کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفر ایرانیان دارای تابعیت دوگانه به ایران
آمریکا به شهروندان این کشور در مورد سفر به ایران هشدار داده است.
اداره امور کنسولی وزارت خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای به شهروندان آن کشور هشدار داده است تا قبل از سفر به ایران "مخاطرات سفر به ایران را با دقت مورد ارزیابی قرار دهند."
این اطلاعیه به خصوص گفته است که افراد دارای تابعیت دوگانه ایرانی - آمریکایی "ممکن است در خروج از ایران با مشکلاتی مواجه شوند" و به شهروندان آمریکایی توصیه کرده است تا تحولات و اخبار رسانه‌ای در مورد ایران را دنبال کنند.
اداره امور کنسولی وزارت خارجه آمریکا یادآور شده است که اطلاعیه جدید حاوی همان هشداری است که روز ۲۴ ماه مه سال جاری، حدود هفت ماه پیش، در مورد سفر به ایران صادر شده بود و تغییری در شرایط صورت نگرفته است.
این اطلاعیه می افزاید که در ایران، "برخی عناصر همچنان نسبت به ایالات متحده خصومت دارند" و در نتیجه، شهروندان آمریکایی ممکن است در صورت سفر یا هنگام اقامت در ایران، در معرض ارعاب یا بازداشت قرار گیرند.
ورارت خارجه آمریکا تاکید دارد که "از سال ۲۰۰۹ تا کنون، مقامات ایران مانع از خروج تعدادی از شهروندان ایرانی - آمریکایی از جمله روزنامه نگاران و دانشگاهیانی شده اند که به دلایل شخصی یا حرفه‌ای به ایران سفر کرده بودند؛ همچنین، مقامات ایرانی به طور غیرعادلانه شهروندان آمریکایی را با ایراد اتهامات مختلف از جمله جاسوسی و تهدید امنیت ملی کشورشان بازداشت یا زندانی کرده‌اند."
در ادامه این اطلاعیه از شهروندان ایرانی تبار آمریکا خواسته شده است تا قبل از سفر به ایران "در نظر بگیرند که ممکن است مقامات ایرانی آنان را هدف قرار دهند" و در صورت زندانی شدن در ایران، دولت آن کشور به بخش حافظ منافع آمریکا در تهران اجازه دسترسی به آنان را نمی دهد زیرا آنان را اتباع ایرانی می داند هر چند همین وضعیت در مورد آمریکاییان تک تابعیتی هم مصداق دارد.
وزارت خارجه آمریکا با اظهار اینکه "دولت ایران به سرکوب" برخی اقلیت‌های دینی و قومی مانند مسیحیان، بهائیان، کردها، آذری ها و سایرین ادامه می دهد، گفته است که مناطقی از ایران از جمله در بلوچستان در نزدیک مرز با افغانستان و پاکستان، مناطق کردنشین شمال غرب ایران و مناطق نزدیک مرز عراق برای شهروندان آمریکایی ناامن است و همچنین، مسلمانانی که به ادیان دیگر گرویده اند و فعالان و مبلغان مذاهب غیر از اسلام در معرض بازداشت و آزار قرار دارند.
در این اطلاعیه تاکید شده است که دولت ایالات متحده دارای سفارتخانه در تهران نیست و نمی تواند از اتباع خود حمایت کنسولی به عمل آورد و بخش حافظ منافع این کشور در سفارت سوئیس هم فقط قادر به ارائه خدمات محدودی است.
رابطه دیپلماتیک آمریکا و ایران کوتاه مدتی پس از انقلاب و چند ماه بعد از گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی در تهران قطع شد و تا ملاقات وزیران خارجه دو کشور در ماه سپتامبر گذشته، تماس رسمی در سطوح مقامات بالاتر دو کشور صورت نگرفته بود. برخی منابع ملاقات وزیران خارجه دو کشور را نشانه تمایل دوجانبه برای بهبود روابط یا دست کم کاهش تنش دوجانبه تعبیر کرده‌اند.
منبع
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadg846 ، msar
بعضی جاها مثل بعضی مناطق بلوچستان که حتی برای ایرانیان هم امن نیست چه برسه آمریکاییها!!!
وقتی توریست میاد مناطق 0 مرزی را گردش میکنه یکم همه بهش مشکوک میشن دیگه!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان