کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
چگونه از یک انجمن استفاده کنیم.
مدتی شده که من وقت بیشتری صرف می کنم در مهاجرسرا. خوب، دلیلش خواندن تجربه افراد مختلف و یاد گرفتن مطالب جدید است و همینطور پاسخ به سوال کاربران اگر بدانم و بتوانم.

من در فروم های مختفلی عضو بودم فروم های ایرانی و غیر ایرانی. تفاوت چندانی در نحوه عملکرد دیده نمی شود اما در فروم های ایرانی نادیده گرفتن قواعد بازی تقریبا رایج است. بهترین فروم (نمی دانم چرا هم اش م ینویسم فروم) از نظر رعایت قواعد و قوانین اش به نظرم Applyabroad و همین مهاجرسراست.

قصدم باز کردن بحثیست در باره اینکه چگونه در یک انجمن فعالیت کنیم و قواعد بازی را بدانیم. انجمن یک جامعه مجازی است پس بدون وجود قوانین اش سر پا نمی ماند.

حالا سر فرصت بیشتر می نویسم.

منبع
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، Saeedv13 ، storagemeter ، laili ، amin arefi ، romance33 ، Ali Sepehr ، behfaza ، sibapple ، msar
سایت Wikihow ده مرحله را برای یک کاربر انجمن برشمرده که من مراحل مهمش رو در ادامه می آورم:
(همینجا بهتره ذکر کنم که این مطالب عمدتا از سایت های ویکی برداشته شده و ضمن ترجمه مقداری آن ها را خودمانی تر کرده ام! این مطالب خطاب به هیچ کاربر خاصی نیست اگر یکی از مثال های آن در مورد شما صدق می کند مقصر من یا نویسنده اصلی مطلب نیستیم)

-قوانین انجمن را کاملا و تا انتها بخوانید و از آنها پیروی کنید. هر انجمنی قوانین خاص خودشش را دارد پس بهتره قوانین هر انجمن خوانده و رعایت بشوند. هیچ چیزی بدتر از این نیست که به خاطر شکستن قوانین یک انجمن از فعالیت منع شوید.
با رعایت قوانین یک انجمن تصویری که از خود از طریق ارسال هایتان به جا می گذارید تصویر یک شهروند قانونمند و مقید است. حفظ نظم یک انجمن فقط مدیریت مدیران امکان پذیر نیست و کاربران بازیگران اصلی یک انجمن به حساب می آیند که باید مقید به قوانین آن باشند.
از آسیب هایی که یک کاربر قانون شکن ممکن است به انجمن وارد سازد بی نظمی و ایجاد درگیری در تاپیک ها است. با ایجاد درگیری معمولا افرادی که بیشتر مایل هستند در فضای آرام تبادل اطلاعات کنند کمتر فعالیت می کنند (که بیشتر کاربران جز همین دسته هستند) و در صورت ادامه بی نطمی و هرج . مرج معمولا مهاجرت می کنند به انجمن های دیگر و انجمن را از تبادل اطلاعات بی بهره می سازند. تهی بودن یک انجمن از کاربران با اطلاعات در نهایت به پایین آمدن رنک آن منجر خواهد شد.

آداب و رسوم انجمن (Etiquette)
کاربران جدید بهتره همیشه در اولین ارسال هایشان ذکر کنند که جدید هستند. آداب و رسوم انجمن ها بسیار گسترده هستند و من هم کمی بیشتر به آنها می پردازم.
- انجمن هابه مقاصد خاصی ایجاد شده اند و اطلاعات را به اشتراک می گذارند. به همین دلیل هم غیر سازنده و هم بی ادبانه است که پاسخ ها در پیام خصوصی داده شود. بطور بنیادی این مغایر با اصل انتشار و تبادل اطلاعات است. با پاسخ خصوصی، جلوی جواب گرفته می شود و مهمتر از آن راه انتشار و گسترش بحث برای دیگر کاربران مسدود می شود.
(کم نیستند دوستانی که هنوز از میزان زیاد پیام خصوصی های شان گلایه می کنند و مطمئنا همه ماها پیام هایی را دریافت کرده ایم که نشان دهنده این است که فرستنده خودخواه صرفا به دنبال کسب اطلاعات مورد نیاز خود است و حاضر نیست اطلاعاتی را با دیگران به اشتراک بگذارد. البته پیام خصوصی همانظور که از نامش پیداست برای موارد خصوصی است)

بسیاری از انجمن هاهم HTML دارند و هم یک سری آیکن هایی که به نویسنده کمک می کنند تا منظور خود را بهتر برسانند. (رنگ های مختلف، برجسته کردن زیرخط کردن و غیره). با این کار نیازی به نوشتن با فونت های درشت نیست. مطالب نوشته شده با فونت های درشت "فریاد زدن" و یا "آتیش درست کردن" به حساب می آید و بی نهایت بی ادبی است. (فکرش را بکنید در جمعی در حال صحبت هستید ناگاهان کسی فریاد بزند. فکر نمی کنم کسیی این حرکت را تمجید کند)

از آنجایی که ارسال شما در معرض دید همگان است، عموما اما بهتر است نام کاربری که آن پست در جوابش نوشته شده ذکر شود. به دو دلیل:
--تصویر بهتری به جای می گذارد. چون شما می خواهید با افراد بیشتری در ارتباط و تماس باشید.
--باعث میشه که در نوشتن ارسال ها متوجه باشیم که در طرف دیگر این ارسال فردی واقعی قرار داره . اغلب، ما در انجمن ها احساس رابطه جواب و سوال دو طرفه ممکنه نداشته باشیم. نوشتن نام طرف مقابل باعث ایجاد این احساس می شود که داریم با کسی حرف می زنیم.


خوب بقیه اش را بعدا می نویسم اگر یادم بماند.
از اینجا و آنجا و همه جا
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، storagemeter ، laili ، ParsTrader ، ffrfar ، amin arefi ، romance33 ، behfaza ، sibapple ، msar
من گاهی این قدر سرم شلوغ می شود که یادم می رود قرار بوده چیزی بنویسم در انجمن.

چون فراموش کرده ام چه چیزهایی قرار بود به صورت منظم اینجا بنویسم الان چند تا از "نبایدها" و "باید"های یک انجمن رو اضافه می کنم.
البته می دونم این تاپیک زیاد بیننده نداره اما چند تا کاربر ببینندش و اطلاعاتشون رو بیشتر کنه بهتره تا هیچی.

Life is a Two-way Street

این یک حقیقت غیر قابل انکاریه. زندگی مثل یک خیابان دو طرفه است. در تاپیک ها همیشه تلاش کنید مطالبی که می نویسید برای دیگران سودمند باشند. یافته های سودمندتان را به اشتراک بگذارید. همینطور شکست هایتان را. ارسال هایی حاوی مطالبی مانند " مهم نیست، جوابم رو پیدا کردم" یا حذف کردن سوال اولیه تان، نه تنها خودخواهانه و غیر سودمند برای انجمن و مخاطبانش است بلکه کاملا به هدر دادن وقت دیگران و منابع انمن است.
همچنین تقاضای کمک یا نشان دادن بی تابی برای دریافت جواب و کمک کمی نامانوس است. مطالب مهاجرسرا داوطلبانه بوسیله کاربران آن فراهم شده است. بنابراین توصیه اکید می شود کاربران جستجو کنند، تلاش کنند، دوباره برگردند و جواب و یافته هایشان را ارائه دهند به دیگران کمک کنند، در بحث ها دخالت و مشارکت کنند و به جامعه مجازی آن کمک کنند.

تلاش کنید help vampire نباشید

"help vampire یعنی کاربرانی که منابع انسانی و نرم افزاری و سخت افزاری یک انجمن انلاین رو تقریبا تا انتها مصرف می کنند و سودمند نیستند برای انجمن. آنها فقط سوال م یپرسند. جستجو کردن بلد نیستند. سوال دقیق و واضح نمی پرسند. فکر می کنند کمک کردن به آنها مهم ترین وظیفه دیگر کاربران است. اگر ازشان بخواهید قبل از سوال جستجو کنند، بهشان برمی خورد و جبهه می گیرند. منتظرند تا کاربران دیگر به جای انها فکر کنند و برایشان نتیجه را بنویسیند.

بیشتر این کاربران هم از مردان هستند!!!

یک راه ساده شناسایی این افراد این است که آنها سوال ساده ولی غیر قابل پاسخ م یپرسند. مثلا: چگونه ویزا بگیرم؟ یا "چگونه مهاجرت کنم؟"

بقیه اش فردا! اگر یادم نرود دوباره!
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، ParsTrader ، amin arefi ، behfaza ، sibapple ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان