کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ویزای کار
سلام
من خواستار ویزای کار هستم و قصد ترک ایران و کار در خارج از کشور را دارم من تکنسین فنی در زمینه برق و سیستم های امنییتی هستم
لطفا مرا راهنمایی کنید[/b]
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، msar ، jsmlz
دوست خوب کشورهای اسیای جنوب شرقی و مالزی مخصوصا واسه این کار مناسب هستند...بقیه کشورها در اروپا متقاضی مثل شما رو چون ایرانی هستید زیاد جذب نمیکنن...
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، گل اندام ، msar ، jsmlz
(2008-11-14 ساعت 18:25)amirarsham نوشته:  سلام
من خواستار ویزای کار هستم و قصد ترک ایران و کار در خارج از کشور را دارم من تکنسین فنی در زمینه برق و سیستم های امنییتی هستم
لطفا مرا راهنمایی کنید[/b]

Rolleyes
با سلام

امید وارم که مفید باشه ؛


ویزاهای کاری موقتی آمریکا برای مشاغل تخصصی و مدل های مد (H-1B):


ویزاهای موقتی کار برای کسانی درنظرگرفته شده که مایل به کار در ایالات متحده تحت یک پیشنهاد کاری موقتی براساس دسته بندی های زیر باشند.
ویزای H-1B:
برنامه ویزای H-1B به وسیله برخی کارفرمایان ایالات متحده جهت استخدام کارگران خارجی در حرفه های تخصصی است که نیازمند مهارت های فنی یا تئوری در رشته های تخصصی و یک درجه تحصیلی لیسانس یا معادل آن می باشد. نمونه مشاغل H-1B شامل معماران، مهندسان، برنامه نویسان کامپیوتر، حسابداران، پزشکان و اساتید دانشگاه می باشد. لازم به ذکر است که سقف سالانه تعداد ویزای H-1B در حال حاضر 65 هزار است. افراد غیرمهاجری که تحت ویزای H-1B به وسیله انستیتوهای تحصیلات عالی یا اشخاص حقوقی غیرانتفاعی وابسته یاشعبه، به وسیله ارگانهای تحقیقاتی غیرانتفاعی یا دولتی استخدام گردیده یا دارای پیشنهاد شغلی می باشند از کنجانده شدن در تعداد سقف ویزای تخصیص یافته برای این دسته معاف می باشند.
براساس قانون مصوبه اصلاح ویزا در سال 2004، تعداد 20 هزار ویزاهای H-1B نیز برای کارگرانی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس یا درجه تحصیلی بالاتر از انستیتوهای آموزشی در ایالات متحده آمریکا باشند سالیانه فراهم می باشد.
در 24 مارچ 2008، USCIS یک مقرره موقتی در Federal Register به منظور ممنوعیت درخواست کنندگان H-1B از ارسال درخواستنامه متعدد برای فرد ذینفع یکسان (کارگر استخدامی) به جهت افزایش شانس دریافت این ویزا منتشر نمود. USCIS کلیه درخواستنامه هایی که به وسیله فرد کارفرما برای کارگر متقاضی H-1B یکسان ارسال شده مورد عدم پذیرش یا فسخ قرار خواهد داد. در صورت شناسایی بیش از 1 درخواست نامه برای کارگری یکسان، USCIS اطلاعات کلیه درخواستنامه ها را وارد، کلیه هزینه های بررسی پرونده را حفظ و درخواستنامه ها را مورد عدم پذیرش یا در صورت تائید قرارگرفتن درخواستنامه، آن را فسخ خواهد نمود. همچنین درخواستنامه به فرد درخواست کننده بازگردان نخواهد شد.
مدت زمان اولیه H-1B: تا 3 سال
مدت زمان تمدید این ویزا: کل اقامت به 6 سال محدود شده است.

ویزای H-1B1:
ویزای H-1B1 برای افراد تبعه کشورهای شیلی یا سنگاپور جهت ورود به ایالات متحده به منظور استخدام موقتی در مشاغلی تخصصی می باشد. قانون مقرر می دارد که یک حرفه تخصصی H-1B1 در منصبی است که نیازمند بکارگیری تجربی یا تئوری بخش عظیمی از دانشی خاص می باشد. فرد ذینفع (کارگر موقتی) می بایست دارای درجه تحصیلی لیسانس یا بالاتر (یا معادل آن) در رشته تخصصی خاص باشد. حدود تعداد ویزاهای تصویب شده به صورت تلفیقی، سالیانه 68 هزار می باشد که 1400 ویزا برای افراد تبعه شیلی و 5400 ویزا برای افراد تبعه سنگاپور کنار گذاشته شده است.
مدت زمان اولیه H-1B1: تا 3 سال
مدت زمان تمدید این ویزا: کل اقامت به 6 سال محدود شده است.

ویزای H-1B2:
جهت احراز شرایط به منظور دریافت این ویزا، فرد متقاضی می بایست مایل به ورود موقتی به ایالات متحده جهت تحقیق و توسعه در یک پروژه همکاری یا یک پروژه تولیدی همکاری تحت یک موافقت نامه بین دولت ایالات متحده و کشور فرد متقاضی که به وسیله وزارت دفاع ایالات متحده سرپرستی شده است باشند. لازم به ذکر است که جهت دریافت این ویزا نیازی به Labor Condition Application نمی باشد.
مدت زمان اولیه H-1B2: تا 3 سال
مدت زمان تمدید این ویزا: کل اقامت به 6 سال محدود شده است.

ویزای H-1B3:
این ویزای موقتی مربوط به مدل های مد می باشد. افراد متقاضی جهت احراز شرایط براساس این دسته از ویزا می بایست به طور ملی یا بین المللی برای دست آوردهای خود شناخته شده و دارای پیشنهاد کاری در این حرفه از کارفرمایی در ایالات متحده باشند. جهت تقاضای این نوع ویزا،Labor Condition Application مورد نیاز می باشد.
مدت زمان اولیه H-1B3: تا 3 سال
مدت زمان تمدید این ویزا: کل اقامت به 6 سال محدود شده است













Rolleyes
نامه­ی چارلی چاپلین به دخترش
ژرالدین، دخترم! اینجا شب است... شب نوئل؛ در قلعه­ی کوچک من همه­ی این سپاهیان بی سلاح خفته­اند، نه تنها برادر و خواهر تو، حتی مادرت. به زحمت توانستم بی آن که این پرندگان خفته را بیدار کنم، خود را به این اتاق کوچک نیمه روشن، به این اتاق انتظار پیش از مرگ، برسانم.
پاسخ
سلام دوستان، من رشته تحصیلیم دکترای زیست هست که در ۲ ماهه آینده فارغ التحصل میشم. میخام برای کار به عنوان پست-دکتر برم امریکا. همکارهای من اینجا یعنی آلمان میگن که من شاید اصلآ نتونم ویزا بگیرم. آیا اینجوری هست ؟ یعنی ما ایرانی ها خیلی شانس کمی داریم ویزا بگیریم؟ حتا اگه در امریکا یک شغل پیدا کرده باشیم؟ چون چند جائی درخواست کار دادم و یکیشون تمایل داره ولی نمیدونم اصلآ ویزا میشه گرفت یا نه؟ . از طرفی چند ساله لاتاری شرکت میکنم ولی خبری نیست.Sad امسال هم که ۳ شاهی، باز هم خبری نشدSad ، شماره ام رو هم گم کردم نمیتونم چک کنم تو سایت. لطفآ ی کم راهنمائی کنید یا دلداری بدید SadSadSadSad
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، Hossein81 ، lorecance ، msar
(2010-07-01 ساعت 00:45)Sahar-Germany نوشته:  سلام دوستان، من رشته تحصیلیم دکترای زیست هست که در ۲ ماهه آینده فارغ التحصل میشم. میخام برای کار به عنوان پست-دکتر برم امریکا. همکارهای من اینجا یعنی آلمان میگن که من شاید اصلآ نتونم ویزا بگیرم. آیا اینجوری هست ؟ یعنی ما ایرانی ها خیلی شانس کمی داریم ویزا بگیریم؟ حتا اگه در امریکا یک شغل پیدا کرده باشیم؟ چون چند جائی درخواست کار دادم و یکیشون تمایل داره ولی نمیدونم اصلآ ویزا میشه گرفت یا نه؟ . از طرفی چند ساله لاتاری شرکت میکنم ولی خبری نیست.Sad امسال هم که ۳ شاهی، باز هم خبری نشدSad ، شماره ام رو هم گم کردم نمیتونم چک کنم تو سایت. لطفآ ی کم راهنمائی کنید یا دلداری بدید SadSadSadSad

درود سحر چرا اتفاقا خیلی هم شرایط خوبی داری برای رفتن به آمریکا باید یک شکرت رو پیدا کنی که بخواد استخدامت کنه که اون رو هم پیدا کردی ،شرکت باید برات درخواست ویزای متداول h1b آمریکا رو روز اول آپریل که وقت سالیانش برای همه شرکت ها انجام بده ،سالیانه 65000 نفر با این ویزا دارای مدارک لیسانس دانشگاهی یا بالاتر وارد آمریکا میشوند ،ویزایی هم که بهت میدن سه سالست ،معمولا شرکت بعد از حدود 6 ماه از آغاز به کارت درخواست گرین کارت برات میده ،از شرکت بپرس که درخواست گرین کارت رو کی میده
راهای دیگرش هم میتونن ویزاهای eb2 , eb3 باشند ،که راجع به اونها خودم اطلاعات بسیار مختصر در حد خوندن روی انیترنت یک پاراگراف دارم ،اگر راجع به این رو ویزا اطلاعات بهتری کسب کردی به من هم بگو annunemail@gmail.com
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، lorecance ، Sahar-Germany ، vosyzoono ، msar
منم کمک کنید دیگه!!!
آیا میشه با داشتن لیسانس حسابداری برای ویزای کاری اقدام کرد؟
آخه من شنیدم به کسایی ویزای کاری میدن که در آمریکا کسی نباشه اون کارو بلد باشه تا انجام بده!!
آیا درسته؟
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، prammainfatte ، tumtaininty ، msar
Wink 
سلام. اطلاعاتی در مورد سایت های کار یابی در usمیخواستم مخصوصا زمین شناسی و اینکه بازار کار اونجا چطوره؟

من هنوز به دنبال جوابم
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، msar
سلام
یه سواال راجع به ویزای کار دارم
پدر من برای کار در یک کارخانه در امریکا پذیرفته شده
خواهر من 25 ساله هست و ازدواج نکرده
آیا خواهرم می تواند همراه خوانواده بیاید؟
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، msar
اصلا کل پروسه ویزای کار از استارت جاب آفر گرفتن تا تائیدیه هاو نوبت مصاحبه دادن چقدر طول میکشد؟مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، frozen mind ، hamid5907 ، msar
تو ایران کدام موسسات هستند که بطور تضمینی اقدام به تهیه ویزای کار(امریکا،کانادا...) میکنند؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، msar
سلام. همسرم استاد دانشگاست. ما با یه وکیل در آمریکا صحبت کردیم. گفتن میشه بریم برای ایالت فلوریدا. اقامت میگیریم. اما نمیدونم این شرکت معتبر هست یا نه. یه تاپیک هم زدم در همین موضوع. ایشون برای ما اجازه کار میگیرن اما جاب آفر از شرکتی نمیتونن بگیرن. گفتن یه شرکت هم برامون ثبت میکنن چون همسرم من اینجا مدیر چاپخونه هم بودن. بعد اونجا خودمون میتونیم تو شرکتمون کار کنیم یا بریم دنبال کار. به نظر شما این شرکت معتبره؟؟؟و چیزهایی که بهمون گفته درسته؟؟البته من تمام کارهای همسرمو با رزومه کامل براشون فرستادم و الان 2 ماهه در حال مذاکره با هم هستیم برای ویزای L1 .لطفا راهنماییم کنید. مرسی.
اصلا چطور میشه از شرکتی در آمریکا جاب آفر گرفت؟؟؟؟سایتی هست میشه معرفی کنید؟؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: tumtaininty ، lucky girl 22 ، ایفا ، msar
سلام
میخواستم بدونم درست متوجه شدم الانم عموی من رستوران ایرانی در امریکا داره و میتونه برای من که دارای مدرک اشپزی ایرانی هستم اقدام کنه ؟
باید مدرک داشته باشم یا مهم نیست اصلا و میشه بعد دعوت نامه اقدام کرد؟
عموی من باید چه فرمی رو برای من پر کنه اونجا؟
من اینجا نیاز به سرمایه دارم برا رفتن؟
مرسی
از مدیریت سایت و دوستان عزیز هم متشکرم
پاسخ
تشکر کنندگان: prammainfatte ، msar
یه نفر که ایران سرپرست ارشد حسابرس هستش و مدرک تحصیلیش هم مدیریت هست و 10 سال سابقه کار حسابرسی داره شانسی داره؟
از کجا باید اقدام کنه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: vosyzoono ، msar
سلام همسر من درامریکا رستوران داره لطفا بهم بگین میتونم برای برادرم ویزای کار بگیرم از طریق همسرم ---مرسی از جوابتون
پاسخ
تشکر کنندگان: prammainfatte ، vosyzoono ، BloolaFoeft ، msar
سلام
من لیسانس کامپیوتر دارم و 10 سال تجربه کاری . الان در آمریکا هستم با ویزای توریستی ؟ چطوری میتونم از طریق ویزای کار بمونم؟ شرکت و یا وکیلی هست که راهنمائی کنه؟ چطوری میتونم شرکتی را پیدا کنم که اسپانسرم بشه ؟ از دوستام که اینجا رستوران دارن میتونن کاری کنن برام؟
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان