کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سیاتل، ایالت واشنگتن
(2012-07-01 ساعت 10:28)مهتاب - 2251 نوشته:  لطفا وقتی می خواین راجب گرما و سرمای جایی صحبت کنین به خودتون نگاه نکین که چه طوری هستین ، خیلی ها رو دیدم الان تو ایران هنوز کولر روشن نکردن میگن نه هوا امسال خیلی سرده!! خوب ااین که دلیل نمیشه واقعا سرد باشه شاید نسبت به پارسال یه کم گرما کمتر باشه ولی سرد که نیست ما داریم خفه میشیم ازگرما
حالا اونجا هم همینجور ، الان من موندم سیاتل واقعا سرده یا معتدل!!!!!!!!!

با سیاتل شوخی نکنید چون واقعآ سردددددددددددددددده
کیس نامبر :***13
تاریخ کارنت شدن: بولتن March 2010
دریافت نامه دوم: 15/5/2010
تاریخ مصاحبه اول : 26 may
تاریخ مصاحبه دوم : 3 August
کنسولگری: آنکارا
تاریخ دریافت کلیرنس: منتظرم
[color=#000080]تاریخ دریافت ویزا : مهر 89

ورود به امریکا : سیاتل ۲۷/۱/۲۰۱۱

پاسخ
تشکر کنندگان: ساری ، afshinghwink ، daad ، msar
اقتصاد رو حال کن.
ویکی پدیا:
در سال ۲۰۰۷، ایالت واشینگتن تولید ناخالص داخلی برابر با ۳۱۱٫۲۷ میلیارد دلار داشت، که کمی بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران (۲۹۴٫۰۸۹ میلیارد دلار) بود.
یعنی تلاش و زحمت 75 میلیون ایرانی با 5,894,121 نفر ساکن این ایالت برابره. (بازده واقعا بالاست)
هم چنین درآمد سرانه در شهر سیاتل 3500 دلار است.(پس از کسر مالیات)
پاسخ
در این لینک میتونید هزینه های زندگی در سیاتل رو مشاهده کنید.
پاسخ
چه لینک جالبی بود . ممنون . نمی دونم چقدر اطلاعاتش حقیقت داره .اما تهران و لوس آنجلس رو مقایسه کردم جالب بود . قیمت Bear و Bottle of Wine خیلی برام جالب بود. نمی دونم قیمتاشو از کجا در آوردن؟
(2012-07-02 ساعت 12:03)masih sh نوشته:  در این لینک میتونید هزینه های زندگی در سیاتل رو مشاهده کنید.

پاسخ
(2012-07-02 ساعت 20:08)shahrzad_a نوشته:  چه لینک جالبی بود . ممنون . نمی دونم چقدر اطلاعاتش حقیقت داره .اما تهران و لوس آنجلس رو مقایسه کردم جالب بود . قیمت Bear و Bottle of Wine خیلی برام جالب بود. نمی دونم قیمتاشو از کجا در آوردن؟
(2012-07-02 ساعت 12:03)masih sh نوشته:  در این لینک میتونید هزینه های زندگی در سیاتل رو مشاهده کنید.
طبق محاسبات سرپایی بنده قیمت ها در سیاتل در مقایسه با تهران 117 درصد بیش تر هست.(تقریبا 2 برابر ). ولی حقوق سیاتلی ها 4.5 برابر تهرونی هاست.
بعد هی بگید امریکا بده.Cool
پاسخ
(2012-07-02 ساعت 20:45)masih sh نوشته:  طبق محاسبات سرپایی بنده قیمت ها در سیاتل در مقایسه با تهران 117 درصد بیش تر هست.(تقریبا 2 برابر ). ولی حقوق سیاتلی ها 4 برابر تهرونی هاست.
بعد هی بگید امریکا بده.Cool

نمیدونم فرمول محاسبه شما در مورد درآمد چطوری بوده دوست عزیز.
ولی میدونم تو آمریکا درآمد سالانه یک مهندس نرم افزار خوب (حالا نگیم مهاجر تازه وارد) سالانه 80 هزار دلار میتونه باشه. که غیر عادی هم نیست (یعنی اینجوری نیست که شغل های اینچنینی خاص و کم و موردی باشه)
با احتساب دلار 1900 تومن تقریبا میشه ماهی 12.5 میلیون تومن!
حالا یه مهندس نرم افزار مشابه (خوب) در ایران در یک شغلی که به همان فراوانی (یا حتی کمتر) یافت بشه حقوق ماهیانه بالاتر از 2 میلیون تومن نداره. در این مورد میشه بیش از 6 برابر درآمد.
در ضمن الان اجاره یک آپارتمان سه خوابه تو سعادت آباد تهران کم کم ماهی 3 میلیون تومنه (فرشته و فرمانیه و نیاوران هم نیست!) که قیمتش با سیاتل برابری میکنه. (1620 دلار) که البته قسمت عمده هزینه است.
پس من نتیجه میگیرم توان مالی یک مهندس نرم افزار در سیاتل دستکم 6 برابر میشه. و البته با در نظر گرفتن هزاران پوئن مثبت دیگه که در سیاتل هست و در تهران نیست.
بعد هی بگید امریکا بده.Cool
پاسخ
(2012-07-02 ساعت 21:34)امیر مهاجر نوشته:  
(2012-07-02 ساعت 20:45)masih sh نوشته:  طبق محاسبات سرپایی بنده قیمت ها در سیاتل در مقایسه با تهران 117 درصد بیش تر هست.(تقریبا 2 برابر ). ولی حقوق سیاتلی ها 4 برابر تهرونی هاست.
بعد هی بگید امریکا بده.Cool
نمیدونم فرمول محاسبه شما در مورد درآمد چطوری بوده دوست عزیز.
...
درآمد ها در این سایت بود.
پاسخ
حالا ایشالله وقتی ویزا رو گرفتیم جددی تر تحقیق میکنیم
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، امیر مهاجر ، mehdiii ، ASALI ، ساری ، kavirr ، peyman1355 ، sadeghi897 ، roeentan ، mhb161 ، msar ، Iaccept
حالا که ما اینقدر داریم در مورد سیاتل بحث و گفت و گو میکنیم آیا کسی هم میخواد بره اونجا؟
پاسخ
تشکر کنندگان: zaherbin ، امیر مهاجر ، mehdiii ، ساری ، kavirr ، peyman1355 ، MINA AMOOEE ، afshinghwink ، daad ، mhb161 ، philter ، msar ، Iaccept
(2012-07-02 ساعت 23:39)masih sh نوشته:  درآمد ها در این سایت بود.

بسیار ممنونم از معرفی سایت. امکانات کم نظیری داره.

یه نکته که لازمه راجع به استفاده از اطلاعات این سایت متذکر بشم به دوستان اینه که اطلاعات سایت از کاربران سایت مثل من و شما تأمین میشه و آمار و ارقام کارشناسی شده نیستند. اگر دقت کنید مثلا در قسمت مقایسه ها که میرید، در مورد هر دسته عواملی که آماری داده شده، زیرش تعداد گزارش کنندگان رو هم مشخص کرده که در حد چند نفر (0 الی هفت یا هشت نفر) هستند که باز خودش میتونه حاکی از دقیق نبودن اطلاعات باشه.
شما هر جایی میتونید با کلیک روی گزینه Edit جلوی هر مقدار، مقدار دلخواه خودتون رو گزارش کنید و به آمار اضافه میشه و قاعدتا میانگین گزارشات دریافتی محاسبه و درج میشه. در مورد خود سایت هم فقط اشاره کرده که یک پروژه نرم افزاری است و در مورد سورس اطلاعاتش فقط اشاره کرده که تحت نفوذ و تأثیر هیچ سازمان دولتی نیست. اما با توضیحاتی که دادم معلومه که سورس اطلاعات مردم هستند.

اما یک وب سایتی رو بنده معرفی کرده بودم به نام Best Places که منابع اطلاعاتیش توسط تحلیگرها و منابع متعدد معتبر و رسمی تهیه شده.
اما ایرادش اینه که این اطلاعات به روز نیستند و مربوط به حدود یکسال پیش است و امکانات کامل وبسایت فوق رو نداره. همچنین فقط مربوط به شهرهای آمریکاست.
در هر صورت من با استفاده از مقایسه شهرها اطلاعات کامل مقایسه ای تعدادی از شهرهای آمریکا رو از این وبسایت درآوردم و توی اکسل ریختم. قبلا هم لینکش رو برای دوستان داده بودم که بازهم اینجا میگذارم که استفاده کنید:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?...1ljbFJiWUE
پاسخ
(2012-07-03 ساعت 00:46)zaherbin نوشته:  
(2012-07-03 ساعت 00:34)masih sh نوشته:  حالا که ما اینقدر داریم در مورد سیاتل بحث و گفت و گو میکنیم آیا کسی هم میخواد بره اونجا؟
lانشاالله قسمت شما میشه .شهر خوش کاریه یعنی تا دلت بخواد کارگری توش هست .
من جنرال موتور. تکنسین نصب آنتن های خط مونتاز بودم همشون از آوپل المان بودند

مطمئنا منظور دوستمون ظاهربین این نیست که "اگر به دنبال کارگری هستید، بروید سیاتل وگرنه فکرشم نکنید که کار تخصصی گیر بیارید."
مثلا بنده از دو مهندس باتجربه نرم افزار یک نفر Research Assistant در اورگون و یکی هم فوق لیسانس در سن فرانسیسکو که سابقه چند سال کار در پاریس رو هم داشته شنیدم که معتقد بودند، بعد از محدوده Bay Area در کالیفرنیا، بهترین جا برای تخصص نرم افزار در اون نزدیکیها سیاتل هست.
حتی به من گفتند که ایرانیهایی رو میشناسند که در یاهو و گوگل استخدام شدند. حتی دوستمون Omidooo هم یک مورد سراغ دارند که استخدام یاهو شده.
خلاصه اینکه شما به تخصص و توانایی خود نگاه کنید و بدونید که آمریکا از یه متخصص یه کارگر نمیسازه و اگر شما بتونید در گذر زمان مهارت و لیاقت خودتون رو نشون بدید قطعا به بهترین موقعیتهای شغلی میرسید.
اگر هم که تخصص و مهارت خاصی ندارید و در کارگری خبره هستید که باز هم به نوید دوستمون سیاتل گزینه مناسبی است.
بنده که شخصا حاضرم کارگری هم بکنم تا کار خودم رو بدست بیارم.

(2012-07-03 ساعت 00:34)masih sh نوشته:  حالا که ما اینقدر داریم در مورد سیاتل بحث و گفت و گو میکنیم آیا کسی هم میخواد بره اونجا؟
بنده به دلایل شخصی (نزدیکی به ونکوور کانادا)، گزینه اولم اونجا بود. اما قاعدتا در مورد شهرهای دیگر هم دارم تحقیق میکنم. در روند این تحقیق به شیکاگو و سن دیگو هم علاقه مند شدم (که البته خیلی باهم فرق دارند). اما بازهم سیر تحقیقاتم به سیاتل ختم شده. احتمالا تا زمان دریافت ویزا (به امید خدا)، چندین چرخ دیگه هم بزنم. حتی ممکنه در دقیقه 90 مثل یک دوست قدیمی و یک دوست جدید گرامی، ناگهان مقصد خودم رو تغییر بدم. معمولا آدم تو لحظه فشار و سرنوشت ساز تصمیمات واقع بینانه تری میگیره.
پاسخ
(2012-07-03 ساعت 01:58)امیر مهاجر نوشته:  
(2012-07-02 ساعت 23:39)masih sh نوشته:  درآمد ها در این سایت بود.
بسیار ممنونم از معرفی سایت. امکانات کم نظیری داره.
یه نکته که لازمه راجع به استفاده از اطلاعات این سایت متذکر بشم به دوستان اینه که اطلاعات سایت از کاربران سایت مثل من و شما تأمین میشه و آمار و ارقام کارشناسی شده نیستند. ...

یه جا توی همین سایت نوشته بود "100K"این یعنی چی؟
پاسخ
تشکر کنندگان: ساری ، sadeghi897 ، daad ، mhb161 ، mahan1331 ، msar ، Iaccept
(2012-07-03 ساعت 17:46)masih sh نوشته:  یه جا توی همین سایت نوشته بود "100K"این یعنی چی؟
اگر در مورد تعداد گزارشات بوده، یعنی حدود 100 هزار نفر نظر دادن. یک قاعده کلی در مورد آمارهای اینچنینی اینه که هر چه تعداد رأی دهندگان بیشتر باشه، آمار قابل اعتمادتری بدست میاد.
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، mehdiii ، kavirr ، peyman1355 ، sadeghi897 ، sorena ، afshinghwink ، daad ، mhb161 ، philter ، H Pier ، mahan1331 ، msar ، Iaccept
دوستان علاقه مند به جمع آوری اطلاعات از سیاتل

قرار هست فردا با یکی از اقوام دوست نزدیکی که ساکن سیاتل هست و اومده ایران یک گفتگوی حضوری داشته باشم.
البته دقیق نمی دونم خود سیاتل ساکن هستند یا نه اما می دونم توی بویینگ کار می کنند.
هرچند به عقیده من این زیاد خوب نیست چون احتملا ایشون درآمد خوبی خواهند داشت و از دید خودشون اوضاع رو آنالیز می کنند. به هرحال هم فاله و هم تماشا.

اگر شما هم سوالی دارید با احترام به دوستانی که ساکن سیاتل هستند یا بودن و جواب های اون ها توی این تاپیک کمک بقیه بود، مطرح کنید تا من توی گفتگوی خودم از ایشون بپرسم.
2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
(2012-07-03 ساعت 20:59)afs نوشته:  ...
اگر شما هم سوالی دارید با احترام به دوستانی که ساکن سیاتل هستند یا بودن و جواب های اون ها توی این تاپیک کمک بقیه بود، مطرح کنید تا من توی گفتگوی خودم از ایشون بپرسم.
با سپاس فراوان از محبت شما.

اگر ممکنه این سؤالات رو هم بپرسید:

- مینیمم و ماکسیمم دمای هوا در سال چقدره؟ (توی جدول میانگین رو میزنه و تجربه مردم ساکن اونجا متفاوته)

- چند وقت از سال از سیستم گرمایش در منزل استفاده میشه و چند ماه از سیستم خنک کننده هوا؟ (پارامتر مؤثری است در میزان هزینه)

- آیا رطوبت اونجا مشکلی توی خانه ها اینجاد نمیکنه؟ مثلا رختخوابها و لباسها بوی نم نمیگیره؟ و آیا تابستانها شرجی نیست؟

- آیا استفاده از دوچرخه برای رفت و آمد امکانپذیره؟ با توجه به امنیت خیابانها برای دوچرخه سوار. و آیا میشه با دوچرخه از اطراف، مثلا کرکلند و نیوکسل به مرکز شهر رفت و آمد کرد؟

- ریز هزینه ماهیانه برای زندگی یک مهاجر که شامل تلفن و اینترنت هم بشه.

خیلی از سؤالات مهم تر دیگری هم هست که مطمئنم خودت میپرسی. Wink

بازهم ممنون.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان