کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گرفتن ویزای ازدواج از ابتدا تا انتها (بریتانیا)
با تشکر از کاربر siti به خاطر همکاری در بخش تالار اروپا و ارائه اطلاعات مفید و به روز در زمینه ازدواج ایرانی ها با اتباع کشورای غیر ایرانی در کشور ترکیه
پاسخ
تشکر کنندگان: siti ، frozen mind ، joibarton ، mohajer 01 ، msar
سلام
متشکرم Shy

سعی میکنم هر چی میدونم بنویسم، اگر چیزی از قلم افتاده بود بپرسین.

میخوام به دوستانی هم که هر دوطرف ایرانی هستند ولی یکی از طرفین در خارج از ایران زندگی میکنه و مقیم هست هم توصیه کنم عقد بین المللی در ترکیه انجام بدهند چون این راه بسیار آسانتر از گرفتن ویزای نامزدی و سفر به کشور نامزدتونه. عقدنامه بین المللی که کشور ترکیه براتون صادر میکنه در سراسر دنیا پذیرفته شده است.

در ابتدا من فکر میکردم باید به آنکارا سفر کنیم چون سفارت ایران و ایتالیا (همسرم) در آنکارا هست، اما بعد از تحقیقات متوجه شدم که میشه در کنسولگری هم انجام داد برای همین من استانبول رو انتخاب کردم چون هم هزینه هتل در آنکارا بیشتر بود و هم از نظر من استانبول شهر زیباتری هست.

آماده کردن مدارک قبل از سفر:
مرحله اول آماده کردن مدارک قبل از سفر هست، مدارک شامل برگه های تولد و برگه های اثبات تجرد طرفینه که بسته به کشور طرفین این برگه ها شکلهای متفاوتی دارند، برای ایرانی ها شناسنامه شان و کارت ملی شون کافی هست البته اضافه کنم تا اونجایی که می دونم نباید شناسنامه المثنی باشه.! و برای نامزدتون علاوه بر آی دی کارتشون یک برگه تولد میخواد و یک برگه تجرد که باید به شهرداری مراجعه کنند و از اونها بپرسن که جهت عقد با ایرانی در کشور ترکیه میخواهند، اونها دقیق می دونن که چه جور برگه ای باید بهتون بدهند. اینم اضافه کنم که اگر بخواین ثبت در شناسنامه هم انجام بشه از هر کدام از این برگه ها دو عدد لازم دارید.
یه چیز خیلی ساده میخوام بگم، تجربه من در مورد ازدواج با مرد ایتالیایی بود و همسرم به شهرداری منطقشون مراجعه کردن، امابرای فهمیدن مدارک مورد نیاز، حتما به سازمانهای دولتی (که هر کسی در کشورش میدونه به چه جور سازمانی باید مراجعه کنه) مراجعه کنید و از اونها بپرسید و اگر هم میخواید خیالتون راحت بشه میتونید به کنسولگریه کشورتون در استانبول تلفن بزنید اونها بهتون میگن.
"یک نکته خیلی مهم این هست که بعضی کشورها وقتی یک برگه فرمA (یعنی مثل همین برگه تولد و تجرد با سربرگ رنگی و مهر برجسته) میخواد از کشور خارج بشه، باید وزارت امور خارجه اون کشور تایید کنه، در مورد ایتالیا نیاز نبود اما بهتره قبل از سفرتون در مورد این مسئله هم بپرسین که متاسفانه اگه بدونه تایید، برگه هاتونو بیارین، کنسولگریه اون کشور در استانبول برگه هاتونو تایید نمیکنه و نمیشه هیچ کاریش کرد.!"
در مورد دختر خانم ها اجازه نامه محضری پدر را میخوان جهت ازدواج، که باید در متن اجازه نامه به نام دخترشان و فرد مذکور با مشخصات کامل اشاره بشه در غیر این صورت اگر میخوان کوتاه تر بشه میتونن بنویسن دخترم با این مشخصات، با هر کس که میخواد ازدواج کنه، اینم قابل قبوله.
دقت کنید که اجازه نامه محضری از لحاظ تایپ، تاریخ، امضاها و مهر مشکلی نداشته باشه. تجربه خودم این طور بود که همه اینها درست بود کنسولگری گفت که باید رییس محضرخانه هم 3 تا امضا و مهر میکردن پشت برگه رو.!! پس شما از رییس دفتر خانه بخواین پشتش را هم هر چقدر جا داره امضا کنه... Big Grin
12 قطعه عکس هم هرکدوم لازم دارین که میشه در استانبول هم بندازین، در مورد خانومها باید با حجاب باشه اما حجاب نصفه نیمه با آرایش هم قبوله Wink

رزرو هتل و پرواز
برای اینکه بدونید چند روز لازم هست بمونید،باید تصمیم بگیرید که میخواین عقد در شناسنامه هم ثبت بشه یا خیر، عقد بین المللی بین 5 تا 7 روز زمان لازم داره اما در مورد ثبت در شناسنامه اگر هر دو طرف ایرانی باشن راحت تر هست و حداکثر 2 هفته ای انجام میشه، در تجربه خودم بعد از دو هفته که اونجا بودم ثبت انجام نشد و به من گفتن به دلیل تحقیقات بیشتری که لازم هست(به دلیل غیر ایرانی بودن همسرم) یک هفته تا 10 روز زمان بیشتر میخوان، پس 21 تا 25 روز زمان برای ثبت در شناسنامه، اما اینم اضافه کنم که اگر نمیخواین همه این زمان را هر دو طرف در ترکیه بمونن می تونید وکالت محضری بدید و کسی رو جهت دریافت مدارک ازدواج معرفی کنین، ولی هر کدوم از طرفین باید در کنسولگریه کشور خودش این کار رو انجام بده و کمی مراحل اداری داره، من این کار رو انجام ندادم چون روز آخر اقامتم در ترکیه (بعد از یکبار تمدید مدت سفرم) به من گفتن که کارم انجام نشده و من فرصت انجام اینکار رو نداشتم اما مسئولین سفارت گفتن که میشه و من باید در سفارت ایران و همسرم زیر نظر کنسولگریه ایتالیا این کار رو انجام بدن، اینم بگم که کنسولگریه ایران هیچ برگه ای رو که مستقیما از کنسولگریه ایتالیا میاوردیم قبول نمی کردن و باید در فرمانداری و وزارت امور خارجه ترکیه مهر و امضا میشد "توضیحشون هم این بود که ما مهر کنسولگریه ایتالیا رو نمیشناسیم، تایید وزارت امور خارجه و فرمانداری ترکیه برای ما قابل قبول هست"پس برای تهیه وکالت نامه یک روز اداری (یا بیشتر.!) زمان لازم هست، اگر سفرتون رو برای عقد بین المللی زمان بندی کردین و میخواین وکالتی ثبت در شناسنامه انجام بدین همون روز اول دنبال این کار هم برید که به مشکل نخورین، اینم بگم که در دادن وکالت نامه دقت کنید که مسئله ای براتون پیش نیاد، چون همه مدارکتون رو برای ثبت تحویل کنسولگری ایران میدین، بعد از انجام ثبت، این مدارک به وکیلتون تحویل داده میشه که براتون ارسال کنه.
من توصیه میکنم سعی کنید حداقل یک هفته در استانبول بمونید و با آرامش خیال کارتونو انجام بدین، در هر صورت میخواین عقد کنید (مبارک باشه)، هر چند که بیشتر مثل انجام کارهای اداریه. Smile

در استانبول:
به خاطر از دست ندادن وقت بلافاصله با همه مدارکتون به کنسولگریه ایران مراجعه کنید،یکی دیگه از برگه هایی که بهش نیاز هست، برگه اقامتتون در ترکیه است که باید اینو از مدیر هتلتون بگیرین، در سربرگ هتل و با مهر و امضا مدیر هتل بنویسن که برای چند روز در هتل اتاق رزرو کردین و اقامت دارین.
کنسولگری بعد از تایید مدارکتون بهتون میگه که برای آزمایش ها برین، اگر مسئله ای در مورد مدارکتون وجود داشت بهتون توصیه میکنم قبل از ناامید شدن (میدونم استرس زیادی برای اینکار وجود داره) خونسردیتونو حفظ کنید و با رعایت احترام.! از متصدیان کنسولگری بخواین که راه حل بهتون پیشنهاد کنن، در تجربه خودم که اجازه نامه پدرم مسئله داشت ازشون خواهش کردم که بگن من چه کار میتونم بکنم بعد از یک کم معطلی، اول گفتن تلفن پدرت رو بگیر ما باهاشون صحبت کنیم، بعد از چند دقیقه که من در حال تلاش برای گرفتن شماره بودم گفتن نمیشه اصلا ما باید خودمون با دفترخانه تماس بگیریم که اینکار هم موکول شد به یک ساعت بعد، اما در نهایت پذیرفتن و من ادامه کارمو انجام دادم.
متاسفانه شرایط کنسولگریه ایران یک کم شلوغ، نامنظم و بدون رعایت احترامِ. اما ایران هست دیگه و ما هم ایرانی، شما آرام باشید و دنبالِ راه حل، حتما پیدا میشه.
در کنسولگریه ایران آدمهای زیادی میبینید که برای ازدواج آمدن، بهتون توصیه میکنم زمانی را که اونجا به انتظار میگذرانید به صحبتهای دیگران گوش بدین، ممکنه چیزهایی بشنوین که بهتون کمک کنه، اما شتابزده تصمیم نگیرین.! امین ترین شخص برای دادن اطلاعات به شما متصدی کنسولگریه، در نهایت باید کاری که ایشون میگن رو انجام بدین.

در مورد آزمایشها
اگر میخواین ثبت در شناسنامه هم انجام بدین باید علاوه بر آزمایشهای مورد نظر کشور ترکیه، یک سری آزمایش هم برای کنسولگریه ایران انجام بدین، که البته هزینه هاتون هم بیشتر میشه، برای آزمایشهای مورد نظر کنسولگریه ایران حداقل 200 دلار در نظر بگیرین، که این هزینه نسبت به پزشکتون متفاوته.
من در کنسولگریه ایران نشنیدم کمتر از این رقمی که من پرداختم، شاید بشه، اگه شما کمتر پرداختین اسم پزشکتون رو بنویسین که بقیه به ایشون مراجعه کنن.
من به محله جراح پاشا (Cerrahpasa) رفتم دکتر فضل الله معین اینم تلفن (6320452-0212)
ما عکس هم در همین محل گرفتیم، چون از قسمت توریستی شهر فاصله داشت و قیمتها ارزانتر بود. "اونقدر ارزون بود که در مدتی که منتظر، در آزمایشگاه بودیم یکی از عکسای خوشگلمونو از توی دوربینم انتخاب کردم و روی دو تا تی شرت چاپ کردن و هر دومون تنمون کردیم، خیلی کیف داشت.!! Big Grin "
در مورد آزمایشها این طور هست که شما میتونید هر جا بخواین آزمایش بدین ولی باید یک پزشک عمومی و دولتی آزمایشهاتونو تایید کنه، این قانون در مورد آزمایشهای مربوط به عقد بین المللی تون هست، جواب آزمایشهای کنسولگریه ایران در پاکتهای دربسته بهتون داده میشه که باید همونطور در بسته تحویل کنسولگریه ایران بدین. ما از همون آزمایشگاه پرسیدیم کجا بریم برای تایید، که راهنماییمون کردن، نزدیک بود اما خیلی شلوغ.

اگر لازم باشه، جهت ترجمه بعضی مدارک و گرفتن بعضی برگه های جدید به کنسولگریه کشور همسرتون هم مراجعه میکنید، در مورد خود من، به ما گفتن که این برگه تجرد و تولد درسته ولی ما که این سربرگ و مهر را نمیشناسیم، باید برید فرمانداری و امور خارجه مهر بشه، وقتی به اونجا مراجعه کردیم گفتن این فرمA هست و ما اجازه نداریم این برگه را مهر کنیم، که باز برگشتیم کنسولگریه ایران
"یه چیز مهم بگم این جایی که میگم باید برین و برگه هاتونو مهر کنید، پیاده 5 دقیقه راه فاصله داره از کنسولگریه ایران، نرید دور استانبول بچرخین Wink ، از دربان کنسولگریه ایران بپرسین بهتون با دست نشون میده، نزدیک هست اما معطلی داره"
در کنسولگری ایران با راهنمایی متصدیان کنسولگری متوجه شدیم که باید به کنسولگریه ایتالیا مراجعه کنیم و اونها با توجه به این برگه یک برگه دیگه به زبان ترکی ترجمه میکنن و مهر و امضا میشه و بعد ما میتونیم اونو در فرمانداری ترکیه مهر کنیم.............تورو خدا عصبانی نشین و بگین خوب اینو قبل از اینکه ما رو بفرسته فرمانداری برای مهر میگفت، منم خشممو از این همه معطلی فرو خوردم، اینم یک مثال از بی نظمی و بی احترامی به وقت ما، اینو گفتم که بدونید از این موردها پیش میاد، خونسرد باشین که نکنه باهاتون لجبازی کنن و کارتون انجام نشه، متاسفانه اینم مسئله ایه که باید بهش فکر کرد.!

نمیدونم میشه وقت از شهرداری قبل از آماده شدن مدارکتون گرفت یا نه، بپرسین، چون معمولا برای چند روز بعد وقت میدن، درمورد خودم با همه مدارک رفتم و خوشبختانه برای روز بعد وقت گرفتیم، همون روز هم به مسجد ایرانی ها (valide han istanbul) مراجعه کردیم و مراسم تشرف همسرم به اسلام و عقد اسلامی مون انجام گرفت.
"یه تجربه از خودم بگم که یادم رفته بود موقع مسلمون شدن یه نام برای فرد انتخاب میشه، برای همین همون موقع تصمیم گرفتم که البته دوستش هم دارم، اما اگه شما میخواین راجع بهش فکر کنید و از قبل تصمیم بگیرین Wink"

در مورد شهرداری یک نکته ای وجود داره، شما باید به شهرداری منطقه ای که هتلتون در اونجا واقع شده مراجعه کنید و ازشون وقت بگیرین.
در موقع عقد چون شما خارجی هستین یک مترجم انگلیسی زبان وجود داره که براتون ترجمه میکنه، برای مترجم هم باید مبلغی بپردازین.
بیشترین هزینه ای که میدین برای شهرداری و مترجم هست که بسته به منطقه تون فرق میکنه، اما بین 600 تا 800 دلار رو در نظر بگیرین.

بعد از عقد در شهرداری و گرفتن عقدنامه به کنسولگری همسرتون مراجعه میکنید اونها میگن که باید به محل خاصی مراجعه کنید و اونها یک برگه ای را از روی عقد نامه خطاب به کشور همسرتون مینویسن و اصطلاحا اَپوستیله میکنن، بعد از گرفتن این برگه باز به کنسولگریه همسرتون مراجعه میکنید و این برگه رو به اونها میسپرین تا برای کشورشون ارسال کنن.
دفترچه عقدنامه هم مال خودتون، که اگه میخواین ثبت در شناسنامه انجام بشه همراه با همه مدارک دیگه شامل (پاکتهای در بسته آزمایش، برگه تشرف و عقد اسلامی، عقدنامه بین المللی، برگه های تجرد و تولد همسرتون، تعدادی عکس و کپی، شناسنامه و کارت ملی) به کنسولگریه ایران میدین تا مراحل ثبت انجام بشه.

مبارک باشه ه ه ه ه ه ه .... Smile

امیدوارم تونسته باشم با بازگویی مراحل این کار، هم اطلاعاتی بهتون بدم هم خیالتون رو راحت تر کنم، برای من که اینجوریه، وقتی میدونم چی در انتظارمه آرامش بیشتری دارم. Shy

اگه سوال خاصی داشتین در خدمتم.
پاسخ
با درود خدمت همه دوستان و تشكر از دوست گرامي كه اطلاعات بالا را ارائه كردند و البته كامل هم بود

بنده نيز ازدواج خود و همسرم كه اكرايني هستند را به همين صورت انجام داده ام. چند نكته را ذكر مي كنم:

ما هم فكر مي كرديم ازدواجمان يك هفته بيشتر طول نمي كشد اما 2 هفته طول كشيد براي ثبت در تركيه و هم در سفارت، پس آمادگي آن را داشته باشيد. كه البته بخاطر سفارت اكراين يكم معطل شديم. چون در اكراين فقط يكبار برگ تولد اصل را صادر مي كنند و ما به 2 تا نياز داشتيم يكي براي تركيه يكي براي سفارت ايران. كه بالاخره سفارت اكراين يك كپي برابر اصل داد با كلي اصرار و سپس فرمانداري تركيه (يادم نيست دقيقاً شهرداري يا فرمانداري اما فكر كنم فرمانداري بود) نيز مهر سفارت را تائيد كرد و سفارت ايران هم بالاخره قبول كرد،‌و گرنه كار انجام نمي شد.

براي كم كردن هزينه بهتر است آپارتمان اجاره كنيد كه ما براي هفته دوم اين كار را كرديم و بسيار راحت تر بوديم چون هم آپارتمان تميز و بزرگ بود و هم مي شد توش غذا پخت كه به مراتب از غذاهاي تركيه كه ما خوشمان نيامد و قيمتشان بالا نيز بود بهتر بود. البته فكر كنم خلاف قوانين سايت باشه وگرنه معرفي مي كردم كسي كه آپارتمان اجاره مي داد و مرد بسيار بسيار خوبي بود و البته ايراني.

براي سريع تر شدن كار ازدواجتان و دردسر هاي بي خود، حتما از وكيل استفاده كنيد كه من معرفي نمي كنم ايشان را اما اگه از همان سفارت ايران بپرسيد ايشان را معرفي خواهد كرد. در اين صورت شما وقت بيشتري نيز براي گردش در استانبول بدست مي آوريد.

و آخر اينكه سفارت ايران، برخلاف اين دوستمان كه عرض كردند، بسيار محترمانه با ما برخورد مي كردند و يك لطف بزرگ نيز به ما كردند تا كار ما بيشتر از 12 روز طول نكشد و آن هم اين بود كه بعد از ثبت ازدواج در كمتر از 6 ساعت !!!!! (باور كنيد كه راست مي گويم) هم پاسپورت ايراني براي خانمم صادر كردند و هم شناسنامه !!! و هم تغيير نام خانوادگي ايشان به من. صبح كه كار ثبت ازدواج تمام شده بود گفتم كه ما خيلي در استانبول مانده ايم و پولمان دارد تمام مي شود كه برگرديم ايران ، و ايشان گفتند ساعت 4 بعد از ظهر بيايد و همه مداركتان را تحويل بگيريد (وگرنه بطور قانوني بيشتر از 5 روز براي صادر كردن پاس و شناسنامه طول مي كشد).

هزينه ما نيز در طول اين 2 هفته با گردش و خريد و رفتن به جزيره و غذا خوردن زياد در رستوران و هزينه وكيل و ترجمه و ازدواج و ... شد 2 ميليون تومان./

يك مورد ديگه اينكه سفارت اكراين ازدواج ما در تركيه رو قبول نداره و ميگه حتما بايد برين خود اكراين اونجا تائيد كنن و يا اينكه دو سال از ازدواج تو ايران بگذره ، بعد به من ويزا اكراين مي دهند.

اميدوارم مطالب برايتان مفيد واقع شود
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، یه مهاجر ، siti ، mehdi_behzadi ، nimar123 ، سمبل ، S@eed ، Iman13 ، msar ، mansourk82
(2011-07-26 ساعت 08:51)shahram_s نوشته:  با درود خدمت همه دوستان و تشكر از دوست گرامي كه اطلاعات بالا را ارائه كردند و البته كامل هم بود

بنده نيز ازدواج خود و همسرم كه اكرايني هستند را به همين صورت انجام داده ام.

سلام و تشکر از ارائه اطلاعاتتون
فقط یه سوال دوست عزیز،که خیلی خیلی ها اینجا پرسیده بودن.آیا برای ازدواج با همسرتون باید ایشون مسلمون میشدن؟ چون من از یه عده شنیدم ازدواج مرد مسلمان با زن غیرمسلمان بدون تغییر دین زن ممکنه اما یه سری میگن نه حتما باید زن مسلمون بشه.در این باره اطلاعاتی دارین؟
پاسخ
تشکر کنندگان: shahram_s ، nimar123 ، سمبل ، msar
(2011-07-26 ساعت 08:51)shahram_s نوشته:  ...

و آخر اينكه سفارت ايران، برخلاف اين دوستمان كه عرض كردند، بسيار محترمانه با ما برخورد مي كردند و يك لطف بزرگ نيز به ما كردند تا كار ما بيشتر از 12 روز طول نكشد و آن هم اين بود كه بعد از ثبت ازدواج در كمتر از 6 ساعت !!!!! (باور كنيد كه راست مي گويم) هم پاسپورت ايراني براي خانمم صادر كردند و هم شناسنامه !!! و هم تغيير نام خانوادگي ايشان به من. صبح كه كار ثبت ازدواج تمام شده بود گفتم كه ما خيلي در استانبول مانده ايم و پولمان دارد تمام مي شود كه برگرديم ايران ، و ايشان گفتند ساعت 4 بعد از ظهر بيايد و همه مداركتان را تحويل بگيريد (وگرنه بطور قانوني بيشتر از 5 روز براي صادر كردن پاس و شناسنامه طول مي كشد).

...



سلام
خیلی متشکرم که در این پست به من ملحق شدید
و
خیلی خوشحالم که با شما محترمانه برخورد شد، اما.... شاید با یک کم فکر بشه فهمید چرا.!
"من یه دختر مسلمان هستم که با مرد اروپایی ازدواج کردم و شما مرد مسلمانی هستید که همسر خارجی انتخاب کردید.!"
البته امیدوارم که اشتباه کنم و فرقی برای اونها نکنه و فقط شاید چون دلشون درد میکرده یک کم بد اخلاق بودن.!!

برای ازدواجتون آرزوی شادی میکنم
پاسخ
تشکر کنندگان: shahram_s ، یه مهاجر ، nimar123 ، S@eed ، msar

(2011-07-26 ساعت 20:30)@SH!M نوشته:  
(2011-07-26 ساعت 08:51)shahram_s نوشته:  با درود خدمت همه دوستان و تشكر از دوست گرامي كه اطلاعات بالا را ارائه كردند و البته كامل هم بود

بنده نيز ازدواج خود و همسرم كه اكرايني هستند را به همين صورت انجام داده ام.

سلام و تشکر از ارائه اطلاعاتتون
فقط یه سوال دوست عزیز،که خیلی خیلی ها اینجا پرسیده بودن.آیا برای ازدواج با همسرتون باید ایشون مسلمون میشدن؟ چون من از یه عده شنیدم ازدواج مرد مسلمان با زن غیرمسلمان بدون تغییر دین زن ممکنه اما یه سری میگن نه حتما باید زن مسلمون بشه.در این باره اطلاعاتی دارین؟

براي ثبت توي سفارت ايران، بله واجبه و كاريش هم نميشه كرد. گرچه منهم نه آدم متديني هستم و نه اهل دين، اما چون مسلمان زاده ايم اجباري است. اما اگر قصد ثبت در سفارت ايران را نداريد، هيچ اشكالي ندارد. البته از نظر شرعي اشكال نداره بصورت ازدواج غير دائم !!!! اما ازدواج دائم بايد مسلمان باشن


(2011-07-27 ساعت 00:38)siti نوشته:  
(2011-07-26 ساعت 08:51)shahram_s نوشته:  ...



سلام
خیلی متشکرم که در این پست به من ملحق شدید
و
خیلی خوشحالم که با شما محترمانه برخورد شد، اما.... شاید با یک کم فکر بشه فهمید چرا.!
"من یه دختر مسلمان هستم که با مرد اروپایی ازدواج کردم و شما مرد مسلمانی هستید که همسر خارجی انتخاب کردید.!"
البته امیدوارم که اشتباه کنم و فرقی برای اونها نکنه و فقط شاید چون دلشون درد میکرده یک کم بد اخلاق بودن.!!

برای ازدواجتون آرزوی شادی میکنم

ممنون از شما.

ممكنه نظر شما صحيح باشه، شايدم بخاطر اينكه من با وكيل كار ها رو انجام دادم زياد رو در رو باهاشون نشدم و آخرشم ننه من غيربم بازي گفتم پولمون داره تموم ميشه يه كاري كردند. شايدم كاملا شانسي بود.

اما ما مي خواستيم بريم ايران براي همين مجبور بوديم توي سفارت ايران ثبت كنيم، وگرنه نه دلم مي خواست خانمم حالا الكي هم كه شده دينشو عوض كنه نه اينكه من برم برام خطبه بخونن !!!

البته من دليل شما رو براي ثبت تو سفارت ايران متوجه نشدم، اگر بحث آمدن به ايران ايشان باشه ، خوبه، اما اگر نه، من جاي شما بودم تو سفارت يا حتي ايران ثبت نمي كردم ازدواج رو.

ازدواج شما رو هم صميمانه بهتون تبريك مي گم و اميدوارم موفق باشيد
پاسخ
تشکر کنندگان: siti ، msar
salam . bacheha kasy hast be man bege to turkie mishe ba pesary ke ghablan mosalman bod hala masihi hast ezdevaj kard???citizen france hast lotfan rahnamaim konin
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-09-06 ساعت 01:02)parykocholoooo نوشته:  salam . bacheha kasy hast be man bege to turkie mishe ba pesary ke ghablan mosalman bod hala masihi hast ezdevaj kard???citizen france hast lotfan rahnamaim konin

با درود

بله ، مشكلي نيست . البته منظورتون رو دقيق متوجه نشدم. ثبت ازدواج طبق قانون تركيه و يا همچنين سفارت ؟

طبق قانون تركيه مشكلي نيست ، و در ازدواج بين المللي مشكلي پيش نمياد. البته آن ها هم از ما پرسيدند به چه روشي ميخواين، چون اگه اسلامي بخواين اسلامي عقد رو مي خونن و اگرم براتون فرقي نمي كنه كه فقط ثبت مي كنن براتون.

توي سفارت ايران چرا، البته آقاي داماد اگه نگن كه مسيحي شدن ، مشكلي پيش نمياد. بحرحال براي ثبت تو سفارت ايران اول بايد برين مسجد عقد شرعي كنين ، (كه ايشون يا بگه مسلمون هست، و يا يه شهادتين الكي بگه) ، برگه عقد شرعي رو كه دادن ميرين سفارت ثبت ميكنه ازدواجتون رو. البته اگر شما ازدواج اولتون هست اجازه كتبي پدر هم لازمه.

توصيه من اينه كه وكيل بگيريد و كار ها رو هماهنگ كنيد. ما هم همين كار رو كرديم. اگه اطلاعات تماس وكيل تو تركيه رو خواستين پيغام خصوصي بدين. ما از كارشون راضي بوديم.


موفق باشيد
پاسخ
تشکر کنندگان: farzad-it ، msar
سلام
من یه کیس ازدواج توی آلمان دارم. چطور میتونم خودم رو برسونم اونجا؟ کسی می تونه کمکی کنه؟
باید از آلمان چه مراحلی رو واسم انجام بده که اوکی شه؟ هزینه هم چقدره؟ وکیل لازمه یا نه؟ ممنــــــــــــــــــــــــــون میشم کمک کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-07-26 ساعت 08:51)shahram_s نوشته:  با درود خدمت همه دوستان و تشكر از دوست گرامي كه اطلاعات بالا را ارائه كردند و البته كامل هم بود


و آخر اينكه سفارت ايران، برخلاف اين دوستمان كه عرض كردند، بسيار محترمانه با ما برخورد مي كردند و يك لطف بزرگ نيز به ما كردند تا كار ما بيشتر از 12 روز طول نكشد و آن هم اين بود كه بعد از ثبت ازدواج در كمتر از 6 ساعت !!!!! (باور كنيد كه راست مي گويم) هم پاسپورت ايراني براي خانمم صادر كردند و هم شناسنامه !!! و هم تغيير نام خانوادگي ايشان به من. صبح كه كار ثبت ازدواج تمام شده بود گفتم كه ما خيلي در استانبول مانده ايم و پولمان دارد تمام مي شود كه برگرديم ايران ، و ايشان گفتند ساعت 4 بعد از ظهر بيايد و همه مداركتان را تحويل بگيريد (وگرنه بطور قانوني بيشتر از 5 روز براي صادر كردن پاس و شناسنامه طول مي كشد).

اميدوارم مطالب برايتان مفيد واقع شود
سلام دوست عزیز ببخشید من یک سوال داشتم چطور ممکن هست به همسر محترم شما پاسپورت ایرانی و شناسنامه بدند آن هم فقط با یک ازدواج!!!
عزیزه من همسرمن آمریکایی هست ما 10 بار به سفرت ایران درترکیه زنگ زدیم این را پرسیدیم که آنها هم فقط گفتن ثبت ازدواج نه چیزه دیگه!!!
تازه همسر محترم شما باید تو ایران یک مصاحبه کوچیک با برادران و خواهران محترم اطلاعاتی به مدت 4 الی 5 ساعت انجام می داد و بعد از حدود 1 سال بشما اجازه ازدواج می دادند.آخه دادشه من ایران خیلی سخت گیره در مورده این جور ازدواجها .اگه این طور که شما می فر ماید خیلی ساده بود که هر روز 1000 تا ایرانی با زنهای دیگه ازدوج می کردند و در زمانه 12 تا 15 روزه کارشون را تو ترکیه می کردن و خلاصه پدرشون مثل بنده و امثال بنده در نمی آمد و راستی همسر محترمتون باید تو ایران با پلیس امنیت ملی در تهران خ ولیعصر سره فاطمی یک محاحبه انجام میداد که تازه این آدمها اصلا احترام سرشون نمی شه.
شما شاید ثبت ازدواج کردیداما اگه کسی بخواهد تابعیت ایرانی برای همسرش بگیرد یعنی شناسنامه و کارت ملی باید بیاد ایران و در ایران کارهای تابعیت را انجام بدی وتازه پاسپورت همسر خارجی هم ازتون میگیرن و ....... 1000 بد بختی دیگه. در ضمن حتی بد ترین و آشغال ترین کشور های دنیا با یک ازدواج در 12 تا 15 روزه به طرف تابیعت نمیده چه برسه به ایران !!!! واقعا به نظر شما اینقدر این کشور هر دمبیل تشریف داره که طرف حتی تو ایران هم نیامده تابعیت ایران را به آن خانم محترم بدند تازه با احترام !!!!!
والا ببخشید من یک کلمه از حرفهای شمارا باور نمی کنم.
اگه کسی به حرفای بنده شک داره بهتره یک زنگ به پلیس مهاجرت در تهران زنگ بزنه و خودش بپرسهBig Grin
نوع ویزا: CR1 (ازدواجی)
اولین اقدام: April 2010
محل مصاحبه:ناپل بود که با بدبختی به ابوظبی تغییر دادیم
تاریخ تکمیل مدارک در NVC: 2011 /Feb/18
تاریخ مصاحبه: 4 آپریل 2011
تاریخ گرفتن ویزا:6 آپریل 2011
طول مدت پروسه گرفتن ویزا :یک سال تمام
پاسخ
تشکر کنندگان: nimar123 ، msar
(2011-10-17 ساعت 20:08)mehdi_behzadi نوشته:  
(2011-07-26 ساعت 08:51)shahram_s نوشته:  با درود خدمت همه دوستان و تشكر از دوست گرامي كه اطلاعات بالا را ارائه كردند و البته كامل هم بود


و آخر اينكه سفارت ايران، برخلاف اين دوستمان كه عرض كردند، بسيار محترمانه با ما برخورد مي كردند و يك لطف بزرگ نيز به ما كردند تا كار ما بيشتر از 12 روز طول نكشد و آن هم اين بود كه بعد از ثبت ازدواج در كمتر از 6 ساعت !!!!! (باور كنيد كه راست مي گويم) هم پاسپورت ايراني براي خانمم صادر كردند و هم شناسنامه !!! و هم تغيير نام خانوادگي ايشان به من. صبح كه كار ثبت ازدواج تمام شده بود گفتم كه ما خيلي در استانبول مانده ايم و پولمان دارد تمام مي شود كه برگرديم ايران ، و ايشان گفتند ساعت 4 بعد از ظهر بيايد و همه مداركتان را تحويل بگيريد (وگرنه بطور قانوني بيشتر از 5 روز براي صادر كردن پاس و شناسنامه طول مي كشد).

اميدوارم مطالب برايتان مفيد واقع شود
سلام دوست عزیز ببخشید من یک سوال داشتم چطور ممکن هست به همسر محترم شما پاسپورت ایرانی و شناسنامه بدند آن هم فقط با یک ازدواج!!!
عزیزه من همسرمن آمریکایی هست ما 10 بار به سفرت ایران درترکیه زنگ زدیم این را پرسیدیم که آنها هم فقط گفتن ثبت ازدواج نه چیزه دیگه!!!
تازه همسر محترم شما باید تو ایران یک مصاحبه کوچیک با برادران و خواهران محترم اطلاعاتی به مدت 4 الی 5 ساعت انجام می داد و بعد از حدود 1 سال بشما اجازه ازدواج می دادند.آخه دادشه من ایران خیلی سخت گیره در مورده این جور ازدواجها .اگه این طور که شما می فر ماید خیلی ساده بود که هر روز 1000 تا ایرانی با زنهای دیگه ازدوج می کردند و در زمانه 12 تا 15 روزه کارشون را تو ترکیه می کردن و خلاصه پدرشون مثل بنده و امثال بنده در نمی آمد و راستی همسر محترمتون باید تو ایران با پلیس امنیت ملی در تهران خ ولیعصر سره فاطمی یک محاحبه انجام میداد که تازه این آدمها اصلا احترام سرشون نمی شه.
شما شاید ثبت ازدواج کردیداما اگه کسی بخواهد تابعیت ایرانی برای همسرش بگیرد یعنی شناسنامه و کارت ملی باید بیاد ایران و در ایران کارهای تابعیت را انجام بدی وتازه پاسپورت همسر خارجی هم ازتون میگیرن و ....... 1000 بد بختی دیگه. در ضمن حتی بد ترین و آشغال ترین کشور های دنیا با یک ازدواج در 12 تا 15 روزه به طرف تابیعت نمیده چه برسه به ایران !!!! واقعا به نظر شما اینقدر این کشور هر دمبیل تشریف داره که طرف حتی تو ایران هم نیامده تابعیت ایران را به آن خانم محترم بدند تازه با احترام !!!!!
والا ببخشید من یک کلمه از حرفهای شمارا باور نمی کنم.
اگه کسی به حرفای بنده شک داره بهتره یک زنگ به پلیس مهاجرت در تهران زنگ بزنه و خودش بپرسهBig Grin

والا ما شاهد زنده و کسی که این کار ها رو انجام داده و الان 2 سال هست تو ایران زندگی می کنیم و حتی وام ازدواج هم گرفتیم و دفتچه بیمه هم برای خانمم گرفتیم. پس بی خود جو رو شلوغ نکنید. من قبل از ازدواج تمام اطلاعات رو گرفته بودم و حتی با وزارت امور خارجه و اداره ثبت تلفنی صحبت کرده بودم در مورد شرایط و خیلی نا امیدم کردند از مراحل ، اما اگر قرار بود من هم با یک تلفن نا امید بشم تا ترکیه نمی رفتم کلی پول خرج کنم و هزینه وکیل بدم.

تنها مورد این بود که موقع وارد شدن به ایران پلیس به پاسپورت خانمم مشکوک شد که چرا با نام خانوادگی من یکی هست و اینکه چرا پاسپورت ایشون مهر خروج ترکیه رو نداره، که با نشان دادن برگه ثبت ازدواج در سفارت و پاسپورت اکراینی ایشون مشکل حل شد و فقط یک فرم رو برای خانمم پر کردیم و تمام شد.

مورد دیگه هم ممکنه این باشه که شما همسرتون آمریکایی هستن.

درضمن من خودم هم نه از اینجا نه از مردم دل خوشی دارم و نه از وضع اینجا و شاید صد برابر شما بدتر و به همین دلیل هم سال دیگه از ایران داریم می ریم. پس من پشتیبانی یا تبلیغ الکی نمی کنم. من تمام و کمال کارهایی رو که کردیم نوشتم که دیگران هم استفاده کنند و بعضی از دوستان هم بصورت خصوصی سوالات خودشون رو پرسیدن که جواب دادم.

مورد دیگه اینکه طبق قانون اساسی خانم خارجی درصورت ازدواج با مرد ایرانی تابعیت ایرانی می گیرد. حالا اینکه شما چطوری کار ثبت و تابعیت رو انجام بدید و چقدر طول بکشه بستگی به این داره که از چه راهی استفاده کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: nimar123 ، S@eed ، msar
دوستان مباحث مربوط به امریکا رو لطفا در تالارهای امریکا مطرح کنین.پست های غیرمرتبط با موضوع این تاپیک حذف شد

صرف اینکه شخصی مراحل متفاوتی رو از دیگران طی کرده باشه به معنی دروغ بودن سخنان دیگران نیست.

قانون کشورها نسبت به زن­هايي که با مردان خارجي و زن­هاي خارجي که با مردان تبعه همان کشور ازدواج مي­کنند، متفاوت است و از يک شيوه، تبعيت نمي‌كند. قانونگذار ايران نيز در مواد 987ـ 986 ق. م. از دو رويه متفاوت تبعيت کرده است. طبق ماده 976 ق.م. زن غير ايراني که شوهر ايراني اختيـار کند به تابعيت ايران نائل مـي­گردد و هـمانند تابعيت اکتـسابي از حقوق و تکاليف مربوط به اتباع برخـوردار مي­شوند. بند 6 اين ماده تصريح مي‌كند، هر زن تبعه خارج که شوهر ايراني اختيار کند ايراني محسوب مي‌شود؛ به اين معني که اگر شوهر در مدت زناشوئي از تابعيت ايران خارج شود زن مزبور به تابعيت ايراني باقي خواهد ماند؛ مگر اينکه طبق ماده 988 ق.م. اجازه دولت براي ترک تابعيت شامل زن مزبور نيز بشود. همچنين با پايان يافتن ازدواج (فوت يا طلاق شوهر) اين تابعيت از بين نمي­رود. در ماده 987ق.م. آمده: «زن ايراني که با تبعه خارجه مزاوجت مي­نمايد به تابعيت ايراني خود باقي خواهد ماند مگر آنکه مطابق قانون مملكت زوج، تابعيت شوهر به واسطه وقوع عقد ازدواج به زوجه تحميل شود».


پس طبق قانون زن خارجی (خارجی هم شامل افغانی یا اروپایی میشه-نژاد اهمیتی نداره!) در زمان ازدواج با مرد ایرانی تابعیت ایرانی می گیره مگه همون تبصره.حالا اگه کسی خودش اقدام نکنه بحثی جداست.وچون همه چیز در قانون ما از طرف مرد به زن تحمیل میشه مردای ایرانی هیچ مشکلی برای ازدواج با زنان خارجی ندارن و مصاحبه ای رو که عنوان کردین فقط برای زنان ایرانی که قصد ازدواج با مردای غیرایرانی دارن انجام میشه .من همه اقایون ایرانی که همسر غیرایرانی دارن رو پرسیدم چنین مصاحبه ای نداشتن خودم هم موقع مصاحبه ندیدم (البته استثنایی هست، اینکه مرد ایرانی که قصد ازدواج با زن خارجی رو داره خودش یا همسرش شغلی خاص داشته باشن که برای دولت حساسیت ایجاد کنه)
لطفا بدون اطلاع از وضعیت سایر کاربران از بدگمانی نسبت به هم خودداری کنید
به طور مثال در این لینک شرایط صدور شناسنامه برای زنان آلمانی که با مردان ایرانی ازدواج می کنن توضیح داده شده
http://irangkm.de/FA/subcat/?id=NTg=
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، shahram_s ، Ali Sepehr ، nimar123 ، S@eed ، msar
این مسائل در همه موارد یکی نیست.شانس من که همه چیز گره خورد. من با bf هنوز درگیر کارامونیم.
1.bf من سی تی زن فرانسه هست 17 ساله در پاریس زندگی می کنه.
2. مسلمان بود اما 14 سالگی تغییر دین داد مسیحی شد دیگه نمی تونه مسلمان بشه.
3.الان 1 ساله به خاطر من ایران هست همش تمدید ویزا اما دیگه اجازه تمدید نمیدن.
4.برای شناسنامه اقدام کرده اما هنوز هیچ جوابی ندادن این هم بگم که به خاطر تغییر دین دادگاه ادیان 71 ضربه شلاق زدنش +10 ملیون جریمه.این هم اضافه کنم که تا الان 20 ملیون پول وکیل و دادگاه شد.
5.باخانم فریده پناهی در ترکیه مشورت کردیم و متاسفانه ایشون فقط دلشون خوشه که ازدواج بین والمللی میشه دیگه به اتفاقات بعدش کاری ندارن چی پیش می آید
تمام اینها گفتم واسه اینکه به این راهتیا هم نیست و هزینه به 1 یا 2 ملیون ختم نمی شه اگه ازدواج در ترکیه بدون مشکلات بعدی بود ما با 3 تا وکیل که داشتیم تا الان ازدواج می کردیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
ازدواج دختر ایرانی در ترکیه :
تا 10 سال نمی توته ایران بیاد تاااااااااااااازه اگه خدایی نکرده اون کشور با اقامت این خانم موافقت نکنه از ایران رونده از اونجا مونده پپپپپپپپپپپپپپپس اول تحقیق کامل داشته باشید.از شوق ازدواج اشتباه نکنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-10-27 ساعت 12:53)parykocholoooo نوشته:  ازدواج دختر ایرانی در ترکیه :
تا 10 سال نمی توته ایران بیاد تاااااااااااااازه اگه خدایی نکرده اون کشور با اقامت این خانم موافقت نکنه از ایران رونده از اونجا مونده پپپپپپپپپپپپپپپس اول تحقیق کامل داشته باشید.از شوق ازدواج اشتباه نکنید

مستندات حرفتون چیه دوست عزیز؟
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، ParsTrader ، nimar123 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان