کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن عکاسان
سلام
من یه عکاس حرفه ای ام. چه جوری می تونم از طریق عکاسی کار پیدا کنم و مهاجرت کنم. منظورم مکاتبه با جاهایی که ممکن عکاس حرفه ای بخوانه. یا یه همچین چیزیه
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سوال خوبی کرده این دوست ما.
شغل عکاسی کاری است که براحتی توسط یک ایرانی که به اصول عکاسی آشنا باشد می تواند در هر جای جهان اداره شود.
کسی در خصوص امکان تاسیس شرکت عکاسی و فیلمبرداری در آمریکا اطلاعاتی داره؟
برای چراغ همسایه هم نور آرزو کن
بی شک حوالی ات روشن تر خواهد شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
من در خصوص ثبت شرکت اطلاعاتی ندارم. اما در زمینه پیدا کردن شغل مرتبط با عکاسی از اونجایی که خودم هم علاقمندم و هم کار کردم زیاد گشتم و هنوز هم میگردم. البته تجربه من محدود به 5 ماه زندگی در هیوستونه!
در یکی دو ماه اول من با یک خانم ایرانی که سالهاست در اینجا کار غکاسی میکنه و تقریبن شناخته شده بود بخصوص بین ایرانی ها تماس گرفتم تا راهنمایی بگیرم. ایشون با مهربانی و بسیار با حوصله به من گوشزد کرد که هیچوقت عکاسیتو در جایگاه اول شغلیت نزار و اذعان داشت که اگه شوهرش خوب پول در نمیاورد و 4 5 سال اول رو هزینه نمیکرد نمیتونست به عنوان عکاس در این مقیاس کار کنه. اینو گفتم که خودم هم می بینم اینجا عکاس بسیار زیاده و نیاز به رابطه، زمان، و پول داره. برای کار در استودیوها هم اگه زبانتون طوری باشه که بتونید فروشندگی هم بکنید میشه پوزیشن های معمولی و اولیه گرفت (فکر میکنم). در کل فکر نمیکنم بشه روی یک تجارت و شغل سیستماتیک خیلی حساب کرد. اما شاید بهترین راه کار کردن بصورت فریلنس باشه. مثلن یه شرکتی هست به اسم MOM365 (اگه اشتباه نکنم) که اینا کارشون اینه که عکاس استخدام میکنن و به بیمارستان ها میفرستن تا از لحظات بدنیا اومدن بچه ها عکاسی کنن. یا من در سایتی عضو هستم که هر روز جندین پیامک میزنه که مثلن آقا و یا خانم فلان در محدوده شما نیاز به عکاسی پرتره یا انیمال (Pet) یا real state یا ... داره که بعدا باید برید توی سایت و مثلن 3 یا 4 دلار بدید که با اون آقا یا خانم ارتباط برقرار کنید. یا میتونید توی Craigslist آگهی بزارید. در کل پوزیشن برای کارای عکاسی هم تقریبن زیاده اما من ندیدم در حد خیلی حرفه ای، بیشتر در حدی که بتونن توی استودیوها کار کنن. خیلی ها هم بصورت پروژه ای میرن عروسی ها و event ها عکس میگیرن. میتونید به مدارس برید و باهاشون صحبت کنید که از بجه هاشون در مراسم عکاسی کنید.
البته اگه کار گرافیک دیزاین هم بکنید میتونید پوزیشن هایی رو پیدا کنید که البته هم باید عکس بگیرید هم دیزاین گرافیکی و مولتی مدیا و ... انجام بدید. اگه در زمینه Multimedia تخصص دارید باز هم درهای زیادی بروتون بازه که در خصوص این آخری فکر کنم بازار خوبی باشه.
دیگه جیز خاصی ندارم بگم. هنوز هم دنبالش هستم. البته یه چیزی که شاید بدردتون بخوره کار در دیلرشیپ ها و عکاسی از خودروهاست. من خودم الان یکی از کارام عکاسی از ماشین های یک دیلر شیپه که براشون روی اینترنت میزارم. شنیدم که خیلی از دیلرشیپ های معتبر که در سطح بالایی از کیفیت کار میکنن عکاسای حرفه ای استخدام میکنن تا براشون عکس و فیلم تهیه کنه. البته من پیش آشنایی کار میکنم و اگه از آگهی های اینترنتی بتونیم ماشینی بفروشیم درصدی رو میگیرم.
پاسخ
تشکر کنندگان: hadi.nikjo ، sib 24 ، behi.v ، Iman13 ، msar ، sanazdst ، soheil1993 ، AliReza.Sh ، samane1363
دوست عزیز اطلاعات بسیار خوبی بود تشکر مخصوص چون ذهنیت روشنی ایجاد کردین من خودم لیسانس فیلم سازی دارم عکاس حرفه ای هستم تصویر برداری کردم و به صورت حرفه ای طراحی عکس و میکس و تدوین و حتی جلوه های وی÷ه بلدم با اطلا عاتی که شما دارین آیا در صورت مهاجرت میتونم شغل مناسب و در حد گذران مخارج زندگی پیدا کنم؟
2014 که نشد
2015 بازم نشد
2016 نمیشه دیگه
2017 هنوز امیدوارم
خدايا ما را آن ده که به و مگذار ما را به که و مه
پاسخ
تشکر کنندگان: hgbeigi ، msar
(2014-05-23 ساعت 11:15)hadi.nikjo نوشته:  دوست عزیز اطلاعات بسیار خوبی بود تشکر مخصوص چون ذهنیت روشنی ایجاد کردین من خودم لیسانس فیلم سازی دارم عکاس حرفه ای هستم تصویر برداری کردم و به صورت حرفه ای طراحی عکس و میکس و تدوین و حتی جلوه های وی÷ه بلدم با اطلا عاتی که شما دارین آیا در صورت مهاجرت میتونم شغل مناسب و در حد گذران مخارج زندگی پیدا کنم؟

هادی جان ، منم هادی هستم خوشحال شدم!
من به خیلی از دوستان هم گفتم خدا رو شکر تا حالا خلافش ثابت نشده. اینکه شما برای گذران زندگی هرگونه کاری پیدا کنید تقریبن مشکلات اولیه تون حل میشه. فقط میمونه ارتقا و پیشرفت و پس انداز و ...
خب من فکر میکنم با توجه به توضیحاتی که دادی باید شانس خوبی داشته باشی. نمیدونم کی قراره بیای ولی گرفتن کارهای تخصصی یه مقدار زمانبره شاید چند ماه طول بکشه شما ارتباط ایجاد بکنید، اپلای بکنید، دیده بشید و بعد مثلن برید واسه تست و مصاحبه و ...
توصیه میکنم دو سه تا شهر خوب که موقعیت شغلی بیشتری در این زمینه دارند رو پیدا کنید، قبل اومدن برید توی سایت لینکدین LinkedIn و یا حتی از گوگل حرفه ای ها رو پیدا کنید و باهاشون مکاتبه کنید. من یادمه قبل از اینکه به هیوستون برسم در آخر برای آتلانتا و عکاسای اونجا که پیغام داده بودم، بعضن بهم گفته بودن که وقتی رسیدم برم پیششون یا دوباره تماس بگیرم. فکر میکنم شما از طریق ارتباطات بهتر بتونید کار مرتبط پیدا کنید البته برای فرصت های شغلی هم آپلای کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: hadi.nikjo ، Iman13 ، حاجی واشنگتن ، hadi472 ، msar
به عنوان حرفه اصلی و درآمد خصوصا برای بدو ورود اصلا حساب نکنین
پاسخ
تشکر کنندگان: hadi.nikjo ، msar
سلام دوستان. من هم هادی سوم هستم Smile. میخواستم بدونم شما در خصوص عکاسی خبری و ژورنالیستی هم اطلاعاتی دارید یا خیر. ممنون میشم.
201435xx / Portland(OR)
تاریخ کلیر: AUG 7/ دریافت ویزا: AUG 8
پاسخ
تشکر کنندگان: hgbeigi ، msar
چیزی نظرم رسید که گفتم حتما بهتون پیشنهاد بدم
چرا نمونه کارهای عکاسیتون رو در سایت بین المللی فروش عکس نمیذارین؟
حداقل اینطوری خودتو محک بین المللی میزنین
پاسخ
تشکر کنندگان: hadi.nikjo ، حاجی واشنگتن ، hgbeigi ، msar
دوستان عزیز من لینکی رو براتون میزارم که پیشنهاد میکنم به دقت بخونید. این لینک مربوط به توصیحات یکی از عکاسای موفق در هیوستون هست که در مورد شروع حرفه عکاسی بسیار کامل و جامع راهنمایی کرده:

http://www.robertsealeblog.com/the-defin...-business/
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، shahrzad77




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان