کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
لاتاری برنده شدم , بگم یا نگم ؟
(2013-01-02 ساعت 23:00)bayat_r نوشته:  همونطور که قبلاً هم گفتم، من به هیچ کس نگفتم حتی پدر مادرامون و خواهر برادرامون...
تا زمان اخذ ویزا هم نمی گیم... بعد از آن به خواهر برادرها و پدر مادرمون میگیم.این تا اینجا
همونجور که میدونید چشم زدن چیزی هست که در همه ادیان و قبایل و آداب و رسوم و عادات هاشون تایید شده و یقیناً اقوام منتظرالمهاجرت ما اگر بفهمن که .بله... ما داریم از این روش میریم کار تمومه و (به قول قاسم توی دایی جان ناپلئون) دود میشیم میریم هوا.
پس من با یک کلکی به همه میگم که دانشگاهی در کالیفرنیا قبول شدم و برای شش ماه میریم و برمی گردیمو یواش یواش از اذهان فامیل محو میشیم...
باور نمی کنید که من و خانمم مثل فیلمای 007 از زمان قبولی، ساعتهامون هم با هم تنظیم کردیم و عملیات رو شروع کردیم...
یه تجربه:
من وقتی قرار شد با یه حقوق خوب و کار خوب و ماشین و ... برم دبی زندگی کنم از همکارا گرفته تا عَره و عوره و شمسی کوره ... گفتند چه شانسی دارند اینا خوش به حالشون و همین کافی بود که اقامتی که همه کارهاش انجام شده بود فقط آخرین امضاش موند تا پایان جلسه آقای شیخ و بعد از جلسه برای ایشون کاری پیش اومد و رفتند سه روز مرخصی و بعد مصادف شد با قضایای 3 فار.رت انگل.ایس و همه اقامت ها لغو شد و ما هم دست از پا درازتر اومدیم تو شرکت با یک ایل دشمن روبرو شدیم...
پس تجربه تلخمون میگه تا ویزا به هیچکس نگیم و بعد هم به اندک دوستی بگیم....
آقا بیات اون تجربه تلخ زمینه ساز یه زندگیه خوب بوده به نظر من شکر خدا که به یه کشور عرب زبان نرفتین هم گرمه هم چشم دیدن ایرانیا اونجا کمه ! خخخخ امریکا کجا دبی کجا!! واسه همینه که میگن خیر در اونچیزی هست که اتفاق میفته بعله !





پاسخ
مال من چون شاید با داستان بقیه یکم فرق داشته باشه براتون می گم
من قبل از گرفتن ویزا فقط به خانواده خودم و چندتا از دوستام گفتم. نمی دونم اون ها به چه کسایی موضوع رو انتقال داده بودند. ولی هر از گاهی یکی از اقوام می گفت فلانی یک خبرهایی درموردت شنیدم، از اونجایی که من در مقابل فامیل خیلی خیلی بداخلاقم نگاش می کردم می گفتم خبریه که خود من درجریانش نیستم یا شما زیادی در مورد من کنجکاوی؟ اونم دیگه بی خیال می شد و دنبال ماجرا رو نمی گرفت. تا قبل از گرفتن ویزا رویه همین طوری بود هرکسی هم که می دونست لااقل جلوی خودم به روی خودش نمیورد. حالا می خواست چش کنه یا نکنه اثرکارش آخر به خودش برمی گشت.

بعد از گرفتن ویزا من خودم پیش قدم شدم و به هربهانه ای بود که سر صحبت رو باز می کردم و درحالی که توی چشاشون نگاه می کردم کل داستان رو می گفتم. از اینکه ویزا گرفتم. دارم می رم. چه طوری برنده شدم و چه اتفاقی افتاده و چه اتفاقی میوفته. چقدر پول دادم. چقدر پول باید داشته باشم و اینکه اون ها چه طوری می تونند این روال رو طی کنند. خلاصه این قدر اطلاعات بهشون دادم که عده زیادیشون حتی بیخیال اظهار نظر شدند و باقی مونده هم به آرزوی موفقیت کردن اکتفا کردن. سعی کردم کاری کنم که به جای حسودی کردن و حسرت خوردن شانسشون رو امتحان کنند. حالا بازم می خواستن چش بزنن یا نه آخر نتیجه اش به خودشون برمی گرده.

کلا ایده من این بود اگر قراره بفهمند، که می فهمند، بگذار از زبون خودم بشنوند و منم بتونم عکس العمل هاشون رو ببینم. برام مهم بود ببینم کی خوشحال می شه، کی لبشو می خوره و کی درو دیوار رو نگاه می کنه. این طوری خیلی بهتر ازاینه که که با واسطه و اون طوری که بقیه دوست دارند یک کلاغ چهل کلاغ بشه. خیلیش به سیستم زندگی و روش شما برمی گرده اما برای من همیشه شفاف بودن جواب بهتری داده.
2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
دوستان نظرات جالبی دادند، هر چند که داستان چشم خودن و چشم زدن در عالم واقعیت نمود چندانی نداره ، اما من با دوستانی که قصد ندارن تا موقع ویزا گرفتن داستان برنده شدنشون رو با کسی در میون بذارن موافقترم. علتش این هست که هنوز اطمینان 100 درصد برای ویزا گرفتن نداریم ! اما بعد از ویزا ، باید این داستان رو بیان کرد. اما اینکه چطور این مسئله رو بیان کنیم دیگه یک مسئله کاملاً شخصی و با توجه به شرایط دوستان هست ...

هر چند دریافت ویزا امریکا سخته اما روشهای مختلفی برای ویزا گرفتن هست:
•بازدید کننده ( Visitor)
•دانشجویی ( Student)
•کاری ( Work)
•مهاجرت ( Immigrate)

از بین این ویزاها روشهای دیگه که میشه ویزای مهاجرت گرفت رو توی این پست آوردم که دوستان اگر خواستند که اسمی از لاتاری نیارن ، با بقیه ویزاها آشنا باشن :

ویزای مهاجرتی آمریکا - Immigrate Visas
•حمایت شدن از طرف بستگان نزدیک و یا خانواده
• مهاجرت به آمریکا از طریق خانواده
• مهاجرت به امریکا از طریق ازدواج با یک شهروند ایالات متحده
• حمایت شدن از طرف کارفرما
• ویزای استخدام

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج با یک شهروند ایالات متحده
ویزای نامزدی K1و K2:
درخواست ویزای مهاجرت به امریکا K1این اجازه را به یک شهروند آمریکایی ایالات متحده آمریکا می دهد که نامزد خارجی خود را به آمریکا برای هدف خاص (ازدواج) بیاورد. متقاضیان این نوع ویزا ی امریکا فقط اجازه دارند به مدت ۹۰ روز بعد از ورود در ایالات متحده بمانند. همچنین فرزندان واجد شرایط نامزد هم اجازه مهاجرت به امریکا با ویزای K2را دارند. برای دریافت این ویزا شهروند آمریکایی ایالات متحده آمریکا می بایست فرم I-129Fدر دفتر USCISواقع در منطقه محل زندگی خود پر کند. پس از تصویبUSCIS درخواست به مرکز ملی ویزا(NVC) برای پردازش فرستاده می شود .
در مرحله بعد نامزد خارجی درسفارت یا کنسولگری امریکا طومار NVCرا دریافت می کند که شامل دستورالعمل های خاصی می باشد . بعضی از مراحل پردازشی ویزای آمریکا به مراحل اداری بیشتری نیاز دارند که معمولا این مراحل بعد از مصاحبه می باشد.

ویزای استخدام
هر سال مالی (1 اکتبر -- 30 سپتامبر) ، در حدود 140،000 اشتغال مبتنی بر ویزای مهاجرت به متقاضیان واجد شرایط بر اساس مفاد قانون مهاجرت آمریکا در دسترس قرار داده شده است. ویزای مهاجرت استخدام بر اساس طبقه بندی های اولویت به پنج دسته تقسیم شده است.
دادخواست :
اقدام برای ویزای مهاجرت به آمریکا تحت برخی از مقوله های اشتغال که در زیر معرفی شده است ، کارفرمای متقاضی یا نماینده باید ابتدا بدست آوردن تاییدیه گواهینامه از وزارت کار الزامی است. بعد از دریافت گواهینامه در صورت لزوم ، کارفرما دادخواست مهاجر برای کارگران بیگانه ، فرم I-140را دردفترخدمات تابعیت و مهاجرت آمریکا(USCIS) برای گروه بندی مناسب اولویت اشتغال که در زیر آماده است تکمیل می کند.

اولویت اول و استخدام(E1) :
کارگران اولویت 28.6 درصد از حد مجاز سالانه ویزای کار مبتنی بر مهاجرت را به خود اختصاص می دهد.
۱) افراد دارای توانایی فوق العاده ای در علوم ، هنر ، آموزش ، کسب و کار
متقاضیان در این گروه باید مستندات ملی یا بین المللی برای به رسمیت شناخته شدن در زمینه تخصص خود را ارایه دهند. چنین متقاضیانی لازم نیست که قبل از ورود کار خاصی را ارائه دهد ، حال بعد از ورود به آمریکا برای ادامه کار در زمینه هایی که در آنها توانایی و قدرت فوق العاده ای دارند اقدام نمایند.متقاضیان این گروه باید درخواست مهاجرت کارگر بیگانه را که فرم I-129Fمی باشد در دفتر USCISتکمیل نماید.

۲) استادان برجسته و پژوهشگران با حداقل سه سال تجربه در تدریس و یا تحقیق ، که به صورت بین المللی به رسمیت شناخته شده باشد. متقاضیان این نوع مهاجرت به امریکا باید برای کارهایی از قبیل تدریس وآموزش و یا موقعیت تحقیقی در یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی وارد آمریکا شوند.

کارفرما باید کار پیشنهاد شده را معرفی کند و پرونده دادخواست مهاجر بیگانه برای کارگران ، فرم I-140، را در دفتر USCISتکمیل نماید.

اولویت دوم و استخدام(E2) : دارای مدارک تحصیلی حرفه ای پیشرفته و افراد دارای توانایی استثنایی
اولویت دوم متقاضی به طور کلی باید یک گواهی کار مصوب وزارت کار داشته باشد. پیشنهاد کار مورد نیاز است و کارفرما ایالات متحده باید دادخواست مهاجر بیگانه برای کارگران ، فرم 140I-,را تکمیل نمایند.

دو زیر گروه از این گروه وجود دارد :
۱) افراد دارای مدارک فراتر از درجه لیسانس یا مهندس و یا دارای مدرک لیسانس یا مهندس و حداقل پنج سال تجربه در حرفه مترقی
۲) افراد با توانایی استثنایی در علوم ، هنر ، یا کسب و کار. توانایی استثنایی به معنی داشتن یک مدرک از تجربه و تخصص قابل توجه معمولا در علوم ، هنر ، یا کسب و کار

اولویت استخدام پنجم(E5) : سرمایه گذاران مهاجر
اولویت پنجم متقاضی باید دادخواست مهاجرت بیگانه کارآفرین ، فرمI-526، را در دفتر USCISتکمیل نماید. صدور گواهینامه کار برای سرمایه گذاران مهاجربه آمریکا مورد نیاز نیست. برای واجد شرایط شدن به عنوان یک سرمایه گذار مهاجر ، یک شهروند خارجی باید در ایالات متحده 500.000 $ تا $ 1،000،000 بسته به نرخ بیکاری در منطقه جغرافیایی ، حداقل 10 فرصت تمام وقت شغل جدید برای شهروندان آمریکایی در شرکت های تجاری در ایالات متحده ایجاد کند.
2013AS88XX ♪ مصاحبه:جون ♪ یکضرب کنسولگری ایروان مقصد:CA♪ سفرنامه
♪ دلم مي خواهـد خانه اي داشته باشم پُـر دوست ... ♪
پاسخ
Big Grin 
نظر به اینکه خیلی ها به هر دلیلی دوست ندارن که به دور و اطرافیان در مورد قبولیشون حرفی بزنن این تاپیک ایجاد شده که تجربیات شما دوستان رو هم بشنویم Smile
€€€ ღ 2013AS آنکارا ۳ نفر ღ آخر نوامبر ღ کلیرنس118 روز ღ سفرنامهاطلاعات کلیرنس منتظر سرا‫۱۱۸ مهاجرسرا
پاسخ
نگید Smile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
- در ایران اخبار مهم همیشه مخفی نگهداشته می شه
- در امریکا مهمترین مباحث توسط رسانه ها انعکاس پیدا می کنه، بیشتر از حد روی اون تاکید می شه

- در ایران اگر مسئولی خلافی انجام بده کل سیستم سعی به لاپوشونی اون می کنند
- در امریکا وقتی رئیس جمهور روابط خارج از قاعده ای داشته از مردم عذرخواهی می کنه

- در ایران همه چیز مخفیه
- در امریکا همه چیز به ظاهر عیانه
2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
نگید اصلا. بابا من شوهرم واسم اقدام کرده و الانم که آمریکاست. نمیشد به کسی نگم که. خوب همه میدونستن شوهرم رفته آمریکا. حالا دارن دیوونم میکنن. هزار جور حرف مفت و تهمت. آره، پسره رفته ولش کرده، این دروغ میگه شوهرم واسم اقدام کرده، اینا جدا شدن و ................
خوش بحال شما که حداقل میتونید برنده شدنتونو پنهان کنید
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
گفتن یا نگفتن مسئله اینست!!!!
کیس نامبر:2013AS8900/تعداد افراد کیس:3 نفر/اورنج کانتی کالیفرنیا
پاسخ
نگید آقا ! نگید! :-|
پاسخ
تشکر کنندگان: sayeh_m ، sadeghi897 ، kasrafo ، pr.kia ، الهه سابق ، پروا ، laili ، Tomas ، bayat_r ، pishahang2014 ، philter ، pari pariaaa ، msar
سلام

بالاخره اگه نخواهیم بگیم از طریق لاتاری قبول شدیم ولی بگیم مهاجرتی داریم میریم چی باید بگیم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: پروا ، Tomas ، msar
(2013-01-05 ساعت 15:30)sayeh_m نوشته:  نظر به اینکه خیلی ها به هر دلیلی دوست ندارن که به دور و اطرافیان در مورد قبولیشون حرفی بزنن این تاپیک ایجاد شده که تجربیات شما دوستان رو هم بشنویم Smile

این تاپیک به نظرم عالیه.من فکر می کردم فقط خودم اینطوری عمل کردم و به کسی نگفتم .کلی هم عذاب وجدان داشتم ولی وقتی دیدم خیلی ها مثل من فکر میکنند و به کسی نگفتند یه جورایی برام آرامش خاطر آورد در ضمن اینطوری می تونم از تجربه های بقیه هم استفاده کنم.
ممنون.
**2013AS022ایروان1نفر مصاحبه دسامبر ویزا:دو روز بعد از مصاحبه سفرنامه اولین سفر بهار2013
پاسخ
برای من راستش یک بارم گفتم اما اینجا بیشتر بازش می کنم.
موقع قبول شدن به چند نفر گفتم نمی شد نگم لازم داشتم به کمکشون یا نامردی بود مثلا به شریک تجاریم نگم.
حالام در عموم دیده نمی شم تا تکلیف مشخص بشه
بعد هم با توجه به شناختی که دارم احتمالا برم و اون طرف دنیا یک زندگی خاص و مجزایی واسه خودم تشکلیل بدم به کسی کاری ندارم . اما اگر کسی بپرسه می گم بهش
می دونی شانس قبول دارم که شانس هست
مگه خوشکلی شانسی نیست؟
مگه ارث پدر و مادر شانسی نیست
اقا این هم قسمتی ازشانس من بوده البته تکمیل نشده هنوز، ولی خوب تا اینجاش حداقل بوده دیگه.
اینم نشه من بازم می رم می خوام برم یک جای اروم زندگی کنم امریکا هم برم اونجایی که مد نظرم نباشه می رم کشورهای دیگه رو می گردم
در این زمینه بیشتر با رویکرد افشین موافقم حسابی هم موافقم
نشد هم می گم نشد دیگه
والا
هر که طلب داره فامیل دوست آشنا بیاد بگیره
دیگه حوصله نقش بازی کردن و زیادی اهمیت دادن به دیگران رو ندارم
اگر داشتم همین جا می موندم کلی نقش بازی می کردم والا
دی
بازم خلاصه نوشتم ولی تاپیک باحالی است دوباره بیام عصابانیتم خالی کنم اصن
دی
همیشه راه های زیادی برای رسیدن به یک هدف واحد وجود دارد.
من و مهاجرت
فعلا زندگی قشنگم رو بین بین خاورمیانه - اروپا و امریکا سپری می کنم. با تشکر از مهمان نوازی مردم امریکا - مردم پرتغال - مردم ایران و مردم ترکیه.
پاسخ
لطفا هر کی که میاد ذکر کنه به چه دلایلی بهتر نگیم ؟
کیس نامبر:2013AS8900/تعداد افراد کیس:3 نفر/اورنج کانتی کالیفرنیا
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، kasrafo ، pr.kia ، پروا ، sadeghi897 ، Tomas ، msar
(2013-01-05 ساعت 18:39)usa lover نوشته:  لطفا هر کی که میاد ذکر کنه به چه دلایلی بهتر نگیم ؟

عزیزم ،برای اینکه چشمت نزنن ، خوش شانس Big Grin
اخذ ویزا : 14 مارچ 2013 - سفارت : آنکارا - مقصدفعلی : هیوستون ( تگزاس) - مقصد نهایی : سیاتل
این نیز بگذرد ...
پاسخ
خوب حالا شد نوبت من... من وقتی برنده شدم چون برای پر کردن فرمها نیاز داشتم ادرس اقوام در امریکا رو بدم بهشون زنگ زدم و اونها فهمیدن... خوب یک سری از فامیل فهمیدن... بعد رفتم دانشگاه دیدم استادم داره بهم تبریک میگه... وای این دیگه از کجا فهمیده بود خلاصه چشمتون روز بد نبینه هرجا تو خیابون ودانشگاه و محلمون میرفتم همه تبریک میگفتن ... هر روز از همون اردیبهشت که فهمیدن من قبول شدم تا الان مردم ول کن نیستن هی میگن کی میری. خواستگارها هم که کچلم کردن Sad خوب به نظر من ادم تا جایی که میتونه نباید بگه تا خدای نکرده چشم نخوره و اینکه اعصاب خود ادم هم راحت تره ... اگر هم یه وقت جور نشد بریم نمیخوایم به همه جواب پس بدیم.... من که الان پشیمونم از اینکه همه میدونن.
نتیجه گیری : به هیچ کس نگین Cool
C/N: 2013AS6XXX* مصاحبه:اپريل (ویزای یک ضرب)* سفرنامه



پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان