کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه های پرواز به آمریکا
درود رفقا
با حدود یک ماه که از مهاجرتمون میگذره و با عرض پوزش سفرنامه رو میگذارم اینجا. چون موضوع جداگانه ای برای سفر به آمریکا وجود نداشت این موضوع رو باز کردم. امیدوارم که بقیه رفقا هم که به زودی سفر می کنن یا اینکه اخیرا سفر کردن و در برنامه ی 2008 بودن سفرنامه شون رو بگذارن تا برای دیگر رفقا راحت تر قابل دسترسی باشه. صمدجان، علی جان ، خدای بزرگ ، لیلی،آرزو و دیگر رفقا منتظر سفرنامه تون هستیم...
این هم لینک سفرنامه ی عمران عزیز که همیشه در خاطره م مونده:
http://mohajersara.com/showthread.php?ti...266#pid266
سعیدجان اگر دوست داشتی می تونی این سفرنامه ها رو هم برای خواننده های وبلاگت آدرس بدی.
ارادت.
تشکر کنندگان:
سلام رفقا. داستان مهاجرت از زبان هرکس به شکلی‌ گفته می‌شه. همهٔ کسانی‌ که وطنشون رو ترک می‌کنن به هر حال دلایل مهمی برای این کار دارن. پس اول از همه بگذارید این آرزو رو بکنم که امیدوارم هرکس وطنشو ترک می‌کنه به قصد مهاجرت این کارو کرده باشه نه به قصد فرار. به امید آن روز.
از حدود ۴ ماه پیش از تاریخی که میخواستیم پرواز کنیم شروع کردیم به جمع کردن اطلاعات. بیشتر هواپیمایی امارات مد نظرمون بود چون هواپیمایی خوبیه و نیازی هم به ویزای ترانزیت نداره. ما میخواستیم بلیط رفت و برگشت بگیریم چون نمیدونستیم که وقتی‌ برای بار اول میایم چه مدت خواهیم موند. امارات برای رفت و برگشت از تهران به نیو یورک میشد نفری ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومن. چون مدتی‌ طول کشید تا بلیط برای دو نفر و به تاریخ مورد نظر رزرو بشه قیمتها بالا رفت و به ۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومن رسید. بنابر این ما هم از امارات صرف نظر کردیم. امارت یک عیب دیگه هم داشت و اون زمان بسیار طولانی‌ نیمه دوم پروازش بود.از اول زیاد مایل نبودیم پرواز ایران ایر - ویرجین رو بگیریم چون نگران بودیم که ایران ایر تاخیر داشته باشه و به پرواز دوم یعنی‌ ویرجین نرسیم ولی‌ نهایتا بالا رفتن قیمتها باعث شد همون پرواز ایران ایر - ویرجین رو انتخاب کنیم. بلیط رفت و برگشت ۳ ماهه ایران ایر- ویرجین از تهران به نیویورک بود ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومن.
روزی که برای پرواز رفتیم فرودگاه بین المللی (ایکیا) فرودگاه خیلی‌ شلوغ بود. نوارهای نقاله که چمدون‌ها را جابجا میکنه خراب بود و برای همین تاخیر زیادی در همهٔ پرواز‌ها به وجود اومد. بعد هم که سوار هواپیما شدیم ۳ ساعت دیگه تاخیر داشتیم چون خلبان میگفت که چراغ محفظه ی بار روشنه و نمیتونیم اینطوری پرواز کنیم. تاخیر ما مجموعا شد ۴ ساعت و چون فاصلهٔ دو پرواز ما در فرودگاه لندن ۴ ساعت بود بنابرین بدیهی‌ بود که ما پرواز دوممون رو از دست دادیم. فرودگاه لندن (هیترو) که رسیدیم با سرعت رفتیم و خودمون رو به کانتر ویرجین رسوندیم ولی‌ یک آقا یی ساعت رو بهمون نشون داد و گفت هوپیمای شما ۵ دقیقه پیش بلند شده... "با خودم فکر می‌کردم همون اتفاقی که ازش می ترسیدم پیش اومد... آخرش ایران ایر مشکل ساز شد..." ولی‌ راستش رو بخواین ته دلم زیاد ناراحت نبودم. به نوعی احساس رضایت داشتم که دست کم یک قسمت از پروازمون رو با "ایران" ایر بودیم...
از پرواز ایران - ایر اگر بخوام بگم شاید کمی‌ تکراری باشه. همش یاد عمران بودم و سفرنامه ش. با خانمم تعریف میکردیم که عمران نوشته بود: " گفتن دو نوع غذا هست: شنیسل مرغ که نداریم و پلو گوشت". یا شایدم بر عکس. ولی‌ ایندفعه اونها یی که گفتن همه رو داشتن. ما هم پلو گوشت گرفتیم که خوب هم بود. خود هواپیما خوب قدیمی‌ بود ولی‌ مهموندارها خوب بودن. به همه هم قول دادن که ما با هیترو در تماس هستیم و یا براتون پرواز دیگه رزرو می‌کنیم یا اینکه ایران‌ایر براتون هتل میگیره تا زمانی‌ که با پرواز بعدی به مقصدتون برید. ما هم سعی کردیم اینطوری فکر کنیم که راست می گن. راستی وقتی هواپیما با 4 ساعت تاخیر در هیترو نشست مردم همونطور که عمران گفته بود همچین دست زدن که واقعا انگار قرار نبود این هواپیما روی زمین بنشینه...
وقتی رسیدیم به کانتر ویرجین کارمند ویرجین بهمون گفت خبر خوب براتون دارم! گفت که پرواز شما که ساعت ۴ بود و رفت ولی‌ پرواز ساعت ۶ جا میداد و ما براتون جا در نظر گرفتیم. منو همسرم هم خیلی‌ خوشحال شدیم که مجبور نیستیم یک شب رو در هیترو بمونیم. هیترو فرودگاه بزرگیه ولی‌ ما مسیر مشخصی‌ توش داشتیم و برای پیدا کردن مسیرمون اذیت نشدیم.از قبل روی سایت فرودگاه دیده بودم که ایران ایر ما رو به ترمینال 3 میبره و ویرجین هم از همون ترمینال 3 پرواز می کنه.کافی بود خودمون رو برسونیم به قسمت flight connections. فقط مشکلمون این بود که میخواستیم زنگ بزنیم ایران و نیویورک برای اینکه خبر تاخیرمون رو بدیم ولی‌ کارد تلفن نداشتیم! تمام تلفنها هم یا کردیت کارد میخواست یا سکه یا کارد تلفن. هیچ جا هم نتونستیم کارد تلفن پیدا کنیم از چند جا هم سوال کردیم ولی‌ جواب درست نگرفتیم. خلاصه آخرش رفتیم سراغ یه صرافی که پول بدیم و سکه بگیریم. اون هم گفت به هر حال ما کمیسیون میگیریم. گفتیم خوب این همه گرفتین این هم روش. بگیرین. ۲۰ دلار گرفت و معادل ۱۸ و یه خرده دلار بهمون پوند داد! گفتیم باشه. بدو بدو رفتیم تا تلفنها و شروع کردیم به زنگ زدن. تلفنه هم مثله خوده انگلیسیا پول میخورد... خلاصه به هر دردسری بود زنگ زدیم و دیگه کاری نداشتیم تا اینکه وقت پروازمون بشه.
یک مطلب دیگه هم هست که ما چند بار به خاطرش گیج شدیم و اون هم اینه که پرواز ایران ایر - ویرجین نیاز به ویزای ترانزیت نداره.چند نفر ما رو نگران کردن ولی نیازی نداشت.
هواپیما یی ویرجین خیلی‌ هواپیمایی خوبی‌ بود. هواپیماش ایربا س A-340 بود با همهٔ امکانات جدید مثل LCD برای هر مسافر و از اینجور چیز ها. جای خالی‌ هم زیاد داشت. مهموندارها هم خوب بودن و پذیرایی خوبی‌ هم میکردن و میشه گفت تقریبا هیچ مشکلی‌ در طول سفر با ویرجین نداشتیم. البته این رو هم بگم این LCD ها به کار من یکی که زیاد نیومدن. نزدیک های نیویورک که می رسیدیم اومدن فرمهای مخصوصی را دادن که باید توش نوشت که چه چیزهایی همراه داریم. خود مهموندارها هم کمک می کنن اگر کسی سوالی داشته باشه. پاسخ دادنش سخت نیست ولی به هر حال قبلا لینکش رو گذاشتیم اگر یک نگاهی بکنین بد نیست . فقط یک موضوع مهم رو یادآوری کنم و اون هم اینه که هر نفر می تونه "کمتر از ده هزار دلار" با خودش بیاره. این رو توی فرم هم سوال می کنن و باید پاسخ داد و امضا کرد.
ما ساعت ۹ شب به وقت نیو یورک رسیدیم فرودگاه کندی. مثل همه ی فرودگاهها ورودی‌های مختلفی‌ هست. برای سیتیزنها جدا و برای ویزتر‌ها هم جدا. ما باید از ورودی ویزیتر وارد میشدیم. افسر پشت میز اول پاسپورت گرفت بعد هم گفت اون پاکت زرد که همراهتون هست؟ ما هم پاکت زرد رو بهش دادیم و روی ویزاها مهر زد و بلند شد دنبال ما چند قدم اومد تا مسیر رو بهمون نشون بده. ما رو راهنمایی کرد به یک قسمت دیگه. رفتیم اونجا و نشستیم تا یک افسر دیگه اومد. اون هم یک فرم داد پر کردیم و ازمون خواست که امضا کنیم. آدرس هم توی اون فرم باید مینوشتیم. من ازش پرسیدم که امضای من که قبلا روی فرمهای kcc و سفارت کردم می‌تونم عوض کنم؟ اون هم گفت که بله میتونین و امضا یی که اینجا می‌کنین امضا یی هست که بعدا میره روی گرین کاردتون. به خاطر همین قبلا هم گفتم که از قبل یک امضا ی انگلیسی‌ تمرین کنین و از وقتی رسیدین آمریکا از اون امضا استفاده کنین. امضا تون اسمتون رو داشته باشه، خوش فرم هم باشه، و زیاد هم ساده نباشه خوبه. اگر هم امضایی که قبلا کردین خوبه که چه بهتر.
بعد از اون رفتیم برای اینکه چمدونهامون رو چک کنن چون توی فرم‌ها نوشته بودیم که ما خوراکی همراه داریم. افسری که اونجا بود پرسید که شما food همراه دارین ؟ اینجا علامت زدین که دارین. ما هم گفتیم بله خوراکی داریم و بیشترش هم شیرینیجات هست. گفت می‌شه نشون بدین ؟ ما هم بعد از اینکه یه کم همفکری کردیم یادمون اومد که تو کدوم چمدون هست و درشو باز کردیم. گز ، سوهان و اینجور چیز‌ها بود. به اینها زیاد حساس نبود. بعد گفت که گیاه همراه ندارین؟ من کمی‌ فکر کردم راجع به زعفران که همراه داشتیم. گفت خواهش می‌کنم دقیق جواب بدین. من هم گفتم ما این رو داریم که این قسمتی‌ از گیاه هست. گفت بله شما باید این رو به عنوان گیاه در نظر بگیرید. هرچند فکر کنم اگر از اول نوشته بودیم ما "گیاه" داریم اونوقت خیلی‌ حساس میشدن. چون روی موضوع گیاه و دانه‌های قابل کشت خیلی‌ حساس هستن. خلاصه با همکارش همفکری کرد و گفت نه اینها مشکلی‌ نداره.جالب بود که افسرجوونی بود ولی می دونست که زعفران برای خوش طعم و خوش بو کردن غذا استفاده می شه. کمی‌ هم پسته توی جیبهامون بود که اونها رو هم گفت طوری نیست ولی‌ دفعه ی دیگه لطفا نیارین!
بعدش دیگه به قول عمران: اینجا آمریکا بود... فامیل ما که راه دوری آمده بودن اونجا منتظر ما بودن. ما رو سوار کردن و رفتیم که وارد آمریکا بشیم...
ادامه ی داستان رو حتما در قسمت ایالت نیویورک می نویسم شاید بتونه برای رفقایی که مقصدشون ایالت نیویورک هست کمک کننده باشه. همچنین برای موضوع کار و تحصیل امیدوارم بتونیم موضوعات طبقه بندی شده ای رو در قسمت زندگی در ایالات متحده با کمک دوستان شروع کنیم.
ارادت.
رفقا این صفحه همچنان منتظر سفرنامه های شماست.
ارادت
تشکر کنندگان: fleepeter
با تشکر از ماهان من هم مثل ماهان از ایران با ارباس تا لندن رفتم و از اونجا با ویرجین پاسیفیک تا لوس آنجلس. همه چیز مثل ماهان بود با تفاوت این که ایران ار هیچ گونه تاخیری نداشت. اما ویرجین حدود یک ساعت تاخیر داشت! (همش نگید که پروازای ایران تاخیر دارن). تو فرودگاه L.A هم چون تعداد مسافرین دارای پاکت زیاد بود کلی معطل شدم (حدود یک ساعت و نیم) با احتصاب 22 ساعت مسافرت هوایی و دو ساعت ونیم تا خیر یک پرواز 24 و نیم ساعته داشتم!! باقی چیزا همان طور بود که ماهان نوشت.
شماره کیس: 2008AS4xxx
دریافت اولین نامه: Mar/2007
دریافت نامه دوم: Nov/2007
مصاحبه: Dec/2007
آمدن کلیرنس : Feb/2008 - (بعد از 71 روز)
گرفتن ویزا: Apr/2008
گرفتن گرین کارت: 13 روز پس از ورود
تشکر کنندگان: excarkape ، fleepeter ، valencia ، Rooz
سلام دوستان عزيز
با عرض پوزش از تاخيري كه داشتم. من و همسرم بزودي عازم آمريكا هستيم. فكر نميكردم كه قبل از سفر، اينقدر سرمون شلوغ بشه ولي باورتون نميشه از وقتي كه ويزا رو گرفتيم، تا اين لحظه من و همسرم دنبال جفت و جور كردن كارهاي موندمون هستيم و يك لحظه هم فرصت اضافي نداشتيم.
منتظر سفرنامه ما باشيد.
به اميد ديدار
علی
شماره کیس: ***2008AS11
دریافت نامه اول: May/2007
دریافت نامه دوم: May/2008
مصاحبه: June 24th, 2008
كليرنس همسرم:September 7th, 2008(قبل از اعلام شدن در سایت سفارت)
دريافت ويزای همسرم: September 14th, 2008
کلیرنس خودم:September 21th, 2008
دریافت ویزای خودم: September 25th, 2008
تشکر کنندگان:
salam
doostan man ham dishab residam US.
in laptop Farsi nadare, sharmande.
safarnaameye Parvazo vaghti Farsi nasb kardam minevisam.
ye soal:
aya bayad baraye SSN berim edarash, ya baramoon ersaal mikonan.
mamnoon misham doostani ke alan US hastan, javab bedan.
تشکر کنندگان: Admimifreerve
سلام ندا جان
خوش اومدی...
خسته نباشی... مشکلی که نبود؟؟؟؟
ما رفتیم اداره ش... ولی فکر می کنم بچه ها گفته بودن اگه نری هم میاد به آدرست ....

موفق باشی....
بیتا...
کسی نامبر من: 2008as51xx
دریافت نامه اول : may 2007
تاریخ مصاحبه: january 2008
کلیرنس: بعد از 90 روز تقریبا
ورود به آمریکا: july 2008

وبلاگ: aadama.persianblog.ir
تشکر کنندگان:
خوش آمدید. پیشنهاد می کنم حتماً برید اداره سوشیال، بعضی از اوقات درخواست شما به طور اتوماتیک به اونجا ارسال نمیشه. Apply کردن مجدد هیچ ضرری نداره.
شماره کیس: 2008AS4xxx
دریافت اولین نامه: Mar/2007
دریافت نامه دوم: Nov/2007
مصاحبه: Dec/2007
آمدن کلیرنس : Feb/2008 - (بعد از 71 روز)
گرفتن ویزا: Apr/2008
گرفتن گرین کارت: 13 روز پس از ورود
تشکر کنندگان:
سلام.دوستانی که به آمریکا رسیدند لطفا از وضع اقتصادی و کار بگند.
تشکر کنندگان: Nuaboguigiots
نداجان رسیدن به خیر
همونطور که پیشتر هم صحبت شده میتونی منتظر بمونی تا خودش بیاد ولی اگر بری هم هیچ ضرری نداره.
تشکر کنندگان:
سلام دوستان من و همسرم و پسرم تا 1 ماه دیگه عازم هستیم برای مدت یک ماه اقامت . رفتم و برگشتم براتون می نویسم .
تشکر کنندگان: Reenfeenaiz
دوستان سلام
همونطور که قبلا هم بهتون گفتم‌ ما حدود یک هفته پیش وارد آمریکا شدیم. پروازمون از طریق قطر بود و خیلی راحت بود ولی طولانی. بلیطمون هم یکسره بود و هیچ مشکلی هم نداشت.
ما ۳ روز بعد از وارد شدن رفتیم اداره سوشیال سکیوریتی و درخواست دادیم و دیروز شماره مون اومد ولی هنوز گرین کارتمون نیومده.
اینجا اوضاع و احوال خوبه. البته ما هنوز در حال بررسی هستیم و به قول معروف هنوز جا نیافتادیم.
در ضمن شدیدا دنبال کلاس زبان هستیم و از دوستانی که در نزدیکیهای واشنگتن و مریلند کلاس زبان با قیمت مناسب سراغ دارن طلب یاری میکنیم.
با تشکر
علی
شماره کیس: ***2008AS11
دریافت نامه اول: May/2007
دریافت نامه دوم: May/2008
مصاحبه: June 24th, 2008
كليرنس همسرم:September 7th, 2008(قبل از اعلام شدن در سایت سفارت)
دريافت ويزای همسرم: September 14th, 2008
کلیرنس خودم:September 21th, 2008
دریافت ویزای خودم: September 25th, 2008
تشکر کنندگان: Tileromix
من منطقه شما نیستم. ولی اینو می دونم که تو مریلند یا نیویورک ، کلاس های زبان با کیفیت بالا و مهم تر از اون ، مجانی ، زیاد است.
شماره کیس: 2008AS11xxx
دریافت اولین نامه: May 2007
دریافت نامه دوم: Dec 2007
مصاحبه: July 2008
آمدن کلیرنس : Sep 2008 - (بعد از 65 روز)
دریافت ویزا: Sep 2008

تشکر کنندگان:
دوستان عزیز منهم می خوام برم مریلند توروخدا هر کی از کلاس زبان اطلاعی داره زودتر خبر بده حداقل این یک ماه رو بی برنامه نباشیم . در ضمن علی جان توی فرودگاه براتون مشکلی پیش نیومد ؟ اگر بتونی جزئیات رو بنویسی ممنون می شم .
تشکر کنندگان:
آرزو نوشته: دوستان عزیز منهم می خوام برم مریلند توروخدا هر کی از کلاس زبان اطلاعی داره زودتر خبر بده ...

کلاسهای مجانی:
http://www.montgomerycountymd.gov/libtmp...lasses.asp
کلاس در کالج با پرداخت شهریه:
http://www.montgomerycollege.edu/wdce/en...kills.html
شماره کیس: AS93XX
نامه اول: 2007 4th April
ارسال مدارک: 9th May 2007
دریافت پاکت دوم: 23rd March 2008
مصاحبه: 6th May 2008
كليرنس: 13th May 2008
دريافت ويزا: 9th June 2008
دریافت کارت: 11th July 2008
تشکر کنندگان: آرزو ، glumouddy




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان