کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راههای رسیدن به گرجستان
با سلام به همه دوستان
همونطور که میدونید هزاران راه هست برای رسیدن به جایی که میخواید برید Smile
حالا درباره رسیدن به گرجستان راههای مختلفی وجود داره, هدف اینه که تو این صفحه همه راههای رسیدن به گرجستان از طریق ایران رو معرفی میکنیم
من صرفا همه راهها رو تجربه نکردم و از دوستان عزیز میخوام هرکسی راههای دیگری رو شنیده اینجا اعلام کنه تا همه بتونن استفاده کنن
و خواهش دیگه اینکه لطفا سوالهایی که مربوط به این بخش نمیشن رو تو این قسمت نپرسید و فقط و فقط درباره راههای رسیدن به گرجستان و قیمتهای اون اطلاعات و سوالهای خودتون رو مطرح کنید.
با تشکر از همه دوستان عزیز
پاسخ
تشکر کنندگان: shimoda ، ParsTrader ، امیر مهاجر ، elnaz_joon ، Saeedv13 ، maz18 ، nima8033 ، satin ، msar
راه اول : خودرو شخصی
خوب راستش من یه پراید دارم و سالهاست دارم ازش استفاده میکنم, هربار تصمیم به تعویضش گرفتم به دلایلی پشیمون شدم و الان کاملا بهش ایمان آوردم و به این زودی ها عوضش نمیکنم.
این پراید تقریبا از 5 کشور اطراف عبور کرده و مسیرهای طولانی با من بوده. تغییراتی که تو این ماشین دادم باعث شده نسبتا با خیال راحت باهاش سفر کنم.
هدف از این صحبت این بود که با حداقل ماشین که پرایده هم میشه سفر با خودرو شخصی رو تجربه کرد.
برای خروج از کشور و ورود به هر کشوری شما باید یکسری هزینه برای خودرو خودتون انجام بدید.
1: مراجعه به گمرک محل زندگی(در تهران جاده قدیم کرج) با ماشین خودتون و سند و همه مدارک ماشینتون برای دریافت کاپوتاژ, در ضمن دقت داشته باشید که سندتون حتما مالکیت خودتون رو داشته باشه, یعنی بعضی از خودروها که شرایطی خریداری شدن سندشون توش نوشته در رهن مثلا سایپا و بعد از پاس کردن همه چکها یک برگه میدن خدمتتون در باره اینکه ماشین شما از رهن دراومده , اما این کافی نیست و شما باید سند سبز رو هم تعویض کنید و سند جدید بگیرید. هزینه حدود 20 هزار تومن
2: مراجعه به دفتر سازمان اتوموبیلرانی و جهانگردی ( این دفاتر مراکز زیادی در هر شهرستان دارند) و دریافت مدارک زیر:
1— پلاک بین المللی ماشین : هزینه حدود 170 هزار تومن
2--- سند بین المللی ماشین : هزینه حدود 48 هزار تومن
3 --- گواهینامه بین المللی : هزینه حدود 53 هزار تومن
آدرس سایت : http://www.govahiname.ir/3783
برای رفتن به گرجستان با ماشین خودتون 3 راه دارید, همونطور که حدس میزنید 3 راه شامل ارمنستان, آذربایجان و ترکیه هست.
مطمئنا و بدون هیچ درنگی ترکیه بهترین راه برای رفتن به گرجستانه و فقط وفقط به دلیل برخورد و هزینه های ورودی و جاده های ترک هاست.
من ابتدا وضعیت عبور از ارمنستان رو براتون مینویسم:
اگر به سفرنامه ارمنستان من با خودرو شخصی مراجعه کرده باشید میتونید اطلاعات کامل سفر با ماشین خودتون تا ایروان رو مطالعه کنید اما من به صورت خلاصه براتون میگم, به سمت تبریز حرکت میکنید و بعد از اون به سمت مرند میرید, در کنار شهر مرند از جاده خارج میشید و از داخل شهر مرند عبور میکنید بعد از اون به جلفا میرسید و با عبور از جلفا به سمت نوردوز حرکت میکنید, کل مسیر حدودا 1000 کیلومتره, در جلفا هتل جهانگردی سرویس و خدمات مناسبی داره.
در مرز ایران همون 11 هزار تومن رو به ازای هر نفر پرداخت میکنید و پس از انجام مراحل قانونی وارد ارمنستان میشید.
برای ورودی خودرو باید برای 15 روز حدود 22 هزار درام و برای 30 روز حدود 30 هزار درام پرداخت کنید.
معمولا هر 100 دلار حدود 40 هزار درام هست.
برای خروج خودرو هم حدود 6هزار درام باید پرداخت کنید.
در ضمن هر دو مرز 24 ساعته فعالند.
مسیر جاده ارمنستان خراب و قراضه هست, پلیسهای رشوه بگیری داره اما بسیار زیباست, رستورانهای خوب و ارزون زیادی هم داخلش داره اما کمکهای بین جاده ای رو باید بیخیال بشید, تنها خوبیش اینه که ماشینهای ایرانی زیادی داخلش گردش میکنن, مخصوصا کامیونهای ایرانی.
مسیر حدود 390 کیلومتره و تقریبا 8 ساعت راه برای رسیدن تا ایروان نیاز دارید.
از ایروان به سمت تفلیس حدودا جمعا 4 تا 5 ساعت راه دارید که نزدیکیهای مرز گرجستان منطقه کوهستانی بسیار زیبایی رو مشاهده خواهید کرد. در مرز باید هزینه خروج ماشینتون رو پرداخت کنید و وارد گرجستان بشید, برای ورود خودرو به گرجستان هزینه ای دریافت نمیشه, از مرز تا تفلیس حدودا 40 دقیقه راه دارید.
مسیر مغری(شهر مرزی ارمنستان با ایران) تا گرجستان رو میتونید مستقیما از کنار دریاچه سوان ارمنستان عبور کنید, برای اینکار بعد از عبور از شهر یقنادزور به دو راهی میرسید و شمار به جای مسیر ایروان به سمت شهر گتاپ حرکت کنید, هرچند من هیچوقت ترجیح نمیدم وارد اون جاده بشم و سعی میکنم همیشه از ایروان مسیر رو ادامه بدم اما از حق نگذریم جاده بسیار زیبایی هست.
اگر حافظه ام درست یاری کنه حدودا یک ونیم باک بنزین برای پراید لازمه تا این مسیرو بره.
اگر از پلیسهای مزاحم ارمنی بگذریم کلا مسیر بسیار مفرحیه و خوب میتونید خیلی خوش بگذرونید , بخصوص اینکه از ایروان و از دریاچه بسیار زیبای سوان هم میتونید عبور کنید.
لینک گوگل
پاسخ
تشکر کنندگان: shimoda ، ParsTrader ، rs232 ، elnaz_joon ، Saeedv13 ، maz18 ، saeednasa ، nima8033 ، msar
عبور از ترکیه : عبور از ترکیه به دلیل قانونمند بودن کشور به مراتب از ارمنستان راحت تر و دلنشین تره.
ابتدا تا تبریز میرید بعد از اون به سمت مرند میرید و اینبار بدون اینکه از جاده خارج بشید مستقیما به سمت بازرگان رانندگی میکنید. مرز بازرگان معمولا کثیف, شلوغ, بهم ریخته و پر از آدمهای ناجوره, تعداد زیادی از اونها در حال قاچاق بنزین به ترکیه هستند(هربار رفتن من مصادف بوده با پیدا کردن بنزین قاچاق از 7-8 تا ماشین قراضه) بنابراین بهترین کار عبور از مرز قبل از ساعت 5:30 صبحه که شلوغ نباشه. اینبار هم مثل قبل خروجی ها رو باید بدید و برای بازرگان یک هزینه 2 هزار تومنی هم به ازای هر نفر اضافه دریافت میکنند و بعد از چک کردن ماشینتون بهتون اجازه خروج میدن در اونطرف مراحل ساده و سریع انجام میشه البته اگر کسی رو پیدا کنید که کارتون رو انجام بده, چون معمولا ناپدید میشن و شما میمونید با ماشینتون. برای ورود به ترکیه احتیاج به بیمه دارید که معمولا 52 لیره ترکیه هست که باید از همون شهر بازرگان از مغازه هایی که روشون نوشتن تهیه کنید.
بعد از خروج از مرز مسیرتون رو به سمت ایگدیر و آرداهان ادامه میدید تا به مرز سارپی گرجستان و سپس به باتومی برسید, میتونید اطلاعات کامل رو در سفرنامه ای که در بخش گرجستان دارم ببینید.
یک باک پراید از بازرگان تا باتومی رو جواب میده و در برگشت باز یکبار پر کردن باک شما رو تا ایران برمیگردونه.
مناطقی مثل شاوشاط و آرتوین بسیار زیبا هستند و توصیه میکنم جوری برید که در روشنایی هوا از این مناطق عبور کنید, در این بین ایگدیر از بقیه شهرها امکانات بیشتری داره و برای اقامت ممکنه با هزینه بهتری بتونید جا پیدا کنید, هرچند من خودم آرتوین رو به دلیل زیبایی توصیه میکنم.
ترکیه یک مرز دیگه با گرجستان داره به نام آخالتسیخ که برای رفتن به تفلیس استفاده میشه, در اون منطقه بعد از عبور از مرز باید از منطقه خاشوری و شهر گوری عبور کنید تا به تفلیس برسید, تو این مسیر ممکنه با پراید مجبور بشید حدودا 10 لیتر بنزین اضافه بزنید البته ماشین من در هر بار رفتن کاملا پر بود.
لینک گوگل
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، rs232 ، elnaz_joon ، maz18 ، saeednasa ، nima8033 ، ginjer ، saied-k ، satin ، msar
راه دوم استفاده از اتوبوس:
راه ارزون, بی دردسر و حوصله سربر.
راستش اگر بخواید از نظر قیمتی مقایسه کنید اگر با ماشین خودتون 4 نفر کامل برید بسیار به صرفه تر از اتوبوسه اما اگر احیانا اتفاقی برای ماشین شما بیافته کاملا هم از نظر هزینه هم دردسر از خجالتتون در میاد و مشکل دومی که داره اینکه شما رو بر خلاف اونچیزی که فکر میکنید محدود میکنه, مثلا شما از باتومی تصمیم میگیرید برید ترکیه و احساس میکنید با کشتی هم ارزونه هم خوش میگذره اما متاسفانه ماشین رو نمیتونید کاری کنید, یا بعضی وقتها مثل من اصلا حس و حال کیلومترها رانندگی در برگشت رو ندارید و با نهایت خستگی که از سفر داشتید باید حداقل 1500 کیلومتر رو رانندگی کنید. خوب ماشینتون رو که نمیتونید کاری کنید و مجبورید فقط رویای صندلی راحت و خواب در اتوبوس رو داشته باشید و برای ساعتها چشمهاتون رو بدوزید به جاده ای که هرچی میرید تموم نمیشه.
اما برای سفر با اتوبوس چند راه وجود داره , یکی اینکه اتوبوس تهران تفلیس رو سوار بشید که اونطور که میدونم از مسیر ارمنستان به سمت تفلیس میره و خوب همونطور که حدس میزنید راه بسیار طولانی و خسته کننده ای رو در پیش دارید.
راه دوم اتوبوس تهران باتومی هست که البته در فصول توریستی این اتوبوس معمولا فعاله, تا جایی که یادم هست هزینه این اتوبوس هم قیمت اتوبوس ارمنستان بود که الان اتوبوس ارمنستان نفری 150 هزار تومن هر مسیر رو میگیره.
راه سوم راه ترکیبی هست که با اتوبوس به ایروان برید و سپس از اونجا با قطار, ون یا تاکسی به تفلیس برید, که خوب فقط در صورتیکه در ایروان قصد اقامت داشته باشید اینکار عقلانیه چون هر سه این وسایل که از ایروان حرکت میکنند کیفیت به شدت افتضاحی دارن. اگر به شما میگم افتضاح نه به این معنی که بد هستن , دقیقا به معنی واقعی کلمه افتضاح هستند, کلا سیستم حمل و نقل بین شهری ارمنستان به شدت بی کیفیت و سطح پایینه, من خودم به شخصه خیلی جاها رو با شرایط بد سفر کردم, حتی پشت کامیون یا موتور اما اینی که میگم واقعا کلافه تون میکنه. هرچند من بارها مجبور شدم از این روشها استفاده کنم.
قطار رو که در پستی در ارمنستان کاملا توضیح دادم و واقعا اوضاع بدی داره و قیمت بسیار بالایی داره(کوپه 16 هزار درام و تخت خواب بدون کوپه 8000 درام), ون سرعت بهتری نسبت به قطار داره اما هم از نظر صندلی و ماشین بی کیفیته هم از نظر فرهنگ راننده, منتها معمولا تو فصلهای توریستی میتونید دوستان اروپایی زیادی رو توی ون برای خودتون پیدا کنید.
درباره تاکسی علاوه بر گرون بودن راننده معمولا یک آهنگ ارمنی اعصاب خورد کن رو با صدای بلند میزاره و دود حسابی تو ماشین راه میندازه و آخرش یا باید تحمل کنید یا دعواتون بشه.
در هر صورت اگر کاری تو ارمنستان ندارید با همون اتوبوس ایرانی برید سنگین ترید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، maz18 ، saeednasa ، nima8033 ، omalpd ، saied-k ، satin ، msar
---------------------------------
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با توجه به این که قیمت برای چندین سال پیشه لطفا قیمت ها رو به روز کنید
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-08-07 ساعت 14:42)ihatef نوشته:  با توجه به این که قیمت برای چندین سال پیشه لطفا قیمت ها رو به روز کنید

الان در حال حاضر - شرکت سیما سفر تو تهران با شرکت مارتا تو تفلیس همکاری دارند و به صورت روزانه اتوبوس رفت و برگشت دارند

از تهران فکر کنم ساعت 1 ظهر هستش از ترمینال غرب به ترمینال اورتاچالا شهر تفلیس

مسیر هم با اتوبوس : تهران - بازرگان - ترکیه - گرجستان

تایم زمانی هم تقریبا 25-26 ساعت هستش . البته مسیر سختش تو ایران تا مرز بازرگان هستش

سر مرز ترکیه - گرجستان هم یه خورده معطل میشین . خروجی ترکیه یه خورده مامورهای گمرکیشون گیج میزنن

هزینه ی سفر با اتوبوس هم 400 هزار تومن به صورت رفت و برگشت هستش .

داخل تفلیس هم میتونید از شبی 30-40 دلار به بالا خونه پیدا کنید . البته اگه قبلش با شرکت مارتا هماهنگ کنید براتون جستجو خونه انجام میدن با شرایط هزینتون

سایت رسمی شرکت مارتا : www.Tehran-Teflis.com که میتونید برای اطلاعات کامل قیمت اجاره مسکن و ... با اقای صالحی تماس بگیرید .

قیمت ها هم که تا حدودی من میدونم : هر 2.7 لاری = 1 دلار

هزینه تاکسی دربست داخل شهر : 5 لاری - تاکسی دربست حومه شهر Sad میسخیتا و ... ) 10 لاری
البته بستگی داره ماشین ون بگیرید و یا ماشین معمولی
بلیط مترو : 2 لاری
بلیط تله کابین : بسته به نوع تعداد افراد هستش . هر چی بیشتر باشید تخفیف داره : 3 نفر باشید میشه 3 لاری
ترن وا هم برای رفتن به شهر بازی هم به همین صورت هستش
اب معدنی ریز : 1.5 لاری # آب-ج-و : 2 لاری # کوکاکولا : 2 لاری
غذا داخل رستوران : از 2 لاری تا بهترین غذا 20 لاری
تمامی اماکن تاریخی و ... رایگان هستش
سیم کارت : رایگان هستش GeoCell - میتونید 5 لاری بدید و اینترنت 3 گیگ خریداری کنید بدون محدودیت آپلود
از همه مهمتر : شما وقتی وارد شهر تفلیس شدید میتونید وای فای موبایل خودتون رو روشن کنید
و به Tbilisi Love You کانکت بشید .
شهر تفلیس وای فای شهری رایگان داره که شما میتونید تلگرام - اینستاگرام - ف بوک و .... رو چک کنید . فقط دانلود نمیتونید انجام بدید .

اگر با شرکت سیما سفر به گرجستان رفتید : در بدو ورود به تفلیس - برید از دفتر شرکت مارتا یک کاتالوگ فارسی بگیرید تا هم با زبان گرجی اشنا بشید و هم اماکن رو بشناسید

تفلیس خیلی زیبا هستش . فوق العاده هستش . تنها بدی گرجستان اینه که اکثر مردمشون انگلیسی متوجه نمیشن و تو بازار باید با ایما و اشاره صحبت کنید

اگر باز سوالی داشتید بفرمایید در خدمتم
Tampa.Floorida.Usa
پاسخ
تشکر کنندگان:
باسلام من بازنشسته 57 ساله دارای همسر و دو دختر 16 ساله و 8 ساله با حقوق چهار میلیون تومان و سرمایه صد میلیون تومان میخواهم برای دوران بازنشستگی و اینده بهتر فرزندانم به یک کشور آرام مهجرت کنم مثل گرجستان یا ارمنستان به نظر شما آیا امکانش هست و اگر هست کدام کشور با شرایط من بهتر است در این مورد و چگونگی را حل مرا راهنمایی کنید لطفا با تشکر از همه دوستان مخلص . سلام با تشکر از اینکه پیام من را جواب دادید. از اینکه مزاحم میشوم عذز می خواهم . سوالی دارم ایا می شود بدون کار کردن فقط با همین حقوق و درآمد در گرجستان زندگی کرد ؟ با این شرایط چگونه میتوانم اقامت بگیرم و دیگر اینکه با خرید خانه اقامت داده میشود ؟ متشکر میشوم اگر من را راهنمایی کنید . محسن بهشتی
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm
سلام با تشکر از اینکه پیام من را جواب دادید. از اینکه مزاحم میشوم عذز می خواهم . سوالی دارم ایا می شود بدون کار کردن فقط با همین حقوق و درآمد در گرجستان زندگی کرد ؟ با این شرایط چگونه میتوانم اقامت بگیرم و دیگر اینکه با خرید خانه اقامت داده میشود ؟ متشکر میشوم اگر من را راهنمایی کنید . باران پاییز
پاسخ
تشکر کنندگان:
گشت و گذار و سفر در کشور گرجستان

در سفر به گرجستان برای سفرهای بین شهری می توان از هواپیما ، قطار ، تاکسی ، اتوبوس ، مینی بوس و خودروی کرایه ای استفاده نمود . هر کدام از این ناوگان حمل و نقل برون شهری مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که گردشگران باید با توجه به شرایط خود مناسب ترین گزینه را برای سفر انتخاب کنند .


هواپیما
گرجستان بیش از 10 فرودگاه همگانی دارد که از این تعداد فقط 3 فرودگاه تفلیس ، باتومی و کوتایسی بین المللی هستند . در صورتی که هزینه سفر برای گردشگران اهمیت ندارد و زمان برایشان باارزش تر است استفاده از مسیر هوایی برای سفرهای بین شهری و گشت و گذار در کشور گرجستان مناسب ترین گزینه است . قیمت بلیط هواپیما تفلیس-باتومی حدود 100 دلار می باشد .

قطار
در گرجستان شبکه گسترده ریلی وجود دارد که امکان سفر به شهرهای مختلف را فراهم نموده است . قطارهایی که در این کشور فعالیت می کنند نسبتا کند هستند اما سفر با آن ها هزینه ای مقرون به صرفه در بر دارد . از مهمترین مسیر ریلی گرجستان می توان به راه آهن تفلیس به باتومی اشاره نمود که پایتخت را به سواحل دریای سیاه متصل می کند . همه روزه قطار رفت و برگشت در مسیر تفلیس و باتومی موجود است که هزینه آن به صورت رفت و برگشت برای هر نفر 25 تا 100 لاری می باشد .

تاکسی
تاکسی ها در گرجستان از راحت ترین روش های سفر هستند و با توجه به مسیری که طی می کنند هزینه دریافتی شان مناسب می باشد . نه تنها در گرجستان بلکه در بیشتر کشورها بهتر است قبل از سوار شدن به تاکسی در مورد کرایه به توافق برسید .

اتوبوس و مینی بوس
یکی از ارزان ترین راه ها برای سفرهای درون شهری و بین شهری در گرجستان استفاده از اتوبوس و مینی بوس می باشد . اتوبوس های موجود در ناوگان حمل و نقل تفلیس مدرن هستند اما اتوبوس هایی که در حومه تفلیس و شهرهای دیگر به کار برده می شوند کهنه و فرسوده به نظر می رسند . اتوبوس های یک طرفه مسیر تفلیس-باتومی حدود 25 تا 30 لاری دریافت می کنند . به مینی بوس در زبان محلی ماشروتکا گفته می شود . در تفلیس مینی بوس ها معمولا در ایستگاه قطار به مقاصد مختلف مسافرگیری می کنند . مینی بوس های تفلیس-باتومی با دریافت هزینه 18 تا 30 لاری مسافران را به مقصد می رسانند .

موتور سیکلت ، جیپ های کوهستانی و اتومبیل های کرایه ای از دیگر راه های گشت و گذار در کشور گرجستان می باشند . توجه کنید که برای بازدید از مناطق مختلف این کشور می توانید در تورهای محلی که معمولا توسط آژانس های گرجی برگزار می گردند شرکت کنید .
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان