کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن مهندسین صنایع
(2013-12-17 ساعت 09:24)Ali DV-2013 نوشته:  
(2013-12-13 ساعت 10:49)IMMI نوشته:  
(2013-12-12 ساعت 07:13)Ali DV-۲۰۱۳ نوشته:  ۳) نرم افزار P6 رو خورده باشید (نه فقط خونده باشید، جدی میگم)
....

این خورده باشین یعنی چی؟ من خودم صنایع خوندم و تو شرکت نفت بودم ایران و P6 کار می کردیم. اما در حد برنامه ریزی معمولی بود. اینجا که از دوستان پرسیدم گفتن اینجا اصلا در حد ایران استفاده نمی کنن چون تخصصی کار میکنن. مثلا یک گروه فقط برنامه زمان بندی تهیه می کنند، یک گروه دیگه کارهای تخصیص منابع و تسطیح و بحث هزینه ها و ... هم با گروه های دیگه است. حالا با این حساب برنامه زمان بندی احتیاج به تسلط کامل آن چنانی نباید داشته باشه که. نمی دونم شایدم شرکت با شرکت فرق داشته باشه. این دوستامون یکیش تو فلور بود یکی دیگه هم تو شرکتی به نام ویلیامز تو ایالت دیگه بود. حالا اگه میشه بگین شما اونجا در چه حدی درگیر P6 میشین

ببخشید دیر جواب مبدم درگیر بودم. امیدوارم واسه دوستان غیر پروژه ای این بحث کسل کننده نباشه. اینکه میگم P6 رو باید خورده باشید یعنی:

-بتونید پروژه رو Resource Load ، Cost Load کنید (در هر سه حوزه Equipment و Labor و Staff که همون Indirect هست.
-بتونبد پروژه های دو یا چند شرکت رو در یک EPS به صورت Joint Venture قرار داده و بین فعالیت های پروژهای متفاوت ولی مرتبط Relationship مناسب ایجاد کنید.
-گزارش EVM شامل EV ، CV ، CIP و SPI بدید تا بخوبی وضعیت زمانی و هزینه پروژه از نظر جلو بودن یا عقب بودن با یه نگاه مشخص بشه.
-با Global Change روزهای هفته رو روبروی تاریخ های استارت و فینیش بیارید تا برای مدیر پروژه و Superintendent ها مشخص باشه چرا منطق تقویم توی P6 اینجوری کار میکنه
-خوب مدیریت تقویم ها رو بدونید و بتونید از پایه تقویم Project ، Global بسازید و تخصیص بدید
و . . .

خبر غیر خوب اینکه موضوع P6 اینجا جدیه ولی خبر تووووپ اینکه اگه P6 رو خورده باشیش دیگه تمومی! کارش دوماه خوندن و خوردن P6 هست. رفرنس خوب P6 مال Pennsylvania دارم برات PDF بفرستم.اومدنت جدی بود ایمیل بذار برات میفرستم

موفق باشید
سلام دوست عزیز. با تشکر از اطلاعات مفیدتون و البته وقتی که می ذارید. می تونم خواهش کنم اون PDF آموزش P6 رو برای من هم بفرستید؟ این ایمیل ادرس منه: Kambiz_Eghbal@yahoo.com
موید باشید
پاسخ
تشکر کنندگان:
قبلا گفته بودم که خودم رو واسه امتحانات آماده میکنم. یه توضیح کوچیکی بدم از روند شاید به درد آیندگان بخوره.
ثبت نام امتحان PMP:
1-هزینه عضویت یکساله اولین بار PMI برابر با 139 دلار
2-هزینه ثبت نام آزمون PMP برای اعضا 405 دلار (غیر اعضا 555 دلار که غیر منطقی است و عضو شدن و ثبت نام ارزون تر تموم میشه)

اول عضو شدم . بعد مشخصات رو وارد کردم . 36 ماه (و 4500 ساعت) سابقه مرتبط مدیریت و لید فعالیت های پروژه که کنترل پروژه هم چون جزو تیم مدیریت پروژه است نگرانی نداره به شرطی که حداقل لیسانس باشی. در صورتی که دیپلم باشید 60 ماه (و 7500 ساعت) سابقه مرتبط میخواد.
مدرک لیسانس یا بالاتر اگر از اون 36 ماه استفاده میکنید با نام دانشگاه
و 35 ساعت PDU مرتبط با آموزش مدیریت پروژه
اینها رو در فرم پر میکنی و جالب اینجاست که مثلا من که 10 سال سابقه داشتم از آخر میبایست شروع میکردم و وقتی که 36 ماه کامل میشد به من اجازه اضافه کردن سابقه قبلی رو نمیداد. در بخش وارد کردن سابقه میگه از آخرین سابقه و قابل تایید ترین شروع کنید. اسم شرکت و تاریخ شروع و پایان و تقسیم ساعات کارکردن به 5 پروسس گروه اصلی و در آخر یک پاراگراف 300 حرفی در مورد پروژه و کاری که داخلش انجام میدادید و نام مسئول مستقیم شما و یا مدیر عامل و تلفن که میتونه شما رو تایید کنه.

به همین منوال آخرین مدرک تحصیلی (و نه قبلی ها رو میگرفت)
و البته 35 ساعت آموزش رو. به شخصه 70-80 ساعت آموزش مرتبط با مدیریت پروژه داشتم که تونستم 48 ساعتش رو وارد کنم ( خورده هاش رو کم نمیکنه Big Grin)

اطلاعات رو وارد کردم و تبریک و تشکر کرد و گفت 5 روز طول میکشه بررسی بشه و جواب رو بدن.
بعد از 5 روز آمد که تبریک پذیرفته شدید و پرداخت کنید 405 دلار رو.
پول رو پرداخت کردم که گفت تبریک آممممما شما بصورت تصادفی انتخاب شدیدی برای Audit. اکانت رو باز کنید و اطلاعات اضافه رو ببینید.
حالا دلشوره من شروع شد. چرا آدیت؟ معمولا 20% ثبت نام کنندگان آمریکایی و کمتر از 3% ثبت نام کنندگان بین المللی برای آدیت انتخاب میشن و من چرا اینقدر بدشانسم؟!
یه چک کوچک کردم. آدیت من برای 3 مورد بود یعنی سابقه مدرک و آموزش 35 ساعته.
چه چیزی رو برای آدیت باید تکمیل کرد؟
کپی مدرک تحصیلی که اعلام کردید و کپی مدارک پایان دوره های آموزشی با ذکر عنوان دوره و تاریخ و تعداد ساعت سپری شده و معادل PDU در صورت وجود که البته باید بدانید که هر ساعت آموزشی الزاما برابر یک PDU نیست و ممکنه کمتر باشه ولی اگر در مدرک ذکر نشده باشه معادل یک PDU میگیرند. (این مدارک حتما میبایست ترجمه شده باشه و البته حتما میبایست کپی باشه چون اصل رو برنمیگردونند)
و در نهایت یک فرم که از اطلاعات پرشده اعلامی سابقه قبلا پر کردید (نام پروژه و شرکت و تاریخ شروع و پایان و تقسیم بندی ساعت پروسس گروه و نام مسئول مستقیم یا مدیر عامل) که در فرمتی آورده شده و در انتها یک جای خالی گذاشته و سوال کرده که آیا اطلاعات حقیقت داره و باید بدی دست کسی که به عنوان مدیر معرفی کرده بودی و پرکنه بله (اگر خیر دلایل رو بنویسه) و امضا کنه و شماره تلفن بده و بعد داخل پاکت بگذاره و روی پاکت رو امضا کنه و سیل کنه.
اینها رو میگذارید داخل پاکت و میفرستید به PMI در پتزبورگ و باید زودتر از 2 ماه که 1 ماه اضافه هم قابل تمدید هست به دستشون برسه و اونها حداکثر تا 5 روز کاری اون رو بررسی و نتیجه رو به شما اعلام میکنند.

خوب بنده نگرانی از بابت سابقه کاری نداشتم . بگذریم که بسیار نامه فرمالیته ای است و شما میتونید شماره خودتون یا مش رمضون رو هم بدید که و یه امضای الکی بزنید پاش و خود به خود تاییدید و PMI عملا کاری به این مدرک نداره.
مدرک لیسانس هم که همه گرفتیم و خیالی نیست.
آمممما مدارک آموزش مرتبط با مدیریت پروژه . اینجا من کمی نگران شدم. شرکت ما رو فرستاده بود دوره های مرتبط با مدیریت پروژه مثل پریماورا و مدیریت دانش و یکپارچگی و قراردادها. همه هم آریانا بود و واضح و خوانا نوشته بود اینقدر PDU من دریافت کردم ولی وقت وارد سایت آریانا بشی میبینی که یه سری دوره واسه آمادگی PMP گذاشته که میگه مدرکش رو فلان شرکت خارجی که جزو REP های PMI هست میده و اون مدرک معتبر برای آزمونه. اولین شوک اینجا به من وارد شد.
زنگ زدم آریانا که شما داخل این مدرکاتون زدین PDU من اینا رو بفرستم ایرادی که نداره که .طرف هم یه خورده سرش رو خاروند (از پشت خط معلوم بود) بعد گفت نه نمیشه این PDU که میزنیم فقط واسه تمدیده و واسه ثبت نام آزمون کاربردی نداره و باید REP باشه و اصلا واسه همینه که ما مدرک دوره آمادگی رو خودمون نمیدیم و از خارج میاد! اینم شوک دوم

تو اینترنت سرچ کردم برای دوره آمادگی مجازی. چون هم فرصت دوره معمولی رو نداشتم و هم هزینه اش زیاد بود. همون آریانا دوره مجازی داره که بیسیکش 35 PDU رو تکمیل میکنه و از موسسه خارجی مدرک میده و 35 PDU رو پر میکنه و به همین دلیل هم آخر هر درس تست داره و شرایطی داره. هزینه اش هم 275 هزار تومن بود. داشتم چک میکردم که شرکت کنم یا نه و چطور ثبت نام کنم که متوجه شدم مدارکی که قبلا ارسال کردم رو فقط آدیت میکنن و این دوره رو اگر برم با توجه به اینکه قبلا اعلامش نکرده بودم و ضمنا بعد از زمان آدیت هست قابل ارائه نیست. اینجا بود که شوک سوم هم کامل شد.
همین سه شک تلنگری بود که درست حسابی بگردم ببینم که واقعا PDU باید از REP باشه یا نه.
همگان بدانید و آگاه باشید که PDU اصلا لازم نیست از REP باشه. تنها شرط PMI این هست که PDU یا Contact Hour باید مرتبط به آموزش مدیریت پروژه باشه و هیچ جایگزینی مورد قبول نیست. حالا اگر از REP باشه که دیگه نیاز به چک PMI نداره ولی اگر از REP نباشه احتمال بیشتری هست که شما آدیت بخورید و مدارکتون رو دقیق تر چک کنند. علت آدیت خوردن من هم بیشتر از تصادفی بودن به این علت بوده که از REP مدرک ارائه نداده بودم.
خیالم کمی راحت شد. مدارک رو با DHL شنبه صبح فرستادم و البته اشتباهی که کردم این بود که با TNT نفرستادم. سه شنبه گیر کرد در گمرک و پنج شنبه ساعت 3 عصر به وقت آمریکا یکدفعه دیدم که به دست PMI رسید. جمعه ساعت 9 صبح به وقت آمریکا نامه دریافتش از PMI آمد و یک دقیقه بعدش نامه تایید مدارک و تبریک که حالا برید اسکجول کنید تاریخ امتحان رو.
رفتم سایت پرومتریک و شماره و چهارحرف اول رو دادم و تاریخ رو انتخاب کردم و امتحان رو برای 2 ماه آینده رزرو کردم.


الان آمادگی کامل PMP رو دارم . از این بابت نگرانی ای ندارم و دارم وقت میگذارم روی PSP که در فرصت مناسب داستان اون رو هم تعریف میکنم.
فقط برای PMP اینها رو بخونید تکمیل میشید.
1- کتاب ریتا (حداقل 2 مرتبه)
2- PMBOK (حداقل 1 مرتبه در کنار ریتا)
3- کتاب صوتی ریتا (یکبار گوش دادنش حداقل واقعا ارزش داره)
4-Hottopics (دوره کردنش وقتی حوصله ریتا رو ندارید خیلی خوبه اما الزامی نیست) (از سایت CRAM میتونید نسخه کپیش رو برای موبایل گیر بیارید)
5- کتاب تست SCORODO که اگر عضو PMI باشید مجانی قابل استفاده است و حدود 1000 تست داره که واقعا بعد از خوندن 2 بار ریتا و 1 بار PMBOK باید بزنید تا سوراخ های دانشتون در بیاد
6- مرور مجدد ریتا و PMBOK بصورت سریع و زدن سئوال های آخر ریتا یا در صورت دسترسی Fastrack ریتا
7- تست روزانه که سایت http://www.oliverlehmann.com/ بیش از 6000 تاش رو گذاشته که واقعا کم میارید روزانه هم بزنید!
8- چند نمونه آزمون شبیه سازی شده قبل از امتحان Fastrack ریتا و Headfirst رو میتونید از اینترنت پیدا کنید.

اینها رو انجام بدید به شرطی که قبلا واقعا کار کنترل پروژه برای پروژه EPC بزرگ انجام داده باشید قبولیتون به نظرم رد خور نداره. حالا من امتحان میدم نتیجه اش رو به شما میگم Big Grin
کیس نامبر: 2015AS2XXX>سفارت: ابوظبی> ارسال فرم ها: 19 می> کارنت: 8 سپتامبر> مصاحبه : نوامبر> کلیر: فوریه|| تعداد اعضای کیس: دو نفر || مقصد : هیوستون Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: hrghoreshi ، gbtm
سلام به همگی
ببخشید من دیر به دیر به سایت سر می زنم. معذرت میخوام دیر جواب سوال رو دادم.
بله آقای بهداد عزیز. من از ماه دوم ورودم به امریکا یعنی از زمانی که خونه گرفتیم مشغول به کار شدم. ابتدا توی شرکت کامپیوتری کار می کردم بصورت پاره وقت که واقعا برام سخت بود. چون کارشون ساپورت سیستم های پوز و رجیستر بود و شیفت های تعطیلات زیاد بهم می خورد اصلا دوست نداشتم. در حال حاضر بصورت تمام وقت توی بانک فدرال امریکا مشغولم و از کارم خیلی راضی هستم. چون محیط حرفه ای تری داره و یک جور بانک وابسته به دولت محسوب میشه و اکثر اعضا کارمندان دولت هستند و بنفیت های خیلی خوبی میده. البته بعد از سه ماه این مزایا به هر تازه واردی تعلق می گیره.
من راستش کلا سه تا اپلیکیشن پر نکردم و سه تا اینترویو بیشتر نرفتم. اولیش برای بیبی سیتری توی کلاب ورزشی بود که انگار فهمیدن اصلا برای این کار ساخته نشدم. اونموقع تصورم این بود که از پس مصاحبه ها برنمیام و ..... ولی برای دومی و سومی اینترویوهای خیلی خوبی داشتم و پذیرفته شدم. راستش خیلی تلاشی برای پیدا کردن کار نکردم، نمی دونم اشتباه کردم یا نه ولی از شغل فعلیم لذت می برم و از همه چیش راضیم حالا تا در اینده چی پیش بیاد. امیدوارم همه دوستان موفق و پیروز باشند و به سرمنزل مقصود برسند. ببخشید تجربه من صنایعی نبود و نتونستم کمکی بکنم چون من دنبال سابقه کار نرم افزارهای ERP و مالیم رفتم به دلیل اینکه سانفرانسیسکو بیشتر زمینه کاری برای IT هست تا کنترل پروژه.
شاد و پیروز باشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، behdadK
سلام بنده کارشناسی مدیریت صنعتی هستم
کارشناسی ارشد مهندسی صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری
از لاتری 2006 تا الان هستیم
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان