کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مهارتهای زندگی در آمریکا از نگاه یامی
نه من کسی رو نمیشناسم اما اطلاعات موثق دارم که مشاغل زیاد و درامد بالا ولی شرایط کار سخت هست. یعنی مثلا شیفتهای 12 ساعته چرخشی که اکثرا کار در فضای باز هست مگر کار رانندگی و غیره پیدا کنین. حقوقها شنیدم تا ساعتی 45 دولار هم میرسه!! اما شما روی ساعتی 17 تا 20 دولار برای ابتدا حساب کنید. زندگی شهری و روستایی نیست بلکه در منطقه پروژه یک عالمه کانتینر و کمپر بغل هم میچینن و کارکنان داخل اونا با هم زندگی میکنن. علتش اینه که اون منطقه اساسا منطقه بسیار کم جمعیتی بوده و وقتی شرکتها و کارکنان به شهر مثلا Williston هجوم بردن چنان خانه برای اجاره کردن کم بود که اجاره ها بطرز وحشتناکی افزایش پیدا کرد. مردم بومی اکثرا خونه هاشون رو به اجاره های سنگین دادن و خودشون رفتن شهر و ایالت دیگه جهت زندگی و سیر و صفا!! اون خونه ها هم اکثرا برای مدیران و مهندسین هست و کارگران همانطور که گفتم ظاهرا در کمپر ها و کانتینرها زندگی میکنن. این آخرین اطلاعات منه. برای جستجوی مشاغل هم این کلمات کلیدی رو در گوگل جستجو کنین.
North Dakota Oil Rig Jobs
سایتهای زیادی برای کاریابی هست. بعضی ها شرکتهای کاریابی یا پیمانکاری هستن و بعضی ها هم سایت استخدام خود شرکتهای نفتی مستقر در منطقه.
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، shkhmo ، vroom ، el333 ، sadeghi897 ، msar ، golia
دوستان عزیز و صرفه جو!!

لطفا قبل از خرید مجیک جک حتما حتما با شماره هایی که قصد تماس بهشون رو دارید چک کنید. مجیک جک متاسفانه با »شرکتهای مخابراتی کوچک و محلی« در مورد ارسال و دریافت مکالمه نامحدود به توافق نرسیده و برای این شماره ها باید مجددا دقیقه ای 2 سنت پول بدید یعنی از سایتش شارژ بخرید.

البته خوشبختانه این لیست فعلا زیاد بلند نیست و محدود به ایالتهایی هست که زیاد ایرانی نشین نیستن اما هیچ تضمینی نیست که این اول کار نباشه و به سرعت و در راستای شامورتی بازیهای بیزنسی این لیست رو بلند و بلندتر نکنن. البته این لیست هم لیست رسمی نیست و معلوم هست نیست که چه کسی و چه زمانی ساخته و آپدیت هست یا نه. هر چی هست مال خود مجیک جک نیست و یکی بیکار نشسته و کمی از این ها رو در آورده.

https://docs.google.com/document/pub?id=...W2XFIfgJvU
پاسخ
تشکر کنندگان: abas_kashan ، Blaze ، nicole.gemini ، sadeghi897 ، ASALI ، msar
یک گزارش از وضعیت کار مناسب در داکوتای شمالی

صفحه یک:
-->

صفحه دو:
-->
پاسخ
تشکر کنندگان: parsush ، vroom ، msar ، golia
تقریبا یه هفته پیش تو اخبار شنیدم که امریکا تا سال 2020 به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل میشه. هم چنین در سال 2030 بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان خواهد شد.
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، rouzbehdarvishi ، apoornaki ، IN.USA@2013 ، ASALI ، msar
(2012-11-18 ساعت 16:38)masih sh نوشته:  تقریبا یه هفته پیش تو اخبار شنیدم که آمریکا تا سال 2020 به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل میشه. هم چنین در سال 2030 بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان خواهد شد.

... و ما هم با اون حساب خواهیم شد عرب پولدار و احتمالا اینجا هم قبله عالم!!!

مزاح میکنم هاا مسیح جان! ناراحت نشی. ایشالا که اونجوری بشه ما هم به نان و نوایی برسیم!! ههه هههه ههههه
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، rouzbehdarvishi ، apoornaki ، msar
(2012-11-28 ساعت 05:47)yami نوشته:  
(2012-11-18 ساعت 16:38)masih sh نوشته:  تقریبا یه هفته پیش تو اخبار شنیدم که آمریکا تا سال 2020 به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل میشه. هم چنین در سال 2030 بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان خواهد شد.

... و ما هم با اون حساب خواهیم شد عرب پولدار و احتمالا اینجا هم قبله عالم!!!

مزاح میکنم هاا مسیح جان! ناراحت نشی. ایشالا که اونجوری بشه ما هم به نان و نوایی برسیم!! ههه هههه ههههه

http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1725660
گویا ما در ایران، بیشتر از شما که در امریکا هستید، از تحولات امریکا با خبریمBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: rouzbehdarvishi ، yami ، ASALI ، msar
بچه ها همین الان یک خطری از بیخ گوشم گذشت که خداییش دلم نیومد به شما نگم.

ما عادت کردیم که همیشه خدا یک نفر خونه هست برای همین به مسئله قفل کردن درب خونه زیاد عادت نکردیم که چه قفلی باید بسته بشه و کدام کلید میخواد کدام نمیخواد. امشب دیگه کسی خونه نبود و من داشتم میرفتم که نامه ها رو از صندوخ پست بردارم. خیر سرم خواستم دوراندیشی کنم و قفل پشت درب رو چرخاندم و بستن درب همانا و دو دستی بر کله کچلم کوبیدن همانا!

خانمم و خانواده اش هم که کلید دارن در شهری در حدود یک ساعتی اینجا هستن امشب. من ماندم و زیرشلواری و زیر پیراهن رکابی بر تن و یک خانه قفل شده و سه دستگاه ماشین رنگارنگ که کلید همشون خونه هست و نمیتونم حتی یکیشون رو بردارم برم از اونا کلیدشون رو بگیرم برگردم.

با سیخ و میخی که در انباری بود افتادم به جان قفل درب و پنجره ها ولی همان درب پنجره هایی که هیش وقت بهشون اعتمادی نداشتم، امشب به غیرت اومده بودن و قصد باز شدن نداشتن. عاقبت خسته شدم و گفتم تا همسایه ها نخوابیدن برم ببینم میتونم از یکیشون یک شیشه بر بگیرم که بجای شکستن کل شیشه یک قسمتی شو ببرم؟ حداقل بلکه تعمیرش کمی ارزانتر در اومد.

متاسفانه کسی شیشه بر نداشت و به عین خیالشون هم نبود که من بدجوری گیر افتادم. آخری که حق سلام مختصری داریم هم اومد و دفتر مجتمع چک کرد و گفت خانواده شما کلید زاپاس ندادن به ما. میخوای به کلید ساز زنگ بزن. اول به تاکسی اون شهر زنگ زدم که سگ خورد از کلید ساز ارزونتره، که بره از خانواده ام کلید رو بگیره و بیاره اینجا. گفت نمیشه!! حتما باید یک آدم فیزیکی تو ماشین باشه. گفتم زهر مار! خراب شده تهران ما یک چیزی هست به نام پیک موتوری. مردک من آدم فیزیکی شیمیایی از کجا پیدا کنم. یک دونه کلید میخوای بیاری.
کلید ساز هم رقمی فضایی برای اومدن ارائه داد و قول نداد که قفل سالم بمونه، یعنی یک قفل هم میرفت تو پاچه ام و احیانا تعمیر درب چوبی چون قدیمی هست و معلوم نیست بعد از باز شدن قفل فعلی بشه روش قفل جدید زد یا نه.

دیگه کم کم داشت اشکم در میامد. خدا خدا میکردم این همساده هه مرامی به خرج بده و بگه بیا ببرمت این شهر نزدیکه، بنزینش به پای تو! با مخلفات و نون اضافه. لامصب آااااااااااااه آه... اصلا مگه همچین چیزهایی تو خون اینا هست. سرش رو انداخت رفت. لحظه ای که میخواست بره داخل خونه اش، گفت: گاها این پنجره ها رو بالا هل بدی از قفل در میاد. اومدم حیاط و در نهایت حیرت با یک هل دادن پنجره از قفل در اومد و باز شد. یعنی عین حلوا وا رفتم.

خلاصه کلام، یک کپی از کلید منزل و کلید ماشینها رو داخل یک کیسه نایلونی ضد آب یک جایی تو حیاطی، جایی پنهان کنید. با این همسایه های با مرام و تاکسی ارزانتر از تهران و کلیدسازهای صلواتی، یک اتفاق ساده داشت برای من بین صد تا صد و پنجاه دولار یا حتی بیشتر آب میخورد. اگه کلید خونه تو رو جایی قایم کرده بودم یا کلید ماشین حداقل باهاش میرفتم کلید خونه رو میگرفتم.

امیدوارم که این مسئله رو پشت گوش نیاندازید.

ما رو هم از تجربیات زندگی تو بی نصیب نذارید.

در ضمن با این محصول جدید گوگل وویس هم کمی دوست آشنا سر کار بذارین تا آخر سالی و احتمالن آخر عمری (!!!) ناراحت نباشیم Smile
https://www.google.com/santatracker/#/village/santacall
پاسخ
دوستان از مجیک جک ایمیل اومده که به مشتری های فعلی پنجاه درصد تخفیف میدن برای خرید یک دستگاه دیگه اگه میخوان به کسی هدیه بدن یا همچین جیزی.
این تخفیف از الان تا سی ساعت آینده هست.
من نمیدونم این لینکی به من فرستادن فقط من میتونم استفاده کنم یا همه یا چند تا میشه خرید.
بهرحال من چون همین یکی کفایت میکنه، لینک رو شیر میکنم. هر کی خواست استفاده کنه.

http://www.magicjack.com/action/land_Hal...FDeP8qM%3D

سوالی چیزی هم داشتین من شرمنده هستم!! بیش از شما چیزی نمیدونم Smile
دیگه خودتون باهاش ور برین ببینین چی میشه...
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، masih sh ، m9780 ، abas_kashan ، امیر مهاجر ، amir82 ، Blaze ، Ali Sepehr ، vroom ، sadeghi897 ، kasrafo ، msar
یامی جان این افر مربوط به مجیک جک پلاس هست که مستقیم روی مودم نصب میشه بدون نیاز به کامپیوتر و برای استفاده کننده های فعلی مجیک جک معمولی هست.
من 1 پیشنهاد بهتر دارم ! خودم دیر متوجه شدم. میشه یک دستگاه خالی مجیک جک (بدون اشتراک) رو از ای بی بخرید حدود 10 دلار هست و خط گوگل وویس رو که فعلا مجانی هستش با یک نرم افزار (سایت سی نت) که اونم مجانی هست رو از طریق مجیک جک بیارید روی تلفن ثابت (اینم چند دلاری بیشتر نباید باشه) و اینطوری یک خط تلفن خانگی دارید. البته خودم عمل نکردم ولی اگر دوستان چنین سیستمی دارن که کار میکنه خبرش رو بدن. !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، nora ، امیر مهاجر ، yami ، amir82 ، parsush ، Blaze ، Ali Sepehr ، kasrafo ، msar ، frz61
(2012-12-31 ساعت 12:13)soheilbadami نوشته:  یامی جان این افر مربوط به مجیک جک پلاس هست که مستقیم روی مودم نصب میشه بدون نیاز به کامپیوتر و برای استفاده کننده های فعلی مجیک جک معمولی هست.
من 1 پیشنهاد بهتر دارم ! خودم دیر متوجه شدم. میشه یک دستگاه خالی مجیک جک (بدون اشتراک) رو از ای بی بخرید حدود 10 دلار هست و خط گوگل وویس رو که فعلا مجانی هستش با یک نرم افزار (سایت سی نت) که اونم مجانی هست رو از طریق مجیک جک بیارید روی تلفن ثابت (اینم چند دلاری بیشتر نباید باشه) و اینطوری یک خط تلفن خانگی دارید. البته خودم عمل نکردم ولی اگر دوستان چنین سیستمی دارن که کار میکنه خبرش رو بدن. !

هاااا ایول خدااییش گرفتاری داشتم، حال نکردم همه مطلب ایمیل رو بخونم. بهرحال من پلاس دارم.
اون حریان و میدونم. پلاس دست دوم قیمتش بیشتر از ایناس یعنی 10 چوق!
ایکاش با nettalk میشد. اینجا سمساری یکی دو تا داره 5 دولار...
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، Blaze ، sadeghi897 ، msar
البته این که من گفتم معمولی هست بدون گوجه و اینا ! وباید به کامپیوتر وصل بشه و فکر نکنم پلاس دسته دوم گیر بیاد چون فعلا جدیده.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، msar
(2012-06-06 ساعت 06:30)yami نوشته:  دوستان
در این تاپیک صرفا میخوام شما رو با Apprenticeship Programs آشنا کنم. بعضی از کالجها با کارفرمایان بزرگ بخش خصوصی قرارداد دارند و در رشته هایی که بیشتر به تجربه نیاز داره تا تحصیل پرسنل اونا رو بصورت آکادمیک آموزش میدن و نهایتا بهشون گواهی میدن.
این دوره ها که معمولا در زمینه های بنایی و لوله کشی و سیم کشی ساختمان یا صنعتی یا نصب تجهیزات اطفا حریق هست بطور معمول بین دو تا پنج سال طول میکشه که تموم بشه.
متقاضی معمولا باید پرسنل تمام وقت یا نیمه وقت کارفرمای اسپانسر باشه که روزها کار میکنن و هفته ای دو سه شب هم میان کالج برای کلاس هاشون.
کلا برای کسانی که فعلا امکان تحصیل ندارن و علاقه دارن که در حین کار به یک مدرکی هم برسن خوبه.
این لینک مال کالج ما هست و مطمئنم که کالجهای دیگه هم میتونین همچین چیزی پیدا کنین:
http://www.palmbeachstate.edu/x3223.xml?id=157

برای هیچ رشته دیگری Apprenticeship Programs ندارند؟ از کجا میتونم چک کنم و ببینم کدوم شرکت ها چنین برنامه ای دارن؟ من تو ایران کارم طراحی و نقشه کشی تاسیسات مکانیکی هستش میخوام دنبال یه همچین برانامه ای که یه جورایی مطابق با کارم باشه بگردم ممنون میشم راهنمایی کنید.
نوع ویزا: k1
دریافت مدارک توسط USCIS : دسامبر 24 ،2012
دریافت receipt number:ژانویه 3 ،2013
سرویس سنتر: California
اپروو :21 مه‌ 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان