کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مهاجرت به گرجستان
(2011-07-29 ساعت 14:58)andrewlachina نوشته:  خب اگه برا کرامت انسانی و حریم خصوصی و فرهنگ مردم و.... میخوای مهاجرت کنی دور کشور های غیر اروپا یی رو یه خط قرمز پر رنگ بکش . مخصوصا کشور های حوزه خلیج فارس که دیگه هیچی . تمام به ظاهر پیشرفتی که تو این کشور ها میبینی از پول مفت و باد اوده نفته و روزی هم که نفت تموم بشه تبدیل میشن به همن اعراب بادیه نشین چون ذهنشون تغیری نکرده اگه تو ایران ده درصد مردم مغزشون توی 1400 سال پیشه اونجا 90 درصد مردم اینجورین . منم با دوستمون firstpars موافقم و یه توصیه برات دارم یه کشور اروپای شرقی انتخاب کن و برو یک سال بدون این که بخوای کاری راه بندازی توش زندگی کن . بهترین روش هم گرفتن ویزای تحصیلی برای زبان خوندنه . بعضی هاشون میدن این ویزارو . تو یک سال هم زبان یاد گرفتی هم با اون کشور کامل اشنا شدی . پول زیادی هم خرج نکردی حد اکثر 10 تومن از پولت اگه بخوای متعادل زندگی کنی خرج میشه . بعد با باقی پولت بیزینس راه بینداز . اینجوری خیلی موفق تر میشی تا بخوای ابتدا به ساکن بری و کار راه بیندازی .

اینکه قبلش یک مدتی اونجا باشم و محیط رو بشناسم و پتانسیل های کاری رو کشف کنم خیلی خوبه ولی شما منظورتون این بود که توی اون کشور زبانم رو تقویت کنم؟
الان در سطح مطلوبی نیستما
مگه برای گرفتن ویزای تحصیلی ، گرفتن نمره ی خاصی در ielts یا تافل مد نظرشون نیست؟
به نظرم قوانینشون تناقض داره
کسی که در سطح مطلوبی از زبان انگلیسی باشه و بتونه به فرض آیلتس رو با نمره ای که اونا میخوان پاس کنه ، دیگه چه نیازی به تحصیل در رشته ی زبان در اون کشور داره؟ [عکس: 352nmsp.gif]
مگر اینکه تحصیل در رشته ی زبان در اون کشور ، پیش شرط آزمون آیلتس رو نخواد که بازم مشکلات دیگه ای پیش میاد.
کمااینکه بعید میدونم حوصله ی درس خوندن در کالج های اونجا رو داشته باشم



(2011-07-29 ساعت 14:30)@SH!M نوشته:  مشکل اینه شما تاکید دارین که نمی خواین برای کسی کار کنین و این سرمایه هم برای شروع به طور مستقل کمه.شاید کشورای اروپای شرقی جواب بده.یه سری روی جمهوری چک کار کردن می تونین به تاپیک هاش سر بزنین و اطلاعات به دست بیارین
این خیلی خوبه که اینقد اعتماد بنفس و اراده دارین و این توانایی رو در خودتون می بینین که از ابتدا می تونین بطور کارفرما تو یه کشور غریب شروع کنین.اما فراموش نکنین همه ایرانی های موفق خارج از ایران اول از کارهای ساده تر شروع کردن و بعد با استعداد و توانایی هاشون سرمایه شون رو گسترش دادن و مستقل شدن جتی اونایی که با سرمایه های کلان اومدن.چون در ابتدا یه تازه وارد هیچ چیز از قوانین کشور جدید نمیدونه و مدتی طول میکشه تا در محیط جا بیفته و اگه از همون اول بخواد به تنهایی شروع کنه احتمال اینکه مشکلات زیادی براش پیش بیاد خیلی زیاده
تاپیکا رو خوندم.
اینطور که متوجه شدم هم به اندازه ی بقیه ی کشور های اروپایی قانونمند نیستن ، و هم سفیر جدیدشون پرونده ی مهاجرت تجاری ایرانیا رو به دلایل واهی رد می کنه. در کل درصد بالایی از افرادی که اقدام کرده بودن رد شدن [عکس: sadsmiley.gif]
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
عزیز برادر توی تمام قاره اروپا فقط یک کشور زبانش انگلیسیه بقه کشور ها زبان خودشونو دارن . شما وقتی بخوای توی اون کشور زندگی کنی باید زبان اونا رو یاد بگیری همه مردم که انگلیسی بلد نیستن با بقال و نونوا که انگلیسی نمیتونی حرف بزنی تو بعضی از کشور های المانی زبان حتی اگه بلد باشن انگلیسی حرف بزنی جوابتو نمیدن . ایلتس وتافل هم مال زبان انگلیسیه . شما اگه بخوای تو هر کشوری زندگی کنی یک سال باید کلاس زبان بری . تا زبان ملی اون کشور رو یاد بگیری . بعضی از کشورها برای دوره زبان خودشون بهت ویزا میدن .
پاسخ
تشکر کنندگان: firstpars ، mavarfan ، xbox ، hesam1 ، King Eagle ، msar
با سلام خدمت دوستان عزیز. من متأهل هستم خواستم از دوستان بپرسم آیا زندگی‌ در گرجستان برای خانواده مناسبه. و اینکه با ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ تومن می‌شه یه زشقل خوب اونجا زد . آیا با این پول هتل می‌شه راه انداخت. شما چه مشاغلی پیشنهاد می‌کنید .محبت کنید از امنیتش هم بفرمایید. من قبلان مجارستان بودم ولی‌ اونجا به دلیل وجود جیبسیها برای خانواده مناسب نیست . معذرت اگه زیاد نوشتم



پاسخ
تشکر کنندگان: saeedfweb ، mahdi_gh ، msar
با صد میلیون تومن هتل بعید میتونم بتونید راه بیندازید ولی در زمینه توریسم کار های دیگری میتوانید بکنید . مثلا تعدادی خودرو بخرید و انها را به توریست ها اجاره دهید . توجه داشته باشید که شما حد اقل 10 میلیون از این پول را برای کار های اولیه مثل مسکن و اقامت و... لازم دارید . رستوران ایرانی هم فکر کنم بتوانید با این پول بزنید . در مورد امنیت وخانواده که فرمودید . تفلیس امن ترین شهر قفقاز است . جیبسیها را نفهمیدم منظورتان چیست ولی اگر منظورتان باند های گنگ است توی گرجستان چنین چیزی وجود ندارد . پلیس هم اقتدار کامل دارد ولی با مردم عادی کاری ندارد .
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdi_gh ، man-ari-ram ، hesam1 ، King Eagle ، k2.hossein ، msar
با عرضه سلام و تشکر از پاسختون .دوست گرامی‌ به نظر شما اونجا چه مشاغلی پر درامد و به چه مقدار سرمای نیاز داره منظورم چه مشاغلی آدمو پولدار می‌کنن . آیا می‌شه یه سال با خانواده برم اونجا زندگی‌ کنم بد تصمیم برای سرمای گذاری کنم ؟ هزینه زندگی‌ با اجاره خونه برای ۱ سال برای ۳ نفر یه منطقه خوب و بالا شهر به قول معروف ، چند می‌شه . تورو خدا معذرت که زیاد مینویسم. درامد اون شرکت اجاره ماشین که فرمودید متوسط در ماه چنده. دوست عزیز آیا اونجا هتل اجاره میدان اگه آره چه مقدار سرمای می‌خواد. منظورم هتلهای کوچیک هست
با تشکر زیاد
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
ببینید من نمیتوانم به شما بگویم چه شغلی پر در امد است یکی ممکن است از راه رستوران داری در امد خوبی کسب کند یکی از راه تجارت به خود ادم ها بستگی دارد .
در مورد سوال دوم بله می شود که بدون سرمایه گذاری اقامت یک ساله گرفت البته کمی دنگ فنگ دارد ولی امکان پذیر است .
هزینه اجاره یک اپارتمان متوسط در یک محله نسبتا خوب ماهی 400 دلار است (توجه کنید که تفلیس محله خیلی خوب و خیلی بد ندارد اکثر محله ها متوسط هستند میلیاردر ها هم بیرون شهر زندگی میکنند معمولا) هزینه زندگی معقول برای 3 نفر هم ماهی حدود 600 دلار در میاید . شما برای یک سال بین ده تا دوازده هزار دلار پول لازم دارید . به نظر من ارزشش را دارد چون باعث میشود به انجا مسلط شوید و زبان یاد بگیرد و این باعث میشود در سرمایه گذاریتان خیلی موفق تر باشید .
در مورد هتل اطلاعی ندارم اگر بخواهید میپرسم و در مورد شرکت اجاره ماشین هم بستگی به خودتان دارد ولی شما میتوانید در تفلیس یک مرسدس بنز تمیز مدل 2000را به قیمت 7 میلیون بخرید و روزی 50 تا 70 دلار به توریست ها کرایه بدهید . با پول شما تقریبا میشود 10 تا اتومبیل مناسب خرید و یک دفتر اجاره کرد .
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdi_gh ، mavarfan ، man-ari-ram ، hesam1 ، King Eagle ، msar
ممنون از اطلاعات عالیتون
آیا دانشگاهاش معتبر هستند و مورد تایید امریکا و اروپا؟
هزنه تحصیل چقدرره حدودا و زبان تحصیل چیه ؟

برای اقامت از سریق سرمایه گذاری حداقل چقدر باید سرمایه گذاری بشه /؟
مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام خدمت شما
دوست عزيز در ابتدا بابت راهنماييهات ممنون و اميدوارم هميشه موفق باشيد.
ميخواستم بدونم اون شركت كرايه ماشين به توريست هميشگيست يعني تو روز ميشه از 7 ماشيني كه فرموديد متوسط چند تا اجاره ميره؟ شما الان ساكن تفليس هستيد ؟ بليط رفت و برگشت چقدر است ؟اي بانكهاي گرجستان تسهيلات ميدهند مثل بقيه كشورها منظورم وامهاي خوب مثلا يكي از بستگان در اتريش با پولي كه گذاشت تو بانك 2 برابرشو وام گرفت ؟ و در اخر اينكه ما مي تونيم با اولين ورود يني ويزاي 45 روزه رو كه گرفتيم بريم اونجا و اقدام كنم براي اقامت . بايد به وكيل وراجعه كنم پروسه چند وقت طول ميكشه اخه ميخوام زمانيكه ميرم همونجا اقدام كنم امكان پذير هست؟ بازم ممنون و با تشكر.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-08-07 ساعت 17:45)Hero نوشته:  ممنون از اطلاعات عالیتون
آیا دانشگاهاش معتبر هستند و مورد تایید امریکا و اروپا؟
هزنه تحصیل چقدرره حدودا و زبان تحصیل چیه ؟

برای اقامت از سریق سرمایه گذاری حداقل چقدر باید سرمایه گذاری بشه /؟
مرسی

خواهش میکنم .
گرجستان تا انجایی که من اطلاع دارم دو دانشگاه امریکایی و یک دانشگاه ای بی یورو دارد . بقیه دانشگاه هایش به خصوص دانشگاه قفقاز و دانشگاه ایوانه جاواشویلی همکاری های بسیار کسترده ای با اتحادیه اروپا و امریکا دارند . اصولا کشور گرجستان یک جور هایی تحت الحمایه و نوچه امریکاست و تقریبا تمام نهاد های امریکایی در تفلیس شعبه دارند .
زبان تدریس در درجه اول گرجی . بعد انگلیسی و بعد روسی است .
هزینه زندگی جدا از کرایه منزل حدود ماهی 300 دلار است . کرایه منزل هم از تهران ارزانتر است . شهریه دانشگاه ها هم بسیار متغیر است از صفر تا چند هزار دلار .
شما میخواهید اقامت تحصیلی بگیرید یا کاری ؟
برای کاری .اقامت از طریق ثبت شرکت است و برای مشاغل مختلف فرق میکند ولی اکثرا کمتر از 10 هزار دلار .
پاسخ
تشکر کنندگان: Hero ، mavarfan ، hesam1 ، King Eagle ، msar
(2011-08-07 ساعت 23:46)ahwazahwaz نوشته:  با سلام خدمت شما
دوست عزيز در ابتدا بابت راهنماييهات ممنون و اميدوارم هميشه موفق باشيد.
ميخواستم بدونم اون شركت كرايه ماشين به توريست هميشگيست يعني تو روز ميشه از 7 ماشيني كه فرموديد متوسط چند تا اجاره ميره؟ شما الان ساكن تفليس هستيد ؟ بليط رفت و برگشت چقدر است ؟اي بانكهاي گرجستان تسهيلات ميدهند مثل بقيه كشورها منظورم وامهاي خوب مثلا يكي از بستگان در اتريش با پولي كه گذاشت تو بانك 2 برابرشو وام گرفت ؟ و در اخر اينكه ما مي تونيم با اولين ورود يني ويزاي 45 روزه رو كه گرفتيم بريم اونجا و اقدام كنم براي اقامت . بايد به وكيل وراجعه كنم پروسه چند وقت طول ميكشه اخه ميخوام زمانيكه ميرم همونجا اقدام كنم امكان پذير هست؟ بازم ممنون و با تشكر.

والا قبلا هم گفتم همه چیز به خودتون بستگی داره . فقط از تهران هفته ای 3 تا پرواز سیستم و تابستان ها 5-6 تا پرواز چارتر به مقصد تفلیس هست این دیگه هنر خودتونه که چند تا از این توریست ها رو جذب کنید .
من هم بله نیمی از سال ساکن تفلیس و نیم دیگر را ساکن اصفهان هستم البته به طور مرتب بین ایران و گرجستان در رفت و امدم .
یلیط رفت برگشت هم با ایرلاین ها متفاوت فرق میکنه ولی بین 350 تا 400 تومن .
والا این قضیه وام رو خبر ندارم دقیق البته شرایط وام اسونتر از ایرانه به من که برا ماشین شخصی خیلی راحت وام دادن .
برای اقامت اصولا باید همون جا اقدام کنید و سفارت اصلا کار اقامت انجام نمیده چون ویزا هم دیگه نیست کار سفارت فقط روابط دولتیه و مراجعه کننده عادی نمیپذیره .
برای اقامت هم اشخاص و موسساتی هستند که مراحل اداری رو انجام میدن مبلغی هم که دریافت میکنن معقوله از نظر من .
پاسخ
تشکر کنندگان: green apple ، mavarfan ، man-ari-ram ، King Eagle ، msar
درود بر شما
اگه لطف کنید و در مورد زمین های کشاورزی در حومه تفلیس اطلاعاتی مثل قیمت . وسعت . مسافتش تا شهر و امکانات برق و اب بدید ممنون میشم
و اگه از کلوب و دیسکو و هتل ها اطلاعی در مورد اجرای موسیقی زنده دارد بگید میتونیم اونجا با دوستم کیبورد و ویولن بزنیم در امدی داره ؟

سپاسگزارم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با عرض سلام
دوست عزيز من در يك وبلاگ كه مربوط به گرجستان يك عكس ديدم در رابطه با اعتراضات مردمي عليه دولت در تفليس همه هم چوب به دست بودند . يكي ديگه مسئله اختلافات گرجستان با روسيه است كه ظاهرا شديدم هست . و ديگري زلزله تفليس نميدونم كي بوده خواستم بدونم تفليس زلزله خيز؟ و ايا اون دو مساله صحت داره و اينكه نكنه كشوري باشه كه جنگ بشه يا هر روز خيابوناش شلوغ باشه؟
با تشكر. در ضمن احساس كردم از سوالهاي زياد بنده كمي دلخور شديد . ترو خدا معذرت چون نميخوام بيگدار به اب بزنم دوست دارم اطلاعات كامل داشته باشم ممنون.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-08-09 ساعت 01:33)green apple نوشته:  درود بر شما
اگه لطف کنید و در مورد زمین های کشاورزی در حومه تفلیس اطلاعاتی مثل قیمت . وسعت . مسافتش تا شهر و امکانات برق و اب بدید ممنون میشم
و اگه از کلوب و دیسکو و هتل ها اطلاعی در مورد اجرای موسیقی زنده دارد بگید میتونیم اونجا با دوستم کیبورد و ویولن بزنیم در امدی داره ؟

سپاسگزارم

والا من بنگاه معاملات ملکی ندارم که این اطلاعات را یا این دقت در اختیار داشته باشم . ولی تا حدودی وضعیت سرمایه گذاری در این کشور اشنا هستم . اگر قصد سرمایه گذاری را دارید بفرمایید چقدر سرمایه دارید تا من راهنمایی در حد توانم بکنم .
در مورد سوال دوم بستگی به سطح کار شما دارد . تفلیس یک دانشگاه مختص موسیقی دارد و خیلی وقت ها توی خیابان ادم به دانشجو های موسیقی یا موزیسین ها بر میخورد که به رایگان برای مردم برنامه اجرا میکنند . کیفیت کارشان هم واقعا عالیست . خودتان حساب کار را بکنید دیگر .
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، azam babaei ، msar
(2011-08-09 ساعت 01:44)ahwazahwaz نوشته:  با عرض سلام
دوست عزيز من در يك وبلاگ كه مربوط به گرجستان يك عكس ديدم در رابطه با اعتراضات مردمي عليه دولت در تفليس همه هم چوب به دست بودند . يكي ديگه مسئله اختلافات گرجستان با روسيه است كه ظاهرا شديدم هست . و ديگري زلزله تفليس نميدونم كي بوده خواستم بدونم تفليس زلزله خيز؟ و ايا اون دو مساله صحت داره و اينكه نكنه كشوري باشه كه جنگ بشه يا هر روز خيابوناش شلوغ باشه؟
با تشكر. در ضمن احساس كردم از سوالهاي زياد بنده كمي دلخور شديد . ترو خدا معذرت چون نميخوام بيگدار به اب بزنم دوست دارم اطلاعات كامل داشته باشم ممنون.

چه وبلاگی بوده این . این طوری که شما تعریف کردید یه لحظه خودم یادم رفت تفلیس چه شهر ارام و امنیست و استرس گرفتم بعد یادم امد که تفلیس شهریست که دختر جوان ساعت یک بعد از نیمه شب تنها قدم میزند و اصلا هم خطری تهدیدش نمیکند . تفلیس شهریست که خودم شخصا وقتی از فقیر نشین ترین محله اش هم عبور میکنم دوربین چند هزار دلاریم را حتی توی کیف هم نمیگذارم . دستم میگیرم و رد میشوم . تفلیش شهریست که درب خیلی از خانه ها باز است . سفارت خانه های اروپایی که در تهران دیوار های مثل قلعه نظامی دارند در تفلیس پرچین های نیم متری دارند که یک بچه هم میتواند از روی ان بپرد .
من چیزی در باره زلزله خیز بودن شهر نشنیدم و بعید هم میدانم باشد .
با روسیه بله مشکل دارد و سه سال پیش هم یک درگیری نظامی 5 روزه داشتند ولی بعید میدانم دوباره درگیر شوند چون همان بار هم امریکا شدیدا به روسیه واکنش نشان داد .
اعتراض خیابانی هم حق مشروع مردم هر کشوری دموکراتیکی است . تنها در کشور هایی که دیکتاتوری هستند از اعتراض خیابانی خبری نیست .شما هم احتمالا عکس درگیری چند ماه پیش کمونیست ها را با پلیس دیده اید جالب این است که چند افسر پلیس به علت اعمال خشونت بیش از حد در مقابل همان چوب به دست ها از کار اخراج شدند .
نه دلخوری برای چه کمی متعجب شدم فقط . به نظرم رسید که شما سوالات بی جواب زیادی دارید و برخی را هم نمیتوانید در فروم مطرح کنید اگر مایلید برایم پیام خصوصی بگذارید تا شماره تماسم را به شما بدهم .
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، man-ari-ram ، sadafsetareh ، hesam1 ، King Eagle ، msar
آقا راستی زبانشون چه جوریه!
گرجی رو می شه یاد گرفت (به راحتی) یا مثل چینیه مثلا؟
با انگلیسی کارومون راه نمی افته؟
ممنون از شما
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان