کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گرفتن اقامت ترکیه
(2012-02-12 ساعت 18:47)mooj نوشته:  سلام دوستانSmile
یه سوال؟
من یه فامیل دارم که شهروند ترکیه هستش.
من خودمم آذری هستم.اگه بخواییم یه شرکت تو ترکیه ثبت کنیم که نصف سهامش مال اون باشه و نصفش مال من، تو وضعیت من مثل داشتن اجازه کار تو همون شرکت توفیری می کنه یا نه؟ واقعا هم مییخواییم کار کنیم.
با تشکرWink

سلام دوست عزیز
داشتن شریک ترک در روند اقامتی و اجازه کار شما تاثیری ندارد.
شما می توانید با ثبت شرکت که 100% سهام شرکت متعلق به خودتان ( با شریک ایرانی ) می باشد اقدام به فعالیت و در خواست اجازه کار و اقامت نمائید .
پاسخ
تشکر کنندگان: mooj
ببخشيد سوال دارم
1- الان يك لير چقدر شده؟
2- به نظر شما بهتره اينجا پول تبديل كنم براي لير بگيرم يا در تركيه ؟ كدام سودتره؟
3- موبايل ايرانسل يا همراه اول بخوام ببرم تركيه كه همه دوستام بهم اسمس بزنن آيا بفهمن در تركيه هستم ؟ همراه اول يا ايرانسل؟
4- ببخشيد سايت اجاره خونه در استانبول برام پيدا كنيد يك دنيا ممنون ميشوم
5- من توريستي هستم آيا بهم اجاره خونه اجازه ميدن يا نه؟
مرسييييييييييييييييييييي 5 تا سوال دادم جوابم بدهيد ممنون ميشوم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
اگر از طریق دوره تامر وارد ترکیه بشیم و برای اقامت بعد از ثبت نام به پلیس مهاجرت بریم ، اقامتی که صادر میشه چند وقته هست ؟

آیا قابلیت تمدید دارد تا زمانی که در دوره شرکت می کنیم ؟

در طول مدت اقامت اجازه کار وجود داره یا میشه درخواست اجازه کار کرد ؟

در صورتی که تو مدت اقامت اقدام به ثبت شرکت کنیم میشه از داخل خود ترکیه کارهای اقامتی رو دنبال کرد ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: سمبل
سلام من دانشجوی داروسازی هستم در ایران و دانشگاه شهید بهشتی درس می خونم. می خواستم بپرسم که با مدرکم اجازه ی گرفتن دارو خونه رو بهم می دن تو ترکیه یا نه؟ و این که اگر بخوام با شوهرم اونجا زندگی کنم اقامت بهمون می دن یا نه؟ شوهرم شغل آزاد داره و ما خودمون ترک هستیم
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
عرض ادب
دوستان من قبلا فکر میکردم گرفتن ویزای اقامت تو ترکیه خیلی راحتتر از این حرفا باشه اما ظاهرا کلی دنگ و فنگ داره... میگم همین جا بمونیم بهتر نیست؟ خدا رو شکر خدا ما رو بالاخره یه جا متولد کرد اونم بدون ویزا بدون زبان و بدون حساب بانکی .
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-04-25 ساعت 21:03)سمبل نوشته:  عرض ادب
دوستان من قبلا فکر میکردم گرفتن ویزای اقامت تو ترکیه خیلی راحتتر از این حرفا باشه اما ظاهرا کلی دنگ و فنگ داره... میگم همین جا بمونیم بهتر نیست؟ خدا رو شکر خدا ما رو بالاخره یه جا متولد کرد اونم بدون ویزا بدون زبان و بدون حساب بانکی .

سمبل عزیز
متاسفانه ترکیه کشور مهاجرپذیر نیست و بیشتر مهاجر فرست هست به اروپا.
استثنائا در سواحل جنوبی اون به اروپایی ها و آمریکایی ها با شرایط راحت اجازه خرید ملک داده میشه به شرطی که در کشور اونا هم ترکیه ای ها امکان خرید ملک داشته باشن. همین!
بهترین راه گرفتن اقامت ترکیه ادامه تحصیل و بعد پیدا کردن کار در حین تحصیل هست یا احیانا ازدواج که اونم موردی یک در میلیون هست و قابل برنامه ریزی نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: سمبل
با سلام من قبلا ایمیل فرستادم ولی جوابی داده نشد من میخواهم برای تحصیل به ترکیه بروم و میخواهم خودم در اموزشگاه زبان ترکی تومر ثبت نام کنم ایا میشود از ایران کار ثبت نام را انجام دهم یا باید حتما بروم ترکیه؟ اگر از ایران میتوانم ثبت نام کنم می خواهم بدانم چطور این کار را انجام دهم چطور میتوانم با اموزشگاه زبان تومر در انکارا تماس بگیرم با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: سمبل
(2012-05-01 ساعت 00:18)گلناز نوشته:  با سلام من قبلا ایمیل فرستادم ولی جوابی داده نشد من میخواهم برای تحصیل به ترکیه بروم و میخواهم خودم در اموزشگاه زبان ترکی تومر ثبت نام کنم ایا میشود از ایران کار ثبت نام را انجام دهم یا باید حتما بروم ترکیه؟ اگر از ایران میتوانم ثبت نام کنم می خواهم بدانم چطور این کار را انجام دهم چطور میتوانم با اموزشگاه زبان تومر در انکارا تماس بگیرم با تشکر

سلام،

بله از داخل ایران میتونید برای آزمون تامر ثبت نام کنید که برگزار کننده کلاس ها و امتحاناتش دانشگاه آنکارا هست که تو جاهاش مختلف مثل آنکارا ، استانبول و شهر های دیگه مرکز داره...

www.tomer.ankara.edu.tr

باید به لینک بالا برید فرم ثبت نام رو دانلود کنید پر کنید اسکن کنید و به ایمیلی که داده بفرستید اونا در جواب قبول میکنن و باید ۵۰۰ دلار واریز کنید تا نامه به شما بدن برای سفارت برای ویزا
پاسخ
تشکر کنندگان:
برای ادامه تحصیل تو دانشگاه های ترکیه هم باید پیش دانشگاهی ایران رو داشت یا با دیپلم میشه اقدام کرد؟
...
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-05-01 ساعت 14:28)Yashar1989 نوشته:  برای ادامه تحصیل تو دانشگاه های ترکیه هم باید پیش دانشگاهی ایران رو داشت یا با دیپلم میشه اقدام کرد؟

شما باید دانشگاهی که میخواید در اون درس بخونید به سایتش مراجعه کنید و برای آزمون ورودی اون دانشگاه ثبت نام کنید مثل Marmara University بعد از شرکت در ازمون میتونید اگر حد نصاب رو داشته باشید از رشته های موجود انتخاب رشته کنید ... بعضی دانشگاه ها هم با نمره دیپلم همراه پیش دانشگاهی ثبت نام انجام میدن.
پاسخ
تشکر کنندگان: Yashar1989
با سلام خدمت دوستان خواستم بدونم برای راه اندازی یک تولیدی پوشاک چه مقدار سرمایه نیاز هست و ایا بازار خوبی داره یا نه . با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام می‌خواستم بدونم درمورد دانشگاه‌های بدون کنکور ترکیه کسی‌ اطلاعات داره ؟ یعنی‌ فقط با شرط معدل می‌شه واسه پزشکی‌ اقدام کرد ؟ مثلا این یکی‌ از لینک ها http://www.istgaha.com
پاسخ
تشکر کنندگان:
چگونه سریعا کار پیدا کنیم
پاسخ
تشکر کنندگان:
با عرض سلام خدمت دوستان
برای اینکه وارد بحث شوم بایستی چند نکته و بهتر بگویم چند تجربه را در مورد ترکیه عرض میکنم:
1- اصولا ترکها اجازه کار کردن به هیچ فرد خارجی را نمی دهند (شاید ظاهرا اینگونه نباشد) ولی متاسفانه اینطور است و فقط مایلند محصولاتشان جهت فروش در دیگر کشورها تجارت گردد.
حتی اگر شما محصول یا خدمات ارزانتر و با کیفیت تر ارایه نمایید آنها از محصول و خدمات خودشان استفاده می کنند.
2- هرکسی که ادعا دریافت اجازه کار در ترکیه می کند یا دروغگو است و یا برای کارهای خاصی می تواند این اجازه را بگیرد.(لطفا دقت کنید)
3-برای اقامت نیازی به دریافت آن توسط دیگران نیست و شما در صورت نیاز به اقامت توریستی (مثلا اگر نیاز به کار ندارید و فقط می خواهید در ترکیه زندگی کنید ) می توانید پس از ورود به ترکیه 3 ماه بدون ویزا در ترکیه بمانید .
پس از گذشت حدود 85 روز با مراجعه به سایت
https://e-randevu.iem.gov.tr/yabancilar/islem_sec.aspx
و دریافت زمان ملاقات درخواست ویزای شش ماهه نمایید
از تاریخ ثبت در این سایت شش ماه شما شروع می شود و در زمان ملاقات بایستی با مدارک مورد نیاز به اداره مدیریت امنیت (واقع در خیابان فاتح) مراجعه کنید . (هزینه ها در سایت مشخص می باشد)
به جای ثبت در سایت این کار بصورت حضوری در آن اداره انجام می گردد.
بهتر است مراجعه نمایید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید با ایمیل بنده تماس داشته باشید
ogey1358@yahoo.com
پاسخ
تشکر کنندگان: سمبل ، ladanlove ، آزيتا
سلام ، میشه توی شرایط فعلی که شنیدم فقط میشه 3ماه ترکیه موند و باید برگشت به ایران و بعد از 3 ماه میشه برگشت ترکیه ، اگه کسی میدونه یه توضیحی به من بده که چطور میشه بعد از ورود به ترکیه ویزای یکساله گرفت ؟ و اینکه اگر بخوام اونجا یه کار مثل آتلیه عکاسی و طراحی شروع کنم چه شرایطی داره و آیا اصلا میشه و اگه شدنیه با چه حدود هزینه ای ؟ ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان