کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مراحل ثبت نام - پیغام های خطای احتمالی- نمونه فرم فارسی
مرحله اول :

پس از مراجعه به سایت اصلی ثبت نام به نشانی www.dvlottery.state.gov و فشردن گزینه ی "Begin Standard Application " در صفحه نخست و دريافت فرم ثبت نام و تکميل مشخصات خواسته شده در قسمت اول فرم و اطمینان از صحت اطلاعات وارده ، میبایست دکمه ي Continue را که در پايين فرم مشاهده میشود فشار دهید، اگر تمام اطلاعات خواسته شده توسط شما به طور صحيح و کامل وارد شده باشد وارد قسمت دوم ثبت نام خواهيد شد در غير اين صورت صفحه ظاهر شده قسمت هاي پر نشده و يا داراي ايراد را براي شما به صورت مشخص نشان خواهد داد که پس از تکميل آنها و تاييد فرم وارد قسمت دوم ثبت نام خواهيد شد . براي آن دسته از دوستاني که متاهل هستند پس از تکميل قسمت اول اين فرم و فشردن دکمه ي Continue يک فرم ديگر نيز ظاهر خواهد شد که بايد اطلاعات و عکس همسر و فرزندان را در آنها تکميل نمود.


مرحله دوم :

در اين مرحله ميتوانيد اطلاعاتي را که وارد کرده ايد دوباره مورد بررسي قرار دهيد ، لطفا تمامي اطلاعاتتان را به دقت بررسي فرماييد .( دقت داشته باشيد در فرم ثبت نام ميبايست اول نام خانوادگي و سپس نام کوچک را بنويسيد) لطفا در صورت امکان املاي انگليسي نام ، نام خانوادگي ، محل تولد و تاريخ تولد خود به ميلادي را با پاسپورت خود چک بفرماييد . در صورت اطمينان از صحت اطلاعات دکمه Submit Application را فشار دهيد تا ثبت نام شما تکميل گردد و فرم تاييد ثبت نام را دريافت کنيد. پس از تاييد اين مرحله ديگر قادر به تغيير اطلاعات خود نخواهيد بود. توجه فرماييد : در صورت تمايل به ايجاد تغيير يا اصلاح در اطلاعات فرمتان فقط و فقط از دکمه Go Back to Part 1 (برای اصلاح قسمت اول فرم ) و از دکمه Go Back to Part 2 (برای اصلاح قسمت دوم فرم یا همان فرم همسر و فرزندان )که در انتهای صفحه می باشد استفاده کنيد. و در صورت تمايل به انصراف از ثبت نام در اين زمان دکمه Cancel Application را فشار دهید .

مرحله سوم :

در اين مرحله شما تاييدي بر ثبت نام خود از طرف سايت دريافت خواهيد کرد که شامل نام و نام خانوادگي متقاضي مي باشد . حتما صفحه تایید ثبت نام خود را پرینت گرفته و نزد خود نگاه دارید ، از 1 جولای 2009 شما میتوانید به سایت بازگشته و با وارد کردن عدد تاییدیه منحصر به فرد خودتون (Confirmation Number) و اطلاعات شخصیتان وضعیت برنده شدن خود را چک بفرمایید . پس از دريافت اين فرم حتي اگر يک بار ديگر براي شخص ثبت نام شده ، ثبت نام انجام شود شخص از چرخه ي لاتاري حذف شده و در ليست سياه قرار ميگرد.

دریافت نمونه ی صفحه ی تایید ثبت نام
-----------------------------------------------------------------



پیغام های خطایی که ممکن است با آن روبرو شوید:

* در صورت پايان زمان 60 دقيقه و عدم تکميل فرمتان و منقضي شدن فرم ثبت نام يک پيغام خطا دريافت به این شکل خواهيد کرد که پس از فشردن دکمه ي Begin Application ميتوانيد ثبت نام را از اول انجام دهيد.

* در صورت استفاده نادرست از دکمه هاي اعلام شده و استفاده از دکمه ی Back و Forward در منوي اينترنت اکسپلورر در هنگام تکمیل فرم ثبت نام ممکن است يک پيغام به اين صورت دريافت کنيد که با فشردن بر روي دکمه ي Resume Application به فرم ثبت نامتان باز خواهيد گشت.

* درفرم ثبت نام در گزینه 6 ، اگر تقاضای ثبت نام بر اساس کشور تولدتان را دارید ، پس از انتخاب کشور تولدتان در قسمت 4 فرم در این قسمت (قسمت 6) روی Yes کلیک کنید و نیازی نیست در زیر گزینه ی Yes نام کشوری را وارد کنید، در صورت وارد کردن نام هر کشوری در منوی پایین Yes در قسمت 6،پیغام زیر را دریافت خواهید کرد.
If you are not eligible based on your birth country, please answer "No" to the question above. Otherwise, do not select a country of eligibility.

* اگر اشتباها فراموش کنید و عکس خواسته شده را وارد نکنید. پیغام پایین را دریافت خواهید کرد.

You must select a picture.


* اگر مشخصات سایز بندی عکس خواسته شده اشتباه باشد ، پیغام پایین را دریافت خواهید کرد.

Your picture must be 600x600 pixels.


------------------------------------------------

نمونه فارسی فرم ثبت نام را میتوانید در این لینک دریافت کنید :
http://www.mohajersara.com/showthread.ph...30#pid3630

وبلاگ http://greeencard.blogfa.com نیز فرم ثبت نام را به صورت سطر به سطر ارایه داده است.
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان