کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
چرا زندگی با آمریکایی‌ها برای مجرد‌ها توصیه میشه؟
در پایسخ به پرسش دوستی که در پیام خصوصی این سوال رو کرده بود.

من خیلی از دوستانم رو که به آمریکا می‌آیند و مجرد‌ هم هستند می‌بینم که با یک ایرانی دیگه هم‌خونه میشن. به نظر من، استاد‌های زبان و خیلی‌های دیگه این کار خوبی نیست. درسته که زندگی با یک همزبان راحتی‌های بیشتری داره ولی این موضوع به همون اندازه شما رو از پیشرفت بازمیداره.
باید با این حقیقت روبرو بشید که اینجا قراره انگلیسی صحبت کنید. همه جا باید انگلیسی صحبت کنید. اگر با یک همخانه آمریکایی زندگی کنید یا از یک خانواده آمریکایی اتاق اجاره کنید مزایای زیادی داره که مهمترینش زبانه. شما به ناچار انگلیسی صحبت می‌کنید. حتی اگر فقط و فقط برای مسائل خونه صحبت کنید و با همخونه‌تون دوست نشید هم خوبه. در کنارش روش زندگی آمریکایی هم یاد می‌گیرید. مخصوصا اگه با یک خانواده آمریکا زندگی کنید خیلی چیزها یاد می‌گیرید.
بعضی از خانواده ها به کسی که اتاق اجاره می‌کنه بیشتر از یک مستاجر بها میدن و گاهی اون در فعالیت خانوادگی‌شون مثل مهمونی‌ها و پیک‌نیک شرکت میدن.
اگر تصمیم دارید به آمریکا بیایید و مجرد هستید به نظر من فکر این باشید که یا یک آمریکایی همخونه بشید. حتی اگر با بهترین دوستتون تو یک شهر زندگی می‌کنید.
برای اینکه چطور میشه اتاق اجاره کرد نیاز به توضیح نیست که گوگل دوست شماست! فقط داخل اون مستطیل بنویسید ROOMMATE و شروع کنید به کسب اطلاعات. از همینجا با این واقعیت که همه چیز تو آمریکا انگلیسیه روبرو بشید.
پاسخ
دقیقا با شما موافق هستم...
جدای از بحث زبان انگلیسی چند موضوع دیگه برای زندگی در جامعه آمریکا وجود داره ...
ما چند نوع ارتباط داریم ارتباط های رسمی، غیر رسمی و.... و همین طور هر کدوم نوع گفتار و حرکات و فرهنگ و .. خودشون رو دارند.

برای مثال وقتی من در یک خانه مجردی زندگی میکنم حداکثر اگر خیلی علاقه مند به پیشرفت و... باشم حداکثر روزی 8 ساعت میتوانم در ارتباط با جامعه باشم که مفید آن به نظرم 2 ساعت هم نیست چون شما در خیابان راه میروید میبینید گوش میکنید و.... شاید با یک نفر دست پا شکسته 2 دقیقه مکالمه کنید روی هم رفته یک ساعت هم حرف نمیزنید.

اما:

اما وقتی در یک خانواده Native وارد می شوید شما ناخداگاه جزئ یک خانواده امریکایی میشوید و میتوانید با سرعت پیشرفت کنید پیشرفتتان انقدر سریع تر خواهد شد که خودتان هم نمیتوانید فکرش را بکنید ساعات مفید فعالیت شما در جامعه (جامعه ای کوچکتر نظیر خانواده) از روزی 1-2 ساعت به 12 -13 ساعت خواهد رسید.. شما دائما مجبورید حرف بزنید / گوش کنید / بخوانید و در فعالیت های اجتماعی شریک شوید ...

میتوانید با فرهنگ آنها آشنا شوید
دوستهای جدید در آن محل پیدا کنید
در کارهایی که نیاز دارید به شما کمک میکنند
شما در بسیاری از کارهای خانه و بیرون خانه به آنها کمک میکنید
به نوعی شما جزئی از خانواده آنها محسوب خواهید شد
نوع گفتار و حرف زدن را می آموزید
بادی لنگوئیچ تان قوی میشود و با آن آشنا میشوید

به نظر من دقیقا مانند یک فرزند تازه متولد شده خواهید بود که باید همه چیز را فرابگیرد.....

اما همه این موارد به یک مورد اصلی ربط دارد و آن نوع خانواده است خانواده ای که در آن پیوند میخورید باید روابط نزدیکی با شما پیدا کنند و موردی که شدیداً توصیه میشود خانواده اصیل آمریکایی است نه دورگه و اسپانیش و مکزیکی اسپانیایی و..... همچنین محله آن هم مهم است بلاخره همسایه و... ای گفته اند :دی

هیچ وقت یادمان نرود یک مهاجر و تازه وارد باید با فرهنگ و ذائقه مردم مقیم آنجا رفتار کند.
به آرزوم میرسم، شک ندارم Smile
پاسخ
roommate راحت می شه پیدا کرد. اما من دوست دارم وارد یه خانواده بشم که پدر و مادر داشته باشه ! چند تا اگهی برای دانشجویان دیدم. اما نمی دونم واقعا چطوری میشه پیداشون کرد. شاید تو دانشگاه ها کلاب هایی برای دانشجویان خارجی باشه که این خانواده ها رو پیدا کنه اما من تو اینترنت هیچ وقت همچین چیزی نتونستم پیدا کنم. به نظرتون از کجا میشه با این خانواده ها آشنا شد؟
پاسخ
من قبل از این که به امریکا بیایم گمان می کردم که صرفه جویی و حرام نکردن منابع مربوط به فرهنگ ایرانی است در حالی که وقتی به امریکا آمدم متوجه شدم که چیزهایی را که ما فقط حرفش را می زنیم آنها عمل می کنند. حالا این منابع می تواند پول, غذا و یا مکان باشد. فرض کنید که یک خانواده امریکایی که دو فرزند دارند و یک خانه چهاراطاق خوابه خریده اند حالا فرزندانشان دانشجو شده اند و به یک شهر دیگر می روند. آن خانواده اطاق های خالی را به افرادی که مطمئن باشند اجاره می دهند زیرا یک اطاق خالی افتاده در امریکا معنی ندارد و هم از نظر مالی و هم از نظر ضایع شدن منابع خیلی برایشان جالب نیست. مثلا همسایه بغلی من که یک زن و شوهر و یک دختر هستند یک خانه سه اطاق خوابه دارند و یکی از اطاق هایشان را هم به یک دختر دانشجوی دیگر اجاره داده اند. در ایران من خیلی کم دیده ام که خانواده ها اطاقی را به کسی اجاره بدهند ولی در امریکا این مسئله خیلی عادی است. البته خوب شاید یکی از علت هایش هم این باشد که آنها خیلی راحت هستند و به خاطر حضور کسی در خانه شان معذب نمی شوند و برای خودشان راحت زندگی می کنند. به نظر من امریکایی ها خیلی هم با محبت هستند و اگر بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید و قوانین همخانه بودن را همچون خود امریکایی ها به درستی رعایت کنید به شما خیلی خوش خواهد گذشت و مشکلی برایتان پیش نمی آید. حتی اینجا رسم است که دو زوج با هم یک خانه را اجاره می کنند و زندگی می کنند. بنابراین حتما لازم نیست که مجرد باشید ولی خوب اگر متاهلی هستید که مقید به موازین اخلاقی رایج در کشورمان و یا دیپلماسی پنهان هستید این کار میسر نمی باشد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
ارش جان در نوشته هايت خواندم فرمودي اگر راه و رسم همخانه بودن را مثل خودشان رعايت كني. حالا خواهش ميكنم براي ما اين راه و رسم ها رو شرح بده ابته اندكي به مدد حدود شش ماه زندگي در انجا با فرهنگ جامعه اشنا هستم اما دوست دوست دارم قوانين و رسوم همخانه اي بدانم
ما را به فیض برسانید لطفا :دي
به آرزوم میرسم، شک ندارم Smile
پاسخ
درود
با تشکر از محسن عزیز برای ایجاد این تاپیک
اگر دوستان کمی در مورد قوانین همخانه بودن کمی توضیح بدند . خیلی خوب میشه.
چه مواردی رو باید رعایت کرد؟ پول آب و برق به چه صورت هست ؟ استفاده از آشپز خانه و حمام مشترک چگونه هست؟تا چه حد باید باهاشون قاطی شد ؟ و در چه مواردی باید ازشون دوری کرد ؟
ودیگه هر چی به ذهنتون میرسه.
سپاس
پاسخ
نحوه هزينه ها به چه صورته،كرايه اتاق،دوستان از همه ايالت ها و شهرها نظر بدن؟
من در دنيا يك بزرگوار مي شناسم و آن حضرت بزرگوار مي باشد.

خلیج فارس و ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک دارایی همه ایرانی ها می باشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: arezoo bj ، philter ، behfaza ، لاتاری ، taherifar
1- وقتی همخانه شما دارد کاری را انجام می دهد با حرف زدن حواس او را پرت نکنید. شما نباید تا یک نفر را دیدید شروع به حرف زدن کنید بلکه باید اول ببینید طرف مقابل تمایلی به شنیدن حرف های شما دارد یا خیر.
2- به حریم خصوصی همخانه خود احترام بگذارید. در رابطه با این موضوع قبلا در مهاجرسرا نوشته ام که می توانید آن را پیدا کرده و مطالعه کنید.
3- بیش از یک بار حرفی را تکرار نکنید مخصوصا در مورد تعارف به غذا خوردن!
4- بابد حرف خود را کاملا مشخص و در زمان خودش بزنید. لفافه و کنایه و به در و دیوار گفتن مشکل ساز می شود.
5- در هیچ زمان و در هیچ شرایطی صدای خودتان را بلند نکنید حتی اگر عصبانی هستید. داد و فریاد کردن به هر علتی که باشد توحش به حساب می آید.
6- اگر فرزند کوچک دارند به او دست نزنید و فقط با او صحبت کنید. می توانند از شما به خاطر لمس فرزندشان شکایت کنند حتی اگر بی منظور باشد.
7- در موقع غذا خوردن چلپ و چلوپ نکنید و با دهان بسته غذا بخورید. دیدن محتویات داخل دهان در امریکا بسیار زشت است. اگر در زمان غذا خوردن کسی از شما سوالی پرسید جواب ندهید تا دهانتان خالی شود و یا دستتان را جلوی دهانتان بگیرید.
8- اگر از آفتابه استفاده می کنید و دستشویی شما مشترک است مواظب باشید که روی توالت فرنگی در زمان ترک آنجا حتما خشک باشد. اگر آب آفتابه به پایین و یا لبه دستشویی چکیده است حتما آن را با دستمال خشک کنید چون ممکن است گمان کنند که آن رطوبت مربوط به شما است.
9- وان حمام را همیشه پس از دوش گرفتن تمیز کنید
10- باید سعی کنید که اطاق شما بو ندهد. بنابراین پنجره را باز بگذارید و یا از خشبو کننده های اطاق استفاده کنید.
11- اگر آشپزی می کنید باید دقت کنید که هود روشن باشد. در ضمن آنها از بوی قرمه سبزی و شمبلیله چندان خوششان نمی آید. ولی در عوض عاشق سیر و پیاز هستند.
12- اگر با تلفن صحبت می کنید هوار نکشید و آرام صحبت کنید مخصوصا اگر ساعت از ده شب گذشته باشد.
13- پول اجاره و آب و برق خود را به موقع پرداخت کنید و هیچ چیزی را کمتر و یا بیشتر نپردازید.
14- خودتان را در اطاق محبوس نکنید و در زمان هایی که آنها بیرون هستند شما هم بیرون بروید و مثلا اگر می خواهید مطالعه کنید در هال بنشینید و مطالعه کنید.
15- در مورد فرهنگ و زبان و کشور خودتان فقط زمانی صحبت کنید که از شما سوال می کنند و مشتاق شنیدن آن هستند. هر مسئله ای که پیش آمد نباید زرتی بگوییم در کشور ما چنین است و چنان است چون ممکن است علاقه ای به دانستن آن نداشته باشند.
16- همیشه تا خرخره پوشیده نباشید. امریکایی ها دوست دارند که گهگاهی بدن شما را ببینند.
17- با آنها به مهمانی بروید و اگر مهمان دارند از اطاق خود بیرون بیایید.
و خیلی چیزهای دیگر که الآن یادم نمی آید.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
(2011-09-01 ساعت 22:24)rs232 نوشته:  1-...
2-......
3- .........

میگن ایرانی ها غریب پرستن. راسته ؟؟؟
خوب این چیزارو چرا برای همخانه امریکایی رعایت کنیم؟ چرا عادتمون نشه ؟ یه چیزایی مثل خشک کردن توالت یا تمیز کردن وان چیزاییه که خیلی از آدمهای پر ادعا هم رعایت نمی کنن و من همیشه تعجب می کنم که اگر من هم همین کار رو بکنم آیا تحمل دارن ؟؟
آرش خان خیلی در مورد زندگی با خانواده امریکایی هوس انگیز حرف می زنین. اگه ادامه بدین مجبور میشین در پرداخت پنالتی فسخ قرار داد کمکم کنیناااا Wink

چطوری میشه این خانواده ها را پیدا کرد ؟ اینها بنگاه معاملات ملکی ندارن آدم بره کاغذ های پشت شیشه رو بخونه ؟؟

بعدشم این مدت نشده خانوادتون بیان 2-3 هفته پیشتون بمونن؟ اجازه نمیدن نه ؟؟

پاسخ
سلام
شما در آمریکا زندگی می کنید
اگر امکان دارد به من ایمیل بزنید تا من چند سوال کنم در مورد زبان و لهجه آن
اگر راهنمایی کنید ممنون خواهم شد
و جه روشی مفید هست لطفاٌ از راهنمایی هایتان دریغ نفرمایید حالا که در محیط انگلیسی هستید روش بهتری جهت آموختن و درک زبان هست
gholami.1982@yahoo.com
پاسخ
تشکر کنندگان: آنی ، philter ، behfaza ، soli asali ، taherifar
[/quote]

این مدت نشده خانوادتون بیان 2-3 هفته پیشتون بمونن؟ اجازه نمیدن نه ؟؟


[/quote]

اگر کسی بخواهد برای مدت کوتاهی مهمان در اطاق خودش داشته باشد ممکن است قبول کنند. بستگی به خانواده ای دارد که در آنجا هستید. ولی اصولا این چیزها با همخانه بودن سازگار نیست و احتمال ایجاد شدن مشکل زیاد است.
شهرزاد جان, طبیعی است که امریکایی بی کلاس و بی اخلاق هم بسیار زیاد است ولی ما قرار نیست با آنها زندگی کنیم و می خواهیم در خانواده امریکایی زندگی کنیم که درست و حسابی باشند. در کشورمان ممکن است که بعضی از جزئیات را به ما یاد نداده باشند و یا مثلا وقتی در تلویزیون میبینیم که یک هنرپیشه با دهان باز حرف می زند و همه چیز از دهانش می پرد بیرون گمان کنیم که این کار خیلی بامزه است و بخواهیم برای یک امریکایی آن را تکرار کنیم. به هرحال یادآوری بعضی چیزها ضرری ندارد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
(2011-09-02 ساعت 02:43)rs232 نوشته:  در کشورمان ممکن است که بعضی از جزئیات را به ما یاد نداده باشند و یا مثلا وقتی در تلویزیون میبینیم که یک هنرپیشه با دهان باز حرف می زند و همه چیز از دهانش می پرد بیرون گمان کنیم که این کار خیلی بامزه است و بخواهیم برای یک امریکایی آن را تکرار کنیم. به هرحال یادآوری بعضی چیزها ضرری ندارد.

حق با شماست منم میگم یه تاپیک برای آداب زندگی اجتماعی بزنیم که این چیزارو مطرح کنیم بعدشم لینکش رو به افرادی که اینجوریند و رومون نمیشه بهشون بگیم بفرستیم.
آرش خان این نوع زندگی با خانواده امریکایی به جای فرزندشون اسم خاصی داره ؟ راستش هر چی سرچ کردم جز roommate و Student exchange program چیزی پیدا نکردم. فکر می کنم اصطلاحی داشته باشه. یا شاید باید روابطی پیدا کرد!
پاسخ
در زبان فرانسوی به این کار پانسیون می گویند ولی همان کلمه در انگلیسی پنشن گمان کنم به معنای یک یا چند اطاق مبله در هتل است. به هرحال در اینجا همان روممیت می گویند و من تمام اطاق هایم را از craigslist.org پیدا کردم و همه آنها هم در یک خانواده بود. شما باید لیست اطاق ها و توضیحاتش را بخوانی تا متوجه شوی کدام یک خانه مجردی است و کدام یک در یک خانواده است. بعد هم باید بروی و آنها را از نزدیک ببینی تا متوجه شوی که به درد شما می خورند یا خیر.
یکی از دوستان عزیز نکته هایی که من قبلا در جاهای مختلف نوشته ام را در یک تاپیک جمع کرده است که گمان کنم خواندنش بد نباشد و در آنها در مورد آداب زندگی اجتماعی هم گفته شده است. اسمش را هم گذاشته اند دیدگاههای آرش در مورد امریکا.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
سلام
اين تاپيك رو مدير محترم mohsen324 در پاسخ به پرسشي كه من از طريق پيام خصوصي از ايشون پرسيدم ايجاد كردند(دستشون درد نكنه)،به نظر بهترين كار براي جا افتادن در آمريكا براي مجردها همين موضوع باشه،چون 24 ساعت در حال يادگيري هستيم.
من در دنيا يك بزرگوار مي شناسم و آن حضرت بزرگوار مي باشد.

خلیج فارس و ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک دارایی همه ایرانی ها می باشد.
پاسخ
خوب پس چرا دیگه این بحث ادامه پیدا نکرده؟؟ مطالب مطرح شده خیلی مفید هست.
پاسخ
تشکر کنندگان: m9780 ، philter ، behfaza ، sunflower00 ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان