کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
برای من در آمریکا چه شغلی هست؟
(2010-11-08 ساعت 01:21)conquer نوشته:  
(2010-11-07 ساعت 10:40)abe8512000 نوشته:  
(2010-11-07 ساعت 08:14)conquer نوشته:  خوب دوستان خسته نباشید
ببینم اینجا از دوستان و ایرانیهای عزیز کسی پیدا میشه به ما کمک کنه؟
من لوس انجلس کانتی هستم و مهندس کامپیوتر هستم سخت افزار از تهران و از سیسکو هم CCNA دارم. نزدیک 5 سال هم سابفه کار به عنوان IT Manager دارم در سازمانهای بزرگ و شرکت تولیدی. در مورد امنیت اطلاعات ISMS , ISO27001 و ... هم مطالعه داشتم و مدارکی هم از ایران دارم. در راه اندازی سرور و رفه عیب شبکه و شبکه های وایرلس و ... هم تجربه دارم. Help Desk , Customer support اینام که خوب دیگه مشخصه. زیانم هم خوبه دوره Advance رو همینجا گذروندم و زبان فنی هم روونم.
اما برای کار پیدا کردن مشکل دارم! البته مدت زیادی نیست اینجام اما شدیدا به درآمد نیاز دارم چون تنهام و همسرم ایران منتظره تا براش اقدام کنم بیاد و همه زندگی آینده به کارم وابسته هست.
از دوستان میخوام اگه هر کاری مرتبط یا غیر مرتبط در این اطراف سراغ دارند, دریغ نکنند.

دوست عزیز شما شرایط خوبی برای کار دارید یا توجه به مدرک ccna (اگه اکسپایر نشده باشه و بین اللملی باشه )و سابقه کارتون بنابراین فقط یک کم اعتماد به نفس می خواد و جستجو:
شما ابتدا به سایت http://www.indeed.com برو در قسمت what عبارت network را بنویس و همچنین در قسمت where عبارت Los Angeles, CA یا حالا هر جایی که دوست داری را بنویس و اون وقت می بینی یک لیست چند صفخه ای کار در مورد شبکه بهت می ده !
وبعد رزومت را از طریق سایت براشون بفرست تا بهت تلفن بزنن یا ایمیل بدن که از چند هفته تا چند ماه (بسته به شرایط) طول می کشه!
برای مثال :
http://www.indeed.com/jobs?q=Network+&l=...eles%2C+CA

البته شما می تونی همچنین به سایت محلی http://www.losangelesrecruiter.com که مخصوص کاریابی در لوس انجلس هم است بری!

توجه شود در مورد جستجو از طریق این سایت ها نوشتن رزومه ی خوب و حرفه ای و استاندارد و داشتن معرف یا رفرنس نیز علاوه بر تخصص بسیار موثر است

آقا خیلی ممنون وقت گذاشتی
خوب من خودم کامپیوتری هستم و تقریباً شاید 200 تا سایتی عضوم و تو این کار استاد شدیم. سایت دومی رو نمیدونستم که یاد گرفتم! Smile
برای آموزش دیگران هم بگم . رزومه خیلی مهمه پول بدین براتون مینویسن ولی چون من نداشتم خودم روش کار کردم که خیلی هم وقت برد.
امااااااا این قضیه ارتباطات و معرف اینجا هم نقش اساسی داره.
مثلا من که کسی رو ندارم و نمیشناسم و دوستی هم ندارم (البته امیدوارم از این طریق پیدا کنم) معرف و رفرنس ندارم. تا حالا چند تا مصاحبه هم رفتم ولی بعد که میبینن سابقه کار اینجا ندارم و رفرنس و معرف هم ندارم به مرحله بعد نمیرسه Sad حالا دنبال job agency ها میگردم برم صحبت کنم.
دوستانی که هنر نوشتن دارند در این زمینه اطلاعات مفید به دیگران منتقل کنند Smile
باز ممنون میشم دوستان کمک فکری بدن ..حالا جنسی و مالی هم قبول میکنیم Smile

-----
دو نکته کلی برای دوستانی که تازه از ایران به آمریکا می روند و دنبال کار می روند و سابقه کار اولیه در آمریکا ندارند و همچنین معرف هم اونجا ندارن:
1- این افراد باید هنگام ارسال رزومه یک نامه تحت عنوان Cover letter همراه با رزومه خود نیز به شرکت صاحب کار بفرستن و در آن توضیح بدهند که تازه از خارج از آمریکا اومده اند و به همین دلیل سابقه کار داخلی و معرف ندارند و سپس تمام نقاط قوت خود که در ارتباط با وظایف خواسته شده از طرف شرکت است نیز به صورت خوب(دهن پرکن) شرح بدهند!

2- سعی کنید از طریق دوست و آشنا در آمریکا یک معرف متخصص در زمینه کاریتون پیدا کنید و اگه نشد یک معرف غیر مرتبط با رشته که یک پست مهم در یک شرکت در آمریکا هم دارد معرفی کنید خیلی خوب است تا شما را از نظر اخلاقی حداقل تایید کند!
البته اگه در نهایت نتونستید این کار هم بکنید سعی کنید حداقل یک معرف با رتبه کاری بالا و مسلط به انگلیسی در ایران پیدا کنید و شماره تلفن و ایمیل و مشخصاتش را بدید تا در صورت لزوم باش تماس بگیرن!

البته این نکته هم یادآور بشم که هر در درجه اول در مصاحبه کاری تخصص و روابط اجتماعی مهم است و بعد مسائلی مانند رفرانس و سابقه کار داخلی، پس سعی کنید در مصاحبه سوالات تخصصی را علمی و حساب شده پاسخ بدهید و همچنین قبل از مصاحبه سوالات عمومی مصاحبه را نیز از اینترنت دانلود کنید و جواب هایی براش آماده کنید تا تو مصاحبه دیگه نخواهید روش فکر کنید !

به نظر من اگه تو مصاحبه تخصص و روابط اجتماعی خوبی ارائه بدید دیگه کاری به مسائل دیگه ندارند و قبولتون می کنند!!!Smile
----------
به امید ایرانی آباد برای فرزندانمان(برای خودمان که باید بیخیالش بشیم)
پاسخ
دوستان من دنبال یک کار کارگری میگردم .چرا بهم زنگ نمیزنند.چکار کنم؟زبانم هم فعلا خوب نیست.کمک کنید لطفا
من ایرواین هستم
خانه دوست کجاست...
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref
abe8512000 عزیز ممنون که اینقدر قشنگ جواب بچه ها رو میدی .شغل من هم نقشه کشی صنعتی هست .با AUTOCAD کار میکنم . جوشکاری هم بلدم مدرک فنی حرفه ای دارم . فکر میکنی کدوم ایالت برام بهتر باشه . خودم یه سرچی کردم ایالت کالیفرنیا و تگزاس بیشتر درخواست داشت . فکر میکنی چه نرم افزارهایی بیشتر کاربرد داره . و خودم بیشتر دوست دارم برم شمال کالیفرنیا.
سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان: abe8512000 ، maaref ، SH1A2R3 ، mohajert
(2010-11-08 ساعت 11:47)soroush2031 نوشته:  دوستان من دنبال یک کار کارگری میگردم .چرا بهم زنگ نمیزنند.چکار کنم؟زبانم هم فعلا خوب نیست.کمک کنید لطفا
من ایرواین هستم

دوست عزیز شما برای پیدا کردن یک کار کارگری باید ابتدا یک ایرانی با سابقه (ایرانی که حداقل 10 سال در آمریکا زندگی می کنه) رو پیدا کنی و بعد ازش در مورد پیدا کردن کار کارگری مانند پیدا کردن کار در کارگاه ، رستوران، انبار،...کمک بخواهی که اگه طرف زرنگ باشه می تونه در کمتر از 1 ماه در یک ایالت خوب برای این جور کارها مانند تگزاس برات کار پیدا کنه مثلا شهر Houston تگزاس برای این جور کارها خوب هست و جو نژاد پرستانه کمتری داره!
----------
به امید ایرانی آباد برای فرزندانمان(برای خودمان که باید بیخیالش بشیم)
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، mh12345 ، maaref ، SH1A2R3 ، pedar ، pariya2 ، SEPIDEHHHH ، amir0_0amir ، mohamad92 ، kaziar
(2010-11-08 ساعت 14:41)AmericanHamid نوشته:  abe8512000 عزیز ممنون که اینقدر قشنگ جواب بچه ها رو میدی .شغل من هم نقشه کشی صنعتی هست .با AUTOCAD کار میکنم . جوشکاری هم بلدم مدرک فنی حرفه ای دارم . فکر میکنی کدوم ایالت برام بهتر باشه . خودم یه سرچی کردم ایالت کالیفرنیا و تگزاس بیشتر درخواست داشت . فکر میکنی چه نرم افزارهایی بیشتر کاربرد داره . و خودم بیشتر دوست دارم برم شمال کالیفرنیا.
سپاس

خواهش می کنم این وظیفه من است هر چند که من تو این سایت تازه وارد هستم و کسی را نمی شناسم ولی همیشه چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی کمک کردن را وظیفه خودم می دانم نه فقط یک عمل برای ثواب بردن!

اگر شما سابقه کار بالا داری و زبانت خیلی خوبه و واقعا خودت رو در رقابت با دیگر هم رشته هایی خودت می دونی برو کالیفرنیا، ولی اگه خودت رو خیلی عالی و برتر در مقابل دیگر متخصصان متقاضی کار در آمریکا نمی دونی برو تگزاس، بهر حال رقابت بر سر گرفتن کار در کالیفرنیا بالا است و تنها کسانی که قوی هستند موفق می شوند!!!

هر چه بر نرم افزارهای مرتبط بیشتری مانند solidworks
Mechanical desktop، catiaتسلط داشته باشی بهتره و اگر بتونی در مصاحبه نمونه کار ارائه بدی و در Cover letter خودت هم به آنها اشاره کنی بهتر می تونی کار گیر بیاری!

----------
به امید ایرانی آباد برای فرزندانمان(برای خودمان که باید بیخیالش بشیم)
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، AmericanHamid ، mh12345 ، bahraam ، maaref ، SH1A2R3 ، Azi b ، pariya2 ، SEPIDEHHHH ، mari200
(2010-11-07 ساعت 20:50)rahbar نوشته:  با سلام، برای لیسانس زبان با ۱۰ سال سابقه بازرگانی خارجی‌ و فورiردری چه درامد یا شغلی‌ براش پیش بینی‌ میکنید؟

شما با تخصص بازرگانی اگه زرنگ باشی می تونی کار پیدا کنی و می توانید در انواع گرایش های مختلف این رشته بسته به سابقه کاریتون می تونید برای کار اپلای کنید

حقوق برای کارشناسان این رشته بین محدوده 60 تا 100 است و برای مدیران این بخش از 100 به بالا (حتی در برخی موارد به بالاتر از 200 تا) هم می رسه
----------
به امید ایرانی آباد برای فرزندانمان(برای خودمان که باید بیخیالش بشیم)
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، rahbar ، mh12345 ، maaref ، SH1A2R3 ، pariya2 ، SEPIDEHHHH
با سلام
دوستان من فوق لیسانس عمران هستم. امروز که داشتم همینجوری کار سرچ می کردم به یک نکته بسیار دلنشین رسیدم و اون اینکه برای اینکه در رشته خودم کار کنم اولا باید مدرک من رو یک جایی (ABET) که نمی دونم کجاست تایید کنه و ثانیا من با توجه به تخصصم باید یک امتحان بدم و اگر قبول شدم می تونم کار تخصصی بکنم.
حالا دو تا راه برای خودم پیشنهاد می کنم:
1- برم پذیرش PHD بگیرم و اولا یک دکترا بگیرم به این ترتیب مدرک لیسانس و فوق لیسانس من زیر سایه مدرک phd نیاز به تایید شدن ندارند و من از یک مرحله از کار راحت می شم و بعدش دنبال کار بگردم. بدی این کار هم این هستش که اونوقت کمی با مشکل مالی مواجه می شیم و من و آقای همسر اصولا در خرج کردن دستمون به کم نمی ره و ممکن هستش که افسرده بشیم
2- برم بشینم کتابهای زبان اصلی رشته خودم رو بذارم جلوم و برای امتحان اونجا آماده بشم که برم امتحان بدم و کار کنم. بدی این کار هم اینه که من که این وقت رو میذارم و درس میخونم هیچ امتیازی از نظر تحصیلات نداره. یعنی میتونستم این وقت رو بذارم و GRE بگیرم و خانم دکتر هم بشم و در طی دوره تحصیل با اصول درسها هم آشنا بشم و امتحان مربوط به کارم رو هم راحت پاس کنم و کار بکنم. تنها خوبی این کار اینه که از نظر مالی کمتر دچار مشکل می شیم.
در ضمن یکهو فکر نکنید که نفس من از جای گرم بلند می شه ها! من خودم رو برای ظرف شستن هم آماده کرده ام. اما توصیه خیلی ها این بوده که اینجا برای انجام دادن هر کاری، موقعیت مناسب وجود نداره و بهتره که از همون اول بریم پی کاری که توش واردیم و تخصص داریم.
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، SH1A2R3 ، pedar ، pariya2 ، ملیحه مجید
(2010-11-08 ساعت 21:55)یاشار و ماری نوشته:  با سلام
دوستان من فوق لیسانس عمران هستم. امروز که داشتم همینجوری کار سرچ می کردم به یک نکته بسیار دلنشین رسیدم و اون اینکه برای اینکه در رشته خودم کار کنم اولا باید مدرک من رو یک جایی (ABET) که نمی دونم کجاست تایید کنه و ثانیا من با توجه به تخصصم باید یک امتحان بدم و اگر قبول شدم می تونم کار تخصصی بکنم.
حالا دو تا راه برای خودم پیشنهاد می کنم:
1- برم پذیرش PHD بگیرم و اولا یک دکترا بگیرم به این ترتیب مدرک لیسانس و فوق لیسانس من زیر سایه مدرک phd نیاز به تایید شدن ندارند و من از یک مرحله از کار راحت می شم و بعدش دنبال کار بگردم. بدی این کار هم این هستش که اونوقت کمی با مشکل مالی مواجه می شیم و من و آقای همسر اصولا در خرج کردن دستمون به کم نمی ره و ممکن هستش که افسرده بشیم
2- برم بشینم کتابهای زبان اصلی رشته خودم رو بذارم جلوم و برای امتحان اونجا آماده بشم که برم امتحان بدم و کار کنم. بدی این کار هم اینه که من که این وقت رو میذارم و درس میخونم هیچ امتیازی از نظر تحصیلات نداره. یعنی میتونستم این وقت رو بذارم و GRE بگیرم و خانم دکتر هم بشم و در طی دوره تحصیل با اصول درسها هم آشنا بشم و امتحان مربوط به کارم رو هم راحت پاس کنم و کار بکنم. تنها خوبی این کار اینه که از نظر مالی کمتر دچار مشکل می شیم.
در ضمن یکهو فکر نکنید که نفس من از جای گرم بلند می شه ها! من خودم رو برای ظرف شستن هم آماده کرده ام. اما توصیه خیلی ها این بوده که اینجا برای انجام دادن هر کاری، موقعیت مناسب وجود نداره و بهتره که از همون اول بریم پی کاری که توش واردیم و تخصص داریم.


به نظر من اگه فکر می کنی بعد از تایید مدرکت حتما کار پیدا می کنی برو دنبال راه دوم ولی اگه می بینی پیدا کردن کار برات ریسکش بالا است راه اول خوبه چون به هر حال الان وضعیت کار تو آمریکا خوب نیست و شاید بعد از فارغ تحصیلی بهتر بشه(البته شاید!خدا داند)

یک پند دوستانه به شما خواهر عزیز : تو آمریکا و در اول زندگی به هیچ وجع ول خرجی نکنید فقط در حد نیاز خرج کنید !به هر حال ریسکش بالاست(خودتان در آینده متوجه خواهید شد)
----------
به امید ایرانی آباد برای فرزندانمان(برای خودمان که باید بیخیالش بشیم)
پاسخ
(2010-11-08 ساعت 22:11)abe8512000 نوشته:  
(2010-11-08 ساعت 21:55)یاشار و ماری نوشته:  با سلام
دوستان من فوق لیسانس عمران هستم. امروز که داشتم همینجوری کار سرچ می کردم به یک نکته بسیار دلنشین رسیدم و اون اینکه برای اینکه در رشته خودم کار کنم اولا باید مدرک من رو یک جایی (ABET) که نمی دونم کجاست تایید کنه و ثانیا من با توجه به تخصصم باید یک امتحان بدم و اگر قبول شدم می تونم کار تخصصی بکنم.
حالا دو تا راه برای خودم پیشنهاد می کنم:
1- برم پذیرش PHD بگیرم و اولا یک دکترا بگیرم به این ترتیب مدرک لیسانس و فوق لیسانس من زیر سایه مدرک phd نیاز به تایید شدن ندارند و من از یک مرحله از کار راحت می شم و بعدش دنبال کار بگردم. بدی این کار هم این هستش که اونوقت کمی با مشکل مالی مواجه می شیم و من و آقای همسر اصولا در خرج کردن دستمون به کم نمی ره و ممکن هستش که افسرده بشیم
2- برم بشینم کتابهای زبان اصلی رشته خودم رو بذارم جلوم و برای امتحان اونجا آماده بشم که برم امتحان بدم و کار کنم. بدی این کار هم اینه که من که این وقت رو میذارم و درس میخونم هیچ امتیازی از نظر تحصیلات نداره. یعنی میتونستم این وقت رو بذارم و GRE بگیرم و خانم دکتر هم بشم و در طی دوره تحصیل با اصول درسها هم آشنا بشم و امتحان مربوط به کارم رو هم راحت پاس کنم و کار بکنم. تنها خوبی این کار اینه که از نظر مالی کمتر دچار مشکل می شیم.
در ضمن یکهو فکر نکنید که نفس من از جای گرم بلند می شه ها! من خودم رو برای ظرف شستن هم آماده کرده ام. اما توصیه خیلی ها این بوده که اینجا برای انجام دادن هر کاری، موقعیت مناسب وجود نداره و بهتره که از همون اول بریم پی کاری که توش واردیم و تخصص داریم.


به نظر من اگه فکر می کنی بعد از تایید مدرکت حتما کار پیدا می کنی برو دنبال راه دوم ولی اگه می بینی پیدا کردن کار برات ریسکش بالا است راه اول خوبه چون به هر حال الان وضعیت کار تو آمریکا خوب نیست و شاید بعد از فارغ تحصیلی بهتر بشه(البته شاید!خدا داند)

یک پند دوستانه به شما خواهر عزیز : تو آمریکا و در اول زندگی به هیچ وجع ول خرجی نکنید فقط در حد نیاز خرج کنید !به هر حال ریسکش بالاست(خودتان در آینده متوجه خواهید شد)

مرسی abe8512000 عزیز از راهنمایی خوبتون.
باور کنید من از اول زندگی مشترک (یک سال و خورده ای) هستش که همش در حد نیاز خرج می کنم چونکه ذاتا شرایط زندگیمون طوریه که همش می گیم کمی شرایطمون stable بشه بعدا این رو میخریم. خونه میخریم بعدا فلان چیز میگیریم. فکر می کنم هم تا آخر عمرم هم همین روال ادامه داشته باشهCool
آخه یکی نبود به من بگه تحصیلات و شعور و اخلاق کیلویی چنده برو یه پسر پولدار پیدا کن!!! (شوخی بود ها! ما مخلص آقا یاشار هم هستیم)
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
یک مسئله که دوستان در سوال هاشون پرسیده بودن مسله سطح حقوق و درآمد برای مشاغل بود که من یک توضیح خوب و مفصل در تاپیک "درخواست راهنمایی: سطح درآمد شغل ها در آمریکا" و در لینک زیر گذاشتم که می تونید ببینید:

http://mohajersara.com/showthread.php?ti...6#pid84566

که البته یک کپی از پست را من باب احتیاط این جا می گزارم:

----------------
بنده در این جا تصمیم دارم در مورد محاسبه سطح تقریبی درآمد حاصل از مشاغل 2 منبع خوب و معتبر معرفی کنم:

1-سایت http://www.payscale.com/salary-calculator : این سایت یک سایت تخصصی محاسبه حقوق است که دو بخش محاسبه اولیه و محاسبه تخصصی دارد:
الف- محاسبه اولیه به کمک بخش وسط صفحه انجام می شود
ب- بخش محاسبه تخصصی از طریق بخش Get a Free Salary Report و زدن دکمه start survey انجام می گیرد، البته در برخی موارد باید در سایت
عضو بشین (رایگان است) سپس سایت از شما اطلاعات فراوانی از جمله فیلد های تخصصی، مدت سابقه کار، محلی که می خواهید درآمد شغل در اونجا را بدونید، و..... را می گیرد و سپس حداقل،میانگین،و حداکثر سقف حقوق و درآمد رشته کاری را با توجه به ایالت و حتی شهر مورد نظر را به شما می دهد(توجه در مورد شرایط خارج از آمریکا نیز جواب می دهد)

2- سایت http://jobs.aol.com/salaries:
این سایت شبیه سایت بالا است ولی ساده تر است و کار باش راحتتر است

البته سایت از این موارد زیاد است که فعلا این دوتا خوب به نظرم رسید و گفتم برای هموطنان عزیز بگزارم

توجه: دوستان از این اطلاعات می توانند در مصاحبه ای کاری استفاده کنند مثلا در زمانی که کارفرما پرسید چه حقوقی را در نظر دارید می توانید با استناد به این آمار جواب بدید
نکته :البته اگه کار اولتون در آمریکا بود شرایط حقوق را open بزارید
---------------------------------------------------
----------
به امید ایرانی آباد برای فرزندانمان(برای خودمان که باید بیخیالش بشیم)
پاسخ
(2010-11-08 ساعت 09:03)abe8512000 نوشته:  
(2010-11-08 ساعت 01:21)conquer نوشته:  
(2010-11-07 ساعت 10:40)abe8512000 نوشته:  
(2010-11-07 ساعت 08:14)conquer نوشته:  خوب دوستان خسته نباشید
ببینم اینجا از دوستان و ایرانیهای عزیز کسی پیدا میشه به ما کمک کنه؟
من لوس انجلس کانتی هستم و مهندس کامپیوتر هستم سخت افزار از تهران و از سیسکو هم CCNA دارم. نزدیک 5 سال هم سابفه کار به عنوان IT Manager دارم در سازمانهای بزرگ و شرکت تولیدی. در مورد امنیت اطلاعات ISMS , ISO27001 و ... هم مطالعه داشتم و مدارکی هم از ایران دارم. در راه اندازی سرور و رفه عیب شبکه و شبکه های وایرلس و ... هم تجربه دارم. Help Desk , Customer support اینام که خوب دیگه مشخصه. زیانم هم خوبه دوره Advance رو همینجا گذروندم و زبان فنی هم روونم.
اما برای کار پیدا کردن مشکل دارم! البته مدت زیادی نیست اینجام اما شدیدا به درآمد نیاز دارم چون تنهام و همسرم ایران منتظره تا براش اقدام کنم بیاد و همه زندگی آینده به کارم وابسته هست.
از دوستان میخوام اگه هر کاری مرتبط یا غیر مرتبط در این اطراف سراغ دارند, دریغ نکنند.

دوست عزیز شما شرایط خوبی برای کار دارید یا توجه به مدرک ccna (اگه اکسپایر نشده باشه و بین اللملی باشه )و سابقه کارتون بنابراین فقط یک کم اعتماد به نفس می خواد و جستجو:
شما ابتدا به سایت http://www.indeed.com برو در قسمت what عبارت network را بنویس و همچنین در قسمت where عبارت Los Angeles, CA یا حالا هر جایی که دوست داری را بنویس و اون وقت می بینی یک لیست چند صفخه ای کار در مورد شبکه بهت می ده !
وبعد رزومت را از طریق سایت براشون بفرست تا بهت تلفن بزنن یا ایمیل بدن که از چند هفته تا چند ماه (بسته به شرایط) طول می کشه!
برای مثال :
http://www.indeed.com/jobs?q=Network+&l=...eles%2C+CA

البته شما می تونی همچنین به سایت محلی http://www.losangelesrecruiter.com که مخصوص کاریابی در لوس انجلس هم است بری!

توجه شود در مورد جستجو از طریق این سایت ها نوشتن رزومه ی خوب و حرفه ای و استاندارد و داشتن معرف یا رفرنس نیز علاوه بر تخصص بسیار موثر است

آقا خیلی ممنون وقت گذاشتی
خوب من خودم کامپیوتری هستم و تقریباً شاید 200 تا سایتی عضوم و تو این کار استاد شدیم. سایت دومی رو نمیدونستم که یاد گرفتم! Smile
برای آموزش دیگران هم بگم . رزومه خیلی مهمه پول بدین براتون مینویسن ولی چون من نداشتم خودم روش کار کردم که خیلی هم وقت برد.
امااااااا این قضیه ارتباطات و معرف اینجا هم نقش اساسی داره.
مثلا من که کسی رو ندارم و نمیشناسم و دوستی هم ندارم (البته امیدوارم از این طریق پیدا کنم) معرف و رفرنس ندارم. تا حالا چند تا مصاحبه هم رفتم ولی بعد که میبینن سابقه کار اینجا ندارم و رفرنس و معرف هم ندارم به مرحله بعد نمیرسه Sad حالا دنبال job agency ها میگردم برم صحبت کنم.
دوستانی که هنر نوشتن دارند در این زمینه اطلاعات مفید به دیگران منتقل کنند Smile
باز ممنون میشم دوستان کمک فکری بدن ..حالا جنسی و مالی هم قبول میکنیم Smile

-----
دو نکته کلی برای دوستانی که تازه از ایران به آمریکا می روند و دنبال کار می روند و سابقه کار اولیه در آمریکا ندارند و همچنین معرف هم اونجا ندارن:
1- این افراد باید هنگام ارسال رزومه یک نامه تحت عنوان Cover letter همراه با رزومه خود نیز به شرکت صاحب کار بفرستن و در آن توضیح بدهند که تازه از خارج از آمریکا اومده اند و به همین دلیل سابقه کار داخلی و معرف ندارند و سپس تمام نقاط قوت خود که در ارتباط با وظایف خواسته شده از طرف شرکت است نیز به صورت خوب(دهن پرکن) شرح بدهند!

2- سعی کنید از طریق دوست و آشنا در آمریکا یک معرف متخصص در زمینه کاریتون پیدا کنید و اگه نشد یک معرف غیر مرتبط با رشته که یک پست مهم در یک شرکت در آمریکا هم دارد معرفی کنید خیلی خوب است تا شما را از نظر اخلاقی حداقل تایید کند!
البته اگه در نهایت نتونستید این کار هم بکنید سعی کنید حداقل یک معرف با رتبه کاری بالا و مسلط به انگلیسی در ایران پیدا کنید و شماره تلفن و ایمیل و مشخصاتش را بدید تا در صورت لزوم باش تماس بگیرن!

البته این نکته هم یادآور بشم که هر در درجه اول در مصاحبه کاری تخصص و روابط اجتماعی مهم است و بعد مسائلی مانند رفرانس و سابقه کار داخلی، پس سعی کنید در مصاحبه سوالات تخصصی را علمی و حساب شده پاسخ بدهید و همچنین قبل از مصاحبه سوالات عمومی مصاحبه را نیز از اینترنت دانلود کنید و جواب هایی براش آماده کنید تا تو مصاحبه دیگه نخواهید روش فکر کنید !

به نظر من اگه تو مصاحبه تخصص و روابط اجتماعی خوبی ارائه بدید دیگه کاری به مسائل دیگه ندارند و قبولتون می کنند!!!Smile

خوشحالم میبینم بچه های باسواد و مهربون برای دیگران وقت میزارن...
در مورد Cover Letter دیگه تقریبا همه شرکتها میخوان از آدم و نکته اینکه تازه وارد آمریکا شده ایم و کمی در مورد تخصص نوشتن خیلی خوبه ..که کم و بیش نوشتم.
آما در مورد معرف و کسی که بتونه آدم رو معرفی بکنه , خوب بعضی ها مثل من فک و فامیل و دوست آشنا ندارن و تو محیط هم ایرانی اینجا کمه یا به هر
حال پیدا کردن و ارتباط ایجاد کردن با یک نفر (غیر ایرانی) تو یک فروشگاه یا Mall کار راحتی نیست. البته برای من که یه عمری پشت میز و کامپیوتر بودم.
سایت یا community برای ایرانی های این سمت وجود داره ؟ برای پیدا کردن دوست و هم رشته ای و هم محله ای و ...؟
پاسخ
تشکر کنندگان: abe8512000 ، maaref ، SH1A2R3 ، maria2000
سلام ممنون می شم جوابمو بدین اگه اطلاع دارین.برای کاردان عمران اونجا کار هست؟من الان دانشجوی کاردانی به کارشناسیم
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref
سلام دوستان
من می خوام بدونم که مدرک لیسانس مهندسی مکانیک من از دانشگاه سراسری گیلان رو تو آمریکا قبول میکنن واسه کار کردن یا نه؟
ممنون می شم راهنماییم کنید.
به امید موفقیت همه
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، SH1A2R3
(2010-11-12 ساعت 17:38)saman.saman نوشته:  سلام ممنون می شم جوابمو بدین اگه اطلاع دارین.برای کاردان عمران اونجا کار هست؟من الان دانشجوی کاردانی به کارشناسیم

کار هست البته نه خیلی زیاد و تنها کسانی که تخصص کافی دارن کار گیر میارن!
(2010-11-12 ساعت 22:17)hojat_nj نوشته:  سلام دوستان
من می خوام بدونم که مدرک لیسانس مهندسی مکانیک من از دانشگاه سراسری گیلان رو تو آمریکا قبول میکنن واسه کار کردن یا نه؟
ممنون می شم راهنماییم کنید.
به امید موفقیت همه

برای کار کردن(در بیشتر موارد) مشکلی نداره چون تو آمریکا زیاد کاری به محل کسب مدرک ندارن و فقط تخصص براشون مهممه!proficiency

البته اینکه گفتم در بیشتر موارد علتش این است که برای برخی مشاغل تحقیقاتی(مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی) یا برخی مراکز دولتی و نظامی نوع و محل و رنکیگینگ دانشگاه و حتی نام و نمره دروس پاس شده هم براشون مهم است (البته برای مشاغل خیلی حساس یا خیلی رده بالا که البته تعدادشون هم کم است ممکن است اینطور باشه!)



----------
به امید ایرانی آباد برای فرزندانمان(برای خودمان که باید بیخیالش بشیم)
پاسخ
تشکر کنندگان: hojat_nj ، eblam ، yek_mosafer ، mh12345 ، copol_fazaee ، maaref ، behzad7 ، SEPIDEHHHH ، 4ugh
مدرک تحصیلی خیلی هم مهم نیست. فقط کافیه تخصص داشته باشید. اینجا آدمهایی با سن 15 سال دارن برای گوگل و مایکروسافت کار می کنند. اینجا به راحتی می فهمند که چقدر بلد هستید. اینکه یکی مدرک داشته باشه اما کار بلد نباشه به ایران محدود نمیشه. اینجا هم فارغ التحصیل هایی هستند که تو بازار کار جایی براشون نیست. البته من فقط تو محدوده تخصص خودم (نرم افزار) میگم، شاید رشته های دیگه اینطور نباشه. در هر صورت من یک خانمی رو دیدم که UCLA داشم فارغ می شد اما کار خاصی یاد نگرفته بود که تو بازار کار بخوانش.
دوستانی که کارشون نرم افزار هست دقت کنند اگر شهر رو می خوان انتخاب کنن و فرقی براشون نداره بهتره برن سن خوزه. قیمت خونه با لس آنجلس فرق نداره اما فرصت کار زیاده. فکر هم نکنید که اونجا گوگل و مایکروسافت و یاهو و اپل هستند و بس... شرکت های زیادی هستند. برید اونجا اگر کار بلد باشید انگلیسی هم ندونید بهتون کار میدن با حقوق خوب...
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان