کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
دریافت اقامت سوئد با سرمایه گذاری
برای اداره مهاجرت سوئد چند مورد مهم وجود داره که به توضیح اونها میپردازم :
* اینکه شخص اقدام کننده بتونه ثابت کنه میتونه هزینه زندگی در سوئد به مدت 2 سال رو از جیب پرداخت کنه . چرا که دولت سوئد دوست نداره به این افراد حقوق بیکاری بده !!! توضیحات بیشتر رو خدمت دوستان عرض خواهم کرد .
* اینکه شخص بتونه ثابت کنه واسه طرح پیشنهادی برای سرمایه گذاری رزومه کاری مناسبی دارید یا نهو اینکه آیا در حرفه پیشنهادی متبحر هستید یا نه .
برای دریافت اقامت دو ساله سرمایه گذاری یا خویش فرمایی نیاز به وقت مصاحبه قبلی نیست و با تکمیل مدارک و پرداخت رقم 2000 کرون ( به صورت ریالی محاسبه و به حساب بانک پاسارگاد بنام سفارت سوئد ) و همراه داشتن مدارک میتونید به سفارت برید و همون روز باهاتون مصاحبه میشه و اگه مدارک کامل باشه از شما دریافت و شماره پرونده بهتون داده میشه .
مدارک لازم :
* داشتن گذرنامه معتبر که از تاریخ انقضای آن حداقل 2 سال و نیم مونده باشه.چون اقامت دو ساله میدن و نباید تاریخ انقضای اقامت دو سالتون بعد از تاریخ انقضای گذرنامتون باشه .
* ثبت شرکت از هر نوعی . مثلا هندلسیولاگ یا ... با نام معتبر که در Bolagsverket رجیستر هم شده باشد که برای این کار شخصی در سوئد اینکار رو براتون باید انجام بده . چرا که نیاز به پست نومر و آدرس میباشد که آن شخص که بعنوان وکیل شما شناخته میشه میتونه این کار رو براتون به راحتی انجام بده. فقط برای این کار شما میبایست به آن شخص وکالت بدهید . ثبت شرکت با انواع مختلف قیمتهای متفاوتی داره . مثلا هندلسبولاگ 1200 کرون واسه من هزینه داشت . هزینه دستمزد وکلا واسه انجام این کار اگه از اقوام و دوستانتون نباشه هم میاد روش که من از این مبلغ بی اطلاع هستم.
*یک بیزنس پلان . در این بیزنس پلان اطلاعاتی در مورد شغل مورد نظر باید ارائه بشه . در واقع اداره مهاجرت میخواد بدونه شما در مورد شغل پیشنهادیتون تو سوئد چی میدونید و از بازارکار آن کار در سوئد چه اطلاعاتی دارید . مثلا اگه میخواهید کار صادرات و واردات چوب بکنید انواع چوبهای موجود در بازار سوئد که میخواهید در آن وارد شوید و فراورده هاش رو بشناسید و در مورد حجم واردات و صادراتتون توضیح بدید و بازار هدف خودتون رو مشخص کنید و توضیح بدید.
*یک Resultatbudaget و مشخص کردن حجم خرید و فروش در سال اول و دوم و سوم و مقدار سود خالص و مالیات پرداختی در انتهای هر سال . یرای این کار بهتره با کسیکه حسابداری بلده مخصوصا با سیستم مالیاتی و حسابرسی سوئد آشناست مشورت کنید .
* تکمیل فرم Migrationscerket بصورت کامل که شاما نام و نام خانوادگی و شماره پاسپورت و تاریخ تولد و آدرس ایران و آدرس محل اقامت در سوئد بعد از رسیدن به سوئد و معرفی حداقل یک دوست و اشنا یا فامیل در سوئد و اطلاعاتی در مورد محل تحصیل و مدرم تحصیلی و ... .
*ترجمه کلیه دیپلمها و مدارک کاری در زمینه شغلی که سابفه آن کار را در کشور خودتون دارید و میخواهید همان کار را در سوئد انجام دهید که میبایست به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه ممهور شده باشد ( این کار وظیفه دارالترجمه میباشد). چقدر این پرونده پر بارتر بهتر . فراموش نکنید شما باید به اداره مهاجرت سوئد بقبولانید در کاری که در سوئد میخواهید فعالیت کنید دارای سابقه هستید و توان انجام مالی و فیزیکی آن کار را دارید . مثلا در زمینه صادرات و واردات بارنامه های خارجی مدارک ترخیص گمرکی ، کارت بازرگانی ، کلیه مدارک شرکت داخلی بهمراه تمام آگهی تغییرات و ... که موجود است و یا منحل شده کد اقتصادی و گواهی ثبت نام مودیان مالیاتی بهمراه رجمه رسمی مورد نیاز میباشد.
* ترجمه رسمی داراییهای داخل ایران از قبیل سند زمین و منزل که به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه رسیده و ممهور گشته باشد.
* کپی صفحه اول گذرنامه و تمام صفحاتی که ممهور شده است یا روادید دارد . بهمراه کپی تمامی مدارک بالا.
* یک پرینت بانکی که در مورد شخص من و کسانیکه با من مراجعه کرده بودند پرینت بانکی بانکهای ایران بدلیل تحریمها و بسته بودن سوئیفتها و ... مورد قبول سفارت نبود و من این پرینت را از خارج از کشور تهیه کردم که خود اینکار به تنهایی ریسک خیلی بزرگی دارد . مال من که شکر خدا بخیر گذشت .رقم معادل میبایست بالای 150000 کرون باشد ولی به پیشنهاد دوستانی که قبلا این پروسه را طی کرده اند داشتن برگه پرینت پشتوانه مالی یا همون پرینت حساب بین 300000 کرون تا 400000 کرون یعنی حدود 50 تا 60 هزار دلار بهتره و حساب ارزی به هر ارز معتبر جهان و از تمامی کشورهای دنیا بشرطی که سیستم بانکی آن کشور تحریم نباشد برای سفارت سوئد و اداره محاجرت سوئد قابل قبول میباشد. شما باید بتوانید ثابت کنید از پس مخارج خود در سوئد در هر صورت بر میایید .
بعد تکمیل مدارک بالا و ارائه آن به سفارت و ارجاع آن به اداره مهاجرت توسط سفارت میبایست منتظر بمانید تا نتیجه نظر اداره مهاجرت سوئد مشخص شود . از مدت زمانش مطلع نیستم اما کارمندان سفارت گفتن این پروسه بین 4ماه تا 9 ماه در این لحظه زمان میبره .
باز اگه سوالی بود در حد سوادم در خدمت هموطنان گرامی هستم .
پاسخ
در مورد الباقی هزینه ها هم باید بگم بستگی داره بخواهید چکار بکنید . شما میتونید یه مغازه بخرید 250000 کرون تو حومه گوتنبرگ میتونید با همین رقم یه مغازه نسبتا خوب بخرید تو کرونا ( شمالیترین شهر سوئد ) با صندوقهای مختلف . همینطور میتونید یه مغازه بخرید 5 میلیون کرون تو بهترین جای استکهلم . بستگی داره کدوم شهر رو انتخاب کنید واسه سکونت .همینطور میتونید بعد ورود با 000300 تا 350000 کرون یه ماشین صفر بخرید یا با این رقم 3 تا 4 تا ماشین مدل 2005 تا 2008 بخرید و برای یکسال برای اینکه موقعیت شهر دستتون بیاد و کمک خرجی هم داشته باشید کاربری شرکت رو بکنید تاکسی و با یه ماشین یا استخدام پرسنل و چند ماشین درآمدی داشته باشید و اشتغال زایی کنید . البته قبل آشنایی به قوانین همون یه ماشین توصیه میشه و صد البته از نوع کارکرده و مدل پایین که شهر رو خوب بشناسید و یاد بگیرید کجای شهر مرکز انجام چه کاریست . مستلزم اینکار یادگیری زبان سوئدی و داشتن زبان انگلیسی خوب میباشد. بالطبع هر چقدر بها پرداخت کنی همونقدر آش میخوری . مثل هر جای دیگه دنیا .
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، maryam8063 ، Saeedv13 ، nora ، ehsan1095 ، Rafiee2 ، Asy ، MEHR52 ، saeide-72 ، lighter ، exxedus ، msar
دوستانی که با این روش اقدام میکنند توجه داشته باشید که دولت سوئد سال اول مالیاتی از شما نمیخواد چون میدونه که شما نیاز به بازرسی شرایط بازار دارید و این زمان رو به شما مبده بعد اون سال دوم بعد از پرداختهای مالیاتی شما اداره مهاجرت تصمیم میگیره که اقامت دو ساله شما را برای 2 سال دیگه تمدید کنه یا نه؟ باز در پایان سال چهارم در صورت تایید شما میتونید برای اقامت دائم و سپس پاسپورت سوئد اقدام نمایید .
در طی این چهار سال هر مهاجر در سال میتونه 40 روز خارج از خاک سوئد باشه و اگر مدت زمان خروج فرد بیشتر از 40 روز در سال باشه به همان مقدار روز به تایمی که در بالا اشاره شد برای دریافت اقامت دائم اضافه میشه .
البته برای افراد مجرد یه راه دیگه هم هست . افراد مجرد که با شرایط این فروم مهاجرت میکنن میتونن تو خاک سوئد با یک سوئدی یا تبعه سوئد ازدواج کنن یا همزی ( سامبو ) بشن . اگه کسی بتونه همچین کاری بکنه محاسنی داره که در صورت نیاز و سوال از جانب دوستان بازدید کننده به توضیحش میپردازم .
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، Saeedv13 ، nora ، یه مهاجر ، ehsan1095 ، sasbk ، mahannn4779 ، Rafiee2 ، Asy ، saraz ، lighter ، msar
توصیه :

اگر تابحال به سوئد سفر نکرده اید حتما بعد ورود سعی کنید دو سه شهر بزرگ و مطرح سوئد رو ببینید . با این کار دیدتون باز میشه و میتونید راحتتر تصمیم بگیرید میخواهید در چه شهری ساکن بید . بعدها با تغییر شهر خیلی رابطه ها رو که به سختی بدست آورده اید مجددا از دست خواهید داد و حتی شاید از نظر مالی انتخاب شهر برای هر رشته کاری متغیر باشه . پس هزینه اول بهتر از پشیمانیه .
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، Rafiee2 ، Asy ، Karren ، exxedus ، msar
با سلام
این نوع اقامت خانوادگی هست و افراد مجرد بالای 21 سال هم جزو خانواده محسوب میشند یا نه؟برای مساحبه باید زبان سوئدی فول باشیم یا نه ؟مدت زمان انجام کل کار چقدر است . با سپاس
شماره کیس: **2015AS29 / تاریخ رویت قبولی:1may / کنسولگری:ankara / تعداد افراد منظور در کیس :فقط خودم / ارسال فرمهای سری اولMAY22
کارنت شدن کیس:9 اکتبر / مصاحبه:نیمه دوم دسامبر / ویزا یکضرب Smile / مقصد : فعلا اوکلاهاما
پاسخ
تشکر کنندگان: barvos ، Rafiee2 ، شادی رستگار ، msar
بله . این نوع اقامت خانوادگی نیز هست . با این تقاوت که شما میبایست در پرینت مالی نشان دهید توان پرداخت هزینه ها برای افراد خانواده رو هم دارید . حداقل هزینه ها برای یک نفر تقریبا 14500 کرون برای همسر 7500 کرون و برای هر فرزند زیر 18 سال 4000 کرون در ماه میباشد. برای یک خانواده سه نفری 26000 کرون در ماه که به قیمت امروز میشه تقریبا 11 میلیون تومان در ماه . یعنی این خانواده میبایست پرینت مالی حداقل 600000کرونی ارائه دهند .
برای مصاحبه نیاز به زبان خارجی ندارید و آفیسر مصاحبه کننده ایرانی مقیم سوئد میباشد که در سفارت سوئد در ایران مشغول به کار است . به زبان فارسی مصاحبه میشه با شما . در مورد سوال سوم باید بگم خیر متاسفانه . هر فرد 18 ساله چه مجرد چه متاهل میبایست شخصا اقدام نماید . برای فرزند 21 ساله میشه جداگانه و از طریق ویزای تحصیلی اقدام کرد . بعد تو شرکتتون میتونید استخدام کنید فرزندتون رو و بعد 4 سال پرداخت حقوق و مالیات ایشان هم میتوانند برای اقامت دائم اقدام کنند . چرا که با ویزای تحصیلی و اتمام تحصیل ایشون میبایست به خاک خودشون برگردند یا اینکه مشغول به کار باشند . ازدواج هم راه دیگه ایه . بالا هم عرض کردم مدت زمان بعد از تحویل مدارک به گفته کارمندان سفارت بین 2 ماه تا 6 ماه . بستگی داره در اداره مهاجرت و زیر دست هر یک از مامورین بررسی مدارک در اداره مهاجرت سوئد چقدر پرونده باشه .
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، یه مهاجر ، ehsan1095 ، S@eed ، Rafiee2 ، Asy ، MEHR52 ، lighter ، msar
امروز اول اردیبهشت ماه الباقی مدارک مورد نیاز رو واسه تکمیل به سفارت دادم که به شرح ذیل بود :
1- اساسنامه شرکت به زبان سوئدی
2- قرارداد اجاره شرکت به زبان سوئدی
3- قرارداد با یه حسابدار ( اجباریه ) به زبان سوئدی

تا ببینیم چی پیش میاد.
پاسخ
تشکر کنندگان: aghamilad ، ParsTrader ، nora ، ehsan1095 ، Rafiee2 ، Asy ، Karren ، lighter ، msar
تو سایت www.migrationsverket.se میتونید با داشتن شماره پرونده از وضعیت پروندتون مطلع بشید .


www.migrationsverkrt.se/info/2306-en.html
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، aghamilad ، یه مهاجر ، ehsan1095 ، Rafiee2 ، Asy ، Karren ، msar
آدرس سایت برای پیدا کردن خانه واسه خرید یا اجاره . فقط توضیح اینکه به زبان سوئدیه .
www.blocket.se
و
www.boplatsen.se
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، Rafiee2 ، Asy ، msar
توضیح اینکه در ادرس BLOCKET گزینه BOSTAD را انتخاب کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، Rafiee2 ، Karren ، msar
با سلام
من میخواهم از طریق خرید یک مغازه در سوئد ( سرمایه گذاری ) برای دریافت اقامت اقدام کنم ولی نمیدانم دقیقا از کجا شروع کنم . اول باید شرکت ثبت کنم ( خرید مغازه) بعد برم سفارت برای مصاحبه یا اول باید برم مصاحبه و هدفم را توضیح بدم و اگر قبول کردنم بعد بروم شرکت ثبت کنم و کارهای مهاجرتی را انجام بدم ؟ ممنون
شماره کیس: **2015AS29 / تاریخ رویت قبولی:1may / کنسولگری:ankara / تعداد افراد منظور در کیس :فقط خودم / ارسال فرمهای سری اولMAY22
کارنت شدن کیس:9 اکتبر / مصاحبه:نیمه دوم دسامبر / ویزا یکضرب Smile / مقصد : فعلا اوکلاهاما
پاسخ
تشکر کنندگان: barvos ، Rafiee2 ، Karren ، msar
(2013-05-15 ساعت 11:51)aghamilad نوشته:  با سلام
من میخواهم از طریق خرید یک مغازه در سوئد ( سرمایه گذاری ) برای دریافت اقامت اقدام کنم ولی نمیدانم دقیقا از کجا شروع کنم . اول باید شرکت ثبت کنم ( خرید مغازه) بعد برم سفارت برای مصاحبه یا اول باید برم مصاحبه و هدفم را توضیح بدم و اگر قبول کردنم بعد بروم شرکت ثبت کنم و کارهای مهاجرتی را انجام بدم ؟ ممنون


سلام اقا میلاد عزیز . سفارت سوئد با هدف من و شما کاری نداره و از من و شما اسنادی میخواد که بتونه به اون اسناد استناد کنه و در مورد صدور اقامتتون اقدام کنه یا اینگه رد کنه . لذا شما میبایست از طریق ثبت شرکت اقدام کنید که حتی نیاز نیست قبل اینکه پایتان به خاک سوئد برسد خریدی انجام دهید بلکه اجاره نامه هم برای کارتون کافیه . من ترتیب آغاز این پروسه رو بالا عنوان کرده ام .
در روش دوم شما میبایست حداقل 51 در صد سهام یک شرکتی که از قبل بوده رو خریداری کنید که بالطبع میتونید 100 درصد یک شرکت رو خریداری کنید که به هر دلیل مالکش تصمیم به واگذاری گرفته . اما باید حواستان باشد که آن شرکت بدهی مالیاتی و خلافی نداشته باشد که گردن شما را بگیرد . باز در صورت نیاز میتونید برام شمارتون رو تو پیغام خصوصی بگذارید تا در صورت نیاز اگه کاری از دستم بر بیاد در خدمتتون باشم .
پاسخ
تشکر کنندگان: Rafiee2 ، Asy ، lighter ، msar
معرفی چند سایت جهت یادگیری زبان سوئدی:


www.ielanguages.com/swedish.html

www.nordiska.su.se/komloss

http://iteslj.org/v/sw

www.onlineswedish.com/main.php

www.swedishlesson.com

http://www.byki.com/category/swedish/a
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، یه مهاجر ، Rafiee2 ، Karren ، msar
از دوستانی که از طریق سرمایه گذاری اقدام کردن و اقامتشون رو دریافت کردن خواهش میکنم بیان و تجربیاتشون رو در میان بگذارن .
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، A.kfi ، Asy ، msar
برای خرید خودرو و یا دانستن قیمت انواع خودرو میتونید تو گوگل used cars in sweden یا used cars price in stockholm sweden رو سرچ کنید یا مستقیم به لینک زیر بروید

www.ooyyo.se


اینم یه سایت دیگه واسه خودروهای کار کرده :

http://www.kvd.se/
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، Rafiee2 ، 327 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان