کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن کارهای ساختمانی
سلام دوستان عزیز خواستم اگر کسی در مورد کارهای ساختمانی در هر کدام از ایالتهای امریکااطلاعی دارد اینجا اطلاعات و تجربیاتش را بگذارد. در مورد کارهایی مثل گچ کاری سنگ کاری کاشی کاری سفت کاری و...میخام بدانم که وضع کار ونوع کار مثل ایران است یا متد وروش خاص دارد.در مورد در امدش هم اگر مطلبی دارید اینجا بنویسید.با تشکر از شما دوستان عزیز.[font=Tahoma]RolleyesRolleyesRolleyes[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، storagemeter ، apoornaki ، romance33 ، پدی ، mohammadg846 ، we are one ، msar ، rouham ، jsmlz
(2013-08-06 ساعت 16:44)jafarhosaini نوشته:  سلام دوستان عزیز خواستم اگر کسی در مورد کارهای ساختمانی در هر کدام از ایالتهای آمریکااطلاعی دارد اینجا اطلاعات و تجربیاتش را بگذارد. در مورد کارهایی مثل گچ کاری سنگ کاری کاشی کاری سفت کاری و...میخام بدانم که وضع کار ونوع کار مثل ایران است یا متد وروش خاص دارد.در مورد در امدش هم اگر مطلبی دارید اینجا بنویسید.با تشکر از شما دوستان عزیز.[font=Tahoma]RolleyesRolleyesRolleyes[/font]

آقا منم دنبال این تایپیکتو می گیرم

در مورد انواع کارهای ساختمانی از تاسیسات تا دکوراسیون اطلاعات بزارید.
ممنونم
** interview:W4June / current:May / Yerevan / 1person / 2014AS74
clearance
updates: 24,25 jun - 03 jul - 13 Aug - 02 Sep
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، storagemeter ، romance33 ، jafarhosaini ، پدی ، mohammadg846 ، we are one ، msar ، jsmlz
(2013-08-06 ساعت 16:44)jafarhosaini نوشته:  سلام دوستان عزیز خواستم اگر کسی در مورد کارهای ساختمانی در هر کدام از ایالتهای آمریکااطلاعی دارد اینجا اطلاعات و تجربیاتش را بگذارد. در مورد کارهایی مثل گچ کاری سنگ کاری کاشی کاری سفت کاری و...میخام بدانم که وضع کار ونوع کار مثل ایران است یا متد وروش خاص دارد.در مورد در امدش هم اگر مطلبی دارید اینجا بنویسید.با تشکر از شما دوستان عزیز.[font=Tahoma]RolleyesRolleyesRolleyes[/font]

راستش بنایی و کارهاتی ساختمانی در امریکا خیلی با ایران فرق می کند. بیشتر خانه های اینجا چوبی است و دیوارهای داخل خانه هم از لایه های نازک چوب است که حتی با تیغ موکت بری هم بریده می شود. یک چیزی در مایه های تخته نئوپان خودمان که اگر یادتان باشد پشت تلویزیون های لامپی قدیم می زدند. اگر خانه خیلی خوب ساخته شده باشد در فضای خالی داخل دیوار را هم یک نوع پنبه عایق می گذارند که صدا و حرارت عبور نکند. بیشتر چیزها از پیش آماده شده است و شما فقط آن را می خرید و می چسبانید. حتی درب و پنجره و دیوار و گچبری های بالا و پایین دیوار هم از پیش ساخته شده است. کاشی کاری و سنگ کاری در امریکا تقریبا به همان سبک ایران است و فقط شاید مصالح بهتری موجود باشد که البته آن هم به نسبت پولی که بابت آن می پردازید کیفیت متفاوتی دارد. اگر کاشی کاری و دیگر کارهای ساختمانی را خوب بدانید بیکار نخواهید ماند ولی باید برای شرکت ها کار کنید و با اینکه آنها پول خوبی از مشتری ها می گیرند ولی حقوق زیادی به کارکنانشان نمی دهند.
من خودم می خواستم کف آشپزخانه و هال و پذیرایی را پارکت کنم و کابینت آشپزخانه را عوض کنم و دستشویی ها را هم نو کنم و برای این کار حدود ده هزار دلار می بایست فقط بابت دستمزد می پرداختم. برای همین خودم آستین هایم را بالا زدم و شب ها دارم در خانه عملگی می کنم. چون همه چیز آماده است و ابزار خوبی برای هر کاری وجود دارد کار کردن خیلی ساده است و در ضمن بنایی در امریکا با خاک و گچ و سیمان زیادی سر و کار ندارد و شما مثلا در عرض یک ساعت می توانید یک دیوار را درون خانه جابجا کنید.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
با سلام به دوستان عزیز
من کابینت یه سازم . از دوستان کسی میدونه شرایط کار و درامد کابینت سازا اونجا چطوره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadg846 ، mohammad sadegh ، ALI alizad ، msar ، jsmlz
کارگر ساختمان درآمدش آنجا چقدر است ؟؟
آیا به ایرانی ها کار میدهن ؟؟
برای یکی از دوستانم میخوام که به واسطه زبان ترکی انگلیسیش هم بدک نیست
آیا شرایط خاصی داره ؟؟
آخه این دوست من قدش 150 ایناست (ولی ... زور)
متشکرم
پاسخ
تشکر کنندگان: jafarhosaini ، پدی ، mohammadg846 ، msar ، jsmlz
با سلام خیلی از نزدیک خبر ندارم اما با توجه به جستجوی اینتر نتی که انجام دادم از حدود 35000دلار تا حدود 50000 دلار در هر سال درامد دارد که با توجه به سایر مزایا از قبیل بیمه اضافه کاری و ... در امد بخور ونمیر در خود امریکا دارد .بیشتر کارها به صورت شرکتی انجام میشود و مثل ایران نیست که هر کس برای خودش کار کند.شرکته هم معمولا حقوق زیادی پرداخت نمیکنند.
پاسخ
تشکر کنندگان: عشق رفتن ، Rambod ، پدی ، mohammadg846 ، msar ، jsmlz ، alirezafarhang81 ، aristotel
خيلي حيفِ اينجا اطلاعات زيادي نيست
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadg846 ، jafarhosaini ، msar ، jsmlz
(2013-09-16 ساعت 20:48)jafarhosaini نوشته:  با سلام خیلی از نزدیک خبر ندارم اما با توجه به جستجوی اینتر نتی که انجام دادم از حدود 35000دلار تا حدود 50000 دلار در هر سال درامد دارد که با توجه به سایر مزایا از قبیل بیمه اضافه کاری و ... در امد بخور ونمیر در خود آمریکا دارد .بیشتر کارها به صورت شرکتی انجام میشود و مثل ایران نیست که هر کس برای خودش کار کند.شرکته هم معمولا حقوق زیادی پرداخت نمیکنند.

با سلام یکی از دوستانم چند سال پیش رفته بودامریکا .اینجا توی ایران کارش بنایی و گچ کاری بود.الان که صحبت از نرخ دستمزدو کارهای پیمانی میکند رقم بالاوبسیار خوبی دارد.مثلا کار نصب موزاییک هر متر مربع حدود30 دلار سنگ کاری هر مترحدود 60دلار وکاشی متری حدود 45 دلاراجرت نصب دارد.البته باید شرایط کار را هم در نظر گرفت.که این موضوع را اساتید بنایی بهتر میدانند.
پاسخ
تشکر کنندگان: پدی ، عشق رفتن ، mohammadg846 ، msar ، jsmlz ، aristotel
با سلام در ارتباط با موضوع قبلی باید این نکته را اشاره کرد که کارها به دو صورت انجام میگیرد.1کارهای شرکتی2کارهای خصوصی.در کارهای شرکتی شمابه عنوان کارگر شرکت کار میکنیدوحداقل حقوقهایی هم دارید.مثلا بیمه حقوق بازنشستگی اضافه حقوق و...!!!کارهای خصوصی که به صورت پاره وقت انجام میشودوبستگی به توافق کار فرما وشما دارد.که چه طور باهم توافق نمایید.در این کار شما حقوق و دستمزد به مراتب بیشتری از کارهای شرکتی دریافت میکنید.به طور مثال اگر کار سنگ کاری را در نظر بگیرید هر متر چیزی درحدود 60دلار باکارکرد 5متر در روز 300دلار دستمزد دارد.اما باشرایط فوق اگر برای شرکتها کار کنید چیزی بیشتر از 100دلاربرای شماندارد.به امید موفقیت همه دوستان.
پاسخ
تشکر کنندگان: ffrfar ، mohammadg846 ، karma110 ، msar ، samane1363 ، jsmlz ، alirezafarhang81 ، aristotel
دوستان کسی از برقکشی ساختمان اطلاعی نداره چطوریاس؟
پاسخ
تشکر کنندگان: jafarhosaini ، msar ، jsmlz
برای این که بخواهید در امریکا برقکشی ساختمان انجام دهید باید حتما دوره های آن را بگذرانید که حاوی کدهای مخصوص همان ایالت باشد تا به شما کار بدهند. در امریکا برقکشی ساختمان تفاوت زیادی با ایران دارد. مثلا خانه من یک فیوز کلی در کنار کنتور دارد و حدود ده فیوز فرعی دارد که به هر منطقه ای از خانه وصل است. با این که همه برق ها 110 ولت است یک برق 220 ولت هم دارد که برای اجاق گاز و فر استفاده می شود و فیوز جداگانه ای دارد. مقدار امپر هر فیوز باید متناسب با کاربری هر قسمت از خانه باشد و از 15 شروع می شود و گمان کنم بیشترینش 45 امپر برای خانه است. برای سیم کشی کدهای مخصوص هر ایالت وجود دارد که هر سال هم به روز می شود و می گوید که مثلا فاصله سیم برق باید حداقل چقدر با زمین و یا سقف باشد و یا جاهایی را که عبور سیم برق از آن ممنوع است مشخص می کند. کلا قرطی بازی زیاد دارد و در آخر هم یک نفر کارشناس کانتی باید بیاید و کار شما را تایید کند. من برای بازسازی خانه خودم مجبور شدم یک مقداری سیم کشی برق کنم و برای همین کدها را خواندم ولی اجرای آن آنقدر سخت است که بعضی حاها بی خیال شدم و همینطور یلخی به سبک خودمان برقی را که لازم داشتم منتقل کردم. مثلا شما اجازه ندارید که از سیم برقی که برای اطاق پذیرایی می رود برای وسیله برقی که سر راه آن است انشعاب بگیرید ولی من مجبور شدم که بعضی جاها این قوانین را ملغی کنم و برای همین الآن در خانه من اگر فیوز مربوط به چراغ های طبقه بالا را قطع کنید هود آشپزخانه هم که از سقف آشپزخانه آویزان است قطع می شود چون مجبور شدم از آن سیم انشعاب بگیرم. ولی شما اگر برقکار باشید هرگز نمی توانید این کار را انجام دهید چون از شما شکایت می کنند و تمام دودمانتان را بر باد می دهند.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
(2014-01-30 ساعت 23:57)rs232 نوشته:  برای این که بخواهید در آمریکا برقکشی ساختمان انجام دهید باید حتما دوره های آن را بگذرانید که حاوی کدهای مخصوص همان ایالت باشد تا به شما کار بدهند. در آمریکا برقکشی ساختمان تفاوت زیادی با ایران دارد. مثلا خانه من یک فیوز کلی در کنار کنتور دارد و حدود ده فیوز فرعی دارد که به هر منطقه ای از خانه وصل است. با این که همه برق ها 110 ولت است یک برق 220 ولت هم دارد که برای اجاق گاز و فر استفاده می شود و فیوز جداگانه ای دارد. مقدار امپر هر فیوز باید متناسب با کاربری هر قسمت از خانه باشد و از 15 شروع می شود و گمان کنم بیشترینش 45 امپر برای خانه است. برای سیم کشی کدهای مخصوص هر ایالت وجود دارد که هر سال هم به روز می شود و می گوید که مثلا فاصله سیم برق باید حداقل چقدر با زمین و یا سقف باشد و یا جاهایی را که عبور سیم برق از آن ممنوع است مشخص می کند. کلا قرطی بازی زیاد دارد و در آخر هم یک نفر کارشناس کانتی باید بیاید و کار شما را تایید کند. من برای بازسازی خانه خودم مجبور شدم یک مقداری سیم کشی برق کنم و برای همین کدها را خواندم ولی اجرای آن آنقدر سخت است که بعضی حاها بی خیال شدم و همینطور یلخی به سبک خودمان برقی را که لازم داشتم منتقل کردم. مثلا شما اجازه ندارید که از سیم برقی که برای اطاق پذیرایی می رود برای وسیله برقی که سر راه آن است انشعاب بگیرید ولی من مجبور شدم که بعضی جاها این قوانین را ملغی کنم و برای همین الآن در خانه من اگر فیوز مربوط به چراغ های طبقه بالا را قطع کنید هود آشپزخانه هم که از سقف آشپزخانه آویزان است قطع می شود چون مجبور شدم از آن سیم انشعاب بگیرم. ولی شما اگر برقکار باشید هرگز نمی توانید این کار را انجام دهید چون از شما شکایت می کنند و تمام دودمانتان را بر باد می دهند.

خیلی ممنون از توضیحات جامع و کاملتون البته باید عرض کنم تمام این چیزهایی که فرمودید در ایران هم امروزه به همین صورت در آمده و تمام این قوانین در ایران هم وجود داره و تنها تفاوت با ایران در اینه که در ایران برق کل ساختمان 220 ولت است، در بقیه موارد اگر اونجوری باشه که شما فرمودید فرقی با ایران نداره با توجه به توضیحات شما بعید میدونم که کسانی که مثل بنده با برقکاری در ایران آشنا هستند در امریکا زیاد به مشکلی برخورد کنند فقط شما نمیدونید این دوره هایی رو که فرمودید کجا باید ببینیم؟ فنی حرفه ای یا جای دیگری؟ همچنین درآمد این حرفه در کشور امریکا به چه صورت هست؟ سالی 50 تا داره یا نه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، jafarhosaini ، khder ، msar ، jsmlz ، alirezafarhang81
سلام
فردی که تو ایران مهندس ناظر هست میتونه امید داشته باشه اونجا هم بتونه نظارت کنه ؟ چون اینجا اصل نظارت بر میگرده به اسکلت ساختمان که یا فلزی و یا بتونی هست ولی اونجا اکثر ساختمانها چوبی !
و اصولا آیا مدارک تحصیلی ایران را اونجا قبول دارن ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، jafarhosaini ، msar ، jsmlz
دوست عزیز سلام اصول کلی کار در امریکا وایران فرق زیادی با هم ندارد(البته منظورم کاربزن در رو نیست)منتها چیزی که هست تفاوت در دقت وجزییات واستانداردهای کار میباشد.طبق مقررات امریکا باید تطبیق کیفیت و ارزش یابی و احتمالا برگزاری و اموزش دوره های تخصصی تر انجام بگیرد. یک چیزی شبیه باز اموزی خودمان.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، khder ، msar ، jsmlz ، alirezafarhang81
(2014-02-03 ساعت 11:52)arnish نوشته:  سلام
فردی که تو ایران مهندس ناظر هست میتونه امید داشته باشه اونجا هم بتونه نظارت کنه ؟ چون اینجا اصل نظارت بر میگرده به اسکلت ساختمان که یا فلزی و یا بتونی هست ولی اونجا اکثر ساختمانها چوبی !
و اصولا آیا مدارک تحصیلی ایران را اونجا قبول دارن ؟
قانون در ایالتها کمی فرق داره ولی باید سرتیفاید انجینیر باشید برای نظارت و سابقه کار هم که جای خود چون در قریب به اتفاق موارد باید برای یک پیمانکار یا مشاور بزرگ کار کنین که دستور العملهای خودشون رو دارن از باب جذب نیرو البته استثنا همیشه هست.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، jafarhosaini ، ffrfar ، msar ، jsmlz ، alirezafarhang81




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان