کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ایده های کار در بدو ورود به آمریکا
دوستان عزيز
با شرايطي كه اكثر ما داريم،مثل مسلط نبودن به زبان،نداشتن مهارت بدرد بخور يا تحصيلات خوب(منظور مداركي كه فقط يك مدركه مثل ليسانسي كه سوادش درحده سيكله) و غيره بهتره به جاي اينكه اداي ممل آمريكايي رو دربياريم و به فكر پمپ بنزين تو امريكا باشيم بياييد درمورد مسائل زير همديگر رو راهنمايي كنيم.
1- چه طور،چگونه و كجا ميشه در مدت زمان كوتاه زبان انگليسيمون رو به سطح خوبي برسونيم كه تو امريكا بهد از چند ما مسلط بشيم؟
2-چه مهارتهايي رو مي تونيم در ايران ياد بگيريم كه تو امريكا كاربردي باشه؟
3-هزينه هاي زندگي در بدو ورود چقدره (هزينه هاي:اجاره خانه،خورد و خوراك،لوازم منزل،خريد خودرو ،بهداشت و درمان و غيره)و چطور ميتوان هزينه هارو كاهش داد و مديريت كرد.
4-پيش بيني مي كنيد چند ماه بي كار باشيد.چطور ميشه از اين زمان بهترين استفاده را كرد؟(مثلاً كلاس هاي زبان رايگان مهاجرين چه جوريه و كجاست)
5-چطور ميشه وقتي وارد آمريكا شدي يك مهارت خوب كسب كني تا هميشه يه كارگر باقي نموني؟
و غيره
پاسخ
(2012-07-14 ساعت 17:03)HB_USA نوشته:  دوستان عزيز
با شرايطي كه اكثر ما داريم،مثل مسلط نبودن به زبان،نداشتن مهارت بدرد بخور يا تحصيلات خوب(منظور مداركي كه فقط يك مدركه مثل ليسانسي كه سوادش درحده سيكله) و غيره بهتره به جاي اينكه اداي ممل آمريكايي رو دربياريم و به فكر پمپ بنزين تو امريكا باشيم بياييد درمورد مسائل زير همديگر رو راهنمايي كنيم.
1- چه طور،چگونه و كجا ميشه در مدت زمان كوتاه زبان انگليسيمون رو به سطح خوبي برسونيم كه تو امريكا بهد از چند ما مسلط بشيم؟
2-چه مهارتهايي رو مي تونيم در ايران ياد بگيريم كه تو امريكا كاربردي باشه؟
3-هزينه هاي زندگي در بدو ورود چقدره (هزينه هاي:اجاره خانه،خورد و .......

با سلام دوست عزیز خیلی خوب تحلیل کردی و درست گفتی باید بگم اگه دارید بصورت جدی پا در راه آمدن به این کوهپیمایی یا مهاجرت میگذارید باید در درجه اول در ایران سطح زبان خودتون رو خوب بالا ببرید هرچقدر میتونید وقت بزارید و حوصله کنید و هزینه کنیداین همون بمانند وضعیت پاهای شما در کوپیمایی است . بعد باید بدونید در مرحله اول ورود به اینجا نمیتونید شغل اصلی که در ایران داشتید بدست بیارید و قید پشت میز نشستن رو بزنید باید بتونید حداقل 7 ساعت سر پا باشید و چند شغل دم دستی مثل آرایش گری و مونیکور و هتل داری یا نقاشی اتومبیل یا مکانیکی ماشین کارهایی در این ارتباط رو برای روز مبادا یاد بگیرید. البته اصلا ناامید نباشید با سعی و تلاش میتونید اینجا همه کار کنید در ضمن برای حداقل 6 ماه با خودتون پول داشته باشید این مبلغ بستگی داره شما کجای آمریکا رو انتخاب کنید اگه سطح زبانتون خیلی پایین است سعی کنید جا هایی که ایرانی در اونجا ها زیاد ترن رو انتخاب کنید وتا بتونید از کمک اونها استفاده کنید ......... برای موفقیت بچه هااینجا باید تلاش کنید همونطور که وقتی به کوه میرید انتظار راحتی رو تا رسیدن به مقصد ندارید ......همگی شما رو به خدا میسپارم موفق و شاد باشید
کیس نامبر: ***2012AS00012
تاریخ مصاحبه:20 ژانویه
تاریخ دریافت ویزا:22Feb
تاریخ ورود به آمریکا:june 21 2012Wink
تاریخ گرفتن گرین کارت:July 26 2012
پاسخ
دلم نیامد ساکت بشینم . اینجا خیلی از کالاها چینی هست پس بیزیننس از اینجا ارزش نداره و آنهایی هم که ارزش داره در صورت عدم تحریم به کی می فروشید آیا اون شخصی که در ایران این کار رو انجام می ده کسی را ندارد و به چه دلیلی با شما کار کند ضمنا" پولش را چطور انتقال می دهید ما که اگر مبلغ مختصری بخواهد تو حسابمون بره باید کلی دوندگی و آشنا و ترس را پشت سر بزاریم. این چیزهایی که شما به فکرتان می رسه واسه افراد بیکار و تحصیل کرده مهاجر نیازمند به کار و پول هم می رسه که راحتتر هم می تونند انجام بدند چون اینجا هستند ولی نمی توانند.
بهتره روی زبان حسابی کار کنید چون بعدا" پشیمان می شوید . اینجا کار برای فارغ التحصیلان هست ولی فکر میکنید به چه دلیلی کارفرما باید به ما که زبان بلد نیستیم کار بدهد.
اینجا اگر شما کار بلد نباشید و یا کارفرما راضی نباشد برعکس ایران او بدون هیچگونه ارفاقی و معطلی شما را اخراج میکند. حال در چنین وضعیتی اگر زبان شما خوب نباشد با چه اعتماد به نفسی شما در کار تخصصی وارد می شوید. باز هم می گویم زبان زبان زبان
اما کاسبی نیازمند سرمایه و شریک خوب و تلاش هست . اگر ایرانیهای تازه مهاجر یک منطقه با هم خوب و آسنا بودند میشه کارهایی انجام داد: اگر!؟
علتی که گفتم شریک چون برای کارهای ساده هم شما نیاز به اچاره و خرید جنس و تبلیغات دارید که نیازمند سرمایه هست که از پس یکنفر بر نمی آید .
من حاضرم برای کار و سرمایه گذاری و انجام ایده های نو . بامن در تماس باشید .
الهی به ما آن ده که آن به .
پاسخ
سلام
من چند وقته روی موضوع اشتغال در آمریکا تمرکز کردم. تجربه های بچه ها رو میخونم و از دوستانم در آمریکا اطلاعات میگیرم. حقیقتش تا چند ماه پیش حتی دید بسیار خوشبینانه ای نسبت به پیدا کردن کار در حوزه تخصصی ام (گرافیک رایانه ای و انیمیشن) در آمریکا با در آمد خوب داشتم. اما کمپانی های پولدار آمریکایی پروژه ها رو آوت سورس میکنن به کشورهای فقیر تر از جمله هند و چین و در نتیجه برای خود آمریکاییها کار کمتر پیدا میشه. این وضعیت در بسیاری رشته ها از جمله رشته های مرتبط با رایانه و ااکترونیک برقراره و جریانی از پول و سفارش و تحویل سفارش بین کشورهای اروپایی و کشورهای در حال توسعه بر قراره. بگذریم که دولت آمریکا تلاش میکنه با وضع قوانین این وضعیت رو تا حدی در کنترل بگیره اما قوانین طبیعی پول و سرمایه میگه سرمایه و سرمایه دار به سمت هزینه کمتر گرایش داره و من فکر نمیکنم دولت آمریکا هم بتوانه کار چندانی در این زمینه انجام بده.
خلاصه من وقتی به خودم نگاه میکنم یک مهاجر متخصص با مقدار کمی پول رو میبینم که داره میره به کشوری که ساکنین متخصصش با همون تخصص و بلکه با آموزش و تجربه ای بهتر در پیدا کردن کار با مشکل رو به رو هستند. خب برای من این سوال بزرگ به وجود میاد که من باید چه کنم؟؟ الان یک فرصت مهاجرت در اختیار من هست و میخواهم ازش به بهترین نحو استفاده کنم. چند روزه این ایده به ذهنم رسیده که فقط بر روی مساله یادگیری زبان تمرکز و تمرکز کنم. زبان انگلیسیم تقریبا خوبه. کمی هم اسپانیایی یاد گرفتم. به نظرم اگر زبان اسپانیایی رو به حد خوبی برسونم در کنار زبان انگلیسی فرصتهای خیلی بیشتر و بهتر شغلی برام فراهم میشه. طبق فرمایش دوستان خاک صحنه خورده پیشرفت در آمریکا در گرو بر قراری ارتباط هست و زبان این وسط نقش کلیدی داره و دانستن 2 زبان هم که نور علی نور هست. حتی میتونم به عنوان مترجم چند زبانی در اداره ها و شرکتهای مختلف مشغول به کار بشم. آمریکا هم که قربانش بروم از هر کشور و زبانی جمعیتی در خود داره و طبیعیه که وجود این تنوع زیاد زبانی در آمریکا فرصت مناسبی هست برای کسانی که میتوانند به چند زبان صحبت کنم.
نظر شما در این مورد چیست؟ در ضمن من فکر میکنم که استعداد زبانیم خوبه. یعنی میتونم سریع یک زبان رو یاد بگیرم و در محیطش پیشرفت کنم و ارتباط بر قرار کنم.
پاسخ
(2012-08-20 ساعت 14:58)h4di نوشته:  نظر شما در این مورد چیست؟ در ضمن من فکر میکنم که استعداد زبانیم خوبه. یعنی میتونم سریع یک زبان رو یاد بگیرم و در محیطش پیشرفت کنم و ارتباط بر قرار کنم.

دوست عزیز قصد ندارم القا نا امیدی کنم ولی صرف تسلط به 2 زبان ضامن این نیست که شما کار تخصصی پیدا کنین البته امتیاز شما برای کار های معمولی بالاتر میره و اینکه بهتر رقابت میکنید. از نظر تجربه شخصی کار تخصصی در اینجا در گرو رفرنس هست و بس یعنی کسی شما رو معرفی کنه. (به استثنا کاری ندارم)
این رو گفتم به این خاطر که شما اگر در مقطعی از سن و سال هستین که میتونین اینجا ادامه تحصیل بدید شک نکنین و انرزیتون رو صرف اون کنید چون نه صد در صد بلکه میزان زیادی در اینده شغلی شما موثر هست و نقش عوامل دیگر خیلی کمتر هست مگر همونطور که گفتم رفرنس خوبی داشته باشین.
در پناه خدا
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: shahyad ، Hossein81 ، مانترا ، h4di ، pariya2 ، ملیحه مجید ، HB_USA ، Tomas ، mrhj50 ، ASALI ، ghafari88 ، soli asali ، pv-n ، barfi1
سلام
از دوستانی که در امریکا هستند و الان دوره های کالج رو طی میکنند خواهش میکنم یه تحقیقی راجع به دوره های دستیاری دندانپزشکی که در دانشگاه تهران واحد علوم پزشکی برگزار میشه انجام بدن. اینجا اصرار دارند که مدرکی که به دانشجوها ارائه میشه قابل ترجمه بوده و مورد تائید امریکاست !!!! اما من شک دارم که اونجا بدون هیچ اما و اگری این مدرک دستیاری رو قبول کنند و بامدرک خودشون تطبیق بدن و بگن بفرمائید برید سر کار !!!!! این دوره ها برای عموم آزاده و هزینه اش زیر پانصدهزار تومان میشه. این رو هم بگم که تعداد زیادی از کسانی که استرالیا یا کانادا هستند برای گذراندن این دوره ها به ایران مراجعه میکنن چون هزینه اش اصلا" قابل قیاس با کشور محل اقامتشون نیست و میگن که استرالیا و کانادا این مدرک رو قبول میکنه!! حالا من از دوستانی امریکا هستند خواهش میکنم یه تحقیق اصولی در این مورد بکنن ، باتوجه به اینکه طول دوره هم کوتاهه ، اگر جواب بده برای خیلیها راه گشاست.
شماره کیس : 2012AS0005xxxx
تاریخ مصاحبه: هفته آخر june برگه آبی
دریافت کلیرنس: 31 جولای
دریافت ویزا: 10 آگست 2012
تعداد افراد این کیس : 3 نفر
تاریخ ورود به امریکا: 2 DEC
پاسخ
تشکر کنندگان: hoda2012 ، ملیحه مجید ، frozen mind ، gulu ، mml ، Tomas ، SOROUSHSOFT ، مریم رف ، soli asali ، pv-n
سلام من تا 30نوامبر لوس آنجلس میام ومقداری هم پول دارم اگه ایده شراکت داری با من تماس بگیر
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali
(2012-10-02 ساعت 08:25)lgsony نوشته:  سلام من تا 30نوامبر لوس آنجلس میام ومقداری هم پول دارم اگه ایده شراکت داری با من تماس بگیر

فقط یه نصیحت برادرانه. تجربه من نشون داده که خیلی‌‌ها تو ساله اولی‌ که اومدن سرمایشنو از چنگشون در آوردن، خیلی‌ مواظب باشید.

منم تو ایران کارم آزاد بود، اینجاهم دنبال شروع کردن یه کار جدید بودم ولی‌ با این چیزهایی که دیدم ترجیح دادم یه یکسالی فقط بهش فکر کنم تا عمل
پاسخ
دوستان من عضو جدیدم و مهندسی الکترونیک خوندم ولی با این اوضاع ناجور کار اون ور آب در سالهای اول .میخوام بدونم اگه سایتی یا اطلاعاتی در باره شغل آرایشگری در شهرهای مختلف آمریکا و میزان درآمدش دارید که بشه سالهای اولو با این کار شروع کرد لطفا بهم بگیدوهمچنین کار بعنوان مربی سالنهای ورزشی و فیتنس.مرسیییی
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، shani89 ، soli asali ، pv-n
هر دو تا زبان خوب و گرفتن لایسنس بعد از دوره آموزشی (احتمالا تا چندین ماه) داره ولی کارشون بد نیست ولی عالی هم نیست. مخصوصا مربی فیتنس که خود آمریکایی هابازارشو اشباع کردن.
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، soli asali ، satin
(2012-08-25 ساعت 12:14)viona نوشته:  سلام
از دوستانی که در آمریکا هستند و الان دوره های کالج رو طی میکنند خواهش میکنم یه تحقیقی راجع به دوره های دستیاری دندانپزشکی که در دانشگاه تهران واحد علوم پزشکی برگزار ...

من بار اولی که چند وقت پیش این پست رو خوندم فکر کردم منظور از دوره دستیاری همون دوره تخصص دندانپزشکی هست!! امروز متوجه پانصد هزار تومانش شدم Smile

خیر!! این دوره ها که هیچ، همون فوق دیپلم بهداشتکار دهان و دندانش هم که ایران قبلا سالی دو سه سالی یکبار 20 نفر فقط تو دانشگاه علوم پزشکی تهران بر میداشت هم برای کار در آمریکا قبول نمیکنن.
اینجا رشته Dental Assistant داریم که همان پرستاری دندانپزشکی میشه و ئییی بدک نیست و رشته Limited access هم نیست معمولا و راحت میشه پذیرش شد و همچنین رشته Dental Hygiene داریم که Limited access هست معمولا و بسته به تعداد تقاضاها و نمرات فرد ممکنه پذیرش بشه یا نشه. این رشته خیلی خیلی بهتره و همان بهداشتکار دهان و دندان میشه و کار اصلی شون جرم گیری دندان اینجور خدمات هست در مطبهای دندانپزشکی و معمولا هم بدون نظارت دکتر کار میکنن. درآمد خوبی دارن و تنها عیبش یکی سخت بودن پذیرش هست و دیگری کار برای بخش خصوصی و یک فرد بنام دکتر دندانپزشک که کمی امنیت شغلی شو متزلزل میکنه ولی بازم میگم که رشته بسیار خوبی هست. من به پرستاری که خیلی اینجا معروفه ترجیح میدم چون کار پرستاری در بیمارستان بینهایت سخت و شاق هست.
اما یک مطلبی رو اشاره کنم. احتمالا داشتن مدرکی مبنی بر سابقه کار دندانپزشکی یا گذراندن دوره ای مثل اونی که گفتین در گرفتن پذیرشتون موثر باشه چون برای این رشته ها معمولا به افرادی که در این زمینه قبلا کار کردن یک کوچولو ارجحیتی میدن که هیشکی البته متوجه نمیشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، parastoo mohajer ، Sepidrose ، mohajer13 ، Tomas ، pr.kia ، Saiban ، گل نهال ، soli asali ، pv-n ، barfi1 ، Abdorrezaa ، copol
(2012-10-24 ساعت 18:12)yami نوشته:  هر دو تا زبان خوب و گرفتن لایسنس بعد از دوره آموزشی (احتمالا تا چندین ماه) داره ولی کارشون بد نیست ولی عالی هم نیست. مخصوصا مربی فیتنس که خود آمریکایی هابازارشو اشباع کردن.
lمرسی از راهنماییتون.البته من مدرک های آرایشی تو ایران دارم و زبان هم دوره مکالمه رو کامل رفتم.به نظرتون این مدرک آرایشی که مال فنی حرفه ای هست اونجا معتبره؟
راستی چندتا از دوستان میگفتن درامدشون خوبه .
لطف میکنین سایت هم به من معرفی کنین.ممنونم ازین که وقت گذاشتین و جواب دادین.
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، soli asali
(2012-10-24 ساعت 21:19)satin نوشته:  
(2012-10-24 ساعت 18:12)yami نوشته:  هر دو تا زبان خوب و گرفتن لایسنس بعد از دوره آموزشی (احتمالا تا چندین ماه) داره ولی کارشون بد نیست ولی عالی هم نیست. مخصوصا مربی فیتنس که خود آمریکایی هابازارشو اشباع کردن.
lمرسی از راهنماییتون.البته من مدرک های آرایشی تو ایران دارم و زبان هم دوره مکالمه رو کامل رفتم.به نظرتون این مدرک آرایشی که مال فنی حرفه ای هست اونجا معتبره؟
راستی چندتا از دوستان میگفتن درامدشون خوبه .
لطف میکنین سایت هم به من معرفی کنین.ممنونم ازین که وقت گذاشتین و جواب دادین.

اون مدارک اینجا بدرد نمیخوره. البته اگه کاربلد باشین که خوب ارجحیت دارین به بقیه و این قانون همه جای دنیا هست اما مدرک فقط مال اینجا.
دوره هاش هم یا فوق دیپلم دو ساله هست یا سرتیفیکیت یک ساله یا کمی کمتر. معمولا مردم سعی میکنن که کار آرایش و ناخن و پوست و اینا رو با هم یاد بگیرن و سرتیفیکیت بگیرن.
پاسخ
تشکر کنندگان: parastoo mohajer ، Tomas ، pr.kia ، soli asali ، copol
(2012-10-24 ساعت 21:26)yami نوشته:  
(2012-10-24 ساعت 21:19)satin نوشته:  
(2012-10-24 ساعت 18:12)yami نوشته:  هر دو تا زبان خوب و گرفتن لایسنس بعد از دوره آموزشی (احتمالا تا چندین ماه) داره ولی کارشون بد نیست ولی عالی هم نیست. مخصوصا مربی فیتنس که خود آمریکایی هابازارشو اشباع کردن.
lمرسی از راهنماییتون.البته من مدرک های آرایشی تو ایران دارم و زبان هم دوره مکالمه رو کامل رفتم.به نظرتون این مدرک آرایشی که مال فنی حرفه ای هست اونجا معتبره؟
راستی چندتا از دوستان میگفتن درامدشون خوبه .
لطف میکنین سایت هم به من معرفی کنین.ممنونم ازین که وقت گذاشتین و جواب دادین.

اون مدارک اینجا بدرد نمیخوره. البته اگه کاربلد باشین که خوب ارجحیت دارین به بقیه و این قانون همه جای دنیا هست اما مدرک فقط مال اینجا.
دوره هاش هم یا فوق دیپلم دو ساله هست یا سرتیفیکیت یک ساله یا کمی کمتر. معمولا مردم سعی میکنن که کار آرایش و ناخن و پوست و اینا رو با هم یاد بگیرن و سرتیفیکیت بگیرن.
مرسی.پس باید ببینم با توجه به کاری که بلدم اوایلش بدون مدرک بهم کار میدن یا نه.که همزمان اونجا دوره های خودشونم بگذرونم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، soli asali
سلام .. خیلی خوشحالم که این سایت رو پیدا کردم .. امروز 90% وقتم رو گذاشتم واسه خواندن سفر به امریکا
من سوالی داشتم اگر محبت کنید راهنمایی کنید منو
من فوتسال و فوتبالم خیلی خوبه و مطمئن هستم در یکی از تیم ها میتونم پذیرش بشم .. البته سال اول یه تیم معمولی
میخواستم ببینم میتونید کمکم کنید و اصلا شانسی در این ایده هست برای اومدن به امریکا
با تشکر جواد
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، soli asali




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان