ جرمی نبود و کاری باهام نداشتن. فقط یه فرم برام پر کردند و والسلام. بعد هم توصیه کردند که سریع پولتو بگذار توی بانک.

به حرف این جماعت نا آگاه و ترسو اطمینان نکنید.

(2011-02-26 ساعت 12:33)armido نوشته:  دیروز توی یکی از کانالها یه وکیلی اورده بودن که داشت در همین مورد صحبت میکرد ، تقریبا آخراشو دیدم (اگه کسی از اول دیده میتونه بهتر توضیح بده) . چیزی که من فهمیدم این بود که جدیدا برای تراکنشها از امریکا به ایران و بالعکس باید مجوز دریافت کرد وگرنه ممکنه تخلف محسوب بشه و مشمول جریمه های سنگین بشین . ما که خودمونم موندیم باید چکار کنیم ، هر کی یه چیزی میگه ....

قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
پاسخ
(2011-02-27 ساعت 11:53)Ashkan78 نوشته:  من خودم 30 هزار دلار بردم، توی فرودگاه هم اعلام کردم. هیچ جرمی نبود و کاری باهام نداشتن. فقط یه فرم برام پر کردند و والسلام. بعد هم توصیه کردند که سریع پولتو بگذار توی بانک.

جریان مال کی هست؟ منم سپتامبر اومدم . همین حدود اوردم برای یک نفر دیگه هم آوردم. مشکلی نبود. اما الان تو جوامع ایرانی خیلی شلوغ می کنن.
راستی من نفهمیدم W7 باید پر کنم یا نه؟Sad
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، armido
(2011-02-26 ساعت 02:48)shahrzad_a نوشته:  
(2011-02-26 ساعت 01:36)hvm نوشته:  لازم نیست ثابت کنید که فلان پولی که برایتان فرستاده اند هدیه است
نفس فرستادن پول دز مبالغ اندک همین است منتها اگر فرستنده از نزدیکان شما باشد چه بهتر
اما در مورد اینکه بگوئید این پول بابت خدماتی است که در ایران برای فلان شخص انجام داده اید موافق نیستم چون اگر گرین کارد داشته باشید مشمول مالیات خواهد شد (در صورتی که ویزا توریستی باشد نخواهد شد چون برای توریستها فقط درآمدهای داخل آمریکا محاسبه خواهند شد)
اما در مورد مبالغی که ادعا خواهید کرد بابت فروش ماشین (یا ملک یا ارث و یا هرچیز دیگر)به آمریکا آورده اید باید منشاء آنرا مشخص کنید و اینکه شما مالیات آنرا در ایران پرداخت کرده اید و نیز اینکه قبل از اقامت در آمریکا مالک آن اموال بوده اید مهم است وگرنه مشمول مالیات درآمدهای اتفاقی خواهید شد و باید مالیات آنرا در آمریکا پرداخت نمایید.
هرگونه سند و حتی قولنامه رسمی در اینگونه موارد برای اثبات صحت منشاء مفید و موثر خواهند بود

قولنامه عالی بود ! فکر کنم بهترین کاره. فقط نمی دونم کی و چطوری و به کی باید ارایه بشه. مثلا یه نامه میاد که بگو منشا این چیه بعد من می گم طبق این سند من ملکم رو تو ایران فروختم این پولشه آوردم اینجا؟ یا وفتی دارم پول رو تو بانک می زارم باید بگم آقای اداره مالیات من این پول را که از فروش ملکم تو ایران آوردم دارم میزارم تو بانک؟
در پاسخ به دوست وهمکار عزیزم لیلی:بلی صرف داشتن گرین کارد به معنای الزام به پرداختن مالیات نیست لیکن صرف داشتن گرین کارد به این معنی است که شما موظف به پرداخت مالیات برای درآمدهای خود در آمریکا و یا هر جای دیگر دنیا (به شرطی که از سقف معافیتی که همه ساله اعلام میشود بیشتر باشد)هستید ومسلم است که گر درآمد نداشته باشید ویا درآمدتان به سقف معافیت نرسد معافید.
اما در مورد قولنامه و یا هر منشاء دیگری :به این گونه اسناد موقعی نیاز پیدا خواهید کرد که اداره دارایی به اظهارنامه شما شک کند و از شما این اسناد را مطالبه کنند بنابر این فعلا نیازی نیست این اسناد را به جایی ارائه کنید و همانطور که لیلی عزیز فرمودند فقط باید آنها را نگهداری کنید
اصولا در سیستم آمریکا شما باید هر چه میتوانید سند داشته باشید و اینگونه اسناد میتوانند حتی شامل فاکتورهای خرید/صورتحساب های بانکی /قبوض آب وبرق و غیره باشند .
معمولا افراد صاحب درآمد در آمریکا از حسابدار استفاده میکنند و همانطور که هر کس برای خودش پزشک و وکیل مخصوص دارد حسابدار نیز دارد
بر عکس ایران که ترجیح میدهند بجای حسابدار از یک پارتی در اداره دارایی وبجای وکیل از یک کارمند دادگستری (باز هم بعنوان پارتی)بهره ببرند
اما در مورد حسابهای بانکی:
بعضی از حسابها از پرداخت مالیات معافند
بعضی دیگر حتی میزان معافیتهای شما را افزایش میدهند
به بعضی از حسابها نیز مالیات تعلق میگیرد
البته در ایران کلیه درآمدهایی که بابت سود از بانک دریافت میکنید معاف از مالیات هستند
آن قسمت از درآمد سالانه شما نیز که بابت اقساط وام مسکن به بانک پرداخت میکنید نیز از مالیات معاف است(در ایران و آمریکا)


به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: shahrzad_a ، laili ، armido ، AMIN3Y ، mitr.p ، frozen mind
الان همکارم که حسابدارمونه اطلاعات خوبی در اختیارم گذاشت و من هم اینجا در اختیار دیگران قرار میدم.
دوستانی که درآمد کمتر چهل هزار دلار در سال 2010 داشتند می تونند از طریق سیستم VITA که وکلای داوطلب به صورت رایگان برگه های مالیاتی رو پر می کنند مبلغ بازگشت مالیات خودشون رو بدون هیچ گونه هزینه ای بگیرند.

لینک سایت ویتا:
http://www.irs.gov/individuals/article/0...26,00.html

لیست اماکنی که می تونید به آنجا مراجعه کنید:

http://www.irs.gov/individuals/article/0...71,00.html

اگر در سال 2010 کار کرده باشید دولت 400 دلار به شما بخاطر کار کردنتون پرداخت می کنه. پس حتی اگر مبلغ درآمدتون به حدی که دولت مشخص کرده برای پرداخت مالیات نمیرسه بازهم این کار رو بکنید. چون به شما بخاطر کار کردنتون پرداخت می کنند.
در ضمن ممکنه برای طرح های دیگه هم مجاز شناخته بشید و بهتون کمک هزینه بدهند.
پاسخ
(2011-02-26 ساعت 15:42)frozen mind نوشته:  
(2011-02-26 ساعت 12:33)armido نوشته:  


درباره سرمايه گذاري و خريد ملك و اين جور چيزا در ايران توسط افرادي كه در آمريكا اقامت دارن (سيتيزن، داراي كارت اقامت دائم، و حتي افرادي كه با انواع ويزاها مثلا ويزاي كاري در آمريكا اقامت دارن) گفت كه اين كار از نظر قوانين آمريكا جرمه.
یعنی چی؟؟
همسرم در ایران خونه و مغازه داره و میخواد اینها رو اجاره بده.
شاید پولش رو هر چند ماهی بخواهیم برامون بفرستند امریکا
ایا این سرمایه گذاری محسوب میشه؟؟ و جرم؟؟
دوم اینکه شاید خودمون که میایم ایران این رو با خودمون بیاریم . چه جوری عنوان کنیم که این درامد در امریکا نبوده تا مالیت نخوره؟؟(اگه جرم نباشه(
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsoulfly
فکر کنم باید مجوز اوفک بگیرین. کسی اطلاعاتی داره ؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان معافیت مالیاتی در آمریکا چقدر است ؟
اگر از ایران ماهانه 2000 الی 3000 دلار برای ما ارسال کنند و ما در آمریکا شغلی نداشته باشیم و یک خانواده باشیم آیا از ما مالیات می گیرند ؟ اگر بلی چقدر ؟ با تشکر
الهی به ما آن ده که آن به .
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-06-02 ساعت 20:23)amir53 نوشته:  دوستان معافیت مالیاتی در آمریکا چقدر است ؟
اگر از ایران ماهانه 2000 الی 3000 دلار برای ما ارسال کنند و ما در آمریکا شغلی نداشته باشیم و یک خانواده باشیم آیا از ما مالیات می گیرند ؟ اگر بلی چقدر ؟ با تشکر

شما برای در امد زیر 12 هزار در سال مجبور نیستید اظهار نامه بدید. اما مالیات برای در امد شما در امریکا هست. پولی که از ایران برای شما بیاد به علت عدم روابط بین دو کشور قابل بررسی از لحاظ منشا نیست و کسی نمیتونه ادعا کنه که شما مالیات این رو در کشور خود نداید یا دادید.
فرا تر از این قضیه هر پولی که برای شما میرسه asset شما هست یعنی شما اینجور اعلام میکنید و به دارایی فرد مالیاتی تعلق نمیگیرد. البته برای مدت خیلی طولانی شاید نشه که عنوان دارایی بهش داد ولی از طرف دیگه مقادیر کمتر از 10 هزار تا را کسی رهگیری نمیکنه و قاعدتا نباید مشکلی باشه.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: amir53
(2011-06-03 ساعت 11:22)soheilbadami نوشته:  شما برای در امد زیر 12 هزار در سال مجبور نیستید اظهار نامه بدید. اما مالیات برای در امد شما در امریکا هست. پولی که از ایران برای شما بیاد به علت عدم روابط بین دو کشور قابل بررسی از لحاظ منشا نیست و کسی نمیتونه ادعا کنه که شما مالیات این رو در کشور خود نداید یا دادید.
فرا تر از این قضیه هر پولی که برای شما میرسه asset شما هست یعنی شما اینجور اعلام میکنید و به دارایی فرد مالیاتی تعلق نمیگیرد. البته برای مدت خیلی طولانی شاید نشه که عنوان دارایی بهش داد ولی از طرف دیگه مقادیر کمتر از 10 هزار تا را کسی رهگیری نمیکنه و قاعدتا نباید مشکلی باشه.

من سعی می کنم از افرادی که در سمینار نیپاک بودن سوال کنم دقیقشو. اما این جور که شنیدم به جز دارایی که سال اول می تونیم بیاریم ,در سالهای بعدی هر چی رو که به عنوان دارایی تو ایران داریم مثل خونه و زمین و ماشین و ... را می تونیم بفروشیم البته بعد از دریافت اجازه نامه (Office of Foreign Assets Control (OFAC و مالیات دارایی موجود در ایران رو هم به امریکا پرداخت کنیم و بعد بیاریم.
The Office of Foreign Assets Control (OFAC) of the US Department of the Treasury administers and enforces economic and trade sanctions based on US foreign policy and national security goals against targeted foreign countries and regimes, terrorists, international narcotics traffickers, those engaged in activities related to the proliferation of weapons of mass destruction, and other threats to the national security, foreign policy or economy of the United States. OFAC acts under Presidential national emergency powers, as well as authority granted by specific legislation, to impose controls on transactions and freeze assets under US jurisdiction. Many of the sanctions are based on United Nations and other international mandates, are multilateral in scope, and involve close cooperation with allied governments.

منبع:http://www.treasury.gov/about/organizati...ntrol.aspx
پاسخ
تشکر کنندگان: amir53
بله در مورد مقادیر درشت حتما اینطور هست
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به گل های گلستان مهاجرسرا
دوستان بیاید یه ذره هم راجع به مالیات دادن تو امریکا صحبت کنیم.
حالا ما ملاک رو ایالت کالیفرنیا قرار میدیم.

مثلا شخصی که درآمد خالصش یعنی کله حقوقش کامل 5 هزار دلار در ماه است وقتی بهش مالیات میخوره چقدر از اون حقوق براش میمونه؟
چه مالیات هایی رو از روی حقوق کم میکنند؟

ببخشید اگه چیزیو جا انداختم دوستان لطف کنند و یادآوری کنند.

موفق باشید
در جوانی گفتم شیر شیر است اگرچه پیر است،چون به پیری رسیدم دریافتم پیر پیر است اگرچه شیر بود ...
پاسخ
تشکر کنندگان: humsun ، behfaza ، bob esfangi
[u]وای یه تاپیک اقتصادی دیگه Tongue
مرسی. من رو که خوشحال کرد. خوب حالا باید این رو گفت که مالیات انواع گوناگون داره
1- مالیات بر درآمد 2- مالیات بر دارایی 3-مالیات بر مصرف یا خرید (متفاوته برای کالاها و خدمات مختلف) 4- مالیات بر ارث و ...
یه مالیات بر ارزش افزوده هم داریم که من ازش بدم میاد Sad
خوب گفتنی است که برخی ایالتها و مکانها در آمریکا (واشینگتون، تگزاس، فلوریدا، نوادا و ....) مالیات بر درآمد ندارند (البته مالیات ایالتی) ولی سایر مالیاتهاشون بالاست مثل مالیات بر دارایی.
ای کاش این بحث طوری پیش بره که به همه ما نگرش مناسبی از پرداخت مالیات، مزایا و فرصتهای اون و مقایسه با سایر کشورها بده. مثلا من خودم خیلی با مالیاتی که در ایران پرداخت می کنم دارم و با مقایسه ای که می کنم متوجه میشم به نسبت سایر کارمندان در شرکتهای دولتی و خصوصی پرداخت می کنم. ولی نمی دونم یکی مثل من با این سطح درآمد در آمریکا چقدر مالیات می ده.
یه نکته رو هم همین الان می گم که در ایران ما مالیات پرداخت می کنیم و این خلاف تصور بسیاری از ایرانیهایی هست که مهاجرت کردند و فکر می کنند ما سوبسید (یارانه) می گیریم و مالیات هم کم پرداخت می کنیم.
مثلا ما هم عوارض نوسازی داریم که برای شهرداریه/ نظافت شهر و حمل زباله.
مالیات برای بزرگراهها، ماشین، مالیات بر ارزش افزوده و ...
کیس:2016as1$$(برنده آقاي همسر)،تعداد:٢نفر،ارسال فرم:٢٩مي،سفارت:آنکارا،مصاحبه:٣ نوامبر،وضعيت: AP، آپديتها: ١١ژانويه،٧ مارچ و٩مارچ تبديل به or نَفَر دوم، ٢١ مارچ نَفَر اصلي و تبديل به or ٢٢مارچ،دريافت ايميل كليير ٢٢ مارچ، مديكال مجدد:٢٩مارچ ارسال٣٠،ايشود:٥ آپريل و دريافت پاسها از پست ٦آپريل، ورود به آمریکا (سیاتل):22 جولای
سفرنامه آنکارا
پاسخ
سلام دوستان سوالی داشتم در مورد مالیات:
من 6 ماه پیش به آمریکا رفتم و حساب بانکی باز کردم با 8000 $ که باعث تعجب همه کسانی شد که اونجا بودن. و تعجب من از تعجب اونا که این پول رو زیاد می دونستن اما این خرج دو ماه یک خانواده در آمریکاست!!!!!!!!!!!! به من گفتن اگه کمتر از 10000 $ باشه مشکلی به لحاظ مالیات پیش نمیاد.
در هر صورت 2 هفته بعد از بانک تماس گرفتن که یک فرم مالیاتی را باید پر کنم. توی این فرم باید توضیح میدادم که چرا یک آدرس ثابت در آمریکا دارم اما نباید مالیات بدم.
که بعد از اون به ایران برگشتم حالا بعد از 6 ماه دارم برمیگردم آمریکا، اما اینبار میخوام پول بیشتری در حد پیش خرید خانه همرام ببرم، به نظر شما:
1- برای این پول که دوباره همرام می برم باید مالیات بدم؟
2- اگر تا زمانی که خانه می خرم پول را در بانک نگه دارم شامل مالیات میشه؟
3- چگونه میتوانم به اداره مالیات توضیح دهم که این پول سرمایه من است و بدلیل مشکلات انتقال پول از ایران مجبورم کم کم آنرا به آمریکا منتقل کنم؟
4- آیا برای انتقال پول به آمریکا که شامل مالیات نشه 1 سال از اولین ورود وقت دارم؟ برای این کار نیاز به تمهدات خاصی است مثلا مکاتبه با اداره مالیات؟
5- کمک گرفتن از وکیل به صرفه هست؟ با توجه به وضعیت مالی ما، که اینروزا با بالا رفتن دلار بدتر هم شده.
شماره کیس:2011as10000 نامه قبولی :may18th,2010 کارنت شدن کیس:November دریافت نامه دوم : nov1t,2010 مصاحبه : dec19th,2010 دریافت کلیرنس:jan4th 2011 سفر اول:july7th 2011 سفر مجدد به آمریکا:jan29th 2012
انجمن معماران مهاجرسرا
پاسخ
تشکر کنندگان: smebi2011 ، mohammadm64 ، parastoo mohajer ، ali234 ، mori ، behfaza ، bob esfangi
میشه یکی لطف کنه مواردی که شامل مالیات نمیشه رو برامون بگه مثلا 1-مقدار دلاری که بار اول مییاریم مهمه؟ایا از نظر مقدارسقفی واسش وجود داره؟
2-از نظر زمانی هم سقفی واسش هست؟
3-پول رو در 2 حساب برای خودمون و همسرمون باز کنیم بهتره یا با هم با یه حساب مشترک؟
2012as55XXX
مصاحبه: 27 JUNE
کلیرنس: 8 august پس از 42 روز انتظار بسیار سختBig Grin
ورود به امریکا: 3 سپتامبر2012
مقصد:کالیفرنیا/اورنج کانتی
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter ، parastoo mohajer ، mori ، behfaza
به نظر شما این مقدار مالیات زیاد نیست؟
علتش چیه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: behfaza




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان