کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
نداشتن اسپانسر و راه حل ه‍ا
با سلام خدمت دوستان عزیز . لطفا در این تاپیک فقط و فقط در مورد موارد تمکن مالی و مبحث هایی در مورد این قبیل سوال شود .

این پست در بخش اسپانسر و مدارک مرتبط با آن نیز آورده شده ولی مجددا در این تاپیک هم تکرار شده تا اول صفحه باشه و راحت تر بقیه بتونن بهش ریفر بدن.
مطالبی که در ادامه میارم جمع بندی تاپیک های اسپانسر سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هست. دوستان میتونن تک تک این موارد رو در سئوال و جوابهای اون تاپیک ها مشاهده کنند.
شاکله اصلی این پست توسط جناب Kaviir نوشته شده و کپی رایتش با ایشون هست. فقط یکی از مدیران جناب BehdadK یه سری موارد رو اضافه کردن و زحمت کشیدن . بنده هم همون متن را دوباره برای دوستان 2016 میگذارم:


تذکر مهم : افراد بسیاری رو دیدم که تازه کار بودند و سوال پرسیدند و افرادی که آشنایی نداشتند جوابهای اشتباه و خطرناک داده بودند، لذا توصیه میگردد برای اینکه با مشکل مواجعه نشوید حتما حتما به رتبه و عنوان کاربر پاسخ دهنده توجه کنید و یا اگر میخواهید جوابی را که قبلا داده شده است مرجع قرار بدید حتما به کاربرانی که آنرا تایید کرده اند توجه کنید، این کاربران میتوانند مدیران، پیشکسوتان، عضو شایسته (فکر کنم فقط یدونه باشه اونم خودش میدونه کیه )، عضو با سابقه و کسانی که رتبه بالا دارند باشند و یا اینکه چندین کاربر جوابهای یکسان داده باشند.

مطلبی که در زیر درج شده نتیجه گیری و جمع آوری گفتگو های ایراد شده پیرامون موضوع اسپانسر و نداشتن اسپانسر در سال لاتاری جاری و سالهای قبل است. هرآنچه ثبت شده است نتیجه حاصل نتیجه گیری عمومی و پستهای تایید شده عمومی است ، لذا در جاهایی که نیاز بوده به مرجع اشاره شده است
لازم بذکر است که رعایت موارد خاص و قرار دادن پرسشهای موارد خاص در فرومها جهت پاسخ عمومی ارجعیت دارد به هرآنچه ثبت میشود.
از آنجائیکه این دو مورد در یک موضوع قرار دارند آنرا هم در تاپیک اسپانسر و هم در تاپیک نداشتن اسپانسر قرار میدهم.

یکی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت ثابت کردن این مسئله هست که شما سربار دولت نخواهید بود و حتی اگر مدت زیادی کاری پیدا نکیند. ثابت کنید که نیازی به کمک دولت آمریکا در بدو ورود ایالات متحده نخواهید داشت، میتوان با استفاده از دو حالت زیر این را اثبات کرد.

۱. اثبات کردن تمکن مالی (پول نقد موجود در بانک + ملک، خونه، مغازه، ماشین و ...)
۲. داشتن اسپانسر

زمان اقدام برای جمع آوری اطلاعات مالی: این موضوع بسیار مطرح شده است که میتوان اینگونه آنرا تفسیر کرد که اطلاعات مالی اطلاعاتی هستند که هرچه جدید تر باشند بهتر است مثل گواهی تمکن مالی از بانک که پیشنهاد میگردد پس از دریافت نامه دوم و حدود یکماه قبل مصاحبه تهیه و در صورت نیاز ترجمه گردد، مدارک اسپانسر هم میتواند جز همین دسته قرار بگیرد و شما میتوانید با تخمین زمان کارنت شدن و یا حین زمان کارنت شدن شروع به جمع آوری اطلاعات اسپانسر کنید. (باید توجه داشت که در کدام موارد زمان متغییر حساسی است)

۱. اثبات کردن تمکن مالی (پول نقد موجود در بانک + ملک، خونه، مغازه، ماشین و ...) :

لازم است مبلغی را که باید ۱۲۵٪ خط فقر آمریکا باشه (ستون 125% جدول زیر که میتوان آنرا از لینک بدست آورد ). به عنوان مثال یک خانواده ۲ نفره باید حداقل 19663 دلار را در حساب بانکی خود داشته باشد. توجه داشته باشید که برای محاسبه نرخ ارز عموما نرخ ارز مرجع (در حال حاظر ) و یا مبادلاتی (2560 تومان) در گواهی دریافتی از بانک محاسبه میگردد، ولیکن آفیسر غالبا آنرا با نرخ ارز آزاد محاسبه کرده و به خوبی با نرخ های مختلف و عدم دریافت دلار به نرخ های به جز آزاد آشناست. پس بهتر است این را هم در نظر بگیریم.
نکته۱: اعداد اعلام شده برای سال ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۵ می باشد که البته نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته و احتمالا سال آینده هم در این حدود باشد.
نکته ۲: این اعداد برای 48 ایالت آمریکا و به جز هاوایی و آلاسکا و کلمبیا می باشد. خط فقر ۳ ایالت مذکور بیشتر از این عدد است.

[عکس: tamakon.png]

نکته: اینکه توی چه بانکی‌ حساب دارید فرق چندانی نمی‌کنه ولی‌ بهتره بانک یا موسسه مالی وابسته به نهاده خاصی‌ نباشه.(مثل عسکریه یا قوامین)
برای اینکه سفارت از موجودی حساب بانکی شما مطلع بشه لازم است که به بانکی که در آن حساب دارید (هرچه تاریخ افتتاح حساب قدیمی تر باشد بهتر است) و پولتان را در آن قرار دادید مراجعه کنید و درخواست گواهی تکمن مالی یا گواهی حساب بانکی بکنید و بهتر است که این نامه انگلیسی باشه ۲ تا بگیرید که زمان ارسال مدارک یکیشو بفرستید و دیگری رو با خودتون ببرید.
خوب است بدانید که آنچه در اصل به گواهی تمکن مالی معروف است گواهی تایید موجودی حساب های شما در یک بانک در تاریخی معین به درخواست شماست، لازم بذکر است که گواهی تمکن مالی گرفته شده از بانک نیازی به گردش حساب نداره و فقط موجود شخص در تاریخ همان روز و تاریخ افتتاح حساب و قید کردن نرخ دلار مرجع در گواهی اختیاری میباشد و سفارت تا به حال اين نامه را پذيرفته و گردش نخواسته اگرچه در سایت آنکارا گفته شده است که نامه گردش مالی نیاز است.
برای گرفتن نامه تمکن مالی(گواهی حساب بانکی) لازم نیست که فقط در شعبه افتتاح حساب باشه در هر شعبه‌اي مي‌تونيد اين كار رو انجام بديد چون الان حسابها فراگير هستند. فقط بايد دفترچه حساب و كارت ملي همراهتون باشه.
ممکنه برای اینکه بانک به شما گواهی موجودی بده نیاز باشه که پول ۲۴ ساعت تو حسابتون بمونه. البته خیلی از بانکها بلافاصله و کمتر از ۱۰ دقیقه به شما گواهی تمکن ارائه میکنند و این محدودیت در اونها موجود نیست. کافیه قبل از دریافت گواهی از بانکی که میخواید این مورد رو هماهنگ کنید.
یکی از دوستان ۲۰۱۳ عنوان کرد که به ازای نفرات کیس اصل تمکن مالی دریافت کرده و داخل هر پرونده گذاشته. البته بقیه متفقا اعلام کردن که فقط به اسم برنده گواهی تمکن رو دادن و اصلا و ابدا احتیاجی به چند نسخه جهت همراهان نیست. صرفاً جهت اطلاع بود وگرنه من خودم هم به شخصه هم قطعاً یک نسخه میگیرم ولی اینجا عنوان کردم که راهنما کامل باشه.
حتما گواهی رو از شعبه ارزی و به لاتین بگیرید تا هزینه ترجمه اضافی رو متقبل نشید.

اگر چند تا حساب دارید بهتر است همه پول را در یک حساب قرار بدید و گواهی بیگیرید ولی اگر میخواهید از چند حساب موجودی حساب بگیرید بهتره در یک روز و تاریخ گرفته باشه.
حساب بانکی میتواند بین شخص برنده و شخص همراه مشترک باشد مثلا اگه شما یک حساب بانکی دارید که بین شما و همسرتون مشترک هست اشکال نداره.
اگر میخواهید ابتدا پول را در حساب خودتون قرار داده ونامه تکمن گرفته و بعد در حساب همراهانتون قرار بدهید بهتر است که همه این گواهی ها در یک روز ثبت شده باشد در غیر این صورت ممکن است شبه ایجاد شده بشه که پول رو جابجا کردید.
ممکن است صدور گواهی موجودیه بانک برای دوستانی که در شهرستان ها زندگی میکنند بیشتر طول بکشه.
برای گرفتن گواهی حساب بانکی نیازی به پاسپورت نیست، اگر درخواست کردند فقط برای درست نوشتن نام شما است که خودتان میتوانید بنویسید.
نامه گواهی مالی میتواند با To Whom It May Concern شروع بشود و نیازی به درج نام سفارت نیست.
یک نمونه نامه تمکن مالی لینک
در مورد تمکن مالی آفیسر کاملا سلیقه ای عمل میکنه، تنها قانونی موجود اطمینان آفیسر از این هست که شما اونجا از همون اول یا تا چند وقت پابلیک چارج نشین و بتونین یه زمانی داشته باشید که روی پای خودتون بایستید. مثلا در سفر نامه های سال قبل از هر ۱۰ نفر به یک یا دو نفر میگفت برید موجودیتون رو افزایش بدید. البته حرفای شما در روز مصاحبه هم میتونه در نظر آفیسر تاثیر داشته باشه. مثلا یه نفر با 18000 دلار میخواد بره دالاس و آفیسر بهش ایرادی نمیگیره. ولی شما اگه تو مصاحبه به آفیسر بگید میخوام برم نیویورک ادامه تحصیل بدم انتظار نداشته باشید که 18000 دلار رو از شما قبول کنه. البته حدث هایی در مورد وضعیت و سابقه کاری فرد، تعداد همراهان و هزینه اونها و کلا پیش بینی هزینه های آتی توسط آفیسر انجام میشه. به عنوان مثال اگر شما بگید که میخواهید اونجا ادامه تحصیل بدید با توجه به هزینه های کمر شکن درس خواندن به احتمال قریب به یقین موجودی حسابتان کافی نخواهد بود. و یا در صورت سن زیاد یا مشکل جسمی مبلغ بیشتری آفیسر جهت گذراندن نیازمندیهای روزانه از شما طلب میکنه. و یا اگر دختر مجرد بیکار باشید که 99% ازتون میخواد اسپانسر بیارید، چون تصور میکنه نمیتونید وضعیت مالیتون رو مدیریت کنید.

در کل هیچکس تابحال به خاطر کم بودن موجودی یا نداشتن اسپانسر ریجکت نشده . فقط بهتون میگه برید موجودی رو افزایش بدید و پرینتش رو برامون ایمیل کنید .

مسئله دیگری که برای اثبات کردن تمکن مالی میتوان به آن اشاره کرد داشتن ملک، زمین، مغازه، ماشین است که برای اثبات آن لازم است که سند آنها را که به نام خودتان است ترجمه کرده و ترجمه آنرا به سفارت بفرستید و اصل آنرا با خودتان به مصاحبه ببرید.
تعداد کسانی که گفته اند ملک نیاز به ارزش گذاری ندارد بیشتر از کسانی است که گفتند نیاز با ارزش گذاری دارد و گفته شده است که کسایی که فقط میخواهند سند ببرن و گواهی موجودی نمیتونند ببرند برای محکم کاری ارزشگذاری میکنن.
اگر میخواهید برای ملک یا خوردو یا زمین یا مغازه وکالت بلاعزل بگیرید بگیرید اشکالی ندارد پیشینیان بردند و آفیسر هم گرفته و ایرادی هم عنوان نکرده و چند مورد در سفرنامه ها بوده که وکالت بلا عزل سند ملکی رو تحویل دادند و هیچ سؤالی هم آفیسر در این رابطه ازشون نکرده. ولی اگر میشود بهتر است که بجای وکالت آنرا به نام خودتان کنید و ارجعیت با این است که آنرا به نام خودتان کنید.
(یه مورد داخل پرانتز در خصوص وکالت بلاعزل :وکالت بلاعزل اختیار فروش و واگذاری سند ملک و دریافت وجه حاصل از فروش رو به شخص میده. حتی میتونه ملک رو به نام خودش منتقل کنه و در تمام این موارد دیگه نیازی به امضای صاحب ملک و یا مطلع کردن او نیست. وکالت بلاعزل تنها با مرگ یکی از طرفین باطل میشه. یا با فروش ملک توسط مالک اصلی. یا اینکه کسی که وکالت بلاعزل داره شخصا منصرف بشه و وکالت رو باطل کنه. اما صاحب ملک نمیتونه شخص رو از وکالت عزل کنه. یعنی نمیتونه وکالتی که داده رو باطل کنه.)
در مورد سهام: سفارت به سهام زیاد زیاد اهمیت نمیده و اولویت اول پول نفد و بعد از اون شاید ملک رو از شما بپذیره. تقریبا موردی که سفارت ماشین رو قبول کرده باشه مشاهده نشده.
داشتن مبلغ زیاد در حساب هم مشکوکیت آفیسر و احتمال کلیرنس خوردن یا افزایش اون رو به دنبال داره. پیشنهاد میشه دوستان دیگه از 150% خط فقر بیشتر در حساب نگذارند.
احتمال داره روز مصاحبه آفیسر بپرسه این پور رو از کجا آوردید مخصوصا اگر بیکار، مجرد و یا خانم هستید. اگر پرسید جواب قانع کننده ای برای اون داشته باشید مثلا :پدرم بهم داده، ارث رسیده و ...

نکته:
در مورد مصاحبه شوندگان آنکارا: این مطلب رو نباید اینجا نوشت ولی چون زیاد شوال شده بود فقط اشاره میکنم که کپی مدارم باید ۱۵ روز قبل از مصاحبه به دست سفارت برسه و اصل مدارک و کپی (برای محکم کاری) رو با خودتون ببرید.
ویزای لاتاری نیاز به اسپانسر نداره به این معنی که اجباری نیست و شما فقط می تونی با نشان دادن دارایی های خودت ویزا رو بگیری. اما اگر کسی دارایی نداره یا داراییش کمه باید از اسپانسر استفاده کنه.
مدارک ترجمه شده نیاز به تایید دادگشتری ولی بعضی ها برای محکم کاری پیشنهاد داده اند که بهتر است انجام شود.


۲. داشتن اسپانسر :
یکی دیگر از روشهای اثبات اینکه شما در بدو ورودتان به ایالات متحده و حتی پس از چندین ماه پیدا نکردن کار سربار دولت آمریکا نخواهید بود این است که شخصی در ایالات متحده شما را پشتیبانی کند، همانطور که در نکته بالا اشاره کردم ویزای لاتاری نیاز به اسپانسر نداره به این معنی که اجباری نیست و شما فقط می تونی با نشان دادن دارایی های خودت ویزا رو بگیری. اما اگر کسی دارایی نداره یا داراییش کمه باید از اسپانسر استفاده کنه.

شرایط شخص برای اسپانسر شدن :
بهترین مرجع برای فهمیدن این موضوع راهنمای اسپانسر در فایل راهنمای سفارت آمریکا در آنکارا صفحه 11 است.

فردی که اسپانسر شما می‌شود باید خود ساکن آمریکا بوده و آن قدر توان مالی داشته ‏باشد تا بتواند شما را ساپورت کند. برای اثبات این توانایی باید از طرق زیر عمل کرد :
۱.با ارائه گواهی مالیات سال قبل میلادی، میزان مالیات داده شده و یا به عبارت بهتر مقدار درآمد واقعی فرد معلوم می‌شود. این گواهی شامل فرم‌های نظیر فرم 1040 و فرم W2 هست که اگر اسپانسر مالیات سال قبل را پرداخت کرده باشد این فرم‌ها را در اختیار دارد و کافی است کپی فرم‌ها را برای شما بفرستد.
۲.ممکن است اسپانسر شما سال قبل مالیات نداده و یا به طور کامل پرداخت نکرده باشد. در این صورت باید ثابت کند که درآمد امسال او بیشتر از سال قبل هست، و برای این کار باید به صورت رسمی از محل کارش گواهی بگیرد و برای شما بفرستد.
۳.اگر این فرد نه مالیات خود را پرداخت کرده و نه گواهی که در مورد پیش اشاره شد در اختیار دارد، می‌تواند یک گواهی بانک مبنی بر این که پول نقد کافی در بانک دارد دریافت کرده و برای شما بفرستد.

اسپانسر شما باید بتواند حداقل دو تا از موارد زیر رو نشون بده.

۱. Copies of his or her latest federal income tax return;
۲. A statement from his or her employer showing salary and the length and permanency of employment;
۳. A statement from an officer of a bank regarding his or her account, the date the account was opened, and the present balance;
۴. Any other evidence adequate to establish financial ability to carry out his or her undertaking toward the applicant for what might be an indefinite period of time.



اسپانسر باید فرم (I-134 (Affidavit of Support را برای شما پر کند و باید امضا کنه و برای شما پست کنه (اسكن و كپي ازش قبول نيست) و احتیاجی هم به گواهی امضا هم نیست. برای دانلود فرم i-134 و راهنمای آن میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

نکته : اگر خانواده شما بیش از یک نفره اسپانسر در بخش ۳ این فرم افراد اضافه رو وارد میکنه و احتیاج به پرکردن فرم مجدد نیست.

نکته : فرم I-864 مربوط به نوع دیگری از مهاجرت به آمریکاست نه لاتاری (I-864 برای کیس خانوادگیه و کاریه و در دو سال گذشته بارها این مورد از سفارت های آنکارا، ایروان و ابوظبی استعلام شده.

نکته جهت پر کردن فرم I-134 :
اسپانسر شما اگر ميخواد مسئوليتش محدود و مشخص باشه بايستي در بخش 11 فرم باكس اول قبل از كلمه intend رو تيك بزنه و در سطرهاي پاييني بطور مشخص بنويسه كه چه چيزايي و به چه مدت شما رو ساپورت ميكنه.(مثلاً غذا و مسكن به مدت ۱ سال)، براي شما بهتره كه اسپانسر محدوديتي در ساپورت كردن شما مشخص نكنه.

اسپانسر باید حد کافی «توان مالی» برخوردار باشد. این مقدار بستگی به این دارد که اسپانسر چند نفر را تحت پوشش دارد (مشتمل بر خانواده خودش و خانوده شما به علاوه اشخاصی که از قبل ‏ساپورت کرده باشد) و هم‌چنین به ایالتی که در آن زندگی می‌کند نیز بستگی دارد. ‏مقایسه این موارد با خط فقر در آمریکا باید نشان دهد که درآمد فرد برای حمایت از شما کافی خواهد بود. در مقایسه درآمد با خط فقر هم، درآمد فرد باید از عددی که در جدول‌های مربوط به خطر فقر آمده بیشتر باشد چون اگر کمتر بود آفیسر، اسپانسر شما را قبول نخواهد کرد. برای دیدن خط فقر در آمریکا به این لینک و یا جدول بالا (ستون 100%) مراجعه کنید. البته توجه داشته باشید ستون 100% برای فرم I-134 و اقدام لاتاری هست و ویزای خانوادگی و یا کاری که فرم I-864 رو باید پر کنه از ستون 125% باید استفاده کند.
در صورتی که درآمد اسپانسر شما برای جمعیت تحت پوشش خودش کمتر از خط فقر باشه باید کلا بی خیال اسپانسر بشید ولیکن اگر اسپانسر شما درآمدی در حد کفایت خودش داره ولی کفایت خانواده شما رو نمیکنه میتونین از دو اسپانسر همزمان استفاده کنید. یه مثال میزنم که راحت تر بشه فهمید. دوستی دارید مجرد با درآمد 20 هزار دلار سالانه که نسبت به خط فقر آمریکا (11670 دلار) 8000 دلار بیشتر درآمد داره. شما یک خانواده ۴ نفره هستید که اگر ایشون بخواد اسپانسر شما بشه حداقل باید به اندازه یک خانواده ۵ نفره یعنی 27910 دلار درآمد داشته باشه . این فرد میتونه قسمتی از اسپانسرشیپ شما رو به عهده بگیره ولی برای مابقی اش باید به دنبال یه اسپانسر دیگه باشید.
در صورتی که اسپانسر شما متاهل باشه فرم I-134 باید به امضای همسرشون (کو اسپانسر) هم برسه.

با ارائه گواهی مالیات سال قبل میلادی، میزان مالیات داده شده و یا به عبارت بهتر مقدار درآمد واقعی فرد معلوم می‌شود. این گواهی شامل فرم‌های نظیر فرم 1040 و فرم W2 هست که اگر اسپانسر مالیات ۳ سال قبل را پرداخت کرده باشد این فرم‌ها را در اختیار دارد و کافی است کپی فرم‌ها را برای شما بفرستد این دو فرم مالیاتی ثابت هستند و هر زمانی میتواند آنرا برای شما بفرستد(اسکن و کپی قبول است)، دقیق نمی دونم اما گویا یکی از این فرم ها مربوط به کارفرماست و یکی مربوط به کارمند. در این صورت اسپانسر شما اگر فقط کارفرما یا اگر فقط کارمند باشد ، یک مدل از این فرم ها را در اختیار خواهد داشت و برای شما ارسال خواهد کرد (نگران نباشید چون خود اسپانسر میدونه باید کدوم فرم را بفرسته برای شما).

اگر اسپانسر شما کارمند نیست و یا بازنشسته است همانطور که در گزینه ۳ میبینید میتواند بجای آن از نشان دادن حساب بانکی استفاده کند. در مورد حداقل مبلغ حساب بانکی خط فقر آمریکا با همون شرایط محاسبه میشه و این عدد در ضریب ۳ یا ۵ (نظرات متفاوت بود) باید در حساب موجود باشه.
نکته: مطابق قوانین جدید، تایید امضا یا نوتورایز کردن دیگر اجباری نیست و اسپانسر می‌تواند فرم I-134 را فقط امضا کند و بفرستد. متن قانون مربوطه چنین است:
You must sign Form I-134 in your full name. (Note: Signing Form I-135 is under penalty of perjury under U.S. law). For this reason, it is not necessary to sign Form I-134 before a notary, nor to have your signature notarize after you sign it

علاوه بر این مدارک اسپانسر شما باید مدارکی مثل کپی سیتیزنشیپ یا گرین کارت را برای سفارت ارسال کند.(پس شد اصل فرم I-134 , کپی 1040 ، w2 و کپی سیتیزنشیپ یا گرین کارت) که همه این مدارک را میتوانید به سفارت پست کنید و اصل فرم I-134 را در روز مصاحبه با خودتون ببرید. حتما دقت کنید که فرم I-134 باید اصل باشه و ترجیحا با خودکار آبی امضا بشه که به راحتی قابل تشخیص باشه بقیه مدارک رو میشه اسکن کرد و از طریق ایمیل رد و بدل کرد. چند مورد هم بوده که کپی پاسپورت اسپانسر رو روز مصاحبه خواسته آفیسر که این رو هم بد نیست داشته باشید.
اسپانسر میتونه مستقیم مدارک رو به سفارت بفرسته (اگر به شما اعتماد نداره یا نمیخواد از زندگی خصوصیش با خبر بشید. یا به حسابدارش بده مهر و موم کنه برای شما بفرسته تا اون رو به دست آفیسر بدید. اگر همچین اسپانسری دارید یا از خیر اون بگذرید یا حتما قبلش کاملا باهاش هماهنگ باشید که مدارک کامل رو بفرسته که یک دفعه نقص مدرک نخورید و آش نخورده دهن سوخته.
و مجددا تکرار میکنم اسپانسر باید اقامت آمریکا رو داشته باشه. این مورد هم به صراحت در راهنمای ویزای گوناگونی آنکارا عنوان شده و هم در صورتی که یک بار فرم I-134 بند ۳ رو بخونید متوجه میشید که اسپانسر باید اعلام کنه که چه نوع اقامتی در آمریکا داره (بدنیا اومده، از طریق ازدواج، مهاجرت کاری، خانوادگی و ... به همراه شماره پیگیریش). پس اگر هر کجای دیگه ای از دنیا اسپانسر دارید به دردتون نخواهد خورد.
جهت اطلاع فرم 1040 دو صفحه و فرم W2 هم يك صفحست كه با هم ميشه ۳ صفحه.
یه نکته که مهمه اینه که خیلی ها بودن که اسپانسری پیدا کردند خیلی آشنا یا خیلی دور که این اسپانسر از اول یا آخر کار از این لطف سر باز زده. در همین مهاجر سرا به جز دایی و خاله و عمه حتی برادر هم بوده که اسپانسرشیپ رو امضا نکرده که البته در این دور و زمونه از هیچایواینمیشه انتظاری داشت مخصوصا اون ور دنیا با اون درگیری ها و ترس از آینده و بخصوص اینکه معمولا در اینجور کارها همه از وکیلشون مشورت میخوان که بلااستثناء وکلا نفی میکنن قضیه اسپانسرشیپ رو (بدیهیه دیگه مسئولیت اضافه داره) پیشنهاد همه دوستان اینه که تا میتونید از اسپانسر استفاده نکنید اما اگر خواستید این کار رو بکنید بد نیست به اسپانسر توضیح بدید که در صورتی که این لطف رو قبول کنه چه عواقبی ناشی اش میشه و کی مسئولیتش صلب میشه:
تعهد اسپانسر یا کواسپانسر ( این تعهدات حتما شامل کو اسپانسر هم می شود) تا زمانی ادامه دارد که :

۱- متقاضی دریافت گرین کارت سیتیزن شود ، یا

۲- فوت کند ( چه اسپانسر په متقاضی گرین کارت)، یا

۳- به طور کل از آمریکا خارج شود (انصراف) ، یا

۴- 40 کوارتر ( حدود ۱۰ سال) در آمریکا کار کند.


نکته: اگر فردی اسپانسر همسرش شود، طلاق به تعهدات او خاتمه نمی دهد.


حدود تعهدات اسپانسر

اگر فرد بعد از دریافت گرین کارت به هر نحوی از کمکهای دولتی"means-tested public benefits " استفاده کند، اسپانسر/کواسپانسر او متعهد به بازپرداخت آنهاست. اگر این بازپرداخت انجام نشود، سازمان یا اداره ای که کمک مذکور را پرداخت کرده می تواند از اسپانسر شکایت کرده و او را دادگاهی کند.

کمکهای دولتی شامل موارد زیر است ( منبع مطلب):

۱- کوپن غذا یا Food Stamp

۲- کمکهای درمانی

۳- Supplemental Security Income -SSI

۴- کمکهای موقتی به خانواده های نیازمند یا Temporary Assistance for Needy Families -TANF

۵- بیمه ایالتی کودکان یا State Child Health Insurance Program -CHIP

و موارد دیگری که ایالت به ایالت فرق می کند.

نکته: موارد زیر شامل کمکهای دولتی محسوب نمی شوند:

۱- خدمات درمانی اورژانسی

۲- کمکهای ضروری غیر نقدی و موقتی

۳- خدمات تحت قوانین National School Lunch و Child Nutrition Acts

۴- واکسیناسیون و درمانهای ضروری مربوط به بیماری های فراگیر

۵- کمک به دانش آموزان/دانشجویان تحت قانون Higher Education Act and the Public Health Service Act

۶- کمکهای دولتی تحت پوشش برنامه های Elementary and Secondary Education Act و Job Training Partnership Act

البته بدیهیه که اگر اسپانسر شما، در فرم مذکور شما رو intend حمایت کنه و مثلا بگه که برای شما یه جای خواب و مثلا ماهانه 1000 دلار کمک میکنم این مسئولیت ها شاملش نمیشه ولیکن ارزش اسپانسر شما هم پایین تر میاد و باید به همراهش یه گواهی هم داشته باشید.

نکاتی جهت اسفاده کردن از اسپانسر :
۱. اگر از اسپانسر استفاده کنید، تا یک سال از برخی کمکهای دولتی محروم میشوید.
۲. اسپانسر ممکنه تا لحظه آخر جا بزنه(حتی اگر برادر یا خواهرت باشه)
۳. اگر اسپانسر تخلف مالی یا مالیاتی کرده باشه روی کیس شما تاثیر میذاره حتی ممکنه زبونم لال...
۴. خیلی ها معتقد بودند در صورت نیاز به کمک دولت ممکنه به دلیل داشتن اسپانسر این کمک ها شامل اون شخص نشه. و مسئولیتش به عهده اسپانسر باشه. یه مورد از دوستان مهاجرسرا با خانواده ۳ نفری لاتاری که آمریکاست به نقل از خودشون : با خارج کردن پول از حساب بانکیش (باقی گذاشتن 500 دلار) شماره سوشال ، گرین کارت و اعلام بیکاری و اجاره خونه بیمه مدیکر رایگان و 580$ کمک غذایی و 680$ کمک نقدی در ماه دریافت میکنه که اگر اسپانسر داشته باشید از این خدمات محروم میشید. البته مدرسه در آمریکا مجانی است اما هزینه های جانبی مثل ناهار ..سرویس..وپول گردش و این جور چیزها رو باید پرداخت کنید ...اما اگر اسپانسر نداشته باشید در همه جا از کمک دولت استفاده میکنید.بدون هیچ هزینه ای.

۵. به تنهایی اسپانسر داشتن موجب کلیرنس خوردن نمیشه اما با توجه به احتمال بالای کلیرنس خوردن ما ایرانی ها، در صورت اسپانسر داشتن ایشون هم یه چک میخورن که روند کلیرنس رو طولانی تر میکنه
۶. چون اسپانسر برای شما تعهد داده تا یکسال طبیعیه که همش اونجا کنترلت کنه و رو اعصابته که فلان کارو نکن، فلان کارو بکن. از این میترسه که یه دست گلی به آب بدی و خودش تو دردسر بیفته و بدتر از اون اینه که در این شرایط معمولا خیلی هم حساس میشن و نمیذارند تکون بخوری! کلا دست و پاتو میبندن.
۷. اگر مدارک اسپانسرتون کامل نباشد و آن را ارائه دهید حتی در صورتی که تمکن مالی کافی هم داشته باشید پرونده شما تا زمانی که مدارک اسپانسر رو کامل کنید فریز میشه و امکان انصراف از اسپانسر هم براتون موجود نیست.



دو مورد در مورد فرم DS-260 :
آدرسی که در اون فرم ارسال کردید اسپانسر نیست. آدرس جایی است که قراره زندگی کنید. ضمنا شما الزام ندارید که حتما در کنار اسپانسرتون زندگی کنید.

در مورد ارسال مدارک از آمریکا به ایران : تا پارسال فقط با USPS میشد این مدارک رو پست كرد چون بقيه پست ها از جمله DHL هم تحريم هستند و نميتونه محموله به ايران بياره و فقط ميتونه از ايران به آمريكا پست و ترجيحا" سرويس تراك رو هم خريداري كنید.چون اگر اين سرويس رو خريداري كنه يك شماره 13 رقمي بهش ميدن كه شما با وارد كردن اون تو سايت پست ايران ميتوني محمولتو از آمريكا تا ايران ردگيري كنيد.
در مورد زمان ارسال مدارک یا پرکردن مدارک مجددا میگم این مدارک مالی مدارکی است که هر چه به تاریخ مصاحبه نزدیک تر باشه بهتره چه میخواد گواهی تمکن باشه و چه اسپانسر و ترجیحا میگن دیگه حداکثر یک ماه تا مصاحبه فاصله داشته باشه. بودند افرادی که ۴ ماه هم گواهی تمکنشون با مصاحبه فاصله داشته و با ترس و لرز رفتن و اتفاقی نیوفتاده یا کسی بوده که خارج از کشور بوده و امکان نداشته گواهی تمکن رو در بازه ۶ ماهه تا مصاحبه از ایران بگیره و آفیسر قبول کرده. یادتون باشه اگر فاصله زیادی تا مصاحبه این مدارک رو تهیه میکنید دلیل قانع کننده ای باید داشته باشید و یا صابون نقص مدارک رو به تنتون بزنید. ترجیحا حتی اگه در ایران ساکن نیستید و میخواهید از ایران مدرکی تهیه کنید وکالت به آشناتون بدید تا این زحمت رو تقبل کنه. همچنین در خصوص مدارک اسپانسر با توجه به اینکه اعتبار فرم تا ۲۰۱۶ هست و احتیاج به نوترالایز شدن هم نداره. میتونین از اسپانسرتون بخواید یه تاریخی در آینده رو براتون امضا کنه و براتون بفرسته. البته این احتمال هست بقیه مدارک ایشون از جمله فرم های مالیاتی که میتونن تا دقیقه آخر ای میل بشن ولی این احتمال رو هم در نظر بگیرین که ممکنه اطلاعات وارد شده اسپانسر در فرم I-134 در این فاصله تغییر کنه مثل آدرس سکونت، محل کار، حقوق، میزان ذخیره در حساب بانکی و ... که براتون دردسر بشه.

درپایان:

در کل با دوستان به این اجماع رسیدیم که داشتن اسپانسر گاهی کمک میکنه که کیسی که از نظر آفیسر نیاز به اسپانسر داره کارش راه بیفته. نتیجه اینکه هرکی میتونه اسپانسر داشته باشه خودش تمکن مالی ارائه بده ولی مدارک اسپانسر رو فقط آماده همراه داشته باشه. اگر آفیسر چیزی نگفت که هیچ. ولی اگر گفت نقص مدرک داری ، همون موقع بهش ارائه میدی و نقص مدرکی میشه که در یک چشم بهم زدن مرتفع میشه. لازم هم نیست دروغ بگی. اگر پرسید چرا زودتر ندادی میگی نمیخواستم برای کسی مسؤولیت درست کنم. خودم میتونستم از پس مخارجم بر بیام و اینو هم برای احتیاط آوردم که اگه شما خواستید ارائه کنم. کاملا صادقانه


آرزوی موفقیت برای تک تک شما
شماره کیس ***6. رویت قبولی 10May. تعداد افراد 2 نفر. سفارت آنکارا . مصاحبه نیمه اول جولای . نتیجه 1 ضرب هر 2 نفر Big Grin . مقصد سیاتلRolleyes
سفرنامه از سیر تا پیاز من

سلام من ميخوام بگم كه برا تحصيل ميخوام بيام اونجا مثلا اوهايو يا نيوجرسي يه نفرم خستم به نظرتون سي هزار دلار و حالا اگه شد سند يه خونه يا ماشين كافيه؟ اسپانسر كه نميخواد با اين مبلغ؟
ممنون
كيس نامبر: 2016as2xxx / تاريخ رؤيت قبولي : 5may / تاريخ ارسال فرم٢٦٠ :28may
زمان مصاحبه: هفته اول نوامبر/ محل مصاحبه: ابوظبي/ ويزا: شكر خدا يك ضرب
آرزوي ويزاي يك ضرب براي همگي
تشکر کنندگان:
با سلام و تشکر از مدیران و کاربران سایت برای راهنمایی‌های دلسوزانه‌ی شان.
سئوال من اینه که در کجای سایت travel.state.gov و یا سایت‌ سفارت‌های مصاحبه کننده، اشاره به نامه‌ی تمکن مالی و یا اسپانسر شده است؟
شماره کیس:2016as2600، ارسال فرم‌ها21مِی، کنسولگری:آنکارا تغییر یافته به ایروان توسط kcc، تعداد افرادِ کیس:1، مصاحبه:اکتبر، آپدیت16اکتبر،9فوریه(ای-‌میل) کلیرنس:3مارچ دریافت ویزا:25 مارچ ورود به آمریکا:20جولای- Austin-TX دریافت گرین کارت 19سپتامبر سفرنامه
تشکر کنندگان:
(2015-08-05 ساعت 01:09)rezamehrzad نوشته:  با سلام و تشکر از مدیران و کاربران سایت برای راهنمایی‌های دلسوزانه‌ی شان.
سئوال من اینه که در کجای سایت travel.state.gov و یا سایت‌ سفارت‌های مصاحبه کننده، اشاره به نامه‌ی تمکن مالی و یا اسپانسر شده است؟


سلام
من شخصا دقیقا یادم نیست توی چه قسمتی از سایت دیدم ولی فکر میکنم توی سایت سفارت خانه ها، قسمتی که نوشته چه مدارکی رو باید برای روز مصاحبه همراه داشته باشید. در کل دیدم که نوشته Provide Financial Documents .
از این گذشته، دوستانی که سال های گذشته دعوت به مصاحبه شدند، از همه خواسته شده. وکلای مهاجرت که در زمینه لاتاری فعالیت میکنند هم بلا استثناء میگن که برابر یا بیشتر از 125 درصد میانگین خط فقر ایالت های امریکا و به نسبت تعداد اعضای خانواده، گواهی بین المللی تمکن مالی از بانک دریافت کنید.
در این خصوص شک نکنید که ارائه این گواهی و یا معرفی اسپانسر الزامی هست.
موفق باشید
CN: AS64XX >>> FIRST LETTER: MAY 10 >>> DS-260: JUNE 14 >>> PERSON: 1 >>> EMBASSY: YEREVAN >>> CURRENT: MARCH 09 >>> INTERVIEW: MAY 10 >>> VISA ISSUANCE: MAY 13
تشکر کنندگان: rezamehrzad ، m.ghoreishi ، ehsan TT ، Neda Gh ، Paniz888
سلام ممنون از اطلاعات داده شده همسر من برنده اصلی هست آیا باید نامه بانک به نام ایشون باشه یا به نام هردو و باید دو تا نامه جدا بگیریم ؟سپاس
کیس نامبر :  2016AS10XX
رویت نامه اول  :   9 می
ارسال فرم 260 : 24 می
سفارت : آنکارا درخواست تغییر به ابوظبی
نعداد: 3 نفر
کارنت : 12 آگوست
نامه دوم :25 آگوست
تاریخ مصاحبه :نیمه دوم اکتبر
وضعیت ویزا : یک ضرب
زمان ورود :11 مارچ
دریافت سشوال نامبر : 18 مارچ
دریافت گرین کارت: 13 آپریل
جمع هزینه ها:---
تشکر کنندگان:
(2015-08-14 ساعت 19:40)srmir نوشته:  سلام ممنون از اطلاعات داده شده همسر من برنده اصلی هست آیا باید نامه بانک به نام ایشون باشه یا به نام هردو و باید دو تا نامه جدا بگیریم ؟سپاس

سلام بله نامه تمکن باید به نام شخص برنده کیس باشه. یک نامه کافیه. لاتین باشه بهتره که نیاز به ترجمه نداشته باشه. برای شما که 3 نفر هستید مبلغ
24738 دلار کافیه.
2015AS45## ●● Yerevan ●● Interview 20 April
بازمانده 2015 بجرم خدمت در سپاه
تشکر کنندگان: srmir
با سلام دوستان در مورد نامه تمكن مالي من از آشنايي كه در بانك داشتم سوال كردم و ايشون گفتن براي نامه بايد پول را حداقل 3 روز در حساب نگه داشت در صورتي كه دوستان ميگفتن 1 ساعت بعد صادر ميكنن حالا چكار ميشه انجام داد؟ با تشكر
CN: 2016AS00003*** --ANKARA--> ABU DHABI -- 1 PERSON -- DS260: 8 May -- Unlock and re-submit : 1 Aug --CURRENT: November 9th --2ed Letter: November 17th -- INTERVIEW:First Week Of Jan visa :OK --  Enter US:March- 11 - 2016
تشکر کنندگان:
(2015-08-15 ساعت 08:39)alirezasadrearhami نوشته:  با سلام دوستان در مورد نامه تمكن مالي من از آشنايي كه در بانك داشتم سوال كردم و ايشون گفتن براي نامه بايد پول را حداقل ۳ روز در حساب نگه داشت در صورتي كه دوستان ميگفتن ۱ ساعت بعد صادر ميكنن حالا چكار ميشه انجام داد؟ با تشكر


سلام
در خصوص اینکه چه مدت باید مبلغ مورد نظر رو در حسابتون داشته باشید دقیقا به بانکی که در اون حساب دارید بستگی داره. مثلا بانک ملت گواهی بین المللی تمکن مالی رو آنی صادر میکنه. پیشنهاد میکنم که به شعبه ارزی بانک مراجعه کنید.
موفق باشید
CN: AS64XX >>> FIRST LETTER: MAY 10 >>> DS-260: JUNE 14 >>> PERSON: 1 >>> EMBASSY: YEREVAN >>> CURRENT: MARCH 09 >>> INTERVIEW: MAY 10 >>> VISA ISSUANCE: MAY 13
تشکر کنندگان: ALIREZA_DEN ، Siamak ، m.ghoreishi ، ehsan TT
سلام ببخشيد من موقع مصاحبه ميخوام بگم برا تحصيل ميخوام بيام چقدر به نظرتون پول بذارم تو حسابم كه مشكلي پيش نياد؟
كيس نامبر: 2016as2xxx / تاريخ رؤيت قبولي : 5may / تاريخ ارسال فرم٢٦٠ :28may
زمان مصاحبه: هفته اول نوامبر/ محل مصاحبه: ابوظبي/ ويزا: شكر خدا يك ضرب
آرزوي ويزاي يك ضرب براي همگي
تشکر کنندگان:
(2015-08-16 ساعت 22:33)kian_parsi نوشته:  سلام ببخشيد من موقع مصاحبه ميخوام بگم برا تحصيل ميخوام بيام چقدر به نظرتون پول بذارم تو حسابم كه مشكلي پيش نياد؟


سلام
پاسخ این سوال دقیقا به ایالت و دانشگاهی که میخواید پذیرش بگیرید بستگی داره و بین ایالت ها و دانشگاه های مختلف، همچنین برای مقاطع مختلف قیمت ها خیلی با هم تفاوت دارند. نظر من اینه که برای یک نفر مجرد باید حداقل بالای 50000 تا داشته باشید. در هر صورت ریسک نکنید.
موفق باشید
CN: AS64XX >>> FIRST LETTER: MAY 10 >>> DS-260: JUNE 14 >>> PERSON: 1 >>> EMBASSY: YEREVAN >>> CURRENT: MARCH 09 >>> INTERVIEW: MAY 10 >>> VISA ISSUANCE: MAY 13
تشکر کنندگان:
(2015-08-16 ساعت 22:33)kian_parsi نوشته:  سلام ببخشيد من موقع مصاحبه ميخوام بگم برا تحصيل ميخوام بيام چقدر به نظرتون پول بذارم تو حسابم كه مشكلي پيش نياد؟

دوست عزیز شما چه بگی برا تحصیل و چه بگی برای تشکیل زندگی جدید و البته بهتر میرم امریکا برا افیسر فرقی نمیکنه و تاثیری در روند دریافت ویزای شما نداره. اتفاقا اگر بگی برا ادامه تحصیل میرم ممکنه انتظار تمکن مالی بالا تری از شما داشته باشه چون طبق گفته خودت نمیخوای کار کنی و هدفت تحصیله.
پس طبق جدول مبلغ مورد نیاز رو بر اساس تعداد نفرات کیست اماده کن و نگران نباش
2015AS45## ●● Yerevan ●● Interview 20 April
بازمانده 2015 بجرم خدمت در سپاه
تشکر کنندگان: Siamak
سلام دوست عزیز
اطلاعات شما خیلی کامل و مفید هستند
ممنون که با حوصله راهنمایی میکنید
یه سوال داشتم از خدمتتون

منظور از 19000 دلار برای یک کیس دو نفره ,هر نفر 19000 دلار هست یا جمعا ؟

ممنون از راهنماییتون
کیس نامبر : 2016AS2*** << مصاحبه : 17 نوامبر ابوظبی << وضعیت برنده اصلی خانم یکضرب + من AP  Cool
آپدیتها : 19نوامبر سایت سفارت 9 دسامبر و 25 ژانویه سایتCEAC وبالاخره کلیر در 4 فوریه بعد از 79 روز
ورود : بیست و یک اپریل - سوشال : یکماه بعد از ورود - پرداخت 165 دلار : دو هفته بعد از ورود - دریافت گرین کارت برنده اصلی : یکماه و نیم بعد از ورود - دریافت گرین کارت نفر دوم کیس : دو ماه بعد از ورود
تشکر کنندگان: m.ghoreishi
با سلام
لطفا لینک فرم I-134 را در صفحه قرار بدید.
با سپاس
تشکر کنندگان:
(2015-08-17 ساعت 14:15)Siamak.k نوشته:  سلام دوست عزیز
اطلاعات شما خیلی کامل و مفید هستند
ممنون که با حوصله راهنمایی میکنید
یه سوال داشتم از خدمتتون

منظور از 19000 دلار برای یک کیس دو نفره ,هر نفر 19000 دلار هست یا جمعا ؟

ممنون از راهنماییتون

جمعا
Case Number: 2016AS20** => 4 Person =>DS260:23 May => interview:Yerevan, 27 October => AP
uptade: None                                    Cleared : 2 March

Live in Pullman, Washington
تشکر کنندگان:
(2015-08-17 ساعت 14:15)Siamak.k نوشته:  سلام دوست عزیز
اطلاعات شما خیلی کامل و مفید هستند
ممنون که با حوصله راهنمایی میکنید
یه سوال داشتم از خدمتتون

منظور از 19000 دلار برای یک کیس دو نفره ,هر نفر 19000 دلار هست یا جمعا ؟

ممنون از راهنماییتون

منظور دو نفر باهم هستش
شماره کیس:AS201600005xxx / تاریخ رویت قبولی: 15 می / کنسولگری: ابوظبی / تعداد افراد منظور در کیس :2 / ارسال فرمهای سری اول:  2 جون /کارنت شدن کیس:9 فوریه / مصاحبه:13 آپریل / دریافت کلیرنس:13 آپریل/آپدیت ها: 19 و 21 و 22 آپریل، 29 جولای (آپدیت ایمیل)، 5 آگوست کیس اصلی، 7 آگوست OR شدن کیس اصلی و بروزرسانی در سایت سفارت 9 آگوست دو خطي همراه، ١٠ آگوست or شدن همراه/ دریافت ویزا:١٦ آگوست (٢٨ مرداد)/ ورود به آمریکا: ٩ دسامبر(١٩ آذر) / دریافت گرین کارت: همسرم ١٣ ژانويه خودم در انتظار

سفرت بخیر اما تو دوستی خدارا / چو از این کویر وحشت بسلامتی گذشتی / به شکوفه ها به باران / برسان سلام مارا
تشکر کنندگان: Ebrahimikia




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان