کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
دوستان منتظر ویزا! بحث کار و اشتغال را جدی بگیرید
سلام دوستان من قصد دارم با ويزاي نامزدي وارد امريكا بشم هر چند از وقتي عضو سايت شدم به كل پشيمونم با تعاريفي كه از امريكا شنيدم من تو ايران مهماندار هواپيمايي بودم ، فكر ميكنيد بتونم اونجا هم پرواز كنم ؟ يا بهتره كه از صفر شروع كنم برم كالج درس و كار يا كلا خانه داري و بچه داري رو انتخاب كنم؟با توجه به اينكه ٣٠ ساله هستم دير نيست براي سروع دوباره؟


 
پاسخ
تشکر کنندگان: maryam.azad
(2016-01-23 ساعت 01:27)narges_eb1 نوشته:  سلام دوستان من قصد دارم با ويزاي نامزدي وارد امريكا بشم هر چند از وقتي عضو سايت شدم به كل پشيمونم با تعاريفي كه از امريكا شنيدم من تو ايران مهماندار هواپيمايي بودم ، فكر ميكنيد بتونم اونجا هم پرواز كنم ؟ يا بهتره كه از صفر شروع كنم برم كالج درس و كار يا كلا خانه داري و بچه داري رو انتخاب كنم؟با توجه به اينكه ٣٠ ساله هستم دير نيست براي سروع دوباره؟



سلام
پشیمونی برای چی؟

از اهداف مهاجرسرا میتوان به نشان دادن حقایق, راهنمایی و به اشتراک گذاری تجربیات  اشاره کرد
تعریف هر فردی از ایالات متحده متفاوته ... همونطور که انتظارات هر فردی با دیگری متفاوته ... پس به شما پیشنهاد میکنم با جمع آوری اطلاعات از مهاجرسرا  و در ادامه ... جستجو در سایت های معتبر, اطلاعات خودتون رو تکمیل کنید 
برای شروع میتونید لیستی از ارلاین های ایالات متحده تهیه کنید و بعد با مراجعه سایت هر ارلاین, رزومه کاری خودتون رو بفرستید  و ببینید آیا پیشنهاد مصاحبه دریافت میکنید یا نه
یکی از موارد  خوب که در رزومه تون باید اشاره کنید تجربه کاری خودتون هست
حتمن پست هایی که کاربران از تجربیات مصاحبه خودشون در تاپیک ها گذاشتن استفاده کنید
تحقیق کنید ... تلاش کنید ... از هدفتون دست نکشید

موفق باشید
stock-FEx-bond
Market

و دیگر هیچCool
پاسخ
تشکر کنندگان: lighthouse ، maryam.azad ، copol
براي اينكه مدام از وضعيت بد اقتصادي امريكا ميشنوم چه توي اين سايت چه از دوستان و اشنايان از پيشنهادتون واقعا ممنونم راه خوبي رو نشونم داديد


 
پاسخ
تشکر کنندگان: maryam.azad
(2016-01-23 ساعت 01:27)narges_eb1 نوشته:  سلام دوستان من قصد دارم با ويزاي نامزدي وارد امريكا بشم هر چند از وقتي عضو سايت شدم به كل پشيمونم با تعاريفي كه از امريكا شنيدم من تو ايران مهماندار هواپيمايي بودم ، فكر ميكنيد بتونم اونجا هم پرواز كنم ؟ يا بهتره كه از صفر شروع كنم برم كالج درس و كار يا كلا خانه داري و بچه داري رو انتخاب كنم؟با توجه به اينكه ٣٠ ساله هستم دير نيست براي سروع دوباره؟



بنظر من بهتره ببینید که اگر مراکز آموزش مهمانداری هواپیما در شهری که قراره برید هست یا نه و اگر مقدور هست ثبت نام کنید.
من نمیدونم در ایرلاینها خودشون آموزش مهمانداری میدن یا از مراکز آموزشی خصوصی بر میدارند.
اما اگه از مراکز خصوصی بعد از آموزش بر میدارند، عملا شانس زیادی برای جذب شدن در ایرلاین بدون طی دوره آموزشی ندارید چون در امریکا زیاد به مدارک آموزشی کشورهای دیگه بها نمیدن.
مسله دوم هم مسله زبان هست. برای این شغل شما زبانتون باید خیلی خیلی خوب باشه. در شغلی به آن حساسیت، که هر لحظه میتونه موقعیت آورژانسی پیش بیاد، با صدها مسافر و خدمه به تعداد بسیار محدود، جذب مهمانداری که در شرایط عادی هم به سختی میتونه ارتباط کلامی برقرار کنه، معقول نیست.
برای مقایسه اینگونه بگم که زبان شما باید از زبان مهماندارهای فیلیپینی که در ایرلاینهای عربی کار میکنن بهتر باشه.
یک مورد دیگر هم انتخاب ایرلاین هست.
سعی کنید از ایرلاینهای low cost carrier شروع کنید.
در این ایرلاینها استانداردها پایینتر، انتظارات مشتری معقول تر و معمولا از پذیرایی و .... خبری نیست و عملا ارتباط با مسافر به حداقل میرسه.

بگذریم از اینکه اساسا جذب نیروی کار ایرانی در مشاغل هواپیمایی بدون سیتیزنی، و حتی ممکنه بعد از آن، در شرایط حال حاضر که همه مستحضرند، کمی دور از ذهن باشه.

من مخالف دوستانی که در مهاجرسرا به بقیه انگیزه میدن نیستم ولی من معتقدم باید انگیزه دادن، مخصوصا در شغلی که اطلاعاتمون در موردش محدود است (خودم رو هم میگم)، کمی دست به عصا حرکت کنیم.
ممکنه کسی بخاطر این تشویقها وقت و احساسات و هزینه ای در راهی بذاره که اساسا از اول هم قرار نبوده به جایی برسه.
در حالیکه اگه از اول واقعبینانه تر به قضیه نگاه میکرد در تمام این منابع مادی و معنوی که صرفش کرده، صرفه جویی میکرد و به مورد شدنی تری فکر میکرد.
پاسخ
تشکر کنندگان: soufia ، lighthouse ، maryam.azad ، shahab2000 ، storagemeter ، شوکا خانومی ، copol ، 4ugh
ممنونم از راهنمايي تون فكر ميكنم علي رغم داشتن ساعت پرواز بازم اونجا يه دوره بايد ببينم


 
پاسخ
تشکر کنندگان: maryam.azad
دوستان عزیز میشه لطفا کسی درمورد مالیات درآمد در امریکا توضیح بده...
آیا اونجا هم معافیت مالیاتی هست؟
مثلا برای کسی که ودر یک شغل سطح پایین کار میکنه و دارای خانواده هست و درآمدی مثلا در حد 10 دلار در ساعت و 2000 دلار در ماه داره باید مثلا 5.5 درصد مالیات بده یا معاف هست؟
کلا روالش چجوریه؟
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
همه باید مالیات بدن با هر درآمدی ولی در پایان سال وقتی فرمها مالیاتی رو پر میکنید و ارسال میکنید اداره مالیات براساس درآمد شما تعداد فرزندان زیر 17 سال و موارد دیگه که من اطلاع ندارم مقداری از پولی که بعنوان مالیات در طول سال پرداخت کردید برمیگرداند.
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter
سلام. من خانم، متاهل، 34 ساله و دانشجوی سال آخر دکترای مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی هستم.5 ساله که در ایران در دانشگاه برای دانشجوهای فوق لیسانس تدریس دروس بازاریابی و بازرگانی می کنم. همزمان در یک شرکت هولدینگ نیمه دولتی که کار بازرگانی و سرمایه گذاری داره حدود دوسال هست که به صورت پاره وقت مشاوره می دم.البته قبلا هم حدود 1-2 سال چند تا شرکت تحقیقات بازاریابی مشغول بودم. چندتا مقاله و کنفرانس داخلی هم دارم. زبان انگلیسیم هم بد نیست. از دوستان مرتبط با رشته من کسی میتونه راهنمایی بده به من؟ چه شغلی میتونم در آمریکا داشته باشم؟ چه گواهیها و مهارت و تجربه ای قبل از اون باید در ایران کسب کنم؟ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
من لیسانس مدیریت صنعتی دارم و 8 سال سابقه کار تو رشته منابع انسانی . تو اینجا به عبارتی تو کار خودم خیلی واردم زبانم هم بد نیست بازم دارم روش کار میکنم اینجا من کارم مربوط به امور استخدام، ارزیابی عملکرد، حقوق و دستمزد، نگهداشت نیرو و ..... مشغولم. الان هم میخوام روی 3D max و کرل و فتوشاپ و نرم افزار Illustrator کار کنم چون در حد متوسط این نرم افزار ها رو بلدم البته تو آفیس کاملا حرفه ای هستم. اگر خدا بخواد تا یکسال دیگه یه آمریکا مهاجرت میکنم به همراه همسرم
همسرم هم لیسانس مدیریت صنعتی داره و 8 سال مدیر برنامه ریزی و صادرات مواد غذایی بوده (sales and operations planning) تو کار خودش هم حرفه ای هستش تو کامپیوتر هم خیلی وارد هستش. البته تو هنر هم دستی داره تو رشته معرق روی چوب خیلی حرفه ای هستش البته تو تابلو خط.
البته ما انتظار نداریم همون اول بریم تو اداره یا شرکت کار کنیم . حتی حاضریم برای شروع کارهای ساده هم انجام بدیم( مثل فروشندگی و اینا)
(جفتمون هم میتونیم توصیه نامه معتبر از شرکتمون بگیریم)
حالا میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم آیا ما میتونیم موفق بشیم ؟
چه نرم افزارهایی بلد باشیم بهتره؟
چه مهارت هایی رو قبل رفتن یاد بگیرم بهتره؟

(این رو هم بگم ما از طریق هایاس داریم مهاجرت میکنیم و دولت تا یکسال ازمون حمایت میکنه. اما چون جفتمون از اینکه بخوای نون خور Smile)))) یکی دیگه باشیم متنفریم حتی تو زمان دانشجویی هم برای خرج و مخارجمون خودم کار دانشجویی کردیم با ساعتی 300 تومن ناقابل Smile))) تو ایران هم تا حالا از پدر و مادرامون چیزی نگرفتیم کلا رو پای خودمون بودیم Smile)))))))))))) بسه دیگه خیلی از خودمون تعریف کردم)
ممنون میشم ازتون که راهنماییمون کنید تا دیدمون باز تره بشه .
Life is too short to worry about anything. You had better enjoy it because the next day promises nothing.
چه کسی میگوید که گرانی اینجاست؟؟؟
همه جا ارزانی است...
چه شرافت ارزان...
تن عریان ارزان...
و دروغ از همه چیز ارزان تر...
آبرو قیمت یک تکه نان...
و چه تخفیف بزرگی خورده است قیمت هر انسان
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان