کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کلاس گواهینامه رانندگی در امارات
سلام دوستان یک سوال مهم دارم و این که لطفا انواع کلاس های گواهینامه رانندگی در امارات را توضیح بدهید. مثلا گواهینامه کلاس 3 و 5 و6 این ها چه معنی می دهد ؟ اگر ممکن است تمامی کلاس های موجود گواهینامه را توضیح بدهید ممنون می شوم. باتشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
اصولاً گرفتن گواهینامه هواپیما آسون تر از گرفتن گواهینامه رانندگی ماشین در دبی هستش Smile)

البته خودم ضربه فنی کردم اون افسر رو و دفه ی دوم قبول شدم ! خیلی کم پیش میاد افراد دفه ی اول یا دوم قبول بشن !

من بعضی ها رو دیدم 3 ساله داره امتحان میده و قبول نمیشه !

شما اول باید ثبت نام کنید ! البته جایی که من رفتم اسمش "معهد الامارات" یا همون" Emirates Institute " که چون زیر نظر RTA (راه و ترابری که همه ی گواهینامه ها زیر نظر اون صادر میشه) یه ذره سخت گرفتن اما می تونید آموزشگاه های دیگه برید پس این چیزی که توضیح میدم مربوط به امارات هستش :

اگر تا حالا گواهینامه ندارید باید مراحل زیر را طی کنید در آموزشگاه امارات و اگرم گواهینامه دارید بعضی از این مراحل رو انجام نمیدید !

1- ابتدا بعد از ثبت نام باید آزمون بینایی بدید
2- از RTA باید اجازه سوار ماشین شدن و رانندگی شما بیاد !
3- سیمولیشن یا همان شبیه ساز باید برید و یه سری فرمول گذاشتن و دنده(البته گواهینامه ای که من گرفتم دنده ای هستش) و سه تا تلویزیون که دارید رانندگی می کنید یه دفه ای یک حیوانی جلوی تصویر پرش می کنه که میخوان ببینن عکس العمل شما چطوریه !!! اگر زود ترمز گرفتید که به حیوان نخوره که خوبه !!! این شبیه ساز فقط یک جلسه است اگر اشتباه نکنم!
4- با معلم خود هماهنگ می کنید که چه موقع کلاس ها برگزار بشه که بعد از ساعت 6 عصر دیگه آموزش ممنوع هستش ! و در آموزشگاه امارات هر نیم ساعت برابر 60 درهم هست که در هفته 2 بار کلاس می رید و هر باید 4 تا نیم ساعت یعنی در هفته 8 تا نیم ساعت ! و اگر بخواهید هر روز برید که زودتر کلاسهاتون تموم بشه 10 درهم شارژ می کنند !
که شما باید 40 جلسه کلاس برید و اگر گواهینامه داشته باشید فکر کنم 20 جلسه !
5- حتماً باید در کلاس های تئوری شرکت کنید که قوانین راهنمایی و رانندگی را برای شما تشریح کنند ! اینکه فلان خطایی که در رانندگی انجام بدید در امارات مجازاتش چیه و اگر بدون گواهینامه رانندگی کنید زندان داره ، تعداد و انواع خطاها و تعداد نقاط سیاه (Black Point)
6- امتحان پارکینگ
7- امتحان آیین نامه(همون علائم راهنمایی و رانندگی)
(امتحان پارکینگ + آیین نامه در بین این 40 جلسه ارائه می شه که اگر پارکینگ بلد نباشید نگن باید جلسه اضافه بری)
8- شبیه ساز امتحان اصلی در این امتحان کاملاً افسر هست و اگر قبول شدید که هیچی به شما اجازه میده برید و امتحان اصلی رو بدید که اون موقع گواهینامه بهتون میدن و اگر قبول نشدید میگه 8 جلسه باید اضافه کلاس بری!!! هر موقع بیوفتید باید همین 8 جلسه رو برید ! تنها تفاوت این امتحان با امتحان اصلی شرح این هستش که در اینجا فقط بهتون گواهینامه نمیدن !!!
9 در صورت قبولی شما به امتحان اصلی راه پیدا می کنید و اونجا اگر قبول شدید(که بشدت سخت گیرانه هستن 99% افسرا) که گواهینامه میگیرید و خود افسر هم بهتون نمیگه قبول شدید یا نه !!! میگه من نمیدونم برو نتیجه رو از دفتر بگیر ! و اگر قبول نشدید باید 8 جلسه یا 12 جلسه بازم کلاس آموزش برید با هر بار قبول نشدن !

در ضمن شما تا 13 اشتباه کوچک حق دارید انجام بدید ! امــــــا اگر در زیر اون ورقه ای که علامت می زنه افسر یکی از علامت های قرمز رو بزنه شما مستقیم Fail میشید یعنی مردود میشی !!!

اکثر موارد هم الکی الکی طرف رو میندازن !!! بار اول الکی منو انداخت اما بار دوم همیچین باراندازش کردم که حتی یک علامت کوچک (13 اشتباه رو منظورمه) واسم نزد ! تازه اونم گواهینامه دنده ای ! اگر بخوای اتوماتیک بگیری آسونه !

در ضمن انواع گواهینامه وجود دارد :

1- گواهینامه ماشین شخصی
2- گواهینامه ای که برای تاکسی
3- گواهینامه سافاری (مخصوص کسانی که کارشون رانندگی در تورهای شن و ماسه است)
4- لیفتراک
5- اتوبوس
6- ماشین سنگین

حالا اگر بقیه داره من نمیدونم !

در ضمن از سن 18 سالگی تا 21 سالگی گواهینامه یک سال یک سال تمدید میشه و بعد از اتمام 21 سالگی گواهینامه 10 ساله صادر میشه !
اما قوانین بیمه : اگر شخصی زیر 24 یا 25 سوار ماشین باشه و تصادف کنه بیمه شاملش نمیشه که اینم از قوانین مسخره است ! خب اگر شامل نمیشه پس چرا گواهینامه در سن 18 سالگی میدید به ملت ؟!

جریمه ها در امارات کاملا الکیه !!! یه بار ما رو جریمه کردن که نمیدونم اصلاً کجابود اون خیابون !

امیدوارم کامل توضیح داده باشم اگر سوالی هست و اطلاعات داشته باشم بفرمائید توضیح میدم !
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadalir ، frozen mind ، hamedrouhi ، navidahwaz ، msar
خیلی خیلی ممنونم دوست عزیز واقعا توضیحات شما خوب و جامع و کامل بود و و نهایت استفاده را بردم.
فقط یک سوال که بازهم برای بنده وجود دارد این است که ان شماره های 1 و 2 و 3 و غیر که نوشتید به ترتیب مربوط به همان کلاس گواهینامه هاست ؟ یعنی class 1 یعنی اتومبیل شخصی ؟ کلاس 2 یعنی تاکسی ؟ و غیره ؟ اما راستش من گواهینامه دارم و می خواهم بین المللی کنم و استفاده کنم. نمی دانم انجا که بخواهم استخدام بشوم مثلا گواهینامه من را جزء کدام کلاس قرار می دهند ؟ کمی گیج شده ام حقیقتا ..
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
والا اینو نمیدونم چون تا حالا توجه نکردم ، شاید همینی باشه که شما میگین . اما تفاوت رنگ در کارت های گواهینامه وجود داره اینکه ماشین شخصی چه رنگی ، سنگین چه رنگی و... وجود داره و حتی اگر عینک داشته باشید پشت گواهینامه عکس عینک هستش که معمولاً پلیس اول پشت گواهینامه رو نگاه میکنه ...

اما در مورد بین المللی ! قبلاً قبول می کردند اما حالا دیگه گواهینامه بین المللی رو برای کار قبول نمی کنن حداکثر 14 روز می تونید استفاده کنید اونم فقط ماشین اجاره ای !!!!

برای کار کردن باید گواهینامه ی امارات رو داشته باشید ! البته خب باید اول اقامت داشته باشید که گواهینامه بگیرید ...

پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، navidahwaz ، msar
ای خدا یعنی واقعا امکان پذیر نیست ؟ اما طبق این سایت و یک سایت دیگر که تازه سر زدم نوشته بود گواهینامه ایرانی قابل استفاده در امارات:
http://dubai.ae/en/Lists/HowToGuide/DispForm.aspx?ID=11
و یک سایت دیگر که یادم نیست ادرسش چی بود . لطفا اگر امکان دارد منبع را ذکر کنید من خودم بررسی کنم تا خیالم راحت بشود .
باتشکر از شما.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
اولاً این سایتی که گذاشتید و رفتم دیدم اگر به تاریخ خبر توجه می کردید مربوط به 2011/5/30 یعنی 11 ماه پیش

ثانیاً : در این سایت گفته شده که : کسانی که شهروند اماراتی و یا اقامت امارات دارنند حق داشتن گواهینامه دارنند و میگه باید برای رانندگی گواهینامه داشته باشید و ...

اما میرسه به اینجا که : عوض کردن گواهینامه ی خارجی (منظور گواهینامه ای که خارج از کشور امارات گرفته شده) با گواهینامه دبی ! یعنی همون چیزی رو که شما میگید امـــا دوتا شرط داره :

گواهینامه باید در کشورهای مجلس همکاری خلیج همیشگی پارس گرفته باشه (مثلا عربستان ، قطر ، کویت ، بحرین و کلاً کشورهای عربی حوضه خلیج فارس) و اونم بشرطیکه شما شهروند اون کشور باشی !!! یعنی چی ؟! یعنی اینکه بالفرض شما کویتی هستی و گواهینامه کویت رو داری می تونی عوض کنی اما اگر ایرانی باشه و کویت مقیم باشی اجازه چنینی کاری رو نداری !

و دومین شرط اینکه ممکنه کسی جزو کشور های عربی نباشه و کشورهایی که در لیست زیر هستند می تونند تبدیل کنند که شما اسمی از ایران در این لیست نمی بینید :
بحرین ، کویت ، عمان ، عربستان ، قطر ، نروژ ، اتریش ، دانمارک ، سوئد ، آلمان ، اسپانیان ، یونان ، ایرلند ، ایتالیا ، انگلیس ، بلژیک ، لهستان ، ترکیه ، سوئیس ، فرانسه ، فلاند ، رومانی ، نیوزلند ، هلند ، پرتغال ، آفریقای جنوبی ، آمریکا ، کانادا ، ژاپن ، کره ی جنوبی و استرالیا

پس اینجا اسمی از ایران نیست !!!

و خودم اینجا به شخصه در جریان بودم حتی کسانی که پاسپورت دیپلمات داشتن قبلاً براشون صادر می کردن چون هم دیپلمات ایران بودن و هم اینکه گواهینامه داشتن اما دیگه این کار رو نمی کنن ، دیگه چه برسه به شهروند عادی ایرانی !
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadalir ، frozen mind ، msar
سلام مجدد خدمت اقای عمار عزیز.باتشکر و نهایتا:
خلاصه موفق شده ام ان سایت که گفته ام اسم ایران را هم اورده پیداکنم.که تحت نظر emirates network هم می باشد.
لطفا بخوانید:
http://guide.theemiratesnetwork.com/livi...icense.php
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
پاسخ آقای Mohammad Alir را در پیغام خصوصی که برام فرستادن جواب دادم اما جواب را بازم اینجا میزارم که شاید دوستانی چنین سوالی داشته باشند که تاپیک دیگری باز نکنند و هم اینکه این بحث به نتیجه ای برسد.

*********************************************************************************************
*************************************************************************************
*********************************************************************
******************************************
***********************
*******

اولاً سایتی که قبلاً دادید و واستون ترجمه کردم سایت دولتی بود اما این سایت دولتی نیست !

تازه با توجه به شواهدی که گذاشته مطالبش قدیمیه و مربوط به قدیم هستش مثلاً عکس گواهینامه گذاشته به رنگ قهوه ای هستش و این گواهینامه قدیمیه چون دیگه چنین گواهینامه هایی صادر نمیشه و الان به رنگ طوسی هستش و وسط صفحه یه لینکی داده وقتی وارد میشی یه کارت سبز رنگ هستش که قبلا RTA اون کارت رو برای اجازه اموزش رانندگی و سوار شدن ماشین صادر میکرد که دیگه این کارت ها وجود ندارنند و یک ورقه آچار هستش !!!

در ضمن یکی دوتا کارگر داشتیم می خواستن گواهینامه بگیرن و گواهینامه ایران رو چندین ساله دارن اما قبول نکردن که بهشون گواهینامه بدن و گفتن باید برید و از اول شرکت کنید !
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadalir ، navidahwaz ، msar
خب از قرار معلوم باید حتما اقامت امارات رو داشته باشیم

به نظر شما راحت ترین و ارزان ترین راهی که میشه اقامت امارات رو گرفت چی هست؟!
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام ،ممنون از راهنمايي هاتون ، ممنون ميشم اگه قيمت گواهينامه رو هم بگيد ،چون من شنيدم واسه گواهينامه گرفتن تازگي قيمت ها رو بالا بردن ، ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان