کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
پناهجویان غیر قانونی استرالیا همه به گینه نو فرستاده خواهند شد
روز جمعه 19 ژوئیه 2013 دولت استرالیا آب پاکی را بر روی دست همه متقاضیان پناهندگی از این کشور ریخت و رسما اعلام نمود که از این پس نه تنها به هیچ فردی که بصورت غیر قانونی وارد این کشور شود تحت هیچ شرایطی پناهندگی نخواهد داد, بلکه همه را روانه «گینه نو» خواهد نمود!دولت استرالیا روز جمعه قراردادی را با دولت «پاپوآ گینه نو» امضاء نموده است که به واسطه آن همه متقاضیان پناهندگی که بصورت غیر قانونی وارد این کشور شوند یکراست روانه «گینه نو» خواهند شد.

آقای «کوین راد» نخست وزیر استرالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این پیام محکم استرالیا برای قاچاقچیان انسان و مشتریان آنان است» و اضافه نمود: «از این لحظه هیچ متقاضای پناهندگی که با قایق خود را به استرالیا برساند پایش بعنوان پناهنده در استرالیا بر روی زمین نخواهد آمد.»

بخش عمده متقاضیان پناهندگی در استرالیا را اتباع ایران و افغانستان تشکیل می دهند. بسیاری از آنها به وسیله قایق خود را به استرالیا می رسانند. در سال‌های گذشته صدها مهاجر غیرقانونی ایرانی و افغان در پی واژگون شدن قایق شان جان خود را از دست داده اند.

طبق قانون جدید تمام کسانی که به صورت غیر قانونی وارد مرزهای این کشور شوند در سریعترین زمان به کمپ مانوس در گینه نو ارسال خواهند شد و پروسه آنها آنجا مورد بررسی قرار میگیرد و اگر به عنوان پناهنده شناخته شدند در همان کشور (گینه نو) ساکن میشوند و اگر به عنوان پناهنده شناخته نشدند به کشور خود دیپورت یا به کشوری که آنها را بپذیرد (هر کشوری) فرستاده خواهند شد.آقای «باب کار» وزیر خارجه استرالیا اخیرا صراحتا متقاضیان پناهندگی ایرانی را مورد خطاب قرار داده و در مورد آنان گفته است: «بسیاری از متقاضیان پناهندگی ایرانی در استرالیا مشکل سیاسی ندارند و صرفا مهاجران اقتصادی هستند که برای زندگی بهتر به استرالیا مهاجرت می کنند.»

دولت استرالیا همچنین با فشار آوردن بر روی دولت اندونزی این کشور را متقاعد نمود که از روز بیستم ماه اوت مقررات روادید را برای اتباع ایران به مورد اجرا بگذارد. ایرانیان تاکنون قادر بودند بدون نیاز به روادید به اندونزی سفر کرده و روادید ورود را در فرودگاه دریافت کنند. متقاضیان پناهندگی ایرانی از اندوزی بعنوان یک کشور ترانزیت جهت رساندن خود به استرالیا استفاده می نمودند. ماریوتو هادی، سخنگوی دفتر مهاجرت اندونزی درباره تصمیم جدید دولتش در مورد اتباع ایران گفت: » بسیاری از ایرانیانی که خود را توریست معرفی می کنند، برای هموار کردن سفرشان به استرالیا و پناهندگی در آنجا و نقل و یا انتقال مواد مخدر از تسهیلات صدور ویزا سو استفاده می کنند.»

هم سازمان عفو بین الملل و هم کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل متحد این تصمیم دولت استرالیا را مورد انتقاد قرار داده اند. اما نخست وزیر استرالیا در پاسخ گفت که در کنار پایبندی به مقررات کنوانسیون حقوق پناهجویان مسئولیت دارد تا امنیت مرزهای استرالیا را نیز افزایش دهد.

سیاستمداران استرالیا تحت فشار شدید افکار عمومی جهت متوقف نمودن روند مهاجران غیر قانونی به این کشور هستند. در حال حاضر اعضای خطرناک ترین باندهای بزهکار شهرهای بزرگ استرالیا و بویژه سیدنی از اهالی خاورمیانه تشکیل شده اند که از جمله توضیع مواد مخدر را در دست خود گرفته اند و بارها خیابانهای سیدنی را زمینه درگیریهای مسلحانه خود قرار داده و امنیت شهروندان را در معرض خطر قرار داده اند.یک افسر پلیس سیدنی در یک برنامه تلویزیونی در مورد گروه های گنگستری خاورمیانه در این شهر گفت: «اینها افرادی هستند که بواسطه یک درگیری لفظی که من و شما براحتی از کنار آن می گذریم آدم می کشند.»
دولت استرالیا جهت نشان دادن جدیت خود در تصمیمی که گرفته است اولین گروه متقاضیان پناهندگی وارد شده به این کشور را به قرارگاهی در جزیره دورافتاده «مانوس» متعلق به «پاپوآ گینه نو» منتقل نموده است. ظرفیت این قرارگاه که در حال حاضر 300 نفر گنجایش دارد قرار است بزودی به 3000 افزایش داده شود.تنها یک هفته پیش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد وضعیت قرارگاه پناهندگی »مانوس» را بواسطه کمبود فضا, بهداشت و خدمات درمانی مورد انتقاد شدید قرار داده است.
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، laili ، saeide-72 ، shahram1347 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان