کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara





نظرسنجی: آیا با لیزینگ خودرو موافقید؟
بله
54.05%
20 54.05%
خیر
24.32%
9 24.32%
برتری با بدتری نسبت به خرید خودرو ندارد!
21.62%
8 21.62%
مجموع 37 رای 100%
* چنانچه به گزینه‌ای رای داده اید، با علامت ستاره مشخص گردیده است. [نمایش نتایج]



##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
لیزینگ خودرو
سلام
در مورد لیزینگ خودرو اطلاعاتی دارین ؟تجربه کردین ؟

بیاید در این موارد با هم بحث کنیم:

1- لیزینگ یعنی چی؟
2- چه شرایطی باید داشته باشیم تا لیز کنیم؟
3- قوانین لیزینگ چیست؟
4- به نظر شما لیزینگ برای ماشین های ارزون به صرفه هست یا گرون؟
5- چطوری با فایننسینگ مقایسه می کنین ؟
6-مبلغی که برای لیز پرداخت می شه بخشی از قیمت ماشین پس از اتمام لیز خواهد بود ؟
7- فقط ماشین نو لیز می شود ؟
8- هزینه تعمیرات به عهده کیست؟
9-آیا محدودیت mileage از ماشین لیز شده برای استفاده روز مره از ماشین ( بدون سفر) ایجاد مزاحمت خواهد کرد؟


پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، malekan ، OverLord ، erfan AK ، soli asali ، taherifar
1لیزینگ یعنی ماشین رو به مدت مشخصی اجاره کنید.
2باید سابقه اعتباری داشته باشید. به تازه واردها نمیدن!
3قوانین هر شرکت با دیگری متقاوته. اما مهمترینش اینه که وقتی شما وارد قراداد میشید دیگه به راحتی نمی تونید خارج بشید و شرکت ممکنه برای شما محدودیتهایی مثل تعداد مایلی که می تونید طی قرارداد برید بذاره.
4بیشتر ماشینهای گرون رو لیز می کنند.
5وقتی ماشین رو قسطی می خرید می تونید قبل از تمام شدن اقساطش هم بفروشیدش. اما لیز که کنید باید تا آخر قرارداد داشته باشیدش. ماشین لیز شده برای خودتون نیست و باید خیلی مراقبش باشید.
6اگر شما تصمیم بگیرید که ماشین رو در انتها بخرید ممکنه بخشی از پول ماشین رو بابت اون کم کنند اما صدرصد پولی که بابت لیز دادید رو محاسبه نمی کنند. معمولا با توجه به نرخ بهره حساب شما ازش کم می کنند.
7بله. خیلی کم پیش میاد ماشین دست دوم رو لیز بدن.
8اگر ماشین گارانتی داشته باشه بخشی از اون به عهده شرکت تولید کننده است. معمولا شرکت لیز دهنده هزینه تعمرات رو تقبل نمی کنه. در کل نگهداری ماشین به عهده شما است.
9محدودیت مایلی بدترین چیزه به نظر من. چون شما حتی دلتون نمیاد با ماشین سفر برید! استفاده روزمره بستگی به خودتون داره.
پاسخ
پس هیچ حسنی نداره؟ فقط اقساطش کمتر از خرید قسطیه آره ؟

راستی این ماشینهای لیز شده را چطوری میشه خرید؟باید شرایط خوبی داشته باشه نه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، taherifar
ماشین های لیز شده بعد از اتمام قرارداد تحویل صاحب اصلیشون که همون دیلرها یا شرکت هایی که ماشین اجاره میدن میشه اما مطلب جالب اینجاست که خود اون شرکت ها نمیتونن ماشینی رو که پس از دوره اجاره پس میگیرن بفروشن به همین دلیل این ماشین ها راهی آکشن میشن و اونجا دوباره توسط برادران دلیر دیلر خریداری میشه و میاد پشت ویترین دیلرها برای فروش.
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، shahrzad_a ، Hossein81 ، OverLord ، soli asali ، taherifar ، asher
دیگه کسی از معایب و مزایای لیزینگ اطلاعی نداره؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، taherifar
ایا از دوستان کسی اطلاعی داره که در این نمایشگاه های اکشن فقط دیلرها حق خرید دارن یا اینکه ما هم می توانيم بخریم
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
شاید این لینک به دردتون بخوره برای تصمیم گیریShy
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، taherifar
(2011-04-14 ساعت 04:12)shahrzad_a نوشته:  دیگه کسی از معایب و مزایای لیزینگ اطلاعی نداره؟؟

فکر کنم عیبش این هست که به امثال ما لیس نمیدن !
اما تا اینجا که من متوجه شدم اکثر افراد به دلایل گوناگون اجاره رو به صرفه تر میدونن و اگر درخواستشون قبول بشه ترجیح بر اجاره دارن خصوصا ماشین کار کرده که البته کم هست.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: shahrzad_a ، taherifar
خوب مجبور شدم خودم امتحان کنم ببینم لیز خوبه یا نه!

من که تا حالا فکر می کردم لیز برای ادمهای پولداره که می خوان همیشه ماشین نو سوار شن یهو دوزاریم افتاد( منظورم اینه که از minute هام کم شد!) که نه بابا برای آدمهای بد بختی مثل من که پول ندارن ماشین بخرن یا اگه ماشین دست دوم بخرن پول ندارن تعمیرش کنن هم مناسبه!

تو سایت هر ماشینی برید یه Option داره برای اینکه ببینین لیز بهتره یا خرید مثل
این یا این
اغلب ازتون می پرسه که ماشین رو برای چند سال نگه میدارین؟ اگه از کسانی هستید که عادت دارین ماشین رو بیش از 5 سال نگه دارین لیز به دردتون نمی خوره . اگه بیش از 12000 یا 15000 مایل در سال رانندگی می کنین به دردتون نمی خوره . اگر می خواین ماشین رو جینگول پینگول کنین به دردتون نمی خوره. اگه Careless driver هستین به دردتون نمی خوره و .....

از آرش خان پرسیدم لیز بهتره یا خرید گفتن فرقی نداره باید ببینی می خوای با ماشین چی کار کنی؟( فکر کنم اینو گفتن)
وقتی ماشین لیز می کنین هر پولی میدین میره به امون خدا. اما ماشینی هم که می خرین افت قیمت داره و بخشی اون پول هم میره به امون خدا.
اینجور که من می بینم مردم بسیار تعصبی به تویوتا و هوندا نگاه می کنن. این ماشین ها در امریکا اگر در شرایط خوبی باشن 1 روزه فروش میرن.( مخصوصا الان که سونامی باعث شده تولید کم شه و قیمت ها بالا بره و همه recall پارسال تویوتا رو فراموش کردن) اما بقیه ماشینها اما و اگر داره. اینه که اگر نمی تونین این ماشینها رو بگیرین لیز مزیت دیگه ای براتون داره و اونم اینه که نگران فروشش نیستین. حتی می تونین دنده ای بگیرین ماشین رو.
برای شروع هم بد نیست چون سالهای اول که مشکل مالی دارین مجبورین ماشین ارزون و پایین بخرین و بعدشم سالهای سال قسط بدین و ماشین بشه وبال گردنتون( مثل من که می خواستم تو کالیفرنیا ماشین بدون کولر بخرم!)

چیزی که موقع لیز مهمه اینه که Residual Value ماشین چقدره. یعنی ماشین 3 سال دیگه چقدر میرزه. هر چی درصد افتش کمتر باشه پرداخت ماهانه کمتر خواهد بود.
دیگه این که جریمه فسخ لیز چقدره؟ اومد و پشیمون شدیم!بنابراین بهنره پیش پرداخت کمتری بزارین که تو قرار داد حبس نشین.
این شرکتها بعد از 3 سال ماشین رو نوی نو میخوان.scratch ,dent , track هیچی پذیرفته نیست. شرکتی که من ازش گرفتم یه مبلغی بیشتر می گرفت و یه چیزی شبیه بیمه می داد تا سقف 5000 $ برای مشکلات احتمالی.

اما کردیت! که به قول soheilbadami به ما نمی دن! اگر بخواهین ماشین بخرین و قسط بدین و کردیت کافی نداشته باشین باید ضامن بگیرین.اما برای لیز می گن هر دو طرف باید 640 امتیاز داشته باشن. خوب اونوقت ضامن می خوایم چی کار ؟؟؟
پافشاری و تهدید به نخریدن جواب میده! من اصلا کردیت کارت ندارم. یه کپی از فیش حقوقی ...و approve

حالا سه سال دیگه معلوم میشه .اگر چیزی ننوشتم یعنی خوب بوده اگه اومدم گفتم غلط کردم دیگه مشخصه که بد بوده.Big Grin

(2011-04-07 ساعت 06:26)seravin نوشته:  ماشین های لیز شده بعد از اتمام قرارداد تحویل صاحب اصلیشون که همون دیلرها یا شرکت هایی که ماشین اجاره میدن میشه اما مطلب جالب اینجاست که خود اون شرکت ها نمیتونن ماشینی رو که پس از دوره اجاره پس میگیرن بفروشن به همین دلیل این ماشین ها راهی آکشن میشن و اونجا دوباره توسط برادران دلیر دیلر خریداری میشه و میاد پشت ویترین دیلرها برای فروش.

به من گفتن که ماشین هایی که لیزش تموم میشه رو به عنوان certified used car می فروشن همونجا . صحبتی از آکشن نکرد!
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، soheilbadami ، Linspire ، OverLord ، MPU ، abas_kashan ، soli asali ، Rock ، taherifar ، asher
در تکمیل صحبت های شهرزاد عزیز اضافه کنم که معمولا قیمتی را که در انتهای مدت لیزینگ, ماشین شما می ارزد را در قرارداد می نویسند و البته محدودیت مایلژ یا کیلومتری هم دارد که به ازای هر کیلومتر اضافه تر از مسافت مرقومه, از ارزش نهایی مشخص شده در قرارداد کاسته می شود. ولی شما می توانید ماشین را در انتهای قرارداد به همان قیمت ذکر شده بخرید که در آنصورت کاری به کیلومتر آن ندارند. ولی من همچنان ماشین دست دوم و تمیز و ارزان که گارانتی کمپانی دارد را برای شروع که هنوز کردیت خوبی ندارید سفارش می کنم. مگر اینکه یک نفر واقعا ماشین نو و خوب را خیلی دوست داشته باشد و امکان آن را هم داشته باشد که آن را بخرد و یا لیز کند. من خودم اول می خواستم قناعت کنم و یک ماشین ارزان بخرم ولی بعد به خودم گفتم که ولش کن بابا یک عمر قناعت پیشه کردیم و به جایی نرسیدیم و حالا که فرصتی پیش آمده است وقت آن است که کمی خودم را هم تحویل بگیرم! به هرحال وقتی که حساب و کتاب می کنید متوجه می شوید که لیزینگ و یا خرید یک ماشین نو تفاوت چندانی ندارد و استفاده از هر کدام بستگی به میزان مصرف شما از ماشین دارد. اگر مصرف بالا باشد خرید بهتر است و اگر مثل من مصرفتان پایین باشد لیزینگ به صرفه است. در ضمن خسارت های وارده به ماشین را هم بیمه پرداخت می کند و نگرانی چندانی از این بابت نداشته باشید. راستی برای پز دادن بگویم که امتیاز کردیت من موقع خرید ماشین 790 بود!!! رمز بالا بودن کردیت هم این است که من از اول وسواس عجیبی بر روی کردیت داشتم و برای همین بدهی تمام کردیت کارت هایم را همیشه حتی قبل از صدور صورتحساب صفر نگه می داشتم. ممکن است شما یک جنسی را قسطی بخرید و ماهیانه مبلغ کمی را پرداخت کنید ولی با این کار امتیاز کردیت شما خیلی کند بالا می رود برای همین سعی کنید همیشه چیزی را بخرید که پول آن را دارید. البته ماشین و خانه فرق می کند و خریدن قسطی آنها حتی به بهتر شدن کردیت هم کمک می کند. ولی مثلا وقتی با کردیت کارتتان غذا می خورید و یا خرید می کنید همان شب که به خانه می روید به صورت آنلاین آن را از حساب چکینگ خود پرداخت کنید.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
(2011-07-20 ساعت 04:08)rs232 نوشته:  ولی من همچنان ماشین دست دوم و تمیز و ارزان که گارانتی کمپانی دارد را برای شروع که هنوز کردیت خوبی ندارید سفارش می کنم. مگر اینکه یک نفر واقعا ماشین نو و خوب را خیلی دوست داشته باشد و امکان آن را هم داشته باشد که آن را بخرد و یا لیز کند.
آره بهترین حالته اما شاید نه الان. برای نمونه هوندا سیویک ماشین قابل اطمینان ارزون! برند نیو 18000 , و برای سال2007 و مایلیج حدود46000تا 16000 تا. خوب چه کاریه ؟

پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، behzadb57 ، taherifar
@shahrzad
ببخشید من شما رو با خودم جمع بستم و فکر کردم امپلوید نیستید .ولی تو وضعیت اقتصادی الان خیلی دنبال کردیت چکنگ نیستن اینها و داشتن حقوق براشون کافیه چون میدونید که در چند سال اخیر بسیاری از مردم کردیت خودشون رو سر بحران مورگج مسکن از دست دادن.
به هر حال مبارکه. شیرینی مجازی فراموش نشه !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: shahrzad_a ، ParsTrader ، soli asali ، taherifar
سلام دوستان گلم.
اگه تو هر جای آمریکا هوس کردید ماشین لیز کنید،این سایتی که پایین گذاشتم فکر کنم براتون خوب باشه.من نمیتونم سر قیمت هاش قضاوت کنم.ولی به نظر بد نمیاد.امید وارم به دردتون بخوره.

تو زندگی موفق باشید.

http://www.leasetrader.com
در جوانی گفتم شیر شیر است اگرچه پیر است،چون به پیری رسیدم دریافتم پیر پیر است اگرچه شیر بود ...
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، taherifar ، Essy
(2011-07-20 ساعت 02:23)shahrzad_a نوشته:  حالا سه سال دیگه معلوم میشه .اگر چیزی ننوشتم یعنی خوب بوده اگه اومدم گفتم غلط کردم دیگه مشخصه که بد بوده.Big Grin

سلام خانم شهرزاد،
حالا بعد از چند سال نظرتون راجع به لیز کردن عوض نشده ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
تروخدا يكى بگه وقتى يه نفر تازه وارد ميشه كه كرديت كارت نداره و ميخواد تازه تشكيل زندگى بده به چه صورت ميتونه ماشين بگيره چه راهى بهتر و سريعتره و مقرون به صرفه براى يه تازه وارد خريدن نقدى يا اقساطى يا lease كردن دوستان اگه تجربه اى دارن لطفا بگن.بازم ممنون.
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان