کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مزایای گزارش Carfax برای خرید خودروی دست دوم
هر وسیله نقلیه در آمریکا و کانادا یک شماره منحصر به فرد VIN (Vehicle Identification Number) دارد. این شماره را معمولا می توان در قسمت پایین شیشه جلو سمت راننده و همچنین روی Title (سند) خودرو مشاهده کرد. شرکتی به نام Carfax با دریافت VIN ور در ازای پرداخت مبلغی قادر است سابقه اتفاقات مهمی که برای خودرو افتاده است را در صورت وجود به شما ارائه کند. برای مثال اگر خودروی مورد نظر قبلا در مالکیت شرکتهای اجاره دهنده خودرو بوده، یا اینکه تصادف شدید داشته، یا در حوادث طبیعی مانند سیل و طوفان آسیب عمده دیده باشد با دریافت گزارش Carfax از این سابقه مطلع خواهید شد. اگر خودرو دست دوم را از فروشگاههای معتبر خریداری کنید معمولا شرکت فروشنده این گزارش را به شما مجانی ارائه می دهد. در صورت عدم ارائه می توانید خرید را مشروط به ارائه گزارش توسط فروشنده کنید. اما اگر خودرو را از شخص خریداری می کنید خود شما می توانید با استفاده از وب سایت www.carfax.com گزارش را خریداری کنید (در ازای پرداخت حدود 45 دلار تا 60 روز می توانید برای تا 5 خودرو گزارش بگیرید، برای قیمت دقیق و شرایط زمانی وب سایت را چک کنید).
اگر در روزنامه یا سایتهایی مثل Craigslist خودرو دست دومی پیدا کردید که قیمت آن بیش از حد معمول پایین است، یا احساس می کنید به حرفهای فروشنده در مورد سابقه خودرو نمیتوان کاملا اعتماد کرد، شاید بد نباشد با خرید این گزارش با چشم بازتر تصمیم نهایی را بگیرید.
لطفا هرگونه سوال مرتبط با موضوعات مهاجرت را در انجمن مطرح کنید، از پاسخ به پیامهای خصوصی و ایمیل در موارد فوق معذورم

".We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children"
پاسخ
تنها راه چک کردن VIN Number استفاده از این سایت هست؟ علت سوالم این هست که آگهی های ماشین رو می بینم که فقطVIN Number رو درج کردن و قیمت و عکسهای ماشین رو وبه اطلاعات دیگه ای مثل mileage اشاره ای نشده و منطقی هم نیست هر بار هزینه ای برای Carfax پرداخت بشه. به نظرتون بجز تماس تلفنی و انتظار برای جواب دادن به ایمیل راه دیگه ای هم هست که بشه حداقل اطلاعات رو از VIN Number توی آگهی بدست آورد؟
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، maxsupermax ، OverLord ، Emad_L ، afshinghwink ، taherifar
به نظرم کارفکس اخرین مرحله هست . یعنی بعد از اون که شما 80 درصد خیالتون از ماشین راحت بود اون گزارش رو هم چک کنید. در ضمن اگر طرف تصادفی داشته باشه که بابت درست کردن ماشین از بیمه پولی نگرفته باشه یعنی مثلا مقصر بوده ولی بیمه کامل نداشته اون موقع رکورد در کارفکس درج نمیشه. فکر میکنم خیلی نباید روی منابعی مثل کارفکس یا بلو بوک تمرکز کرد.
در مورد مایلج هم اکثرا خود اگهی دهنده مینویسه یا میپرسید. منظورتون رو متوجه نشدم. یعنی رفرنس معتبر تر میخواید ؟ چون اعلام مایلج خلاف یا دستکاری شده امر جنایی بحساب میاد کمتر کسی جراتش رو میکنه.
اتفقا چند روز پیش اخبار محلی باندی (اسپنیش) رو نشون میداد که مدتی مبادرت به دستکاری مالج داشتن که بطرز فجیعی دستگیر شدن.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، gadfly ، OverLord ، behzadb57 ، saied-k ، Emad_L ، afshinghwink ، taherifar
سلام اتفاقا درسته کارفکس نمیتونه منبع کاملاً موثقی برای آگاهی‌ از شرایط ماشین باشه چون اینجا خیلی‌ها (عراقی‌ و پاکستانیها ) ماشینهای تصادفی رو خودشون درست میکنند و با گزارش کارفکس (بدون تصادف) میفروشند من خودم چند مورد دیدم که گزارش کارفکس سالم بودن ماشینو نشون میداده ولی‌ خود ماشین چیز دیگه ایی نشون میداد ، به هر حل خیلی‌ دقت می‌خواد ، من اینجا تو هیستون اگه اگه از دوستان کسی‌ خواست ماشین بخره حاضرم باهاش برم و ماشینو ببینیم یه کم تجربهٔ ماشین دارم، فقط یادتون باشه برای خرید خیلی‌ عجله نکنید
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، gadfly ، Blaze ، Emad_L ، afshinghwink ، بهناز91 ، taherifar
فرصتی حاصل شد, تجربه ماشین خریدنمون رو هم بنویسیم!
من توصیه ام به دوستان جدیدالورود اینه که اولا ایران که هستین کمی در مورد نحوه شناسایی ماشین خوب و بد از بابت بدنه و شاسی و موتور و گیربکس اطلاعات کسب کنید. بعد اینجا هم سراغ دیلرها نرید که معمولا ریپ اف میکنن مگر اینکه بخوایین ماشین Certified Pre-owned رو از نمایندگیش بخرید که کار خوبیه اما خب معمولا بالای ده هزار دلار هستن. بعضیهاشون مثل کیاموتورز ده سال یا صد هزار مایل گارانتی موتور گیربکس دارن که عالیه و ماشینها در هنگام تحویل از اجاره کننده حسابی چک شدن.
با اطلاعاتی که از ماشین بدست آوردین یا داشتن یک شناس خبره سعی کنین از سایت CraigsList ماشین از خود فروشنده پیدا کنین. حواستون باشه که بعضی دیلرها به صورت غیر قانونی میان در قسمت خرید از فروشنده مستقیم آگهی میذارن.
مزیت خرید مستقیم از خریدار اینه که با یک آدم معمولی طرف هستین که فقط میخواد ماشینش رو به قیمت منصفانه ای بفروشه حالا یا به پولش نیاز داره یا میخواد ماشین بهتر بخره ولی میدونه که ببره دیلر دوزار بابت ماشینش پول نمیده. فروشنده مستقیم معمولا در مورد تست کردن حسابی ماشین و یا بردنش به مکانیک جهت تایید فنی با آدم راه میاد ولی دیلر نه.
آخر سر هم ماشین رو پسندیدن یک گزارش کارفکس هم بخرین که 30 دولاری باید باشه و با خیال راحت و توکل به خدا خرید کنین بره!
من یک مزدا پروتجی 99 خریدم اینجوری که خیلی تمیز هست به قیمت 2800, حدود 600 تا هم خرج تسمه تایم و تایر کردم. از دیلر عمرا زیر 5000 تا در میومد در حالیکه همینو اگه فروشنده بخواد به دیلر میفروخت عمرا بالای 700 دلار بهش پول میدادن!!
مهمترین قسمتها گیربکس اتوماتیک, موتور و اکسل جلو هست که معمولا خرج تعمیرشون زیاده.
پاسخ
تشکر کنندگان: Blaze ، vroom ، tarannom 86 ، mrhj50 ، amir0_0amir ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان