کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مراسم نوروزی در آمریکا (نوروز، سیزده به‌در، چهارشنبه‌سوری)
فکر کردم برای تازه مهاجرین به آمریکا بد نباشند که بدانند ،مراسم مرتبط با نوروز در آمریکا کجا و چگونه برگزار میشود که بتوانند در آن شرکت کنند. من در مورد لس انجلس مینویسم به این امید که دیگر دوستان مقیم آمریکا هم لطف کنندو در مورد دیگر شهرها بنویسند.

سیزده به در در لس آنجلس:


یکی از خوبیهای لس انجلس و دیگر شهرهای ایرانی نشین کلیفرنیا ،اینست که تمام مراسم ملی و سنتیِ ما ایرانیان ،چندبرابر سفت و سخت تر از ایران دراینجا برگزار میشود واگر چهارشنبه سوری یا سیزده بدر را دراینجا بگذرانید اینقدر به شما خوش خواهد گذشت که دیگر تمام سیزده به درها و چهارشنبه سوریهای زندگیتان که داخل ایران بود از چشمتان خواهد افتاد . هر ساله ایرانیها در لس انجلس و شهرهای اطراف مثل اورنج کانتی و ارواین و…شنبه یا یکشنبه ای که نزدیک 13 به در باشد را به عنوان سیزده به در معرفی کرده و همگی در پارکهایی که از قبل مشخص شده جمع میشوند .

اصلیترین مراسم این روز که توسط شبکه های ماهواره ای ایرانی هم تحت پوشش خبری قرار میگیرد در پارک بلبوا در سن فرناندو ولی است . این شهر از تبعات لس انجلس است که با مرکز شهرلس آنجلس تقریبا نیم ساعت رانندگی فاصله دارد. این پارک ،یک پارک بسیار بزرگ است که یک دریاچه نسبتا بزرگ هم دارد و درگوگل مپ یا جی پی اس میتوانید آنرا به این آدرس سرچ کنید:
6300 Balboa Blvd
Van Nuys, California 91406

این پارک در روزهای عادی هیچ حصاری ندارد و برای عموم آزاد است و نکته جالب اینجاست که در مراسم سیزده به در ،به درخواست ایرانیان دور بخش بزرگی از پارک حصار میکشند و چند درب ورودی میگذارند و هرکسی که بخواهد وارد محدوده مراسم شود باید بلیط ورودی بگیرد که قیمت آن در دوسال اخیر 15 دلار بوده است . بلیطهای ورودی پارک را معمولا از چند روز قبل در مغازه های ایرانی می فروشند ولی در همان روز هم میشود بلیط را از دکه های فروش بلیط که نزدیک در ورودیست تهیه کرد .

من هر چه بیشتر در لس انجلس میمانم از این حرکت هرسالۀ ایرانیها بیشتر شگفت زده میشوم ،شما فکرش را بکنید که عده ای مهاجر در یک کشور بتوانند دور پارک عمومی یک شهر را برای مراسم خودشان حصار بکشند و تازه بلیط هم بفروشند و از همه اینها گذشته کلی پلیس و مامور سکیوریتی وبلیط فروش و جاروکش و غیره و ذلک که همه هم کلهم آمریکایی هستند درگیر این مراسم ما میشوند !!

در سیزده به درهای اینجا ،همه به رسم همان ایران خودمان زیرانداز پهن میکنند و بساط میوه و آجیل و غذا وخوراکی در حد انفجار با خودشان میاورند و مثل ایران خودمان این خیلی عادیست که ببینی یک خانواده چهارنفری اندازه یک لشگر آدم غذا دور خودش چیده و تا آخر مراسم موفق میشود تنها یک پنجم آنرا تناول کند و باید دوباره اینهمه بار را تا منزل بکشد.خیلیها باخودشان قلیان هم آورده بودند . البته یک جایگاه بسیارزیبا و بزرگ هم مثل یک قهوه خانه مدرن در قسمتی از پارک درست کرده بودند که به مردم قلیان میداد . که این ابتکارِ امسال یک انسان باهوش بوده در جهت کسب درآمد ،چون پارسال از این خبرها نبود. اتفاقا این قلیان دانی توانسته بود مشتریهای خیلی زیادی را جذب کند.

در مراسم امسال خوانندهایی مثل کوروس، سپیده و کامیار و چند عدد ناشناس برنامه اجرا کردند و جای همگی خالی مردم همگی به دست افشانی و پایکوبی پرداختند و هر چه قر در طول یکسال در کمر اندوخته بودند را به یکباره خالی کردند.
من پارسال هم همین مکان را برای در کردن سیزده انتخاب کردم چون با اینکه جاهای دیگری که ایرانیها برای سیزده به در دور هم جمع میشوند مجانیست ولی تجربه شرکت در کنسرت چند خواننده ای که در شرایط عادی ممکن است هرگز بلیطشان را نخری وبه کنسرتشان نروی ،در فضای باز و زیبای این پارک با انرژی و شوری که مردم به علت وجود موسیقی زنده در هوای بهاری این پارک پیدا میکنند خیلی بیشتر از 15 دلار می ارزد . هر دوسال به شدت به من خوش گذشت و احتمالا همین مکان را برای در کردن سیزدههای سالهای متوالی انتخاب خواهم کرد. شرح جزییات این مراسم را میتوانید در این لینک وبلاگم بخوانید:

http://rasaraplanet.wordpress.com/2011/0...%84%D8%B3/
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
به به خانم راساراسای گل. هر چند که دست من از این مراسم مذکور کوتاه است ولی از خواندن وصف آن هم توسط شما لذت می برم. در ضمن اگر جسارت نباشد "های" پس از مراسم را بردارید که برای کوچولوهایی که این سایت را می خوانند بدآموزی نشود!
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، karbar123 ، soli asali ، مریم361 ، سمانه777 ، taherifar
(2011-04-08 ساعت 20:22)rs232 نوشته:  به به خانم راساراسای گل. هر چند که دست من از این مراسم مذکور کوتاه است ولی از خواندن وصف آن هم توسط شما لذت می برم. در ضمن اگر جسارت نباشد "های" پس از مراسم را بردارید که برای کوچولوهایی که این سایت را می خوانند بدآموزی نشود!
آرش جان ممنون از غلط املایی- گرامری . والا قبل از اینکه به خودم بجنبم ،از مدیر مسولان سایت قبل از من زحمتش رو کشیده اند .با اینکه هدفشون قطعا خیر خواهانه است ولی من جاخوردم .

بابا! مدیر ناظمها بگذارید خودمون ویرایش کنیم نوشته هامون رو !!والا من آدم بی جنبه ای ام از اینکه در رو باز کنم ببینم یکی اومده بوده تو خونه ظرفها رو شسته رفته ،یک کم شکه میشم پس می افتم !!
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: Lamborghini ، soli asali ، taherifar ، حاجی واشنگتن
(2011-04-09 ساعت 04:51)rasarasa نوشته:  بابا! مدیر ناظمها بگذارید خودمون ویرایش کنیم نوشته هامون رو !!والا من آدم بی جنبه ای ام از اینکه در رو باز کنم ببینم یکی اومده بوده تو خونه ظرفها رو شسته رفته ،یک کم شکه میشم پس می افتم !!

لطفاً به کسی بر نخوره ها:

فروم های ایرانی یک شمای کلی از کل جامعه ایرانی هستن. چه مدیرش و چه کاربر تازه کارش. از رفتارهای پرخاشگرانه و بعضاً توهین آمیز بعضی گرفته تا رمانتیک شدن های گاه و بی گاه و برای همدیگه تیکه و پاره شدن و ...!

آخرش هم که همه چیز یا با ریش سفیدی و پا در میونی حل میشه یا با حکومت نظامی!

در ضمن سارا خانم فعلاً از قافله وبلاگ شما و دوستانی مثل آرش عقب افتادم ولی به زودی بر میگردم! جام رو نگه دارید.
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
از دوستان کسی جشنی یا مراسمی به مناسبت مهرگانی که در راه است در محدوده شهر لوس آنجلس سراغ ندارد؟
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان