کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
فرستادن بار یا بسته پستی از ایران به آمریکا یا برعکس
من موضوع را به صورت کلی عنوان کردم که اگر دیگران هم سوالی در همین رابطه داشتند اینجا بپرسند.

یکی از چیزهایی که من در آوردنشون به آمریکا خیلی مسر بودم کتابهای زبان انگلیسی ام بود منظورم کتابهای آموزش زبان انگلیسی با توضیح فارسی هستند والا کتاب زبان و تافل که هست. مخصوصا کتاب اصطلاحات روزمره و کاربردی با معادل فارسی آن که آوردنش را به همه پیشنهاد میکنم.

از اینها بگذریم حرف را کوتاه کنم, اگر بخوام چندتا کتاب را از طریق پست معمولی (یا دیگر پستها) از ایران به آمریکا بفرستم چقدر هزینه اش میشه و چقدر زمان میبره؟ (البته برای دوستم میخوام)
کسی میدونه اگر آمریکا چیزی را (مثلا آی پدی, لپ تاپی...) بخوام از آمریکا به ایران پست کنم چقدر هزینه اش میشه و کلا چجوری هستش؟

راستی این اولین پست من از آمریکا هستش. بالاخره من هم رسیدم آمریکا. برای همه بچه ها آرزو موفقیت میکنم مخصوصا بچه های لاتری که همه جوره بهشون قول میدم که راحترین و آسونترین پروسه را برای آمدن به آمریکا دارند.
پاسخ
(2011-04-03 ساعت 01:06)mahdi357 نوشته:  کسی نیست اینجا جواب ما را بده؟

هزینه پست کتاب کمی‌ ارزن تر است. فکر کنم کیلیو ۸ تا ۹ هزار تومن است. بستگی بمقصد هم داره

مال من ۳ هفته‌ تقریبا رسید .البته کتابم کجو کل هم شده بود!

فکر کنم با پست وسایل الکترونیکی‌ به ایران مشکل داشته باشین

چون پیش اومده و دیدم که این پستا هرگز به مقصد نرسیده و رفته در جیب یکی‌ از برادران پستی!
گاوی است در آسمان و نامش پروین
یک گاو دگر نهفته در زیر زمین

چشم خردت باز کن از روی یقین
زیر و زبر دو گاو مشتی خر بین
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، hamedrouhi ، mahdi357 ، aNTea ، Iman-gta ، rs232 ، Lamborghini ، farshadsh ، FMANIS ، mhsenpc ، taherifar ، alirezanz
من در مدت زمانی که در امریکا بودم به این نتیجه رسیدم که هیچ چیزی را نباید از امریکا به ایران و یا از ایران به امریکا پست کرد. زیرا همه چیز در همه جا هست و مخصوصا ابزار الکترونیکی که ولتاژ آن متفاوت است و گارانتی آن هم مخصوص به همان جا است. حتی تمام کتابهایی که در ایران چاپ می شود هم در امریکا هست و می شود از طریق اینترنت آن را سفارش داد. کتابهای امریکایی هم در ایران بسیار ارزان تر از قیمت اصلی آن به فروش می رسد و فقط کافی است که یک سری به روبروی دانشگاه بزنید و آن را بخرید. مواد خوراکی هم که همه جا هست. لباس و پوشاک نیز در امریکا فراوان است و هم لباس چینی با قیمت ایران وجود دارد و هم لباس مارک دار که در ایران هم تقریبا همان قیمت است. حتی در امریکا فروشگاههایی هست که مثل تاناکورای خودمان می ماند و لباس و تمام وسایل دست دوم به قیمت بسیار پایین در آن یافت می شود. برخی از دوستان ایرانی که می خواهند پس از مدتها به ایران بروند و مجبورند برای پانصد نفر سوغاتی بخرند به این مغازه ها می روند و کیلویی لباس می خرند! سوغاتی گیرنده ها هم الکی لبخند می زنند و پس از اینکه کلی پشت سرش حرف زدند سوغاتی را می اندازند در سطل زباله. هر کسی هم که از ایران می خواهد بیاید نمی دانم چرا با خودش لواشک و آلو و لیمو عمانی می آورد و کلی هم در فرودگاه به خاطر آنها بدبختی تحمل می کند در حالی که الآن در هر ده کوره امریکا یک شعبه دریانی وجود دارد که شما هر چیزی که فکر کنید در آن یافت می شود.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
من هم با نظر آرش موافقم. من دو ماه پيش که ميخواستم بيام کلي دلهره براي بستن چمدان داشتم که نکنه چيزي را جا بزارم و بعدا غصه نياوردنش را بخورم. تو يکي از تايپيکهاي اينجا که مخصوص وسايلي که بايد با خود به آمريکا بياوريم کلي بالا و پايين کردم که چيزي از قلم نيافته. اما وقتي کمي فکر کردم ديدم آوردن خيلي چيزها بيهودست. به خودم گفتم من دارم جايي ميرم که مردم در دنيا غرقند و همه چيز دنيا را بهترينش را دارند. در ضمن مگه آدم چقدر با خودش ميتونه آذوقه بياره. به قول آرش جیره لواشکتون را تا کی میخواهید از ایران تامین کنیدBig Grin دیر یا زود شما باید چیزی را بخورید که تو فروشگاههای اینجا یافت میشه. در مورد لباس هم خرید پیش از سفر به آمریکا را پیشنهاد نمیکنم مگر اقلام ضروری یا چیزهایی مثل شال و کلاه. اگر واقعا لازموشون دارید چرا که نه! لباس واقعا اونطورا هم که میگفتند ارزون نیست یا فعلا در حال حاضر من جای ارزونشو پیدا نکردم. من اینجا مالهایی را دیدم که پیراهنش کم کم 70$ قیمت داشت که کم نیست و بقیه اجناس هم در مال ها در همین رنج قیمت هستند. لباس هاتون را از ایران به مقدار معقول از ایران بیارید.
آوردن لوازم شخصی و بهداشت شخصی را به همه توصیه اکید میکنم (لوازمی که میدونید تا دو هفته اول نیازتون میشه).اینجا کشور دهن دره ایی. مثل ایران نیست که سوپر مارکت سر هر کوچه ایی باشد احتمالا فاصلتون تا نزدیک ترین محل خرید یکی یا دو مایلی باشه (خوش بینانه)
اینجا قیمت لپ تاپ و آی پد یا آیفون یا چیزهایی تو همین مایه خیلی از ایران ارزونتره پس فرستادن یکی دوتاش برای دلخوش کردن فامیل و دوستان بد نیست و به صرفه است منتهی باید اینا به کسی بدم که از اینجا پرواز میکنه به ایران.
کتاب زبانهایی را که بهتون گفتم از ایران بیارید و در این مورد به حرف آرش گوش نکنید (دی دونقطه)
موضوع تایپک چی بود چی نوشتیم!
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، faraz_k ، mahboobeh A.tehrani ، varakane ، farshadsh ، FMANIS ، taherifar ، alirezanz
درود

من از آمریکا قراره یک مدرک برام پست بشه که فکر کنم فقط و فقط همون یک تیکه مقواست

1- میخواستم ببینم آیا برای اون باید هزینه به گمرک بدم یا نه ؟
2- کسی میدونه هزینه پست از آمریکا به ایران چند دلار میشه ؟

ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
سلام
من از ایران برای یکی از دوستانم مقداری سوغاتی در ابان ماه سال 91 ارسال کردم که اگر اشتباه نکنم حدود دو کیلو گرم بود .
برای این مقدار که در یک کارتن 20*20 سانتی متر مکعب جا میگرفت ..حدود 70000 تومان پرداخت کردم و بعد از دو هفته به مقصد رسید ..
مقصد هم تگزاس ...سان انتونیو بود.
پاسخ
تشکر کنندگان: FMANIS ، mhsenpc ، taherifar ، alirezanz
سلام دوستان
کسی میدونه مطمئن ترین پست برای ارسال مدرک به امریکا کدوم پست هست ؟؟؟؟
مرسی
--------------------------------------------------------------------------------
نوع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک : سپتامبر2011
تاریخ approve: آپریل 2012
دریافت شماره کیس : جولای 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: farshadsh ، taherifar
سلام.

اینجا میتونید نرخ ارسال مرسوله به تمامی کشورها رو زمینی و هوایی ببینید :

http://www.post.ir/DesktopModules/Articl...&mid=33125
http://www.post.ir/DesktopModules/Articl...&mid=33125
پاسخ
تشکر کنندگان: farshadsh ، reasonable ، taherifar ، ofrfar ، alirezanz
آقا اگر من بخوام 1 کیلو کتاب به امریکا پست کنم , هزینه اش چقدر میشه؟ چه راهی بهتره؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
از آمریکا بسته پست کردید چند وقته ایران رسیده؟
کیس: **66/ رویت قبولی 2 May /سفارت : ابوظبی /مصاحبه:July 28/ویزا یک ضرب /مقصد: دالاسCool

در من آنکه ماند تویی ,آنکه رفت من.
پاسخ
تشکر کنندگان:
من چند ماه پیش فرستاده می شد 127 دلار حدود 10 پوند بود تو وبسایت پست آمریکا میتوانید تخمین بزنید هزینه رو،
پاسخ
تشکر کنندگان: sahar2016 ، alirezanz
با سلام به دوستان
بهترین راه برای انتقال بار در حدود 100 تا 200 کیلو از ایران به آمریکا چیه به نظر اساتید؟
از طریق پست یا شرکتهای حمل و نقل بین المللی یا ... ؟؟
ضمنا به خاطر تحریمها به اینجور ارسالها گیرنمیدهند؟؟
ممنون از پاسختان
شماره کیس‎2016as5***‎    تاریخ رویت قبولی:‎19 نوامبر ‎2015‎   کنسولگری: آنكارا  تعداد افراد منظور در کیس :۳   برنده اصلی آقا- سربازی ارت ش    ارسال فرمهای260: 3 دسامبر2015  کارنت شدن کیس:9 فوريه2016   نامه دوم ‎: 22فوريه2016   مديكال: 2آپريل ‎2016‎   مصاحبه: 7 آپريل ۲۰۱۶     نتیجه:AP  آپدیتها: 8آپریل و کلی آپدیت بدرد نخور دیگر از سفارت ،آپديت سيس براي نفر اول و دوم و دو خطي شدن 3 آگست ،  8 آگست or کلیر:به خواست خدا 9 آگست  دریافت ویزا: 18 آگست  ورود به آمریکا:14 سپتامبر ‎  دریافت گرین کارت:    
پاسخ
تشکر کنندگان:
بهترین پست برای ارسال نمونه ای موکت از امریکا به ایران چیه ؟
حدودا یک کیلو وزن داره
میخان از نیو یورک برام ارسال کنن.
طرف ایرانی نیست .
رفته از پست dhl سوال کرده میگه نمیشه
با پست fedex هم نمیشه
اگه بتونین راهنمایی کنین کمک بزرگی کردین
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام میشه من رو راهنمایی کنین که ارزانترین روش ارسال بسته از امریکا به ایران چیه ؟
بیشتر برای لباس و هدیه ...
مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
از اول اگوست امسال اداره پست امریکا بخشنامه ای فرستاده که من بعد مرسولات (بجز نامه) زیر ۲۵۰۰$ هم به مقصد کشورهای تحت تحریم مشمول گرفتن ITN (یه شماره مخصوص که از اداره خزانه داری و اینا صادر میشه) میشود
متاسفانها این بخشنامه بسیار گنگ بوده و حتی قسمت مرسولات خارجی خود اداره پست امریکا جزییات و روال کار را نمیداد و شعبات پستی یا از قبول مرسوله به مقصد کشورهای تحت تحریم سر باز میزنند یا متصدیان مرسولات خارجی اداره پست امریکا با الصاق برچسب اینکه فمرسوله فاقد شماره مذکور است بسته را مرجوع میکنن که باید مجددا به شعبه پست رفته و پول پست را پس بگیرید.
بعد از پیگیری فراوان اداره پست ارباب رجوع را به اداره خزانه داری قسمت ofac حواله میکند و انها هم عملا از همه چیز بی اطلاع هستند!!
و عنوان میکنند که ارسال مثلا مولتی ویتامین و مواد غذایی به ایران تحت جنرال لایسنس ۵۶۰.۵۰۶ بلامانع است.
البته گرفتن شماره مذکور بوروکراسی بسیار خاص و طولانی دارد که شامل استفاده از سرویس AESdirect اداره بازرگانی در سایت ACE مربوط به اداره مرزبانی امریکا (من با مکافات عظمی تونستم درش حساب کاربری باز کنم و علیرغم نگاه کردن ویدیوی نحوه استفاده سایت عملا نتونستم استفاده کنم) و بخاطر تحت تحریم بودن ایران باید تحت ضوابط اداره ofac از خزانه داری امریکا باشد!!
عملا پیگیری این پروسه برای یک شهروند عادی و فاقد شخصیت حقوقی و اطلاعات تجاری تقریبا غیرممکن است.
اگر دوستان از دو ماه گذشته توانسته اند به ایران بسته ای پست کنند لطفا با قید شهر و ایالت و نوع محتویات (مثلا دارو یا مواد غذایی یا ...) تجربه خودشان را به اشتراک بگذارند.
تجربه ما مربوط به سن دیه گو در کالیفرنیا و همین سه هفته پیش است.

اگر مشکل در همه امریکا هست لطفا مدیران محترم یک تاپیک جداگانه باز و ضمن اطلاعرسانی مشکل زمینه ثبت یک پتیشن و امضای ان توسط همه اعضا و بقیه رو فراهم کنند
پاسخ
تشکر کنندگان: واهيك آقاجاني ، Shahram914




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان