کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ایالت مریلند
این قسمت رو هم میگذاریم برای ایالت نیویورک و از این پس هر کدوم از دوستان که اطلاعات دسته بنده ی شده ای در مورد ایالت خاصی دارن میتونن یک مبحث جدید برای اون ایالت باز کنن و این مطالب دسته بندی شده را به عنوان موضوع مهم دسته بندی می کنیم تا دسترسی به اطلاعات منظم راحت تر باشه.
پاسخ
در ایالت نیویورک هم مثل جاهای دیگه ی آمریکا گرفتن گواهینامه ی رانندگی و خرید اتوموبیل پیش روی هر مهاجر تازه وارد خواهد بود.
هر ایالت در اینجا دولت و قوانین خودش رو داره. در نیویورک اداره ی وسایل نقلیه اسمش هست Department of Motor Vehicles یا DMV.
شما همه ی اطلاعاتی که برای گرفتن گواهینامه لازم دارید رو میتونید در سایت ین اداره ببینید.
با مراجعه به سایت http://www.nysdmv.com و ورود به قسمت new drivers و on-line manual and quiz شما میتونین با همه ی قوانین صدور گواهینامه و قوانین رانندگی آشنا بشید.
برای ثبت نام و امتحان شما نیاز دارید چند سند هویت با خودتون ببرید. برای یک مهاجر که به عنوان رزیدنت وارد شده این مدارک مثلا میتونه شامل پاسپورت ، کارت سوشال سکیوریتی و یک کارت خرید عکس دار از یکی از فروشگاههای بزرگ اینجا باشه. در سایت مجموع امتیاز مورد نیاز از نظر مدارک اثبات هویت و انواع سندهای هویتی قابل قبول لیست شده اند.
یک موضوع دیگه گوهینامه ی بین المللی هست. طبق قوانین نیویورک شما میتونین تا حداکثر یک سال از ورودتون با گواهینامه ی بین المللی رانندگی کنید البته به شرطی که گواهینامه ی کشور خودتون هم همراهتون باشه. قانون نیویورک افراد را موظف کرده که چنانچه گواهینامه ی بین المللی دارند در زمان گرفتن گواهینامه ی نیویورک گواهینامه ی بین المللی خودشون رو تحویل افسر بدهند. در ضمن منظور از گواهینامه ی بین المللی همون دفترچه ی خاکستری رنگ هست که ترجمه ی گواهینامه ی اصلی هست و عنوانش هست: INTERNATIONAL DRIVERS PERMIT.
شما میتونین حتی پیش از این که بیاین دفترچه ی قوانین رو به صورت آنلاین بخونین و برای انتحان آماده باشید. این آدرس رو ببینید: http://www.nysdmv.com/dmanual/default.html
رانندگی در اینجا تقریبا به طور کامل با ایران فرق داره. خلاصه شاید بشه اینطوری گفت که تقریبا همه ی قوانین به طور کامل و توسط اکثریت افراد رعایت می شه. بنابراین بهترین کار برای آماده شدن برای امتحان عملی (Road test) این هست که از وقت که میاید با دقت به شیوه ی رانندگی مردم توجه کنید. به علایم نگاه کنید تا چشمهاتون به علایم اینجا عادت کنه و سعی کنید تفاوت علایم و قوانین اینجا رو به خوبی به ذهن بسپارید.
به این شکل مطمئن باشید که گرفتن گواهینامه در اینجا اصلا کار سختی نیست. اگر هم در آزمون عملی رد شدید بدونید که تعداد افردی که اولین آزمون عملی رو قبول نمی شن نسبتا زیاده. ولی به هر حال موردی برای نگرانی نداره.
ارادت.
پاسخ
درباره شهر نیویورک NYC

لقب ها: سیب بزرگ
شهر بدون خواب
گاتهم سیتی
پایتخت جهان
شهر امپراتوری

نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکاست که از ۵ ناحیه شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استاتن آیلند تشکیل شده‌است. این شهر یکی از قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. عده‌ای به دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصر به فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان نامیده‌اند.

ابرشهر نیویورک با مساحت ۸۷۰۰ کیلومتر مربع، وسیعترین شهر جهان است. در میان شهرهای بزرگ جهان، تولید ناخالص داخلی نیویورک در زمره بیشترین‌ها قرار دارد که از نظر ارزش اسمی، می‌توان به تنهایی آنرا با کشور بزرگی مثل روسیه مقایسه کرد.

شهر نیویورک با داشتن حدود ۵۱ آسمانخراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمانخراش را در میان شهر‌های دنیا نصیب خود می‌کند.
برج آزادی اولین بنایی خواهد بود که در مکان مرکز تجارت جهانی نیویورک ساخته خواهد شد. گفته می‌شود تا سال 2012 ساخت این بنا به اتمام خواهد رسید. مطابق آمار سال ۲۰۰۷ نیویورک با احتساب حومه جمیعیتی قریب به ۲۰ میلیون نفر دارد. قطار شهری نیویورک که در سال ۱۹۰۴ افتتاح شد. طولانی‌ترین خط متروی جهان است. بازار بورس نیویورک، بزرگترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری است که در خیابان وال استریت قرار دارد.
مرکز اصلی سازمان ملل متحد در کلان‌شهر نیویورک قرار دارد. همچنین مجسمه آزادی، مهم‌ترین نماد ایالات متحده آمریکا در نیویورک واقع شده‌است.

تاریخچه:

آغاز جنگ جهانی دوم مقدمات رشد همه جانبه نیویورک را فراهم کرد، در پی ممنوعیت آفرینش‌های هنری در کشورهای دیکتاتوری اروپایی هنرمندان به سمت غرب گریختند، این مهاجرت اجباری موقعیت مناسبی را برای انتقال مرکز هنری از پاریس به شهر نیویورک فراهم کرد، موقعیتی که تسلط قاطع ایالات متحده را تا اواخر دهه ۱۹۷۰ بر جریانات عمده هنری حفظ کرد.
جنگ دوم بین‌الملل و خرابی‌های گسترده در سراسر اروپا منجر به جذب سرمایه‌های جدید و سرگردان و نیروی کار فراوان به این شهر شد عاملی که به توسعه اقتصادی و رونق صنایع و کارخانجات نیویورک انجامید، در سال ۱۹۵۲ و با احداث مقر دائمی سازمان ملل متحد در نیویورک این شهر عملا به مهم‌ترین شهر در عرصه دیپلماسی بین‌المللی تبدیل شد.
در سال‌های بعد نیز این شهر شاهد اتفاقاتی تاریخ ساز بود، نیویورک و برج‌های تجارت جهانی مهم‌ترین اهداف حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ بودند، واقعه‌ای که در سال‌های بعد نیز تاثیرات خود را بر مناسبات جهانی نشان داد.

جاذبه‌های فرهنگی

پارک مرکزی نیویورک نخستین پارک مدرن ایالات متحده آمریکا

شهر نیویورک جاذبه‌های فرهنگی در سطح جهانی بسیاری دارد. مجسمه آزادی هدیه‌ای است که از طرف کشور فرانسه به این شهر داده شد هر ساله پذیرای بسیاری جهانگرد است. پارک مرکزی نیویورک محلی‌ست که شاید گرانترین زمین‌های شهر نیویورک در دور تا دور آن قرار دارند. پارک مرکزی نیویورک با مساحت 342 هکتار از بزرگترین پارک‌های درون شهری جهان است که سالانه حدود 25 میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند. این پارک بزرگ محل برگزاری مسابقات و نمایشهای زیادی در طول سال نیز می‌باشد. در نزدیکی پارک ساختمان داکوتا دارای سابقه‌ای تاریخی برای فرهنگ کشور آمریکا قرار دارد. کتابخانه عمومی شهر نیویورک از بزرگ ترین کتابخانه‌های عمومی جهان است و موزه گوگنهایم، موزه تاریخ طبیعی آمریکا، و موزه متروپولیتن نیویورک که در مجاورت پارک قرار دارد محتویاتی دارند که در جهان نظایرشان را نمی‌توان یافت. همچنین از موزه هنر مدرن که در بخش منهتن قرار دارد، به عنوان تاثیرگذارترین، موزه مرتبط با هنرهای مدرن در جهان یاد می‌شود.

اما سالن اپرای متروپولیتن نیویورک یکی از دوازده موسسه بزرگ فرهنگی مرکز هنرهای نمایشی لینکلن در نیویورک می‌باشد. اما بسیاری از گردشگران روز را در تایمز اسکویر و نمایش‌های خیابان برادوی سپری می‌کنند و شب را به تماشای مسابقات تیم هاکی نیویورک رنجرز و تیم بسکتبال نیویورک نیکز درون مدیسون اسکویر گاردن و یا نیویورک یانکیز درون استادیوم یانکی سپری می‌کنند. البته «کلوپ‌های شبانه» و استادیوم‌های ورزشی شهر نیویورک به وفور شاهد برگزاری کنسرت‌های فراوانی از گروه‌های مشهور موسیقی آمریکایی و جهانی است. به دلیل وفور آسمانخراش و افق معروف شهر، بسیاری از فیلم‌های هالیوودی در این شهر فیلمبرداری می‌شود. پیتزای نیویورکی از غذاهای محبوب نیویورکی‌ها است. اما با اینهمه شهر نیویورک از لحاظ تنوع شهری بینظیر است. در این شهر جمعیت قابل توجهی از ایرانیان نیز زندگی می‌کنند.

ایرانیان نیویورک

به همت گروهی از فعالان جامعه ایرانیان نیویورک، هرساله و از سال ۲۰۰۵ میلادی، به مناسبت عید نوروز، رژه‌ای با نام رژه پارسی (Persian Parade) در خیابان‌های نیویورک برگزار می‌شود که درآن ده‌ها هزار تن از ایرانیان و دیگر اقوامی که عید نوروز را جشن می‌گیرند به همراه مردم نیویورک در خیابان‌های معینی از شهر نیویورک به جشن و پایکوبی می‌پردازند.
همچنین مرکز یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین پروژه‌های ایران‌شناسی به نام دانشنامه ایرانیکا نیز در این شهر و در دانشگاه کلمبیا قرار دارد.

ورزش
استادیوم یانکی، ورزشگاه خانگی تیم بیسیال نیویورک یانکیز است.

شهر نیویورک دارای تیم‌های ورزشی‌ای است که در هر چهار لیگ اصلی آمریکای شمالی حضور دارند. مرکز تمامی این تیم‌ها شهر نیویورک است.
نیویورک یکی از مناطق معدودی در ایالات متحده آمریکا است که همچنان بازی بیسبال، بازی اول شهروندانش محسوب می‌شود و پس از بیسبال، بازی‌های فوتبال آمریکایی، بسکتبال و هاکی طرفداران بی‌شماری دارند. تاکنون تیم‌های بیسبال نیویورک توانسته‌اند با ثبت رکوردی بی‌همتا چهارده بار مسابقات قهرمانی جهان (ورلد سریز) را برگزار کنند. نیویورک یکی از چهار کلان‌شهر ایالات متحده آمریکا است که در لیگ سراسری بیسبال آمریکا، دارای دو نماینده‌است.
دو تیم بیسبال شهر نیویورک که در لیگ سراسری بیسبال آمربکا شرکت دارند، عبارتند از نیویورک یانکیز و نیویوک متز که در هر فصل لیگ، شش بار در مقابل یکدیگر بازی می‌کنند.
تیم بیسبال نیویورک یانکیز تاکنون ۲۶بار قهرمان لیگ برتر بیسبال شده‌ است که آن را به پرآوازه ترین تیم در تاریخ بیسبال مبدل می‌کند. تیم بیسبال نیویورک متز نیز تاکنون ۲بار قهرمان لیگ برتر بیسبال شده‌است. نیویورک همچنین زمانی خانه تیم‌های سان‌فرانسیسکو جاینتز که سابقا نیویورک جاینتز نامیده می‌شد و همچنین تیم لس‌آنجلس داجرز که سابقا بروکلین داجرز نامیده می‌شدند، هست. هر دو تیم در سال ۱۹۵۸ میلادی به ایالت کالیفرنیا منتقل شدند.
همچنین دو تیم بیسبال از شهر نیویورک به نام‌های استاتن آیلند یانکیز و بروکلین سایکلونز در لیگ دسته یک بیسبال (minor league) حضور دارند.
نیویورک بوسیله تیم‌های نیویورک جاینتز و نیویورک جتز در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی نمایندگی می‌شود. ورزشگاه خانگی هر دو تیم، استادیوم جاینتز نام دارد که در نزدیکی نیوجرسی واقع شده‌است.
مسابقات دو ماراتون نیویورک سیتی، بزرگترین مسابقه دو ماراتون در جهان است.
تیم هاکی روی یخ نیویورک رنجرز، نماینده شهر نیویورک در لیگ ملی هاکی است.
در فوتبال، نیویورک بوسیله تیم رد بول نیویورک در لیگ حرفه‌ای فوتبال نمایندگی می‌شود. تیم فوتبال رد بول، بازی‌های خانگی خود را در استادیوم جاینتز برگذار می‌کند.
در بسکتبال، تیم نیویورک نیکز، نماینده شهر نیویورک در اتحادیه ملی بسکتبال است و در اتحادیه ملی بسکتبال زنان، تیم نیویورک لیبرتی است.

نیویورک به عنوان شهری جهانی، میزبان مسابقات مهم و پُرآوازه‌ای است. از آنجمله می‌توان به مسابقات تنیس آزاد آمریکا (US Open) اشاره کرد که یکی از چهار مسابقه اصلی قهرمانی تنیس (گرند اسلم) است، در منطقه کوینز برگزار می‌شود. مسابقات دو ماراتون نیویورک سیتی، بزرگترین مسابقه دو ماراتون در جهان است.[۸] مسابقات میلروز که مسابقات دو سرعت است، هر ساله در داخل مدیسون اسکویر گاردن اجرا می‌شود و بارها رکورد قهرمانی جهان در این مسابقات شکسته شده‌است. مسابقات بوکس نیز دارای طرفداران بسیاری زیادی است که هر ساله در مدیسون اسکویر گاردن انجام می‌شود.

بسیاری از ورزش‌ها توسط مهاجرین به نیویورک آورده شدند و رفته رفته و در طول زمان به قسمتی از فرهنگ جامعه نیویورک تبدیل شدند. به عنوان نمونه می‌توان به بازی استیک‌بال اشاره کرد که کپی خیابانی بازی بیسبال است. این بازی در دهه ۱۹۳۰ در مناطق کارگرنشین نیویورک و در میان جوامع ایتالیایی، ایرلندی و آلمانی مهاجر رواج یافت و تاامروز طرفداران بسیاری دارد.در سال‌های اخیر، بازی کریکت نیز در بسیاری از پارک‌های نیویورک توسط جامعه مهاجرین از جنوب آسیا بازی می‌شود. از القاب نیویورک می‌توان به «بزرگترین زمین بازی جهان» اشاره کرد که اشاره‌ای است به رواج فوق العاده ورزش‌های خیابانی که توسط همه سنین در این شهر انجام می‌شود.

اقتصاد

قلب تجاری ایالات متحده آمریکا در شهر نیویورک واقع است. مرکز تجارت جهانی در ناحیه منهتن قرار دارد. همچنین فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی، یکی از سه فرودگاه بین‌المللی شهر نیویورک می‌باشد. در حالیکه روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال در این شهر چاپ می‌شود، نبض تجارت سهام کشور در خیابان وال استریت و در بازار بورس نیویورک و بورس الکترونیکی نزدک طپش می‌کند.

مراکز علمی-فرهنگی

* دانشگاه شهری نیویورک
* دانشگاه کلمبیا
* دانشگاه نیویورک
* دانشگاه راکفلر
* مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ

منبع: americandream
سفر اول به NYC : ١٢ مي ٢٠١٣
سفر دوم به NYC: ٢٣ دسامبر ٢٠١٣
پاسخ
خواستم نقشه کانتی های ایالت نیویورک رو آپلود کنم، با خودم گفتم آخه آدم عاقل(خودمو تحویل گرفتم) چه کاریه آخه؟ وقتی میتونی لینک یه وبسایت رو بدی...
این شد که پس از تأمل فراوان و کلنجارهای فلسفی، به این نتیجه رسیدم که لینک یه سایت رو بدم و اسم کانتی های ایالت نیویورک هم داخل سایت هست...
خوب فکری کرم، نه؟ اینم لینک:
http://www.countymapsofnewyork.com
موفق باشید
سفر اول به NYC : ١٢ مي ٢٠١٣
سفر دوم به NYC: ٢٣ دسامبر ٢٠١٣
پاسخ
دوستانی که نیویورک زندگی میکنن، زحمت بکشن و تجربیاتشون رو واسه بقیه دوستان بگذارن... مفید خواهد بود... مثل تاپیک "ایالت کالیفرنیا" که واقعا مفیده...
سفر اول به NYC : ١٢ مي ٢٠١٣
سفر دوم به NYC: ٢٣ دسامبر ٢٠١٣
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، AvRiMcM ، Tomas ، kasrafo ، faraz15 ، soli asali ، alirezanz ، adonis2006 ، taherifar
آقا هر کس نیویورک زندگی میکنه خوش به حالش !
به نظر من عالیه. و بیخود نیست که نیویورکر ها به بقیه میگن دهاتی !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
من می خواهم تغییر مکان بدهم و از ایالتی که هستم به نیویورک بیایم کسی هست مرا راهنمایی بکنه خصوصا برای اول ورود بدانم کجابرم و کجا خانه اجاره کنم و ...
تشکر فراوان
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، AvRiMcM ، Tomas ، faraz15 ، soli asali ، adonis2006 ، taherifar
... و همچنین، ای کسانی که نیویورک سیتی هستید، لطفا هزینه اجاره و زندگی را بگویید تا خدا و بندگان مهاجرسرائی از شما خشنود گردند... یه جای امن نیویورک باشه فقط... قاطی گنگا نمیخوایم بریما...
سفر اول به NYC : ١٢ مي ٢٠١٣
سفر دوم به NYC: ٢٣ دسامبر ٢٠١٣
پاسخ
هزينه زندگي در نيويورك از 2500$ شروع ميشه و به 4000$ و بيشتر هم ميرسه. ولي حداقلش همين حدود 2000$ و 2500$ براي يه منطقه خوب مثل بروكلين و كوينز و يا برانكس است. براي منهتن هم كه نزديك سنترال پارك فقط اجاره خونه 2000$ به بالا است. حالا هزينه هاي ديگه رو هم كه به خودتون بستگي داره هم بهش اضافه كنيد 3000$ به بالا ميشه. البته اينو بگم كه اين هزينه هايي كه گفتم تنها براي خونه هاي 2 خوابه هست و اتاق و استديو ميتونه ارزون تر هم دربياد.
پاسخ
Exclamation 
عکس هایی از نیویورک

-----------------------------------------

[عکس: 4781488.jpg]

[عکس: 1851121.jpg]

[عکس: 2093219.jpg]

[عکس: 0877366.jpg]

[عکس: 1628594.jpg]

[عکس: 6260061.jpg]

[عکس: 0267598.jpg]

[عکس: 5593349.jpg]

[عکس: 4881721.jpg]

[عکس: 3908143.jpg]


[عکس: 5134679.jpg]

[عکس: 2569365.jpg]

[عکس: 5980656.jpg]

[عکس: 5895469.jpg]
[عکس: new_york022.jpg]

[عکس: new_york015.jpg]

[عکس: new_york022.jpg]

[عکس: new_york012.jpg]
اینم از خاطرات یک ایرانی تو شهر نیویرک

برگرفته از وبلاگ akrama

-------------------------------
خوب استاد ما اين هفته رفت کانادا برای يک کنفرانس و من هم رفتم نيويورک برای یک سفر با صفا و دیدنی!
بخش "با صفا" ی سفر مربوط می شود به کلبه قشنگی که در حومه نيويورک قرار داشت و من اين مدت آنجا بودم. بخش ديدنی هم شامل همان ديدنی های توريستی نيويورک می شود. سفر به قصد نیویورک بود اما زیبایی فوق العاده حومه تبدیل شد به بخش مهم سفر.
*****
سفر با اتوبوس های شرکت پيتر پن بود و به اين ترتيب اولين سفر اتوبوسی اينجا هم به ثمر رسيد. با ترافيک سنگين شب جمعه با دو ساعت تاخير به شهر نيويورک می رسيم. مقصد اصلی من Tarrytown ( در شمال اندکی شرق شهر نیویورک) است که بايد با قطارهای حومه خودم را به آن برسانم. با توجه به تاخير باز من به شب می خورم و باز دوباره همان حکايت "شجاع دل" لقب داده شده توسط بچه ها تکرار می شود! حالا اين بار به واقع ناخواسته. خوشبختانه ايستگاه قطار نزديک است و با نقشه ای که از گوگل دارم خيلی سريع و خوب به آن می رسم. چندان وقت بازيگوشی در مسير نيست و فقط شلوغی خيابان و نورانی بودن شهر و اين خيابان که نقشه می گويد از میدان تايم می گذرد برداشت اولم خواهد بود. ايستگاه Grand Center ایستگاه مرکزی مترو و قطارهای حومه است. برای خودش عظمتی است طوری که منی که نمی شناختمش گمان کردم وارد موزه ای يا چيزی شبيه آن شده ام! قطار ساعت ۹:۲۰ شب به مقصد Tarrytown را می توانم بگیرم و طبق برنامه قطار ساعت ۱۰:۱۰ ایستگاه قطار مقصد پیدا می شوم! در مسیر به سمت کلبه به دلیل تاریکی چیزی دیده نمی شود. اما از ماشین که پیاده می شویم و مسیر سراشیبی آخر را که با نور صفحه موبایل روشن می کنیم تا به کلبه برسیم می توان تعبیر میزبان را که کلبه اش وسط جنگل است حس کرد! وارد کلبه که می شویم بوی خوب خانه با لبخند گرم مامان و بابای میزبان خوشامد گویی گرمی با خود می آورد... کودکانه هیجان هر چه زودتر صبح شدن و کشف موقعیتی که در آن هستیم را دارم و می روم بخوابم که زودتر شبم را صبح کنم.
قرار آن شده است که صبح زنگ بیدار شدن با من که با پدر میزبان برویم تا جنگل زیبای اطراف را نشانم دهند. با اولین صدای صبحی که می شنوم از تخت بیرون می پرم برای شروع کردن صبح... از کلبه که بیرون می آییم به وجد می آیم... یوهوو... یک جنگل حسابی... درختان بلند، خیلی بلند! و آن طرف تر یک دشت سبز بزرگ... موقعیت کلبه را برانداز می کنم و می بینم که به غیر از کلبه مری که آن بالای سراشیبی قرار گرفته تا چشم کار می کند فقط طبیعت است ... دو طرف مسیرمان پر است از بوته های تمشک... تمشک خوران مسیر را ادامه می دهیم... صدای پرنده ها شفاف و شاد است... پدر جلو هستند و من به دنبالشان در پی مسیر... آن نهر کوچک را که رد می کنیم و از آن سراشیبی کوچک که بالا می آییم... وه! به رودخانه بزرگ Hudson که کناره شده با آن کوه های سبز در برابرمان قرار می گیرد... فوق العاده است! بالا و پایین می پرم و با یک نفس هوا، منظره، سکوت و نشاط صبح را به درون می برم و اندکی حبسش می کنم تا درونم را جلا دهد و آن گاه با نفسی دیگر تازه می کنمش...
در مسیر برگشت چند نفر از اهالی را می بینیم که سوار بر اسب صبح به خیرمان می گویند... با دیدن آهو و همان طور ایستادن و تماشاکردنمان گشت جنگل مان کامل می شود... در ادامه مسیر به یک ایستگاه بزرگ پرورش اسب می رسیم. محوطه های مربع مربع که هر یک شامل یک یا حداکثر دو اسب است. اسب ها مشغول خوردن هستند و به چشمانشان توری زده اند که گویا برای اذیت نشدن از پشه و مگس است... آن طرف تر یک زمین سبز خیلی بزرگ است که با شبکه سیمی محدوده آن جدا شده است. گاوداری است. گشتمان تمام می شود و به کلبه می رویم... میزبان مهربان میز صبحانه را در بالکن کلبه چیده اند و بوی خوب نان تست شده هر چه بیشتر گرسنه مان می کند.
*****
بعد از صبحانه راهی نیویورک می شویم. شهر نیویورک از چند بخش تشکیل شده است که Manhattan همان بخشی است که تقریبا تمام دیدنی ها و زندگی شهری با برج های بلند را شامل می شود. بلندی ساختمان ها کم کم خودشان را نشان می دهند. کلیسای St. Patrick's Cathedral اولین جایی است که برای دیدن واردش می شویم. عظمت و سبک آن تا اندازه ای من را به تعجب می اندازد که در واقع انتظار آن را برای امریکا جوان نداشتم. معماری و فضای آن و صحبت های آن پدر روحانی با ردای سفیدش مرا به یاد سالن اصلی کلیسای نتردام می اندازد. همانطور بزرگ با پنجره پنجره محراب مانند و جا برای روشن کردن شمع.
همین خیابان پنجم را که ادامه بدهیم به پارک Central می رسیم. جای قشنگی است. در میانه پارک ضلع رو به خیابان پنجم، موزه هنر Metropolitan است که ایستگاه بعدی ما خواهد بود. یک موزه بزرگ با بخش های مختلف از آثار باستانی و هنرهای ملل مختلف. چیزی شبیه لور اما نه به یک بودن لور.
مجسمه آزادی برنامه عصرمان است. مجسمه آزادی نمایی از یک زن با ردای بلند است که به یک دست لوحی دارد که بر روی آن تاریخ استقلال امریکا: July 4, 1776 نوشته شده است و در دست راست مشعلی دارد. ارتفاع آن با پایه زیر آن در حدود ۹۲ متر است. مجسمه در یک جزیره کوچک قرار گرفته که با تور های کشتی (یا همان قایق های بزرگ) می توان به آن رسید. گویا طراح آن همان طراح برج ایفل بوده است و هدیه ای از کشور فرانسه به امریکا به نشان دوستی این کشور و امریکا و یادواره استقلال امریکا بوده است.
گشتن دور Manhattan را با تور قایقی شروع می کنیم. از آنجا که شهر نیویورک بسیار بلند است وقتی از آن فاصله می گیری تازه بزرگی برج ها را می توانی بفهمی. و البته زیبایی آن از دور دیده می شود.
خوب طبق برنامه به شب Time Square و خیابان پر هیاهوی Broadway می رسیم. شهر کاملا زنده است و کوچکترین خبری از شب نیست. درست همانطور که می گویند نیویورک شب ندارد. و البته حالا که شنبه شب هم که هست! بیلبورد های بزرگ و تبلیغاتی از شرکت های مختلف، شهر را نورانی کرده. برای خودش دیدنی است این چهره نور اندر نور! بیلبورد Yahoo را بالاخره پیدا می کنیم و عکسی آتولیه ای با آن می گیریم!
رسیدن به Rockefeller center ایستگاه بعدی است. دور تا دور آن پرچم کشورهای مختلف افراشته شده. پرچم مان را پیدا می کنیم و می رویم با آن عکس بگیریم که خوب باد هم حالی برای افراشتن پرچم مان ندارد و همانطور زار و بینوا با او عکس می گیریم. (چندان نفهمیدم که این مرکز کارش چیست.)
صبح یکشنبه را دوباره به کلبه و جنگل خوشگل مان اختصاص می دهیم و دوباره جنگل و تمشک و پیاده روی. برنامه ظهر به بعد اول یک گشت دوباره اما این بار کوتاه نیم ساعته با قایق در آب های اطراف نیویورک است تا خوب برایمان جا بیفتد! ... از آنجا به سمت پل قدیمی شهر یعنی پل بروکلین می رویم. با دیدن تاریخ ساخت پل در سال 1875، داشتن چنین تکنولوژی در چنان تاریخی برایمان به شدت تحسین برانگیز است. پل بخش Manhattan را به بخش بروکلین شهر وصل می کند. تفاوت سیستم شهر از این سمت پل تا آن سمت پل به وضوح پیدا است.
اما آخرین ایستگاه، ساختمان Empire State است که طبق برنامه ریزی مان عصر به آن می رسیم تا هم روشنایی روز را آن بالا داشته باشم و هم غروب و شب نیویورک را. ساختمان ۱۰۲ طبقه دارد. که با تور تا طبقه ۸۶ بالا می رویم (حالا اگر خیلی مایل بودید می توانید تور آن قله اش را هم بگیرید! ما که نگرفتیم). ارتفاع ساختمان ۳۲۰ متر است. از بالای این ساختمان که بلندترین ساختمان شهر است ارتفاع حقیقی شهر را می توان حس کرد. ضلعی که رو به سمت مرکز شهر یعنی Time Square است منظر کاملی از ساختمانهای بلند و زیبای شهر دارد. از آن سمت کمی به سمت چپ تر غروب خورشید در کنار رودخانه بسیار دیدنی است. به موقع جای خالی در آن کنار پیدا می کنم و دیگر عکس گرفتن را رها می کنم و تا غروب کامل، رنگ به رنگ شدن آسمان را می بینم. ترکیب رنگ ها فوق العاده است و آخر به نارنجی آتشینی که می رسد به واقع فوق العاده می کند غروب را... خوب من دشتم را کامل از این ساختمان می برم با آن آسمانش.

اما دوشنبه یعنی روز کاری نیویورک هم باید برای خودش دیدنی باشد. قطار ۸ صبح به سمت نیویورک را می گیرم. قطار کامل پر شده است و یکی دو نفری ایستاده اند. همان حال و هوای فیلمها را می توان حالا دید! مردم به سمت محل کارشان می روند. همه تر تمیز و اکثرا کت و شلوار و کروات زده. هر یک هم مشغول خواندن چیزی. مثلا روزنامه. خوب من هم نقشه توریستی ام در می آورم و می گردم دنبال جاهایی که می خواهم بروم! امروز نیویورک به شدت بارانی است. یادم می آید که در سایت توریستی شهر قبل از آمدن خوانده بودم که چتر هم با خود بیاورید اما خوب من نیاوردم و حالا دنبال یه فروشگاه برای خریدن چتر هستم.
به سازمان ملل می رسم. تیرم به سنگ خورده و با آنکه روز کاری را برای دیدن سازمان انتخاب کرده بودم تا پرچم ها افراشته شده باشند اما امروز پرچم ها به دلیل باران افراشته نشده اند. وارد ساختمان می شوم. چند قدم جلوتر که می روم شش تابلو در کنار هم را می بینم. جناب ک و فی ع نا ن را تشخیص می دهم از مابقی... تابلو روسای سازمان ملل هستند... تابلوها قالی هستند که ظرافت آن ها شما را نزدیک تر به خود می خواند. بله! هدیه ایران به سازمان ملل است. بادی به غبغب می اندازم و سینه ای جلو و می روم به سمت میز اطلاعات و امور مربوط به تور. با تور سالن های مختلف و برنامه های مختلف را می بینیم و می شنویم... و ... (حالا فعلا بماند)
ظهر در مسیر رفتن به ایستگاه اتوبوس ها مسیری که از کتابخانه مرکزی شهر می گذرد را انتخاب می کنم. و از آنجا که اصولا بازدید توریستی از کتابخانه را آن هم در حداقل زمان! کاری بیهوده می دانم اما نمی دانم چرا داخلش بودم باز! جای فوق العاده ای باید باشد برای آنهایی که آنجا نشسته بودند و مشغول خواندن بودند و ما هم مثل موزه از آنها بازدید کردیم!! آخر کتابخانه مگر موزه است!! کار بیهوده ای است واقعا!

و در نهایت ساعت ۳ به سمت بوستون حرکت می کنم.
*****
این از سفر من به شهر نیویورک و حومه. برایم نیویورک شهری شلوغ آمد که فقط برای بازدید کردن جالب است. شهری شلوغ که همینطور آدم بر تو وارد می شود! ... فی المجموع بوستون خودمان خیلی دوست داشتنی تر است برای زندگی... و البته حومه زندگی کردن بسی به از هیاهوی شهر حتی اگر نیویورک . حتی اگر منهتن!

در آخر از مریم عزیز و مامان و بابای با صفایش ممونم به خاطر مهمان نوازی و همراهی خوبشان در این چند روزه.
Tampa.Floorida.Usa
پاسخ
معرفی نسل جدید تاکسی نیویورک
تا دو سال دیگر باید با تاکسی های آشنای شهر نیویورک خداحافظی کنیم.تاکسی هایی که به واسطه نمایش در تعداد بیشماری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی به نمادی از شهر نیویورک تبدیل شده بودند.در این مطلب به معرفی نسل جدید تاکسی نیویورک می پردازیم.
بعد از فرایندی ۲ ساله و برگزاری رقابت ها و بررسی های مختلف خودروی مینی ون مدل NV200 نیسان که رقبایی نظیر فورد ترنسیت کانکت و وی وان کارسان را در این وادی پشت سرگذاشته بود به عنوان نسل بعدی تاکسی های نیویورک و جایگزین فورد کراون(خودروی تاکسی فعلی) معرفی شد.مدل NV200 از سال ۲۰۱۳ یعنی تا ۲ سال دیگر خودروی اختصاصی تاکسی نیویورک می شود.انتخاب شدن خوروی نیسان در رقابت ” تاکسی فردا ” به این معنا است که این شرکت تا ۱۰ سال تامین کننده رسمی تاکسی های این شهر خواهد بود.هم اکنون ۱۳ هزار راننده تاکسی رسمی در شهر پرازدحام نیویورک فعالیت می کنند.ارزش این قرارداد ۱۰ ساله حدود ۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود و در طی آن تمامی خودروهای تاکسی کنونی نیویورک حتی مدل های پیشرفته هیبریدی با این خودرو جایگزین می شوند.
مدیر بخش آمریکایی نیسان معتقد است که انتخاب این مینی ون به این شرکت امکان می دهد تا میزان اهمیت دادن شرکت نیسان به کیفیت خودرو و پویایی شهری برای بیش از ۶۰۰ هزار مسافر در روز مشخص شود. از این روست که در صورت استقبال مردم از خودروی مینی ون ، شرکت نیسان از نظر بازاریابی و تبلیغات بهره برداری زیادی خواهد کرد و اعتبار بیشتری خواهند اندوخت.
شهردار کنونی نیویورک ، آقای مایکل بلومبرگ : این خودرو امن ترین ، راحت ترین و مناسب ترین خودرویی خواهد بود که نیویورک تا به حال به خود دیده است.این مینی ون نیسان به خاطر امنیت ، تطبیق پذیری ، امکانات رفاهی و فضای مناسب انتخاب شده است.NV200 از موتور چهار سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر بهره می برد.فضای اتاق آن به طور محسوسی بیشتر از تاکسی های کنونی نیویورک و مناسب برای ۴ نفر به همراه بار و وسایل است.سقف آن از مواد شفاف خواهد بود تا مسافران بتوانند به ساختمان های سر به فلک کشیده نیویورک نگاه کنند.همچنین ۲ پورت یو اس بی و درگاه شارژ موبایل نیز در نظر گرفته شده اند تا مسافران بتوانند از امکانات موبایل ، لپ تاپ یا هر وسیله الکترونیکی خود بدون دغدغه شارژ باتری بهره ببرند.
نمایشگر ماهواره ای GPS و کیسه هوا از دیگر امکانات رفاهی سرنشینان این خودرو هستند.مینی ون NV200 دو برابر مصرف سوخت بهینه تری نسبت به فورد کراون ویکتوریا (تاکسی فعلی ) دارد. سیستم موتور و احتراق این خودرو به نحوی طراحی شده است تا به آسانی قابلیت تبدیل شدن به موتور تمام الکتریکی را داشته باشد.نیسان این مدل خود را در کشور مکزیک تولید خواهد کرد و کار رنگ آمیزی آن در نیویورک انجام خواهد شد.فعالیت رسمی این خودرو به عنوان تاکسی رسمی شهر نیویورک از سال ۲۰۱۳ آغاز می شود و فرآیند جایگزینی آن با تاکسی های فعلی تا ۵ سال به طول خواهد انجامید.
منبع فارسی : آی رایت
زندگی یعنی بخند، هر چند که غمگینی
ببخش، هر چند که مسکینی
فراموش کن، هر چند که دلگیری
این گونه بودن زیباست، هر چند که آسان نیست.
پاسخ
من هرگز اومدن به نیویورک برای اقامته دائیم رو به کسی‌ توصیه نمیکنم حتا اگه پول برای خرید خونه و ماشین داشته باشید اما برایه گردش و تفریح شهر بدی نیست.اینجا شهری که سیاه پوستها و اسپنیش‌ها در اکثریت هستند و سفید پوستها در اقلیت.همه جاذبه این شهر از پای مجسمه آزادی در جنوب منهتن شروع میشه و به سمت شمال تا ضلع جنوبی یه سنترال پارک ادامه پیدا میکنه.از خیابان صدم به بعد، وقتی‌ به سمت شمال منهتن میرید منطقهٔ سیاه پوستها و در نهایت به خیابون ۱۲۵ منطقه یه هارلم میرسید که مرکز اصلی‌ یه سیاهپوست هاست.

تنها تا خیابون صدم منهتن شما میتونید مناطق خوش نشین و پولدار نشین و با کلاس نیویورک رو ببینید که اکثرا سفید پوست، تحصیلکرده و ثروتمند هستند.

باقی‌ مناطق مثل bronx در شمال و گوینس و broklyn در شرق کاملا جهان سومی بنظر میاند و اینجاست که میگی‌ تهران چه قدر قشنگتر از نیویورک .اینجا داشتن ماشین خیلی‌ مشکل ایجاد میکنه چون جای پارک پیدا کردن خیلی‌ سخته.اما خطوط مترو خیلی‌ زیاد و به راحتی‌ در دسترس.اما ایستگاه‌ها خیلی‌ کثیف و قدیمی‌ اند و بیشتر اوقات بویه ادرار رو حسّ می‌کنید اما در مناطق توریستی همه چیز تمیز تره.

یه اتاق ۱۵ متری در شمال منهتن یعنی‌ هارلم حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه اجاره بهاشه،حمام و دست شویی و آشپزخونه مشارکتی . کلا اینجا شهر گرونی یه ولی‌ میگن کار بهتر میشه پیدا کرد.من خودم شخصاً دنبالش نبودام چون مشغول خوندن زبان هستم و تقریبا شش ماه که اومدم اینجا.


(2011-01-29 ساعت 15:23)Teshniz نوشته:  من می خواهم تغییر مکان بدهم و از ایالتی که هستم به نیویورک بیایم کسی هست مرا راهنمایی بکنه خصوصا برای اول ورود بدانم کجابرم و کجا خانه اجاره کنم و ...
تشکر فراوان

من هرگز اومدن به نیویورک برای اقامته دائیم رو به کسی‌ توصیه نمیکنم حتا اگه پول برای خرید خونه و ماشین داشته باشید اما برایه گردش و تفریح شهر بدی نیست.اینجا شهری که سیاه پوستها و اسپنیش‌ها در اکثریت هستند و سفید پوستها در اقلیت.همه جاذبه این شهر از پای مجسمه آزادی در جنوب منهتن شروع میشه و به سمت شمال تا ضلع جنوبی یه سنترال پارک ادامه پیدا میکنه.از خیابان صدم به بعد، وقتی‌ به سمت شمال منهتن میرید منطقهٔ سیاه پوستها و در نهایت به خیابون ۱۲۵ منطقه یه هارلم میرسید که مرکز اصلی‌ یه سیاهپوست هاست.

تنها تا خیابون صدم منهتن شما میتونید مناطق خوش نشین و پولدار نشین و با کلاس نیویورک رو ببینید که اکثرا سفید پوست، تحصیلکرده و ثروتمند هستند.

باقی‌ مناطق مثل bronx در شمال و گوینس و broklyn در شرق کاملا جهان سومی بنظر میاند و اینجاست که میگی‌ تهران چه قدر قشنگتر از نیویورک .اینجا داشتن ماشین خیلی‌ مشکل ایجاد میکنه چون جای پارک پیدا کردن خیلی‌ سخته.اما خطوط مترو خیلی‌ زیاد و به راحتی‌ در دسترس.اما ایستگاه‌ها خیلی‌ کثیف و قدیمی‌ اند و بیشتر اوقات بویه ادرار رو حسّ می‌کنید اما در مناطق توریستی همه چیز تمیز تره.

یه اتاق ۱۵ متری در شمال منهتن یعنی‌ هارلم حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه اجاره بهاشه،حمام و دست شویی و آشپزخونه مشارکتی . کلا اینجا شهر گرونی یه ولی‌ میگن کار بهتر میشه پیدا کرد.من خودم شخصاً دنبالش نبودام چون مشغول خوندن زبان هستم و تقریبا شش ماه که اومدم اینجا.

پاسخ
(2011-01-29 ساعت 14:32)soheilbadami نوشته:  آقا هر کس نیویورک زندگی میکنه خوش به حالش !
به نظر من عالیه. و بیخود نیست که نیویورکر ها به بقیه میگن دهاتی !

نه دوست عزیز، نیویورک شهر خوبی‌ نیست از نظر من. صداش از دور خوشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: maka2 ، nora ، ASALI ، Tomas ، HAZARA ، soli asali ، adonis2006 ، taherifar ، Farzad Immigrant
علیرضا جان و بقیه دوستان اگه اطلاعات جدیدی دارین بزارین ماهم استفاده کنیم.
since 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، HAZARA ، faraz15 ، soli asali ، adonis2006 ، taherifar
سلام
من عاشق نیویورک هستم و دارم برای دریافت ویزای EB-1 تلاش میکنم واسم دعا کنید.
یه سایتی پیدا کردم که میتونین دوربین های ترافیک شهر نیویورک رو به صورت زنده ببینید یه سری بزنید:
nyctmc.org
وقتی صفحه باز شد از منوی بالا گزینه cameras list رو بزنید بعد لیست دوربین های هر خیابون میاد.
دوستان شما هم اگه سایت یا هر چیز جالب دیگه ای دارید بذارید تا بقیه هم استفاده کنن
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان