کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مشکلات زبان
با سلام
بنده هرچی فروم رو گشتم نتونستم بحث در مورد مشکلات زبان رو پیدا کنم
بنابراین از همه دوستان با تجربه خواهشمندم با راهنمایی خودشون ما رو یاری کنند

کسی که میخواد از طریق قرعه کشی لاتاری وارد امریکا بشه و زبان بلد نباشه با چه مشکلاتی روبرو میشه ؟ اصلا امکان داره بخاطر ندونستن زبان تو مصاحبه رد بشه ؟
حالا اگه موفق شد ویزا بگیره توی امریکا با چه مشکلاتی روبرو میشه ؟
برای مثال برای بار اول تو فرودگاه مشکلی پیش میاد ؟
هر چند برای افتتاح حساب بانکی و یا کارهای اداری وکیل و یا مترجم در دسترس هست .
اما در کل میخوام بدونم فردی مثل بنده که انگلیسی بلد نیست و با تکیه به دیکشنری میخواد کارش راه بیفته وضعیتش چطور میشه ؟
البته در جریان هستم که کلاس زبان یکی از نیازهای جدی هست.


در صورتی که تاپیک را در بخش نامناسب ایجاد کردم از مدیران خواهشمندم انتقالش بدند.
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: aminaran ، msar ، ed2008 ، Amir.AA ، Rooz
واقعا براي من جاي سوال شده و تعجب ميكنم چرا كسي در مورد اين قضيه حرفي نميزنم؟ البته تعجبم بيشتر به اين خاطر هست كه در فرومهاي ديگر هم در اين مورد تاپيك باز كردم اما هيچ كسي جوابي نداده
آيا سوال بنده خيلي سخت هست يا خيلي ساده؟
پاسخ
تشکر کنندگان: aminaran ، msar ، Rooz
Richardجان یه خورده طول میکشه تا تاپیک گرم شه. ولی خب عنوان تاپیک و سوال توام از بدیهیاته و در جاهای دیگه به کرات جواب داده شده و مطرح شده.
معلومه که زبان شرط اصلی و اولیه برا مهاجرته، برا امریکا و کانادا و انگلستان و استرالیا زبان انگلیسی، برا بقیه کشورها هم زبان خودشون. شما فکرشو بکن یکی بخواد از یک کشوری به ایران مهاجرت کنه، به نظرت فارسی بلد نباشه کاری از پیش میبره؟؟ مسلما جوابت خیر هست. نمیشه که یکی همش دنبالش باشه کاراشو انجام بده یا نقش مترجم بازی کنه. افغان ها هم که به ایران مهاجرت میکنند فارسی زباناشون میان و پشتو مشتو ها میرن ی کشور دیگه. حکم ما هم همینه، هرچقدر با زبان بیشتر آشنا باشیم و میزان تسلطمون بیشتر باشه کارامون بهتر و راحتتر انجام میشه، وگرنه در پیش بردن امورات ابتدایی و اولیه هم لنگ خواهیم زد.
اینجا ممکنه خیلیا بگن برو تو محیط یاد میگیری، ولی تجربه دوستانی که با زبان متوسط هم رفتن میگه تا امکانش هست قبل از رفتن باید زبان آموخت.
البته این امر محال نیست و میشه انگلیسی زیادی هم ندونست ولی رفت، راهشم اینه که مستقیم بری لس انجلس یه منطقه ای مثل westwoodکه ایرانی زیاده و با هموطنان کار کنی و به امریکاییا هم زیاد کار نداشته باشی.
پاسخ
تشکر کنندگان: Richard ، m.ghoreishi ، msar ، hamedrouhi ، Rooz ، hosseinix
(2015-02-21 ساعت 15:35)Abdorrezaa نوشته:  Richardجان یه خورده طول میکشه تا تاپیک گرم شه. ولی خب عنوان تاپیک و سوال توام از بدیهیاته و در جاهای دیگه به کرات جواب داده شده و مطرح شده.
معلومه که زبان شرط اصلی و اولیه برا مهاجرته، برا آمریکا و کانادا و انگلستان و استرالیا زبان انگلیسی، برا بقیه کشورها هم زبان خودشون. شما فکرشو بکن یکی بخواد از یک کشوری به ایران مهاجرت کنه، به نظرت فارسی بلد نباشه کاری از پیش میبره؟؟ مسلما جوابت خیر هست. نمیشه که یکی همش دنبالش باشه کاراشو انجام بده یا نقش مترجم بازی کنه. افغان ها هم که به ایران مهاجرت میکنند فارسی زباناشون میان و پشتو مشتو ها میرن ی کشور دیگه. حکم ما هم همینه، هرچقدر با زبان بیشتر آشنا باشیم و میزان تسلطمون بیشتر باشه کارامون بهتر و راحتتر انجام میشه، وگرنه در پیش بردن امورات ابتدایی و اولیه هم لنگ خواهیم زد.
اینجا ممکنه خیلیا بگن برو تو محیط یاد میگیری، ولی تجربه دوستانی که با زبان متوسط هم رفتن میگه تا امکانش هست قبل از رفتن باید زبان آموخت.
البته این امر محال نیست و میشه انگلیسی زیادی هم ندونست ولی رفت، راهشم اینه که مستقیم بری لس انجلس یه منطقه ای مثل westwoodکه ایرانی زیاده و با هموطنان کار کنی و به آمریکاییا هم زیاد کار نداشته باشی.

با تشکر فراوان از دوست عزیز Abdorrezaa
راستش بیشتر نگرانی من از این هست که چون زبان بلد نیستم روز مصاحبه رد بشم . ایا اصلا همچین چیزی امکان داره ؟البته میدونم که میشه افسر رو فارسی زبان توی سفارت امریکا انتخاب کرد . ولی به هر حال بازم نگران این قضیه هستم . چون مهم امریکا هست که انگلیسی باید حرف زد.اصلا شده کسی به خاطر زبان نتونه ویزا بگیره؟

ممنون میشم منو از این نگرانی در بیارید .

یکی از فکرهای من همیشه این بوده که تا وقتی که نتونستم زبان یاد بگیرم
برای اداره ها مترجم و یا وکیل ببرم هر چند هزینه بر هست ولی خب چاره ای نیست.
و خرید هم بیشتر از اینترنت انجام بدم
و اما برای کارهای متفرقه با کمک دیکشنری و یا حتی یک نوشته از قبل ترجمه شده (میدونم شاید برای بعضیا خنده دار باشه Big Grin)
نظرتون در این باره چیه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: aminaran ، msar ، Rooz
تو مصاحبه کسی بخاطر ندونستن زبان رد نمیشه و مصاحبتون به زبان فارسی انجام میشه. سوالات مصاحبه هم خیلی ساده است و حرف خاصی ردوبدل نمیشه، البته همین چندکلام برا افسر بسیار سخته و موقعی که من سفارت بودم یکی از افسرها موقع حرف زدن چنان اجزای صورتش کج و موج میشد و حروف رو عجیب و غریب ادا میکرد که آدم هم خندش میگرفت هم ناراحت میشد که چرا هموطنان این گفتگوی ساده رو بلد نیستند به انگلیسی انجام بدن که این طرف انقد زور نزنه. البته من شنیدم بعضی افسرها هم کاملا مسلط هستند.
استفاده از دیکشنری و نرافزارهای مترجم همزمان هم خوبه مخصوصا که الان زیاد و متنوع شدند ولی نمیشه صرفا بهشون اتکا کرد، یه native speakerوقتی داره تندتند برا خودش بلغور میکنه شما فرصت نداری کلمات و جملاتشو تو مترجم گوگل بنویسی، یا برنامهء ترجمه صوتی شاید متوجه لهجه طرف نشه. پس بهترین راه همین کلاس رفتنه که توانایی های مکالمه، شنیدن و فهم، نوشتن را بالا میبره و حتی توش آشنایی با فرهنگ کشورها هم گنجانده شده. شما و بقیه دوستان که قصد رفتن دارید از اونجایی که هر پروسه مهاجرتی زمان بره فرصت میشه چندترم کلاس رفت و زبانو تقویت کرد، هرچقدر هم که ضعیف و صفر باشیم با 3-4 ترمم باز میشه یه کارایی کرد و از هاج و واجی محض در اومد. کلاس زبان و تقویت زبان پیش از رفتن بهترین و ارزانترین راهه.
پاسخ
تشکر کنندگان: Richard ، aminaran ، maria2000 ، msar ، m.ghoreishi
سلام دوستان خسته نباشید من برای ترم تابستان کلاس ESL ثبت نام کردم توی LOSANGELES VALLEY COLLEGE کلاس هاش رایگان هستش و تا آخر این هفته هم ثبت نام میکنن،از مبتدی تا پیشرفته هم داره،امروز اولین جلسه بود که من رفتم در کل خوب بود چون 5 روز در هفته روزی 2 ساعت خیلی کمک میکنه به تقویت زبان البته من هم مبتدی برداشتم هم پیشرفته در واقع 4 ساعت زبان میخوندم.
پاسخ
تشکر کنندگان: sib 24 ، rbrb-2015 ، barfi1 ، behjat ، nora-nora ، hamedrouhi ، Leila18 ، battosai ، Amir.AA ، Pedraaam ، alirezafarhang81
(2015-06-16 ساعت 03:14)hoorshid نوشته:  سلام دوستان خسته نباشید من برای ترم تابستان کلاس ESL ثبت نام کردم توی LOSANGELES VALLEY COLLEGE کلاس هاش رایگان هستش و تا آخر این هفته هم ثبت نام میکنن،از مبتدی تا پیشرفته هم داره،امروز اولین جلسه بود که من رفتم در کل خوب بود چون ۵ روز در هفته روزی ۲ ساعت خیلی کمک میکنه به تقویت زبان البته من هم مبتدی برداشتم هم پیشرفته در واقع ۴ ساعت زبان میخوندم.
سلام دوست عزیز
آیا اطلاع دارید که مشابه کلاس زبان شما در منطقه وست وود سانتامونیکا هم هست یانه؟
شماره کيس :***2015AS2 -تعداد افراد کيس: 4 نفر-رويت قبولي:1 May - ارسال فرمها:May 29- کارنت شدن:July- کنسولگري:آنکارا-تاريخ مصاحبه: Dec 3- وضعيت: کلير توسط ايميل 3 April ورود به کالیفرنیا: 28jun
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-07-09 ساعت 06:13)Leila18 نوشته:  
(2015-06-16 ساعت 03:14)hoorshid نوشته:  سلام دوستان خسته نباشید من برای ترم تابستان کلاس ESL ثبت نام کردم توی LOSANGELES VALLEY COLLEGE کلاس هاش رایگان هستش و تا آخر این هفته هم ثبت نام میکنن،از مبتدی تا پیشرفته هم داره،امروز اولین جلسه بود که من رفتم در کل خوب بود چون ۵ روز در هفته روزی ۲ ساعت خیلی کمک میکنه به تقویت زبان البته من هم مبتدی برداشتم هم پیشرفته در واقع ۴ ساعت زبان میخوندم.
سلام دوست عزیز
آیا اطلاع دارید که مشابه کلاس زبان شما در منطقه وست وود سانتامونیکا هم هست یانه؟
سلام تمامی کالج های دولتی دارن،توی سانتا مونیکا هم هست توی گوگل سرچ کنین smc.edu سر بزنید
پاسخ
تشکر کنندگان: nora-nora ، r.bazargan ، Amir.AA
در چه حد آدم باید زبان بدونه ؟مثلا advance?
پاسخ
تشکر کنندگان: es2015
(2015-07-09 ساعت 10:09)rsalan نوشته:  در چه حد آدم باید زبان بدونه ؟مثلا advance?
نه از همون اول هم کلاس داره امتحان داره که تعیین سطح میدین
پاسخ
تشکر کنندگان: barfi1
(2015-07-09 ساعت 11:46)hoorshid نوشته:  
(2015-07-09 ساعت 10:09)rsalan نوشته:  در چه حد آدم باید زبان بدونه ؟مثلا advance?
نه از همون اول هم کلاس داره امتحان داره که تعیین سطح میدین

اگه بتونین در کنار کلاس زبان یه کاری هم پیدا کنید که با مردم در تماس باشید خیلی‌ زود پیشرفت می‌کنید

(2015-07-09 ساعت 10:09)rsalan نوشته:  در چه حد آدم باید زبان بدونه ؟مثلا advance?

اتفاقا اگه اینجا شروع کنید به‌‌‌ یاد گرفتن زبان لهجه خوبی‌ پیدا می‌کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: r.bazargan ، Pedraaam
تز نون شبت بزن و زبانتو کامل کن قبل از اینکه بری آمریکا.
پاسخ
تشکر کنندگان: nora-nora ، r.bazargan ، Pedraaam
دوستان من هر طور فکر میکنم به این نتیجه میرسم که اگه بدون دونستن زبان بریم درست مثل یه فرد کاملا بیسواد در اون کشور هستیم.درست است که همه ما تحصیل کرده هستیم اما اگه نتونیم کتابای اونا رو بخونیم با اونها حرف بزنیم و غیره .آیا به نظر شما چیزی بیش از یک فرد کرو لال و بیسواد هستیم .حال با این وضع چگونه میخوایم پیشرفت کنیم.من فعلا مکالمه رو با نرم افزار اموزشی نصرت شروع کردم و راضیم.
کيس نامبر: 2016AS18## ♥
 تعداد افراد:4 نفر ♥
کنسولگری: Abu Dhabi (تغییر کنسول گری از طرفkcc)♥
 ارسال فرم : 26 می♥
تاریخ مصاحبه : 21 اکتبر ،برگه سفید♥
برنده:سربازی ارتش،لیسانس مکانیک،شرکت خصوصی،AP:نفر اصلی
 آپدیت ها: 22 اکتبر ,9دسامبر،25ژانویه ،2 مارچ(تبدیل به orکیس اصلی)
کلیر:زیباترین روز خدا 3 مارچ پس از 134 روز،دریافت ویزا 31 مارچ
سفر به آمریکا:
پاسخ
تشکر کنندگان: Rooz
(2015-08-03 ساعت 10:20)a4542 نوشته:  دوستان من هر طور فکر میکنم به این نتیجه میرسم که اگه بدون دونستن زبان بریم درست مثل یه فرد کاملا بیسواد در اون کشور هستیم.درست است که همه ما تحصیل کرده هستیم اما اگه نتونیم کتابای اونا رو بخونیم با اونها حرف بزنیم و غیره .آیا به نظر شما چیزی بیش از یک فرد کرو لال و بیسواد هستیم .حال با این وضع چگونه میخوایم پیشرفت کنیم.من فعلا مکالمه رو با نرم افزار اموزشی نصرت شروع کردم و راضیم.

دقیقا.شما فک کن یه اینگلیسی زبان بیاد جای پرت ایران.چیکار میتونه بکنه؟دقیقا زبان از نون شب هم واجب تره چون بدون اون کاملا دور از جون فلج میشین.

 
به قول جناب چاپلین: شاید این زندگی اون مهمونی نیست که می خواستی به آن دعوت بشی،ولی حالا که دیگه دعوت شدی تا میتونی زیبا برقص
پاسخ
تشکر کنندگان: sahar2016 ، nora-nora ، Rooz
در آمریکا کسی که زبان بلد نباشه مثل یک فرد کور و کر و لال هست
پس اگر زبانتون خوب نیست از همون روزی که قبولیتون رو دیدین به کلاس های زبان برید و زبانتون رو تقویت کنید
می گذرد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: sahar2016 ، Rooz




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان