کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ايستگاه بعدی: باتومی (سرمایه گذاری در باتومی و آجارا)
سلام دوباره خدمت همگی
یکم بحث در مورد اقامت و پاسپورت طولانی شد و پیچیده و حرف من همون هست که بود, در صورتیکه میخواید کار کنید و مالیات بدید مشکلی با اقامت نخواهید داشت اما اگر بخواید فقط اقامت بگیرید این مساله غیر ممکنه، هرچند هنوز هم من نفهمیدم اقامت به چه درد کسی میخوره وقتی نمیخواد اونجا کار یا تحصیل کنه.
در مورد مراحل قانونی دریافت ویزا من فقط برای شما مراحل قانونی رو مینویسم و بعد از اون ضامن هیچکدوم از مراحل نیستم چون تخصصی در این مورد ندارم و در مورد اقامت و مسایل خودم یکی از دوستان گرجی من اینکار رو برای من انجام داد, در این مورد هم من فقط شرایط اعلام شده از طرف اداره خدمات عمومی آجارا رو که برای من ارسال کردند مینویسم, در مورد اینکه الان در زمان انتخابات هستیم یا هر شرایط دیگه ای من چیزی رو نمیدونم, و در نامه ای که به من دادند هیچ اسمی از ایران و اینکه با ملیت ایرانی مشکل خاصی دارند رو نمیبینم, در ضمن اینکه من بدون مشکل اقامتم رو دریافت کردم که البته تمام شرایطم بر اساس قانون بود, بنابراین من فقط نویسنده مطالب هستم و قضاوت با شماست, لیست موارد قانونی هم زیاده که میتونید اقامت بگیرید, من اونهایی رو که عمومی تر هستند مینویسم اگر کسی مورد خاصی داشت برای من پیغام خصوصی بده:
شرایط دریافت اقامت موقت در گرجستان :
مدت زمان اقامت موقت : اقامت موقت به افراد خارجی بین 90 روز تا 6 سال میباشد
شرایط دریافت :
1: شخصی که مطابق با قوانین کار گرجستان استخدام شده باشد که شامل افراد با شغل مستقل میباشد
2: اقامت در گرجستان با اهداف درمانی یا تحصیلی
3: شخصی که به عنوان یک متخصص از طرف سازمانهای دولتی دعوت میشود.
4: به عنوان نگهبان(بادیگارد(امیدوارم درست فهمیده باشم)) یا قیم یک فرد گرجی
5: همسر، پدر، مادر، فرزند، فرزند خوانده، پدر یا مادر خوانده، خواهر، برادر، مادر بزرگ یا پدر بزرگ یک شهروند گرجستان و یا یک خارجی که دارای اجازه اقامت است.
6 و 7 هم موارد خاص هستند
شرایط دریافت ویزا بر اساس موارد بالا
الف : ویزای کاری -->
1: یک کپی از گذرنامه
2: سندی از اقامت قانونی شما در گرجستان در صورتیکه از داخل گرجستان اقدام میکنید( این سند معمولا مهر ورود شما در پاسپورتتون زمان ورود به گرجستانه)
3: سندی که استخدام شما را در گرجستان اثبات کند (این سند میتواند قرارداد استخدام شما یا هر سندی که استخدام شما را اثبات کند باشد)__ در مورد افراد با کار مستقل(خود اشتغالی) گزارش بانک درباره یکسال گردش مالی حساب شما
4: سندی که درامد قانونی شما را اثبات میکند.
5: دو عدد عکس 3 در 4
ب : ویزای درمانی یا تحصیلی:
تمام موارد مانند بالا به غیر از مورد 3 که به شرح زیر است :
سندی از طرف مرکز پزشکی که نشاندهنده نیاز شما به درمان در گرجستان میباشد---برگه تایید ثبت نام شما از طرف مرکز آموزشی یا دانشگاه
در بقیه موارد شما باید اسناد مربوط رو نشون بدید
-- تمامی اسناد باید به زبان گرجی ترجمه و به تایید محضر برسند
هزینه رسیدگی به مدارک در 30 روز 180 لاری میباشد.
امیدوارم این مطالب به دردتون خورده باشه
از بخش بعدی سفرنامه رو ادامه خواهم داد.
امیدوارم مطالب مفید بوده باشه
მადლობა ძვირფასო მეგობარო
Thanks dear friend Maziar
تشکر کنندگان: arashmaziar ، msar
سلام به همه دوستان یک مدتیه به دلیل استفاده زیاد از موس و کیبرد مچ دستم مشکل دار شده و برای همین شرمنده دوستان شدم که نتونستم سفرنامه رو ادامه بدم
امیدوارم در روزهای آینده با بهتر شدن دستم ادامه سفرنامه رو برای شما بنویسم
با تشکر از همه لطفهاتون
تشکر کنندگان: masih sh ، frozen mind ، husein ، saeedfweb ، Aidin.Y ، shekoufeh ، mahdi_gh ، شایان .المون ، nima8033 ، msar ، maymax
باسلام خدمت دوستان عزیزاگر کسی اطلاعاتی در مورد کار داروسازان ایرانی توی گرجستان داره لطفا" راهنمایی کنه ٰخیلی ممنون
تشکر کنندگان: nima8033 ، msar
در مورد کشورهای قفقاز چند تا از دوستان پرسیده بودن که کدوم برای سرمایه گذاری مناسب تره
راستش بر اساس تجربیات من ارمنستان که کلا بین این 3 کشور حذفه چون مافیا و فساد اداری سیستم کسب و کار رو اونجا بهم ریختن, البته مسایلی دیگه هم اونجا هست که باعث شده ارمنستان جای خوبی نه برای کار و نه چندان برای زندگی باشه, مافیای ارمنستان به شدت بد و غیر منطقی عمل میکنه بطوریکه اینقدر از شما اخاذی میکنن و پول میگیرن و مزاحم میشن که کم کم کسب و کارتون متوقف میشه و ورشکست میشید, این مساله کلا به شکل یک فرهنگ دراومده که در ارمنستان مثلا مغازه لباس فروشی یا رستوران نزدیک خونتون امروز هست و ممکنه هفته دیگه نباشه و یا یک کسب و کار دیگه باشه, یا مثلا در داروخانه ها یک نوع خاصی از قرص بیاد و چند روز بعد دیگه برای همیشه نباشه, اینو در همه موارد مثل مواد غذایی, پوشاک, بهداشتی و ... میشه دید.
در مورد آذربایجان تا اونجاییکه میدونم در زمان شوروی سابق باکو یکی از مراکز تجاری شوروی سابق بوده و الان هم اگر تشریف ببرید میتونید از روی بازارها و حجم عملیات بازرگانی متوجه بشید هنوز از نظر تجاری رونقی داره, باکو مزیتی نسبت به گرجستان داره اونهم اینه که در زمینه تجارت محیط آماده تر و با تجربه تره, حداقل تو تجربیات خودم که با تعداد زیادی از صاحبان تجارت در گرجستان برخورد داشتم اینو کاملا احساس کردم که مردم گرجستان هنوز اون تجربه و پختگی تجارت رو به دست نیاوردند.
باکو مافیایی به مراتب قوی تر و خطرناک تر از ارمنستان داره, ضمنا به شخصه محیط ارمنستان رو به مراتب نسبت به آذربایجان ترجیه میدم اما این مافیا مرتب تر و منطقی تر از مافیای ارمنستانه, در آذربایجان این سهم خواهی منطقیه و مشکلی برای ادامه تجارتتون نخواهید داشت.
اما در این بین همچین مسایلی در گرجستان وجود نداره, محیط به نظر من به مراتب پاک تر و سالم تره, قانون حرف اول رو میزنه و شرایط برای شما بازه ,خیلی از دوستان اومدن و اینجا گفتن با فلان مقدار میشه اونجا کار راه انداخت یا نه؟ مساله اینه که به نظر من شما برای کسب و کار صرفا احتیاج به پول ندارید, کافیه شما در زمینه کاری خودتون حرفه ای باشید, مثلا کارهای کامپیوتری میکنید, لوله کشی بلدید, نقشه کشی, نقاشی, ..... و هر حرفه دیگه ای شما میتونید بیاید یه خونه اجاره کنید, همونجا رو دفترتون کنید شرکتتون رو ثبت کنید و برید خودتون رو تبلیغ کنید, خوبی گرجستان اینه که اکثرا مردمش شما رو میپذیرن بدون اینکه براشون مهم باشه شما از کجا اومدید. فقط کافیه بتونید خودتون رو اثبات کنید و جدی بگیرید.
در بین این سه کشور همونطور که همه میدونید بسته بودن مرزهای ارمنستان با ترکیه و آذربایجان گرجستان رو تبدیل به پل ارتباطی قفقاز کرده که خود این مزیت بزرگی محسوب میشه
در هر صورت من بین ارمنستان, آذربایجان, گرجستان و حتی عراق گرجستان رو انتخاب میکنم هرچند با وجود گرونتر بودن به نظرم غرب ترکیه یکی از بهترین مناطق میتونه باشه برای کار و سرمایه گذاری.
البته این رو هم بگم و تاکید کنم برای ثبت شرکت احتیاجی به وکیل ندارید و خودتون ظرف یک تا 2 روز میتونید ثبت کنید فقط ممکنه احتیاج به مترجم داشته باشید که اونهم نرخ هاش معلومه و زیاد نیست, اونهم اگر مترجم گرجی به انگلیسی داشته باشید بهتره.
سلام مازیار جان از اینکه دوباره دیدم اومدی فروم خوشحالم.امیدوارم جواب منو هم بدی.قربانت
تشکر کنندگان: arashmaziar ، msar
سلام
من پوله زیادی واسه سرمایه گذاری ندارم ، در حدی هستم که بتونم یکسالی اونجا زندگی کنم ، اما پتانسیل های فراوانی در امور ساخت و ساز دارم ، میخواستم نظرت رو بدونم ، به نظر شما مهاجرت با چنین شرایطی امکان داره ؟ الان تا اونجایی که تحقیق کردم میتونم یه خونه اجاره کنم ، شرکت ثبت کنم و اقامت یکساله بگیرم ،
ممنونم از سفرنامه زیبایی که زحمت کشیدید تایپ کردید
تشکر کنندگان: arashmaziar ، msar
سلام آقا مازيار. من قبلاً يه پيام بهتون داده بودم.
ممكنه در ارتباط با پيدا كردن كار به صورت كارمندي براي يك شركت در گرجستان راهنمايي بفرماييد؟ خيلي به اين راهنمايي احتياج دارم.
ممنونم از لطفتون.
تشکر کنندگان: arashmaziar ، msar
(2012-12-11 ساعت 15:47)Iron Bound نوشته:  سلام
من پوله زیادی واسه سرمایه گذاری ندارم ، در حدی هستم که بتونم یکسالی اونجا زندگی کنم ، اما پتانسیل های فراوانی در امور ساخت و ساز دارم ، میخواستم نظرت رو بدونم ، به نظر شما مهاجرت با چنین شرایطی امکان داره ؟ الان تا اونجایی که تحقیق کردم میتونم یه خونه اجاره کنم ، شرکت ثبت کنم و اقامت یکساله بگیرم ،
ممنونم از سفرنامه زیبایی که زحمت کشیدید تایپ کردید
(2012-12-19 ساعت 15:19)kadivar نوشته:  سلام آقا مازيار. من قبلاً يه پيام بهتون داده بودم.
ممكنه در ارتباط با پيدا كردن كار به صورت كارمندي براي يك شركت در گرجستان راهنمايي بفرماييد؟ خيلي به اين راهنمايي احتياج دارم.
ممنونم از لطفتون.
سلام دوست عزیز
ببخشید به خاطر یکسری مشغله کاری دیر پاسخ دادم
راستش این پاسخ کدیور عزیز هم هست
گرجستان حجم بالایی از افراد تحصیل کرده بیکار داره بنابراین میشه گفت تا 90 درصد شما نمیتونید کارمند یا حقوق بگیر جای خاصی باشید مگر اینکه اطلاعات بالایی داشته باشید و تخصصهای خاص داشته باشید که در اونصورت هم گرجستان هنوز کشش اینطور کارها رو نداره مگه اینکه خودتون کارهاتون رو معرفی کنید که در اونصورت هم من توصیه میکنم کشورهای پیشرفته تری برید.
بنابراین باز هم به همه میگم اگر به گرجستان میاید باید کاملا متکی به خودتون باشید و هیچگونه توقع در زمینه کارمند شدن در جایی رو نداشته باشید. اگر احساس میکنید سواد و تجربه کار در زمینه ساختمانی رو دارید باید رو این تمرکز کنید که چه چیزهایی رو میتونید مثلا از ایران یا از هرجای دیگه دنیا وارد این کشور کنید و خدماتش رو ارائه بدید. من یک تجربه رو براتون مثال میزنم تا متوجه بشید.
چند ماه پیش یکی تماس گرفت با موبایل من دیدم شماره از انگلیسه جواب دادم اون طرف بعد از اینکه خودش رو معرفی کرد فهمیدم شماره من رو از دوستم در سازمان سرمایه گذاری گرفته بود و میخواست یکسری پکیج های با تکنولوژی بالا رو وارد کنه اونها هم متوجه نشده بودن چی به چیه شماره من رو داده بودن. من باهاشون صحبت کردم و ایشون گفت ما فلان شرکتیم و اینجوری کار میکنیم و این تجهیزات رو داریم حالا میخوایم نمایندگی بزنیم و ارسال داشته باشیم بهشون توضیح دادم که شرایط اینجوریه و جالبه اونها چون در زمینه تجارت بین الملل حرفه ای هستند فورا متوجه شدند و روش جالبی رو که داشتن به من گفتن, میگفت در ارتباط با این نوع کشورها شما باید محصولتون رو ببرید نصب کنید و نمایش بدید و مدام تبلیغ کنید, نمیشه از یک کاتالوگ یا همچین چیزی نتیجه گرفت
خلاصه بعد از هماهنگی با یکی از سازنده ها تقریبا ما به زور رودربایستی طرف با دوستان ما یکروز با دستگاهها وارد ساختمونش شدیم و روی یکی از بخشها نصب کردیم و گفتیم اجازه بده کار بکنه ببینید چجوریه , خلاصه بعد از یک مدت طرف متوجه تفاوت مصرف, بازدهی و کیفیت دستگاه شد و شروع کرد به سفارش دادن و احتمالا تا چند وقت آینده حجم فروش این تجهیزات بالاتر هم خواهد رفت.
فکر میکنم الان متوجه صحبتهای من شده باشید, حالا شما ممکنه مثلا تو زمینه کفپوش تو ایران کار میکنید با یک شرکت هم در ارتباط هستید. راه حلش اینه که سعی میکنید چندین بار به گرجستان سر بزنید بعد با شرکت تماس بگیرید بعد کارتون رو دمو کنید و توش سمج باشید, چون سیستم گرجیها بسته نیست یکهو میبینید سفارشهای بزرگی خواهید داشت. اما اینکه شما بخواید برید اونجا استخدام یک شرکت ساختمانی بشید تقریبا غیر ممکنه
ممکنه شما تخصص لوله کشی داشته باشید میتونید برید و خدمات لوله کشی یا واردات لوله های مختلف داشته باشید. حتی تعمیرات کامپیوتر بلدید یا موبایل برید و این خدمات رو در قالب یک شرکت یا مغازه ارائه بدید. حتما لازم نیست اونجا سرمایه گذاری کنید یا ساختمانی بخرید.
اما باز هم تاکید میکنم اول زبان روسی رو شروع کنید حتی اگر به چنین کاری علاقه دارید زبان روسی رو شروع کنید هرچند داخل گرجستان و داخل محیط خیلی سریع تر میتونید اینکار رو انجام بدید.
سلام. من مهندسی عمران دارم،میخواستم بدونم واسه اینکه اونجا بتونیم شرکت عمرانی تاسیس کنیم، مدرک نظام مهندسیه ایران کافیه یا نه؟
و اینکه با تاسیس شرکت و کسب و کار در گرجستان، اقامت موقت من چطور تمدید میشه؟
یه سوال دیگه، آیا میشه اقامت موقت تحصیلی یک ساله برای یادگیری زبان گرجی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی اونجا گرفت؟
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان