کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
هزینه های پنهان زندگی در آمریکا
در تاپیک های مختلف به هزینه های زندگی در امریکا پرداخته شده اما معمولاْ از هزینه های پنهان زندگی (به خاطر همین صفت پنهان بودن) ذکری نمیشه، و همین در نظر نگرفتن هزینه های پنهان ممکنه ما رو در محاسبه سرمایه و نحوه برنامه ریزی مون به اشتباه بندازه. اخیراْ در یکی از تاپیک ها یادداشتی در این زمینه نوشتم:
« دوستان به نظرم اومد اگه در مورد هزینه های پنهان زندگی در آمریکا یادآوری کنم بد نباشه، به عبارت دیگه توی حساب و کتاباتون همیشه بخشی رو برای این هزینه های پنهان در نظر بگیرین تا بعداْ به مشکل برنخورین، مثلاْ هزینه آپارتمان فقط اجاره بها نیست بلکه یه پیش پرداخت (هرچند به نسبت ایران ناچیز) هم باید در نظر گرفته بشه که معمولاْ به اندازه اجاره یک ماهه و ممکنه در آخر کار بخشی از اون رو به عنوان هزینه رنگ یا آسیب هایی که به ساختمون اومده ازتون کم کنن
یا برای خرید موبایل ممکنه ازتون یه دیپازیت ۵۰۰ دلاری یا بیشتر بگیرن و یک سال این پول رو بلوکه کنن
در مورد کردیت کارت هم به همین ترتیب عمل میشه، یعنی در شروع کار یه دیپازیت از شما نگه می دارن تا ببینن بچه خوبی هستین یا نه
در بعضی از انواع حساب بانکی ها هم شما مثلاْ نباید به ۱۰۰۰۰ دلار پولتون دست بزنین تا از مزایای اون نوع به خصوص حساب بانکی بهره مند بشین (البته این گزینه ای کاملاْ اختیاریه)
ما برای یوتیلیتی یا هزینه های آب، آشغال و ... هم یه دیپازیت ۵۰ دلاری پرداخت کردیم
غیر از این ها معمولاْ توی بیل ها (صورت حساب ها) مبالغی در حد ۵ دلار تا ۳۰ دلار یا بیشتر به عناوین مختلف اضافه میشه
حالا اینا تک به تک ممکنه چیزی نباشه اما وقتی با هم جمع میشه و طی یک بازه زمانی شش ماهه یا یک ساله حساب میشه به رقم قابل توجهی می رسیم که اصلاْ فکرشو نکرده بودیم، به همین دلیل به نظرم عاقلانه اینه که بدونیم به هنگام ورود به آمریکا بخشی از سرمایه ما صرف هزینه های پنهان میشه و یا حداقل طی مدتی از دسترس ما خارج میشه »

دوستان عزیز می تونن تجربیات خودشون رو به اشتراک بذارن تا به جمع بندی دقیق تری از این فاکتور مهم ولی پنهان هزینه ها در زندگی آمریکایی برسیم.
پاسخ
کاش هزینه های پنهان در همین حد بودن. اینها در حقیقت اشکار هستن. در تاپیکهای دیگه توضیحات زیادی دادم راجع این (البته یادن نیست کجا) به همین خاطر تکرار نمیکنم. اما کلا هیدن فی اون دسته از مخارجی است که تا لحظه تصفیه حساب از شما پنهان نگه داشته میشن. جالب اینکه در تبلیغات همه شرکتها این 2 عبارت هست:
No Hassle .. No hidden fees !!
اما زیلد فکرش رو نکنید چون بعد از مدتی عادی میشن.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: هموطن ، gadfly ، OverLord ، mml ، mitr.p ، tamanna ، abnanta ، ASALI ، frozen mind ، taherifar ، ho_tasha
کاش بعضی هاشو این جا بنویسین
البته از حق نباید گذشت من هرجا ازشون خواستم هزینه های پنهانو برام توضیح دادن
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، tamanna ، abnanta ، taherifar ، باران62
@ هموطن
هزینه پنهان شاید از نظر افراد مختلف تعریف متفاوتی داشته باشه اما من نظر خودم رو میگم. این هزینه ها معمولا از جایی شروع میشن که شما هنگام گرفتن نوعی خدمات 1 قرار داد چندین صفحه ای با خاصیت ترکمانچای ! و سپردن انواع و اقسام رضایت رو امضا میکنین. خب در بسیاری از موارد چاره ای هم ندارین. چون هر شرکت دیگری هم برید همین منوال است و شما اون خدمت رو ممکنه حتما احتیاج داشته باشین.
بدترین حالت شمول هزینه های پنهان افزایش قیمت در طول قرار داد هست که البته ممکن هست که اصلا پیش نیاد. اما برای خود من 2 موردش ظرف 3 ماه اخیر رخ داد. یکی قرار داد دیش و دیگری بیمه ماشین و در هردو مورد اگر میخواستم کنسل کنم جریمه هایی داشت یا به شکلی به ضرر من بود یعنی طوری بود که بهتر بود قبول میکردم. یکی دیگه هم بود . اضافه شدن به یکی از خدمات مجتمع و بالطبع افزایش مقداری شارز ماهانه.
موارد خفیف تر از این هزینه ها هم هست مثل عوارض مختلف خصوصا انرزی روی قبض های برق اجاره ماشین تاکسی بلیط هواپیما و نظایر اون که بسیار هست یا مخارجی که بانکها به انواع مختلف از صاحب حساب میگیرن که بحثش در تاپیک مربوط هست. حتی مثلا شما 1 کارت هدیه 50 دلاری هم که میگیرید تا 4 دلار هزینه راه اندازی دارد. و غیره. البته اکثر اینها در جز مبالغ کمی هستن و همین باعث میشه که کسی زیاد در اینها ریز نشه و معمولا عادی میشن و شخص متوجه میشه که به سر دردش نمیارزه که بخواد اینها رو بحساب بیاره ولی خب واقعیت اینه که ممکنه در ماه مبالغ نسبتا زیادی بشن. تشکر.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
سلام به دوستان عزیز
این تاپیک فوق العاده خوب و مهم چرا انقدر خاک گرفته؟
کسی مطلب جدیدی در این خصوص (هزیه های پنهان در امریکا)نداره؟
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش....
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش....
از بس که دست میگزم و آه میکشم، آتش زدم چو گل به تن لَخت لَخت خویش
پاسخ
تشکر کنندگان: poem ، taherifar
هزینه ها در امریکا آنچنان عیان هستند که جایی برای پنهان کاری نمی مونه
.از جاماندگان سابق لاتاری 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
بحث خوبی داره انجام میشه
اگر دوستان عزیز از تجربه هاشون
بگن برای ما خیلی خوبه
مثلا در کرایه منزل آیا هزینه های پنهان است
در مورد بیمه کردن
بیمه جان
یا بیمه ماشین
هزینه های مخفی چیست
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان