کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه مهاجرت به پرث استرالیا
سلام
من به همراه همسرم اول اگوست امسال به شهر پرث استرالیا امدیم .شهر پرث از نظر جمعیت چهارمین شهر استرالیا به ترتیب بعد از شهرهای سیدنی و ملبورن و بریزبین استرالیا می باشد و از نظر کیفیت زندگی سومین شهر استرالیا بعد از شهرهای ملبورن و سیدنی است .در سال گذشته بر اساس رتبه بندی اکونومیست ملبورن بهترین شهر جهان شناخته شد و شهر پرث در جایگاه هشتم دنیا ایستاد .
با اینکه شهر پرث حدود 1.8 میلیون جمعیت نفر دارد اما وسعت این شهر حدود پنج برابر شهر تهران است که این خود نشاندهنده پراکندگی جمعیت به نسبت شهر تهران می باشد . در این چند روز من اثری از ترافیک و الودگی هوا در این شهر ندیدم و من فقط یکبار صدای بوق ماشین در این چند روز شنیدم . از یکی ساکنین پرث شنیدم که ایشون در طول سال گذشته فقط یکبار در صف بنزین بوده اند که البته انهم فقط یک ماشین در جلوی ایشون ایستاده بود .
پرث شهر بسیار تمیزی از نظر اب و هوا و سطح خیابان ها است به طوری که همسرم می گوید تمیزی سطح خیابان ها به حدی است که ادم فکر می کند سطح خیابان ها را با وایتکس شسته اند. با توجه به اینکه هم اکنون در نیمکره جنوبی زمین از جمله در استرالیا زمستان را سپری می کنیم هوا نسبتا خنک است و هر روز چند بار هوا صاف و افتابی و سپس بارانی می شود .اما در طول سال هیچگاه در شهر پرث برف نمی بارد و سرمای هوا ازار دهنده نمی شود.
ادامه دارد
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
تشکر کنندگان: gulu ، Blaze ، jordanir ، babakfx ، storagemeter ، mohammad2671 ، drkam ، zeddian ، kasra13 ، mahannn4779 ، Shahin Tehrani ، yoohanna ، mhsenpc ، ziba62ka ، msar ، habibup
پرواز ما به پرث از طریق هواپیمایی قطر انجام گرفت که از ظاهر ان کاملا نو بودن هواپیما مشخص بود . پرواز ما بدون تاخیر انجام شد و تنها نکته منفی پرواز از تهران به دوحه از نظر من غذای ان بود که طعم ان بیشتر مناسب هندی ها بود و خیلی با ذائقه ما جور نبود . اشکال بزرگ فرودگاه قطر سیستم قدیمی ان است که هنگام پیاده شدن از هواپیما شما را با اتوبوس به ترمینال می برند (مانند فرودگاه مهراباد ) .در دوحه هنگامی که مسافران سوار اتوبوس می شوند ابتدا جلوی ترمینال داخلی نگه میدارد که برای مسافرینی که قصد رفتن به شهر دوحه را دارند می باشد و مسافرین ترانزیت می بایست در ترمینال transfer and departure پیاده شوند . که اکثر مسافرین نیز در این ترمینال پیاده می شوند.
خوبی مسافرت هوایی به استرالیا در این است که اگر پرواز شما از طریق هواپیمایی کشورهای حوزه خلیج فارس انجام گیرد میزان توقف بین دو پرواز در فرودگاه ترانزیت بسیار کم است .به طور مثال برای قطر ایرویز دوساعت و برای امارات سه ساعت بین دو پرواز فاصله وجود دارد که همین باعث می شود که مدت پرواز بسیار کاهش یابد . با توجه به اینکه شهر پرث در غربی ترین قسمت استرالیا واقع شده است پرواز از تهران با هواپیمایی قطر به این شهر در مجموع کمتر از 15 ساعت می باشد . پرواز از دوحه به پرث با توجه به مسافت طولانی با هواپیماهای دوربرد و بزرگتر صورت می گیرد . در طول مسیر دوحه به پرث دو وعده غذایی گرم داده می شود که مناسب بود .
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان