کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مهارتهای زندگی در آمریکا از نگاه یامی
سلام دوستان

دقیقا نمیدونم به این مسئله اشاره کردم قبلا یا نه اما جهت اطلاع:

آقایانی که بعد از تولد 26 سالگی شان به آمریکا وارد شدن و بعدا به هر دلیلی موندگار شدن، لزومی به ثبت نام در Selective Service System ندارند ولی موقع کالج رفتن یا احتمالا برای استخدام در جاهای خفن، ممکنه ازتون نامه از همین SSS بخوان که تایید کنه که شما لزومی برای ثبت نام نداشتین.

برای گرفتن این نامه باید این فرم رو پر کرده:
http://www.sss.gov/PDFs/PrinterFriendly/status.pdf
و با توجه به اطلاعات این لینک با پست ارسال کنین تا بعد از یکی دو سه ماه!!! جواب نامه بیاد:
http://www.sss.gov/Status.html

برای همین تاکید میکنم که در اولین فرصت احتمالا بعد از گرفتن گرین کارت نسبت به گرفتن این نامه اقدام کنین و اصلش روهم به کسی ندین.
امیدوارم که مثل من کارت I-94 تون رو که تو پاسپورت بود، بدون کپی گرفتن به افسر گرین کارت نداده باشین ولی بهرحال با ضمیمه کردن کپی رنگی پاسپورت از صفحه ویزا و مهر ورود به آمریکا که تاریخش خوش رنگ و خوانا باشه، مسئله حله. باورم نمیشه که این سیستم به اطلاعات ما در اداده مهاجرت دسترسی نداره و از روی همین کپی رنگی که میفرستیم تصمیم میگیرن!!!
پاسخ
میشه بگی این Selective Service System چی هست؟؟

کسای که زیر 26 میان باید نام نویسی کنن؟
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: Omidooo ، storagemeter ، batis2010 ، msar
(2012-07-06 ساعت 15:29)wushu kung fu نوشته:  میشه بگی این Selective Service System چی هست؟؟

کسای که زیر 26 میان باید نام نویسی کنن؟

یه چیز تو مایه های آماده یه خدمت!
په نه په! زیر 26 بیایی باید ثیت نام کنی بعد از گرقتن گرین کارت.
پاسخ
تشکر کنندگان: sohi ، Omidooo ، batis2010 ، msar
سلام دوستان
حیفم اومد این تجربه ناب رو با شما به اشتراک نذارم.
بیش از یک سال بود که هر ماه با دیدن لوگوی شرکت بیمه State Farm روی پاکت نامه، لرزه بر اندامم میوفتاد که بازم وقت دادن بیمه ماشین شد! اونم ماهی 120 که بعدا شد 111 دولار.
از اسم و رسم و همه چی این شرکت متنفر بودم...

هفته پیش کشف کردم که این شرکت خودش یک بانک داره به اسم State Farm Bank که بانک آنلاین هست یعنی همه چیش آنلاینه و شعبه بانک نداره اما یک مزیت دیگه داره که شما میتونین از اکثر شعبه های بیمه State Farm که معمولا Bank Certified هستن مثل شعبه بانک استفاده کنید که عملا بخاطر خدمات آنلاین کاملی که داره، بندرت ممکنه راهتون به اونا بیوفته.

کاشف به عمل اومد که این بانک یکی از بهترین ارائه کنندگان کردیت کارد دانشجویی هست و ما هم که جدیدا به مقام شاموخ دانشجویی مفتخر شدیم، گفتیم جهنم ضرر اپلای کنیم ببینیم چی میشه. با اینکه از کردیت یونیون محله کردیت کارد سکیور دارم اما هر کردیت کارتی که از شرکتهای پمپ بنزینی اپلای کردم، ردم کردن.
خلاصه اپلای کردم و امروز زنگ زدم گفتم نه خبر؟ گفتن، اپروو شدی. کارتت تا یک هفته میاد!! کردیت لیمیتت هم 500 دولاره! بعد از یک سال هم افزایشش میدیم!
ایکی دانه شاخ گنده رو سرم رشد کرد چون فقط شرکتهای کردیت کلاهبردار که کارمزدهای وحشتناک دارن مثل Capital One به این راحتی کردیت کارت میدن.
خلاصه فکر کنم داشتن بیش از یک سال سابقه بیمه خودرو با این شرکت هم موثر بوده.
الان هم میخوام برای حساب چکینگ و احتمالا سیوینگش اقدام کنم تا کردیت کارته بیاد. از چیزهای جالبی که در مورد این بانک خوندم اینه که اگه دیرکت دیپازیت داشته باشین از محل کارتون، تقریبا همه کارمزدهای استفاده از عابربانک در تمام دنیا براتون رایگان میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!! باور نکردنی هست.
تازه یک کارت دیگه هم دارن که اسمش ATM Card هست و برخلاف Debit Card لوگوی ویزا و مسترکارت نداره. خوبی این اینه که اگه گمش کنین، کسی نمیتونه ازش مثل دبیت کارتی که ازش استفاده کردیتی میشه، سو استفاده کنه چون حتما حتما عین کارتهای ایران باید پسورد بزنین!!! معرکه هست.
چک ها رو هم میتونین تو خونه امضا کنین و از دو طرفش اسکن بگیرین یا با موبایلتون عکس بگیرین و آپلود کنین، و اونا میذارن تو حسابتون!!!!

خلاصه خیلی دارم با این شرکته حال میکنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter ، SH1A2R3 ، shahab2012 ، viona ، mml ، vroom ، gol1 ، frozen mind ، Danoosh ، Solitude ، javad_hani ، arman_m ، sadeghi897 ، moon_rose ، ASALI ، msar ، lighthouse ، soheil1993 ، golia
(2012-07-06 ساعت 23:11)zaherbin نوشته:  یامی جان مواظب باش .جزوه های امنیت در اینترنت بخوان
امکان دسترسی به سیستم شما از آب خوردن هم آسان تر است
اگر پاکت نامه هاتو دور میندازی همون آرمی که میگی آتیشش بزن
اینترنت موبایل و وایرلستو خصوصی کن و شیرینگشو ببند
فایروال مطمٔن و سیستم عامل جنیوس بخر
از کیبرد رمز بانک استفاده کن
و مسایل مربوط به کامپیوتر

ممنون عباس آقا!! حواسم هست Smile
ما خورد کون داریم و کاغذهامونو خورد میکنیم. موبایلم جاوا در پیته و اینترنتش رو استفاده نمیکنم. وایرلسمونم پسوردشو هیش خودمم نمیدونم!! باید از رو مودم بخونم. سیستم عامل هم ویستامونو از ترس برادران گمنام اف بی آی، نرسیده به آمریکا پاک کردیم و اینجا یک جنیوئین ش رو خریدیم 50$ دولار!
متاسفانه این کردیت یونیون ما سایتش کیپد نداره اما اساسا لازم هم نیست چون تنها کاری که میشه کرد، انتقال پول بین دو حساب چکینگ و سیوینگ هست و پرداخت بیل!! یعنی نمیشه از توش پیل کشید بیرون!! اما این State Farm چیز خفنی باید باشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: zaherbin ، SH1A2R3 ، mml ، Solitude ، arman_m ، sadeghi897 ، msar ، golia
(2012-07-06 ساعت 23:29)zaherbin نوشته:  دقیق خدماتی مشابه بانک Summit bank هست
البته من حساب اونجا ندارم یکی دوستان میگفت خیلی هم راضی بود

ING هم اینطوریه اما من از طریق Student Credit Card راهم به سایت این شرکت افتاد. ظاهرا تو آمریکا فقط سه کردیت کارت درست حسابی و کم بهره دانشجویی وجود داره که مال استیت فارم بهترینشه. کلا کماکان دارم قند در دلم آب میکنم! 500 دولاااااااااااااااااااار کردیت همینجوری!! یک کردیت کارت برای بنزین هم بگیرم که بیخودی هی کش خرج نکنم دیگه عالی میشه Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: zaherbin ، SH1A2R3 ، Solitude ، javad_hani ، arman_m ، msar ، golia
یامی جان اینی که گفتی نکات مجهول پشت قضیه نداره؟ یعنی شرایطی که بعداً بخوان این مهر و محبتشو جور دیگه جبران کنن؟ مثلاً یجور کارمزدی چیزی ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، Solitude ، inekoee ، msar
آقا دیگه همینه چه میشه کرد؟ کردیت کارت درست حسابی که اساسا به ما ها اول کار نمیدن. اینم با اینکه درست حسابی هست ولی بخاطر دانشجویی بودن و همینطور بیش از یک سال سابقه بیمه ای که با این شرکت داشتم بهم دادن. کردیت هیستوری درست کردن در اینجا خودش عالمیه!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: online27H ، mml ، kavoshgarnet ، Solitude ، arman_m ، ASALI ، msar
دوستان!! دوستان!!
یک کشف بزرگ کردم... من بیچاره این همه مدت که زرت و زرت به اپلیکیشنهای کردیت کارتم جواب منفی میدادن احتمالا ایراد از یک جای دیگه بوده.
امروز خواستم از سایت myFICO.com یک کردیت اسکور رایگان بگیرم. البته در عرض ده روز اگه اکانت رو کنسل کنید شارژتون نمیکنن بهرحال نهایتا ارور داد. زنگ زدم که دردش چیه و گفتن که اساسا شماره سوشال سکیوریتی من در شرکت Equifax که آژانس کردیت ریپورت هست غلطه!!!! گفتن زنگ بزن تصحیحش کن.
احتمالا خیلی از این شرکتهای کردیت که اپلای کردیت کارد یا کارت بنزین میکردم تا میدیدن که ایدنتیتی من جور در نمیاد با دیتابیس، ردم میکردن. قشنگ یادمه اون اولا که اومده بودم برای هر کاری در اینترنت هی ارور میگرفتم که ادنتیتی من شناسایی نشد، نگو ایراد از اینجا بوده. آهان الان داره یادم میوفته، فکر کنم سر گرفتن سکیور کردیت کارتم از کردیت یونیون محله مون هم این مشکل بوده که یارو کارمنده داشت با خودش نق میزد و من گفتم چیه و گفت هیچی اشکال از تازه واردیت بود! خودم دستی درستش کردم! نگو بجای اینکه به من بگه از بیخ اصلاح کنم، تو مدارک خودشون فقط تصحیح کرده. نامرد!!!

اما چطور تصحیحش کنیم!!
اول اینکه به این شماره که میگم زنگ بزنین و باهاشون صحبت کنین و ازشون بخواهین که چک کنن و مطمئن بشن که اطلاعات شما در سیستمشون درست ثبت شده. شماره سوشال و آدرس و نام و ... میگیرن و چک میکنن. اگه غلط باشه میگن این مدارک رو تهیه کنین و به ما ایمیل کنین:

1- یک فقره تقاضانامه که بگین اطلاعات شما مثلا سوشال سکیوریتی نامبر غلطه و میخواهین تصحیح بشه به آدرس زیر
customer.care@equifax.com
2- اسکن کارت سوشال سکیوریتی ضمیمه همین ایمیل
3- اسکن گواهینامه رانندگی ضمیمه همین ایمیل
4- نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و آدرس و شماره سوشال سکیوریتی

نکته مهم!
Equifax تنها آژانس کردیت ریپورت نیست و شرکتهای دیگه ای هم هستن که بعدا پیگیر خواهم شد که ببینم اونا هم اطلاعاتم رو درست دارند یا نه چون شرکتها و بانکهای مختلف از آژانسهای کریدیت ریپورت مختلف استفاده میکنن که اکویی فکس معروف ترینشونه. دیگران Experian و TransUnion هستند.
سایت www.annualcreditreport.com هم سالی یک بار میتونید یک کردیت ریپورت رایگان بگیرین اما کردیت اسکور که عددی بین 330 تا 830 هست (تا 700 نشدین اصلا فکر کردیت کارد معمولی رو از سرتون بیرون کنین چون چیز درست نمیدن بهتون!) رو نمیده و میگه براش باید 7.95$ پول بدین. من توصیه میکنم که این مبلغ ارزشش رو داره چون با اینکه myFIOCO.com ادعا میکنه که با ایجاد اکانت رایگان تریال کردیت اسکور رو میده اما فقط اسکور مال یکی از سه تا آژانسهای کردیت ریپور رو نشون میده و برای بقیه باز پول میخواد!! یعنی شد الکی باز Smile

این کتابها هم خواندن دارند!! http://www.myfico.com/crediteducation/brochures.aspx

عجب مکافاتی داریم ها ااااااااااااااااااااااااااا Sad

آپدیت:
سعی کردم که از سایت دو آژانس کردیت ریپورت دیگر یعنی Experian و TransUnion کردید اسکور رایگان بگیرم تا ببینم اطلاعاتم در اونا درست ذخیره شده یا مثل Equifax لعنه اله علیه اجمعین، غلطه. خوشبختانه Experian درست بود و یک کردیت اسکور باحال نشونم داد و ذوق مرگ شدم!! اما TransUnion هم ارور داد که ایدنتیتی من مورد داره و باید مدارک بهشون بفرستم ولی بر خلاف Equifax که با ایمیل بود، اینبار با فکس!!! یعنی متنفرم از این فکس در این کشور. مگه ایمیل چه دردشه آخه؟ خلاصه بیش از نیم ساعت طول کشید که بتونم کارتهای شناسایی خواسته شده رو جوری اسکن کنم که وقتی با فکس مودم کامپیوترم و خط تلفن مجیک جک میفرستم، از نظر کنتراست و نور سیاه سفید چیز درستی از آب در بیاد و خانا باشه.
فردا صبح هم که باید فرت و فرت زنگ بزنم به هر دو تا که نکنه کردیت کارتم رو شارژ کنین هاااا؟ من همون یک دونه ریپورت رو میخواستم و گرنه پیگیر نشین، هر کدوم ماهی 14 تا 17 دولار بعلاوه تکس شارژتون میکنن!!!
پاسخ
(2012-07-07 ساعت 04:27)online27H نوشته:  یامی جان امیدوارم مشکلت هرچه زودتر حل بشه ... (پست موقت)

دوست عزیز! تو آمریکا با این بوروکراسی ازین چیزا زیاد پیش میاد ولی مهمه اینه که اولا آدم بفهمه، بوقتش هم بفهمه و ثانیا بدونه چی رو چجوری حل کنه!

این اتفاقی نیست که تنها برای من بیوفته و من قول میدم که خیلی از تازه واردها این مشکل رو دارند ولی مثل من نمیدونستند و احتمالا یکی دو سال کردیت ریپورتشون خراب میشه و اپلیکیشن ها رد میشه تا اینکه یواش یواش تو آپدیت دیتا بیس ها یک روزی اطلاعات تصحیح بشه. بجای اون بهتره آدم خودش سریع پیگیر بشه و حلش کنه.

خوشبختانه به نظر میرسه با یک ایمیل و اسکن کارتها مسئله فوری حل میشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، mavarfan ، parastoo mohajer ، msar ، golia
یک کلک دیگه هم که اکوفکس میزنه این که وقتی شما انلاین درخواست کردیت ریپورت میکنی یکسری سوال برای وریفای شدن ازت میپرسه و اخر سر هم میگه که نتونستیم وریفای کنیم ! این برای من پیش اومد بعد وقتی درخواست تلفنی گذاشتم که مطابق معمول ربات باهام صحبت کرد بعد از چند روز نامه امد که شما یکبار این ریپورت مجانی رو گرفتی ! و 1 سال صبر کن. حالا من هم پررو بازی دراوردم و رفتم توی سایت فدرال رزرو فرم شکایت پر کردم منتظر جوابم. البته دعوا سر 14 دلاره و ارزش مادی نداره ولی بقول اینا فانه !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، yami ، kavoshgarnet ، mavarfan ، msar ، golia
(2012-07-07 ساعت 12:32)soheilbadami نوشته:  یک کلک دیگه هم که اکوفکس میزنه این که وقتی شما انلاین درخواست کردیت ریپورت میکنی یکسری سوال برای وریفای شدن ازت میپرسه و اخر سر هم میگه که نتونستیم وریفای کنیم ! این برای من پیش اومد بعد وقتی درخواست تلفنی گذاشتم که مطابق معمول ربات باهام صحبت کرد بعد از چند روز نامه امد که شما یکبار این ریپورت مجانی رو گرفتی ! و 1 سال صبر کن. حالا من هم پررو بازی دراوردم و رفتم توی سایت فدرال رزرو فرم شکایت پر کردم منتظر جوابم. البته دعوا سر 14 دلاره و ارزش مادی نداره ولی بقول اینا فانه !

سهیل جان! مسئله اینه که من اول از طریق سایت myFICO.com میخواستم رایگان بگیرم که متوجه این ایراد شدم و از اون یک دونه سهم رایگانم در اکوفکس استفاده نکردم هنوز و به همین دلیل و با توجه به این در سایت TransUnion هم اطلاعاتم درست نیست، مشخص میشه که واقعا مشکلی هست.
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، mavarfan ، parastoo mohajer ، msar ، golia
من با یکی از این شرکتها، یادم نیست، شاید Trans Union بود که گزارش کردیت با یک دلار! داشت و من اپلای کردم ولی نامردها یک اکانت برام درست کرده بودند و هر ماه شونزده هفده دلار از حسابم برمی داشتند و تا بخوام بفهمم چی به چیه مثل شعبده بازها حدود پنجاه کشیدند بالا وقتی هم که زنگ زدم گفتند خودت آنلاین رجیستر کردی و وقتی که گفتم برای یک دلاری بود گفتند که تو مگه مدارک برای ما نفرستادی. گفتم دوست گرامی پول منو پس بفرستین که گفتند نمی شه و واقعا هم کار ماها نیست آب رفته را به جوی بازگرداندن در این مملکت بیزینسی.
نمی دانم چرا یاد کلاهم افتادم که در کوهنوردی توی ارتفاع حدود سه هزار متری باد بردش ته دره پر از برف.
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، soheilbadami ، mavarfan ، sadeghi897 ، msar ، golia
(2012-07-07 ساعت 19:54)kavoshgarnet نوشته:  من با یکی از این شرکتها، یادم نیست، شاید Trans Union بود که گزارش کردیت با یک دلار! داشت و من اپلای کردم ولی نامردها یک اکانت برام درست کرده بودند و هر ماه شونزده هفده دلار از حسابم برمی داشتند و تا بخوام بفهمم چی به چیه مثل شعبده بازها حدود پنجاه کشیدند بالا وقتی هم که زنگ زدم گفتند خودت آنلاین رجیستر کردی و وقتی که گفتم برای یک دلاری بود گفتند که تو مگه مدارک برای ما نفرستادی. گفتم دوست گرامی پول منو پس بفرستین که گفتند نمی شه و واقعا هم کار ماها نیست آب رفته را به جوی بازگرداندن در این مملکت بیزینسی.
نمی دانم چرا یاد کلاهم افتادم که در کوهنوردی توی ارتفاع حدود سه هزار متری باد بردش ته دره پر از برف.

دوست عزیز این فاین پرینت ها رو حتما باید خوند!! در فاین پرینت کردیت اسکور رایگان هر چهار سایتی که گفتم نوشته که بسته به سایت 7 یا 10 روز فرصت دارید که بهشون بگین که اکانتتون رو کنسل کنن و پولی کم نشه و گرنه عدم اطلاع برابر است با شارژ اتوماتیک حساب!
من امروز به Experian زنگ زدم و صحبت کردم و حسابم رو بست و ایمیل تاییدیه هم فرستاد که بسته و تازه نام طرف و زمان دقیق مکالمه و تاریخ مکالمه و شماره تلفنی که تماس گرفتم هم در تقویمم نوشتم که بعدا دبه درآوردن دستم خالی نباشه!
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، mavarfan ، sadeghi897 ، msar ، golia
به من تو آنکارا یه برگه واسه نام نویسی برای selective service دادن توش گفته قبل از 26 سالگی باید ثبت نام بشی وگرنه جریمه و زندان داره و بعدا واسه کالج و کمک دولت و ... مشکل پیش میاد 'گفتم بگم که به درد دوستان شاید بخوره Smile
2012AS00020XXX
اطلاع از قبولی: 2011 , 16 Jul
کنسولگری: آنكارا
ارسال فرمها:3 sep از طریق e mail
رسید فرمها: 3 sep تایید مدارک:27 sep
کارنت شدن: 9 oct
دریافت نامه دوم:19 DEC
مصاحبه: FEB
دریافت ویزا:یکضرب
هزینه ها:در سفرنامه اعلام کردم
بچه های مهاجرسرا خیلی مخلصیمTongue
پاسخ
تشکر کنندگان: zaherbin ، wushu kung fu ، mehdiii ، batis2010 ، mhz_ir ، Danoosh ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان