کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
نداشتن اسپانسر و راه حل ها
(2010-07-20 ساعت 23:45)User نوشته:  
(2010-07-18 ساعت 13:09)satusa نوشته:  
(2010-07-14 ساعت 11:35)satusa نوشته:  سلام
به مديران محترم پيشنهاد ميكنم مشابه انجمن 2010 يه تاپيك نظرسنجي به عنوان "اقدام از طريق اسپانسر و يا بدون اسپانسر" براي انجمن 2011 ايجاد بشه.

با تشكر

از مديران محترم كسي موافق نيست؟؟


دوست عزیز،
تاپیک پیشنهادی شما ایجاد شد.
از پیشنهاد شما متشکرم.

با تشكر از شما مدير محترم به خاطر ايجاد اين تاپيك.
اميدوارم بچه هاي 2011 هر چه زودتر تو اين آمارگيري شركت كنند و نظراتشون و وضعيتشون رو اعلام كنند.
تشکر کنندگان: User ، aminaran ، najibi
درود دوستان
من یه سوالی داشتم . اگه یه نفر یک سند خونه بنامش باشه آیا تاریخ بنام خوردن سند اهمیتی داره یا نه ؟ یعنی اگه مثلا یک ماه قبل از مصاحبه یک سند رو بنام خودمون بزنیم آیا نمیگند این تاریخ قبول نیست و یا دست کم باید یک سال پیش باشه؟
تشکر کنندگان:
سلام.
دوستان توجه کنند نکاتی را در جهت رفع ابهام اسپانسر عرض میکنم .امیدوارم دوستان با دقت مطالعه و اگر ابهام یا سوال بودمطرح کنند تا به جواب منطقی و نه دلخواه برسند.
منظور از اسپانسر یا ساپورت مالی این هست که شما به دولتآمریکا این ضمانت را بدبد که هیچگونه بار مالی یا اجتماعی ( سربار دولت ) برای دولت آمریکا . شهرداریها . فرمانداریها . بیمارستانها و کلیه ادارجات و سازمانهای خدماتی و حمایتی در آمریکا ندارید.
معمول ترین راه برای جلب اعتماد دولت آمریکا ( افسر سفارت به نمایندگی از دولت آمریکا و حافظ منافع ) معرفی کردن یک شخص حقیقی که در آمریکا زندگی میکند.این شخص برای ضامن شدن شما کفایت میکند باید شرایط زیر را داشته باشد:
1) توانایی پرداخت هزینه خود .خانواده (زن و فرزنددرصورت داشتن ) + شما
2) پرداخت مالیات و عوارض ونداشتن دیون
3) دارای کار مشخص و یا منبع در آمد با ارائه مدارک
ضامن شدن این شخص به این معنی است که شماهر موقع که دچار مشکل شدید ( نداشتن مسکن . بیماری و هزینه آن و هر هزینه دیگر ) ایشان شما را حمایت میکند.این ضمانت باید به اصطلاح ما محضری باشد و مورد تایید دولت باشد.این شخص پس میتواند یک آشنای نزدیک یا کسی باشد که از طرف فرد دیگری که مورد اطمینان وی و شما هست معرفی شود.
اما کسی که چنین اسپانسری را ندارد میتواند از راههای دیگر اقدام کند.
ارائه سند و مدرک مبنی بر اینکه شما قادر به تامین مخارج خود هستید که میتواند یکی از موارد زیر باشد :
1) ارائه مدرک مبنی بر پس انداز بانکی
2) ارائه سند ملکی
3) ارائه مدارکی مبنی بر استخدام در یک شرکت معتبر در آمریکا
4) ارائه مدارک خاص مبنی بر اینکه به طور کلی از پس هزینه زندگی خود بر میایید.( سن وسال و تجربه بالای زندگی و کار . تحصیلات بالا )
من برنده لاتاری 2008 بودم.فردی که اسپانسر من بود گواهی ضمانت را فرستاده بود ولی از ارسال برگه مالیاتی خودداری میکرد.با تمام پیگیری به نتیجه نرسیدم .در روز مصاحبه خانمی که از من مدارک را میخواست ایراد به نداشتن برگه مالیاتی فرد ضامن گرفت .من هم گفتم 2 دانگ سند ملکی + رزومه کاری خودم را ارائه کردم و گفتم حساب بانکی هم ندارم و خوشبختانه با این مدارک مشکل من رفع شد و ویزا گرفتم.
دوستان توجه کنند که مهم جلب اعتماد افسر سفارت هست .اگر کسی که سن کمی دارد مثلا 20 سال دارد باید مدارک قوی ارائه کند چون کسی با چنین سنی نمیتونه در یک کشور غریب به قول معروف روی پای خودش بیاسته.نمیخوام بگم که همه اشخاص با چنین سنی نمیتوانند ولی فقط و فقط شما باید اعتماد افسر سفارت را جلب کنید.ولی کسی که دارای تجارب بالای زندگی ( سن بالا ) سابقه کاری و یا تخصص و یا تحصیلات بالا دارد قطعا راحت تر میتواند نظر مثبت افسر سفارت را جلب کند.پس میبینیم که حتما نباید یک شخصی به عنوان اسپانسر وجود داشته باشد.مهم جلب اعتماد افسر سفارت هست.حال این میتواند با معرفی یک اسپانسر باشد یا ارائه مدارکی مبنی بر قدرت ایستادگی در برابر مشکلات احتمالی در آمریکاهست.
دوستانی که ساپورتر ندارند میتوانند با توجه به شرایط سنی و سابقه تحصیلی و کاری و تخصص و یا حساب بانکی ویا سند ملکی و به طور کلی هر مدرک مثبت اقدام کنند.در رابطه با پرداخت هزینه اضافی به اشخاصی که ادعای ارائه ساپورت مالی میکنند با احتیاط و وسواس شدید تحقیق کنند.چون در صورت بروز مشکل برنده شدن شما کلا باطل میشود.( امکان داره افسر سفارت از شما سوالاتی درمورد فرد اسپانسر شما بپرسد و زمانی که احساس کند که مشکلی دارید برنده شدن شمارا باطل میکند )و یا با پرداخت مبلغ اولیه شخص مدعی کلاه بردار از آب در می آید.
برای من هم یک شخصی همین پیشنهاد را ارائه کرد من هم گفتم که هیچ هزینه اضافی نمیکنم اگر خدا بخواهد ویزا میگیریم .
دوستان ببینند که کدوم یک مشخصات را دارند و در کمال خونسردی و با درایت فارغ از هر گونه خلاف اقدام کنند.
ضمنا یک مورد مهم فراموش شد .
توجه کنید فرد اسپانسر باید شما ار به مدت 5 سال و نوع ضمانت ( مسکن . بیماری . هزینه های دیگر .... ) در فرم ضمانت مشخص کند .پس به اسپانسر خود این موضوع را یادآوری کنید .
(2010-07-25 ساعت 11:34)Ultraseaboy نوشته:  سلام.
دوستان توجه کنند نکاتی را در جهت رفع ابهام اسپانسر عرض میکنم .امیدوارم دوستان با دقت مطالعه و اگر ابهام یا سوال بودمطرح کنند تا به جواب منطقی و نه دلخواه برسند.

سلام دوست عزیز
بسیار مفید و عالی بود Smile ممنونم از اینکه تجربیات خود رو با ما 2011 ای ها به اشتراک میگذارین.

شاد و پیروز باشید
تشکر کنندگان: najibi
(2010-07-25 ساعت 11:34)Ultraseaboy نوشته:  ضمنا یک مورد مهم فراموش شد .
توجه کنید فرد اسپانسر باید شما ار به مدت 5 سال و نوع ضمانت ( مسکن . بیماری . هزینه های دیگر .... ) در فرم ضمانت مشخص کند .پس به اسپانسر خود این موضوع را یادآوری کنید .

ممنون از اطلاعاتتون .
فقط یک نکته: بعید میدونم برای 5 سال لازم باشه. اسپانسر من منو برای 3 ماه ضمانت کرد و مشکلی هم نبود.
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، Donkey chance ، AmericanHamid ، AMIN3Y ، aminaran ، najibi
سلام.
بله درسته.ولی اصولا تا 5 سال این ضمانت هست و غیر انتقال به غیر.
تشکر کنندگان:
(2010-06-20 ساعت 19:45)Neda نوشته:  دوستان سلام.
من اینجا یک موسسه پیدا کردم که یکی از کاراش درست کردن اسپانسر و فرستادن مدارک بصورت تمام و کمال هست. البته پولی.
برای دو تا از دوستانم این کارو انجام داده و مدارک رو آفیسر بدون مشکل قبول کرده.
قصد تبلیغ ندارم ولی چون میدونم ممکنه معظل خیلیها( از جمله خود من بود) باشه، اگر خدای نکرده راهی پیدا نکردین و خواستید، برام پیغام بگذارید.
موفق باشین

سلام خانم ندا
من در US آشنایی ندارم که بتونه اسپانسرم بشه . میشه شماره تلفن این موسسه رو واسم ایمیل کنید ؟؟؟ چطور باید باهاش ارتباط برقرار کرد .
ehsan.birjandian@gmail.com
ممنونم
تشکر کنندگان:
جالبه
تشکر کنندگان:
با سلام خواستم بپرسم که حساب بانکی که سفارت از ما می خواد فرقی نداره که کدوم بانک ایرانی باشه؟یا کدوم بانک باشه بهتره؟
سرعت گذر عقربه آنچنان زیاد است گویی که همیشه همینجا ایستاده وقتی می نگرمش .... من ساکنم اینجا یا او ... یا زمانبندی نگاه من با بازگشت او منطبق است و ما هر دو سرگردانیم با دورهای یکسان....

مسأله‌یی نیست:
پرنده‌ی نوپرواز
بر آسمانِ بلند
سرانجام
پَر باز می‌کند
تشکر کنندگان:
(2010-07-28 ساعت 14:00)saman33 نوشته:  با سلام خواستم بپرسم که حساب بانکی که سفارت از ما می خواد فرقی نداره که کدوم بانک ایرانی باشه؟یا کدوم بانک باشه بهتره؟

تا آنجایی که میدانم تفاوتی ندارد، اما می گویند بانک پارسیان بهتر است. من که "پست بانک" باز کردم !!!Smile البته چون در بخش اداری و امور بین الملل آنجا آشنا داشتیم گفتم شاید به کارمان آید.
شماره کیس: 2011AS00033xxx
وضعیت کیس من

تشکر کنندگان: saman33 ، AMIN3Y ، najibi
(2010-07-28 ساعت 14:00)saman33 نوشته:  با سلام خواستم بپرسم که حساب بانکی که سفارت از ما می خواد فرقی نداره که کدوم بانک ایرانی باشه؟یا کدوم بانک باشه بهتره؟

بهتره قبل از باز کردن حساب و به گردش انداختن اون که کلی زحمت داره ، برید از بانک مورد نظر سوال کنید و بفهمید که در چه شرایطی براتون گواهی تمکن مالی صادر می کنن .

مثلاً من رفتم از بانک پارسیان شعبه ای که حساب داشتم پرسیدم که گفت اون مبلغ درشتی که آخر سر می گذارید توی حساب تا گواهی تمکن مالی صادر بشه ، حتماً باید یک ماه در حسابتون موجود باشه که اینکار برای من مقدور نبود .

پس اول کار با بانک هماهنگ کنین تا بیخودی وقت و انرژی تون هدر نشه.

موفق باشید Wink
مهاجرت و زندگی در غربت برای انسان ، مانند فردی است که در جاده های وطن خود رانندگی می کرده و حال او را به اقیانوس انداخته اند ! باید اتومبیل خود را تبدیل به قایق کند تا نجات یابد...
تشکر کنندگان: saman33 ، AMIN3Y ، mavarfan ، aminaran ، najibi
سلام خانم ندا اگه ميشه لطفا تلفن موسسهاي كه اسپانسر درست ميكنه را به من هم بدهيد. با سپاس فراوان
تشکر کنندگان:
با توجه به اینکه اکثر دوستانی که اسپانسر ندارن از حساب بانکی +سند ملکی استفاده می کنند سوال مطرح شده اینجاست اگر روز مصاحبه یکی از این دوتا رو به آفیسر ارائه کنیم قبول میشه یا نه؟

در مورد حساب بانکی آیا موجودی حساب در یک لحظه مد نظر قرار میگیرد یا معدل حساب در یک بازه زمانی؟ و اون بازه زمانی چقدره؟


Smile
آرزوی من مفید بودن برای مهاجرسراست در صورتی که پرسش و یا مشکلی دارید(هرچندغیرقابل حل) دارید می توانید تا حد توان من روی کمک من حساب کنید...Smile

دستهایی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستندکه رو به آسمان دعا می کنند(کورش کبیر)
تشکر کنندگان: babak2010 ، najibi
(2010-07-28 ساعت 21:41)انا نوشته:  سلام خانم ندا اگه ميشه لطفا تلفن موسسهاي كه اسپانسر درست ميكنه را به من هم بدهيد. با سپاس فراوان

دوستان عزیز،

این موسسه کار اصلیش تهیه ویزای دانشجویی و تبدیل و ترجمه مدارک دانشگاهی است. در کنار اون در زمینه تهیه اسپانسر بطور قانونی فعالیت میکنه.
نکاتی رو دراین باره ذکر میکنم:
این موسسه به دلیل تحریمهای سختی که علیه ایران هست ، نمیتونه مستقیم با شهروندان مقیم ایران در ارتباط باشه. اینجا زیر پا گذاشتن این قوانین خیلی گرون تموم میشه. به همین علت نمیتونم شماره بدم که خودتون زنگ یا ایمیل بزنین.
موسسه معتبری هست و من قبولش دارم. این کار رو برای دوستم انجام داده و مدارک من رو هم معادل سازی کرده. چون دیدم خیلی از شما مشکل اسپانسر دارین ، گفتم به عنوان آخرین گزینه اگر بخواین میتونین روی این هم فکر کنید.
این مبلغ برای اسپانسری یک نفر حدود 4500$ و دونفر 6500 $ است. باز بستگی به تحصیلاتتون داره.
کل پول رو اول میگیره بعد اقدام میکنه. حدود 10-15 روز هم طول میکشه. مدل پست به ایران رو هم اضافه کنید.
باز اگر سوالی بود در خدمتم.
موفق باشین
تشکر کنندگان:
سلام بچه ها.
اگه اوراق بدون نام داشته باشیم چی جوری میشه به عنوان پول نقد و دارایی کردش؟
از طریق دفاتر اسناد رسمی یا اینکه خود اوراق رو باید ببریم؟
اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه
مرسی
هم روز را تو می سازی ، هم روزگار را ، امروز را زیباتر بساز...

Case Number: 2011AS9700
تاریخ پرواز به ایالات متحده: 2011 Apr 21
BEAVERTON, OREGON

تشکر کنندگان: aminaran ، najibi




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان