کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مراحل خرید ماشین - راهنمای قدم به قدم
یکی از مواردی که در بدو ورود و هنگام خرید ماشین در امریکا راجعش دچار اشتباه ممکنه بشیم قیمت نسبتا پایین در مقایسه ایران هست و این موردی بود که شخصا راجعش دچار توهم بودم صرفنظر از قیمت دلار که اونزمان 1000 تومان بود.
به این معنی که من فکر میکردم قیمت ماشین به طور کلی به نسبت خیلی مناسب هست غافل از اینکه هزینه های تعمیر و نگهداری و همچنین سوخت بقدری بالا هست که تقریبا همه اختلاف رو پوشش میده مضافا اینکه ارزش ماشین بعلت اینکه کالای مصرفی هست نه سرمایه ای ( برعکس وطن ) سالانه ارزش زیادی رو از دست خواهد دادو من برای خودم به یک فرمولی رسیدم و اینکه شما به ازا هر سال نگه داشتن ماشین 30 درصد به رقم خرید اضافه تا قیمت واقعی رو بدست بیارید. مثلا اگر 4000 دلار برای ماشین میپردازین و میخواید 3 سال سوارش بشید 3600 دلار به قیمت اون اضافه کنین. البته این فقط زمانی هست که شما در بدو ورود هستین و دارید فرضا با تبدیل ریال اینکارو انجام میدین و این تصویر واقعی تری از پرداختتون بابت ماشین میده اگر بوجه خاصی مد نظر هست. البته این یک فرض کلی و نظر شخصیست.
اما یک سایت خوب که میتونین حدود قیمت تقریبا واقعی ماشین رو ازش استخراج کنین این سایت هست :

http://www.nadaguides.com/Cars/Research-Center

در بدو ورود میک و سال ماشین رو وارد و سپس مدل مربوطه و مایلج و نهایتا چند تا قیمت بشما میده که هر کدوم کاربرد خودش رو داره که اگر کرسر رو روی هر کدوم نگه دارید شرایط ماشین در اون قیمت رو بهتون میده.
اما در اکثریت موارد چنانچه ماشین عیب و ایراد خاصی نداشته باشه قیمت مربوط به " کلین ترید این" خیلی نزدیک به قیمت منصفانه ماشین خواهد بود. همه این موارد مربوط به زمانی هست که شما یک بازرسی یا اینسپکشن دقیق نسبت به ماشین انجام داده باشین و از سلامت مطمئن باشید.
در عین حال هر ایراد جدی که در موتور یا ترنسمیشن ماشین وجود داشته باشه صرفنظر از موارد دیگه قیمت رو به صفر نزدیک میکنه و به جانک یارد البته ! ( اوراقی که در قسمت شوش هر شهری هست ! )

* سایتهای زیاد مشابهی هستن برای این تعیین حدود قیمت اما این یکی از بهترین اونهاست و به علت زود اپدیت شدن اطلاعات به بازار واقعی نزدیک است.

**ویرایش : این موضوعات در مواردی هست که شما از شخص یا دیلر کوچک میخواید یک ماشین کارکرده و ارزان قیمت بخرید وگرنه دیل کردن با دیلرهای بزرگ داستان دیگری داره.
پاسخ
تشکر کنندگان: afs ، gol1 ، Saeedv13 ، mz64 ، sce ، apoornaki ، A.R.R ، میلاد+ ، sasbk ، amir82 ، soli asali ، Rock ، saeeds61 ، babaye yaas ، mohssen ، lilac ، alirezanz ، behfaza ، azadeh2014 ، valencia ، peidaye penhan ، amirdadash ، taherifar ، Essy ، peyman.n
(2013-09-01 ساعت 18:18)afshin4749 نوشته:  سلام دوستان خوبم ،
میخواستم بگم ، در صورتی که مشاوره ای در خصوص خرید خودرو لازم داشتید ، من در خدمتتم . دلیل ارسال این پست هم دو مورد بیشتر نیست !!!
1- بنده در یه تعمیرگاه ، بعنوان تکنسین کار میکنم .
2- هفته ای یکبار میرم آکشن ( حراجی ) اتومبیل میخرم .
البته بیشتر اوقات خریدی ندارم ، چون اتومبیل دلخواه گیرم نمیاد . چرا که باید یه طوری خرید کنم که یه دوزار سه سنتی توش باشه !!! Smile . در ضمن به هیچ عنوان در این مورد پیام خصوصی ندین . ممنونم .
موفق باشید.
سلام دوست عزیز
یه سوال بزرگ دارم واسه خریدن ماشین باید گواهی نامه داشت و برای گواهی نامه گرفتن باید ماشین داشت. این یعنی چی آخه؟ بعدش من میخواستم ماشین بخرم دست دو که داستان های خودشو داشت همه مایلج بالا بودن رفتم سراغ ماشین مزدا 2 صفر اونم گفتن باید گواهی نامه داشته باشی ولی فکر کنم واسه یوز کار نیاز به گواهی نامه نیست
به هر حال من ماشین میخوام خیلی هم زود نمیدونم چی کار کنم بخدا همش تو خونه نشستم چون ماشین ندارم تجربه اس هم تو خرید ماشین ندارم نمیدونم شما میتونین راهنمایی کنین Sad





پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، behfaza ، valencia ، taherifar ، alirezanz
(2013-10-17 ساعت 01:32)sh_aytak نوشته:  
(2013-09-01 ساعت 18:18)afshin4749 نوشته:  میخواستم بگم ، در صورتی که مشاوره ای در خصوص خرید خودرو لازم داشتید ، من در خدمتتم .
یه سوال بزرگ دارم واسه خریدن ماشین باید گواهی نامه داشت و برای گواهی نامه گرفتن باید ماشین داشت. ...
به هر حال من ماشین میخوام خیلی هم زود نمیدونم چی کار کنم بخدا همش تو خونه نشستم چون ماشین ندارم تجربه اس هم تو خرید ماشین ندارم نمیدونم شما میتونین راهنمایی کنین Sad

افشین خان مطمئنن بهترین راهنماست. اما از راه دور کمی سخته. چون ماشینو نمی تونه تست درایو کنه. ولی خودتون هر روز به Craigslist سر بزنید و با کسانی که ماشین گذاشته اند برای فروش زنگ بزنید صحبت کنید و درخواست تست درایو بکنید. سعی کنید تا دست کم سه تا ماشین رو ندیده اید تصمیم به خرید نگیرید. تاکید میکنم دست کم سه تا ماشین بیبنید بعد بخرید.
موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، amir82 ، roeentan ، amin arefi ، soli asali ، msnfx ، alirezanz ، mohsenmb ، behfaza ، frozen mind ، taherifar ، Essy
(2013-10-17 ساعت 01:32)sh_aytak نوشته:  سلام دوست عزیز
یه سوال بزرگ دارم واسه خریدن ماشین باید گواهی نامه داشت و برای گواهی نامه گرفتن باید ماشین داشت. این یعنی چی آخه؟ بعدش من میخواستم ماشین بخرم دست دو که داستان های خودشو داشت همه مایلج بالا بودن رفتم سراغ ماشین مزدا 2 صفر اونم گفتن باید گواهی نامه داشته باشی ولی فکر کنم واسه یوز کار نیاز به گواهی نامه نیست
به هر حال من ماشین میخوام خیلی هم زود نمیدونم چی کار کنم بخدا همش تو خونه نشستم چون ماشین ندارم تجربه اس هم تو خرید ماشین ندارم نمیدونم شما میتونین راهنمایی کنین Sad
سلام شما اول باید تشریف ببرین نزدیکترین DMV به محل سکونتتون و امتحان علایم بدین و پرمیت بگیرین. با پرمیت می تونین ماشین بخرین و براش بیمه بگیرین. فقط باید تا زمانی که گواهینامه نگرفتین یک نفر کنار دستتون بشینه و اگر این کار رو نکنین و پلیس بگیرتون جریمه تون می کنه. برای خرید ماشین شاید تجربیات من در قسمت دوم سفرنامه آمریکام به دردتون بخوره. بر خلاف یوزر عزیز من خرید از Craiglist رو برای اول کار توصیه نمی کنم. یکی از کاربرهای مهاجرسرا که به تازگی به رالی اومده می خواست یک نیسان مورانو رو که از Craiglist پیدا کرده بود با قیمت خوبی بخره. فروشنده یک سیاهپوست بود که ماشین رو توی خونه اش دیدیم. با دوستمون تست درایو هم انجام دادیم. به غیر از چراغ ایربگش که دایم روشن بود هیچ مشکلی نداشت ولی فرداش که توسط یکی از دیلرهای آشنا کارفاکسش رو در آوردیم معلوم شد سه بار فقط تو آکشن فروش رفته. اینجا معروفه که همه نیسان ها از لحاظ گیربکس در درازمدت مشکل دار میشن. فروشنده مورانو یک دیلر از آب دراومد که به طور غیر قانونی ماشین های مشکل دار رو توی خونه اش معامله می کرد. بهتره یا تویوتا بخرین و یا هوندا. برای خرید ماشین خیلی عجله نکنین که ممکنه بدجوری سرتون رو کلاه بذارند و چون طی سال ها تجربه به تمام جزییات قانونی آشنا شده اند جوری قرارداد می بندند که جای هیچ شکایتی براتون نمی ذارن. اگر باز هم سئوالی داشتین همین جا مطرح کنید. دوستان زیادی هستند که در این زمینه صاحب نظرند و به شما کمک خواهند کرد.
پاسخ
(2013-10-17 ساعت 06:07)Saeedv13 نوشته:  
(2013-10-17 ساعت 01:32)sh_aytak نوشته:  به هر حال من ماشین میخوام خیلی هم زود نمیدونم چی کار کنم بخدا همش تو خونه نشستم چون ماشین ندارم تجربه اس هم تو خرید ماشین ندارم نمیدونم شما میتونین راهنمایی کنین Sad
بر خلاف یوزر عزیز من خرید از Craiglist رو برای اول کار توصیه نمی کنم.

سعید جان من راستش توی این زمینه خودم زخم خورده ام! ولی هنوز هم اگر بخواهم ماشین بخرم باز هم سرم کلاه می رود. اصلا سر من کلاه خوری اش خیلی ملس است. من دوبار ماشین خریدم دوبارش هم بخصوص بار اولش که از کریگزلیست خریدم صرفا به دلیل ناشی بودنم سرم کلاه رفت.

اما هستند کسانی که قصد فروش دارند و نمی خواهند با دیلر سر و کله بزنند و در کریگزلیست آگهی می کنند. میشه پیدا کرد فقط زمانبر است.
من کریگزلیست رو از این جهت پیشنهاد می دم که وقتی فروشنده واقعی و صاحب ماشین پیدا می کنید چون فن فروشندگی رو بلد نیست می تونید تخفیف خوبی بگیرید و بلد هم نیست عیب های ماشین رو بپوشونه. سرراست میگه ماشین چجوریه! و مزیت دیگرش هم اینه که وقتی به صاحب ماشین بگویی نه، دیگه اصرار و افر های عجیب غریب و اغو کننده از خودشون در نمی آورند. راحت میشه نه گفت و رفت سراغ بعدی!
ولی این فروشنده های ماشین توی دیلرشیپ ها!!! اگر بروی توی نمایندگی بدون شک با یک ماشین نو میایی بیرون! دست کم من که اینجوری شد! من فقط داشتم سبک سنگین م یکردم و می خواستم ماشین رو هم ببینم. اصلا قصد خرید در اون روز و زمان رو نداشتم. اما وقتی رفتم دو ساعت بعدش با ماشین نو رفتم خونه!

من الان می خوام ماشین بخرم ولی هنوز دست و دلم می لرزه. نمی دونید چه قالتاق هایی در لس آنجلس در کار ماشین هستند! ترجیح می دهم برم یک دهاتی دور دور ماشین بخرم بیام اینجا. ولی اینجا نروم پیش دیلر ها. البته همه دیلرها اینجوری نیستند و آدم های بسیار بسیار خوب و منصفی هم توشون پیدا میشه. اما خوب! مارگزیده از ریسمان هم می ترسه!
پاسخ
(2013-10-17 ساعت 01:32)sh_aytak نوشته:  سلام دوست عزیز
یه سوال بزرگ دارم واسه خریدن ماشین باید گواهی نامه داشت و برای گواهی نامه گرفتن باید ماشین داشت. این یعنی چی آخه؟ بعدش من میخواستم ماشین بخرم دست دو که داستان های خودشو داشت همه مایلج بالا بودن رفتم سراغ ماشین مزدا 2 صفر اونم گفتن باید گواهی نامه داشته باشی ولی فکر کنم واسه یوز کار نیاز به گواهی نامه نیست
به هر حال من ماشین میخوام خیلی هم زود نمیدونم چی کار کنم بخدا همش تو خونه نشستم چون ماشین ندارم تجربه اس هم تو خرید ماشین ندارم نمیدونم شما میتونین راهنمایی کنین Sad

به نظر من خریدن ماشینی مثل مزدا ۲ اونم صفر پول توی چاه ریختنه.
توی مریلند که دوستان بدون گواهینامه و فقط با همون گواهینامه بین المللی به راحتی ماشین خریدند و فقط هزینه بیمه کمی گرون تر براشون در اومد، من بعید می دونم توی پنسیلوانیا غیر از این باشه. مایلج بالا بودن ماشین چیز خیلی عجیبی نیست، طرف های شما به احتمال خیلی زیاد می تونید با ۵۰۰۰ دلار یک ماشین بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار مایل روپا مثل تویاتا کرولا ۲۰۰۳-۲۰۰۵ یا هوندا سیویک همین مدلی بگیرید.
2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، roeentan ، ffrfar ، amin arefi ، Saeedv13 ، soli asali ، sce ، rouzbehdarvishi ، Soap McTavish ، aghaghia ، romance33 ، nora ، lilac ، el333 ، behfaza ، taherifar ، alirezanz
از دوستان اگر کسی از مراحل نقل و انتقال ماشین چیزی می دونه لطفا من رو هم راهنمایی کنه.
من ماشین رو از یه دوست خریدم.یک ماه پیش.ایشون فقط تایتل رو امضاء کرده.آیا لازمه به تکس کورت یا دی پی اس هم بریم و اگه جواب بله هست لطفا اگه میشه راهنمایی کنین.
ممنون میشم.
لاتاری 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: ikamaly ، behfaza ، taherifar ، alirezanz
(2013-12-27 ساعت 05:50)sce نوشته:  از دوستان اگر کسی از مراحل نقل و انتقال ماشین چیزی می دونه لطفا من رو هم راهنمایی کنه.
من ماشین رو از یه دوست خریدم.یک ماه پیش.ایشون فقط تایتل رو امضاء کرده.آیا لازمه به تکس کورت یا دی پی اس هم بریم و اگه جواب بله هست لطفا اگه میشه راهنمایی کنین.
ممنون میشم.

تو ایالت واشنگتن اینجوریه که باید بعد از امضای تایتل و پست کردن یه تیکه از اون توسط صاحب قبلی، یه فرمی رو پر کنید و هر دو نفر امضاء کنید و به همراه معاینه فنی (emissions testing) پست کنید به جایی که باید، تا نقل و انتقال صورت بگیره و تایتل جدید به نام شما صادر و به آدرستون پست بشه.
این اطلاعات رو با سرچ توی گوگل و در نهایت از توی وبسایت دولتی مربوطه در ایالت واشنگتن پیدا کردم.
در ضمن اینجا بعد از نقل و انتقال ۱۵ روز وقت دارید این کارا رو بکنید وگرنه روز اول ۵۰ دلار پنالتی داره و به ازای هر روز بعد از روز پانزدهم ۲ دلار تا سقف ۱۲۵ دلار.
لینک منبع
من همین بلا سرم اومد چون وقتی ماشین گرفتم به من گفته شد تا یکماه فرصت داری و من روز ۱۸ ام متوجه شدم که میخواستم برای نقل و انتقال اقدام کنم. بدتر از اون دیگه اون زمان اصلا وقت برای دنبال کردن کارهاش نداشتم و دقیقا هر روز به پنالتی‌ها داره اضافه میشه.
برای انجام هر کاری شخصا و از طریق سایتهای رسمی تحقیق کنید و هرگز به حرف کسی اکتفا نکنید. خودتون مطمئن بشید.
در مورد ایالت خودتون ممکنه قوانین متفاوت باشه.
پاسخ
یه مورد دیگه رو به مواردی که در پست قبلیم نوشته بودم اضافه میکنم:
اکثر خودرو های ۱۹۹۶ و به بالا و گاها قدیمی تر، چند سیستم امنیتی دارن که برای حفظ جان سرنشین ها و رانندگی در یخ و برف تعبیه شدن.
چک کردن ابتدایی اونا در اکثر مدل ها به شرح زیره:
ABS. سیستم ضد بلوکه ترمز. این سیستم از انحراف و خارج شدن ماشین از مسیر مستقیم جلوگیری میکنه و نحوه ی کارش به این شکل است که در برف و یخ و گاها جاده‌ی خیس، وقتی شما ترمز میگیرید، این سیستم وضعیت حرکت گردشی چهار چرخ رو مرتبا چک میکنه و در صورتی که هر کدوم از چرخ ها رو متوقف و خودرو رو در حال حرکت ببینی، اون چرخ رو با مکانیزمی که داره به حرکت آهسته وادار میکنه و راننده لرزشی رو زیر پدال ترمزش احساس خواهد کرد.
برای اطمینان از عملکردش، وقتی سویچ رو در حالت accessory یا باز قرار میدید باید چراخ ABS رو در کنار سرعت سنج در داشبورد روشن شده ببینید و پس از استارت خودرو، این چراغ رو خامموش شده.
گاها فروشنده ی خودرو با همکاری مکانیک برای اینکه این عیب سیستم رو پنهان کنه، led مربوط به abs رو از مدار خارج میکنن که کار ساده ای نیست ولی با روش بالا میشه فهمید که این لایت فعاله یا نه.

مورد دوم سیستم SRS است که کیسه های هوا و گاها قفل کمربند ایمینی رو در هنگام برخورد شدید و حتی ترمز ناگهانی فعال میکنه.
این سیستم تعمیرش پیچیده‌تر، هزینه‌برتره و معمولا خودرو های تصادفیی که به این سرویس مجهزند با چراغ srs روشن به حضورتون مشرف میشن و نوع کلاهبرداریش با SRS همیشه خاموش. تستش با چرخوندن سویچ به حالت acc انجام میشه، لایت باید چند ثانیه روشن بمونه و بعدش خاموش میشه و با استرات زدن خودرو کماکان باید خاموش بمونه.
اگه این لایت رو ندیدید، دو معنی داره، یکم، این خودرو به این سرویس مجهز نیست، دوم این سرویس به درستی کار نمی کنه یا اصلا کار نمی کنه و در تصادف ممکنه ایر بگ فعال نشه.

پس قبل از چک کردن این مورد مطمان باشید که این خودرو این دو سرویس رو به صورت فاکتوری داره یا نه، اگکه نداشت، خب نیازی به چک کردنش هم نیست.
کار دیگه ای که میتونید بکنید اینه که با چراغ قوه نور بندازید تو قسمت های تاریک پنل گیج ها و از بودن و یادنبودن این دو سرویس کسب اطلاع کنید.
2011as
بی نامه اول، ازدواج بعد قبولی
مصاحبه آنکارا 3Aug
کلیر7Sep
ویزا23Sep
هزینه‌ی قبل ورود 2 نفر 3.8میلیون
ورود17Des2011
سوشال23Des
گرین کارت15Jun
کارfeb2012
سوال خصوصی نه!
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، IN.USA@2013 ، tartar ، romance33 ، eybaba ، alirezanz ، mohsenmb ، Rock ، behfaza ، azadeh2014 ، taherifar ، nora-nora ، جهان20
من با توجه به اینکه کارم به شکلی سرو کله زدن با دیلرها ست به خودم این اجازه را میدم که اطلاعاتی که دارم را در اختیارتون بزارم.
1- به هیچ عنوان سراغ BHPH ها نرید که در ابتدا باعث میشه یک عمر پشیمون بشید. فریب حرفهای مثل ساختن کردیت و ..... را نخورد به هیچ عنوان .
2- اگر از موارد فنی ماشین سر در نمیارید سراغ کریچلیست نرید.
3- اگر بودجه محدودی دارید ( منظورم کمتر از 5 هزار دلار) دنبال دیلرهای کوچکتر باشید . معمولا دیلرهای بزرگ ماشین های tradein را تا یک مدت مشخصی در LOt خودشون نگه میدارن و بعد از اون معمولا به دیلرهای محلی میفروشن . اینطور میتونید مبلغ زیادی را سیو کنید. مثلا بزنم دو هفته پیش من یک مزدا 3 را پیگیری میکردم که در یکی از دیلرهای بزرگ trade شده بود و قیمت گذاشته بودن 8900 و هزینه های اضافی اما حدود 4 هفته بعد تو یکی از دیلرهای کوچک محلی 3500 فروش رفت بدون هیچ هزینه اضافی.
4- اگر قصد هزینه بالاتر دارین حداقل یک ماشین certified بخرید که گارانتی داشته باشه برای مدتی. کلا نظر من این هست که یا ماشین کم قیمت بخرید تا کارتون راه بیفته کردیت بسازید و بتونید وام مناسب بگیرید یا اینکه از اول برید سراغ ماشین certified یا گارانتی دار. از ابتدا پولتون را پای ماشین گرون و بدون گارانتی نزارید.
5- قیمت ماشین مورد نظرتون را حتما و حتما با KBB و سایتی که سهیل جان معرفی کرد مقایسه کنید. این اطلاعات بر اساس اطلاعات Auction ها اپدیت میشه و تا حدی میتونه کمکتون کنه .
6- برای پیدا کردن دیلرهای محلی میتونید از http://www.carsforsale.com/ استفاده کنید. اکثر دیلرهای کوچک از این سایت استفاده میکنند بخاطر قیمت رقابتی که نسبت به بقیه دارد.
همانطور که گفتم این اطلاعات برای کسی که تازه امده و بودجه محدودی داره شاید مفید باشه. دوستانی که مشکل مالی ندارن همون خودرو نو براشون بهتره.


پاسخ
تشکر کنندگان: afshin_m7 ، Saeedv13 ، eybaba ، shatsi ، romance33 ، alirezanz ، Rock ، sce ، behfaza ، frozen mind ، homayoon13 ، shahin2737 ، denag ، taherifar ، nora-nora ، peyman.n
این نکته را هم اضافه کنم همانطور که سهیل جان گفت هزینه های جانبی ماشین اینجا از قیمت خود ماشین بیشتر میشه . برای اینکه بتونید بهترین انتخاب را برای ماشین نو یا سرتیفاید بکنید میتونید از این سایت و این لینک استفاده کنید
http://www.kbb.com/new-cars/total-cost-of-ownership/
هزینه هایی که این سایت براتون محاسبه میکنه شامل از دست دادن ارزش ، بیمه ، هزینه تقریبی بنزین برای سالانه 15 هزار مایل و .... هست .


پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، romance33 ، alirezanz ، behfaza ، frozen mind ، homayoon13 ، denag ، taherifar ، nora-nora
سلام دوستان

یه سالی‌ داشتم نظرتون راجع خرید سانتافه ۲۰۱۴ چیه ؟

واقعیتش اینه که من می‌خواستم این ماشینو با لیز بگیرم بد از اتمام لیز بخرمش دلیلش هم این بود اول کار یه دفعه ۲۵-۲۶k$ ندم حالا ماهیانه یه پولی‌ بدم بد ۳ سال شاید یه سر سامون کاری هم گرفته باشم

ولی‌ اگر بدونم خیلی‌ ضرر داره نقد بگیرم؟

اصلا نظرتون روی هیوندا چیه؟ هوندا بهتره؟مثلا هوندا کراستور؟

ممنون میشم راهنمایی‌ کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، alirezanz
هوندا ماشینهاش بینظیره ولی به همین دلیل آمار دزدی هوندا خیلی بالا هست. من خودم به شخصه حال استرس اینکه ماشین رو اینجا پارک کنم یا اونجا که دزد نزه بهش رو ندارم!
تو کالج ما هر ماهی حدودا یک هوندا به سرقت میره و ممکنه باور نکنی که حتی مدلهای 94 یا 95 هم بینشون هست!!!
به نظر ما زیاد فرقی نمیکنه که ماشین مدل جدید کره ای بخری یا ژاپنی چون واقعا کیفیتشون دیگه بهم نزدیک شده اما خوب ژاپنی یک کم گرانتره اما کره ای ها هزینه قطعات و نگهداری شون پایینتره.
من خودم احساس میکنم که KIA با اینکه خودش زیر مجموعه هیوندای هست ولی ظاهرا بازار رو اینجا بیشتر از هیوندای دستش داره و حتی در ایالت جورجیا کارخانه داره. خداییش ماشینهاش هم حتی SUVهاش بی نهایت خوشگل هستن. گارانتی اش هم حرف نداره!! ده سال یا 100 هزار مایل!!!
اما یک چیز دیگه هم بگم که مسئله پیچیده بودن ماشینهای جدید هست و این واقعا موجبات دردسر و بدبختی میشه گاها و دیگه نمیشه به هر مکانیکی نشونش داد و باید ببری دیلر که پول خون باباشون رو میگیرن.
ما الان یک مزدا Tribute چهار سیلندر مدل 2006 هم داریم که واقعا ازش راضی هستیم. تا حد زیادی ساده هست و از امکانات خفن و کامپیوتری روش خبری نیست. تعمیراتش خیلی ساده هست و هر مکانیکی روش میتونه کار کنه. قطعات ژاپنی و کره ای و چینی همه جا به وفور در دسترسه و سواریش هم واقعا خوبه (حالا بسته به اینکه شما به چی بگی خوب!)
خلاصه کنم من که با تجربیات شخصی خودم و دیگران حاضر نیستم طرف ماشینهای خیلی جدید و کامپیوتری برم چون از تیغ زدن دیلرها بابت سرویس و تعمیرات متنفرم.

*** راستی سوزوکی گراند ویتارا هم خیلی خوبه به نظر من. ساده و زیبا (جادار و مطمئن و ... ! امرسان Smile )
سوزوکی الان دو سه سالی میشه که دیگه در بازار خودرو آمریکا حضور نداره و خودرو نمی فروشه اما همچنان خدمات پس از فروش داره. و قطعات خودروهایی مثل گراند ویتارا هم که در دنیا در چندین کشور تولید شدن در همه جا پیدا میشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: Rock ، sce ، romance33 ، ParsTrader ، behfaza ، Saeedv13 ، mozhgangh ، frozen mind ، hannah.t ، taherifar ، alirezanz
(2014-04-13 ساعت 19:06)yami نوشته:  *** راستی سوزوکی گراند ویتارا هم خیلی خوبه به نظر من. ساده و زیبا (جادار و مطمئن و ... ! امرسان Smile )
سوزوکی الان دو سه سالی میشه که دیگه در بازار خودرو آمریکا حضور نداره و خودرو نمی فروشه اما همچنان خدمات پس از فروش داره. و قطعات خودروهایی مثل گراند ویتارا هم که در دنیا در چندین کشور تولید شدن در همه جا پیدا میشه.
منم این ماشینو دوست دارم ولی قطعات و نگهداریش خیلی گرونه برا همینم ماشین تقریبا ارزونیه خلاصه بپا تو تله اش نیفتی ! مگه مایلجش دیگه بیشتر از 40-50 نباشه.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: behfaza ، romance33 ، frozen mind ، taherifar ، alirezanz
(2014-04-14 ساعت 10:27)soheilbadami نوشته:  
(2014-04-13 ساعت 19:06)yami نوشته:  *** راستی سوزوکی گراند ویتارا هم خیلی خوبه به نظر من. ساده و زیبا (جادار و مطمئن و ... ! امرسان Smile )
سوزوکی الان دو سه سالی میشه که دیگه در بازار خودرو آمریکا حضور نداره و خودرو نمی فروشه اما همچنان خدمات پس از فروش داره. و قطعات خودروهایی مثل گراند ویتارا هم که در دنیا در چندین کشور تولید شدن در همه جا پیدا میشه.
منم این ماشینو دوست دارم ولی قطعات و نگهداریش خیلی گرونه برا همینم ماشین تقریبا ارزونیه خلاصه بپا تو تله اش نیفتی ! مگه مایلجش دیگه بیشتر از 40-50 نباشه.

والا سهیل جان، ما که فعلا دو تا مزدا داریم. Mazda Tribute چهار سیلندر رو مخصوصا حوالی مدل 2006 رو به اونایی که دنبال ماشین شاسی بلند ولی کم مصرف و ساده و بی دردسر میگردن توصیه میکنم. نمیگم خیلی پر قدرت و خفن و فورویل درایو هست و یا خوشگله اما آب و روغنشو بریز و برات یک عمر کار میکنه. وسایلش بی اندازه ارزون به نسبت و راحت پیدا میشه و هر مکانیکی ازش سر در میاره (نمیدونم مدلهای جدیدش هم ساده هستن یا دیگه نه). این فاکتورها برای من خیلی مهمه. متاسفانه ماشینهای جدید واقعا دیگه بصورت مسخره ای پیچیده شدن و حتی ساده ترین و ارزانترینشون مثل کیا ریو و نیسان ورسا هم عین مثل بقیه ماشینهای گرون پیچیده هستن.
اصلن کاپوت رو میزنی بالا جای خالی اطراف موتور نیست!! پرش کردن مالامال!! مزدا تریبیوت رو میزنی بالا اندازه یک موتورو دیگه جا خالی هست برای کار کردن!!!
من فکر میکنم گراند ویتارا ماشین هم رده مزدا تریبیوت حساب میشه. ایران یک مدتی سواری گرفتم ازش و خیلی خوب بود. گراند ویتارا رو به مزدا تریبیوت اما ترجیح میدم. اما اگه بقول شما قرار باشه که هزینه اش بالا باشه، ارزش نداره و همان تریبیوت خیلی بهتره.
من خودم اگه یک تریبیوت دیگه در شرایط مشابهی که مال ما هست اگه پیدا کنم، بی درنگ میخرمش اما متاسفانه همانطور که میگین گراند ویتارا خوب سخت پیدا میشه، اینم اینطوره. ماشینهای خوبی هستن که حالا حالا صاحبش دلیلی برای فروختنش نداره.

آپدیت!!
با توجه به اینکه مزدا تریبیوت رو من شخصا نمی رونم، از مقدار مصرفش کاملا بی اطلاع بودم ولی حدسم این بود که با توجه به موتور تا حدی کوچک و 1600 سی سی چهار سیلندرش وقتی یک یا دو نفر سرنشین داره باید کم مصرف باشه. (برای بار سنگین در واقع موتور کوچک اصلا بیشتر هم از بقیه مصرف میکنه با توجه به فشار زیادی که روش میاد!)
دیروز یک سر رفتن میامی و برگشتم و برای 140 مایل و خورده ای 7 گالن بنزین استفاده کرده که میشه 20 مایل به ازای هر گالن بنزین!! واقعا نا امید کننده هست. مشخصات فنی اش میگه باید پنجاه درصد بیشتر از این مقدار می رفت که میشه 29 مایل به ازای هر گالن در جاده (24 در شهر).
بنابرین فعلا نمیدونم که ماشین مشکلی داره یا دیگه همینه که هست. برای این کلاس ماشین با این مصرف من امتیاز صفر رو برای مصرف سوختش میدم!! اما کماکان از بابت بی دردسر بودن و ساده بودن و کم خرج بودن ازش خیلی راضی هستیم.

کلا من همیشه گفتم بهترین ماشین دنیا رو آدم داشته باشه ولی نتونه خرجش رو بده، دو زار نمی ارزه!! در حال حاضر برای خود من مهمتر از همه چیز هزینه بنزینش هست چون دلم میخواد هر جا خواستم بدون توجه به هزینه بنزینش برم.
پاسخ
تشکر کنندگان: behfaza ، Rock ، soheilbadami ، Saeedv13 ، romance33 ، frozen mind ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان