کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حرفهای ضد و نقیض در باب مادران!
سلام. اگه ممکنه منو راهنمایی کنین. من اینقدر حرفهای ضد و نقیض شنیدم که گفتم از این سایت که تخصصش همینه بپرسم.
مثلا راسته که میگن تو آمریکا آدمهای بچه دوست و پر بچه هم کم نیستند. و یا تو جاهایی مثل سوئد و آلمان حتی سیاستهای تشویقی در این مورد هم وجود داره؟
از طرفی یه عده ای هم عکس این موضوع رو میگن.
من تحقیق کردم تو اینترنت و دیدم که در بعضی کشورها حتی طرفداران بازگشت به طبیعت که مخالف خیلی از داروهای شیمیایی و مدافع زایمان در خانه و خیلی کارهای عجیب دیگه هستند هم آزادند و این در حالیه که بعضی ها که از اون طرف میان حرف از انواع آزمایشهای ژنتیکی اجباری و حتی سقط اجباری میزنن.
از طرفی میگن که گروههای مدافع حقوق معلولین در کشورهای آزاد وجود داره که طرفدار تساوی آدمهای سالم و بیمار هستند و شعارشون اینه که هر کسی به یک شکلی کامله و هیچ کس ناقص نیست.
و از طرف دیگه اینکه اگه ببینن یک جنین ناقصه ممکنه وادار به سقط کنن حتی اگه مادر اون بچه رو واقعا بخواد. لطفا کسایی که اطلاعات یا تجربه دارن در اختیار بقیه بذارن. مرسی!
(نمی دونم تو قسمت مناسب پست کردم یا نه. ولی سوالم کلی بود و کشور خاصی (مثلا فقط آمریکا یا فقط انگستان در نظرم نبود. برای همین اینجا پست کردم.)
پاسخ
تشکر کنندگان:
بله همه این طرفهایی ! که گفتید هست بسته به اینکه کدام کشور باشد یا حتی در 1 کشور در کدام منطقه و تحت تاثیر چه فرهنگ و اعتقاد و سننی باشد.
در باره جنوب امریکا میدانم که حرف شما در رابطه فرزند درست است اینجا اکثرا بیش از 2 بچه دارند و اصولا امریکا از خیلی از موارد شرایط خاص خودش رو دارد و تافته جدا بافته ای هست.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، maxsoulfly ، نسیما
پس لطفا دوستانی که می دونن در این زمینه راهنمایی کنن. چون من خودم آدمی هستم که جاهایی که جو خانوادگی داره (مثل تگزاس) رو ترجیح می دم. و وقتی خوندم که مثلا خانوم سارا پالین با وجود اینکه می دونست یه بچه سندرم داون تو راه داره اونو نگه داشت و بعد تو مراسم روز جهانی (ملی؟) سندرم داون هم شرکت کرد خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. نمی خوام بحث رو به اون جاها بکشونم و حکم درست یا غلط بدم. فقط این که بدونم کجاها افرادی اینطور فکر می کنن آزادی بیشتری دارن؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-06-29 ساعت 10:32)نسیما نوشته:  مثلا خانوم سارا پالین با وجود اینکه می دونست یه بچه سندرم داون تو راه داره اونو نگه داشت و بعد تو مراسم روز جهانی (ملی؟) سندرم داون هم شرکت کرد

یعنی می دونست که قراره بچه اش یه عمر زجر بکشه اما نگهش داشت؟Sad مگر اینکه آدم به تجسد دوباره ایمان قوی داشته باشه که حاضر شه اینکارو بکنه در غیر اینصورت....
پاسخ
تشکر کنندگان: nastaran86
(2011-06-29 ساعت 10:32)نسیما نوشته:  پس لطفا دوستانی که می دونن در این زمینه راهنمایی کنن. چون من خودم آدمی هستم که جاهایی که جو خانوادگی داره (مثل تگزاس) رو ترجیح می دم. .

ببخشید نسیمای گرامی
من دقیقا متوجه سوالتون نشدم.اینکه می گین زندگی در جایی رو دوست دارین که جو خانوادگی داره هیچ تناقض یا ارتباطی با مواردی که در پست اولتون ذکر کردین نداره.....مثلا اینکه تو کشوری به مردم به خاطر بچه دار شدن امتیازهایی بدن به معنای اینکه اون جامعه خانواده های مستحکم تری داره نیست یا کشوری که تعداد بچه ها تو خونواده زیاده به مفهوم خونواده دوست بودن مردمش نیست....به هر حال بسیاری از مواردی که شما گفتین کاملا شخصیه و هیچ کس هیچ اجبار و تحمیلی براش نداره.مثل زایمان در منزل که کاملا اختیاریه و هر کس مایل به این کار باشه میتونه درخواستش رو داشته باشه.یا اگه یه خونواده 6 تا بچه داشته باشه کسی بهش ایرادی نمی گیره.اما یه سری از موارد مثل تولد بچه ناقص در کشورای مختلف متفاوته.در بیشتر کشورای اروپای غربی و شمالی در صورتیکه نقص عضو جنین تشخیص داده شه و این نقص باعث شه اون انسان در اینده از مسیر یه زندگی عادی خارج شه سقطش می کنن.
پاسخ
تشکر کنندگان: hvm ، maxsoulfly ، frozen mind ، Ali Sepehr ، shamim
(2011-06-30 ساعت 01:01)@SH!M نوشته:  
(2011-06-29 ساعت 10:32)نسیما نوشته:  پس لطفا دوستانی که می دونن در این زمینه راهنمایی کنن. چون من خودم آدمی هستم که جاهایی که جو خانوادگی داره (مثل تگزاس) رو ترجیح می دم. .

در بیشتر کشورای اروپای غربی و شمالی در صورتیکه نقص عضو جنین تشخیص داده شه و این نقص باعث شه اون انسان در اینده از مسیر یه زندگی عادی خارج شه سقطش می کنن.

یعنی اجباری سقطش می کنن یا فقط اجازه سقط می دن؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
کسی که می خواد بچه ناقص جسمی یا ذهنی یا با هر اختلال دیگری را نگه دارد و سقطش نکند.. اول لطفا برود مراکز نگهداری این کودکان را در هر مملکتی زندگی می کند ببیند . دوم اینکه لطفا کند برود چند روز با اجازه خانواده هایی که این کودکان را دارند در خانه ی انها با انان زندگی کند . سوم حساب مالی خودش را چه الان و چه در سی - چهل سال اینده یک برآورد بکند . بعد کودک را بدنیا اورد. این شخص که اقدام به نگهداری کودک ناقص می کند باید یک برنامه ریزی حداقل پنجاه ساله از خودش و امکانات کشورش داشته باشد. اگر توانست این برنامه ریزی را به خوبی با احتمال هشتاد درصد موفقیت ارزیابی کند . در این صورت می تواند در مورد نگهداری یا سقط جنین اش فکر کند. من نمی دانم چرا بعضی افراد فکر می کنند نگهداشتن کودک متفاوت همانند کودک عادی است.برای کودک عادی برنامه ریزی سال به سال موفقیت امیز است ولی برای داشتن کودک متفاوت بدون برنامه ریزی چندین دهه یا حتی تا اخر عمر کودک کار احمقانه ای است . حالا والدینش هر کسی که می خواهد باشد و در هر کشوری زندگی می کنند تفاوتی ندارد برنامه ی منطقی همین است. کودک مشکل دار هزینه های سنگین مالی و عاطفی از بدو تولد تا اخر عمرش دارد. اگر میلیادر نیستید لطفا اجازه دهید بدنیا نیاید . چنانچه دولتی اجازه سقط ندهد والدین هم میلیادرنباشند . خودشان با گرفتن وکیل سعی در گرفتن اجازه بکنند..
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsoulfly ، soniarazmi ، shahrzad_a
(2011-06-30 ساعت 01:23)shahrzad_a نوشته:  یعنی اجباری سقطش می کنن یا فقط اجازه سقط می دن؟

شاید بهتر باشه که بگیم ترغیب به سقطش می کنن.به این صورت که بعد از تشخیص نقص جنین با مشاوره و کلاسهای آموزشی و با ارائه یه دورنما از زندگی اینده بچه ،به پدر و مادر کمک می کنن که راحت تر تصمیم منطقی بگیرن .طبق امار 65 درصد زنان بعد از سقط مدعی شدن که مجبور به این کار شدن.یعنی در واقع فقط 35 درصد مادران بدون مشاوره پزشکان با میل باطنی خودشون سقط رو انتخاب کردن.با این حال چون تولد یه بچه با یه سری ناتوانایی برای دولت هزینه و مسئولیت بیشتری داره پزشکان تمام تلاششون رو می کنن که مادر بچه رو سقط کنه اما مسلما بدون رضایت مادر این کار انجام نمیشه.در هر حال نظر من اینه حالا که علم تا این اندازه پیشرفت کرده که میتونه بیماری یه انسان رو قبل از تولد تشخیص بده و از اونجایی که پدر و مادر مسئول به دنیا اوردن اون بچه هستن چرا نباید از تولد انسانی که نمی تونه یه زندگی عادی داشته باشه جلوگیری کنن؟من بعید می دونم این بچه ها در دوران بزرگسالی از این تصمیم پدر و مادرشون راضی باشن

75 درصد مردم انگلیس موافق سقط جنین های ناقص هستن!

این لینک هم طبق جدول بندی مشخص میکنه تو هر کشوری سقط جنین با چه دلایلی مجازه.جالبه بعضی از کشورا حتی برای حفظ سلامت مادر هم سقط رو مجاز نمیدونن یعنی مادر اگه بمیره بچه رو باید به دنیا بیاره...خیلی خنده داره.نهایت احترام و ارزش برای یه زن باردار
http://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_law
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsoulfly ، ParsTrader ، Ali Sepehr ، viking ، shahrzad_a




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان