کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اقدام برای مهاجرت از کدام طریق؟
(2016-05-08 ساعت 02:45)milad_95158 نوشته:  با سلام من تازه عضو این انجمن شدم
من بستگانی در شهر salt lake دارم  
من سی و هشت ساله متاهل و دارای دو فرزند هستم
میخوام از طریق روش eb3 و به عنوان کارگر غیر متخصص اقدام به مهاجرت به  آمریکا بکنم
از آنجا که پول زیادی ندارم که به شرکت های واسط بدم تصمیم گرفتم که به فامیل هام که آمریکا هستند بگم که برام کار فرما پیدا کنند و بعدش هم وکیل و ادامه ماجرا
حالا سوالم از دوستان اینه که چون اون فامیل ما که آمریکا هست بلد نیست از کجا شروع کنه اگه ممکنه منو راهنمایی کنید  تا منتقل کنم به ایشان
پیشاپیش تشکر میکنم

دوست عزيز تنها راه اينه كه اول از همه بايد كارفرمايي در اونجا پيدا كنيد ، البته با توجه به اينكه فرموديد غير متخصص باشه قانع كردن اداره كار خيلي سخت ميشه مگر اينكه تخصص شما در زمينه اي باشه كه متقاضي زيادي در زمان آگهي دادن كارفرما براي اون شغل زياد نباشه كه وزارت كار قانع بشه و مجوز استخدام خارجي را صادر كنه !
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام . دوستان میدونید که یه شخصی که پاس پناهندگی آلمان رو داره (پاس آبی) چطور میتونه به امریکا بیاد و بمونه ؟؟ ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
ما میخوایم از طریق ویزای EB3 اقدام کنیم. کسی هست که از این روش مهاجذت کرده باشه؟ میشه یه وکیل خوب به من معرفی کنید؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام ،

یکی بنده رو در مورد ویزاس EB3 راهنمایی کنه . اونایی که جواب گرفتن لطفا اطلاعات بدن
پاسخ
تشکر کنندگان:
از طریق وکبل آمریکایی اقدام بشه بهتره یا وکیل ایرانی؟ لطفا هر کس اطلاعانب داره راهنمایی کنه . با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-08-01 ساعت 13:35)alex_sam نوشته:  از طریق وکبل آمریکایی اقدام بشه بهتره یا وکیل ایرانی؟ لطفا هر کس اطلاعانب داره راهنمایی کنه . با تشکر

دوست عزيز اگه كارفرمايي در اونجا داريد فقط به فقط بايد با وكيل امريكايي كار كنيد و اصلاً وكيل ايراني نميتونه !
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان یه سوالی داشتم

حتما باید در امریکا پیشنهاد کاری داشته باشیم ؟

من کارم طراحی وب هستش و برای خودم کار میکنم و درامد خوبی دارم مثلا ماهانه 3 هزار دلار

من سابقه کاری ثبت شده و مدرک ندارم ! ایا من نمیتونم به امریکا برم ؟

چطور میشه که یه نفر با ویزای EB3 میتونه بره توی امریکا و پیتزا فروشی و کارگر هایپرمارکت بشه ولی شخصی مثل من نمیتونه بره در حالی که درامدش خیلی بالاتر از اوناس

کسی میتونه کمکی کنه ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام
بنده یک خانوم 30 ساله متاهل با مدرک لیسانس مهندسی IT هستم و 6سال و نیم سابقه کار در حوزه پایگاه داده (database) دارم و البته در حال حاضر خانه دار هستم.
همسرم هم 32 ساله ، مدرک مهندسی شیمی و گرایش صنایع شیمیایی داره و شاغل در نیروگاه برق با 6سال سابقه کار در پست اپراتور شیمی هستن. مکانیکی خودرو هم تا حدودی بلدن و قبلا در این زمینه کار کردن ولی مدرکی ندارن.
در حال گذراندن دوره زبان انگلیسی برای گرفتن تافل و آیلتس هستیم. دارایی مون در حال حاضر حداقل 100 میلیونه که داریم افزایشش میدیم.
ما شدیدا دنبال مهاجرت هستیم.لطفا بفرمایید با توجه به شرایط ما کدوم کشور اروپایی، استرالیا، آمریکا یا کانادا برامون مناسب تره و بهترین روش برای مهاجرت ما چیه؟
ضمنا دایی همسرم 30 سالی هست که در سوئد اقامت دارن.این رو گفتم که اگه این مورد کمکی به مهاجرت ما می کنه بفرمایین.
پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگزارم...
پاسخ
تشکر کنندگان:
با درود فراوان
من تازه با این سایت آشنا شدم. Smile
لطفا بفرمایید در کدام قسمت میتوانم مسایل و مشکلات مربوط به eb3 را مطرح کنم؟

با سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان:
در قسمت ویزای EB2 میتوانید مواردی در رابطه با ویزای EB3 هم پیدا کنید, همانجا مطالبتان را ارسال کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: ERKAT
سلام وخسته نباشید
سوالی داشتم راجع به مهاجرت Eb3حتما باید از طریق شرکتهای مهاجرتی اقدام کنیم؟؟مثلا اگه کسی رو امریکا داشته باشیم نمیتونن واسمون کار پیدا کنن؟؟حتی همون کارهایی که شرکتها تبلیغ میکنن ،
برای کم کردن هزینه ها خودمون دنبالش باشیم؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
گرین کارت از طریق وابستگان درجه یک

امکان اخذ گرین کارت برای افرادی که از بستگان درجه یک ( همسر، فرزند، مادر و پدر) و یا بستگان درجه دو ( خواهر، برادر) یک شهروند آمریکایی و یا شخصی که دارای اقامت دانم آمریکا (گرین کارت) می باشند وجود دارد. در خصوص متقاضیان ویزای خانواده بستگان درجه دو مدت زمان بیشتری می بایستی منتظر زمان اولویت ها باشند تا بتوانند درخواست ویزای خود را ارائه نمایند. متقاضیان این نوع ویزا می بایستی هیچ گونه سابقه جنایی نداشته و از نظر وضعیت جسمی و روحی در سلامت کامل و از نظر مالی در شرایط مطلوبی باشند. و نیازمند کمک های دولتی نباشد. همکاری با یک وکیل مهاجرت مورد تایید اداره مهاجرت آمریکا در خصوص زمان و کیفیت انجام این پروسه کمک شایانی به متقاضی خوهد نمود.

≡ گرین کارت از طریق مدارک عالیه خاص

اشخاصی که دارای مدارک خاص علمی ، توانائی های خاص حرفه ای می باشند. و نوع فعالیت آنان بسیار خاص، و ارزش حیاتی و مهم داشته باشد و دربرگیرنده منافع و کاربرد اجتماعی ، اقتصادی ، رفاهی آموزشی و بطور کلی در برگیرنده منافع ملی آمریکا باشد. می توانند جهت اخذ این نوع ویزا اقدام نمایند. فرد متقاضی می بایستی با مدارک و اسناد معتبر ادعای خود را اثبات نماید.

≡ ویزای EB1 کارت سبز برای اشخاص نابغه

افرادی که دارای قابلیت های خاص و توانایی چشم گیری می باشند که بواسطه این توانایی از طرف سازمان بین المللی مرتبط تجلیل شده باشند یا جوایزی را دریافت کرده باشند و توانایی آنان توسط آن سازمان و بوسیله رسانه هایی مانند انتشارات، تلویزیون ، مقالات مختلف و… اثبات شده باشد. و مهارت فوق می تواند در اموری مانند امور تجارت ، توانایی ورزشی و هنری تدریس و اموزش و مهارت های تجربی باشد . می توانند جهت اخذ این نوع ویزا اقدام نمایند. فرد متقاضی می بایستی توانایی اثبات این که جزء معدود کسانی می باشد که این مهارت را دارد و این مهات از نظر ملی و جهانی با ارزش می باشد و وجود آن فرد با آن مهارت و توانایی خاص برای کشور امریکا مفید و با ارزش بوده و منافعی را در بر خواهد داشت، را داشته باشد.

کمک گرفتن از یک وکیل مورد تایید اداره مهاجرت امریکا کمک شایانی می تواند در اثبات این توانایی داشته باشد.

≡ ویزای EB2 & EB3 کارت سبز از طریق کار و کارفرما

اشخاصی که بواسط حرفه ، مهارت و تحصیلات خاص خود از طرف یک کارفرمای امریکایی (شرکت معتبر که توانایی پرداخت تمامی مزایای و حقوق کارمندان خود را داشته باشد و کارفرمای مورد تایید اداره مهاجرت امریکا بوده و گواهی کاری از وزارت کار داشته باشد). دعوت به کار شوند می توانند با این نوع ویزا در ایالات متحده اجازه اقامت و کار داشته باشند. دو گروه از افراد شامل این نوع ویزا می باشند :

۱- متخصصین دارای مدرک لیسانس و بالاتر با تجربه کاری حداقل ۲ ساله و عضوء مراکز تخصصی خاص.

۲- کارگران ماهر بدون داشتن مدرک دانشگاهی که دارای تخصص خاص با حداقل ۵ سال سابقه کار.

جهت اخذ این نوع ویزا کارفرمای امریکایی و کارمند خارجی می بایستی کاملا شرایط مورد نظر اداره مهاجرت و وزارت کار امریکا را به عنوان یک کارفرما و کارمند داشته باشد.

افرادی که دارای مدارک اکادمیکی و حداقل کارشناسی نمی باشند در صورتی که در زمینه حرفه و مهارت خود تجربه کاری چندین ساله داشته باشند و با مدارک معتبر ادعای خود را اثبات نمایند. می توانند جهت اخذ ویزای EB3 اقدام نمایند. متقاضیان این نوع ویزا می بایستی حداقل سه شرط از هفت شرط لازم ، اداره مهاجرت امریکا را جهت اخذ این نوع ویزا داشته باشد.

۱- ده سال سابقه کار تمام وقت

۲- داشتن پروانه کارمرتبط با مهارت

۳- نوع فعالیت و شغل کارمند ماهر می بایستی از نظر اعتبار و اهمیت به رسمیت شناخته شده باشد.

زمان اقدام برای این دو نوع ویزا بر اساس جدول زمان بندی وزارت کشور تعیین و می گردد . و جدول زمان بندی به کشور محل تولد متقاضی نیز بستگی دارد.بخاطر پیچیدگیهای خاص این نوع ویزا همکاری با وکیل مهاجرت کمک شایانی به متقاضی خواهند نمود.

≡ ویزای EB5 کارت سبز از طریق سرمایه گذاری در آمریکا

این نوع گرین کارت با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی و کارافرینی در امریکا به افرادی که قصد سرمایه گذاری در امریکا را دارند تعلق می گیرد.

مبلغ سرمایه گذاری برای اشخاصی که می خواهند خودشان بیزینس و یا یک تجارت جدیدی را راه اندازی کنند و یا سرمایه خود را در یک شرکت جدید از قبل تاسیس شده به منظور بالابردن ارزش و گسترش ان شرکت هزینه کنند. و یا خریداری یک شرکت از قبل تاسیس شده با هدف ایجاد کارافرینی و فرصت های شغلی و تجارت جدید در ان شرکت هزینه کنند. مبلغ ۱ میلیون دلار می باشد. در این نوع سرمایه گذاری حضور و فعالیت سرمایه گذار در شرکت و بیزینس راه اندازی شده از شروط لازم می باشد همچنین استخدام حداقل ۱۰ نفر و یا بیشتر از شهروندان امریکایی و یا کسانی که اجازه کار در ایالات متحده را دارند الزامی باشد.

در صورتی که خانواده شخص سرمایه گذار در همان شرکت تاسیس شده مشغول به کار باشند. با اینکه اجازه کا در امریکا را دارا می باشند از نظر اداره مهاجرت جزء شرط لازم استخدام ۱۰نفری که می بایستی سرمایه گذار استخدام کند نمی باشند.

برای متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در پروژه های تعیین صلاحیت شده از طرف دولت امریکا را دارند .مبلغ ۵۰۰۰۰۰$ امریکا می باشد. هر ساله وزارت بازرگانی امریکا لیستی از پروژه های تعیین صلاحیت شده در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی را اعلام می نماید. حضور و فعالیت شخص سرمایه گذار در پروژه تعیین شده لازم نمی باشد و اقامت و حضور شخص سرمایه گذار در همان ایالتی که مبلغ مورد نظر سرمایه گذاری شده نیز الزامی نمی باشد. و می تواند در هر ایالتی که مایل باشد اقامت داشته باشند.

مدت زمان لازم جهت اخذ این نوع گرین کارت یکساله می باشد. ۵۰% از کل ( ۱۰۰۰۰ ویزا در هر سال) این سرمایه گذاران می بایستی سرمایه خود را در پروژهایی که در مناطق روستایی و محروم با درصد بالای آمار بیکاری ، می باشند سرمایه گذاری کنند. لازم بذکر است سرمایه مورد نظر می بایستی از طریق قانونی و مشروع به دست امده باشد. مدارک و اسنادی را دال بر نحوه جذب این سرمایه ارائه نماید.



مزایای این نوع گرین کارت :

۱- همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال سرمایه گذار نیز شامل این اقامت مشروط می شوند و پس مدت دو سال اقامت دائمی شده و پس از ۵ سال می توانند پاسپورت امریکایی دریافت کنند.

۲- پرداخت سود سالانه ۳% به سرمایه گذار از زمان ورود سرمایه به امریکا در بعضی پروزه ها.

۳- بازپرداخت اصل سرمایه پس از ۵ سال به سرمایه گذار.

۴- حمایت سرمایه از طریق اخذ وثیقه ملکی و یا ساختمان و وسایل داخل پروژه مورد نظر.
Fedهازدواج با سيتيزن- ‎IR1‎
سفارت: آنكارا
شروع پروسه: 2014/9/9
اپروو: 2015/5/13
دريافت كيس نامبر: 2015/6/17
ايميل تأييد تكميل مدارك در ان وي سي:  2016/3/3
ايميل مصاحبه: 2016/5/25
تاريخ مصاحبه: 2016/7/14
نتيجه مصاحبه:  AP

آپديت هاي مهم:
(٢٠١٦)
١٥ جولاي - ١٢ دسامبر

(٢٠١٧)
 - ١٣ دسامبر دو خطي شدن 

(٢٠١٨)
٢٢ فوريه or  
٥ اپريل waiver 
 ٣٠ جولاي يك خطي شدن 
 ٢٥ اكتبر تبديل or به / 

(٢٠١٩)
١٢ جولاي (ارسال پكيج ويور توسط وكيل ما) 
٥ دسامبر (دو خطي)
 ١١ دسامبر (تكميل دوباره فرم DS-260) 

(٢٠٢٠)
٧ ژانويه or شدن
١٣ ژانويه Expiring Soon
٢٣ ژانويه or
٢٤ ژانويه ايميل مصاحبه مجدد (مورخ ١٨ فوريه)
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان من تازه عضو انجمن شدم اما همیشه مطالب این انجمن را در مورد مهاجرت به امریکا مطالعه میکردم من و همسرم دو فرزند ۱۰و ۱۵ ساله داریم و تقریبا حدود یک سالیو چند ماهی  هست که ا ز طریق  eb3 اقدام کردیم و خدارا شکر تا الان پروسه پرونده ما به خوبی انجام شده و هم اکنون مدارک ما اداره مهاجرت امریکا است و ما منتظر  تاریخ مصاحبه هستیم اگر دوستانی که بخواهندازا ین طریق اقدام کنند میتونم راهنماییشون کنم با ارزوی موفقیت برای همه دوستان
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-10-21 ساعت 19:42)afshin417 نوشته:  سلام دوستان من تازه عضو انجمن شدم اما همیشه مطالب این انجمن را در مورد مهاجرت به آمریکا مطالعه میکردم من و همسرم دو فرزند ۱۰و ۱۵ ساله داریم و تقریبا حدود یک سالیو چند ماهی  هست که ا ز طریق  eb3 اقدام کردیم و خدارا شکر تا الان پروسه پرونده ما به خوبی انجام شده و هم اکنون مدارک ما اداره مهاجرت آمریکا است و ما منتظر  تاریخ مصاحبه هستیم اگر دوستانی که بخواهندازا ین طریق اقدام کنند میتونم راهنماییشون کنم با ارزوی موفقیت برای همه دوستان

سلام انشاله موفق باشید و مصاحبه خوب و راحتی داشته باشید، من هم از همین روش اقدام کردم و با شما هم مسیرم
آرزوی موفقیت براتون دارم
پاسخ
تشکر کنندگان: afshin417
(2016-10-21 ساعت 19:42)afshin417 نوشته:  سلام دوستان من تازه عضو انجمن شدم اما همیشه مطالب این انجمن را در مورد مهاجرت به آمریکا مطالعه میکردم من و همسرم دو فرزند ۱۰و ۱۵ ساله داریم و تقریبا حدود یک سالیو چند ماهی  هست که ا ز طریق  eb3 اقدام کردیم و خدارا شکر تا الان پروسه پرونده ما به خوبی انجام شده و هم اکنون مدارک ما اداره مهاجرت آمریکا است و ما منتظر  تاریخ مصاحبه هستیم اگر دوستانی که بخواهندازا ین طریق اقدام کنند میتونم راهنماییشون کنم با ارزوی موفقیت برای همه دوستان

(2016-10-26 ساعت 12:55)مریم خورشید نوشته:  
(2016-10-21 ساعت 19:42)afshin417 نوشته:  سلام دوستان من تازه عضو انجمن شدم اما همیشه مطالب این انجمن را در مورد مهاجرت به آمریکا مطالعه میکردم من و همسرم دو فرزند ۱۰و ۱۵ ساله داریم و تقریبا حدود یک سالیو چند ماهی  هست که ا ز طریق  eb3 اقدام کردیم و خدارا شکر تا الان پروسه پرونده ما به خوبی انجام شده و هم اکنون مدارک ما اداره مهاجرت آمریکا است و ما منتظر  تاریخ مصاحبه هستیم اگر دوستانی که بخواهندازا ین طریق اقدام کنند میتونم راهنماییشون کنم با ارزوی موفقیت برای همه دوستان

سلام انشاله موفق باشید و مصاحبه خوب و راحتی داشته باشید، من هم از همین روش اقدام کردم و با شما هم مسیرم
آرزوی موفقیت براتون دارم

سلام دوست عزیز من هم برای شما و خانواده محترمتون ارزوی موفقیت در همه امور زندگی و خصوصا پروسه مهاجرت دارم خیلی خوشحال هستم که شما هم از این طریق اقدام کردید باعث دلگرمی است خوشحال میشم اگر در مسیر این پروسه تبادل اطلاعات کنیم با ارزوی موفقیت هرچه بیشتر
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان