کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن طراحان لباس و خیاطان
با سلام خدمت دوستان عزیر
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، frozen mind ، Jengi ، msar
(2012-11-16 ساعت 00:21)مزون صفا نوشته:  با سلام خدمت دوستان عزیر من و همسرم به مدت 20 سال کار طراحی لباس شب و عروس به صورت حرفه ایی در تهران انجام میدهیم .تصمیم به مهاجرت گرفته ایم اما هیچ اطلاعاتی در این ضمینه در آمریکا ندارم ممنون میشم هرکسی در این ضمینه اطلاعاتی داره برای من بنویسه.
میخواستم بدونم اگر بخوام کاری را برای خودم در ضمینه تخصصم شروع کنم میتوانم؟ چقدر سرمایه میخواهد؟جهت اجاره و مراحل قانونی کاملا توضیح دهید.
و یا باید برای کسی کار کنم؟آیا میتوانم از ایران کار فرمایی در ضیمنه کارم پیدا کنم؟

اگه بحث تولید باشه در کارخانجات تولید لباس (که خداییش دیگه وجود ندارن و همه منتقل شدن به چین و ویتنام و هند و سریلانکا و هندوراس و ...) باید دنبال کار گشت که اونا هم معمولا پرسنلشون رو فله ای بصورت قرارداد با شرکتهای کاریابی از مکزیک و دیگر جاها میارن و کمتر از حتی خود آمریکایی ها استخدام میکنن. علتش هم شرایط سخت محیط کار هست که آمریکایی ها براحتی تحمل نمیکنن. بنابراین دیگه احتمال استخدام فردی از اینترنت و ... تقریبا نیست.
بحث طراحی هم که باید اینجا یا در کشوری که در مد مطرح هست تحصیل کرده و مدرک گرفته باشه که بتونه اینجا رزومه بده و انتظار استخدام شدن داشته باشه. متاسفانه بدون مدرک تحصیلی معتبر در زمینه مد (در حد لیسانس و فوق لیسانس) احتمال استخدام نیست. ایرانی بودن متقاضی هم که کلا بحث ویزای کار رو بسیار مشکل تا غیرممکن میکنه.
اگه یک زمانی لاتاری قبول شدین و اومدین اینجا احتمالا بتونین در فروشگاههای لباس عروس در قسمت Alteration یا جایی که لباس آماده رو برای مشتری کوچک و بزرگ میکنن که اندازه اش بشه، کار پیدا کنین.
پاسخ
(2012-11-17 ساعت 14:07)مزون صفا نوشته:  با تشکر از شما که زود جواب منو دادید
من در تهران موقعیت خوبی دارم اما اوضاع احوال کار اصلان خوب نیست وروز به روز بد تر میشه میخواستم بدونم که اگر به آمریکا بیام اجازه کار چطور میشود گرفت اگر بخواهم برای خودم کسب وکار کوچک راه بیندازم و چقدر هزینه میخواهد و اصلان امکان پذیر است کدام ایالت برای کار من بهتر است ممنون راهنمایی کنید

اینجا هم به نسبت خودش وضع اوضاع فرق چندانی ندارد. به نسبت یعنی همانقدر بازار بزرگتر و بدون تحریمی دارد، همانقدر هم دست در بازار زیاد و رقابت بی نهایت فشرده هست. شما تا مشخص نکرده اید که چطور میخوایین به آمریکا یا کشور دیگه ای برین، نمیشه توصیه ای کرد. اگه منظورتون ویزای سرمایه گذاری هست، تاپیک اون جداست و البته متقاضیانش از سختی روند کار و نوع ویزا و هزینه های اصلی و جنبی اون اصلا راضی نیستن.
پاسخ
تشکر کنندگان: shani89 ، sib 24 ، msar
(2012-11-18 ساعت 11:35)مزون صفا نوشته:  درود بر شما
من نه سر مایه زیادی دارم ونه صبر عیوب تر جیح می دهم با ویزای توریستی بیایم وانجا بمانم ودر انجا برای اقامت اقدام کنم اما نمی دونم که اگر بیام انجا برایم چه اتفاقی می افتد دوست ندارم به کار دیگری تن دهم و پست زندگی کنم اما از سختی ها نمی هراسم در طول زندگی چند بار از زیر صفر شروع کرده ام اما شرافتم وانسانیتم را نفروختم تنها چیزی که دارم پاکی سرشتم است اگر ان را در ایران بفروشم خیلی گران میخرند وخیلی زود پول دار میشوم مانند ادم فروشی کم فروشی دلالی کلاه برداری چک بازی نزول خری وخردن حق دیگران رشو دادن ورشو گرفتن ایجا به اینها میگویند زرنگ وقابل احترامندوبه امثال من ودیگر هنر مندان که از بازوی خود نان میخرند میگویند پپه من اگر محاجرت میکنم اول برای این است که انسانیتم را از دست ندهم ودیگر برای پچه 17 ساله ام که همه چیز را در پول خلاصه میکند افسوس میخرم وبرای اینده اش نگرانم ببخشید پر حرفی کردم ممنون از اینکه وقت میزارید

بهمین دلیل که خیلی میخوان با ویزای توریستی بیان و بمونن، الان گرفتن ویزای توریستی واقعا مشکل هست. من در جریانش زیاد نیستم ولی برای اونم تاپیک جدا هست تو انجمن و میتونین برین ببینین چطور میگیرن. معمولا یا خانواده درجه اول افرلد مقیم و سیتیزن هستن که وضع مالی بسیار عالی دارند یا دانشجوهای ایرانی مقطع دکترا در دانشگاههای خارج که سفارت میدونه بره آمریکا هم بر میگرده بخطر درسش.
بعد صرف با ویزای توریستی رفتن هم نمیشه برای اقامت متقاضی شد و تنها راهش پناهده شدن که اونم بعدش آمریکا مثل کشورهایی مانند استرالیا و به پناهنده حال نمیده و میگه برو گلیم خودت و خودت از آب بکش.
اینجا خانواده های متوسط از 16 سالگی بچه رو میفرستن سر کار - کار هم که سخته اینجا - تا بفهمه که یه من ماست چقدر کره میده! و اگه خیلی پول رو دوست داره به سختی بدست آوردنش هم آشنا بشه و ببینه چطو باید برای آینده اش برنامه ریزی کنه. پول بابایی مثل ایران زیاد مرسوم نیست!
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، nora ، shani89 ، sib 24 ، Farshid22 ، msar
شما با ویزای توریستی نمی تونید کار کنید... اگه اشتباه می گم دوستان تصحیح کنن .
since 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، marjani ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان