کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مراحل خرید ماشین - راهنمای قدم به قدم
عزیزانی که تجربه خرید ماشین دارین :

ممکنه تجربه خودتون در مورد مراحل خرید ماشین از Dealership یا Private Party یا به اصطلاح Paperwork های مربوطه را با ما شیر کنین؟
ظاهرا خرید از Dealership راحت تره چون خودشون می دونن چه کار کنن . اما خرید از Owner ماشین یه کم سخت تره و معلوم نیست کجا می تونن سر آدم کلاه بزارن.

ممنون

PS : انشالله به زودی خودم هم نظر می دم Tongue
پاسخ
خرید از صاحب ماشین هم سخت نیست. فقط کافیه که سند ماشین رو که توسط فروشنده امضا شده به DMV ببرید. خرید از صاحب ماشین این مزیت هم داره که می تونید اون رو بعنوان هدیه بگیرید و مالیات بهش تعلق نمیگیره.
اگر ماشین ارزون زیر 5000 دلار می خرید این کار خوبه. اما اگر قراره ماشین گرون بخرید بهتره قسطی بخرید که سابقه اعتباری تون خوب بشه.
پاسخ
سلام 1 عدد مبایعنه نامه ! انگلیسی هست که در زیر براتون میگذارم که نوع سادش هست. این رو غیر از تایتل امضا شده از فوشنده امضا بگیرید. حتما میدونید که اینجا (امریکا) با چند جمله که تایید میکنید مسئولیت زیادی براتون داره و ابدا مثل رسم وطن نمیشه دبه کرد یا ... بنابر این اگر کارتون رو کمی محکم کنید بسیار بعید هست که کلاهتون رو بردارند. البته من تجربه ایالت شما رو ندارم.
در ضمن در سایت دی ام وی ایالتتون تیتر title transfer رو پیدا کنید . ذیل اون حتما راهنماییهای مفیدی هست.
در ضمن من دیلر نیستم ها ولی بعد از چند ماه دنبال ماشین و سپس خریدش خیلی چیزا یاد گرفتم. البته حالا هم که بقول بچه ها از از سر شد چون تصادف کردم و ماشین تکه تکه شد !

قولنامه خارجی
...
عذر میخوام فایل پیدی اف هست چطور میتونم اپ کنم ؟

راستی میتونین تحت عنوان car bill of sale اینو پیدا کنید
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
خدمت ماشین خران گرامی عرض کنم که من سه بار ماشین خریدم که هر سه بار هم ناخواسته گرفتار چرب زبانی فروشندگان شدم و ماجرای من فقط به عنوان آینه عبرت خوب است که شما آن کارهایی که من کردم را تکرار نکنید. اول از همه این که به نظر من قبل از اینکه به یک نمایندگی و یا فروشگاه ماشین بروید باید از طریق اینترنت تمام سایت ها را بررسی کنید و ببینید که کدام اتوموبیل با شرایط شما همخوانی دارد و سپس مستقیم به همان جا بروید. من وقتی به امریکا آمدم یک ماشین تویوتای رف 4 سال 98 خریدم که بسیار ماشین خوب و جمع و جوری بود ولی آن را به من فروختند هشت هزار دلار در حالی که می توانستم آن را 4 هزار دلار از صاحب اصلی بخرم. تازه چون تازه آمده بودم و کردیت خوبی هم نداشتم با بالاترین نرخ سود ممکن به من وام دادند. من فکر می کردم که اگر از نمایندگی بخرم خیالم راحت است ولی بعد متوجه شدم که نمایندگی هیچ کاری در مورد ماشین های قدیمی که گارانتی ندارد انجام نمی دهد و فرقی نمی کند مگر اینکه ماشینی بخریم که هنوز گارانتی داشته باشد. بعد از یک سال که کمی اعتبارم بهتر شد و کار بهتری گیر آوردم جوگیر شدم و یک روز به نمایندگی بی ام دابلیو رفتم که فقط ماشین را امتحان کنم و یک فروشنده ماهر همان جا ماشین قدیمی من را به قیمت 3 هزار دلار خرید و یک اکس تری 2005 به من داد و من را از نمایندگی انداخت بیرون. حدود سه سال و نیم با آن رانندگی کردم و همین اواخر که دیگر گارانتی آن تمام شد می خواستم که بروم و یک ماشین ارزان بخرم ولی دوباره حماقت کردم و این بار به نمایندگی آوودی رفتم و در نهایت یک کواترو 5 مدل 2011 خریدم(به صورت لیزینگ) و ماشینم را هم به آنها فروختم. حالا چند هزار دلار این وسط حیف و میل شد که دیگر بماند و گفتنش هم باعث شرمندگی است. ولی اگر من یک بار دیگر به دنیا بیایم و دوباره به امریکا بیایم و در این شرایط قرار بگیرم و البته کمی هم بیشتر عقل داشته باشم و عقده ماشین خوب سوار شدن هم نداشته باشم دیگر این کار را تکرار نمی کنم چون آدم بیخودی خودش را به خرج الکی می اندازد در حالی که یک ماشین معقول ارزان قیمت تر هم همین کار را انجام می دهد و درضمن همه چیز هم بعد از دو هفته عادی می شود.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
دوست عزیز
آرش خان
شما که با این تسلط به زبان و نگارش زیبا در مقابل این چرب زبون های اجنبی کم می اورین
خدا به داد ما ها برسه
(البته اگه موضوع فقط چرب زبونی باشه ! )

(2011-06-10 ساعت 21:29)rs232 نوشته:  خدمت ماشین خران گرامی عرض کنم که من سه بار ماشین خریدم که هر سه بار هم ناخواسته گرفتار چرب زبانی فروشندگان شدم و ماجرای من فقط به عنوان آینه عبرت خوب است که شما آن کارهایی که من کردم را تکرار نکنید. اول از همه این که به نظر من قبل از اینکه به یک نمایندگی و یا فروشگاه ماشین بروید باید از طریق اینترنت تمام سایت ها را بررسی کنید و ببینید که کدام اتوموبیل با شرایط شما همخوانی دارد و سپس مستقیم به همان جا بروید. من وقتی به امریکا آمدم یک ماشین تویوتای رف 4 سال 98 خریدم که بسیار ماشین خوب و جمع و جوری بود ولی آن را به من فروختند هشت هزار دلار در حالی که می توانستم آن را 4 هزار دلار از صاحب اصلی بخرم. تازه چون تازه آمده بودم و کردیت خوبی هم نداشتم با بالاترین نرخ سود ممکن به من وام دادند. من فکر می کردم که اگر از نمایندگی بخرم خیالم راحت است ولی بعد متوجه شدم که نمایندگی هیچ کاری در مورد ماشین های قدیمی که گارانتی ندارد انجام نمی دهد و فرقی نمی کند مگر اینکه ماشینی بخریم که هنوز گارانتی داشته باشد. بعد از یک سال که کمی اعتبارم بهتر شد و کار بهتری گیر آوردم جوگیر شدم و یک روز به نمایندگی بی ام دابلیو رفتم که فقط ماشین را امتحان کنم و یک فروشنده ماهر همان جا ماشین قدیمی من را به قیمت 3 هزار دلار خرید و یک اکس تری 2005 به من داد و من را از نمایندگی انداخت بیرون. حدود سه سال و نیم با آن رانندگی کردم و همین اواخر که دیگر گارانتی آن تمام شد می خواستم که بروم و یک ماشین ارزان بخرم ولی دوباره حماقت کردم و این بار به نمایندگی آوودی رفتم و در نهایت یک کواترو 5 مدل 2011 خریدم(به صورت لیزینگ) و ماشینم را هم به آنها فروختم. حالا چند هزار دلار این وسط حیف و میل شد که دیگر بماند و گفتنش هم باعث شرمندگی است. ولی اگر من یک بار دیگر به دنیا بیایم و دوباره به امریکا بیایم و در این شرایط قرار بگیرم و البته کمی هم بیشتر عقل داشته باشم و عقده ماشین خوب سوار شدن هم نداشته باشم دیگر این کار را تکرار نمی کنم چون آدم بیخودی خودش را به خرج الکی می اندازد در حالی که یک ماشین معقول ارزان قیمت تر هم همین کار را انجام می دهد و درضمن همه چیز هم بعد از دو هفته عادی می شود.

پاسخ
بله تونستم ضمیمه کنم !


.pdf   Document.pdf (اندازه 8.11 KB / تعداد دانلود: 634) -->
.pdf   Document.pdf (اندازه 8.11 KB / تعداد دانلود: 634)
(2011-06-10 ساعت 11:56)soheilbadami نوشته:  سلام 1 عدد مبایعنه نامه ! انگلیسی هست که در زیر براتون میگذارم که نوع سادش هست. این رو غیر از تایتل امضا شده از فوشنده امضا بگیرید. حتما میدونید که اینجا (امریکا) با چند جمله که تایید میکنید مسئولیت زیادی براتون داره و ابدا مثل رسم وطن نمیشه دبه کرد یا ... بنابر این اگر کارتون رو کمی محکم کنید بسیار بعید هست که کلاهتون رو بردارند. البته من تجربه ایالت شما رو ندارم.
در ضمن در سایت دی ام وی ایالتتون تیتر title transfer رو پیدا کنید . ذیل اون حتما راهنماییهای مفیدی هست.
در ضمن من دیلر نیستم ها ولی بعد از چند ماه دنبال ماشین و سپس خریدش خیلی چیزا یاد گرفتم. البته حالا هم که بقول بچه ها از از سر شد چون تصادف کردم و ماشین تکه تکه شد !

قولنامه خارجی
...
عذر میخوام فایل پیدی اف هست چطور میتونم اپ کنم ؟

راستی میتونین تحت عنوان car bill of sale اینو پیدا کنید

آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، mavarfan ، jan ، mohsen324 ، OverLord ، shahrzad_a ، rs232 ، yousef156 ، maaref ، MPU ، amiry ، Emad_L ، amir0_0amir ، afshinghwink ، erfan AK ، farzad47 ، mori5050 ، sce ، amir82 ، saeeds61 ، roeentan ، alirezanz ، mrhj50 ، Rock ، behfaza ، babak12 ، taherifar
(2011-06-10 ساعت 11:56)soheilbadami نوشته:  سلام 1 عدد مبایعنه نامه ! انگلیسی هست که در زیر براتون میگذارم

ممنونم پیداش کردم و حتما ازش استفاده می کنم.حالا راستی تصادف کردین؟ سالمین که انشالله؟؟
(2011-06-10 ساعت 21:29)rs232 نوشته:  خدمت ماشین خران گرامی عرض کنم که من سه بار ماشین خریدم که هر سه بار هم ناخواسته گرفتار چرب زبانی فروشندگان شدم و ماجرای من فقط به عنوان آینه عبرت خوب است که شما آن کارهایی که من کردم را تکرار نکنید. اگر من یک بار دیگر به دنیا بیایم و دوباره به امریکا بیایم و در این شرایط قرار بگیرم و البته کمی هم بیشتر عقل داشته باشم و عقده ماشین خوب سوار شدن هم نداشته باشم دیگر این کار را تکرار نمی کنم چون آدم بیخودی خودش را به خرج الکی می اندازد در حالی که یک ماشین معقول ارزان قیمت تر هم همین کار را انجام می دهد و درضمن همه چیز هم بعد از دو هفته عادی می شود.
والا میخوام ارزون بخرم . اما نمیزارن که! خیلی جالبه که سونامی اومده تو ژاپن و بنزین هم گرون شده! و نتیجه کورولا 2010 دست دوم فقط 500 $ از 2011 ارزون تره!
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، mavarfan ، OverLord ، behzadb57 ، maaref ، Emad_L ، soruosh ، behfaza ، babak12 ، taherifar ، alirezanz
shahrzad_a @
ممنون بله خوبم ولی مدتی کایرو پرکتی دارم قوز بالا غوز !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: shahrzad_a ، mavarfan ، maaref ، Emad_L ، afshinghwink ، behfaza ، taherifar ، alirezanz
این سایت هم قیمت حدودی ماشین مورد نظرتونو بهتون میگه
www.kbb.com
پاسخ
تشکر کنندگان: mh_hshk ، maxsupermax ، maaref ، Emad_L ، mirman ، kasrafo ، KIMIA2005 ، آلیس-1980 ، taherifar ، alirezanz ، siminbiazar
(2011-06-10 ساعت 07:10)mohsen324 نوشته:  خرید از صاحب ماشین هم سخت نیست. فقط کافیه که سند ماشین رو که توسط فروشنده امضا شده به DMV ببرید. خرید از صاحب ماشین این مزیت هم داره که می تونید اون رو بعنوان هدیه بگیرید و مالیات بهش تعلق نمیگیره.
اگر ماشین ارزون زیر 5000 دلار می خرید این کار خوبه. اما اگر قراره ماشین گرون بخرید بهتره قسطی بخرید که سابقه اعتباری تون خوب بشه.

دوست عزیز تا جایی که من می دونم خیلی وقت این قانون هدیه تغییر کرده و فقط اعضای خانواده می تونن به هم هدیه بدن و مالیات ندن

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، maaref ، AmericanHamid ، amiry ، Emad_L ، afshinghwink ، amir0_0amir ، soruosh ، alirezanz ، behfaza ، babak12 ، taherifar ، عسول
متن زیر حاصل تجارب من در خرید ماشین و اشتغال موقتم در حرفه ی مرتبط با ماشینه. پس ایرادات و اشتباهاتم رو به حساب عمد نگزارید و همیشه عقل خودتون تصمیم گیرنده ی اصلی باشه.Smile
من وارد جزئیات نمی شم و سعی میکنم فقط مواردی پایه ای رو بگم.

اینجا وقتی ماشین دست دوم میخرید، ماشین رو اصطلاحن as is بهتون می فروشند و در واقع شما بابت هرچی و در هر شرایطی که هست اون پول رو میدید و بعدش هر اتفاقی افتاد، افتاد. پای خودتون.
برای خرید ماشین دست دوم، اگه مثل من نمیخواید زیاد پول خرج کنید و ماشین گارانتی دار یا مایلیج پایین بگیرید، این کارای زیر رو با دقت پیگیری کنید تا ریسک خرید یک دستگاه مکانیکی-الکتریکی خیلی پیچیده و گاها پرخرج رو به حداقل برسونید. اگر هم پول زیاد میزارید که برید ماشین گارانتی دار بخرید و خودتون هیچ چیزی رو چک نکنید چون ماشین گارانتی داره.

اگه از ماشین و مکانیک هیچی سر در نمی آرید، حتما از کسی که سر در میاره کمک بگیرید.
  1. از دیلرشیپ ماشین نخرید، نه فروشنده ی کوچیک و نه بزرگش. دیلر بزرگ مثل دیلر برند ها ماشین ها رو اصلا ارزون نمیدن. دیلر کوچیک هم ماشین سالم دستش خیلی کم میاد و بهتون هم نخواهد گفت که ماشین مشکل داره، چه بسا واقعا خودش هم از ایراداش بی خبر باشه.
  2. ماشین رو از مالک خصوصی ماشین بخرید(Privete Patry). اونا رو از سایتی مثل craigslist میتونید پیدا کنید.(لینک من به کریگ لیست دالاس - قسمت فروش ماشین از شخص است)
    مواظب باشید چون دیلر ها هم خودشون رو فروشنده ی عادی جا میزنند. نمونه(از رو تگی که به جای پلاک زده اینو فهمیدم). برای رو کردن دست طرف وقتی بهش زنگ میزنید نگید برای خرید کدوم ماشین تماس گرفتید و تا اگه دیلر بود خودش رو رو کنه و بگه کدوم ماشین؟

  3. سرچ کنید و ماشین رو در رنج قیمیتی که میخواید پیدا کنید. عکساش رو تو سایت ببینید و مشخصاتی که طرف نوشته رو هم با دقت بخونید. اطلاعاتی که جزو فاکتور های اساسی میباشد و طرف بهش اشاره ای نکرده یا از رو عکس ها نمیشه فهمید رو حتما تلفنی بپرسید.
    فاکتور های مهم: سال،کمپانی، مدل، کلاس، اودیومتر(مایل)، وضعیت سیستم محرکه، وضعیت بدنه و تعلیق.
    وقتی این اطلاعات رو گرفتید، به این سایت ها برید و قیمت رو باهاشون چک کنید تا دستتون بیاد که قیمت منصفانه ی ماشین چقدره. Edmunds، KBB
  4. فاکتور برنده اینه که یه ماشین زیر ۱۰۰ هزار مایل(واقعی و نه دستکاری شده) بخرید. البته صد هزار رو برای تویوتا و هوندا و نیسان و ماشین های آمریکایی هشت سیلندر میگم. قضیه اینه که عمر مفید ماشین، در برند های مختلف فرق میکنه و شما نمیتونید روی شورلت مالیبو با ۲۰۰هزار مایل کارکرد حساب باز کنید و بگید بخرمش و فقط بنزین تو باکش بریزم سه ماه یک بار تعویض روغن!. چرا؟ چون تجربه نشون داده که عمر کارکرد بیدردسر این ماشین عدد ۱۵۰هزاره و بالای اون عدد مثلا کمپرسور و استارتر و سنسور های گاز خروجی نیاز به تعویض دارند. این یک مثال بود.

    هوندا سیویک و آکورد، تویوتا کمری و تا قسمتی کورولا چهار ماشینی هستند که خرجون هستند و هنوز درصد بالایی از مدل های بالای ۲۵۰هزار مایلشون تو خیابونا بدون آه وناله میگردن.
    شورلت سابربن و تاهو، جی ام سی یوکون، فورد اکسپلورر، مرکوری گراند مارکیوس، تراک های اف۱۵۰ ی فورد و ۱۵۰۰شورلت هم ماشین های پرمصرف اما جادار و کاری آمریکایی هستند که من به شخصه اکثر اونا رو در مایلیج های بالای ۲۰۰هزار و سرحال میبینم که کار میکنند.
    اگه خونواده ی بالای دو نفر هستید حتما اس یو وی بگیرید چون بنزینی که بیشتر میسوزونه ارزش راحتیش رو داره.

  5. برای دیدن ماشین حتما طوری برنامه ریزی بکنید که تو نور روز ماشین رو ببینید.
    چک کردن ماشین سه قسمت خواهد بود. سیستم محرکه، بدنه و الکتریک.

  6. موتور و ترانسمیشن:
    ماشین رو خودتون استارت بزنید. باید راحت روشن شه، لرزش زیاد یا کم و زیاد شدن چند باره دور موتور نشونه ی بدیه. قبل از استارت زدن سویچ رو در قسمت on نگه دارید و ببینید که چراغ "check engine soon" روشن میشه یا نه. بعد استارت بزنید و اون چراغ باید خاموش بشه. اگه مدل ماشین بالای ۱۹۹۵ بود و این چراغ رو نداشت این یعنی یکی عمدا اون رو قطع کرده. اگه روشن شد و بعد از استارت خاموش شد یعنی موتور و ترانسمیشن تقریبا بدون عیب کار میکنن و مشکل مصرف سوخت زیاد به دلیل تنظیم نبودن موتور و کار نکردن شمع ها سنسور ها و شیرها رو ندارید. البته اینم بگم که میشه کاری کرد که در کوتاه مدت این چراغ روشن نشه و خطایی رو بهتون نشون نده. ولی میشه این رو چک کرد. ماشین رو ببرید مکانیکی و اون رو دایاگنوستیک تست obd II بکنید. اگه تست رو رد شد یعنی ماشین یه مشکلاتی داره.
    بعضی مشکلات مثل miss fire به سادگی و با حدود حدودا ۸۰ الی ۱۵۰ دلار هزینه، حل میشه. تعویض شمع و کابل (اینجا بهش میگن Tune up). ولی گاها مشکلات مربوط به روشن شدن چک انجین مربوط هست به چیزای دیگه ی مرتبط با evap system که پیچیدگی زیاد داره و دسترسی مکانیک هم بهش زمان بره یعنی باید کلی پارت رو باز کنه تا بهش برسه و به همین دلیل دستمزد تعمیرش بالاست. مشکل کاتالیست بالای ۶۰۰داار خرج داره. ممکنه بگید خب به خاطر یک چک انجین چرا باید خودم رو بندازم تو خرج؟ قضیه اینه که اولا این یک عدم هماهنگی در موتور ماشین شماست و کوچکترین تاثیرش رو بر قدرت ماشین و مصرف بنزین میزاره. دوما، این یعنی یک موتور کارکرده که شما یکی از مشکلاتش رو دیده اید و به احتمال زیاد مسائل پنهانی دیگری هم هستند که کم کم ظهور می یابند. پس چک انجین روشن بود، بهتره کلا از خرید اون ماشین صرف نظر کنید.

    بعد از استارت زدن:
  7. شروع کنید به چک کردن همه ی تجهیزات برقی. هر چی دکمه بود فشار بدید(سنروف، شیشه، برف پاکن، بوق، رادیو، سی.دی، چراغ، موتور صندلی های عقب و جلو و ...) و از کارکردش مطمان شید. انتظار نداشته باشید که ماشینی با ۳۰۰هزار مایل همه ی تجهیزات برقیش کار کنه ولی این انتظار از ماشین های زیر ۱۲۰هزار میره.
    یادتون باشه همه چیز رو امتحان کنید مثلا الان که تابستونه یادتون نره که بخاری رو چک کنید.
    چک کردن و پیدا کردن مشکلات به شما امکان چانه زدن رو میده و میتونید برای هر مورد چند ده دلار و گاها صد دلار قیمت رو بیارید پایین. بهتره نرخ ها رو با مکانیک چک کنید.
  8. هنگام چک کردن به فروشنده اجازه ی دخالت ندید چون معمولا اونا سعی میکنن توجه شما رو از موارد خراب بردارند.
  9. ترانسمیشن(جعبه دنده) اتوماتیک: کولر و رادیو رو خاموش کنید، شیشه ها رو بکشید پایین، پاتون رو روی ترمز نگه دارید و شروع کنید با دنده بازی کردن و عکس العمل های اون رو با دقت و چند بار زیر نظر بگیرید. بعد ماشین رو حرکت بدید. حتما به بزرگراه برید و چند دقیقه ای ماشین رو با سرعت ۶۰ برونید.
    هر گونه حرکت تکان خوردن ماشین در هنگام عوض کردن دنده از پارک به عقب و حرکت به علاوه ی سر و صدا در تعویض دنده و یا سفت بودن یا تعویض نشدن رو به نشونه ی ترانسمیشن بد بگیرید و از خرید اون ماشین بلافاصله صرف نظر کنید مگر اینکه حداقل هزار دلار (حدود هشتصد دلار دستمزد باز کردن کامل ترانسمیشن معمولیه و پارت هم باید بهش اضافه بشه) از قیمت ماشین به خاطر تعمیر ترانسمیشین کم کنید.
    بالا رفتن آنی RPM یا دنده معکوس رفتن در هنگامی که پای شما به صورت ثابت گاز رو فشار میده از دیگر نشونه های ترانسمیشن خرابه.

  10. جلوبندی، ترمزها و فرمان
    در خیابان مستقیمی که آسفالتش هم خوبه فرمون رو مستقیم کنید و رهاش کنید(مواظب باشید) و اگه دیدید ماشین شروع میکنه به حرکت به چپ یا راست، این نیاز به alignment داره- دستمزد تعمیرش ۶۵ دلاره و شاید بالت جوین و سایر پارت ها هم نیاز به تعویض داشته باشه و با adjustment خالی مشکلش حل نشه. اگه مدت زیادی با این مشکل برونید، لاستیک هاتون هم از بغل سریع خورده میشن.
    لرزیدن فرمان مشکل بزرگی نیست و با بالانس تایر ها حل میشه ولی اگه این لرزش رو حس کردید حتما تایر و رینگ رو از نظر دیفرمه شدن چک کنید.
    ترمز رو در سرعت بالا چک کنید. باید نرم و بدون صدا نگه‌تون داره. پدال نباید زیاد سفت باشه یا خیلی خلاصی داشته داشه. پد ترمز رو ظاهری چک کنید و فاصله‌ی حدود نیم سانتیمتری اش با دیسک نشون دهنده ی سالم بودنشه. وقتی پد مصرف شده باشه این فاصله کم میشه.
    لرزیدن فرمان هنگام ترمز گرفتن هم به بالانس میتونه مرتبط باشه هم به کیفیت بد پد ها و هم به دیسک.
    مورد مهم دیگه پاور سترینگ یا همون فرمان است(نمیدونم این همون هیدرولیک ایرانه یا نه) فرمان باید نرم و بدون صدا بچرخه مخصوصا در زاویه‌ی تند حداکثری. اگه صدا داد، این یعنی مشکل. در خوشبینانه ترین حالت موجود روغنش کم شده که با ریختن روغن کافی این مشکل باید بلافاصله حل بشه.

    ماشین رو که متوقف کردید، رو شیشه ی جلو دنبال برچسبی بگردید که میگه سرویس بعدی در چه مایلی باید باشه. اون عدد رو چک کنید و اگه دیدید ازش گذشته و مخصوصا اگه بالای هزار مایل ازش گذشته، به طرف بگید که به ماشینش نرسیده و سرویس های روتین حداقلی رو سر موقع انجام نداده.
    بهتره یه کاغذ دستتون باشه و همه ی موارد گفته شده رو لیست وار توش بیارید و هر جا بد بود یه ضربدر بزنید و نگهش دارید برای آخر کار.
    داخل تمام، با موتور روشن برید سراغ موتور:

  11. هود رو باز کنید و به همه ی چیزایی که هست با دقت یه نگاهی بیاندازید. مثل کارآگاها دنبل سرنخ باشید. از طرف راجع به سرویس های بعد از 75000 مایل سوال کنید و بگید آیا فاکتور هاشو داره؟ بعد 75 هزار و بعد از 120 هزار یه سری سرویس هست که باید رو ماشین انجام شه مثل Full Tune-up و تعویض تسمه ی تایم.
  12. در همین حالی که موتور روشنه، شاخصی(dipstick) که برای چک کردن روغن ترانسمیشن تعبیه شده رو بکشید بیرون و بو کنید. بوی سوختگی نشونه ی بدیه. قرمز شفاف بودن این مایع نشون دهنده ی اینه که تازه روغن عوض شده و حتما علتش رو از طرف بپرسید(من هرگز این ماشین رو نمی خرم!). اگه کلا روغنی روی اون شاخص ندیدید که هیچ، نگاه عاقل اندر سفیهی به فروشنده کرده و بگویید وقتتون رو تلف کرده اید با دیدن این ماشینی که هرگز Maintenance ساده و پیش پا افتاده هم نشده. همین کار رو برای روغن موتور و سایر مایعات هم انجام بدید(البته با موتور خاموش). این تصویر روغن موتور خوب و بد رو خیلی خوب نشون داده.(سیاهه بده)
  13. چاله‌ی تعمیرگاه و جک بزرگ معمولا در دسترسمون نیست ولی باز میشه با جک معمولی کمی ماشین رو بلند کرد و در حالی که چراغ قوه دستتونه بخزید زیر ماشین و مطمان بشوید که موتور و و سایر اجزا روغن ریزی شدید ندارند. اثر روغنی که روی قطعاط فلزی مونده و براق نیست و بیشتر شکل گریسه، ایرادی نداره ولی اگه قطره ای دیدید، این یعنی مشکل جدی.
  14. در آخر اگه ماشین یاد شده موارد فوق رو به خوبی پشت سر گذاشت برید سراغ بدنه.
    نور روز اینجا خیلی مهمه. زاویه تون رو عوض کنید و همه جای بدنه رو دید بزنید. خطوط موازی کف پارکینگ و ساختمون های اطراف میتونن اطلاعات ارزشمندی از سابقه ی کار های انجام شده رو بدنه رو بهتون بدن. بازم باید کاراگاه بشید تا همه چی رو پیدا کنید. اینجا میگن ماشین تصادفی رو از رو سندش میشه تشخیص داد ولی این مربوط میشه به ماشینی که بعد از تصادف به دست مامور بیمه و پلیس افتاده باشه وگرنه اطلاعات تصادفش هرگز وارد سند ماشین نخواهد شد.
  15. یکی از جاهای خوب برای پیدا کردن آثار تصادف صندوق عقبه. دقیقا زیر موکت ها رو نگاه کنید واگه آثار جوش کاری یا جکش کاری دیدید، سند رو تصادفی فرض کنید و قیمت رو قشنگ بشکنید. حالا باید ایربگ ها رو هم چک کنید چون احتمال از کار افتاده گیشون زیاده. با دست چک کنید و مطمان بشید که زیر تلق های پلاستیکیشون خالی نیست و کیسه های فشرده شده هنوز اونجان.
  16. آخر سر سند ماشین چک کنید و از طرف کارت شناسایی معتبر و عکس دار بخواید و با صاحب سند چک کنید و بعد قبل از امضا و پول دادن با کسانی که کار انتقال سند میکنن تماس بگیرید و ازشون بخواید که سند این ماشین رو براتون چک کنن تا یقین بیابید که مطمان شید که ماشین قرض و قسط روش نیست و ماشین به در مالکیت کس دیگری نیست. اینجا سند دوم گرفتن کاری نداره و خرجی هم نداره.

در همه ی این مراحل اگر فروشنده عجله کرد و اجازه ی تست کامل و با حوصله بهتون نداد از خرید بلافاصله سر باز بزنید چون این حق شماست.
ماشین هر جی که بود رو انتخاب کنین بجز ماشین هایی که خرج قطعات و دستمزدشون بالاست. این یعنی دور ماشین های اروپایی رو خط بکشید. میدونم عشق همه ما هستند ولی فعلا این کارو نکنید و کمی دندون رو جیگر بزارید چون میخوایم پولامونو برای دانشگاه و پیش قصد خرید خونه ذخیره کنیم. پس بی خیال بنز ، ب ام و، آیودی، ولوو، جگوار، روور و لامبورگینی!
پیشنهاد من یک ماشین ژاپنی ۴یا۶ سیلندره که صندلی هاش به اصطلاح چرمه.
ماشین های پرمصرف یاد شده در متن بالا، در اتوبان مصرف سوختی حدود ۱۳ تا ۱۵ مایل با یک گالن دارند و کم مصرف های ژاپنی مصرف حدود ۱۸ الی ۲۲ در مایل. داخل شهر هم چند مایل کمتر.
این ویدئو رو هم پیشنهاد میکنم ببینید:
https://www.youtube.com/watch?v=3Tvgaix4jZ0
2011as
بی نامه اول، ازدواج بعد قبولی
مصاحبه آنکارا 3Aug
کلیر7Sep
ویزا23Sep
هزینه‌ی قبل ورود 2 نفر 3.8میلیون
ورود17Des2011
سوشال23Des
گرین کارت15Jun
کارfeb2012
سوال خصوصی نه!
پاسخ
تشکر کنندگان: amiekin ، afs ، soruosh ، kasrafo ، godot ، usa lover ، farshad_m ، کاوه شیز ، romance33 ، nahid.t ، el333 ، aghaghia ، byousefi_p ، Sepasttian ، azar1348 ، afshin4749 ، apoornaki ، User ، Saeedv13 ، roeentan ، sadeghi897 ، amiro0008 ، dana ، nooshshahnar ، s.s.h ، amp123 ، iman63ir ، itsmasoud ، maxir ، shadi79 ، سمانه777 ، amin arefi ، saman98 ، shimoda ، میخک سفید ، A.R.R ، nina22 ، sasbk ، amir82 ، ashkanelecomp ، سو سو ، soli asali ، Rock ، saeeds61 ، babaye yaas ، rose_2000 ، rezad ، yasser_1360 ، mirman ، shatsi ، mohamadtj ، omnia ، soul ، .Armin. ، اریوبرزن ، msnfx ، alirz ، meisam14 ، mrhj50 ، behfaza ، reza_top60 ، amir707070 ، azadeh2014 ، melina132 ، Farzad kh ، frozen mind ، hannah.t ، اهورا-اوِستا ، kamix ، Masoods ، amaka747 ، SomeOneX ، Ramin geologist ، qeshmi ، yazdan90 ، babak12 ، feidom30 ، pouria.narimisa ، Shahabpk ، h_aghapour ، denag ، uranus88 ، moqadam ، maryamlavij ، saami ، LESAM ، خسته از وطن ، daria ، نيما ٩٢ ، آلیس-1980 ، alireza1777 ، taherifar ، aaraam ، nora-nora ، FariD.T ، alirezanz ، hamedmas ، behnam7 ، odip_sho ، sportlovly ، امین 13 ، sasan4955 ، Sam2014 ، Mahmood129 ، m.memari ، tapartoor600 ، georgia1 ، kamal1 ، EMAD2013 ، Leila18 ، جهان20 ، amindv15 ، ben123 ، پارسا یی ، turadjk ، Hopeman ، ferix ، aram_hpanahi ، نسل سوخته ، Essy ، saeidfireboy67 ، peyman.n ، chakavakl ، سعید... ، ao_alireza ، ahfpca ، azazil ، Melon2015 ، golia ، mehdihk ، farid_nasiri ، mahdis932 ، ali1376
سلام دوستان خوبم ،
میخواستم بگم ، در صورتی که مشاوره ای در خصوص خرید خودرو لازم داشتید ، من در خدمتتم . دلیل ارسال این پست هم دو مورد بیشتر نیست !!!
1- بنده در یه تعمیرگاه ، بعنوان تکنسین کار میکنم .
2- هفته ای یکبار میرم آکشن ( حراجی ) اتومبیل میخرم .
البته بیشتر اوقات خریدی ندارم ، چون اتومبیل دلخواه گیرم نمیاد . چرا که باید یه طوری خرید کنم که یه دوزار سه سنتی توش باشه !!! Smile . در ضمن به هیچ عنوان در این مورد پیام خصوصی ندین . ممنونم .
موفق باشید.
پاسخ
چند توصیه ساده برای خرید : ( بغیر از موارد موتوری)

* اگر ماشین تصادف شدید یا نیمه شدید می داشته ایربگها دپلوی شده اند (عمل کردند) و چراغ مربوطه روشن دائم است. ( معمولا کنار کلید کولر هست)

* زیر ماشین رو حتما نگاه کنین مخصوصا در مناطق مرطوب و علائم زنگ زدگی و پوسیدگی رو چک کنید با چراغ قوه

* اگر ماشینی داخلش کثیف ( از نظر نوع نگهداری) و داشبوردش ترک داشت یا شکستگی و افتادگی روکش سقف
بنظرم ازش صرفنظر کنین حتی اگر موتورش مثل ساعت کار میکینه ! یا مایلج نسبتا کمی داره .این ماشین خسته هست و اواخر عمرش.

* روی روکش صندلیها رو نگاه کنین اگر اثاری از گل و لای یا بقایای ان هست ازش صرفنظر کنین ! این ماشین از داخل سیل بیرون کشیده شده !

هیچکدوم از موارد فوق در کارفکس منعکس نیستن پس بهوش باشید !
پاسخ
(2013-09-01 ساعت 18:18)afshin4749 نوشته:  سلام دوستان خوبم ،
میخواستم بگم ، در صورتی که مشاوره ای در خصوص خرید خودرو لازم داشتید ، من در خدمتتم . دلیل ارسال این پست هم دو مورد بیشتر نیست !!!
1- بنده در یه تعمیرگاه ، بعنوان تکنسین کار میکنم .
2- هفته ای یکبار میرم آکشن ( حراجی ) اتومبیل میخرم .
البته بیشتر اوقات خریدی ندارم ، چون اتومبیل دلخواه گیرم نمیاد . چرا که باید یه طوری خرید کنم که یه دوزار سه سنتی توش باشه !!! Smile . در ضمن به هیچ عنوان در این مورد پیام خصوصی ندین . ممنونم .
موفق باشید.

سلام با توجه به پیشنهادتون میخواستم نظرتون را در موردHyundai Sonata 2008 با مایلج 80000 ایراد ظاهریش هم سوختگی رنگ مشکی زوار در راننده خود ماشین هم رنگش ابی لایت به نقرهای میزنه با قیمت 7000 چی هست؟ ممنون از راهنماییتون
پاسخ
تشکر کنندگان: apoornaki ، taherifar ، alirezanz ، biparva
(2013-09-02 ساعت 14:54)nahid.t نوشته:  
(2013-09-01 ساعت 18:18)afshin4749 نوشته:  

سلام با توجه به پیشنهادتون میخواستم نظرتون را در موردHyundai Sonata 2008 با مایلج 80000 .....................
دوست خوبم ، معیار خرید اتومبیل چیزای خیلی مهمتریه !!! سوختگی نوار در سمت راننده ، ناشی از بودن خودرو در آفتاب ، در ایالتهایی ست که بیشترین میزان ساعات روز نور خورشید تابش داره .و یا اینکه این خودرو دائم در معرض تابش خورشید بوده . بطور کلی اشکال اتومبیلهای آمریکا از این نظر دو چیز هستش .
اونایی که در جنوب هستن ، سوختگی رنگ دارن و ترک داشبورد و اینطور چیزا
اونایی که در شمال هستن ، با وجود عمر کم ، پوسیدگی و زنگ زدگی که گاهاً هم بصورت گسترده ای مشاهده میشه .
اما اینکه بخواید این اتومبیل رو بخرید یا نه ، شرایط این نیست !!! . کارکرد موتور ، کارکرد ترنسمیشن ( گیربکس ) ، کارکرد سیستمهای الکتریکی و سلامت بدنه خودرو از مهمترین مسائل برای تصمیم گیری خرید و یا عدم خرید هستش .
بطور کلی خودروهای کره ای در آمریکا زیاد مشتری ندارن !! . و جدیداً با ارائه خدماتی گسترده و بالا بردن کیفیت ساخت ، بازار آمریکا رو کم کم دارن رونق میدن . البته با توجه به تجربه بنده و داشتن یکیشون ، این خودرو ها بسیار کم مصرف و بدون خرجی هستن . حتی با وجود مایلیج بالا هم گاهاً بدون دردسر کار میکنن . خودروی مد نظر شما سه مدل داره ؛
GLS, SE, Limited که به ترتیب از چپ به راست کیفیت و امکانات رو به بالاست . طبیعتاً قیمتها هم با بالا رفتن کیفیت و امکانات ، متغیره . قیمت خودرو شما با مدل GLS و با شرط کامل بودن و عدم نقص در هر کدوم از سیستمها ، حدود 8000 دلاره .
قیمت مدل SE حدود 9000 دلار با شرایط عالی
قیمت Limited که البته بسیار کامل و با امکاناته ، حدود 11000 دلاره .
تمام این موارد ذکر شده ، در صورتیکه خودرو کاملاً سالم باشه ، صادقه .
اینکه شما بدونید که خودرو سالم هستش یا نه ، اگر تجربه دارید که باید کلی موارد رو چک کنید و اگر تجربه ندارید ، باید به یه دلیرشیپ تخصصی مراجعه و با پرداخت مبلغی ، سلامت و یا عدم سلامت این خودرو رو متوجه بشید . خوشبختانه در آمریکا ، سوابق بسیاری از خودرو ها توسط شرکتهای مختلف و با توجه به وین نامبر ماشین مشخصه . اما خیلی از این اشکالات خودرو در این سوابق هم ثبت نشده . منظور اینه که اگه ماشین مالکی آدم حسابی داشته ، این خودرو در دیلرشیپ خودش دائم سرویسهای مختلف رو مراجعه و انجام و در نهایت ثبت کرده . اما اگر خودرو دست یه آدم یلخی بوده ، شرمنده ، فقط و فقط باید خودرو رو ببرید تا مکانیک تخصصی این خودرو اونو بازدید و صحت و سلامت خودرو رو تایید کنه . در ضمن تایید سلامت و یا عدم سلامت ، بعهده کارشناسه و اگر خلاف آنچه که موجوده رو اظهار کنه ، براش گرون تموم میشه .
از نظر ظاهری ، شاید شما نتونید تشخیص بدین که بدنه خودرو سالمه و یا نه !!! . اما از اونجایی که عمدتاً در آمریکا مسائل صافکاری و نقاشی حرفه ای مثل ایران نداریم ، انجام هر عملی روی بدنه ، کاملاً مشخصه . مگر اینکه این خودرو در یه تعمیرگاه حرفه ای کار روش انجام شده باشه که معمولاً هم به دلیل گرون بودن کسی نمیره ، مگر اینکه بیمه بدنه خیلی عالی داشته باشه . که اکثراً هم ندارن .
از نظر موتور و گیربکس هم چون بنده از نزدیک ندیدم و نمی تونم تست کنم ، بهتره که به همون تعمیرگاه مراجعه کنید . اما قبل از اون سویچ خودرو رو در حالت باز قرار بدین و نگاه کنید که آیا تمام چراغها روشن میشن و بعد از استارت خاموش میشن یا نه !!! چون خیلی ها به علت مشکلات موتور ، چراغ چک رو اصلاً بطور کلی باز میکنن که هیچی مشخص نشه و یا اینکه با دستگاه تست موقتاً خاموشش میکنن . بطور کلی پیشنهاد من به شما دیلرشیپ این خودرو و یا یه مکانیک دیگه ای غیر از دیلرشیپ هستش که حتماً باید زیر و روی ماشین رو چک کنه . موفق باشید .
پاسخ
تشکر کنندگان: pefa ، s.s.h ، nahid.t ، saeed_gh ، iman63ir ، Saeedv13 ، apoornaki ، User ، KIMIA2005 ، el333 ، afs ، amin arefi ، A.R.R ، amir82 ، soli asali ، Rock ، shatsi ، msnfx ، y.n ، alirezanz ، behfaza ، azadeh2014 ، taherifar ، nora-nora ، turadjk ، Hopeman ، Essy




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان