کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ایالت کارولینای شمالی
[عکس: attachment.php?aid=3285]

[عکس: attachment.php?aid=3280]

[عکس: attachment.php?aid=3306]

کارولینای شمالی در بین ایالت های آمریکا از جنبه های مختلف در رتبه های گوناگون قرار می گیرد:
1- جمعیت: دهمین (کالیفرنیا پر جمعیت ترین و وایومینگ کم جمعیت ترین ایالت ها)
2- تراکم جمعیت در واحد سطح: پانزدهمین (نیوجرسی پر تراکم ترین و آلاسکا کم تراکم ترین ایالت ها)
2- وسعت: بیست و نهمین (آلاسکا بزرگترین و رودآیلند کوچکترین ایالت ها)
منبع: http://www.worldatlas.com

پیش شماره تلفن های این ایالت عبارتند از: 252 - 336 - 704 - 828 - 910 - 919 - 980
منبع: http://www.50states.com/areacodes

سفرنامه های رالی به تاپیک سفرنامه و تجربه زندگی جدید در آمریکا انتقال پیدا کردند.
*2013selectee-قسمت اول
*2013selectee-قسمت دوم
*Saeedv13-قسمت اول
*Saeedv13-قسمت دوم


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
سلام.
من حدود یکسالی هست که مطالب این سایت رو دنیال میکنم (یعنی قبل از وقتی که لاتاری برنده بشم بصورت مهمان و الان بصورت عضو) و چیزهای زیادی از این سایت یاد گرفتم.
در مورد انتخاب محل زندگی، معمولا دوستان به شهری میرن که آشنایی چیزی اونجا داشته باشن و خوب به نظر من کار عاقلانه ایه. ولی واسه کسانی مثل من که اونجا فقط خوشونن و زن و بچه، انتخاب شهر کار فوق العاده مشکلیه. برای همین منظور عموما از تجربیات سایر دوستان و یا انجمنهای خارجی استفاده میکنیم. چیزی که توی این سایت دیدم، اکثر دوستان بیشتر راغب هستن که به شهرهای لوس آنجلس (که دلیلش مشخصه - ایرانی زیاده)، دالاس و هیوستون (بخاطر ارزونی و شاید موقعیتهای شغلی و دوستان خوبی که اونجا به تازه واردها کمک میکنن) سفر کنن. ولی توی یکی از تاپیکها دیدم که دوست خوبمون، آقا جواد، شهر رالی رو انتخاب کرده بود. از اونجایی که من قبلا در مورد این شهر و شهرهای دور و برش اطلاعاتی کسب کرده بودم، تصمیم گرفتم که اونها رو در اینجا بیان کنم.

موفق باشید

رالی (Raleigh) با تلفظ (rah-lee) دومین شهر بزرگ و پایتخت ایالت کارولینای شمالی و معروف به شهر بلوط هاست. البته چند جا هم بدلیل سرسبزیِ فوق العادش، از اون بعنوان شهری در پارک نام برده میشه و جمعیتش چهارصد و خورده ای هزار نفره. دریاچه های زیادی در این شهر و حومه وجود داره که تو گوگل-مپ کاملا مشخصه.
یکی از دلایلی که من در مورد این شهر بیشتر تحقیق کردم اینه که نزدیک Research Triangle Park قرار داره. این RTP در واقع مثل پارکهای علم و فناوری تو مملکت خودمونه و پایگاهیه برای تعداد زیادی از شرکتهای های-تک و در حال حاضر 39000 نفر نیروی مشغول بکار داره. بعنوان نمونه یکی از بزرگترین واحدهای IBM با 11000 نفر کارمند تو این پارک واقع شده. Red Hat هم توی این شهره.
طبق آمار و اطلاعاتی هم که از توی اینترنت درآوردم، نرخ بیکاری توی این شهر (نه توی ایالت) از سال 2000 تا الان بین 3% تا 8% متغیر بوده که در حال حاضر این نمودار شیب منفی داره و در ماه آگست 7.1% بوده. ترکیب جمعیتی این شهر 53% سفید، 29% سیاه، 11% اسپانیایی، 4% آسیایی و ... .
آب و هواش ظاهرا شبیه شمال خودمونه و هوای شرجی داره و طبق آمار دمای هوا در طول سال بین حداقل -1 و حداکثر 31 ثبت شده.
اینطور که سایتهای اجاره مسکن رو زیر و رو کردم، قیمت خرید و اجاره مسکن تو این شهر پایینه. یعنی فکر میکنم با 800$-900$ در ماه بشه یه آپارتمان دو خوابه خوب اجاره کرد.
طبق برداشت من، سرویس حمل و نقل عمومیش چنگی به دل نمیزنه. برای فهمیدن این مسئله، جابجایی بین یک سری نقاط معروف شهر مثل دانشگاهها و موزه ها و ... رو توی گوگل-مپ کنترل کردم و دیدم که حداقل باید نیم ساعتی پیاده برید تا یک ایستگاه اتوبوسی چیزی گیر بیارید.
این ایالت کانون فرهنگی ایرانیان رو داره که برنامه های فرهنگی و هنری و ... برگزار میکنه. آماری هم در مورد تعداد ایرانیانِ ساکن تو این شهر گیر نیاوردم.
مالیات حقوق ایالتی بین 6% و 7.75 درصده. مالیات فروش ایالتی 4.5% و محلی 2%.
فکر کنم حدود دانشگاه ها و کالجهای خوبی تو این شهر وجود داره که معروف ترینهاش Duke University، North Carolina State University، Wake Technical Community College، Meredith College هستند.
سابقه طوفان هم که باعث خسارت بشه نداشته. ولی در سال 88، گردبادی با سرعت بین 320تا420 کیلومتر در ساعت از فاصله 11 کیلومتری رالی عبور کرده و 4 نفر رو کشته. در سال 92 هم گردبادی با سرعت بین 260تا320 کیلومتر در ساعت از فاصله 39 کیلومتری رالی عبور کرده و کشته نداشته.

فعلا در همین حد حضورذهن داشتم. اگر مطلب دیگه ای یادم اومد اضافه میکنم.
از دوستانی که تجربه زندگی یا اطلاعاتی در مورد این شهر دارن ممنون میشم که همکاری کنن.
کیس:2013AS11XX/سفارت:ابوظبی/مصاحبه:NOV2012/ویزا یکضرب/هزینه ها+بلیط واشنگتن: 9MT سه نفر/سفر: MAY2013
پاسخ
من نزدیک رالی زندگی میکنم توی شارلوت. چند بار رفتم رالی ولی کلا خودم شارلوت رو به رالی ترجیح میدم. شارلوت کلا شهره با صفا تریه همه جاش سبزه ولی مهمترین خاصیتی که داره اینه که همه صمیمین با همدیگه و مهربونن امکان نداره تو خیابون راه بری هر کی رد بشه احوالپرسی نکنه. کلا اصلا کسی اهمیت نمیده تو از کجایو نژاد پرستی وجود نداره. در صورتی که چندتا از دوستام توی رالی دارن اذیت میشن. کلا نظره من اینه که توی ایالت کارولینای شمالی شارلوت تکه :دی
پاسخ
اطلاعات کلی شهر شارلوت رو که داخل اینترنت راحت میشه پیدا کرد یکم اطلاعات شخصیمو میگم:

کلا اولین باری که شارلوت بیاین یاده شمال میافتین. الان این موقع سال همه جا پر از برگ درخته (تمیز کردنش کشته مارو :دی). هوا هم یکم اعصاب خوردکنه. دیروز من از 2 3 دست لباس پوشیدم داشتم یخ میزنم ولی امروز از گرما خفه شدم . اینجا برف نمیاد. بیادم یه ذره میاد اصلا رو زمین نمیشینه. اینجا جون میده واسه کسایی که از زندگیه شلوغ خوششون نمیاد چون کلا شهره خلوتیه ولی همه باهم صمیمیند. مثل شهرهای بزرگ اصلا نیست. ما روزه دومی که اومدیم اینجا همسایه ها با کلی شیرینیو این حرفا اومدن سزاغمون و کلی تحویلمون گرفتن. از لحاظ جاهای معروف هم ساختمون bank of america وسط شهره که نماده شهره. کاملا هم درسته چون شهر شهره بانکیه. اوضاع اقتصاد مردمم خوبه. اینجا مثلا ایکیا داره که توی کارولینای شمالی دیگه نیست ایکیا و مرکز خیلی چیزها هم توی شارلوته از این جهتم کار زیاده اینجا و اگه دنباله کار باشی سریع گیرت میاد (تجربه شخصی). از لحاظ دانشگاه هم که من دو تا داشگاه بودم یکیش cpcc بود که یه community کالجه. واسه کسایی که undergraduate هستن عالیه بخاطره اینکه فوق العاده ارزونه. یادم میاد یه ترم 14 15 تا واحد برداشتم کمتر از 1000 دلار شده بود! خوبیشم اینه که همه ی واحداش قابل انتقاله ولی کالجه دیگه بعدش باید بری دانشگاه که بهترین دانشگاه اینجا uncc هستش بقیه رشته ها رو نمیدونم ولی اگه میخواین مثل من مهندسی بخونین واستون عالیه(رتبش ریره 100) هر دانشکدش خودش جداست و مثل یه قصره. از اینا بگذریم کلا کسی بخاطره خارجی بودن شما واستون تفاوت نمیذاره و نژاد پرستی نمیکنن. ایرانی های اینجا هم کمن فک نمیکنم که بیشتره 1000 نفر باشن. اکثرا هم موقع انقلاب اومدن چون دوستای ایرانی که من دارم اصلا ایرانی بلد نیستن!

امیدوارم مفید باشه این اطلاعات سوالی بود در خدمتم
پاسخ
ما فامیلمون دورهامه همین کارولینای شمالی خیلی راضیه

arevibes.com
حتما امتحااااااااااااااااااااااااااان کنین این سایت نشون میده که شهرها جه امتیازاتی دارن
کیس نامبر :2013as....8700
محل مصاحبه:ایروان
مصاحبه: 20 june ویزا : یکضرب Big Grin
مقصد : هیستون
پاسخ
منم باید برم کارولینای شمالی، شهر موریس ول ، آخه عیال بنده اونجا تشریف دارن Smile
از رالی تا موریس ول هم دقیقه ای بیشتر نیست
رالی، کارولینای شمالی
پاسخ
تشکر کنندگان: radman87 ، sce ، lonelyman ، زری وحدتی ، azar1348 ، b_argi ، mhb161 ، Saeedv13 ، soli asali ، valencia ، nika ، Rock ، pari pariaaa ، khder ، rezahoorjandi ، barfi1 ، msar ، KORYO ، selina2016
چرا رالی؟
ایالات متحده آمریکا در مقام مقایسه با ایران از لحاظ جغرافیایی حدود 9 برابر و از لحاظ جمعیتی چهار و نیم برابر بزرگتر است. انتخاب ایالت و شهر محل زندگی برای مهاجران این کشور پهناور همواره یکی از اساسی ترین سئوالات بوده و هست و خواهد بود. به نظرم انتخاب محل سکونت یک تصمیم کاملاً شخصی هست که تحت هیچ فرمول و قاعده و قانونی در نمیاد و بسته به شرایط هر مهاجری به طور اساسی تفاوت پیدا می کنه. به عبارتی نمیشه برای همه مهاجران یک نسخه واحد پیچید و همه را به پیروی از این نسخه دعوت کرد.
در این پست قصد دارم داستان انتخاب رالی به عنوان مقصد خودم را شرح دهم. امیدوارم حداقل قسمت هایی از آن مورد استفاده دوستان مشتاق مهاجرت به سایر ایالت ها و شهرها قرار گیرد. بزرگترین عیب این نوشتار نامشخص بودن نتیجه است. این که این روش بهتر هست یا روش های ساده تر و احساسی یا در شق دیگه روش های حسابگرانه تر و دقیق تر؟
داستان مهاجرت ما به آمریکا مخالفین سر سختی در بین وابستگان نزدیک داشت. حتی همسرم که قاعدتاً می بایست به اندازه من تمایل داشته باشه چندان رغبتی به این کار نشون نمی داد. وقتی پیشنهاد شد که در اولین گام پیش یکی از دوستان خانوادگی قدیمی عیال در تالسای اوکلاهوما بریم مخالفتی نکردم. به نظرم این بهترین راه بود که می شد از دچار شدن او به غم غربت و بازگشت زودهنگامش به ایران جلوگیری کنه. بنابراین در ابتدا هیچ تحقیق خاصی انجام نداده بودم و کاملاً تسلیم دست سرنوشت بودم. تالسا تا زمان ملاقات حضوری با میزبانمون در مشهد به عنوان مقصد به جای خود بود. اما پس از یکی دو جلسه ملاقات حضوری و با مشاهده یک سری علایم پراکنده به این نتیجه رسیدم که ممکنه برای بندگان خدا پذیرایی از ما برای حداقل یک هفته کار ساده ای نباشه. با این وجود حرفی نزدم تا خود عیال و خانواده اش هم متوجه قضیه شدند و وقتی اونها احساس خودشون رو به زبون آوردند من هم درستی نتیجه گیریشون رو تایید کردم. با شرایط جدید کار برای انتخاب شهر آغاز شد.
سه نکته از پست های دوستان در مهاجرسرا و مکالمات تلفنی و حضوری قابل توجه بودند:
1- انتخاب مقصد بستگی خیلی زیادی به هدف شما از مهاجرت خواهد داشت.
2- اجاره منزل بخش مهمی از هزینه های ماهانه هر مهاجری را تشکیل می دهد و برای کسانی که منابع مالی محدودی دارند فاکتور مهمی است.
3- مقصد ابتدایی شما به احتمال زیاد مقصد نهایی شما خواهد بود و جا به جایی بین شهرها و مخصوصاً ایالت ها هزینه زیادی برای مهاجر خواهد داشت.
هدف من در درجه اول پیدا کردن کار مرتبط با تحصیلاتم و در درجه بعدی ادامه تحصیل در مقطع دکترا بود. من فوق لیسانس یکی از رشته های کشاورزی بودم که در یک سال اخیر هم در مقطع دکترا دانشگاه فردوسی مشغول تحصیل بودم. برام مهم بود که ایالت مورد نظر از لحاظ کشاورزی رتبه خوبی در بین 50 ایالت دیگه داشته باشه تا بشه روی پیدا کردن کار مرتبط امیدوارتر باشم. همچنین شهر انتخابیم برای رشته تحصیلیم دانشگاه معتبر و به قول فرنگی ها "top ranked" داشته باشه تا بتونم از سال دوم و پس از in State شدن اقداماتم برای ادامه تحصیل را شروع کنم. برای معیار اول از اطلاعات موجود در وبسایت وزارت کشاورزی آمریکا در اینجا استفاده کردم. ایالت های California، Iowa، Illinois، Texas، Washington و North Carolina جزو صادر کنندگان بزرگ محصولات کشاورزی بودند. رشته من انجمنی تخصصی در آمریکا داره که درلینکی از وبسایتش آدرس اینترنتی تمام دانشگاه های معتبر را در آمریکا درج کرده. با کمک وبسایت دانشگاه های ایالتی انتخاب هام محدود تر شد. از دو سایت http://www.areavibes.com و http://www.bestplaces.net برای انتخاب شهر کمک گرفتم. شهرهای پرجمعیت تر اهمیت بیشتری برام داشتند چرا که تصور می کردم فرصت های شغلی غیر مرتبط با تحصیلات خاص در این شهرها فراوان ترند و اصلاً پرجمعیت بودن یک شهری نشوندهنده جذابیت های اون برای زندگی مردم هست. در نهایت از بین 7 گزینه نهایی، رالی به لحاظ مرکزیت یک ایالت مهم از نظر کشاورزی، رتبه بالا از لحاظ قابلیت سکونت، مطرح بودن به عنوان یک شهر دانشگاهی پر جمعیت با جمعیت 400 هزار نفری در ارجحیت قرار گرفت.
یکی دیگه از مزیت های رالی برای من وجود یک پارک تحقیقاتی به نام The Research Triangle Park هست که بین رالی، Durham و Chapel Hill قرار گرفته. بنا به اظهار وبسایت این پارک در اینجا، سه پنجم شرکت های فعال در علوم کشاورزی کشور در این پارک فعال و دارای دفتر رسمی هستند. بعضی از این شرکت های چند ملیتی مهم عبارتند از: BASF Crop Protection، Bayer Crop Science، Syngenta Biotechnology و Monsanto که در زمینه تولید آفت کش ها، کود های شیمیایی و ارقام مقاوم معروف و شناخته شده هستند. در آمد ایالت از محل کشاورزی سالانه 72 میلیارد دلار هست که 17 درصد درآمدهای ایالت را تشکیل می دهد.
وبسایت های مفیدی که در انتخاب محل سکونت به من کمک کرده اند:
http://www.areavibes.com
شهرهای مختلف را با در نظر گرفتن چندین پارامتر از جمله سازگاری، هزینه زندگی، جرم و جنایت، آموزش، استخدام، محل سکونت و آب و هوا مقایسه کرده و در نهایت به هر شهری یک نمره اختصاص می دهد. شهرهایی که دارای رتبه بالاتر از 80 باشند اصطلاحاً به طور "استثنایی قابلیت سکونت" دارند. این سایت رتبه شهر را در ایالت و کشور هم نشان می دهد. مثلاً رالی دارای نمره 82 است. در ایالت کارولینای شمالی رتبه 22 و در ایالات متحده رتبه 845 را دارد.

[عکس: attachment.php?aid=3050]

http://www.bestplaces.net
که امیر مهاجر برای مقایسه شهرها ازش استفاده زیادی کرده تا به حال و به نظرم با سایت قبلی از یک دیتا بیس استفاده می کنند ولی به لحاظ شکل و شمایل از اولی ساده تر هست.

[عکس: attachment.php?aid=3051]

مزیتی که نسبت به areavibes داره نشون دادن zip code برای هر شهری هست. زیپ کد محلات مختلف یک شهر را از bestplaces استخراج کنید و در سایت areavibes وارد کنید. نمره هر محله از شهر را به شما نشان خواهد داد که با آن خواهید توانست محله های مختلف را از نظر قابلیت سکونت مقایسه کنید. مثلاً رالی 16 زیپ کد داره و Glenwood در غرب و Five Points در جنوب بهترین محلات آن برای زندگی هستند و کیفیت زندگی در محله South Central پایین هست.
اگر فرزند محصل دارید زیپ کد محله انتخابی خود را در سایت http://www.greatschools.org وارد کنید. بهترین مدرسه ها را در محله منتخب به شما نشان خواهد داد.

[عکس: attachment.php?aid=3052]

greatschoolsبا سایت www.zillow.com پارتنر هست و شما از داخل greatschools می تونین منزل مناسبی برای خرید یا اجاره در اطرف مدرسه انتخابیتون پیدا کنین. علاوه بر zillow سایت های www.rent.com و www.craiglist.com هم برای این منظور مناسب هستند.
سایت http://www.valueplace.com در ابتدای کار که از فرودگاه وارد شهری میشین، کسی را نمی شناسین و جایی برای اقامت سراغ ندارین آپارتمان هایی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهند داد. مثلاً برای رالی سه هتل آپارتمان به شما معرفی خواهد کرد با هفته ای 220 دلار (بدون مالیات). اگر محله ای را برای اجاره منزل در نظر دارین با استفاده از گوگل مپ فاصله اون محله تا این سه هتل را مشخص کنید و هتلی که نزدیکتر هست را انتخاب کنید.
سایت فرودگاه رالی- دورهام: www.rdu.com
که حاوی اطلاعات پرواز های ورودی و خروجی هست.
سایت پارک مثلث تحقیقاتی: www.rtp.org که در مورد شرکت های فعال و زمینه های تحقیقاتی درون این پارک حاوی اطلاعات خوبی هست.
سایت کانون فرهنگی ایرانیان کارولینای شمالی: www.icsnc.org که حاوی اطلاعاتی در مورد فعالیت های این انجمن، مراسم ،گردهمایی ها و عکس های مربوطه، اطلاعاتی در مورد مدرسه ایرانیان و ... هست.
سایت حکومت کارولینای شمالی www.ncgov.com که اطلاعات بسیار جامعی در مورد زندگی، تجارت، آموزش، فرهنگ و مسافرت در کارولینای شمالی را ارایه می کند. احتمالاً سایر ایالت ها هم داری سایت های مشابهی هستند.
www.ncdot.gov/dmv/driver سایت مربوط به نحوه گرفتن گواهینامه رانندگی حاوی کتابچه رانندگی کارولینای شمالی.
www.ers.usda.gov/data-products/state-fact-sheets.aspx برای مقایسه وضعیت کشاورزی در ایالت های مختلف آمریکا.
جستجو های من هنوز به اتمام نرسیدن و مقصد من هنوز قطعی نیست. هر تغییری در این زمینه به آگاهی دوستان خواهد رسید. امیدوارم از مطالعه این پست طولانی خسته نشده باشید . موفق باشید. سعید


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
سلام ..من شش ماه رالی زندگی کردم و از نظر من شهر بی نظیریه.مدرسه های دولتی خیلی خوب داره ومثل ایران خودمون چهار فصله.
مردمش کمی سردن اما اینجا همینجوره.
حتما باید ماشین داشته باشیدفاصله ها خیلی زیاده.
از اتوبوس خبری نیست .اما اتوبوس مدرسه همه جا هست.
من به خاطر پیدا کردن کار بعد شش ماه بار سفر بستم به سوی لس انجلس.
هر کجا که باشی این دوستانند که زندگی تو را می سازند.

شماره کیس:2010AS00020xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:6jun 2009
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: Aug 2009
تاریخ کارنت شدن کیس:visa bulletin fore june 2010
تاریخ دریافت نامه دوم:10 june
تاریخ مصاحبه:2010 july
تاریخ دریافت کلیرنس:29 روز بعد
پاسخ
(2013-08-04 ساعت 23:30)Saeedv13 نوشته:  فعلاً سر بیمه ماشین گیر کردم. اینها هیچ مدرک ایران رو قبول ندارن و تجربه درخشان و چندین ساله ما در رانندگی در ایران رو با چیز مساوی فرض کردنTongue. روی همین حساب اینجا من پیرمرد رو با این جوونک هایی که پرمیت گرفتن یکسان در نظر می گیرن و برای ساده ترین بیمه شخص ثالث ماهی 120 تا 180 دلار طلب می کنن. حالا من ماشین دلخواهمو پیدا کردم، پرمیت موقت هم دارم ولی برای بیمه موندم چکار کنم با این رقم سنگینSad. اینم یکی از بدی های اینجاست.

نزدیکترین AIS را در شهرتون پیدا کنید و ازشون بخواهید براتون سرچ کنه برای ارزانترین بیمه. بد نیست نمایندگی Mercury رو هم سری بزنید. (در صورت تصادف سریع عمل می کنند.)
اگر فقط بیمه شخص ثالث بخواهید بگیری بعید می دونم این مقدار گرون باشه! من هم برای اولین بار که بیمه خریدم برای یک ماشین دست دوم فقط ثالث گرفتم و کمتر از 360 دلار برای کل سال شد! تازه زیپ کد من کمی گرون هم بود.

بیمه در زیپ کدهای لس آنجلس به خاطر اینکه بیش از 25 درصد ماشین ها بدون بیمه هستند ممکنه گرونتر باشه از خیلی از ایالت های دیگر. بنابراین فکر می کنم با کنکاش بیشتر بتونی بیمه ارزانتری بگیری.
در مورد بیمه وقتی که داری Quote می گیری یادت باشه که فقط مینیمال های ایالت رو بخری. اینجوری بیمه ات ارزانتر میشه.
مثلا در مورد کالیفرنیا این Minimum Liability Insurance Requirements به این قرار هست:

$15,000 for injury/death to one person.
$30,000 for injury/death to more than one person.
$5,000 for damage to property.
کمتر از این مقادیر امکان پذیر نیست.

در مورد ایالت کارولاینای شمالی اینها هستند:
$30,000 of coverage for injuries or death involving one person in a single accident.
$60,000 of coverage for injuries or deaths involving two or more people in a single accident.
$25,000 of property damage coverage.

ممکنه یک بیمه فروش توی quote اش بخواد دوبرابر هر کدام از اینها را به تو بفروشد که بیمه کرانتری میشود نسبت به حداقل های قانونی ایالت.
پس وقتی مراجعه می کنی برای خرید بیمه تاکید کن که فقط مینیمم الزام رو می خواهی و نیازی به بیمه بدنه نداری.

بعد از اینکه بیمه خریدی می تونی چند ماه بعدش مراجعه کنی و درخواست تغییرش رو بدهی. جریمه ای در کار نیست.
در ضمن موقع خرید درخواست تخفیف کن. مدرک تحصیلی یا سابقه خوب رانندگی یا هر تخفیف دیگر.
موفق باشی


ویرایش: از kiana11 عزیز متشکرم که اشتباه منو بهم یادآوری کرد.
پاسخ
(2013-08-05 ساعت 00:41)User نوشته:  نزدیکترین AIS را در شهرتون پیدا کنید و ازشون بخواهید براتون سرچ کنه برای ارزانترین بیمه. بد نیست نمایندگی Mercury رو هم سری بزنید. (در صورت تصادف سریع عمل می کنند.)
اگر فقط بیمه شخص ثالث بخواهید بگیری بعید می دونم این مقدار گرون باشه! من هم برای اولین بار که بیمه خریدم برای یک ماشین دست دوم فقط ثالث گرفتم و کمتر از 360 دلار برای کل سال شد! تازه زیپ کد من کمی گرون هم بود.
بیمه در زیپ کدهای لس آنجلس به خاطر اینکه بیش از 25 درصد ماشین ها بدون بیمه هستند ممکنه گرونتر باشه از خیلی از ایالت های دیگر. بنابراین فکر می کنم با کنکاش بیشتر بتونی بیمه ارزانتری بگیری.
در مورد بیمه وقتی که داری Quote می گیری یادت باشه که فقط مینیمال های ایالت رو بخری. اینجوری بیمه ات ارزانتر میشه.
مثلا در مورد کالیفرنیا این Minimum Liability Insurance Requirements به این قرار هست:
$15,000 for injury/death to one person.
$30,000 for injury/death to more than one person.
$5,000 for damage to property.
کمتر از این مقادیر امکان پذیر نیست.
در مورد ایالت کارولاینای شمالی اینها هستند:
$30,000 of coverage for injuries or death involving one person in a single accident.
$60,000 of coverage for injuries or deaths involving two or more people in a single accident.
$25,000 of property damage coverage.
ممکنه یک بیمه فروش توی quote اش بخواد دوبرابر هر کدام از اینها را به تو بفروشد که بیمه کرانتری میشود نسبت به حداقل های قانونی ایالت.
پس وقتی مراجعه می کنی برای خرید بیمه تاکید کن که فقط مینیمم الزام رو می خواهی و نیازی به بیمه شخص ثالث نداری.
بعد از اینکه بیمه خریدی می تونی چند ماه بعدش مراجعه کنی و درخواست تغییرش رو بدهی. جریمه ای در کار نیست.
در ضمن موقع خرید درخواست تخفیف کن. مدرک تحصیلی یا سابقه خوب رانندگی یا هر تخفیف دیگر.
موفق باشی
ویرایش: از kiana11 عزیز متشکرم که اشتباه منو بهم یادآوری کرد.
سلام یوزر عزیز
البته نباید اینجا تقاضای اطلاعات بیشتر کنم ولی شما مثل همیشه راهنمایی های خوب و مفیدت رو برامون بنویس بعد من منتقلش می کنم به تاپیک مرتبطTongue.
این AIS چی هست؟ مخفف چه کلماتیه؟
من به اینها میگم که full coverage نمی خوام و فقط شخص ثالث که بهش میگن liability. ولی نمی دونم چرا قیمت هاشون اینقدر زیاده؟Sad
همه شون این quote گرفتن رو دارن ولی من از اصطلاحاتش سر در نمی آوردم. اگر الان بگیرم و مثلاً 50 دلار در ماه در بیاد طبق همون برام بیمه نامه صادر می کنند؟
فرمودی "تاکید کن که فقط مینیمم الزام رو می خواهی و نیازی به بیمه شخص ثالث نداری." فکر کنم منظورتون بیمه بدنه بوده. شخص ثالث که حتماً باید باشه.
ممنون از راهنمایی های مفیدتRolleyes.
پاسخ
تشکر کنندگان: kiana11 ، el333 ، b_argi ، Soap McTavish ، dana ، itsmasoud ، amir82 ، nika ، sce ، usa lover ، zohre02 ، kouroshd ، rezajoon ، man.u65a ، 5ina ، soli asali ، نوروز ، pari pariaaa ، rezahoorjandi ، msar
(2013-08-05 ساعت 02:29)Saeedv13 نوشته:  این AIS چی هست؟ مخفف چه کلماتیه؟
من به اینها میگم که full coverage نمی خوام و فقط شخص ثالث که بهش میگن liability. ولی نمی دونم چرا قیمت هاشون اینقدر زیاده؟Sad
همه شون این quote گرفتن رو دارن ولی من از اصطلاحاتش سر در نمی آوردم. اگر الان بگیرم و مثلاً 50 دلار در ماه در بیاد طبق همون برام بیمه نامه صادر می کنند؟

بله منظورم بدنه بود. درستش کردم.
AIS فکر کنم کلماتش Auto Insurance Specialist باشه. اینها خودشون بیمه نیستند بلکه بیمه شرکت های دیگر رو می فروشند و برات می گردند با توجه به زیپ کدت ارزونترین ها رو پیدا می کنند. می تونی بهشون بسپاری هر جند وقت یکبار برات بگردند ارزونترین رو پیدا کنند.
اینکه گرون میشه شاید به خاظر مقدار بالای اون الزامات باشه که اون بالا گفتم.
حالا اینبار روی مینیمم ایالت تاکید کن. مینیمم ایالت هم اون بالا هستش.
البته وقتی ازت تاریخ گواهینامه ات رو می پرسند نگو هنوز نگرفته ام یا تازه گرفته ام. بگو من n سال سابقه رانندگی دارم. اگر ازت خواستند گواهینامه ایران رو نشون بده. البته اونها دارند گواهینامه ایلات رو ازت می پرسند ولی تو سابقه رانندگی ایرانت رو بگو. چون گواهینامه ایران رو قبول دارند.
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، Saeedv13 ، Soap McTavish ، itsmasoud ، amir82 ، sce ، پدی ، b_argi ، usa lover ، nora ، kouroshd ، A.R.R ، kiana11 ، man.u65a ، soruosh ، 5ina ، SOLTANI11 ، Hedieh20 ، soli asali ، nika ، pari pariaaa ، rezahoorjandi ، moony ، msar
با سلام خدمت همشهری عمو سعید عزیز
در جهت تایید فرمایشات یوزر عزیز نکته ای را می خواستم اضافه کنم .در بیمه شخص ثالث همانطور که از اسمش پیدا است شخص ثانی تحت پوشش است ،شخص اول خودتان هستید - شخص دوم خانواده و کارمندان شما وشخص ثالث غیر از دو ایتم ذکر شده ،در بیمه شخص ثالث تعهدات فراوانی وجود دارد که عده ای اجباری وعده ای اختیاری است که متاسفانه بعضی از کارگزاران بیمه برای اخذ کارمزد بیشتر از شرکتهای بیمه به واسطه اخذ حق بیمه از شما کلیه تعهدات را بیمه میکنند که باید شما از انها بپرسید که کدام اختیاری وکدام اجباری است .وفقط تعهدات اجباری را بیمه نمایید که این حق بیمه از یک کارگزار به کارگزاربیمه دیگر فرق می کند
در بیمه نامه بدنه هم که همانطوریکه اسمش روش است فقط بدنه ماشین شما بیمه است ،که بیمه نامه ای است اختیاری ومی توانید این بیمه را خریداری ننمایید . ببخشید فضولی کردم
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، Saeedv13 ، gbtm ، Soap McTavish ، dana ، itsmasoud ، amir82 ، User ، sce ، kasrafo ، b_argi ، nora ، kouroshd ، man.u65a ، Danoosh ، soruosh ، so_ar ، 5ina ، SOLTANI11 ، soli asali ، nika ، Rock ، pari pariaaa ، rezahoorjandi ، moony ، زری وحدتی ، msar ، copol
سلام سعید عزیز

خیر مقدم

در خصوص بیمهٔ اگه آپارتمانت رو اجاره کردی و خودتو رجیستر کردی برا برق و آب و گواهینامهتو هم گرفتی نه لرن پرمیت کامل میتونی‌ بیمهٔ ارزون بگیری

اگه اون تویوتا اویلن آقا منوچهر رو می‌خوای بگیری بهتره بیمهٔ فولش کنی‌ خیلی‌ گرون نمی‌شه من اتفاقا چند روز پیش یک هوندا آکورد ۲۰۰۰ گرفتم بیمشم فول گرفتم که قرارداد جدیدم برا ۲تا ماشین شد ۴۶۶ $ برا ۶ ماه که ماهانه ۷۷$ میدم برا ۲تا ماشین

به امید دیدار

پاسخ
تشکر کنندگان: b_argi ، Saeedv13 ، kouroshd ، sce ، itsmasoud ، man.u65a ، Danoosh ، soruosh ، 5ina ، soli asali ، Rock ، alirz ، pari pariaaa ، rezahoorjandi ، moony ، msar ، copol ، SAAM_60
دوستان عزیز ما به زودی قصد نقل مکان از فلوریدا به شارلوت داریم. ممنون میشم اگر کمی در مورد شهر شارلوت، مدارس، مراکز تفریحی، مناطق خوب برای خرید و یا اجاره خونه، مراکز ایرانی( رستوران و یا فروشگاه ) توضیح بدین.
با سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان: پدی ، kasrafo ، rezahoorjandi ، زری وحدتی ، taherifar ، msar
(2013-08-14 ساعت 07:19)بارا نوشته:  دوستان عزیز ما به زودی قصد نقل مکان از فلوریدا به شارلوت داریم. ممنون میشم اگر کمی در مورد شهر شارلوت، مدارس، مراکز تفریحی، مناطق خوب برای خرید و یا اجاره خونه، مراکز ایرانی( رستوران و یا فروشگاه ) توضیح بدین.
با سپاس
بارای عزیز من چندین روزه که نشستم تا ببینم یه نفر از دوستان مقیم در شارلوت یا یکی از شهر های نزدیک اونجا پاسخ سوال شما را بده تا بلکه ما هم بتونیم اطلاعات مفید از شارلوت کسب کنیم ولی گویا کسی پیدا نمیشه و شما همچنان منتظر مونده اید.
اگه دونستن تجربیات و نظر دوستان براتون مهمه پیشنهاد میکنم از منوی جستجو بالا گوشه سمت راست کلمات شارلوت و charlotte را سرچ کنید و پستهای قدیمی را در مورد شارلوت پیدا کرده و بخونید احتمالاً اعضای قدیمی مقیم در شارلوت دیگه به این سایت سر نمی زنند در اینصورت میتونید از طریق ایمیل موجود در پروفایلشان با اونها مکاتبه کنید.
میشه از شما خواهش کنم تجربیات ارزنده خود را در مدت اقامتتان در فلوریدا و علت دل کندن از اونجا برای دوستان بنویسید؟
پاسخ
تشکر کنندگان: پدی ، kasrafo ، 5ina ، kouroshd ، soli asali ، pari pariaaa ، rezahoorjandi ، زری وحدتی ، msar ، SAAM_60 ، AMIRI1




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان