کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مهارتهای زندگی در آمریکا از نگاه یامی
خلاصه بقول خودشون welcome to America
باید چندین تا چشم داشته باشی از شر دزدان دریایی ! به هرحال اینم جزئی از زندگی در امریکاست.
حالا خدا بداد روزی برسه که مثلا چند سال موندیم خونه قسطی ورداشتیم چند تا قسطش عقب افتاده خلاصه فورکلوزر و زن و بچه وسط خیابون ! و مراجعه به تاپیک بی خانمانی ! البته ایشالا تا اونمقع امریکا هم زیر
چتر مدیریت جهانی بعضیها رفته و کل مشکلات حله و جملگی عدالت اجتماعی برقراره !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: seravin ، yami ، mavarfan ، kasrafo ، ASALI ، مجید ملیح ، msar
(2012-07-08 ساعت 03:30)soheilbadami نوشته:  خلاصه بقول خودشون welcome to America
باید چندین تا چشم داشته باشی از شر دزدان دریایی ! به هرحال اینم جزئی از زندگی در امریکاست.
حالا خدا بداد روزی برسه که مثلا چند سال موندیم خونه قسطی ورداشتیم چند تا قسطش عقب افتاده خلاصه فورکلوزر و زن و بچه وسط خیابون ! و مراجعه به تاپیک بی خانمانی ! البته ایشالا تا اونمقع امریکا هم زیر
چتر مدیریت جهانی بعضیها رفته و کل مشکلات حله و جملگی عدالت اجتماعی برقراره !

بله بهمین خاطره که من عمرا پامو از گلیمم بیرون بذارم! اینجا زمین و زمان دست به دست هم دادن که به آدم چیز بفروشن، مازاد بر نیازش چون میدونن «که هر چه دیده بیند، دل کند یاد» ولی نمیدونن که من هم «خنجری ساخته ام، نیشش ز فولاد» و لازم باشه بجای «زدن بر دیده» باهاش چش اونا رو در خواهم آورد!!!

* یک پا ادیب هستم برا خودم هاا!!Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: seravin ، soheilbadami ، vroom ، apoornaki ، maxsupermax ، mavarfan ، parastoo mohajer ، sadeghi897 ، Saiban ، msar ، golia
جهت اطلاع کماکان درگیر این دو تا شرکتم. اکوفکس که اسکن گواهینامه و کارت سوشال و فیش حقوقی خواسته بود مثل اینکه نتونسته از رو اسکن ها منو شناسایی کنه و ایمیل زده که همینا رو فکس کن!!!! یعنی من در نبوغ این جماعت موندم. با بدبختی تمام از هر کدوم مخصوصا کارتها چنان اسکن سیاه سفید گرفتم که فکس میزنم خوانده بشه و با مجیک جکم فکس کردم و منتظر جوابم کماکان!
قابل توجه دوستانی که فکر میکنن حالا هر وقت لازم شد یه تلفن میزنن درست میشه!!
پاسخ
تشکر کنندگان: apoornaki ، kavoshgarnet ، mavarfan ، sadeghi897 ، msar ، golia
سلام دوستان

امروز برای اولین بار نقره داغ شدم و دو دولار ناقابل که البته در این زمانه بسیار هم قابل هست بخاطر برداشتن پول از ATM شارژ شدم. اومدم اینترنت ته و توه قضیه رو در بیارم که خلاصه وار خدمتتون عرض میکنم.
اول تعریف دو تا لغت حساس!
Fee در اینجا هزینه سرویس استفاده صاحب کارت از شبکه ATM بانک صادر کننده هست. معمولا ولی نه همیشه رایگان هست. یعنی شما کارت بانک X رو داشته باشید و از ATM در همون بانک استفاده کنید، در این صورت هزینه ای معمولا دریافت نمیشه! این به این معنی هست که اگه در جای دیگه ای استفاده کنید، بانک صادر کننده کارت ممکنه از شما به ازای هر استفاده یک مبلغی Fee بگیره.

Surcharge در اینجا هزینه ای هست که Interbank مورد استفاده ممکنه از صاحب کارت بگیره. برای اینکه بدونیم Interbank چیه، به خوندن ادامه بدین.

برای جلوگیری از نقره داغ شدن در زمینه کارمزد ATM:

1- مهم نیست که کارت شما ویزا یا مستر کارت یا آمریکن اکسپرس (دیسکاور که اساسا دبیت نداره و در صورت گرفتن پول نقد کارمزد خوبی میگیره!!) باشه بلکه مهم اینه که اولا صادر کننده کارت شما به کدام شبکه یا شبکه های Interbank وصله و ثانیا قرارداد بانک با اونا چطوریه؟
اینتربانکهای فعلی Allpoint، ACCEL/Exchange، Plus، Pulse، Interlink، Presto، Credit Union 24،Cirrus و احیانا چندتای دیگه هستند که در این بین Allpoint تقریبا بزرگترین شبکه ATMها رو داره.
اگه کارت شما مثلا لوگوی Plus رو نداشته باشه و شما از ATMی که لوگوی Plus داره ولی لوگویی که روی کارت شما هست رو نداره (بالفرضPulse) در این صورت یقینا شما کارمزده رو دادید اما اگه این لوگو هم روی دستگاه ATM هم روی کارت شما باشه باید بپرسید و ببینید که کارمزد توی قرارداد این شبکه با بانک صادر کننده کارت شما هست یا نه و اگه هست چقدر!!!

2- با توجه به اینکه نکته اول به اندازه کافی پیچیده و وقت گیر هست، یکی از بهترین کارها پیدا کردن بانکی هست که همون اول مثل بچه آدمیزاد به آدم میگه که این همه شبکه ATM رایگان دارند مثلا Chase میگه استفاده از تمامی ATM های موجود در داروخانه های Walgreens رایگانه و چون طرف ما شونصد تا از این داروخانه ها هست و معمولا 24 ساعت باز، پس مشخص میشه که این کارت برای من مناسبه!
یا SunTrust میگه استفاده از کارتهای Skylight Visaش در شبکه Allpoint بدون Fee و بدون Surcharge هست ولی استفاده از آن در شبکه بانکی آمریکا ولی خارج از Allpoint صرفا بدون Fee هست (یعنی باز SunTrust چیزی نمیگیره اما ممکنه اینتربانکه سورچارچه رو بگیره که میگیره) و استفاده از این کارت در خارج از شبکه بانکی آمریکا هم از طرف بانک Fee داره و هم از طرف اینتربانک مورد استفاده در تراکنش (مثلا یکی از اینتربانکهای آلمانی در آلمان وقتی در آلمان استفاده کردید) Surcharge داره.

* بعضی بانکها هستن که این Fee یا Surcharge رو به مشتری بعدا بر میگردونن. State Farm Bank یکی از اونهاست، حتی اگه تراکنش در خارج آمریکا باشه بشرطی که دیرکت دیپازیت داشته باشین.
** معمولا موقع استفاده از دستگاه میگه ممکنه سورچارچ یا فی داشته باشه و اون لحظه شما نمیدونین که قطعا داره یا نداره و بعدا به اصطلاح میره تو پاچه آدم!!

این دو تا لینک رو هم داشته باشین با اینکه قدیمی هستن ولی خوب میشه اطلاعات آپدیتشم پیدا کرد البته زیاد هم به این چیزا نباید اعتماد کرد مثلا من به Capital One بهیچ وجه اعتمادی ندارم:
http://consumerist.com/2008/12/49-banks-...-fees.html
http://money.cnn.com/galleries/2011/pf/1...index.html
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، vroom ، frozen mind ، mehdi_behzadi ، mavarfan ، Solitude ، sadeghi897 ، مجید ملیح ، msar ، golia
خوب دوستان! ATM Card (و نه Debit Card) من هم اومد.
همانطوری که قبلا هم توضیح دادم State Farm Bank از معدود بانکهایی هست که ATM Card صادر میکنه.
فرق ATM Card و Debit Card هم در اینه که دبیت کارت روش علامت ویزا یا مسترکارت داره ولی کارت عابربانک به زبون ایرونی یا همون ATM Card اون علامت رو نداره. (Discover و American Express که اساسا در زمینه دبیت فعالیت ندارن! براشون کسر شانه!).
در مورد کارکرد هم فرقشون به شرح زیره:
1
- دبیت کارت بخاطر داشتن علامت ویزا یا مسترکارت قابلیت استفاده در خرید فروش های اینترنتی داره ولی کارت عابربانک این خاصیت رو نداره. یعنی اگه شماره کارتتون لو بره، کسی میتونه در اینترنت باهاش خرید کنه و (اینجاش خطرناکه) چون دبیت کارت هست، شما پوشش بیمه حفاظتی در مقابل کلاهبرداری تقریبا نداری و پولتون تقریبا رفته حساب میشه مگه بانک و پلیس طرف رو بگیرن اما همانطور که میدونین، کردیت کارت اگه سو استفاده بشه، با کمی کاغذبازی و اطلاع به بانک، دیگه مسولیت از شما ساقطه.
وپ
2- دبیت کارت بخاطر داشتن علامت ویزا یا مسترکارت یه نخود کردیت داره! یعنی مثلا تا یک حد بسیار جزیی (ممکنه زیر صد دولار ولی کلا بستگی به کردیت صاحب حساب و بانک صادر کننده داره) میشه بصورت کردیت استفاده کرد یعنی بدون وارد کردن پین و فقط امضا کردن رسید یا امضا کردن POS.
اینجاست که اگه کسی کارت گم شده شما رو ببره مثلا در فروشگاههایی که موقع خرید کردیت کارت شناسایی چک نمیکنن، مثل همین Macys ما، راحت میتونه باهاش تا سقف کردیت شما خرید کنه و همش هم بعهده شماست چون دبیت کارته و نه کردیت که در بالا توضیح دادم.

بهمین علت من این ATM کارت رو بجای Debit Card بانکم سفارش دادم دیگه دغدغه لو رفتن شماره کارتم و گم کردنش رو نداشته باشم. ازین کارت در هر POS هر فروشگاه و یا هر ATM که از شبکه های اینتربانک Pulse-Plus-NYCE-Star استفاده میکنن (99 درصد عابربانکها بالاخره به یکی از اینا وصل هستن!) میتونین صرفا با وارد کردن پین استفاده کنید.
قبلا هم گفتم که اگه دایرکت دپوزیت داشته باشین، به هر مقدار هزینه ATM ازتون کم بشه، بهتون برگشت داده میشه و اگه دایرکت دپوزیت نداشته باشین، هر استیتمنت سایکل تا 10 دولار بهتون برگشت داده میشه.

اگه بانک و کارت بهتری پیدا کردم، حتما باز بهتون اطلاع میدم.

[عکس: i406094_p07-17-12-17-10.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: Omidooo ، gol1 ، frozen mind ، online27H ، Danoosh ، Solitude ، javad_hani ، fariba_a ، msar ، golia
یامی فکر کنم اتی ام کارد رو فقط به حساب سیوینگ میدن اگه درست یادم باشه
دوم اینکه مطمئنی که تو pos ها قابل استفاده باشه ؟
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، kavoshgarnet ، Solitude ، msar
اصلاحیه!

به نظر میرسه که برای حساب چکینگ هر دو نوع کارت دبیت و ای تی ام ارائه میشه اما برای حساب سیوینگ اگه در بانک فقط حساب سیوینگ داشته باشین و چکینگ نداشته باشین، فقط کارت ای تی ام ارائه میشه. (با تشکر از یادآوری دوست عزیزمون، سهیل)
بله اگه POS به یکی از این اینترلینکها وصل باشه میشه از کارت استفاده کرد:
Pulse-Plus-NYCE-Star
99.99 درصد POSها در فروشگاهها هم حداقل به یکی از اینا وصل هستن!! خود کارتهای ویزا یا مسترکارت هم پشتشون نگاه کنی حداقل یکی دو تا از لوگوهای این اینترلینکها رو دارند. ولی خوب بدیهی هست همانطور که نوشتم نمیتونین ترانسکشن رو بصورت کردیت انجام بدین و حتما حتما باید پین وارد کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، frozen mind ، kavoshgarnet ، Solitude ، javad_hani ، msar ، golia
سلام دوستان

ممکنه شما هم مثل من از طرفدارهای ورزش تیراندازی باشین. البته من حرفه ای نیستم و همینطوری از تیراندازی خوشم میاد و گاها زاغه مهمات و اسلحه خونه مون رو بار میزنیم میریم باشگاه تیراندازی واسه بنگ بنگ!!
این اواخر هزینه فشنگ حسابی رفته بود روی اعصابم که این سایت بی نظیر رو پیدا کردم که میتونین فشنگ به قیمت تعاونی (!!) بخرین Smile
توی باشگاه بسته های 50 تایی رو حدود پانزده تا بیست دولار میفروشن در حالیکه در این سایت بسته های 500 تایی به این قیمت هست البته بعلاوه هزینه پست.
http://www.luckygunner.com/rimfire/22-lr-ammo
بهترین قیمت هم مال بسته های 5000 تایی هست.
اگه هنوز در مورد کالیبر هم تصمیم نگرفتین به حرف من گوش کنین و جو گیر نشده و سراغ کالیبرهای بزرگ نرین که هزینه فشنگ بعدا پدر آدم رو در میاره.
کالیبر 22 که کوچکترین کالیبره کم هزینه ترین فشنگ برای تمرین تیراندازی هست. این کالیبر هم رولور داره و هم رایفل پس در انتخاب نوع سلاح هم مشکل زیادی ندارین.
من کمی پیستول کالیبر 45 یا همون کلت گاوکش خودمون تمرین کردم دیدم هزینه اش کمرشکن داره میشه.
کلا بهترین راه برای کاهش استرسهای روزانه!!! تازه از هر کی هم خوشتون نیاد میتونین عکسشو بذارین جای هدف دلتون خنک بشه!! Big Grin
پاسخ
خب شما همه ش از هزینه فشنگ صحبت کردین، اما خود باشگاه چقدر پول می گیره؟
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
تشکر کنندگان: Blaze ، mavarfan ، masih sh ، online27H ، batis2010 ، msar
(2012-07-18 ساعت 12:33)frozen mind نوشته:  خب شما همه ش از هزینه فشنگ صحبت کردین، اما خود باشگاه چقدر پول می گیره؟

ساعتی 7 چوق اما شلوغ نباشه کاری ندارن زیادتر هم بمونی Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، shahab2012 ، Blaze ، mavarfan ، masih sh ، batis2010 ، sadeghi897 ، msar ، golia
بهترین کار برای ساختن کردیت در ابتدای ورود اینه که درخواست برای گرفتن کردیت کارد از فروشگاههایی مثل may's, old navy, sears .... بدهید.. اینها سریع تر به شما کردیت کارد میدهند و شما میتونید زودتر کردیت بسازید...
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، Solitude ، javad_hani ، msar
(2012-07-19 ساعت 04:07)nicole.gemini نوشته:  بهترین کار برای ساختن کردیت در ابتدای ورود اینه که درخواست برای گرفتن کردیت کارد از فروشگاههایی مثل may's, old navy, sears .... بدهید.. اینها سریع تر به شما کردیت کارد میدهند و شما میتونید زودتر کردیت بسازید...

نیکول جان!
دیگه گذشت اون زمان! ازین خبرها تقریبا دیگه نیست. من خودم می سیز کار میکنم. کردیت مشترهای خودش رو گاها بدون اطلاع تا محدوده صد دولار آورده پایین! آخه با صد دولار تو می سیز چی میشه خرید؟ البته اونا هم حق دارن، از دست بیلهای نداده دیگه به تنگ اومدن.
یک ایراد دیگه این کارتها اینه که چون فقط در اون فروشگاه استفاده میشه (اول کار به احتمال زیاد کردیت کارت ویزا یا مستر نمیدن و کردیت کارت خود فروشگاه رو صرفا میدن) بنابرین شما هی باید از اون فروشگاه چیز بخرین. آخه مگه یک آدم چقدر جنس از می سیز و سیرز لازم داره! حالا باز مثلا والمارت باشه یا کارت پمپ بنزین یک چیزی ولی اینا هم که به این راحتی باز نمیدن.
فعلا بهترین و البته تنها گوزینه دم دست که منم ازش استفاده کردم، سکیور کردیت کارته که با پول خودتون انگار بازی میکنین تا کردیت درست کنین. در عرض یک سال باعث شد بتونم از استیت فارم بانک کردیت کارت واقعی بگیرم.
در ضمن مطمئنم که میدونین که هر بار اپلای کردن برای یک کارت و رد شدن تقاضا، مخصوصا در صورت داشتن یک کردیت کار از قبل، به شدت به ضرر کردیت اسکور شماست.
پس تا زمانی که 90 درصد مطمئن نیستیم که کارت رو میدن نباید اپلای کنیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، soheilbadami ، frozen mind ، Solitude ، javad_hani ، sadeghi897 ، msar
(2012-07-18 ساعت 01:59)yami نوشته:  خوب دوستان! ATM Card (و نه Debit Card) من هم اومد.
همانطوری که قبلا هم توضیح دادم State Farm Bank از معدود بانکهایی هست که ATM Card صادر میکنه.
فرق ATM Card و Debit Card هم در اینه که دبیت کارت روش علامت ویزا یا مسترکارت داره ولی کارت عابربانک به زبون ایرونی یا همون ATM Card اون علامت رو نداره. (Discover و American Express که اساسا در زمینه دبیت فعالیت ندارن! براشون کسر شانه!).
در مورد کارکرد هم فرقشون به شرح زیره:
1
- دبیت کارت بخاطر داشتن علامت ویزا یا مسترکارت قابلیت استفاده در خرید فروش های اینترنتی داره ولی کارت عابربانک این خاصیت رو نداره. یعنی اگه شماره کارتتون لو بره، کسی میتونه در اینترنت باهاش خرید کنه و (اینجاش خطرناکه) چون دبیت کارت هست، شما پوشش بیمه حفاظتی در مقابل کلاهبرداری تقریبا نداری و پولتون تقریبا رفته حساب میشه مگه بانک و پلیس طرف رو بگیرن اما همانطور که میدونین، کردیت کارت اگه سو استفاده بشه، با کمی کاغذبازی و اطلاع به بانک، دیگه مسولیت از شما ساقطه.
وپ
2- دبیت کارت بخاطر داشتن علامت ویزا یا مسترکارت یه نخود کردیت داره! یعنی مثلا تا یک حد بسیار جزیی (ممکنه زیر صد دولار ولی کلا بستگی به کردیت صاحب حساب و بانک صادر کننده داره) میشه بصورت کردیت استفاده کرد یعنی بدون وارد کردن پین و فقط امضا کردن رسید یا امضا کردن POS.
اینجاست که اگه کسی کارت گم شده شما رو ببره مثلا در فروشگاههایی که موقع خرید کردیت کارت شناسایی چک نمیکنن، مثل همین Macys ما، راحت میتونه باهاش تا سقف کردیت شما خرید کنه و همش هم بعهده شماست چون دبیت کارته و نه کردیت که در بالا توضیح دادم.

بهمین علت من این ATM کارت رو بجای Debit Card بانکم سفارش دادم دیگه دغدغه لو رفتن شماره کارتم و گم کردنش رو نداشته باشم. ازین کارت در هر POS هر فروشگاه و یا هر ATM که از شبکه های اینتربانک Pulse-Plus-NYCE-Star استفاده میکنن (99 درصد عابربانکها بالاخره به یکی از اینا وصل هستن!) میتونین صرفا با وارد کردن پین استفاده کنید.
قبلا هم گفتم که اگه دایرکت دپوزیت داشته باشین، به هر مقدار هزینه ATM ازتون کم بشه، بهتون برگشت داده میشه و اگه دایرکت دپوزیت نداشته باشین، هر استیتمنت سایکل تا 10 دولار بهتون برگشت داده میشه.

اگه بانک و کارت بهتری پیدا کردم، حتما باز بهتون اطلاع میدم.

[عکس: i406094_p07-17-12-17-10.jpg]

من اطلاعاتی که دارم از بانک Chase و Citi هستش که کمی با اطلاعات شما فرق داره:
این دو تا بانک کارت ATM را در ابتدای افتتاح حساب می دن و بعد از اینکه کارت اصلی رسید این کارت باطل می شه و همان دبیت کارت کار ATM و دبیت (و به قول شما تا حدودی کار کردیت کارت را هم انجام می ده ولی بازپرداختش یک روزه است که اگر دیرتر بازپرداخت بشه جریمه بیست تا سی دلاری خواهد داشت.).
در چیس بانک اگر ارتباط خوبی با بانکدار (بنکر) داشته باشید امتیازات خوبی به شما می ده و هر حسابی که از شما به ناحق کم شده باشه می تونید از بنکر بخواهید که به شما برگردونه.
کیف پول من با تمام کارت شناسایی های اصلی و مخصوصا کارت سوشیال سکیوریتی دزدیده شد و به خاطر اینکه ردی از دزد داشته باشم حسابم را نبستم و آقا دزده هم که نامردی نکرده بود و اولین کارش زدن بنزین فول با کارت من بود که من رفتم به بانکدار گفتم این بنزین مال من نیست و او هم به راحتی Dispute اش کرد و می گفت خوب لیست را بررسی کن تا هرکدام که مال تو نیست ردش کنم. قبلا هم با شرکتهایی مشکل داشتم که بعدا متوجه شدم به راحتی می شد از طریق بانک پول را برگرداند.

اگر کارت کردیت شما دزدیده بشه و هر مقداری که از آن خرج بشه حداکثر چهل دلار به عهده صاحب کارت می افته و البته باید ظرف چند روزی که در قانون مشخص شده به مرکز ارائه دهنده کردیت اطلاع داده بشه ولی در باره قانون بانکها مطمئن نیستم ولی همانطور که گفتم چیس به راحتی می تونه از پول شما که در حساب دبیت شماست محافظت کنه.
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، soheilbadami ، frozen mind ، mavarfan ، Solitude ، javad_hani ، msar ، golia
من حساب چیس هم تقریبا همزمان با حساب استیت فارم باز کردم. از چیس به من کارت موقت ندادن و کارت دبیت واقعی با اسم خودم روش در عرض یک هفته با پست اومد در خونه. البته با اون کارتهای بدون اسم که در ابتدای افتتاح حساب بعضی بانکها میدن تا کارت اصلی که اسمتون هم روشه بیاد با پست آشنایی دارم چون از طرف کارفرما قرار شد بجای چک حقوقمون دایرکت دیپوزیت بشه و من اون موقع حساب چیس و استیت فارم نداشتم و بهم یک پاکت دادن که مال بانک آنلاین Skylight بود (از زیر مجموعه های بانک SunTrust در بعضی ایالات و بانک US Bank در ایالات دیگر) و توش یک کارت ویزا بدون اسم هم داشت که به محض فعال کردن قابل استفاده بود تا اینکه کارت اصلی اومد خونه.
البته من دیگه دایرکت دیپوزیتم رو به استیت فارم عوض کردم و امروز که زنگ زدم Skylight که دیگه به شما نیازی ندارم، بهم گفتن که مسئله ای نیست و میبندیم ولی $5 هزینه بستن حسابه! کمی داغ کردم اما اشتباه از من بید! این هزینه رو در Fee List که توی همان پاکت اولیه افتتاح حساب بود نوشته بودن و من نخوندم. از بس آت آشغال میذارن داخل پاکت. کی بیکاره بشینه بخونه آخه؟
خلاصه کمی تهدید کردم که شکایت میکنم و اینا بلکه پس بدن پیله رو ولی حالا بدن ندنش معلوم نیست!
اما $24 رو که کردیت یونیونم به ناحق ازم بابت پرینت هر صفحه استیتمنت کم کرده بود به زور BBBonline گرفتم!

در مورد بانک چیس کاملا درست میفرمایید. واقعا به بنکرها اختیارات زیادی دادن. همون اولش که بهم کوپن داد و $150 شیتیل رفت تو حسابم بابت افتتاح حساب! گفت احتمالا بهم کوپن هم بفرستن که اگه کردیت کارت باز کنم بهم $200 میدن!
چک بوکم رو هم رایگان کرد! $18 هزینه اش بود. کلا بانک خوبیه و برداشت پول از عابربانکهای موجود در Walgreens رایگانه.

برای اولین باره که میشنوم میشه خرید با کارت دبیت رو که Pin وارد شده براش (و نه امضا) بشه Dispute کرد. اینکه خیلی عالیه ولی کلا خرید با کردیت کارت امنیتش بیشتره و بعد ATM Card و بعدش دبیت.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، frozen mind ، mavarfan ، online27H ، Solitude ، javad_hani ، msar ، golia
(2012-07-19 ساعت 05:21)yami نوشته:  من حساب چیس هم تقریبا همزمان با حساب استیت فارم باز کردم. از چیس به من کارت موقت ندادن و کارت دبیت واقعی با اسم خودم روش در عرض یک هفته با پست اومد در خونه. البته با اون کارتهای بدون اسم که در ابتدای افتتاح حساب بعضی بانکها میدن تا کارت اصلی که اسمتون هم روشه بیاد با پست آشنایی دارم چون از طرف کارفرما قرار شد بجای چک حقوقمون دایرکت دیپوزیت بشه و من اون موقع حساب چیس و استیت فارم نداشتم و بهم یک پاکت دادن که مال بانک آنلاین Skylight بود (از زیر مجموعه های بانک SunTrust در بعضی ایالات و بانک US Bank در ایالات دیگر) و توش یک کارت ویزا بدون اسم هم داشت که به محض فعال کردن قابل استفاده بود تا اینکه کارت اصلی اومد خونه.
البته من دیگه دایرکت دیپوزیتم رو به استیت فارم عوض کردم و امروز که زنگ زدم Skylight که دیگه به شما نیازی ندارم، بهم گفتن که مسئله ای نیست و میبندیم ولی $5 هزینه بستن حسابه! کمی داغ کردم اما اشتباه از من بید! این هزینه رو در Fee List که توی همان پاکت اولیه افتتاح حساب بود نوشته بودن و من نخوندم. از بس آت آشغال میذارن داخل پاکت. کی بیکاره بشینه بخونه آخه؟
خلاصه کمی تهدید کردم که شکایت میکنم و اینا بلکه پس بدن پیله رو ولی حالا بدن ندنش معلوم نیست!
اما $24 رو که کردیت یونیونم به ناحق ازم بابت پرینت هر صفحه استیتمنت کم کرده بود به زور BBBonline گرفتم!

در مورد بانک چیس کاملا درست میفرمایید. واقعا به بنکرها اختیارات زیادی دادن. همون اولش که بهم کوپن داد و $150 شیتیل رفت تو حسابم بابت افتتاح حساب! گفت احتمالا بهم کوپن هم بفرستن که اگه کردیت کارت باز کنم بهم $200 میدن!
چک بوکم رو هم رایگان کرد! $18 هزینه اش بود. کلا بانک خوبیه و برداشت پول از عابربانکهای موجود در Walgreens رایگانه.

برای اولین باره که میشنوم میشه خرید با کارت دبیت رو که Pin وارد شده براش (و نه امضا) بشه Dispute کرد. اینکه خیلی عالیه ولی کلا خرید با کردیت کارت امنیتش بیشتره و بعد ATM Card و بعدش دبیت.

البته تا زمانی که موقع خرید اگر کردیت انتخاب می کردی و امتیاز می گرفتی و به ازاء هر صد امتیاز یک دلار نقد از بانک می گرفتی من همیشه برای خریدهام از حساب دبیتم،کردیت انتخاب می کردم و اخیرا که این امتیازها برداشته شده گاهی پین وارد می کنم. ولی در هر صورت هیچوقت بنکرها به من نگفتند که با برای Despute کردن فرقی بین انتخاب کردیت یا دبیت هست یا نه. من درباره اینکه پین وارد کرده باشی مطمئن نیستم و معقول و منطقی هم به نظر نمی رسه که با وارد کردن پین بعدا بری بگی که این یکی رو Despue اش کنین. قاعدتا باید فقط مواردی که بدون اجازه شما برداشت شده یا اینکه کارت شما دزدیده شده را بشه Despute کرد.

البته همانطور که می دونید موقع خرید با دبیت کارت چیس بنک شما می تونید کردیت هم انتخاب کنید که در این صورت برای برگشت پول مطمئن تره ولی برای اینکه از حساب شما اضافه برداشت کنند زیاد مطمئن نیست مگر اینکه هر روز حسابتان را چک کنید و در صورت لزوم Despute کنید. ولی با وارد کردن پین یا در اصل انتخاب دبیت، امکان Despute کردن از بین می ره ضمن اینکه امنیت کارتتان بیشتر می شه.

البته توصیه من به دوستان اینه که هیچوقت برای Despute کردن وسوسه نشن.
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، online27H ، Solitude ، javad_hani ، msar ، golia




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان